Behalve zijn volgelingen dan... stakkers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:42 schreef starla het volgende:
Doet me denken aan heaven's gate van applewhite. Als je die filmpjes van hem ziet op youtube...could he be more wrong? Aarde zou vergaan blabla, 14 jaar later huppelt iedereen nog vrolijk rond
Wat een kul! Alsof we alles al weten en kunnen verklaren met de wetenschap. Mag ik je eraan herinneren dat de wetenschap niets anders is dan een opeenstapeling van correcties? Wat gisteren nog als onzin werd gezien, wordt vandaag als waarheid omarmd. Dus waarom kan je er dan van uitgaan dat wat vandaag als onzin wordt bestempeld, morgen niet waar kan blijken te zijn?quote:Op zondag 31 juli 2011 15:57 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als je zonder de wetenschap in acht te nemen over dat soort zaken gaat praten, leidt dat onvermijdelijk tot onzin.
Je bevestigt mijn uitspraak. Corrigeren is het meest essentiële element van de wetenschappelijke methode. Waneer dat niet gebeurt, blijven opvattingen in stand, ook als ze onjuist zijn, zelfs als ze volkomen onzinnig zijn. Zonder de discipline van voortdurende en systematische toetsing en correctie is er geen mogelijkheid om zin en onzin te onderscheiden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat een kul! Alsof we alles al weten en kunnen verklaren met de wetenschap. Mag ik je eraan herinneren dat de wetenschap niets anders is dan een opeenstapeling van correcties? Wat gisteren nog als onzin werd gezien, wordt vandaag als waarheid omarmd. Dus waarom kan je er dan van uitgaan dat wat vandaag als onzin wordt bestempeld, morgen niet waar kan blijken te zijn?
Waarbij je fijntjes voorbij gaat aan de essentie van wat ik zei, namelijk dat wat vandaag als onzin wordt beschouwd morgen wellicht als waarheid wordt gezien. Dus als de wetenschap iets veroordeelt als onzin, en datzelfde morgen als volledige waarheid omarmt, hoe betrouwbaar ben je dan als wetenschap?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:23 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Je bevestigt mijn uitspraak. Corrigeren is het meest essentiële element van de wetenschappelijke methode. Waneer dat niet gebeurt, blijven opvattingen in stand, ook als ze onjuist zijn, zelfs als ze volkomen onzinnig zijn. Zonder de discipline van voortdurende en systematische toetsing en correctie is er geen mogelijkheid om zin en onzin te onderscheiden.
Hoe betrouwbaar ben je als je niet bereid bent om je fouten te corrigeren en je standpunten te herzien? De wetenschappelijke methode is niet volmaakt en dat zal ze ook nooit worden. Maar is het daarom beter om het maar helemaal overboord te gooien?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarbij je fijntjes voorbij gaat aan de essentie van wat ik zei, namelijk dat wat vandaag als onzin wordt beschouwd morgen wellicht als waarheid wordt gezien. Dus als de wetenschap iets veroordeelt als onzin, en datzelfde morgen als volledige waarheid omarmt, hoe betrouwbaar ben je dan als wetenschap?
In mijn optiek zijn er zoveel dingen aangetoond, maar die de wetenschap nog steeds niet erkent omdat ze niet in het beperkende plaatje en ontoereikende onderzoeksmethodiek van de wetenschap passen.
Hoe komen die mensen daar nu toch weer bij? Er klopt helemaal niets van die bewering en daar hadden ze zelf ook met weinig moeite achter kunnen komen, want er is allerlei informatie te vinden op het internet over lang-periodieke kometen, waarvan ik er hier enkele noem:quote:Het is een feit dat Elenin een Long Period Object is, en dat wij dat in onze geschiedenis niet eerder hebben meegemaakt.
Klopt, is al een paar dagen zichtbaar. Daar istie:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:00 schreef AVerstraten het volgende:
Ik heb begrepen dat Elenin nu 24/7 in het reguliere zicht van de stereoB komt. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
Bron:quote:The diameter of the comet Elenin’s coma confirmed by visual observations from the Earth
My estimate the size of the comet Elenin coma was confirmed by visual observations of an experienced Australian amateur astronomer Michael Mattiazzo. August 19, he estimated the angular size of the coma as 4 arc minutes, which equal to 213,500 km in the linear size. The image of the comet, taken by Michael, on August 19 as you can see on the left and on own author’s site (http://members.westnet.com.au/mmatti/sc.htm).
I remind, that in the next few days, we have chances to see the comet C/2010 X1 (Elenin) in the coronagraph COR2 field of view, which mounted on the STEREO spacecrafts.
quote:On the picture taken by the well-known Australian astronomy amateur, Terry Lovejoy, which discovered his comet in 2007, is clearly visible long and thin ion tail stretching almost one degree! Which corresponds to the length of the tail is more than 3,000,000 km! Although this is not a record, the sodium tail of comet Hale-Bopp had a length of nearly 50 million kilometers! Comet Elenin will pass closest to the Earth on October 16 at distance about 35 million kilometers from our planet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |