Hmm, zal allemaal wel meevallen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:47 schreef semexo het volgende:
Serieus mensen: Misschien heeft Jomanda wel gelijk en moeten wij ons voorbereiden op een heuze tsunami in Nederland deze week...
Elenin/Niburu laat zijn effecten zien: Er zijn plots enorme zonnevlekken verschenen.
En volgens mij is AVerstraten hier in opdracht van een of andere instantie om ons te sussen.
Die Tsunami is al mislukt hoor, want die was voorspeld voor 22 augustus en dat is al voorbij en er zit ook geen tsunami aan te komen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:47 schreef semexo het volgende:
Serieus mensen: Misschien heeft Jomanda wel gelijk en moeten wij ons voorbereiden op een heuze tsunami in Nederland deze week...
Elenin/Niburu laat zijn effecten zien: Er zijn plots enorme zonnevlekken verschenen.
Haha, nee hoor, ik heb me nooit laten voorschrijven om iets wel of niet te zeggen, wat eigenaardig dat je dat denkt zeg.quote:En volgens mij is AVerstraten hier in opdracht van een of andere instantie om ons te sussen.
ja ikquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:25 schreef Maron het volgende:
Iemand dit al gezien..?![]()
[Breaking] Krachtige aardbeving (5.9) treft Virginia (Washington DC)
Ze heeft niet gezegd 22 augustus maar de week van 22 augustus.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:54 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Die Tsunami is al mislukt hoor, want die was voorspeld voor 22 augustus en dat is al voorbij en er zit ook geen tsunami aan te komen.
Ik moet wel een beetje lachen om je opmerking over de zonnevlekken, alsof het iets nieuws is dat de zon zonnevlekken heeft. Die worden al waargenomen vanaf het begin dat we de zon observeren.
[..]
Haha, nee hoor, ik heb me nooit laten voorschrijven om iets wel of niet te zeggen, wat eigenaardig dat je dat denkt zeg.
Dat gaat ook niet lukken. Jomanda moet een hele dikke duim hebben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:12 schreef semexo het volgende:
[..]
Ze heeft niet gezegd 22 augustus maar de week van 22 augustus.
Had ik al voorspeld dat dat ging gebeurenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:38 schreef AVerstraten het volgende:
Komeet Elenin is aan het verzwakken. Australische amateurastronomen Michael Mattiazzo en Rob Kaufman hebben waargenomen dat de komeet al met 1 magnitude in helderheid is afgenomen. Ook de vorm van de kern lijkt iets te zijn veranderd - hij lijkt wat langwerpiger te zijn geworden, hetgeen er op kan duiden dat de komeet uit elkaar zal vallen. Dat zal dan het einde zijn van komeet Elenin. Gezien de afnemende helderheid wordt ook niet uitgesloten dat Elenin zijn passage langs de zon niet zal overleven, als hij niet al eerder uit elkaar gevallen is.
Als ik me goed herinner vroeg je wat er met de brokstukken zou gebeuren als hij uit elkaar zou vallen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:43 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Had ik al voorspeld dat dat ging gebeuren
Klopt! als dat gebeurt de brokstukken in de gaten houden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:45 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner vroeg je wat er met de brokstukken zou gebeuren als hij uit elkaar zou vallen.
Die blijven in dezelfde baan. Ik verwacht dat ze vaporiseren en we er niets meer van terug zien.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:47 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Klopt! als dat gebeurt de brokstukken in de gaten houden.
Observeren.quote:En hoe kunnen we er achter komen dat Elenin alleen is?
Zelfs Elenin heeft last van Nibiru..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:43 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Had ik al voorspeld dat dat ging gebeurentenminste dat hij uit elkaar zal vallen.
Ik stop mijn hoofd niet in het zand het lijkt er wel op dat er iets staat te gebeuren. Meer zonne vlekken en aardbevingen, zorgelijk!
Nee. De coma van een komeet is ongelofelijk ijl, het is bijna lege lucht, zo ijl. Een bruine dwerg daarentegen heeft enorm veel massa.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:55 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als Elenin al moeilijk te zien is met een coma van meer dan 200,000 km is een bruine dwerg nog moeilijker te zien.
Ik begrijp niet wat je bedoelt.quote:Kan zijn dat Elenin tussen 2 krachten in zit
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Er is helemaal geen bruine dwerg in ons zonnestelsel. En Elenin is een komeet, heeft dus amper zwaartekracht en geen magnetisch veld. Die bungelt wat "krachten" betreft ergens onderaan.quote:Bruine dwerg-Elenin-zon
Ik ken geen enkele amateurastronoom die dat zegt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik lees van verschillende (amateur) astronomen dat die er wel een zien achter Elenin.
Nu kan je zeggen dat is allemaal gelul maar hoe weet ik dat zeker?
Het gaat niet in de eerste plaats om de grootte, maar om de massa. Rode dwergen hebben een flinke massa en dus zwaartekracht. Als er een rode dwerg ons zonnestelsel binnenkomt, merken we dat, want hij gaat invloed uitoefenen op andere objecten in ons zonnestelsel, waardoor verstoringen optreden en dat zouden we waarnemen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:36 schreef Truthfinder7 het volgende:
En een rode dwerg? die hoeft niet al te groot zijn (een theelepel weegt ongeveer 5 ton)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |