De NASA zegt zelf dat een bruine dwerg nagenoeg niet te vinden is,quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:46 schreef AVerstraten het volgende:
@Truthfinder, semexo e.a.:
[..]
Van alle aannames hier over Elenin die geen komeet zou zijn, bruine dwerg, Nibiru enzovoorts, is er nog niet een uitgekomen. Van alle aannames is al tientallen keren aangetoond waarom ze ook niet kunnen uitkomen. Dat zou de complotters hier toch iets moeten zeggen. Maar nee, men is niet van plan om zich te laten hinderen door enige vorm van kennis over het onderwerp en zet diegenen die zich wel de moeite hebben getroost om de relevante kennis te verwerven, weg als zijnde "arrogant". Vandaar mijn verwijzing naar dit artikel. En daar blijf ik achter staan. Want: wie is er nou arrogant; degene met een diepgaande kennis die kan aantonen dat er geen wetenschappelijke basis is voor beweringen dat Elenin geen komeet is maar iets héél anders en dat er een bruine dwerg in ons zonnestelsel is beland, etc, of degene zonder enige wetenschappelijke achtergrond die beweert dat dat allemaal wel zo is?
Ik heb geteld, leg het nu voor de elfde keer uit. Er zijn twee redenen waarom we het zouden merken als er plotsling een bruine dwerg ons zonnestelsel binnenkomt: die is waar te nemen doordat hij het licht van onze zon reflecteert, precies zoals bijvoorbeeld de planeet Jupiter dat doet en zoals komeet Elenin dat ook doet. Maar zelfs als hij in alle opzichten totaal onzichtbaar zou zijn, zou zo'n nieuw hemellichaam met een enorme massa de banen van de andere objecten in ons zonnestelsel sterk beïnvloeden. Geen van beide is het geval; conclusie derhalve: er is recentelijk geen bruine dwerg ons zonnestelsel binnengekomen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:58 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
De NASA zegt zelf dat een bruine dwerg nagenoeg niet te vinden is,
En zeker niet zonder infrarood. Dat zou jij toch moeten weten.
Maar daarbij gaat het om een hemellichaam dat zich vanaf het begin van de vorming van ons zonnestelsel daar bevond. Per defintie kan zo'n hemellichaam dus niet zorgen voor plotselinge veranderingen.quote:En NASA zegt ook dat er een mogelijk dicht bij de zon is die ze nog niet hebben opgemerkt.
Nee. De brokstukken blijven in dezelfde baan draaien als waarin de ongebroken komeet draaide. De kans is groot dat de brokstukken uiteindelijk vaporiseren. Maar de kans dat ze hun baan verlaten en zich op de aarde storten is nihil; zou zouden dan een zwiep van 35 miljoen km moeten maken en dat is uitermate onwaarschijnlijk, zo onwaarschijnlijk dat angst daarvoor als irreëel kan worden afgedaan.quote:En als Elenin uit elkaar zou breken vormt hij mogelijk een riem van kometen en kunnen we daar misschien wel een zwiep van krijgen.
Aan wie moeten we het dan over laten? Aan mensen die alle kennis afdoen als arrogante wetenschappelijke-kop-in-het-zand-stekerij en het volkomen geoorloofd vinden om de grootst mogelijke onzin te verspreiden?quote:En wil jij nu zeggen dat we dit topic over moeten laten aan mensen met een wetenschappelijke achtergrond? Die hun hoofd vaak in het zand steken omdat ze alles alleen wetenschappelijk bekijken.
De wetenschap zeer wel in staat om vast te stellen dat Elenin een komeet is en dat er niet ineens een bruine dwerg ons zonnestelsel is binnengekomen. Je suggereert dat de wetenschap hier met lege handen staat terwijl dat in feite de complotters zijn.quote:Maar aangezien de wetenschap ook niet altijd de oplossing weet lijkt me dat dus geen optie.
Ik niet. Ik constateer alleen dat je van wiskunde en astronomie geen kaas gegeten hebt - en als dat wel zo is, dan weet je dat goed te verbergen.quote:En wie zegt dat ik geen wetenschappelijke achtergrond heb?
Toon jij maar eens aan dat al deze zaken inderdaad zo afwijkend zijn en aan komeet Elenin moeten worden toegeschreven.quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:08 schreef Truthfinder7 het volgende:
Hoe verklaar je dat deze aardbol 2 maal in een jaar tijd zijn aardas verschoven is??
Plus meerdere kometen zooi onze kant op komt?? dan heb ik het nog niet eens over vogels die spontaan massaal dood uit de lucht kwamen vallen. Of aardbevingen, massale vis sterfte maar ja allemaal gebakken lucht en gewoon een natuurverschijnsel toch??? En dat heel toevallig de laatste 2 jaar![]()
Als er dan geen belletje gaat rinkelen dan heb je je kop aardig diep in het zand gestoken.
Ik denk dat ik aardig aangetoond heb dat er wat aan de hand is, toon jij maar aan dat het gaat om gewone natuur verschijnselen. Oja dat kan je nietquote:Op zaterdag 3 september 2011 17:30 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Toon jij maar eens aan dat al deze zaken inderdaad zo afwijkend zijn en aan komeet Elenin moeten worden toegeschreven.
Slappe argumenten Verstratenquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:25 schreef AVerstraten het volgende:
Jij beweert dat er iets bijzonders aan de hand is; het is dus ook aan jou om dat te onderbouwen.
Tot nu toe heb je nog helemaal niets aangetoond, je hebt alleen gefantaseerd, gespeculeerd en kritiekloos nagepapegaaid wat je op allerlei complotsites tegenkomt. Controleren doe je helemaal niets, dat heb je ook nog nooit gedaan, evenmin als je mede-doemdenkers.
Weet je het verschil niet tussen argumenten en vragen? Ik heb je iets gevraagd en ik wacht nu op je antwoord. Gelukkig heb ik heel veel tijd.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:18 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Slappe argumenten Verstraten
Omdat een aardbeving de aarde beinvloed....quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:08 schreef Truthfinder7 het volgende:
Hoe verklaar je dat deze aardbol 2 maal in een jaar tijd zijn aardas verschoven is??
Ik kan er werkelijk met m'n hoofd niet bij dat er in een westerse samenleving anno 2011 nog zo gedacht wordt.quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:58 schreef Truthfinder7 het volgende:
En wil jij nu zeggen dat we dit topic over moeten laten aan mensen met een wetenschappelijke achtergrond? Die hun hoofd vaak in het zand steken omdat ze alles alleen wetenschappelijk bekijken.
Tis net zo'n hype als met Halley's komeet in 1910... angstzaaierij om nietsquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:16 schreef Balisto het volgende:
Zo, even ingelezen. Wat een hilarisch topic.Of eigenlijk behoorlijk triest. Opmerkingen zoals deze vind ik best schokkend:
[..]
Ik kan er werkelijk met m'n hoofd niet bij dat er in een westerse samenleving anno 2011 nog zo gedacht wordt.![]()
Een hoop mensen mogen hier hun excuses aanbieden wanneer die komeet voorbij is gegaan en er niks bijzonders is gebeurd.
quote:Dus mijn vraag blijft: Hoe lang moet er niets gebeuren voordat alle lichtteefjes er van overtuigd zijn dat het niets raars aan deze freaking komeet (een van de oneindig velen) is ? (Mijn persoonlijk idee: oneindig lang want er volgt weer excuus op verwarring, op weetikveelwat, maar NIE-MAND zal zeggen 'goh, we hadden het mis'. Iets wat de wetenschap dus wel doet).
Wanneer het respectvol opgezet geweest was had ik er op willen ingaan wetenschapsnerdje.quote:Op zondag 4 september 2011 10:07 schreef ChungLingSoo het volgende:
Ik heb ook nog een (algemene) vraag openstaan aan de doomdenkers:
[..]
Ja hoor, vast wel, ik geloof het meteen.quote:Op zondag 4 september 2011 10:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wanneer het respectvol opgezet geweest was had ik er op willen ingaan wetenschapsnerdje.
Ik heb het respectvol geprobeerd, Gijsquote:Op zondag 4 september 2011 10:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wanneer het respectvol opgezet geweest was had ik er op willen ingaan wetenschapsnerdje.
Je lult maar wat rond AVerstraten, letterlijk een gelul in de ruimte.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:36 schreef AVerstraten het volgende:
Ja, die is inderdaad erg vermakelijk.
Ga jij je woorden terugnemen wanneer de komeet voorbij is geraasd zonder enig effect op de aarde, laat staan dat er alientjes uit zijn komen kruipen?quote:Op zondag 4 september 2011 13:44 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je lult maar wat rond AVerstraten, letterlijk een gelul in de ruimte.
je durft het niet aan om de mogelijkheid van "Elenin bestuurd door intelligentie" te analyseren.
Ik heb nieuws voor jou meneer AVerstraten:
er zal gehakt worden gemaakt van jouw zogenaamde "expertise".
Hij beweerde ook dat de hoek rond de zon scherper wordt als het object minder massa heeft. Heb het eens opgezocht, maar de hoek is dus zoals ik al dacht minder scherp bij lichte objecten en scherper bij zware objecten. Dit komt doordat de zon een zwaar object sterker aantrekt.quote:Op er zal gehakt worden gemaakt van jouw zogenaamde "expertise".
Welnee joh, "intelligentie" zal dan op het laatste moment besloten hebben toch maar Aarde te sparen. Win-win situatie.quote:Op zondag 4 september 2011 14:06 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ga jij je woorden terugnemen wanneer de komeet voorbij is geraasd zonder enig effect op de aarde, laat staan dat er alientjes uit zijn komen kruipen?
quote:Op zondag 4 september 2011 13:44 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je lult maar wat rond AVerstraten, letterlijk een gelul in de ruimte.
je durft het niet aan om de mogelijkheid van "Elenin bestuurd door intelligentie" te analyseren.
Ik heb nieuws voor jou meneer AVerstraten:
er zal gehakt worden gemaakt van jouw zogenaamde "expertise".
Ok laat ik een voorbeeld noemen, stel ik rijd met een auto rondjes op een rotonde, met een lading zware koffers op het dak. Dan zal ik ineens veel minder moeten sturen als ik ineens die koffers van het dak gooi.quote:Op zondag 4 september 2011 14:23 schreef AVerstraten het volgende:
@Semexo
Je vergeet de wet van behoud van impulsmoment. Zwaartekracht en behoud van impulsmoment maken het onmogelijk dat de baan van een komeet substantieel wijzigt ten gevolge van het uiteenvallen ervan. Na het uiteenvallen zullen de brokstukken de oorspronkelijke baan van de komeet blijven volgen en deze baan brengt de komeet niet in de buurt van de aarde.
Ik stel ook vast dat je de informatie op Wikipedia sowieso niet goed begrepen hebt. Smijten met formules heeft weinig zin als je de onderliggende principes ervan niet begrijpt.
Je vergeet de afbuigende kracht die ervoor zorgt dat een voorwerp een bocht maakt. In het geval van komeet Elenin is die afbuigende kracht de zwaartekracht van de zon.quote:Op zondag 4 september 2011 14:38 schreef semexo het volgende:
[..]
Ok laat ik een voorbeeld noemen, stel ik rijd met een auto rondjes op een rotonde, met een lading zware koffers op het dak. Dan zal ik ineens veel minder moeten sturen als ik ineens die koffers van het dak gooi.
Zo is het ook met ELEnin: De "komeet" is ineens veel minder zwaar geworden en zal dus een ruimere baan krijgen.
Je hebt niet eens de moeite genomen om het even te bekijken, dat je te snel je conclusies trekt lijkt mij nu ook weer duidelijk. Onderbouw maar eens wat je hier zegt, dan praten we weer verder.quote:Op zondag 4 september 2011 14:28 schreef Darkestlight het volgende:
O jee, over gelul in de ruimte gesproken! Bedoelt voor dat geluidsfragmentje natuurlijk. En weer geeft Averstraten een onderbouwd antwoord. Zouden er meer moeten proberen. Keep up the good work!
Ik zou graag willen weten welke "radio telescopen" in Californië deze signalen zouden hebben ontvangen, zodat ik de broninformatie van de betreffende telescopen zelf kan bekijken in plaats van een mp3-bestandje in een youtubefilmpje. Eén radiotelescoop wordt met name genoemd, te weten die van de USC. Ik heb even gezocht op het internet, maar de Universiteit van Southern California heeft geen radiotelescoop.quote:Op zondag 4 september 2011 14:17 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Effe bekijken.
Bij mij staat nog alles open.
Dat lijkt mij een juiste conclusie.quote:Op zondag 4 september 2011 17:06 schreef Darkestlight het volgende:
Het hele fragment is dus gelul in de ruImte
Okee AVerstraten knuffelaar, mijn vraag is ook nog onbeantwoord.quote:Op zondag 4 september 2011 17:28 schreef Darkestlight het volgende:
@Truthfinder over onderbouwen gesproken, er zijn vragen gesteld door AVerstraten, waar zijn nu je antwoorden zodat wij het fragment als geverifieerd kunnen beschouwen?
Wie zijn die "ze"?quote:Op zondag 4 september 2011 19:23 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijker dat ze een andere vorm van communicatie hebben dan wij...
Zeker wel.quote:Er is niets uit te sluiten!!
Toch niet, want je staat totaal niet open voor de mogelijkheid dat je het mis hebt.quote:En zoals ik eerder zij ik sta overal open voor.
Wie zijn ze? daar reageer ik niet eens op, want zo dom kan je niet zijn.quote:Op zondag 4 september 2011 19:43 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wie zijn die "ze"?
[..]
Zeker wel.
[..]
Toch niet, want je staat totaal niet open voor de mogelijkheid dat je het mis hebt.
Oh ja natuurlijk, wezens op Elenin die communiceren via onverstaanbaare en ongeverifieerde radiosignalen.quote:Op zondag 4 september 2011 19:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Wie zijn ze? daar reageer ik niet eens op, want zo dom kan je niet zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |