abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100908269
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:28 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Jij ook bedankt.

[..]

Je baseert je oordeel dus niet op de inhoud van wat er gezegd wordt maar uitsluitend op wie het zegt.
[ ]Ach ja, wie de schoen past hé..?

[ ]Ik baseer mijn 'oordeel' op mijn eigen bevindingen/kennis/gevoel/ervaring om tot de conclusie te komen dat hier meer aan de hand is dan wij ( mogen) weten.. :Y)
pi_100909202
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:46 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Nou, daar zijn de meningen al een goed aantal posts over verdeeld :P

In zoverre wel, dat hij blijk geeft van kennis en verstand van zaken. Hij kauwt niet zomaar wat na, maar denkt er over na en zoekt dingen op & uit. Dat zijn bevindingen vaak stroken met die van de Nasa, betekent niet dat hij het klakkeloos als zoete koek slikt.
Ik weet zeker dat AVerstraten goed voor zichzelf kan opkomen, maar genoeg hierover. Kunnen we nu weer verder over Elenin?
pi_100913124
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat AVerstraten goed voor zichzelf kan opkomen, maar genoeg hierover. Kunnen we nu weer verder over Elenin?
Elenin..? ach ja, nou je het zegt.. ik had zo langzamerhand al de indruk dat het topic om AVerstraten draaide.. :@
pi_100927224
The unpredictable behavior of comets continually contradicts the tenets of traditional comet theory - to the point that some experts now wonder if a theory even exists. “It's a mystery to me how comets work at all,” said Donald Brownlee, principle investigator of NASA's Stardust Mission.

NASA weet het blijkbaar ook niet.
En wat is dit voor experiment?
pi_100927528
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:32 schreef Truthfinder7 het volgende:
The unpredictable behavior of comets continually contradicts the tenets of traditional comet theory - to the point that some experts now wonder if a theory even exists. “It's a mystery to me how comets work at all,” said Donald Brownlee, principle investigator of NASA's Stardust Mission.

NASA weet het blijkbaar ook niet.
En wat is dit voor experiment?
http://issresearchproject.grc.nasa.gov/Investigations/FLEX/
pi_100928148
@Scrummie, bedankt!
pi_100928554
NASA persconferentie over zonnestormen d.d. 18 augustus 2011:
pi_100931729
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_100944364
Ik weet niet of dit Elenin ook daadwerkelijk is, maar ik zie geen staart.
Ook ziet het er niet uit als een komeet, zoals gezegd wordt onder het filmpje.

vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:50:18 #260
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_100945411
was het niet zo dat de staart nu richting aarde wijst?
kan me herinneren hier iets dergelijks gelezen te hebben.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_100946455
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik weet niet of dit Elenin ook daadwerkelijk is, maar ik zie geen staart.
Ook ziet het er niet uit als een komeet, zoals gezegd wordt onder het filmpje.
(...)
Vreemd. Dit lijkt mij een ster. Welke ster het is weten we niet, er is verder niets uit het filmpje op te maken, wij zien een wiebelend wit stipje in een totaal leeg zwart vlak. Zijn er met die ernorm krachtige telescoop helemaal geen andere objecten te zien aan de hemel? En waarom zwiept het zo? Een 14" telescoop is een enorm ding en staat altijd op een statief, het is mij een compleet raadsel wat die man uitspookt met zijn telescoop - als het al een opname is gemaakt is met een 14" telescoop, wat ik ten zeerste betwijfel.

Vind ook de grootte erg onwaarschijnlijk. De komeet is bijna 40 miljoen kilometer van de aarde verwijderd. Onderstaande opname is gemaakt met de stereo-B, op een afstand van 7 miljoen km van de komeet (even klikken op "afbeelding":
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 06:37 schreef basst2005 het volgende:
(...)
[ afbeelding ]
Als de opname van die meneer gemaakt zou zijn met een lange sluitertijd, zouden wij strepen moeten zien vanwege dat idiote gewiebel.

Kortom, ik durf er heel wat onder te verwedden dat wij in de maling genomen worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 19-08-2011 18:28:55 ]
pi_100946779
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:50 schreef Koen66 het volgende:
was het niet zo dat de staart nu richting aarde wijst?
kan me herinneren hier iets dergelijks gelezen te hebben.
Dat klopt. Maar we zouden dan in elk geval de coma moeten zien en die zien we ook niet op dat vreemde filmpje.
pi_100947491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:19 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Vreemd. Dit lijkt mij een ster. Welke ster het is weten we niet, er is verder niets uit het filmpje op te maken, wij zien een wiebelend wit stipje in een totaal leeg zwart vlak. Zijn er met die ernorm krachtige telescoop helemaal geen andere objecten te zien aan de hemel? En waarom zwiept het zo? Een 14" telescoop is een enorm ding en staat altijd op een statief, het is mij een compleet raadsel wat die man uitspookt met zijn telescoop - als het al een opname is gemaakt is met een 14" telescoop, wat ik ten zeerste betwijfel.

Vind ook de grootte erg onwaarschijnlijk. De komeet is bijna 40 miljoen kilometer van de aarde verwijderd. Onderstaande opname is gemaakt met de stereo-B, op een afstand van 7 miljoen km van de komeet (even klikken op "afbeelding":

[..]

Als de opname van die meneer gemaakt zou zijn met een lange sluitertijd, zouden wij strepen moeten zien vanwege dat idiote gewiebel.

Kortom, ik durf er heel wat onder te verwedden dat wij in de maling genomen worden.

Coördinaten- 11h 43m 23.7s +00° 33' 05" - datum 10/08/2011
pi_100947691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:51 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Coördinaten- 11h 43m 23.7s +00° 33' 05" - datum 10/08/2011
Dat weet ik. Hij geeft de coördinatien van Elenin voor 10 augustus, maar het object op het filmpje is niet Elenin. Wat het wel is kunnen wij niet bepalen, want er is verder niets te zien op het filmpje waar je je op zou kunnen oriėnteren.
pi_100947838
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:56 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat weet ik. Hij geeft de coördinatien van Elenin voor 10 augustus, maar het object op het filmpje is niet Elenin. Wat het wel is kunnen wij niet bepalen, want er is verder niets te zien op het filmpje waar je je op zou kunnen oriėnteren.
En deze ook niet? Ik hoop dat je dit kan debunken.

Why would he say it got bigger recently and now go and say it has gotten smaller.

If you look at the comments, he does not offer any reason as to why he thinks it has gotten smaller.

He even admitted himself that:

" *
spaceobs 2 comments collapsed Collapse Expand
MPC catalogs don't provide information about physical size of objects. I think Stellarium use default value.
You can't use this table for size calculation, it work for asteroids. m1 is "total" magnitude for comet, i.e. nucleus + coma. m2 is absolute magnitude of nucleus, but this value is very approximate. As I wrote many times, we can't measure nucleus of comet if it is active. We need radio observations.

*
Jefjeffersons 1 comment collapsed Collapse Expand
If you can't measure IT why do you think then it's 1.5 km nucleus?

Different question right after:

*
Garfield 4 comments collapsed Collapse Expand
Hi Leonid,
I love your comet!
Do you still estimate its diameter at 4 Kms ?
from
Garfield

spaceobs 3 comments collapsed Collapse Expand
Thanks! I think what it may be smaller, perhaps 1.5-2 km. But if my comet will be observed by Arecibo radio telescope, we will know this parameter very well.

Jadran 2 comments collapsed Collapse Expand
Leonid, you have asked from Arecibo observatory to calculate it's size few months ago. Did you ask again, or even why they don't want or can't do it!?

spaceobs 1 comment collapsed Collapse Expand
Please, stay tuned, I will post some news soon.

[ Bericht 40% gewijzigd door Truthfinder7 op 19-08-2011 19:44:22 ]
pi_100949619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:59 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

En deze ook niet? Ik hoop dat je dit kan debunken.
Ik neem aan dat wij verondersteld worden te geloven dat de opnames in het filmpje gemaakt zijn met de telescoop die aan het begin van het filmpje getoond wordt. Dan ben ik gauw klaar. De maker van het filmpje beweert dat hij opnames van Pluto heeft gemaakt met deze telescoop: een Meade ETX-70, die heeft diafragma van 70mm of 2.8" en daarmee kan Pluto absoluut niet worden waargenomen.

Hij zegt verder dat hij in de buurt van Pluto naar Elenin ging zoeken. Maar Elenin en Pluto stonden toen (begin maart) heel ver van elkaar verwijderd, Pluto aan de ene kant van de hemel, Elenin aan de andere kant. Dus waarom zoeken naar Elenin op een plek waar hij helemaal niet te vinden is??

Vervolgens gaat hij zoeken in de buurt van Saturnus. Elenin heeft inderdaad in de buurt van Saturnus gestaan, hoewel nog steeds met een flinke afstand; die afstand was zo groot dat het, met de vergroting die hij gebruikt, niet mogelijk is om beide hemellichamen samen in beeld te krijgen, een zinloze actie dus maar dat vindt hij blijkbaar geen probleem.

Hij laat ook nog een foto zien waarop Neptunus, Pluto en Eris zogenaamd allemaal bij elkaar staan. Maar dat was in de periode dat het filmpje geplaatst is (eind februari/begin maart), helemaal niet het geval. Deze en andere opnames komen totaal niet overeen met wat hij beweert en bovendien kan hij dat met zijn telescoop helemaal niet waarnemen.

Fopperij en verzinsel dus, dit fimpje.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 19-08-2011 19:53:11 ]
pi_100949766
Wat moet ik debunken? De grootte van Elenin?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:51:31 #268
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_100949784
Als hij met die telescoop Pluto niet kan zien dan lukt Eris toch al helemaal niet :?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_100949801
Ik geloof dat het filmpje al wat ouder is en opnieuw op het net is gezet.
Zal het dan wel kunnen volgens jou? (al dan niet deze telescoop daar geschikt voor is)
pi_100949887
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:51 schreef Koen66 het volgende:
Als hij met die telescoop Pluto niet kan zien dan lukt Eris toch al helemaal niet :?
Nee. Ik weet niet waar hij dat plaatje vandaan heeft, maar het is geen opname die met zijn eigen telescoop gemaakt is. Hij zal hem ergens van het internet vandaan hebben gehaald en in zijn filmpje geplakt.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:56:51 #271
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_100949982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:54 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Nee. Ik weet niet waar hij dat plaatje vandaan heeft, maar het is geen opname die met zijn eigen telescoop gemaakt is. Hij zal hem ergens van het internet vandaan hebben gehaald en in zijn filmpje geplakt.
Is Eris uberhaupt zichtbaar voor amateurastrononem? Die staat toch meestal veel verder dan Pluto?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_100950020
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:52 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik geloof dat het filmpje al wat ouder is en opnieuw op het net is gezet.
Zal het dan wel kunnen volgens jou? (al dan niet deze telescoop daar geschikt voor is)
Dat weet ik niet, want je moet tijdstip en coördinaten weten om te kunnen bepalen om wat voor object het gaat.
pi_100950558
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:56 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Is Eris uberhaupt zichtbaar voor amateurastrononem? Die staat toch meestal veel verder dan Pluto?
De magnitude van Eris schommelt rond de 18, dat is inderdaad met de meeste amateurtelescopen niet te zien. Met een krachtige telescoop met ccd zul je haar kunnen waarnemen als de omstandigheden heel gunstig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 19-08-2011 20:49:12 ]
pi_100953116
Ik heb (denk en hoop ik) een leuke site gevonden, met voor elk wat wils over ondermeer Elenin..
Ik hoop dat hij mee mag naar het volgende draadje..enjoy.. :s)
http://www.adamite.com/?page_id=2055
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')