abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100572571

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
pi_100572617
15.44
pi_100572638
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
15.10; *gaat zijn Thai Baht zoeken....
QFT
pi_100572756
Tja....... :')
pi_100572815
1 to 4% revenue growth Q on Q, da's een tegenvaller lijkt me
pi_100572949
Een mooi instapmoment word pas bereikt bij de 500-600 punten op de S&P500, wanneer de p/e-schiller de magische grens van 10 doorbreekt. Gezien de ernst van de aankomend crisis denk ik dat de p/e-schiller van 8 er ook aan gaat en dat is ook mijn geplande instapmoment. Erna kan nog 50% vanaf, niemand die dat weet. De geschiedenis leert echter dat herstel snel volgt en je nooit jaren op verlies staat op degelijke p/e's en het 'buy and hold'-rendement uitermate goed is.

Een p/e-schiller op 8 en dus een S&P op +/-400 betekent nog een +/-65% van de huidige niveaus af. Als we nu bezig zijn met die crash duurt een dergelijk proces waarschijnlijk nog een jaar of langer. Als de AEX even hard zou meedalen zou dat een AEX stand van rond de 100 betekenen. Mochten Europese aandelen (MSCI europe) evenhard meedalen de komende crisis, dan gaan deze op uitzonderlijke lage p/e-schiller niveaus staan (misschien wel minder dan 5). Het lijkt me dus dat Amerikaanse aandelen op enig moment harder onderuit gaan. Mocht dat niet zo zijn is dat alleen maar meegenomen, omdat ik in de MSCI Europe ga beleggen tegen de tijd zijnde.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:06:19 #7
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100573066
Gooien ze mensen eruit?
pi_100573157
quote:
99s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:06 schreef Sokz het volgende:
Gooien ze mensen eruit?
was al bekend toch?

6500 geloof ik, en ze desinvesteren de set-top productie faciliteiten in Mex. (5000 FTE)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 augustus 2011 @ 23:10:52 #9
862 Arcee
Look closer
pi_100573291
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:27 schreef LXIV het volgende:
Het probleem is dat niemand weet wat dan het mooie instapmoment is. Je kunt instappen op 250 en de beurs naar 150 zien gaan. De beurs kan ook vanaf morgen omhoog gaan en jou nooit meer de kans gunnen lager dan dit niveau in te stappen. Het is nu niet gemakkelijker dan op enig ander moment.
Exact. ^O^

Ik zeg het vaak: niemand die het weet. Hoewel ik zou denken dat het op dit moment waarschijnlijker is dat we wel weer boven de 300 komen dan dat we nooit meer boven de 300 komen, maar we staan er niet voor niks onder, dus: niemand die het weet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 augustus 2011 @ 23:13:59 #10
862 Arcee
Look closer
pi_100573467
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:03 schreef piepeloi55 het volgende:
Erna kan nog 50% vanaf, niemand die dat weet.
Als je na instappen eerst 50% zakt moet je 100% stijgen om gelijk te spelen. En idd, niemand die het weet.

quote:
Een p/e-schiller op 8 en dus een S&P op +/-400
Kun je een P/E-schiller gelijkstellen aan een indexpuntenaantal? Zou die per definitie daar niet onafhankelijk van moeten zijn? Hoewel dat op de korte termijn natuurlijk wel mee zal vallen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:14:16 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100573496
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

Exact. ^O^

Ik zeg het vaak: niemand die het weet. Hoewel ik zou denken dat het op dit moment waarschijnlijker is dat we wel weer boven de 300 komen dan dat we nooit meer boven de 300 komen, maar we staan er niet voor niks onder, dus: niemand die het weet.
Als de maatschappij en de beurs nog lang genoeg blijven bestaan (en daar gaan we dan maar van uit), is de kans dat de AEX nog ooit onder de 250 komt < 50%. De kans dat de AEX ooit boven de 1000 uitkomt is nagenoeg 100%
The End Times are wild
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:16:51 #12
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100573636
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Als je na instappen eerst 50% zakt moet je 100% stijgen om gelijk te spelen. En idd, niemand die het weet.

[..]

Kun je een P/E-schiller gelijkstellen aan een indexpuntenaantal? Zou die per definitie daar niet onafhankelijk van moeten zijn? Hoewel dat op de korte termijn natuurlijk wel mee zal vallen.
Kan omdat men hiermee de P aanduidt als een punt op de index en de E een gemiddelde is over de afgelopen 10 jaar. Als overmogen de bedrijven 100%winstgroei hebben is de K/w van de S&P gehalveerd, de shiller p/e nauwelijks.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:18:04 #13
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100573701
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

was al bekend toch?

6500 geloof ik, en ze desinvesteren de set-top productie faciliteiten in Mex. (5000 FTE)
Ah, ving een woordje op. Kan me niet zolang concentreren op zon monotome stem. Ze zouden 't met wat meer actie moeten brengen. :P
pi_100573709
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:13 schreef Arcee het volgende:
Als je de historie erop naslaat sta je nooit lang op verlies. Na te zijn ingestapt op een p/e onder de 10 zag je in de grote depressie de waarde van je aandelen met meer dan 50% dalen. Echter had je in 5 jaar tijd daarna een rendement van +/- 200%. Niemand weet waar de bodem precies ligt, maar je moet een instapmoment in gedachten hebben om in de waan van de dag de boot niet te missen.

Hoe lager de p/e-schiller hoe beter uiteraard, maar het is historisch bewezen dat je in enkele jaren een aardig rendement hebt. De zaak herstelt dus vrij snel.
quote:
Daarom staat er ook overal +/- afhankelijk van de winstontwikkeling. Kan best een punten minder worden bij een zeer hevige crisis of meer bij groei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 augustus 2011 @ 23:19:00 #15
862 Arcee
Look closer
pi_100573752
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:14 schreef LXIV het volgende:
Als de maatschappij en de beurs nog lang genoeg blijven bestaan (en daar gaan we dan maar van uit), is de kans dat de AEX nog ooit onder de 250 komt < 50%. De kans dat de AEX ooit boven de 1000 uitkomt is nagenoeg 100%
In dat geval is het vreemd dat men zo aan het dumpen is nu. We zien de 350 echt wel weer terug op niet hele lange termijn, zou je zeggen. Of ze moeten allemaal lager weer instappen, kan ook.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:20:04 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100573808
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

In dat geval is het vreemd dat men zo aan het dumpen is nu. We zien de 350 echt wel weer terug op niet hele lange termijn, zou je zeggen. Of ze moeten allemaal lager weer instappen, kan ook.
Ik denk dat het met het paniekverkopen wel meevalt. Ik denk inderdaad dat het speculanten zijn die hopen lager in te kunnen stappen, of gewoon short gaan om te profiteren.
The End Times are wild
pi_100573851
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

dat laatste is het ook, gecombineerd met margin calls en/of risk overstretching.

maar de voornaamste reden in de huidige markt, imho, is dat men denkt morgen goedkoper te kunnen kopen.
pi_100573902
Mocht een p/e schiller van 5-6-7 bereikt worden ga ik trouwens flink wat 10-jaars calls kopen. Ik schat dat die tegen de tijde zijnde op 20% van de onderliggende waarde noteren. Ik verwacht een rendement van 800%- > 1000% daarop in tien jaar tijd.
pi_100573939
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:21 schreef piepeloi55 het volgende:
Mocht een p/e schiller van 5-6-7 bereikt worden ga ik trouwens flink wat 10-jaars calls kopen. Ik schat dat die tegen de tijde zijnde op 20% van de onderliggende waarde noteren. Ik verwacht een rendement van 800%- > 1000% daarop in tien jaar tijd.
en nu de ham vraag: waarom denk jij dat jij de enige bent die zo slim is? :)
pi_100574013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en nu de ham vraag: waarom denk jij dat jij de enige bent die zo slim is? :)
Slim niet zozeer, er zijn vast en zeker slimmere mensen en ik denk dat een aantal mensen die zich niet laten leiden door de waan van de dag bij dergelijk p/e-schiller niveaus dat ook zullen doen. Geduldig daarentegen...

Mocht het nooit gebeuren staat mijn geld gewoon op de spaarrekening. Moch het wel ooit gebeuren is het een sure thing.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:24:42 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100574038
quote:
Wanneer dit gebeurt (jij hebt het dus over een AEX van 100) zijn de omstandigheden zó extreem, dat jij waarschijnlijk nog niet in wil stappen. En als je dan instapt, onder die omstandigheden, dan is die kans op dat rendement van 1000% in 10 jaar ook klein.
The End Times are wild
pi_100574068
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:24 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Slim niet zozeer, er zijn vast en zeker slimmere mensen en ik denk dat een aantal mensen die zich niet laten leiden door de waan van de dag bij dergelijk p/e-schiller niveaus dat ook zullen doen. Geduldig daarentegen...
en denk dat dergelijke niveaus al niet bereikt gaan worden, omdat iemand je voor is.
pi_100574211
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en denk dat dergelijke niveaus al niet bereikt gaan worden, omdat iemand je voor is.
Dat zou je dan ook kunnen stellen in het verleden, maar ook toen was dat niet het geval. Men laat zich leiden door de waan van de dag en beurskoersen zijn zeer sentiment gevoelig. De aankomende crisis gaat sentiment uitlokken dat dergelijke p/e-schiller niveaus rechtvaardigt/ doet veroorzaken. Maar ach dat is mijn simpele mening en we zullen achteraf pas kunnen concluderen of die juist is...
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:28:15 #24
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100574214
quote:
Dan schrijf ik puts op strike - 10 |:(
pi_100574266
quote:
99s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:28 schreef Sokz het volgende:
Dan schrijf ik puts op strike - 10 |:(
En dan gaan koersen nog eens >50% lager ben je de sjaak! Happened before! Niemand weet immers hoe laag ze kunnen gaan, vandaar het kopen van calls inplaats van schrijven van puts.
pi_100574350
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:28 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat zou je dan ook kunnen stellen in het verleden, maar ook toen was dat niet het geval. Men laat zich leiden door de waan van de dag en beurskoersen zijn zeer sentiment gevoelig. De aankomende crisis gaat sentiment uitlokken dat dergelijke p/e-schiller niveaus rechtvaardigt/ doet veroorzaken. Maar ach dat is mijn simpele mening en we zullen achteraf pas kunnen concluderen of die juist is...
Dat laaste is zeker waar, en aangezien ik altijd erg liquide zit mag het van (heel graag zelfs), maar de omgeving is wel veranderd sinds die tijden, in de zin dat kapitaal flexibeler is, informatie vloeiender, mensen meer geinformeerd. Hoe meer mensen op basis van shiller p/e denken, hoe lager de kans dat het daadwerkelijk die niveaus raakt.

En ach.... crisis..... minder meer is wat we nu zien.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 augustus 2011 @ 23:32:22 #27
862 Arcee
Look closer
pi_100574397
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Hoe lager de p/e-schiller hoe beter uiteraard
Maar dan wacht iedereen daar toch gewoon op? Toch gebeurt dat niet, getuige de activiteit in de huidige markt alleen al bijvoorbeeld.
pi_100574398
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:29 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

En dan gaan koersen nog eens >50% lager ben je de sjaak! Happened before! Niemand weet immers hoe laag ze kunnen gaan, vandaar het kopen van calls inplaats van schrijven van puts.
Puts schrijven is sowieso gekkenwerk. Krijg je een grote event als een natuurramp of een biologische of nucleaire aanslag ben je de teringsjaak.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 augustus 2011 @ 23:32:57 #29
862 Arcee
Look closer
pi_100574420
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:20 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat het met het paniekverkopen wel meevalt. Ik denk inderdaad dat het speculanten zijn die hopen lager in te kunnen stappen, of gewoon short gaan om te profiteren.
Inderdaad, gisteren bij -6% dacht ik nog: okee, welke grote partijen hebben belang bij deze daling?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:33:36 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100574451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar dan wacht iedereen daar toch gewoon op? Toch gebeurt dat niet, getuige de activiteit in de huidige markt alleen al bijvoorbeeld.
Omdat die Shiller PE ook niet zaligmakend is, want ook op de huidige niveau's kun je gewoon winst maken. Verder hebben veel instellingen geen andere keuze dan -deels- in aandelen zitten, pak bijvoorbeeld de pensioenfondsen.
The End Times are wild
pi_100574480
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat laaste is zeker waar, en aangezien ik altijd erg liquide zit mag het van (heel graag zelfs), maar de omgeving is wel veranderd sinds die tijden, in de zin dat kapitaal flexibeler is, informatie vloeiender, mensen meer geinformeerd. Hoe meer mensen op basis van shiller p/e denken, hoe lager de kans dat het daadwerkelijk die niveaus raakt.

En ach.... crisis..... minder meer is wat we nu zien.
De crisis word natuurlijk zwaar overtrokken daar geef ik je gelijk in. Het smoesje van we leven in andere tijden ken ik daarentegen al, de menselijke drijfveer en emoties zijn niet veranderd en laat nou net die dergelijke irrationele gebeurtenissen veroorzaken. Daar kun je enkel van profiteren als je wel rationeel denkt en daar helpt de p/e-schiller bij.

Ik geloof trouwens niet dat veel mensen weten van het bestaan van p/e-schiller of daar naar handelen. Als dat zo was zouden koersen never door bepaalde steunen of weerstanden breken, daar is meer en actiever geloof in. Alles wat telt is de waan van de dag bij >95%, vandaar dat rationaliteit vaak ver te zoeken is.
pi_100574482
en CSCO guidance: marges licht lager, earings pre items flat (0,38 - 0,41).
meer aandeleninkoop als de koers zo blijft.

Beetje vleesch noch visch, wel is het zo dat CSCO bekend staan voor te lage guidance :)

En Chambers verkoopt zich erg goed, valt me op, niet onderschatten hoe belangrijk dat in de USA is - let maar op de commentaren die wellicht wel meer over Chambers zullen gaan dan over Cisco :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:38:43 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100574686
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:34 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

De crisis word natuurlijk zwaar overtrokken daar geef ik je gelijk in. Het smoesje van we leven in andere tijden ken ik daarentegen al, de menselijke drijfveer en emoties zijn niet veranderd en laat nou net die dergelijke irrationele gebeurtenissen veroorzaken. Daar kun je enkel van profiteren als je wel rationeel denkt en daar helpt de p/e-schiller bij.

Ik geloof trouwens niet dat veel mensen weten van het bestaan van p/e-schiller of daar naar handelen. Als dat zo was zouden koersen never door bepaalde steunen of weerstanden breken, daar is meer en actiever geloof in. Alles wat telt is de waan van de dag bij >95%, vandaar dat rationaliteit vaak ver te zoeken is.
Het grote deel van de aandelen is gewoon in handen van pensioenfondsen, andere bedrijven en mensen die voor de LT beleggen. Het is een relatief klein clubje handelaren dat hoofdzakelijk dezelfde aandelen telkens koopt en verkoopt. Dat clubje bepaalt de koers.
The End Times are wild
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:38:45 #34
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100574687
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ooit gelezen op het IEX-forum? Een hoop beleggers speculanten en nog nooit iemand die gehoord heeft van p/e-Shiller .
Bedankt Hans.
pi_100574712
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:34 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ik geloof trouwens niet dat veel mensen weten van het bestaan van p/e-schiller of daar naar handelen. Alles wat telt is de waan van de dag bij >95%, vandaar dat rationaliteit vaak ver te zoeken is.
Oneens, maar die discussie heb ik al eens met SeLang gevoerd. Ik acht Shiller P/E extreem conservatief, en geschikt voor mensen die zich alleen senang voelen bij een extreem gunstig aankoopmoment. Ik persoonlijk verdien liever 10 x 10% dan 1 x 80%.
Shiller P/E vind ik nou typisch iets voor persoonlijik comfort, eerder dan 'rationeel'. Persoonlijke bevestiging dus. Ik denk dat dat soort (rigide) mathematische benadering juist je kansen beperkt, en dat het eerder een combi moet zijn van rationele maatstaven en openess tot de omgeving/trends. My 2 cts. :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:39:37 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100574726
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:38 schreef bascross het volgende:

[..]

Ooit gelezen op het IEX-forum? Een hoop beleggers speculanten en nog nooit iemand die gehoord heeft van p/e-Shiller .
Die paar particuliere beleggers die actief handelen hebben maar een klein deel van het aandelenkapitaal in handen hoor. Stelt allemaal weinig voor.
The End Times are wild
pi_100574751
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:38 schreef LXIV het volgende:
Het grote deel van de aandelen is gewoon in handen van pensioenfondsen, andere bedrijven en mensen die voor de LT beleggen. Het is een relatief klein clubje handelaren dat hoofdzakelijk dezelfde aandelen telkens koopt en verkoopt. Dat clubje bepaalt de koers.
De waan van de dag dus, precies wat ik bedoel. Pensioenfondsen zullen de komende jaren trouwens netto verkoper worden, al is het alleen maar om de aandelenpostie terug te brengen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 augustus 2011 @ 23:40:18 #38
862 Arcee
Look closer
pi_100574771
quote:
Cool, dus wij hebben een voorsprong. *)
pi_100574786
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

da's bijvoorbeeld zo'n trend. Pensioenfondsen zullen op een gegeven moment gaan krimpen en hun beleggingen ten gelde moeten maken omdat uitkeringen > premies....

Tegen die tijd kan de Shiller P/E zijn wat ie wil, maar niet zeker dat je uberhaupt nog iets met aandelen kan verdienen. Dat zou best roeien tegen de stroom kunnen zijn, op elk niveau.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:42:58 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100574901
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Oneens, maar die discussie heb ik al eens met SeLang gevoerd. Ik acht Shiller P/E extreem conservatief, en geschikt voor mensen die zich alleen senang voelen bij een extreem gunstig aankoopmoment. Ik persoonlijk verdien liever 10 x 10% dan 1 x 80%.
Shiller P/E vind ik nou typisch iets voor persoonlijik comfort, eerder dan 'rationeel'. Persoonlijke bevestiging dus. Ik denk dat dat soort (rigide) mathematische benadering juist je kansen beperkt, en dat het eerder een combi moet zijn van rationele maatstaven en openess tot de omgeving/trends. My 2 cts. :)
Ik zie het eerder zo: áls die P/E bereikt wordt weet je wel dat dit een mooi instapmoment is. Maar dat wil niet zeggen dat je niet zou kunnen handelen voordat dit het geval is. Anders loop je ook veel mis met een negatieve effectieve rente. Het is dus absoluut niet zo dat een P/E van 12 of hoger gegarandeerd altijd leidt tot een negatief resultaat (omdat de P/E naar 10 zou moeten gaan).

Maar als je niet happy bent om long te zitten met een P/E boven de 12, dan moe tje dat natuurlijk niet gaan doen.

Wat is de P/E van de AEX eigenlijk op dit moment? Welke ordegrootte?
The End Times are wild
pi_100574937
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat kun je best vinden en daar begrijp ik je ook in. Ik heb echter een andere risicoperceptie als jij hebt en dat rechtvaardigd mijn visie. Instappen op bepaalde p/e-schiller is wel een flinke edge op de buy en hold-strategie en gelijktijdig een van de weinige bewijsbare edges in aandelenland.
pi_100574958
CSCO call: is dat nou echt Brian Maddof van deutsche bank? Heeft ie een zoon dan? Of een achterneef? :D
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:47:18 #43
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100575143
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Cool, dus wij hebben een voorsprong. *)
Op die paar mensen in ieder geval wel. Verder zie ik hier pensioenfondsen genoemd worden. SeLang heeft ons al eens heel mooi uitgelegd dat die juist precies het verkeerde doen. Verkopen als de koersen dalen, want de dekkingsgraad moet gehandhaafd blijven.
Bedankt Hans.
pi_100575163
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:43 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat kun je best vinden en daar begrijp ik je ook in. Ik heb echter een andere risicoperceptie als jij hebt en dat rechtvaardigd mijn visie. De instappen op bepaalde p/e-schiller is wel een flinke edge op de buy en hold-strategie en gelijktijdig een van de weinige bewijsbare edges in aandelenland.
ik ga er vanuit dat ik een Sunchild ben, dat klopt :)
Ik ga er zelfs vanuit dat er _geen enkele_ aanwijsbare edge is in aandelenland, gebaseerd op persoonlijke erveringen met professionals die zogezegd die edge hebben. 60% is fingerspitzengefuhl, 40% is risicobesef, imho.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:48:15 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_100575186
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:42 schreef LXIV het volgende:

Beste linkje wat ik kon vinden..

http://www.earnings-per-share.com/aex.html
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_100575214
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:03 schreef piepeloi55 het volgende:
Een mooi instapmoment word pas bereikt bij de 500-600 punten op de S&P500, wanneer de p/e-schiller de magische grens van 10 doorbreekt. Gezien de ernst van de aankomend crisis denk ik dat de p/e-schiller van 8 er ook aan gaat en dat is ook mijn geplande instapmoment. Erna kan nog 50% vanaf, niemand die dat weet. De geschiedenis leert echter dat herstel snel volgt en je nooit jaren op verlies staat op degelijke p/e's en het 'buy and hold'-rendement uitermate goed is.

Een p/e-schiller op 8 en dus een S&P op +/-400 betekent nog een +/-65% van de huidige niveaus af. Als we nu bezig zijn met die crash duurt een dergelijk proces waarschijnlijk nog een jaar of langer. Als de AEX even hard zou meedalen zou dat een AEX stand van rond de 100 betekenen. Mochten Europese aandelen (MSCI europe) evenhard meedalen de komende crisis, dan gaan deze op uitzonderlijke lage p/e-schiller niveaus staan (misschien wel minder dan 5). Het lijkt me dus dat Amerikaanse aandelen op enig moment harder onderuit gaan. Mocht dat niet zo zijn is dat alleen maar meegenomen, omdat ik in de MSCI Europe ga beleggen tegen de tijd zijnde.
Heb jij toevallig dat plaatje van SeLang nog, die ingescande bladzijde met hoe lang het duurt voo je breakeven staat bij een te vroege instap?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_100575267
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Beste linkje wat ik kon vinden..

http://www.earnings-per-share.com/aex.html
mental note: mijn projectje is nog te laten zien als je de bedrijven in dit lijstje die in de USA genoteerd zijn pakt, je op basis van de earnings cf. US GAAP reporting opeens een hele andere Shiller P/E krijgt. Tot zover objectief enzo. Zelfde bedrijf. Zelfde activiteiten. Compleet anders.
pi_100575328
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:48 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Heb jij toevallig dat plaatje van SeLang nog, die ingescande bladzijde met hoe lang het duurt voo je breakeven staat bij een te vroege instap?

Die wat jij bedoelt moet op google te vinden zijn.
pi_100575498
Btw: iedereen zal begrijpen als je lager instapt, je hogere winstkansen hebt. Mijn punt (en dat van LXIV denk ik) is dat als je daarom zit te wachten, je ook een hoop opportunities mist. Dat is denk ik wel bewezen de afgelopen decennia.

je kunt verschillen in de beleving hoe je in staat bent (objectief danwel niet objectief aantoonbaar) te profiteren (dwz timing in combiinatie met risicobheer en disclipine). Mijn ervaring is dat je dat kunt.
pi_100575532
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:47 schreef bascross het volgende:

[..]

Op die paar mensen in ieder geval wel. Verder zie ik hier pensioenfondsen genoemd worden. SeLang heeft ons al eens heel mooi uitgelegd dat die juist precies het verkeerde doen. Verkopen als de koersen dalen, want de dekkingsgraad moet gehandhaafd blijven.
Als pensioenfondsen grote hoeveelheden aandelen bezitten, zou het verkopen ervan dan niet tot een fikse koersval leiden, zeker als ze het heel snel zouden doen? Zou het ook niet een sterk signaal aan de markt zijn als een grootaandeelhouder zich helemaal of grotendeels terugtrekt? Met andere woorden kunnen pensioenfondsen wel doen wat SeLang propageert?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:56:00 #51
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100575597
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:29 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat we ooit geld gaan toekrijgen als we aandelen kopen. ;)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:56:47 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100575633
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Btw: iedereen zal begrijpen als je lager instapt, je hogere winstkansen hebt. Mijn punt (en dat van LXIV denk ik) is dat als je daarom zit te wachten, je ook een hoop opportunities mist. Dat is denk ik wel bewezen de afgelopen decennia.

je kunt verschillen in de beleving hoe je in staat bent (objectief danwel niet objectief aantoonbaar) te profiteren (dwz timing in combiinatie met risicobheer en disclipine). Mijn ervaring is dat je dat kunt.
Ja, en ook dat je na 20 jaar (waar Selang vanuit gaat) ook bij hogere P/E's gewoon een positief rendement hebt van meer dan 5%.
The End Times are wild
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:58:13 #53
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100575732
quote:

[..]

Ik probeer 'ze' het zo nu en dan uit te leggen. tevergeefs
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:58:31 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100575752
quote:
5s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:54 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Als pensioenfondsen grote hoeveelheden aandelen bezitten, zou het verkopen ervan dan niet tot een fikse koersval leiden, zeker als ze het heel snel zouden doen? Zou het ook niet een sterk signaal aan de markt zijn als een grootaandeelhouder zich helemaal of grotendeels terugtrekt? Met andere woorden kunnen pensioenfondsen wel doen wat SeLang propageert?
Volgens mij doen ze dat niet. Pensioenfondsen is typisch buy&hold. Ik betwijfel of ze wel zoveel via het Damrak verkopen (ipv OTC). Op een zeker moment is hun dekkingsgraad gewoon <100%, en dan melden ze dat aan de politiek. That's it.
The End Times are wild
pi_100575788
quote:
5s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:54 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Binnen marges.

Want verkopen ze aandelen, stopen ze dat geld in obligaties, gaat de rente omlaag, worden hun verplichtingen hoger gewaardeerd (rekenrente), gaat hun dekkingsgraad omlaag, verkopen ze weer aandelen, gaat dat geld weer in obligaties, etc etc.

Ze helpen elkaar verder de put in. Kern hierin is het gebruik van huidige swaprente, als ze langjarige rente zouden mogen gebruiken, zou dat effect al minder zijn, maar het systeem van rekenen wel minder objectief.

pensioenfondsen hebben juist als kracht dat ze verplichtingen bundelen en als zodanig een ideaalcomplex bereiken, waarop ze lange termijn beleggingsbeleid kunnen ontwikkelen. Dat kan niet als ze zo van dagkoersen afhankelijk zijn. Ook veroorzaakt door onvoldoende reserves door premieholidays in de jaren '90 overigens, want dat beperkt hun mogelijkheid om een eigen koers te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 11-08-2011 00:05:08 (omhoog moet zijn omlaag :)) ]
pi_100575844
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze dat niet. Pensioenfondsen is typisch buy&hold. Ik betwijfel of ze wel zoveel via het Damrak verkopen (ipv OTC). Op een zeker moment is hun dekkingsgraad gewoon <100%, en dan melden ze dat aan de politiek. That's it.
pensioenfondsen weet ik niet zeker, maar verzekeraars hebben dat in 2003 zeker gedaan. Van nu weet ik het niet :)
pi_100575948
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hmm nou dat ooit onder de 250 kan wel eens snel gebeuren. Die kans is m.i. een stuk groter als 50% maar goed.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:03:37 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100576080
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:01 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Hmm nou dat ooit onder de 250 kan wel eens snel gebeuren. Die kans is m.i. een stuk groter als 50% maar goed.
Als die kans groter is dan 50% heb je een zeer ruime edge! Want als je nu puts koopt strike 250 zullen die ruim verdubbelen als de 250 bereikt wordt!
Doen dus! Meer dan 50% kans op meer dan 100% koerswinst! Gratis geld.

Maar dat is het dus niet.
The End Times are wild
pi_100576265
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als die kans groter is dan 50% heb je een zeer ruime edge! Want als je nu puts koopt strike 250 zullen die ruim verdubbelen als de 250 bereikt wordt!
Doen dus! Meer dan 50% kans op meer dan 100% koerswinst! Gratis geld.

Maar dat is het dus niet.
Nee zo makkelijk is het niet. Maar toch 'verwacht' ik dat we de 250 snel aantikken. Ik neem er geen positie op want ik heb geen kristallen bol.
pi_100576341
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:06 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Nee zo makkelijk is het niet. Maar toch 'verwacht' ik dat we de 250 snel aantikken. Ik neem er geen positie op want ik heb geen kristallen bol.
dat begrijp ik dan niet, wat weerhoudt je dan om een positie in te nemen als je dat de meest waarschijnlijk uitkomst acht?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:08:34 #61
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100576383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat begrijp ik dan niet, wat weerhoudt je dan om een positie in te nemen als je dat de meest waarschijnlijk uitkomst acht?
Omdat er nog altijd 40% kans is dat het toch de verkeerde kant opgaat, éérst de verkeerde kant op gaat, of te laat de verkeerde kant op gaat.
pi_100576534
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat doen ze dan als ze in een keer onder de 85% dekkingsgraad denderen?
Als ze geen vrij kapitaal hebben voor de uitkeringen lijkt het me ook niet dat ze juist dan in gaan stappen. Het vervelende met die dekkingsgraad is dat het zo koersafhankelijk is.
Worden ze op een gegeven moment niet gedwongen om posities te liquideren?
pi_100576559
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:08 schreef Sokz het volgende:

[..]

Omdat er nog altijd 40% kans is dat het toch de verkeerde kant opgaat, éérst de verkeerde kant op gaat, of te laat de verkeerde kant op gaat.
dan moet je dus een andere hobby gaan zoeken, want die kans is er altijd
pi_100576616
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:10 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Als ze geen vrij kapitaal hebben voor de uitkeringen lijkt het me ook niet dat ze juist dan in gaan stappen. Het vervelende met die dekkingsgraad is dat het zo koersafhankelijk is.
worden ze volgens mij onder toezicht van de verzekeringskamer (of hoe dat tegenwoordig heet) gesteld, en dan beslist die
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:11:46 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100576617
Er werd gezegd op korte termijn, en met een put maakt het dus niet uit of het eerst de verkeerde kant op gaat.

Jullie stellen een 60/40 kans. Laten we er vanuit gaan dat op strike de optiekoers verdubbelt. Zo'n ruime winstkans op korte termijn krijg je dus nooit meer! Zelfs niet met een P/E van 10!

De clue is dat het gewoon niet klopt. De kans op een AEX van 250 is een stuk kleiner dan 50% (hoeveel kun je uitrekenen mbv de volatiliteit). De kans op een AEX van 1000 is echter bijna 100%. Vroeg of laat dan.
The End Times are wild
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:12:21 #66
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100576660
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan moet je dus een andere hobby gaan zoeken, want die kans is er altijd
Mwah soms heb je 95% zekerheid. Als Japan aardbeeft krijg je rode cijfers op de Nikkei, als de Fed QE3 verkondigt krijg je groene cijfers op de Dow.

note: cijfers zijn natuurlijk nattevinger
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:12:50 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100576687
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:10 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Dat moet dan opgevangen worden door de uitkeringen niet te indexeren.
Verder vraag ik me af hoeveel procent aandelen ze hebben. Ik denk dat het hoofdzakeljk obligaties zijn.
The End Times are wild
pi_100576723
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:12 schreef Sokz het volgende:

[..]

Mwah soms heb je 95% zekerheid. Als Japan aardbeeft krijg je rode cijfers op de Nikkei, als de Fed QE3 verkondigt krijg je groene cijfers op de Dow.
Dat zijn zaken waar je alleen after the fact op kunt reageren. Daar heb je juist 0% zekerheid over.
pi_100576815
Is er een overzicht in welke aandelen het ABP pensioenfonds zit?
pi_100576826
De usd/jpy noteert ook alweer op de earthquake low. So much for intervention.
Ik acht de kans dat de Nikkei fors lager gaat 100% ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door fedsingularity op 11-08-2011 00:18:24 (die 0,1% is verwaarloosbaar idd) ]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:15:48 #71
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100576845
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:15 schreef Mercer het volgende:
Is er een overzicht in welke aandelen het ABP pensioenfonds zit?
Alpinvest (= Private Equity) toch? Wilde er net een vraag over stellen maar ben 'm vergeten ..
pi_100576883
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:15 schreef fedsingularity het volgende:
De usd/jpy noteert ook alweer op de earthquake low. So much for intervention.
Ik acht de kans dat de Nikkei fors lager gaat 99,9% ;)
is zelfs 0,1% risico te hoog voor je? :P
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:17:44 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100576961
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:12 schreef Sokz het volgende:

[..]

note: cijfers zijn natuurlijk nattevinger
Echt helemaal niet, en zeker niet voor jou als particulier die achter de feiten aanloopt (al zijn het slechts secondes). Jouw idee van 'zekerheid' is echt precies op z'n kop.

Één minuut na zo'n aardbeving staat de koers al lager. Moet je kopen of verkopen? Jij weet het niet, want je weet nog helemaal niet hoe ernstig die was.

Dan komt het bericht: 9,5 op de schaal van richter. Op het moment dat je handelen wil is díe informatie al in de koers verwerkt. Hoeveel schade was er eigenlijk?

Dan hoor je uitgebreide schade. Nú wil je handelen. Helaas, de markt heeft het al verwerkt.

Dan blijkt dat er een enorme Tsunami heeft plaatsgevonden. Ook al in de markt!

