abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101547370
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wanneer het respectvol opgezet geweest was had ik er op willen ingaan wetenschapsnerdje. ;)
Ik heb het respectvol geprobeerd, Gijs ;) Maar toen kreeg ik ook al geen antwoord :D
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_101551814
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:36 schreef AVerstraten het volgende:
Ja, die is inderdaad erg vermakelijk. :)
Je lult maar wat rond AVerstraten, letterlijk een gelul in de ruimte.

je durft het niet aan om de mogelijkheid van "Elenin bestuurd door intelligentie" te analyseren.

Ik heb nieuws voor jou meneer AVerstraten:

er zal gehakt worden gemaakt van jouw zogenaamde "expertise".
pi_101552205
Heb het allemaal een beetje proberen te volgen maar op mij komt dit nog steeds over als een homp steen miljoenen km ver weg zoals zoveel kometen langs de aarde gekomen zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_101552569
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:44 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

je durft het niet aan om de mogelijkheid van "Elenin bestuurd door intelligentie" te analyseren.

Ga jij je woorden terugnemen wanneer de komeet voorbij is geraasd zonder enig effect op de aarde, laat staan dat er alientjes uit zijn komen kruipen?
pi_101552710
quote:
0s.gifOp er zal gehakt worden gemaakt van jouw zogenaamde "expertise".
Hij beweerde ook dat de hoek rond de zon scherper wordt als het object minder massa heeft. Heb het eens opgezocht, maar de hoek is dus zoals ik al dacht minder scherp bij lichte objecten en scherper bij zware objecten. Dit komt doordat de zon een zwaar object sterker aantrekt.

Ook zei hij dat het voor de massa van ELEnin niks uitmaakt dat die uiteengevallen is, "omdat het opgeteld dezelfde massa heeft". Ook onzin dus, want je moet van elk aparte brokstuk de massa nemen.

met

F de zwaartekracht tussen twee voorwerpen (in newton)
m1 de massa van het eerste voorwerp (in kg)
m2 de massa van het tweede voorwerp (in kg)
r de afstand tussen de zwaartepunten van die voorwerpen (in m)
G de gravitatieconstante = 6,67428 ± 0,00067 × 10-11 Nm2 kg-2.

Kortom, de baan van ELEven-NINe is wel degelijk wijder geworden waardoor er een potentiele impact van 1 van de brokstukken aan zit te komen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaartekracht

Hier zie je orbit die berekend is vóórdat ELEvenNINe uit elkaar viel:

Hij gaat dus voor de aarde langs, echter, nu het object uiteengevallen is, zal de baan wijder worden waardoor er dus ineens wel een potentiele impact is.

Neem ook mee dat - als ELEnin inderdaad een komeet is - het ijs smelt en dus de massa ook steeds minder wordt, en dus de baan ook wijder.
Veni vidi foetsie
pi_101552781
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:06 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ga jij je woorden terugnemen wanneer de komeet voorbij is geraasd zonder enig effect op de aarde, laat staan dat er alientjes uit zijn komen kruipen?
Welnee joh, "intelligentie" zal dan op het laatste moment besloten hebben toch maar Aarde te sparen. Win-win situatie.

Respect voor AVerstarten voor de moeite die je erin stopt, terwijl je weet dat het "roeien tegen de klippen op" is. Draagt wel bij aan de vermakelijkheid van dit, toch al erg vermakelijke, subforum.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_101553008
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:44 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

;) Effe bekijken.
Bij mij staat nog alles open.
pi_101553192
@Semexo

Je vergeet de wet van behoud van impulsmoment. Komeet Elenin is namelijk geen stationair object, maar beweegt zich met een enorme snelheid door ons zonnestelsel, een snelheid die exponentieel toeneemt naarmate de komeet dichter bij de zon komt. Zwaartekracht en behoud van impulsmoment maken het onmogelijk dat de baan van een komeet substantieel wijzigt ten gevolge van het uiteenvallen ervan. Na het uiteenvallen zullen de brokstukken de oorspronkelijke baan van de komeet blijven volgen en deze baan brengt de komeet niet in de buurt van de aarde.

Ik stel ook vast dat je de informatie op Wikipedia sowieso niet goed begrepen hebt. Smijten met formules heeft weinig zin als je de onderliggende principes ervan niet begrijpt.

[ Bericht 3% gewijzigd door AVerstraten op 04-09-2011 14:39:07 ]
pi_101553400
O jee, over gelul in de ruimte gesproken! Bedoelt voor dat geluidsfragmentje natuurlijk. En weer geeft Averstraten een onderbouwd antwoord. Zouden er meer moeten proberen. Keep up the good work!
pi_101553753
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:23 schreef AVerstraten het volgende:
@Semexo

Je vergeet de wet van behoud van impulsmoment. Zwaartekracht en behoud van impulsmoment maken het onmogelijk dat de baan van een komeet substantieel wijzigt ten gevolge van het uiteenvallen ervan. Na het uiteenvallen zullen de brokstukken de oorspronkelijke baan van de komeet blijven volgen en deze baan brengt de komeet niet in de buurt van de aarde.

Ik stel ook vast dat je de informatie op Wikipedia sowieso niet goed begrepen hebt. Smijten met formules heeft weinig zin als je de onderliggende principes ervan niet begrijpt.
Ok laat ik een voorbeeld noemen, stel ik rijd met een auto rondjes op een rotonde, met een lading zware koffers op het dak. Dan zal ik ineens veel minder moeten sturen als ik ineens die koffers van het dak gooi.

Zo is het ook met ELEnin: De "komeet" is ineens veel minder zwaar geworden en zal dus een ruimere baan krijgen.
Veni vidi foetsie
pi_101553796
De komeet heet Elenin. Hoofdletter E, kleine letters lenin.
pi_101554093
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:38 schreef semexo het volgende:

[..]

Ok laat ik een voorbeeld noemen, stel ik rijd met een auto rondjes op een rotonde, met een lading zware koffers op het dak. Dan zal ik ineens veel minder moeten sturen als ik ineens die koffers van het dak gooi.

Zo is het ook met ELEnin: De "komeet" is ineens veel minder zwaar geworden en zal dus een ruimere baan krijgen.
Je vergeet de afbuigende kracht die ervoor zorgt dat een voorwerp een bocht maakt. In het geval van komeet Elenin is die afbuigende kracht de zwaartekracht van de zon.

Je maakt nog een denkfout. Je zegt dat je koffers van het dak "gooit". Dat kun je beschouwen als een kracht die inwerkt op het impulsmoment van de koffers, waardoor dit verandert. Bij het impulsmoment van komeet Elenin is een dergelijk krachtmoment niet aanwezig en blijft het impulsmoment dus behouden.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 04-09-2011 15:22:39 ]
  zondag 4 september 2011 @ 14:54:17 #288
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101554333
Persoonlijk hou ik wel van de mix.. wetenschappelijke benadering geven en de folklore lezen er van.
Vorige week las ik nog dat de wetenschap een ster gevonden had die niet kon bestaan, toch weer even de theorie herzien, kijk en dat is leuk om te weten, er bestaan nog altijd verrassingselementen in de natuur voor de wetenschappers ;)
The truth was in here.
pi_101557487
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 14:28 schreef Darkestlight het volgende:
O jee, over gelul in de ruimte gesproken! Bedoelt voor dat geluidsfragmentje natuurlijk. En weer geeft Averstraten een onderbouwd antwoord. Zouden er meer moeten proberen. Keep up the good work!
Je hebt niet eens de moeite genomen om het even te bekijken, dat je te snel je conclusies trekt lijkt mij nu ook weer duidelijk. Onderbouw maar eens wat je hier zegt, dan praten we weer verder.
Want volgens mij is alles wat jij niet begrijpt gelijk gelul.
pi_101558723
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2011 14:17 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

;) Effe bekijken.
Bij mij staat nog alles open.
Ik zou graag willen weten welke "radio telescopen" in Californië deze signalen zouden hebben ontvangen, zodat ik de broninformatie van de betreffende telescopen zelf kan bekijken in plaats van een mp3-bestandje in een youtubefilmpje. Eén radiotelescoop wordt met name genoemd, te weten die van de USC. Ik heb even gezocht op het internet, maar de Universiteit van Southern California heeft geen radiotelescoop.

Ik zou ook graag willen weten welke "wetenschappers" de informatie hebben geanalyseerd en hoe zij dit hebben gedaan.

Wat mij betreft een filmpje op basis waarvan geen enkele conclusie kan worden getrokken.
pi_101558815

[ Bericht 52% gewijzigd door Darkestlight op 04-09-2011 17:10:16 ]
pi_101558836
Het hele fragment is dus gelul in de ruImte
pi_101559096
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 17:06 schreef Darkestlight het volgende:
Het hele fragment is dus gelul in de ruImte
Dat lijkt mij een juiste conclusie.
pi_101559678
@Truthfinder over onderbouwen gesproken, er zijn vragen gesteld door AVerstraten, waar zijn nu je antwoorden zodat wij het fragment als geverifieerd kunnen beschouwen?
pi_101559860
Dat geratel in dat filmpje doet me denken aan zo'n oude filmprojector

Electrische golven in de ruimte kunnen hoorbaar worden gemaakt....
Denk maar eens aan de golven die Voyager 1 en 2 hebben opgenomen
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_101563015
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 17:28 schreef Darkestlight het volgende:
@Truthfinder over onderbouwen gesproken, er zijn vragen gesteld door AVerstraten, waar zijn nu je antwoorden zodat wij het fragment als geverifieerd kunnen beschouwen?
Okee AVerstraten knuffelaar, mijn vraag is ook nog onbeantwoord.
En wat dat signaal betreft denk ik wel dat het hier om een hoax gaat, maar wie weet, het internet staat er bol van. Het is waarschijnlijker dat ze een andere vorm van communicatie hebben dan wij... http://www.grenswetenscha(...)gt-onbekend-signaal/
Er is niets uit te sluiten!!
En zoals ik eerder zij ik sta overal open voor.
Hee maar ga lekker verder met je knuffelsessie.
pi_101563160
06 September 2011 Elenin - Mercury - Mars - Earth alignment..
pi_101563759
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:23 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]
Het is waarschijnlijker dat ze een andere vorm van communicatie hebben dan wij...
Wie zijn die "ze"?
quote:
Er is niets uit te sluiten!!
Zeker wel.
quote:
En zoals ik eerder zij ik sta overal open voor.
Toch niet, want je staat totaal niet open voor de mogelijkheid dat je het mis hebt.
pi_101563944
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:43 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Wie zijn die "ze"?

[..]

Zeker wel.

[..]

Toch niet, want je staat totaal niet open voor de mogelijkheid dat je het mis hebt.
Wie zijn ze? daar reageer ik niet eens op, want zo dom kan je niet zijn.
Ik zeg voor de zoveelste keer dat ik overal voor open sta, en daar blijf ik bij, dus ook voor de mogelijkheid dat er niets gaat gebeuren.
pi_101564736
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:48 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Wie zijn ze? daar reageer ik niet eens op, want zo dom kan je niet zijn.

Oh ja natuurlijk, wezens op Elenin die communiceren via onverstaanbaare en ongeverifieerde radiosignalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')