abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100888025
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:52 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ah gelukkig anders had ik mij als een spuit elf gevoeld, wilde die link net posten. :D

Maar wat is het? En is het gevaarlijk?
Nee, het is niet gevaarlijk, kan wel heel vervelend zijn.

Het is een opname uit ISWA, een computersysteem om het ruimteweer te voorspellen en in beeld te brengen. Een soort buienradar voor de ruimte zeg maar. Je kunt het ook installeren op je pc of je I-phone als je dat leuk vindt. Klik hier voor meer informatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door AVerstraten op 18-08-2011 11:12:00 ]
  donderdag 18 augustus 2011 @ 10:58:17 #227
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_100888060
Hoe laat is die persco hier? Gaat trouwens over zonnestormen
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:00:05 #228
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100888120
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:56 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Nee, het is niet gevaarlijk. Het is een opname uit ISWA, een computersysteem om het ruimteweer te voorspellen en in beeld te brengen. Een soort buienradar voor de ruimte zeg maar. Je kunt het ook installeren op je pc of je I-phone als je dat leuk vindt. Klik hier voor meer informatie.
Ok.. maar dan komt er dus een flinke onweersbui aan, of hebben we wel vaker dit soort neerslag?
The truth was in here.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:01:02 #229
8898 Darklight
pi_100888147
quote:
Increasing solar activity and the threat that coronal mass ejections (CME) pose to Earth has prompted NASA to convene a news briefing at its Headquarter building in Washington on Thursday afternoon.
http://www.myweathertech.(...)rsday-in-washington/
pi_100888176
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:58 schreef Darklight het volgende:
Hoe laat is die persco hier? Gaat trouwens over zonnestormen
1800 GMT.
Dit was toch te verwachten? NASA doet al een tijd onderzoek naar de effecten op aarde van de zonneactiviteiten, om informatie te verkrijgen over hoe de technische installaties op en rond de aarde optimaal te beschermen.

[ Bericht 13% gewijzigd door AVerstraten op 18-08-2011 11:08:29 ]
pi_100888396
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:00 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ok.. maar dan komt er dus een flinke onweersbui aan, of hebben we wel vaker dit soort neerslag?
We hebben net een hele zware gehad maar die zat aan de andere kant van de zon, van ons af. En ja, de zon heeft regelmatig van dit soort uitbarstingen, hier meer informatie.
pi_100888734
http://nl.wikipedia.org/wiki/Komeet
En wat gebeurt er als deze plasma staart los laat en de aarde raakt?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:23:01 #233
8898 Darklight
pi_100888795
Paar dagen geleden was er een grote
pi_100889310
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:21 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Komeet
En wat gebeurt er als deze plasma staart los laat en de aarde raakt?
Die gaat dan mogelijk een eigen rondje draaien. Ieder jaar in augustus gaat de aarde door een meteorenzwerm (de Perseïden) - of beter gezegd, een wolk van stof- en gasdeeltjes - bestaande uit de staart van de komeet Swift-Tuttle. De staart is losgeraakt van de komeet en draait nu op zichzelf in ons zonnestelsel rond. Elk jaar in november hebben we de Leoniden, bestaande uit de staart van de komeet Temple-Tuttle. De Orioniden in oktober zijn het restant van de komeet Halley. Er zijn er nog meer, maar dit zijn de bekendste. Er gebeurt nooit iets.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 18-08-2011 11:56:57 ]
pi_100889331
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:23 schreef Darklight het volgende:
Paar dagen geleden was er een grote
[ [url=http://sohowww.nascom.nasa.gov/data/LATEST/current_c2small.gif]afbeelding[/url] ]
Dat is toch schitterend en heel indrukwekkend om te zien!
pi_100890090
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:37 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat is toch schitterend en heel indrukwekkend om te zien!
Als Venus in dit geval, de aarde was geweest, hadden we dan de grootste BBQ allertijden?
pi_100891222
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:36 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Die gaat dan mogelijk een eigen rondje draaien. Ieder jaar in augustus gaat de aarde door een meteorenzwerm (de Perseïden) - of beter gezegd, een wolk van stof- en gasdeeltjes - bestaande uit de staart van de komeet Swift-Tuttle. De staart is losgeraakt van de komeet en draait nu op zichzelf in ons zonnestelsel rond. Elk jaar in november hebben we de Leoniden, bestaande uit de staart van de komeet Temple-Tuttle. De Orioniden in oktober zijn het restant van de komeet Halley. Er zijn er nog meer, maar dit zijn de bekendste. Er gebeurt nooit iets.
Als deze plasma staart schoon is verwacht ik dat er niets gebeurt.
Maar ik sta er ook bij stil dat Elenin nog in stukken kan breken, en dan is het niet te voorspellen wat er dan gaat gebeuren (in welke richting deze brok stukken zullen gaan)
pi_100892019
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:28 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Als deze plasma staart schoon is verwacht ik dat er niets gebeurt.
Maar ik sta er ook bij stil dat Elenin nog in stukken kan breken, en dan is het niet te voorspellen wat er dan gaat gebeuren (in welke richting deze brok stukken zullen gaan)
Ook de plasmastaart of gasstaart is zo ijl dat er geen schade van te verwachten valt.

Als de komeet in stukken breekt, zullen die brokken gewoon hun baan (d.w.z. die van de komeet) vervolgen. Aangezien de komeet niet op de aarde afkomt hebben wij ook van eventuele brokstukken niets te vrezen.
pi_100893361
@AVerstraten, dat jij alles wat NASA zegt als zoete koek slikt is wel gebleken.
Ik zelf doe dat niet! ik ga meer af op alternatieve bronnen, en wat die ufo`s bij de zon betreft zijn dat geen pixels volgens mij. Wat zou er gebeuren als NASA toe zou geven dat het wel ufo`s zijn of ruimte schepen, paniek zou het gevolg zijn en dan heb ik het nog niet over de geloven hier op aarde.
En jij gelooft natuurlijk ook niet dat we bezocht worden door een of meerdere buiten aardse beschaving(en)?
En wat Elenin betreft wel eens gehoord van piëzo-elektriciteit? dat is als een steen onder grote druk staat, en genoeg ijzer bevat. En reken maar dat Elenin onder grote druk staat als hij 4-5 km in diameter is en genoeg ijzer bevat.

[ Bericht 8% gewijzigd door Truthfinder7 op 18-08-2011 14:18:07 ]
pi_100894670
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:56 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, dat jij alles wat NASA zegt als zoete koek slikt is wel gebleken.
Bedankt "Thruth"finder. Zoek het verder maar uit en veel succes met je zoektocht naar de waarheid.
pi_100894828
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:26 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Bedankt "Thruth"finder. Zoek het verder maar uit en veel succes met je zoektocht naar de waarheid.
Ik vond het wel een leuke discussie!
Jammer dat jij het negatief opvat.
pi_100894915
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:30 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ik vond het wel een leuke discussie!
Jammer dat jij het negatief opvat.
Als jij 1) ervan uitgaat dat alles wat NASA zegt, gelogen is en 2) ervan uitgaat dat ik alleen NASA maar napraat, kan er geen sprake zijn van een discussie, want dan geloof je per definitie niets van wat ik zeg en verspil ik dus hier mijn tijd.
pi_100895145
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:32 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Als jij 1) ervan uitgaat dat alles wat NASA zegt, gelogen is en 2) ervan uitgaat dat ik alleen NASA maar napraat, kan er geen sprake zijn van een discussie, want dan geloof je per definitie niets van wat ik zeg en verspil ik dus hier mijn tijd.
Zeg ik ergens dat ik niets geloof in wat jij hier schrijft? Ik zeg alleen dat ik niet alles van de NASA geloof en dat ze informatie achter houden, en dat de NASA een instantie is van de Amerikaanse regering. Ik had overigens gezegd dat ik jou wel serieus neem.
pi_100895625
Nou, je post van even voor 14 uur vandaag lees ik toch wel als dusdanig, hoor. Misschien druk je je wat ongelukkig uit.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_100895846
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:50 schreef Maurice76 het volgende:
Nou, je post van even voor 14 uur vandaag lees ik toch wel als dusdanig, hoor. Misschien druk je je wat ongelukkig uit.
Bedoel je mij daarmee, wees eens iets specifieker.
http://www.thunderbolts.i(...)9_NASAs_elephant.htm

http://endgametime.wordpress.com/comet-elenin-let-their-be-light/

Het lijkt mij duidelijk dat ze meer onderzoek moeten doen naar kometen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Truthfinder7 op 18-08-2011 17:24:07 ]
pi_100901983
quote:
Ja. Lees je post maar eens terug en probeer je eens voor te stellen hoe die op iemand anders overkomt :).
pi_100902431
Ik neem in ieder geval geen onzin in de mond.
En ik kleineer ook niemand door zijn of haar post onzin te noemen.
En nu beledig ik hem door te zeggen dat hij alles slikt wat NASA zegt? kom op zeg.

[ Bericht 35% gewijzigd door Truthfinder7 op 18-08-2011 17:31:55 ]
pi_100905476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:23 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik neem in ieder geval geen onzin in de mond.
En ik kleineer ook niemand door zijn of haar post onzin te noemen.
En nu beledig ik hem door te zeggen dat hij alles slikt wat NASA zegt? kom op zeg.
Nou, daar zijn de meningen al een goed aantal posts over verdeeld :P

In zoverre wel, dat hij blijk geeft van kennis en verstand van zaken. Hij kauwt niet zomaar wat na, maar denkt er over na en zoekt dingen op & uit. Dat zijn bevindingen vaak stroken met die van de Nasa, betekent niet dat hij het klakkeloos als zoete koek slikt.
pi_100906709
De voetknechten doen hun werk ook weer.. }:|
Hoe stelliger er door 'wetenschappers' wordt beweerd dat er van Elenin niets te vrezen valt..des te sterker ga ik geloven in het tegendeel..
pi_100907273
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:14 schreef Maron het volgende:
De voetknechten doen hun werk ook weer.. }:|
Jij ook bedankt.
quote:
Hoe stelliger er door 'wetenschappers' wordt beweerd dat er van Elenin niets te vrezen valt..des te sterker ga ik geloven in het tegendeel..
Je baseert je oordeel dus niet op de inhoud van wat er gezegd wordt maar uitsluitend op wie het zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')