Laten we toch vooral hopen dat Jomanda's voorspelling uitkomt en zich een enorme ramp voltrekt met ik weet niet hoeveel doden (kans daarop vrijwel uitgesloten, maar alla). Want je moet er toch niet aan denken dat mevrouw Damman voor de zoveelste keer voor schut gaat, dat zou wel heel erg sneu voor haar zijn en dat gunnen we haar toch niet. Dan maar liever een tsunami! Toch?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:29 schreef Frutsel het volgende:
Krachtige aardbeving in de Noordzee bij Noorwegen, 5.3
Misschien komt daar die tsunami vandaan
Op basis van de baan die Elenin had toen hij ontdekt werd en de afwijkingen in zijn baan veroorzaakt door de sterke zwaartekracht van de grote gasreuzen in ons zonnestelsel, is een omlooptijd berekend van 11.000 jaar. We zullen hem dus niet terugzien.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:44 schreef UncleScorp het volgende:
Is eigenlijk de omlooptijd van Elenin al bekend ?
Maw om de hoeveel jaren zou hij langskomen/langsgeweest zijn ?
Niet geheel de annunaki dusquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:44 schreef UncleScorp het volgende:
Is eigenlijk de omlooptijd van Elenin al bekend ?
Maw om de hoeveel jaren zou hij langskomen/langsgeweest zijn ?
quote:Volgens de schrijvers Zecharia Sitchin en Burak Eldem refereert Nibiru in Sumerische teksten aan een planeet, die eens in de 3.600 jaar ons zonnestelsel binnendringt. De planeet zou een baan volgen tussen Jupiter en Mars door, alvorens hij aan zijn weg terug begint, de onbekende ruimte in. Aanhangers van Sitchin en Eldems theorie zijn bang dat een passage van Nibiru voor aardbevingen, vloedgolven, voedseltekorten, ziekten, meteorietinslagen, vulkanische uitbarstingen en een omkering van het aardmagnetisch veld (magnetische ompoling) zal zorgen, aangezien de Sumerische teksten van een soortgelijke gebeurtenis spreken, zo'n 11.000 jaar voor Christus. In de Bijbel staat deze gebeurtenis bekend als de zondvloed.
Het Sumerische volk vergaarde – volgens Sitchins en Eldems interpretatie van Sumerische kleitabletten – al hun kennis via een bezoek van de planeet Nibiru, en meer bepaald de Anunnaki, het volk dat deze planeet bewoonde. Naar verluidt voorspelden de Sumeriërs een terugkomst van de planeet Nibiru in het jaar 2003. Toen er in dat jaar niets gebeurde werd de voorspelling door de Nibiru-adepten verschoven naar 2012, hetzelfde jaar waarop de Vijfde Grote Cyclus van de Mayakalender eindigt. Dit zou een radicale verandering meebrengen voor het leven op aarde. En dit zou allemaal gebeuren binnen een tijdsspanne van 5 jaar beginnende in 2008. De beschrijvingen van de planeet Nibiru komen in vele geschriften van de Mesopotamische volkeren terug, telkens onder een andere naam, bijvoorbeeld Marduk. De planeet wordt door Sitchin en Eldem gelijkgesteld aan Planeet X.
Hierbij kan wel worden opgemerkt dat als zo'n planeet zich inderdaad in 2012 in ons zonnestelsel zou moeten bevinden, deze al door astronomen zou moeten zijn opgemerkt.[1]
Hoe nauwkeurig is zo`n berekening?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:48 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Op basis van de baan die Elenin had toen hij ontdekt werd en de afwijkingen in zijn baan veroorzaakt door de sterke zwaartekracht van de grote gasreuzen in ons zonnestelsel, is een omlooptijd berekend van 11.000 jaar. We zullen hem dus niet terugzien.
Zo'n berekening is zo nauwkeurig als de beschikbare gegevens mogelijk maken (vet van mij): "...Given the orbital eccentricity of this object, its orbital period is not a fixed value, because it is frequently perturbed by the gravity of the planets."quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:01 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Hoe nauwkeurig is zo`n berekening?
Als het net zo betrouwbaar is als carbon dating stelt het niet al te veel voor.
De omlooptijd van 600.000 jaar of meer is gebaseerd op de oorspronkelijke (hyperbolische) baan. Mogelijke verstoringen als gevolg van passage door ons zonnestelsel zijn daarin niet meegenomen. Leonid Elenin heeft berekend dat inwerkingen op zijn baan door de grote gasreuzen in ons zonnestelsel de baan van de komeet verder kunnen beïnvloeden tot een langgerekte elliptische baan met een omloop tijd van ongeveer 11.000 jaar.quote:http://niburu.nl/~r2h7xa9(...)f=13&t=651&start=230
http://en.wikipedia.org/wiki/C/2010_X1 hier staat ook een omlooptijd van 600,000 jaar @AVerstraten waar haal jij een omlooptijd van 11,000 jaar vandaan?
Er wordt helemaal niet beweerd dat Elenin niets is tegengekomen tijdens zijn reis, dit staat er namelijk: (vet van mij):quote:Wel verbazend inderdaad dat zo`n kleine komeet niets tegenkomt in zoon grote omloopbaan.
Wat het is, heb ik net uitgelegd. En ik heb mij inderdaad op het hoofd gekrabd na lezing van je laatste linkje.quote:http://beforeitsnews.com/(...)Continent_of_Mu.html Hier hebben ze het over 11,690 jaardus wat is het nou?
Bekijk mijn laatste linkje maar eens, en krab daarna maar even op je hoofd.
Leonid Elenin is niet alleen amateurastronoom, hij is van beroep wiskundige.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:53 schreef Truthfinder7 het volgende:
Leonid Elenin: is gewoon een amateur-astronoom die moeten we dus serieus nemen? (vet van mij)
Op basis van de baangegevens, de geschatte grootte en de snelheid is berekend dat hij rond 1950 ons zonnestelsel binnenkwam.quote:Moet ik er hiervan uitgaan dat ze deze (komeet) al in 1950 hadden waargenomen?
Dat heb ik je net uitgelegd.quote:@AVerstraten, ik betwist op generlei wijze de accurate berekeningen van de astronomen op zich, maar ik stel mij gewoon de vragen 1: hoe komt het dat de ene bron zegt dat Elenin een omloop baan heeft van 600,000 jaar tijd en de andere bron vermeld een omlooptijd van slechts 11,690 jaar?
Er is veel ruimte in de ruimte, ook in de Oortwolk en de Kuipergordel. Het is ook niet zo dat kometen per definitie altijd "verdwijnen" als ze uit elkaar vallen. De brokstukken kunnen soms ook verder gaan als kleinere, "nieuwe" kometen. Het is zeker mogelijk dat er veel meer kometen zijn geweest die allang voordat ze ons zonnestelsel binnenkwamen, verloren zijn gegaan, verbrand door een ster bijvoorbeeld of te pletter geslagen op een asteroïde. Maar over wat we nooit hebben waargenomen, kunnen we geen uitspraken doen. We weten dus ook niet hoeveel kometen dat zijn en, logischerwijs, ook niet of het uitzonderlijk is - en zo ja hoe uitzonderlijk - dat Elenin zijn lange reis overleefd heeft.quote:2: ik begrijp zelf ook wel dat de grote gasreuzen zoals bijvoorbeeld Jupiter en Saturnus de baan van zo`n komeet kunnen beïnvloeden maar blijft dus het raadsel waarom komeet Elenin onderweg
noch in de oortwolk (een ring van 1 licht jaar breed) met biljoenen grotere en kleinere brokken ruimte rots waar de oorsprong van de kometen ligt nietwaar?) En de kuiper-gordel (je weet ook vast wel achter de baan van Pluto gelegen en Pluto mogelijk zelf een kuiper object zijnde) en ten 3e de Asteroïden gordel ( tussen Mars en Jupiter, ook een ring vol met gruis en rots achtige objecten) nooit tegen een ander object is aan geknald waardoor hij niet meer zou bestaan, tenzij hij wel een zeer excentrische en hyperbolische baan heeft.
Er wordt niet bedoeld dat de komeet toen is waargenomen, er is berekend dat hij ongeveer toen ons zonnestelsel binnen is gekomen.quote:3: Hoe komt het dat men spreekt over epoch 1950 (ik neem aan dat hier het jaar 1950 bedoeld wordt), terwijl Leonid Elenin zelf niet eens die leeftijd kan hebben van rond de 60 jaar (hij zou dan minstens 80 moeten zijn als ontdekker) terwijl hij pas in oktober 2010 deze komeet zou hebben ontdekt. Hoe valt dit met elkaar te rijmen dan?
Precies, maar vraag je je dan niet af 'Heb ik het wel goed gelezen/begrepen' voordat je weer post ?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:39 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik dacht al 1950 dat kan nooit
Hee dit is geen wetenschap topic!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:07 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Precies, maar vraag je je dan niet af 'Heb ik het wel goed gelezen/begrepen' voordat je weer post ?
heeft hij toch al vaker uitgelegd?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Hee dit is geen wetenschap topic!
Het gaat hier gewoon over Elenin.
Kom je mij dit gewoon even vertellen? interessant zeg, lijkt wel een afzeik topic.
En AVerstraten hoe weet je zo zeker dat er geen bruine dwerg in de buurt van de zon aanwezig is en onderweg is naar de aarde? En zeg niet dat we die dan al gezien moeten hebben want dat geloof ik niet.
Tja, dan zijn we uitgepraat.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
En zeg niet dat we die dan al gezien moeten hebben want dat geloof ik niet.
Even een analogie:quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
..knip..
Om er maar een paar te noemen. Dit is de zelfde uitlijning als de gene die de grote Japanse aardbeving van 11 maart van dit jaar veroorzaakte. Alleen deze keer staat Elenin veel dichter bij de aarde dan tijdens de Japanse aardbeving. Dit betekend dat we een aantal zeer hevige aardbevingen kunnen verwachten rond 25 september. Dan is de afstand tussen Elenin en de aarde geslonken tot slechts 61,6 miljoen km. De dichtste nadering van Elenin tot de aarde is op 17 oktober 2011 en wel 0,232 au of 34,5 miljoen kilometer ook is er op deze datum een uitlijning tussen de aarde Jupiter Mercurius.
..knip..
Nibubilderbergeruquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:47 schreef semexo het volgende:
Serieus mensen: Misschien heeft Jomanda wel gelijk en moeten wij ons voorbereiden op een heuze tsunami in Nederland deze week...
Elenin/Niburu laat zijn effecten zien: Er zijn plots enorme zonnevlekken verschenen.
En volgens mij is AVerstraten hier in opdracht van een of andere instantie om ons te sussen.
Wat is er met de maan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:19 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er zijn genoeg aanwijzingen dat er wel degelijk wat aan de hand is!
Opwarming van de aarde is er een van, en verdiep je eens in de maan.
De verschoven aardas, of dit te maken heeft met iets van buitenaf weet ik ook niet zeker, maar ik vind het wel vreemd.
Persconferentie NASA over vreemd gedrag van de Zon
'Veranderingen Zon hebben gevolgen voor het hele Zonnestelsel'
--------------------------------------------------------------------------------
Wat is er toch aan de hand met de Zon?
De NASA heeft bekend gemaakt dat het op dinsdag 23 september een persconferentie zal geven. Hierbij zal men meer uitleg geven over de huidige toestand van de zon, die zich de laatste tijd vreemd gedraagd. Het zonneminimum duurt reeds veel langer dan men verwacht en er verschijnen nog steeds geen nieuwe zonnevlekken. Het is vrij ongewoon dat de NASA een persconferentie geeft over de zon.
De NASA verklaarde dat de veranderingen die de zon momenteel ondergaat, veranderingen veroorzaakt binnen ons gehele zonnestelsel. Wat deze veranderingen concreet inhouden, weet men nog niet maar men verwacht meer klaarheid over deze gevolgen tijdens de persconferentie.
Deze persconferentie is gepland nadat tijdens de Ulysses missie bleek dat het magnetisch veld van de zon veel zwakker is dan de metingen die vroeger zijn gebeurd. Men voorspelt dat het volgende zonnemaximum -verwacht in 2011- veel zwakker zal zijn dan tijdens de vorige zonnecyclus.
Zou er iets aan de hand kunnen zijn aan de andere kant van de zon die wij niet kunnen zien of kunnen meten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |