abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100496839
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 07:42 schreef starla het volgende:
Doet me denken aan heaven's gate van applewhite. Als je die filmpjes van hem ziet op youtube...could he be more wrong? Aarde zou vergaan blabla, 14 jaar later huppelt iedereen nog vrolijk rond :)
Behalve zijn volgelingen dan... stakkers.
pi_100588028
Het lijkt er op dat Elenin een tweede staart aan het ontwikkelen is - of ik moet me wel heel sterk vergissen:
http://stereo.gsfc.nasa.g(...)nin_8aug2011_hi1.mov
pi_100590862
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:57 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Als je zonder de wetenschap in acht te nemen over dat soort zaken gaat praten, leidt dat onvermijdelijk tot onzin.
Wat een kul! Alsof we alles al weten en kunnen verklaren met de wetenschap. Mag ik je eraan herinneren dat de wetenschap niets anders is dan een opeenstapeling van correcties? Wat gisteren nog als onzin werd gezien, wordt vandaag als waarheid omarmd. Dus waarom kan je er dan van uitgaan dat wat vandaag als onzin wordt bestempeld, morgen niet waar kan blijken te zijn?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_100591161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:15 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat een kul! Alsof we alles al weten en kunnen verklaren met de wetenschap. Mag ik je eraan herinneren dat de wetenschap niets anders is dan een opeenstapeling van correcties? Wat gisteren nog als onzin werd gezien, wordt vandaag als waarheid omarmd. Dus waarom kan je er dan van uitgaan dat wat vandaag als onzin wordt bestempeld, morgen niet waar kan blijken te zijn?
Je bevestigt mijn uitspraak. Corrigeren is het meest essentiële element van de wetenschappelijke methode. Waneer dat niet gebeurt, blijven opvattingen in stand, ook als ze onjuist zijn, zelfs als ze volkomen onzinnig zijn. Zonder de discipline van voortdurende en systematische toetsing en correctie is er geen mogelijkheid om zin en onzin te onderscheiden.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 11-08-2011 11:29:26 ]
pi_100591979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:23 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Je bevestigt mijn uitspraak. Corrigeren is het meest essentiële element van de wetenschappelijke methode. Waneer dat niet gebeurt, blijven opvattingen in stand, ook als ze onjuist zijn, zelfs als ze volkomen onzinnig zijn. Zonder de discipline van voortdurende en systematische toetsing en correctie is er geen mogelijkheid om zin en onzin te onderscheiden.
Waarbij je fijntjes voorbij gaat aan de essentie van wat ik zei, namelijk dat wat vandaag als onzin wordt beschouwd morgen wellicht als waarheid wordt gezien. Dus als de wetenschap iets veroordeelt als onzin, en datzelfde morgen als volledige waarheid omarmt, hoe betrouwbaar ben je dan als wetenschap?

In mijn optiek zijn er zoveel dingen aangetoond, maar die de wetenschap nog steeds niet erkent omdat ze niet in het beperkende plaatje en ontoereikende onderzoeksmethodiek van de wetenschap passen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_100592074
Vandaag viel mijn oog toevallig op dit filmpje. Getoond wordt een opname van de stereo-A waarop "Nibiru" te zien zou zijn, rechts van de planeet Mercurius. Ik ben maar even gaan kijken op Stereo-site en heb met behulp van de gegeven informatie gekeken om welk object het hier gaat. Het blijkt de ster Antares te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 11-08-2011 12:42:23 ]
pi_100592182
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:44 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Waarbij je fijntjes voorbij gaat aan de essentie van wat ik zei, namelijk dat wat vandaag als onzin wordt beschouwd morgen wellicht als waarheid wordt gezien. Dus als de wetenschap iets veroordeelt als onzin, en datzelfde morgen als volledige waarheid omarmt, hoe betrouwbaar ben je dan als wetenschap?

In mijn optiek zijn er zoveel dingen aangetoond, maar die de wetenschap nog steeds niet erkent omdat ze niet in het beperkende plaatje en ontoereikende onderzoeksmethodiek van de wetenschap passen.
Hoe betrouwbaar ben je als je niet bereid bent om je fouten te corrigeren en je standpunten te herzien? De wetenschappelijke methode is niet volmaakt en dat zal ze ook nooit worden. Maar is het daarom beter om het maar helemaal overboord te gooien?
pi_100671966
Gevonden op het net:

Volgende heb ik gemaakt met SAW (Skygazers Almanac for Windows).
Waar we hem kunnen zien vanuit Nederland, dagelijks om 6:30uur:

En dagelijks om 22:30uur:

[ Bericht 16% gewijzigd door basst2005 op 13-08-2011 11:28:06 ]
pi_100672196
Je was me net voor! Mooi en heel inzichtelijk, bedankt!
pi_100682162
Ik heb even het volgende filmpje gemaakt.

De beelden zijn van de STEREO B satelliet (HI1 camera) en het pad aan de rechterkant komt uit het programma Stellarium.
pi_100754628
Hartelijk dank Basst2005!

In reactie hierop zou ik willen zeggen:

There's real poetry in the real world
Science is the poetry of reality...

http://www.astroblogs.nl/(...)eerd-vanuit-het-iss/
pi_100877899
Ik heb begrepen dat Elenin nu 24/7 in het reguliere zicht van de stereoB komt. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren. :)
pi_100878898
Er blijken nog allerlei andere misverstanden te bestaan rond komeet Elenin en kometen in het algemeen. Zo kwam ik daarnet dit berichtje tegen. Op de onzin over "uitlijningen" met Elenin als oorzaak van aardbevingen ga ik nu verder niet in. Maar er staat nóg iets raars in het bericht, namelijk dit:
quote:
Het is een feit dat Elenin een Long Period Object is, en dat wij dat in onze geschiedenis niet eerder hebben meegemaakt.
Hoe komen die mensen daar nu toch weer bij? Er klopt helemaal niets van die bewering en daar hadden ze zelf ook met weinig moeite achter kunnen komen, want er is allerlei informatie te vinden op het internet over lang-periodieke kometen, waarvan ik er hier enkele noem:

- Komeet McNaught C/2006 P1
- Komeet McNaught C/2009 R1
- Komeet West
- Komeet Kohoutek
- Komeet Hyakutake
- Komeet Machholz C/2004 Q2 (Nota bene: er zijn 6 lang-periodieke kometen met de naam Machholz, maar elk met een ander registratienummer)
- Komeet Hale-Bopp
- Komeet NEAT C/2001 Q4

Wie alle lang-periodieke kometen wil bekijken, kan naar Wikipedia gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 18-08-2011 00:53:45 ]
pi_100884494
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 00:00 schreef AVerstraten het volgende:
Ik heb begrepen dat Elenin nu 24/7 in het reguliere zicht van de stereoB komt. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren. :)
Klopt, is al een paar dagen zichtbaar. Daar istie:
pi_100887270
16-08-2011

Komeet Elenin vormt geen bedreiging

De op 10 december 2010 ontdekt komeet Elenin vormt geen bedreiging voor de aarde. Dat heeft het Amerikaanse ruimteagentschap NASA nog maar eens uitgelegd op een van zijn websites. Over de komeet gaan al maandenlang de meest wilde geruchten.

Het idee dat kometen brengers van onheil zijn, is niet nieuw. Ook vroeger werden deze kleine, ijzige hemellichamen met hun soms indrukwekkend lange staarten als veroorzakers van rampen en epidemieën gezien. Rampenfilms en het internet hebben voor een nieuwe opleving in deze merkwaardige traditie gezorgd.

Net als al haar vele voorgangers is komeet Elenin een ongevaarlijke passant, die op ruime afstand van de aarde blijft. Dichterbij dan 35 miljoen kilometer komt zij niet.

Elenin is een nogal klein uitgevallen komeet die op geen enkele manier invloed kan uitoefenen op onze planeet. Ook is zij niet in staat om de zon dagenlang te verduisteren, zoals op internet wel wordt gesuggereerd. Het zelfs nog maar de vraag of de komeet helder genoeg zal worden om met het blote oog waarneembaar te zijn.

© Eddy Echternach (www.astronieuws.nl)

(allesoversterrenkunde)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_100887662
Wat mij soms zo verdrietig maakt is dat juist de mensen die zo bang zijn, deze informatie niet geloven.
pi_100926689
Heb een nieuw filmpje online gezet:

pi_100928542
NASA persconferentie over zonnestormen d.d. 18 augustus 2011:
pi_100960622
Ben een half uurtje buiten geweest met de hond. Ik zag de maan en schuin links daaronder Jupiter, prachtig helder en kalm stralend. Ook had ik het geluk om hoog aan de hemel een cygnide te zien, die lang zichtbaar bleef.

Ook enkel met het blote oog is er altijd iets moois te zien aan de hemel.

Welterusten!
pi_100993895
quote:
The diameter of the comet Elenin’s coma confirmed by visual observations from the Earth

My estimate the size of the comet Elenin coma was confirmed by visual observations of an experienced Australian amateur astronomer Michael Mattiazzo. August 19, he estimated the angular size of the coma as 4 arc minutes, which equal to 213,500 km in the linear size. The image of the comet, taken by Michael, on August 19 as you can see on the left and on own author’s site (http://members.westnet.com.au/mmatti/sc.htm).

I remind, that in the next few days, we have chances to see the comet C/2010 X1 (Elenin) in the coronagraph COR2 field of view, which mounted on the STEREO spacecrafts.
Bron:
http://spaceobs.org/en/20(...)ions-from-the-earth/
pi_101009358
Nog een mooie foto:

quote:
On the picture taken by the well-known Australian astronomy amateur, Terry Lovejoy, which discovered his comet in 2007, is clearly visible long and thin ion tail stretching almost one degree! Which corresponds to the length of the tail is more than 3,000,000 km! Although this is not a record, the sodium tail of comet Hale-Bopp had a length of nearly 50 million kilometers! Comet Elenin will pass closest to the Earth on October 16 at distance about 35 million kilometers from our planet.
pi_101009933
Heel mooi, bedankt voor het plaatsen! Al meer dan 3 miljoen km, die staart, geweldig!
pi_101102839
Komeet Elenin is aan het verzwakken. Australiërs Michael Mattiazzo en Rob Kaufman hebben waargenomen dat de komeet al met 1 magnitude in helderheid is afgenomen. Ook de vorm van de kern lijkt iets te zijn veranderd - hij lijkt wat langwerpiger te zijn geworden, hetgeen er op kan duiden dat de komeet uit elkaar zal vallen. Dat zal dan het einde zijn van komeet Elenin. Gezien de afnemende helderheid wordt ook niet uitgesloten dat Elenin zijn passage langs de zon niet zal overleven, als hij niet al eerder uit elkaar gevallen is.

Echter, kometen hebben wel vaker voor verrassingen gezorgd, dus wie weet trekt hij nog bij. Maar gezien zijn kleine formaat en wat we nu waarnemen, moet ik eerlijk zeggen dat ik somber gestemd ben. :-(

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 23-08-2011 21:41:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')