De koersen staan nu fors lager en er is even weinig nieuws. Moet je nu kopen of juist verkopen? Je weet nog niet precies wat de schade is. De koersen staan stabiel.

Er zal nu wel beter nieuws komen, het ergste hebben we wel gehad. Long gaan. En dan hoor je van die kerncentrales!

Echt, 95% zekerheid heb je nooit van je leven. Of je moet accountant zijn van een bedrijf en weten dat het failliet gaat. Maar dan mag je dus niet handelen.

Als je dit principe niet begrijpt heb je eigenlijk niks op de beurs te zoeken.
The End Times are wild
pi_100576985
ga trouwens pitten ;) Morgen weer verder in dit circus. Voorbeurs cijfers Aegon trouwens. Kijken of die er nog toe doen, en wat die te melden hebben over exposures.
pi_100577045
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ga trouwens pitten ;) Morgen weer verder in dit circus. Voorbeurs cijfers Aegon trouwens. Kijken of die er nog toe doen, en wat die te melden hebben over exposures.
Ah Aegon, dat was de belofte voor 2011.
Eens kijken of ze positief kunnen verassen.
pi_100577118
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:19 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ah Aegon, dat was de belofte voor 2011.
Eens kijken of ze positief kunnen verassen.
so low that you need to reach up to get down

zou best kunnen, nietwaar, verrassen? ;)
pi_100577287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Echt helemaal niet, en zeker niet voor jou als particulier die achter de feiten aanloopt (al zijn het slechts secondes). Jouw idee van 'zekerheid' is echt precies op z'n kop.

Één minuut na zo'n aardbeving staat de koers al lager. Moet je kopen of verkopen? Jij weet het niet, want je weet nog helemaal niet hoe ernstig die was.

Dan komt het bericht: 9,5 op de schaal van richter. Op het moment dat je handelen wil is díe informatie al in de koers verwerkt. Hoeveel schade was er eigenlijk?

Dan hoor je uitgebreide schade. Nú wil je handelen. Helaas, de markt heeft het al verwerkt.

Dan blijkt dat er een enorme Tsunami heeft plaatsgevonden. Ook al in de markt!

De koersen staan nu fors lager en er is even weinig nieuws. Moet je nu kopen of juist verkopen? Je weet nog niet precies wat de schade is. De koersen staan stabiel.

Er zal nu wel beter nieuws komen, het ergste hebben we wel gehad. Long gaan. En dan hoor je van die kerncentrales!

Echt, 95% zekerheid heb je nooit van je leven. Of je moet accountant zijn van een bedrijf en weten dat het failliet gaat. Maar dan mag je dus niet handelen.

Als je dit principe niet begrijpt heb je eigenlijk niks op de beurs te zoeken.
Met 1 nuancering. Ik kan wel bepalen wat dat met mijn risico doet.

Toen die vilegtuigen de Twin Towers in vlogen zag ik dat op tv op kantoor. De eerste (was al gebeurd natuurlijk). Toen de tweede terwijl ik keek. Toen dacht ik: niet plus. En daarna dacht ik: 100% zekerheid dat ik het risico op rare koersbewegingen niet aan wil. Dus ik heb direct mijn hele portefeuille geliquideerd (nou ja, na een minuut of vijf). Niet omdat ik een idee had welke kant de koersen op zouden gaan, ik wist geeneens wat er exact aan de hand was. Wel dat ik het risico niet wilde nemen. Het was een variabele in mijn (onbewuste) model dat ik op geen enkele manier zinnig kon verdisconteren. Ik was er in vijf minuten uit. Nog voor er een verkoopgolf op gang was gekomen. Puur omdat ik wist: deze exposure wil ik niet.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:28:45 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100577552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Toen die vilegtuigen de Twin Towers in vlogen zag ik dat op tv op kantoor. De eerste (was al gebeurd natuurlijk). Toen de tweede terwijl ik keek. Toen dacht ik: niet plus. En daarna dacht ik: 100% zekerheid dat ik het risico op rare koersbewegingen niet aan wil. Dus ik heb direct mijn hele portefeuille geliquideerd (nou ja, na een minuut of vijf). Niet omdat ik een idee had welke kant de koersen op zouden gaan, ik wist geeneens wat er exact aan de hand was. Wel dat ik het risico niet wilde nemen. Het was een variabele in mijn (onbewuste) model dat ik op geen enkele manier zinnig kon verdisconteren. Ik was er in vijf minuten uit. Nog voor er een verkoopgolf op gang was gekomen. Puur omdat ik wist: deze exposure wil ik niet.
Ja, risicomanagment kun je doen. Daarom heb ik een deel van mijn obligaties verkocht. Niet omdat het moest, ik had nog best wel margin. Maar wel omdat ik het risico niet wil lopen dat, bij een veel verdere daling, die obligaties ineens ook op 50% zouden noteren. Want dán ga ik dus echt nat en moet ik allerlei posities gaan sluiten op waarschijnlijk de laagste koersen.

Nu loop ik natuurlijk wel geld mis (los van het relatief kleine genomen verlies), want ik heb een hele grote cash-positie die nu niks oplevert. Maar dus ook niks meer kan zakken. Dat geld is er gewoon en de functie ervan is een stabiele margin leveren.
The End Times are wild
pi_100577588
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Er zijn anders ook genoeg verhalen te vinden van mensen die op dat moment enorm short gingen op airliners. Het is ook maar net of wat je risk appetite is. Ik ben met trades bezig geweest die in wezen alles om zeep konden helpen. Maar zolang dat niet gebeurde krijg je er ook een (beter?) reward voor terug.

Het enige wat ik merkte aan de vorige crisis is dat ik echt enorm korte ritjes maakte. Die volatiliteit drijft je gek en 5 pips winst is al fantastisch (op een hoge leverage).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:31:13 #80
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100577656
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:17 schreef LXIV het volgende:

Maar dan is het op relatief kortere termijn ook maar 50% zekerheid dat we niet boven de 300 geraken. (stel we staan nu op 275) ?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:34:05 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100577814
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:31 schreef Sokz het volgende:

[..]

Maar dan is het op relatief kortere termijn ook maar 50% zekerheid dat we niet boven de 300 geraken. (stel we staan nu op 275) ?
natuurlijk. Die kansen omhoog en omlaag zijn net zo groot. Op ieder moment.

Maar op de échte lange termijn gaan we altijd omhoog, al is het enkel door inflatie. In 2100 staan we echt wel boven de 500. Dat wil niet zeggen dat beleggen dan een slimme keuze was geweest, want je rendement per jaar was heel slecht en inflatie meegerekend draaide je gewoon verlies. Maar uiteindelijk ga je áltijd omhoog.
The End Times are wild
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:35:47 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100577899
Zou je het in een statistiek zetten (kans up/down), met langs de X-as het aantal jaren en op de Y-as de kans hoger/lager (dan het moment van start), dan zag je een kromme die begon op 50% en over de jaren steeds dichter de 100 aankroop (en hem nooit bereikte).
The End Times are wild
pi_100577941
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar op de échte lange termijn gaan we altijd omhoog, al is het enkel door inflatie. In 2100 staan we echt wel boven de 500. Dat wil niet zeggen dat beleggen dan een slimme keuze was geweest, want je rendement per jaar was heel slecht en inflatie meegerekend draaide je gewoon verlies. Maar uiteindelijk ga je áltijd omhoog.
Klopt, maar ik kan me nog wel herinneren dat het behoorlijk heet onder je voeten werd tijdens de vorige crisis en genoeg posts gelezen met de vraag of men de weg kwijt is? En dat je de daling wel welletjes vond.

En of beleggen nu slim is of niet, het is leuk. Ook dat telt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:36:44 #84
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100577948
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Exact maar dan is het dus ook nooit slim om long te gaan als je een beperkte (lees: niet oneindige) beleggingshorizon hebt?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:38:11 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100578011
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:36 schreef Sokz het volgende:

[..]

Exact maar dan is het dus ook nooit slim om long te gaan als je een beperkte (lees: niet oneindige) beleggingshorizon hebt?
Natuurlijk wel. Als je kansen beter dan 50% zijn is dat slim. Maar 100% zekerheid dat je nog binnen je levenstijd een positief rendement behaald is er niet. En komt er nooit.

Maar als ik in een casino rood/zwart kan gokken met 51% kans, dan doe ik dat wel!
The End Times are wild
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:39:12 #86
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100578053
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Als je kansen beter dan 50% zijn is dat slim. Maar 100% zekerheid dat je nog binnen je levenstijd een positief rendement behaald is er niet. En komt er nooit.

Maar als ik in een casino rood/zwart kan gokken met 51% kans, dan doe ik dat wel!
I see now. :P Long gaan dwz. derivaten is dan wel dom? Omdat je altijd een beperking hebt in danwel beweegruimte (stoploss), tijd (expiratiedatum) of vermogen (margin).
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:39:16 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100578055
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Klopt, maar ik kan me nog wel herinneren dat het behoorlijk heet onder je voeten werd tijdens de vorige crisis en genoeg posts gelezen met de vraag of men de weg kwijt is? En dat je de daling wel welletjes vond.

En of beleggen nu slim is of niet, het is leuk. Ook dat telt.
Nu vind ik het ook wel welletjes. Ik zit nooit short, altijd long.

De lol gaat er trouwens wel weer af, niet vanwege het dalen an sich, dat heb ik een paar topics terug uitgelegd.
The End Times are wild
pi_100578374
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu vind ik het ook wel welletjes. Ik zit nooit short, altijd long.

De lol gaat er trouwens wel weer af, niet vanwege het dalen an sich, dat heb ik een paar topics terug uitgelegd.
Ga je bij een eventuele verdere daling het nog anders aanpakken in vergelijking met vorige keer? Volgens mij had je namelijk ook 1 van de slechts performende aandelen gekozen toen met BAM en nog een andere. Weet zo niet welke dat was.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:57:05 #89
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100578918
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:15 schreef Sokz het volgende:

[..]

Alpinvest (= Private Equity) toch? Wilde er net een vraag over stellen maar ben 'm vergeten ..
Alp is inderdaad PE en dan voornamelijk van de ABP en zorg en welzijn geloof ik. De grap is dat Alp met name fund-of-funds is, dus er gaan zoveel mangement fees af voordat de pensioenfondsen er iets van resultaat van zien.
The more debt, the better
  donderdag 11 augustus 2011 @ 07:55:37 #90
38496 Perrin
pi_100586369
quote:
'Amsterdamse beurs opent licht hoger'

AMSTERDAM (AFN) - De beurs in Amsterdam zal donderdag naar verwachting licht hoger van start gaan. Ondanks de zware verliezen in New York lieten een aantal belangrijke Aziatische beurzen herstel zien van eerdere verliezen, terwijl de Nikkei in Tokio het verlies vlak voor het slot beperkt leek te houden tot 0,8 procent.

,,We gaan in Amsterdam 3 tot 4 punten hoger, maar dat kan in 5 minuten weer veranderen'', aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. De hogere openingsindicatie is volgens Koenders het gevolg van hogere Amerikaanse openingsindicatoren en ,,het feit dat een aantal belangrijke Europese graadmeters op psychologisch belangrijke grenzen noteren''.

Volgens de handelaar blijven de markten echter zeer onrustig. ,,De situatie begint steeds meer te lijken op de situatie in 2008, toen waren het de Amerikaanse banken die onder vuur werden genomen, nu zijn het overvallen op bepaalde Europese landen'', aldus Koenders.
pi_100587146
Koenders kan beter zijn mond houden, de clown.
pi_100587247
Licht hoger nog wel :') De eerste werkingen zeggen 2%. Maar we moeten nog afwachten (8>
pi_100587296
al 5minuten op 1 plek
pi_100587382
nu beweging, net weer short ingestapt
pi_100587399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:10 schreef the85mc het volgende:
nu beweging, net weer short ingestapt
Wat voor koersdoel heb je voor ogen?
pi_100587459
Ik denk dat we vandaag flink rood gaan zien, lager dan gister. Aangezien we hoger openen en ik een flinke daling verwacht --> instapmoment.
pi_100587699
Nog steeds minder spread dan 4 punten.. Saai
pi_100587749
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:25 schreef the85mc het volgende:
Gister kwam ik hier ook pas lurken toen het enorm naar beneden ging, dus riemen vast! ;)
pi_100587809
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:27 schreef Drassss het volgende:

[..]

Gister kwam ik hier ook pas lurken toen het enorm naar beneden ging, dus riemen vast! ;)
En handjes in de lucht! *O*
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_100587846
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:27 schreef Drassss het volgende:

[..]

Nais, je mag vaker langs komen als ik short!
pi_100587864
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:32 schreef the85mc het volgende:

[..]

Nais, je mag vaker langs komen als ik short!
Svp een pmtje dan ;)

Weinig nieuws voorbeurs dus het is weer puur op gevoel handelen de komende uren?
pi_100587902
Er is weinig nieuws, Azie sluit tussen -1 en + 1%. Ineens start de AEX 2% hoger, dan gaat er altijd even een correctie komen. Eindstand vandaag: geen flauw idee. De beurs is op dit moment een sentimentele beurs, vliegt alle kanten op en is niet logisch te verklaren.
pi_100588231

Zo'n orderboek is toch gewoonweg belachelijk.. |:(
pi_100588278
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:48 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dit?
pi_100588285
Redelijk goed nieuws: Frankrijk houdt AAA status
pi_100588364
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:48 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[ afbeelding ]

Koop die 3000 stukje en dan die erboven liggen ook, koers knalt omhoog. Dan verkoop je de bende weer voor 7,800
pi_100588379
Het is een index-tracker, dus volgens mij gaat de tactiek van the85mc niet op..
pi_100588413
Ik dacht al: wat een lage hoeveelheden.. Je kunt anders zelf de koers ruim 50% omhoog zetten.
pi_100588491
Aegon heeft er zin in.
pi_100588642
Vage beursbeweging tot nu toe.
pi_100588802
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:03 schreef the85mc het volgende:
Vage beursbeweging tot nu toe.
Valt toch wel mee? Beetje zoals afgelopen dagen, zo ongeveer op day high starten, lagere toppen lagere bodems en richting de 0 afzakken.
pi_100588853
Ik vind de daling nu niet echt overtuigend. Het zal me niet verbazen als we straks nog hoger staan dan dagstart..
pi_100588865
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:42 schreef LXIV het volgende:
Volgens Morgan Stanley is die van Europe 11.2

http://www.iex.nl/Column/65784/Kolder-eindelijk-uit-koersen.aspx
pi_100589281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:25 schreef the85mc het volgende:
Een normale beursdag, op die paar maand per periode dat het wat instabiel is, gebeurt er weinig op de markt. Dat je het even weet :P
pi_100589306
Aegon heeft kwartaalwinst van ruim 400 miljoen euro. dat is per aandeel ongeveer 20 cent. 4 kwartalen, dus ruwweg 80ct winst per aandeel. koers staat op 2,80. k/w =4
De vraag is natuurlijk: kan aegon winstcijfers blijven maken, zo ja, dan is dit een buitenkans.
pi_100589422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:27 schreef the85mc het volgende:
Aegon heeft kwartaalwinst van ruim 400 miljoen euro. dat is per aandeel ongeveer 20 cent. 4 kwartalen, dus ruwweg 80ct winst per aandeel. koers staat op 2,80. k/w =4
De vraag is natuurlijk: kan aegon winstcijfers blijven maken, zo ja, dan is dit een buitenkans.
En voorafgaand aan die vraag. Hoe gaan de landen waar ze een exposure hebben zich ontwikkelen. Als je die vraag kunt beantwoorden kun je ook de winstcijfer vraag beantwoorden. En die eerste vraag is nou volgens mij juist waar iedereen zich mee bezig houdt nu.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:34:58 #117
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_100589516
quote:
ff een domme vraag, maar stel dat ik dan 1000 aandelen heb, krijg ik dat kwartaal ¤ 800,- (dus een betaling per kwartaal) of krijg je dividend jaarlijks betaald?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_100589554
Ze hebben vorig jaar geen dividend uitgekeerd...
het lijkt erop dat het gebied AEX gebied 280-282 een soort steun/weerstand is. 2 dagen geleden ook al de hele middag rond deze koers gehangen.
pi_100590074
Poll: Aan het eind van de week staat de AEX
Boven 280 punten
Onder 280 punten
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_100590096
quote:
Moet je voor de grap eens het hele persbericht doorlezen. Nog nooit zo vaak 'incidenteel' gelezen. Het lullige is alleen dat dit al 20 jaar zo is.

200M van de 400M zijn realized gains, of wel vermogenswinsten, ws. door verkoop van obligaties.
Operational cash flow is ook 'slechts' 280M.

Kijjk je naar de beleggingsportefeuille, dan is het schrikken hoeveel daarvan (nu al) in de lagere ratings zit.

De value of new business is nogal dramatisch (circa 100M per kwartaal)
Ofwel: sustainable maken ze met hangen en wurgen 400M echte winst per jaar. Da's ongeveer 21 cent per aandeel.

Er is maar 1 reden om AEG te kopen, en dat is omdat ze ver ver onder intrinsieke waarde noteren, en dat je hoopt dat ze een keer de pijp aan Maarten geven, en simpelweg stoppen, de posities te gelde maken en dat geld aan de aandeelhouder teruggeven :)

Dan hebben we nog maar even niet over 'Stichting Aegon', die een substantieel van de aandelen houdt, wat opzich al een no-no moeten zijn om dit als belegging te beschouwen. Speculeren: ja. Duurzaam investeren in deze tent: no way.
pi_100590768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Moet je voor de grap eens het hele persbericht doorlezen. Nog nooit zo vaak 'incidenteel' gelezen. Het lullige is alleen dat dit al 20 jaar zo is.

200M van de 400M zijn realized gains, of wel vermogenswinsten, ws. door verkoop van obligaties.
Operational cash flow is ook 'slechts' 280M.

Kijjk je naar de beleggingsportefeuille, dan is het schrikken hoeveel daarvan (nu al) in de lagere ratings zit.

De value of new business is nogal dramatisch (circa 100M per kwartaal)
Ofwel: sustainable maken ze met hangen en wurgen 400M echte winst per jaar. Da's ongeveer 21 cent per aandeel.

Er is maar 1 reden om AEG te kopen, en dat is omdat ze ver ver onder intrinsieke waarde noteren, en dat je hoopt dat ze een keer de pijp aan Maarten geven, en simpelweg stoppen, de posities te gelde maken en dat geld aan de aandeelhouder teruggeven :)

Dan hebben we nog maar even niet over 'Stichting Aegon', die een substantieel van de aandelen houdt, wat opzich al een no-no moeten zijn om dit als belegging te beschouwen. Speculeren: ja. Duurzaam investeren in deze tent: no way.
^O^ Goede heldere analyse.
pi_100591247
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:12 schreef the85mc het volgende:

[..]

^O^ Goede heldere analyse.
Dank u, ik was vroeg met mijn dagelijkse rant geloof ik. Iemand nog iets te vragen over Mittal? ;)

Ik moet toegeven dat ik Aegon en Mittal de meest frauduleuze toko's van de AEX vind. Ooit gaan ze deaud, het lullige is alleen dat je 1) niet weet wanneer, 2) dat ze voor die tijd nog tot grote hoogte opgeblazen kunnen worden.

Maw: ik zeg niet dat je er niet in kan speculeren, wel dat het oppassen geblazen is.

Ik had er bij AEG nog aan willen toevoegen dat 'we hebben last van de lagere USD' wel het meest lame excuus is, en dat ze de CEO voor straf aan zijn ballen aan het monument op de dam zouden moeten ophangen. Op de waag tentoonstellen zou ook kunnen, ware het niet dat daar mijn stamkroeg zit, en ik liever een ander uitzicht heb.

Het is ook nog eens onzin ook nog, want in Q2 is de EUR - USD vrij constant gebleven..... (kijken of een journalist die bluf called)
pi_100591322
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dank u, ik was vroeg met mijn dagelijkse rant geloof ik. Iemand nog iets te vragen over Mittal? ;)

Ik moet toegeven dat ik Aegon en Mittal de meest frauduleuze toko's van de AEX vind. Ooit gaan ze deaud, het lullige is alleen dat je 1) niet weet wanneer, 2) dat ze voor die tijd nog tot grote hoogte opgeblazen kunnen worden.

Maw: ik zeg niet dat je er niet in kan speculeren, wel dat het oppassen geblazen is.

Ik had er bij AEG nog aan willen toevoegen dat 'we hebben last van de lagere USD' wel het meest lame excuus is, en dat ze de CEO voor straf aan zijn ballen aan het monument op de dam zouden moeten ophangen. Op de waag tentoonstellen zou ook kunnen, ware het niet dat daar mijn stamkroeg zit, en ik liever een ander uitzicht heb.

Het is ook nog eens onzin ook nog, want in Q2 is de EUR - USD vrij constant gebleven..... (kijken of een journalist die bluf called)
Volgens mij ben jij best goed. Uitendelijk is de enige sleutel tot succes jezelf onder controle houden en je aan je plan houden. Jij hebt een plan dat op veilig speelt en je kan je inhouden wanneer zo'n aandelen omhoog schieten.

Om een of andere reden kan ik dat met een paar aandelen - Apple afblijven, Thr en nog een paar andere voor de heel lange termijn houden no matter what. De rest jeukt veel te erg :P

Moet wel zeggen dat ik mijn impuls-handelen van aandelen heb overgeplaatst naar handelen met gedekte calls; helpt ook veel en het levert uiteindelijk enkel en alleen op. Niet veel, maar toch.
pi_100591517
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:27 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij best goed. Uitendelijk is de enige sleutel tot succes jezelf onder controle houden en je aan je plan houden. Jij hebt een plan dat op veilig speelt en je kan je inhouden wanneer zo'n aandelen omhoog schieten.

Om een of andere reden kan ik dat met een paar aandelen - Apple afblijven, Thr en nog een paar andere voor de heel lange termijn houden no matter what. De rest jeukt veel te erg :P

Moet wel zeggen dat ik mijn impuls-handelen van aandelen heb overgeplaatst naar handelen met gedekte calls; helpt ook veel en het levert uiteindelijk enkel en alleen op. Niet veel, maar toch.
Het helpt natuurlijk als je een balans van A tot Z en weer terug kunt lezen en ook daadwerkelijk begrijpen. Ik denk dat slechts een miniem percentage dat kan en daar is Dino er iig 1 van.
pi_100591793
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het helpt natuurlijk als je een balans van A tot Z en weer terug kunt lezen en ook daadwerkelijk begrijpen. Ik denk dat slechts een miniem percentage dat kan en daar is Dino er iig 1 van.
Dat helpt je overigens vooral als veiligheid, dus als preventie voor downside, en geeft geen garantie voor goede beleggingsresultaten an sich.

Van jou vind ik dan weer bewonderingswaardig hoe je aanvoelt hoe sentimenten in de markt liggen en wat draaipunten zijn, en hoe kort op de bal je dan kunt spelen.

Bij tony_clifton hoe hij de trends eruit pikt. Trendmatig beleggen met een goed veiligheidsnet geeft imho de beste resultaten op lange termijn, en ik merk dat het erg lastig vind om naar nuchter naar trends te kijken. Ben eigenlijk altijd blij als tony_clifton een fonds noemt en vooral als hij de achtergrond van zijn analyse erbij vermeldt, altijd leerzaam.

Kortom, hier zit denk ik wel een groepje die allemaal iets bijzonder toevoegen, vanuit hun eigen invalshoek. Soms vraag ik me af hoe dat zou zijn als je dat samenvoegt :) Komaan S_E, wanneer richten we ons eigen hedge fund op? ;)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:45:07 #126
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_100592011
Begint hier een beetje te stinken... :)
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_100592066
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:45 schreef iamcj het volgende:
Begint hier een beetje te stinken... :)
ja, tis wat positiviteit in dit topic, begin je al te zweten? ;)

financials worden overigens weer in elkaar gemept
(beter? :P )
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:48:42 #128
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_100592146
Algemene trend : neerwaarts
Paardelul !!!
pi_100592171
Ah ik kijk ook weer even 15 minuten mee hoor _O-
pi_100592195
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:49 schreef Drassss het volgende:
voodoo :(
pi_100592270
Duitsland en frankrijk doen het een stuk beter.
Edit, frankrijk niet meer.
pi_100592351
Aegon krijgt nu harde tikken. -7%
pi_100592384
De consensus (405.000) voor de weekly jobless claims vind ik trouwens wel erg laag liggen vergeleken met afgelopen weken. Zou wel eens een mooie trigger kunnen zijn.
pi_100592441
Dieperik vanmiddag in of de hoogte in, ik denk het laatste
pi_100592444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:53 schreef Drassss het volgende:
Aegon krijgt nu harde tikken. -7%
een maand geleden 4,40, nu 2,75, dat kan snel gaan....

de 2009 bodem was overigens ongeveer 2, en dat nadert met rasse schreden zo....
pi_100592532
Frankrijk in het rood..
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:01:07 #137
349538 Anno2012
pi_100592623
Aegon 10%, gaat hard...
Paardelul !!!
pi_100592895
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:49 schreef Drassss het volgende:
Kom nog eens terug, zorgt voor spanning. En is goed voor mn shorts.
pi_100592960
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:08 schreef the85mc het volgende:

[..]

