abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100908269
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:28 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Jij ook bedankt.

[..]

Je baseert je oordeel dus niet op de inhoud van wat er gezegd wordt maar uitsluitend op wie het zegt.
[ ]Ach ja, wie de schoen past hé..?

[ ]Ik baseer mijn 'oordeel' op mijn eigen bevindingen/kennis/gevoel/ervaring om tot de conclusie te komen dat hier meer aan de hand is dan wij ( mogen) weten.. :Y)
pi_100909202
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:46 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Nou, daar zijn de meningen al een goed aantal posts over verdeeld :P

In zoverre wel, dat hij blijk geeft van kennis en verstand van zaken. Hij kauwt niet zomaar wat na, maar denkt er over na en zoekt dingen op & uit. Dat zijn bevindingen vaak stroken met die van de Nasa, betekent niet dat hij het klakkeloos als zoete koek slikt.
Ik weet zeker dat AVerstraten goed voor zichzelf kan opkomen, maar genoeg hierover. Kunnen we nu weer verder over Elenin?
pi_100913124
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat AVerstraten goed voor zichzelf kan opkomen, maar genoeg hierover. Kunnen we nu weer verder over Elenin?
Elenin..? ach ja, nou je het zegt.. ik had zo langzamerhand al de indruk dat het topic om AVerstraten draaide.. :@
pi_100927224
The unpredictable behavior of comets continually contradicts the tenets of traditional comet theory - to the point that some experts now wonder if a theory even exists. “It's a mystery to me how comets work at all,” said Donald Brownlee, principle investigator of NASA's Stardust Mission.

NASA weet het blijkbaar ook niet.
En wat is dit voor experiment?
pi_100927528
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:32 schreef Truthfinder7 het volgende:
The unpredictable behavior of comets continually contradicts the tenets of traditional comet theory - to the point that some experts now wonder if a theory even exists. “It's a mystery to me how comets work at all,” said Donald Brownlee, principle investigator of NASA's Stardust Mission.

NASA weet het blijkbaar ook niet.
En wat is dit voor experiment?
http://issresearchproject.grc.nasa.gov/Investigations/FLEX/
pi_100928148
@Scrummie, bedankt!
pi_100928554
NASA persconferentie over zonnestormen d.d. 18 augustus 2011:
pi_100931729
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_100944364
Ik weet niet of dit Elenin ook daadwerkelijk is, maar ik zie geen staart.
Ook ziet het er niet uit als een komeet, zoals gezegd wordt onder het filmpje.

vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:50:18 #260
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_100945411
was het niet zo dat de staart nu richting aarde wijst?
kan me herinneren hier iets dergelijks gelezen te hebben.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_100946455
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik weet niet of dit Elenin ook daadwerkelijk is, maar ik zie geen staart.
Ook ziet het er niet uit als een komeet, zoals gezegd wordt onder het filmpje.
(...)
Vreemd. Dit lijkt mij een ster. Welke ster het is weten we niet, er is verder niets uit het filmpje op te maken, wij zien een wiebelend wit stipje in een totaal leeg zwart vlak. Zijn er met die ernorm krachtige telescoop helemaal geen andere objecten te zien aan de hemel? En waarom zwiept het zo? Een 14" telescoop is een enorm ding en staat altijd op een statief, het is mij een compleet raadsel wat die man uitspookt met zijn telescoop - als het al een opname is gemaakt is met een 14" telescoop, wat ik ten zeerste betwijfel.

Vind ook de grootte erg onwaarschijnlijk. De komeet is bijna 40 miljoen kilometer van de aarde verwijderd. Onderstaande opname is gemaakt met de stereo-B, op een afstand van 7 miljoen km van de komeet (even klikken op "afbeelding":
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 06:37 schreef basst2005 het volgende:
(...)
[ afbeelding ]
Als de opname van die meneer gemaakt zou zijn met een lange sluitertijd, zouden wij strepen moeten zien vanwege dat idiote gewiebel.

Kortom, ik durf er heel wat onder te verwedden dat wij in de maling genomen worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 19-08-2011 18:28:55 ]
pi_100946779
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:50 schreef Koen66 het volgende:
was het niet zo dat de staart nu richting aarde wijst?
kan me herinneren hier iets dergelijks gelezen te hebben.
Dat klopt. Maar we zouden dan in elk geval de coma moeten zien en die zien we ook niet op dat vreemde filmpje.
pi_100947491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:19 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Vreemd. Dit lijkt mij een ster. Welke ster het is weten we niet, er is verder niets uit het filmpje op te maken, wij zien een wiebelend wit stipje in een totaal leeg zwart vlak. Zijn er met die ernorm krachtige telescoop helemaal geen andere objecten te zien aan de hemel? En waarom zwiept het zo? Een 14" telescoop is een enorm ding en staat altijd op een statief, het is mij een compleet raadsel wat die man uitspookt met zijn telescoop - als het al een opname is gemaakt is met een 14" telescoop, wat ik ten zeerste betwijfel.

Vind ook de grootte erg onwaarschijnlijk. De komeet is bijna 40 miljoen kilometer van de aarde verwijderd. Onderstaande opname is gemaakt met de stereo-B, op een afstand van 7 miljoen km van de komeet (even klikken op "afbeelding":

[..]

Als de opname van die meneer gemaakt zou zijn met een lange sluitertijd, zouden wij strepen moeten zien vanwege dat idiote gewiebel.

Kortom, ik durf er heel wat onder te verwedden dat wij in de maling genomen worden.

Coördinaten- 11h 43m 23.7s +00° 33' 05" - datum 10/08/2011
pi_100947691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:51 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Coördinaten- 11h 43m 23.7s +00° 33' 05" - datum 10/08/2011
Dat weet ik. Hij geeft de coördinatien van Elenin voor 10 augustus, maar het object op het filmpje is niet Elenin. Wat het wel is kunnen wij niet bepalen, want er is verder niets te zien op het filmpje waar je je op zou kunnen oriėnteren.
pi_100947838
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:56 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat weet ik. Hij geeft de coördinatien van Elenin voor 10 augustus, maar het object op het filmpje is niet Elenin. Wat het wel is kunnen wij niet bepalen, want er is verder niets te zien op het filmpje waar je je op zou kunnen oriėnteren.
En deze ook niet? Ik hoop dat je dit kan debunken.

Why would he say it got bigger recently and now go and say it has gotten smaller.

If you look at the comments, he does not offer any reason as to why he thinks it has gotten smaller.

He even admitted himself that:

" *
spaceobs 2 comments collapsed Collapse Expand
MPC catalogs don't provide information about physical size of objects. I think Stellarium use default value.
You can't use this table for size calculation, it work for asteroids. m1 is "total" magnitude for comet, i.e. nucleus + coma. m2 is absolute magnitude of nucleus, but this value is very approximate. As I wrote many times, we can't measure nucleus of comet if it is active. We need radio observations.

*
Jefjeffersons 1 comment collapsed Collapse Expand
If you can't measure IT why do you think then it's 1.5 km nucleus?

Different question right after:

*
Garfield 4 comments collapsed Collapse Expand
Hi Leonid,
I love your comet!
Do you still estimate its diameter at 4 Kms ?
from
Garfield

spaceobs 3 comments collapsed Collapse Expand
Thanks! I think what it may be smaller, perhaps 1.5-2 km. But if my comet will be observed by Arecibo radio telescope, we will know this parameter very well.

Jadran 2 comments collapsed Collapse Expand
Leonid, you have asked from Arecibo observatory to calculate it's size few months ago. Did you ask again, or even why they don't want or can't do it!?

spaceobs 1 comment collapsed Collapse Expand
Please, stay tuned, I will post some news soon.

[ Bericht 40% gewijzigd door Truthfinder7 op 19-08-2011 19:44:22 ]
pi_100949619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:59 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

En deze ook niet? Ik hoop dat je dit kan debunken.
Ik neem aan dat wij verondersteld worden te geloven dat de opnames in het filmpje gemaakt zijn met de telescoop die aan het begin van het filmpje getoond wordt. Dan ben ik gauw klaar. De maker van het filmpje beweert dat hij opnames van Pluto heeft gemaakt met deze telescoop: een Meade ETX-70, die heeft diafragma van 70mm of 2.8" en daarmee kan Pluto absoluut niet worden waargenomen.

Hij zegt verder dat hij in de buurt van Pluto naar Elenin ging zoeken. Maar Elenin en Pluto stonden toen (begin maart) heel ver van elkaar verwijderd, Pluto aan de ene kant van de hemel, Elenin aan de andere kant. Dus waarom zoeken naar Elenin op een plek waar hij helemaal niet te vinden is??

Vervolgens gaat hij zoeken in de buurt van Saturnus. Elenin heeft inderdaad in de buurt van Saturnus gestaan, hoewel nog steeds met een flinke afstand; die afstand was zo groot dat het, met de vergroting die hij gebruikt, niet mogelijk is om beide hemellichamen samen in beeld te krijgen, een zinloze actie dus maar dat vindt hij blijkbaar geen probleem.

Hij laat ook nog een foto zien waarop Neptunus, Pluto en Eris zogenaamd allemaal bij elkaar staan. Maar dat was in de periode dat het filmpje geplaatst is (eind februari/begin maart), helemaal niet het geval. Deze en andere opnames komen totaal niet overeen met wat hij beweert en bovendien kan hij dat met zijn telescoop helemaal niet waarnemen.

Fopperij en verzinsel dus, dit fimpje.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 19-08-2011 19:53:11 ]
pi_100949766
Wat moet ik debunken? De grootte van Elenin?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:51:31 #268
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_100949784
Als hij met die telescoop Pluto niet kan zien dan lukt Eris toch al helemaal niet :?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_100949801
Ik geloof dat het filmpje al wat ouder is en opnieuw op het net is gezet.
Zal het dan wel kunnen volgens jou? (al dan niet deze telescoop daar geschikt voor is)
pi_100949887
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:51 schreef Koen66 het volgende:
Als hij met die telescoop Pluto niet kan zien dan lukt Eris toch al helemaal niet :?
Nee. Ik weet niet waar hij dat plaatje vandaan heeft, maar het is geen opname die met zijn eigen telescoop gemaakt is. Hij zal hem ergens van het internet vandaan hebben gehaald en in zijn filmpje geplakt.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:56:51 #271
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_100949982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:54 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Nee. Ik weet niet waar hij dat plaatje vandaan heeft, maar het is geen opname die met zijn eigen telescoop gemaakt is. Hij zal hem ergens van het internet vandaan hebben gehaald en in zijn filmpje geplakt.
Is Eris uberhaupt zichtbaar voor amateurastrononem? Die staat toch meestal veel verder dan Pluto?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_100950020
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:52 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik geloof dat het filmpje al wat ouder is en opnieuw op het net is gezet.
Zal het dan wel kunnen volgens jou? (al dan niet deze telescoop daar geschikt voor is)
Dat weet ik niet, want je moet tijdstip en coördinaten weten om te kunnen bepalen om wat voor object het gaat.
pi_100950558
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:56 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Is Eris uberhaupt zichtbaar voor amateurastrononem? Die staat toch meestal veel verder dan Pluto?
De magnitude van Eris schommelt rond de 18, dat is inderdaad met de meeste amateurtelescopen niet te zien. Met een krachtige telescoop met ccd zul je haar kunnen waarnemen als de omstandigheden heel gunstig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 19-08-2011 20:49:12 ]
pi_100953116
Ik heb (denk en hoop ik) een leuke site gevonden, met voor elk wat wils over ondermeer Elenin..
Ik hoop dat hij mee mag naar het volgende draadje..enjoy.. :s)
http://www.adamite.com/?page_id=2055
pi_100960881
quote:
Grappig. Het Vaticaan gaat daarmee dus proberen om alien life te verklaren aan de hand van God en dergelijke. Ze gaan er even aan voorbij dat die aliens er waarschijnlijk hun eigen visie en meningen op na houden - die bovendien volledig onafhankelijk van het leven hier ontwikkeld zijn. Ze hebben nu al moeite om zichzelf te verenigen met visies en meningen van anderen hier op aarde. Die baseren zich nog grotendeels op dezelfde bronnen; hoe willen ze dat dan met aliens doen? :')
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_100966263
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:26 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Grappig. Het Vaticaan gaat daarmee dus proberen om alien life te verklaren aan de hand van God en dergelijke. Ze gaan er even aan voorbij dat die aliens er waarschijnlijk hun eigen visie en meningen op na houden - die bovendien volledig onafhankelijk van het leven hier ontwikkeld zijn. Ze hebben nu al moeite om zichzelf te verenigen met visies en meningen van anderen hier op aarde. Die baseren zich nog grotendeels op dezelfde bronnen; hoe willen ze dat dan met aliens doen? :')
Het moet toch een keer duidelijk worden dat we bezocht worden :) Hoe lullen ze zich hier uit?
Misschien heel raar wat ik nu te vertellen heb, ik kan het ook niet verklaren.
Ik heb al 2 objecten gezien in 2 maanden wat geen vliegtuigen kunnen zijn!
De eerste (ongeveer 2 maanden geleden) stond ik met een buurman te praten toen iets vreemds over vloog met een fel licht, de 2e vorige week ook zo`n licht bol. het leek wel of de laatste een komeet was met een coma maar dan zonder staart. Verder op vloog een vliegtuig en dit object vloog er vrolijk onderdoor. Ik heb er een paar minuten naar staan kijken tot deze weer weg was.
Was alle 2 de keren laat in de avond toen ik mijn hond uitliet. Geloof het of niet, ik woon niet al te ver van Schiphol dus een vliegtuig herken ik dus wel :) In totaal heb ik 4 vreemde objecten gezien in mijn leven. De eerste keer was overdag dat was een disc vormig object met roterende verlichting een soort van licht balken ieder met een eigen kleur, dat was in 1997, zal ik nooit meer vergeten!
Verklaar mij maar voor gek, maar ik zie wat ik zie! ik kan er niets anders van maken.
.
pi_100967237
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:29 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Het moet toch een keer duidelijk worden dat we bezocht worden :) Hoe lullen ze zich hier uit?
Misschien heel raar wat ik nu te vertellen heb, ik kan het ook niet verklaren.
Ik heb al 2 objecten gezien in 2 maanden wat geen vliegtuigen kunnen zijn!
De eerste (ongeveer 2 maanden geleden) stond ik met een buurman te praten toen iets vreemds over vloog met een fel licht, de 2e vorige week ook zo`n licht bol. het leek wel of de laatste een komeet was met een coma maar dan zonder staart. Verder op vloog een vliegtuig en dit object vloog er vrolijk onderdoor. Ik heb er een paar minuten naar staan kijken tot deze weer weg was.
Was alle 2 de keren laat in de avond toen ik mijn hond uitliet. Geloof het of niet, ik woon niet al te ver van Schiphol dus een vliegtuig herken ik dus wel :) In totaal heb ik 4 vreemde objecten gezien in mijn leven. De eerste keer was overdag dat was een disc vormig object met roterende verlichting een soort van licht balken ieder met een eigen kleur, dat was in 1997, zal ik nooit meer vergeten!
Verklaar mij maar voor gek, maar ik zie wat ik zie! ik kan er niets anders van maken.
.
Ik verklaar je niet voor gek hoor. Die lichtbol van vorige week is door veel mensen gezien, ik heb hem ook gezien, het was 's avonds om 11 uur, ik haalde toen mijn dochter van Schiphol en we zagen het vanuit de auto. Men vermoedt dat het een "nakomer" is van de Perseļden. Het vloog overigens niet onder het vliegtuig door, het leek alleen zo.

Dat andere felle object wat je twee maanden geleden gezien hebt is ook door meer mensen waargenomen (helaas heb ik 'm gemist). Naar alle waarschijnlijkheid was het een stuk steen uit de ruimte dat onze dampkring binnenkwam; zelfs een heel kleine meteoriet kan een spectaculair effect geven als hij de dampkring binnenkomt, door de wrijving die dan ontstaat kan zo'n ding heel helder oplichten.

Ik heb gisteravond een "vallende ster" gezien, naar alle waarschijnlijkheid een kappa Cygnide. In tegenstelling tot wat veel mensen denken vallen meteorieten niet per definitie loodrecht naar beneden maar trekken ze vaak in soms bijna "horizontale" of gebogen banen langs de hemel, waardoor ze regelmatig voor iets anders worden aangezien. Deze Cygnide ging kalm in een lange baan hoog langs de hemel en verdween toen. Het was rond middernacht. Ik had echt mazzel, meestal zie je er niet meer dan gemiddeld twee per uur en ik was net buiten om naar de samenstand van de maan en Jupiter te kijken. Ik keek ook even omhoog in de richting van waar de cygniden vandaan komen, niet verwachtende dat ik iets zou zien en daar was hij ineens.

Ook iridium flares worden vaak aangezien voor ufo's.

Ik twijfel niet aan je waarnemingen en ik sluit ook niet uit dat er buitenaardse intelligentie bestaat, hoewel ik het niet zeer waarschijnlijk acht dat deze ons (frequent) bezoeken. Hemelverschijnselen die je niet (meteen) kunt verklaren, zijn niet per definitie buitenaardse bezoekers. Om zoiets te kunnen vaststellen moet je om te beginnen meer voor de hand liggende verklaringen eerst uitsluiten en heb je daarnaast meer gegevens nodig dan "iets" helders dat langs de hemel trok.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 20-08-2011 16:52:28 ]
pi_100967745
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:26 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Het Vaticaan is al jaren bezig eventuele aliens in te passen in hun ideeėn, is niets nieuws. Er is al jaren een afdeling van het Vaticaan speciaal om dit soort wetenschapsnieuws te volgen en te interpreteren..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_100971799
Maar toch ... als die aliens hier komen en zich de ballen uit de broek lachen van wat die gasten in het Vaticaan allemaal denken, hoe zouden ze daar dan mee omgaan? Hebben ze daar ook scenario's voor?

AVerstraten, ik heb ondertussen wel gemerkt dat je veel kennis hebt van ruimtefenomen in ons zonnesteltel, misschien kun je me helpen om een eigenaardige waarneming mijnerzijds te verklaren. Op 13 december 1996 heb ik namelijk een waarneming gedaan die ik niet kan verklaren, maar waarvoor ik alle opties open wil houden. Het was al donker geworden en de oostenlijke hemel was vrij dik bewolkt. Het westen was echter helemaal kraakhelder en de grens tussen deze twee was vrij scherp noord-zuid gedefinieerd.

Terwijl ik omhoog keek, zag ik in de bewolking ineens een (licht)blauwkleurige ellips verschijnen, die steeds sneller naar het westen begon te bewegen. Qua grootte misschien iets kleiner dan de booghoek van de maan, maar niet veel kleiner. Het schoot de heldere hemel in, nog steeds versnellend, waar ik kon zien dat de ellips vrij strak gedefinieerd was (dus geen strepen, na-ijl effecten, staarten, etc ...). En van het ene op het andere moment verdween het. Dit geheel voltrok zich in ongeveer 5 tot 10 seconden (alhoewel het inmiddels wat jaren geleden is en ik doe dit vooral op basis van mijn herinnering). Omdat het ook in de heldere, wolkenloze hemel te zien was, kan het volgens mij geen "beamer" vanaf de aarde zijn. Is er een normale, aardse verklaring te verzinnen voor wat ik zag?
pi_100974821
@Maurice76

Als ik het zo lees denk ik dat je mogelijk een Geminide gezien kunt hebben. Als meteorieten door de dampkring gaan kan dat soms wonderlijke effecten geven en de waarneming sterk vervormen. Dat ze van het ene op het andere moment verdwijnen is normaal, zo zijn ze er en zo zijn ze weg. Maar gelukkig komen ze elk jaar terug! :)

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 20-08-2011 21:49:12 ]
pi_100978183
Toen ik in 1997 de eerste (ufo) zag, zal ik proberen uit te leggen.
Ik liep dus met de hond, toen zag ik iets in de lucht stil hangen. Het was zilver metaal kleurig het had van die lichtgevende balken die over heel de zijkant van het disc vormige object te zien was iedere balk had weer een andere kleur (ik kon natuurlijk alleen een kant zien) Ik kan moeilijk schatten op welke hoogte hij hing, maar ik denk dat hij op minimaal 100 meter hoogte zat. Had ik de camera maar bij me -O- maar ik ben wel blij dat ik dit object heb mogen zien :)
Hij was zo duidelijk te zien!
pi_100978377
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 21:18 schreef Maron het volgende:
Ik heb (denk en hoop ik) een leuke site gevonden, met voor elk wat wils over ondermeer Elenin..
Ik hoop dat hij mee mag naar het volgende draadje..enjoy.. :s)
http://www.adamite.com/?page_id=2055
Mooie link trouwens Maron, ^O^

Ik heb gehoord dat 90 procent van de satellieten van NASA gericht zijn op Elenin.
En dat allemaal voor een simpele komeet :? ik ga uitzoeken of dit waar is.

Hier nog een interessante link...http://endgametime.wordpress.com/about/

[ Bericht 3% gewijzigd door Truthfinder7 op 20-08-2011 21:42:16 ]
pi_100982587
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:08 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat 90 procent van de satellieten van NASA gericht zijn op Elenin.
En dat allemaal voor een simpele komeet :?
Dat heb je dan niet goed gehoord. Er wordt nu geen enkele satelliet speciaal meer op Elenin gericht, hij verkeert gewoon in hun blikveld:
quote:
From August 15 onward, the comet enters the HI-1 telescope's nominal field of view, at which time we should enjoy continuous viewing of the comet. Over time, we expect the comet to be visible in the SOHO C3 coronagraph on September 23 for six days and possibly STEREO's COR2 coronagraph as well between August 20 and September 1. (...)
http://stereo.gsfc.nasa.gov/gallery/item.php?id=selects&iid=154

[ Bericht 13% gewijzigd door AVerstraten op 20-08-2011 21:48:28 ]
pi_100982784
Maar hadden ze 90 procent van hun satellieten gericht op Elenin? Weet jij dat Verstraten?
Ik volg NASA namelijk niet ;)
pi_100982949
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 21:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
Maar hadden ze 90 procent van hun satellieten gericht op Elenin? Weet jij dat Verstraten?
Nee, ze hadden alleen de HI-1 en de HI-2 van de stereo-B gedurende 2 uur per dag gericht op Elenin, elk gedurende een week. De komeet is nu constant in het zicht dus hoeven ze niet meer bij te draaien. Hij komt ook in het normale zicht van de andere telescopen. Behalve de Stereo-B is er niets speciaal op Elenin gericht en dat zal ook niet gebeuren.
pi_100983172
Dat vind ik ook al veel voor een simpele komeet :-/
Ik ga er verder naar kijken. Ik twijfel ook aan de grote van Elenin, volgens mij valt dat alleen te onderzoeken met radio golven of heb ik het mis?
pi_100983529
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 22:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
Dat vind ik ook al veel voor een simpele komeet :-/
Ik ga er verder naar kijken. Ik twijfel ook aan de grote van Elenin, volgens mij valt dat alleen te onderzoeken met radio golven of heb ik het mis?
Ze kunnen er toch weinig aan doen dat Elenin in het zicht komt. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het een probleem is dat ze opnames maken van Elenin. Als ze het niet zouden doen, zou dįt weer verdacht gevonden worden, het is nooit goed of het deugt niet wat dat betreft. Het is nu eenmaal zo dat veel mensen geļnteresseerd zijn in kometen en er graag opnames van willen zien en NASA heeft ook een publieksfunctie.

Er zijn verschillende manieren om de grootte van hemellichamen te bepalen. Het blijven altijd gefundeerde schattingen, maar je kunt van mij aannemen dat de ervaring wijst uit dat deze vaak heel goed overeenkomen met de werkelijkheid.

Met een radiotelescoop is de grootte inderdaad vrijwel exact te bepalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 20-08-2011 22:28:04 ]
pi_100984088
Als Elenin inderdaad elektrisch geladen is hoop ik dat hij niet explodeert als hij dichter in de buurt van de zon komt, of dat de zon zeer heftig gaat reageren al is deze komeet niet al te groot.
pi_100984605
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 22:34 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als Elenin inderdaad elektrisch geladen is hoop ik dat hij niet explodeert als hij dichter in de buurt van de zon komt, of dat de zon zeer heftig gaat reageren al is deze komeet niet al te groot.
Ik ga er niet vanuit dat Elenin elektrisch is. Er is veel dat we nog niet weten over kometen, maar over de interactie tussen kometen en de zonnewind hebben we voldoende kennis om te weten dat kometen geen eigen elektromagnetisch veld hebben.
pi_100985059
Als AVerstraten wist wat ik nu al weet, dan zou die abrupt achterovervallen van z'n stoel.

Soms is het heel leuk om aan de zijlijn dit soort discussies te volgen. ;)

@ Truthfinder7,

Het is zeer goed mogelijk dat er de komende maanden een angsthysterie in de media komt m.b.t. "Elenin" gekoppeld met een verhoogde HAARP-activiteit om dit angstgebeuren (bijv. gevaar voor aliens) te versterken. Als dit inderdaad gaat gebeuren; ga dan s.v.p. niet mee in deze hysterie.
pi_100985382
Ik heb sterk de indruk dat er behalve de doemdenkers niemand bang is voor enge aliens - of überhaupt voor aliens.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:37:18 #293
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_100985972
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:19 schreef AVerstraten het volgende:
Ik heb sterk de indruk dat er behalve de doemdenkers niemand bang is voor enge aliens - of überhaupt voor aliens.
wat vreemd is aangezien mensen van nature afstand nemen van 'nieuwe' dingen....
Als we moslims al eng vinden dan zouden aliens dat helemaal moeten zijn :o
Same shit, different day
SC hopper present
pi_100986102
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:09 schreef Bankfurt het volgende:
Als AVerstraten wist wat ik nu al weet, dan zou die abrupt achterovervallen van z'n stoel.

Soms is het heel leuk om aan de zijlijn dit soort discussies te volgen. ;)

@ Truthfinder7,

Het is zeer goed mogelijk dat er de komende maanden een angsthysterie in de media komt m.b.t. "Elenin" gekoppeld met een verhoogde HAARP-activiteit om dit angstgebeuren (bijv. gevaar voor aliens) te versterken. Als dit inderdaad gaat gebeuren; ga dan s.v.p. niet mee in deze hysterie.
en wat weet jij dan wel allemaal niet?
pi_100986193
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:37 schreef Koen66 het volgende:

[..]

wat vreemd is aangezien mensen van nature afstand nemen van 'nieuwe' dingen....
Als we moslims al eng vinden dan zouden aliens dat helemaal moeten zijn :o
Dan moeten die "nieuwe" dingen er natuurlijk wel zijn, of moet het heel aannemelijk zijn dat zij binnenkort zullen arriveren. Als het werkelijk waar is dat er al heel vaak aliens op aarde zijn geweest is dat al geruststelling genoeg lijkt me, want de meeste mensen hebben daar nog nooit iets van gemerkt en de mensen die naar hun eigen zeggen wél contact met aliens hebben (gehad) zien er over het algemeen ook nog gezond uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 20-08-2011 23:52:10 ]
pi_100989937
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:50 schreef AVerstraten het volgende:
@Maurice76

Als ik het zo lees denk ik dat je mogelijk een Geminide gezien kunt hebben. Als meteorieten door de dampkring gaan kan dat soms wonderlijke effecten geven en de waarneming sterk vervormen. Dat ze van het ene op het andere moment verdwijnen is normaal, zo zijn ze er en zo zijn ze weg. Maar gelukkig komen ze elk jaar terug! :)
Ik weet dat meteorieten inderdaad hele mooie effecten kunnen geven; ik heb regelmatig in augustus in de tuin gezeten en omhoog gekeken naar vallende sterren :). Op basis van die ervaring weet ik echter ook dat het vrij felle en langgerekte strepen zijn die binnen een seconde langs schieten (het effect van affikken in de atmosfeer). Echter was hetgeen ik zag niet zo'n streep, maar echt een vrij goed gedefinieerde ellips die vrij langzaam op gang kwam.
pi_100994352
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 01:27 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Ik weet dat meteorieten inderdaad hele mooie effecten kunnen geven; ik heb regelmatig in augustus in de tuin gezeten en omhoog gekeken naar vallende sterren :). Op basis van die ervaring weet ik echter ook dat het vrij felle en langgerekte strepen zijn die binnen een seconde langs schieten (het effect van affikken in de atmosfeer). Echter was hetgeen ik zag niet zo'n streep, maar echt een vrij goed gedefinieerde ellips die vrij langzaam op gang kwam.
Toch zijn er ook meteorieten die tamelijk langzaam langs de hemel trekken, dat is bijvoorbeeld het geval bij de kappa Cygniden waar ik het over had. Die trekken ook geen spoor. Maar ik denk niet dat er van zoiets sprake was bij jou, want gezien je beschrijving zag dat er toch heel anders uit.

Alles overwegende denk ik dan toch aan een meteoriet of een optisch verschijnsel, al weet ik niet welk (een restje noorderlicht??). Dus helaas, aan mij heb je niet veel wat dit betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 21-08-2011 11:13:12 ]
pi_101012918
@AVerstraten, oh deze is echt iets voor jou! ;) Een bak popcorn erbij en genieten :Y
pi_101014522
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, oh deze is echt iets voor jou! ;) Een bak popcorn erbij en genieten :Y
dat van die aardbeving bij die alignment van de 17e is er niets gebeurt dus het zal waarschijnlijk wel wel niet waar zijn ofzo. dus het is bs maar dat neemt niet weg dat het geen interessant filmpje is ;) als je meer bewijzen hebt dat het misschien toch waar is truth shoot dan maar zou ik zeggen !
pi_101026247
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:30 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar we zouden dan in elk geval de coma moeten zien en die zien we ook niet op dat vreemde filmpje.
Je zou ook kunnen zeggen dat de staart van een komeet altijd afdraait van de zon..(door de zonnewind)
Heeft volgens mij niets met de coma van deze komeet te maken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')