Kom nog eens terug, zorgt voor spanning. En is goed voor mn shorts.
Ben ik weer, 273 _O-
pi_100592971
Intradaygrafiek Societe Generale
pi_100593001
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:10 schreef Vandergeld het volgende:
[ afbeelding ]
Ja ik zat ook al te kijken. BNP precies hetzelfde.

In Nederland doet ING het ook niet veel beter..
pi_100593076
quote:
[ afbeelding ]
Ongelofelijk, bij RTL Z spreken ze over een winst voor Societe, tenminste 5 minuten voor nu
pi_100593103
Daling vlakt iets af. Ik kijk naar bollinger bands, koersbreekt niet continu door de onderste band, maar raakt ook het gemiddelde (nog) niet aan.
pi_100594167
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:54 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
De consensus (405.000) voor de weekly jobless claims vind ik trouwens wel erg laag liggen vergeleken met afgelopen weken. Zou wel eens een mooie trigger kunnen zijn.
Zou wat zijn als ze er flink naast zitten (cijfer wordt bijv. 200k of 600k). Dan kun je pas echt vuurwerk verwachten :D
pi_100594175
quote:
[ afbeelding ]
Weet nou iemand waardoor die nerveusiteit wordt veroorzaakt?
Diverse ratingagencies hebben hun rating voor Frankrijk bevestigd, dus onzekerheid over de rating van Franse schuld kan het imho niet zijn, tenzij je denkt dat ratingagencies binnen korte termijn 100% draaien. En dat laatste lijkt me niet, als ze een rating wijzigen hinten ze dat vrij ruim van te voren
pi_100594217
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Weet nou iemand waardoor die nerveusiteit wordt veroorzaakt?
Diverse ratingagencies hebben hun rating voor Frankrijk bevestigd, dus onzekerheid over de rating van Franse schuld kan het imho niet zijn, tenzij je denkt dat ratingagencies binnen korte termijn 100% draaien. En dat laatste lijkt me niet, als ze een rating wijzigen hinten ze dat vrij ruim van te voren
Deed SandP dat ook niet vlak voordat ze de VS downgraden?

Daarbij zijn er faillissementsgeruchten @ SocGen
pi_100594427
We hebben ene half uur in de bovenband van de bollinger band gezeten. Nu er kort onder. Denk dat we straks lichtjes omhoog gaan.
pi_100594511
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Deed SandP dat ook niet vlak voordat ze de VS downgraden?

Daarbij zijn er faillissementsgeruchten @ SocGen
S&P downgrade van de VS hebben van mijlenver aangekondigd. En niet drie dagen van te voren nog een keer expliciet AAA geconfirmed.

Overigens wordt SocGen bij failissement simpelweg genationaliseerd. Dat ligt historisch in la belle France heel wat minder gevoelig dan in de rest van de wereld. Las ik gisteren een goed opiniestuk over, kan het natuurlijk niet meer terugvinden :)
pi_100594532
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:43 schreef the85mc het volgende:
We hebben ene half uur in de bovenband van de bollinger band gezeten. Nu er kort onder. Denk dat we straks lichtjes omhoog gaan.
Over welke Bollinger bands heb je het, bij mij zit de AEX op vrijwel alle tijdsschalen aan de onderkant
pi_100594567
Ik kijk op de tradebox van ABN.. op 24 uurs schaal.
Daar van 12:17 tot 12:40 bovenste band, niet doorgebroken.
Nu zit ie wel tegen de onderste te tikken:
instellingen: 20 en 2.0

edit
12.50: er weer boven...

edit:
12.54: er weer onder..

[ Bericht 26% gewijzigd door the85mc op 11-08-2011 12:53:00 ]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:53:32 #151
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100594897
S_E: Kan jij zien hoe het staat met de volumes in de CP-markt? Wordt daar ook in gevlucht of is die zooi gortdroog?
pi_100594934
Alle sponsors van Ajax gaan failliet _O- :{ 8)7
pi_100595283
Zie net op RTLZ dat 3 ratingbureaus de AAA van Frankrijk hebben bevestigd... Welke niet? En heeft die ook nog enig invloed?
pi_100595334
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kortom, hier zit denk ik wel een groepje die allemaal iets bijzonder toevoegen, vanuit hun eigen invalshoek. Soms vraag ik me af hoe dat zou zijn als je dat samenvoegt :) Komaan S_E, wanneer richten we ons eigen hedge fund op? ;)
Hoeveel was het ook alweer? Minimaal een ton bij Panama? Volgens mij was die plek het goedkoopst om een officieel hedgefund op te richten.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:05:57 #155
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100595395
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:03 schreef RvLaak het volgende:
Zie net op RTLZ dat 3 ratingbureaus de AAA van Frankrijk hebben bevestigd... Welke niet? En heeft die ook nog enig invloed?
Er zijn maar 3 ratingbureau's. (Nou ja 3, die 95% van de markt in handen hebben)
pi_100595466
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:05 schreef flyguy het volgende:

[..]

Er zijn maar 3 ratingbureau's. (Nou ja 3, die 95% van de markt in handen hebben)
O, ik dacht 3 Amerikaanse en 1 Britse... Dank

Net Pechtold trouwens op RTLZ... Hij klonk niet alsof hij voor een nieuwe steunronde is... Hangt dus echt allemaal af van de PvdA. Ben benieuwd wat het resultaat is. Iemand enig idee hoe laat het debat is?

[edit]
Net iemand van Aegon op RTLZ... Klonk bijna 1 op 1 als Fortis en DSB toendertijd... Hoorde ook enkele echo's van de DNB mbt IceSave

Zouden ze dan zo diep in de shit zitten?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2011 13:10:06 ]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:09:33 #157
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100595550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoeveel was het ook alweer? Minimaal een ton bij Panama? Volgens mij was die plek het goedkoopst om een officieel hedgefund op te richten.
SIF in Luxemburg kan voor een ton geloof ik, maar het goedkoopste zijn de Caymans.
pi_100595568
VVD voor, CDA ook. PVV, SP sowieso tegen, die hebben een hekel aan de economie want die snappen het niet.
pi_100595620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:10 schreef the85mc het volgende:
VVD voor, CDA ook. PVV, SP sowieso tegen, die hebben een hekel aan de economie want die snappen het niet.
Jij gooit graag geld in een bodemloze put?

Stel iemand komt naar jou toe met het verhaal "Ik kan mijn hypotheek niet meer betalen. Ik werk niet en zit in de bijstand. Mag ik een nieuwe lening om de hypo af te betalen?" Jij zou dan die lening geven?

Ik zeker niet zonder enkele keiharde garanties en voorwaarden.
pi_100595676
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Jij gooit graag geld in een bodemloze put?

Stel iemand komt naar jou toe met het verhaal "Ik kan mijn hypotheek niet meer betalen. Ik werk niet en zit in de bijstand. Mag ik een nieuwe lening om de hypo af te betalen?" Jij zou dan die lening geven?

Ik zeker niet zonder enkele keiharde garanties en voorwaarden.
Ook als de beste man 6 schattige kindjes heeft? ;)
pi_100595688
Tsja. als je niets doen gaan we ook failliet. De vraag is wanneer we failliet willen gaan. Liever morgen dan vandaag.
pi_100595713
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:53 schreef flyguy het volgende:
S_E: Kan jij zien hoe het staat met de volumes in de CP-markt? Wordt daar ook in gevlucht of is die zooi gortdroog?
Ik zal zo even kijken.
pi_100595832
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:12 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ook als de beste man 6 schattige kindjes heeft? ;)
Juist dan, die kinderen moeten ook eten. Als de goede man al zijn inkomen aan mij moet geven om zijn lening af te lossen, kunnen de kinderen niet meer eten.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:13 schreef the85mc het volgende:
Tsja. als je niets doen gaan we ook failliet. De vraag is wanneer we failliet willen gaan. Liever morgen dan vandaag.
Dat is hetzelfde argument als "bij een nee, gaat het licht uit" ten tijde van de EU grondwet. Ongefundeerd en enkel bedoeld om bang te maken. Als Griekenland failliet gaat, gaan wij echt niet failliet. Italië is mogelijk een ander verhaal, maar dat ligt aan de exposure. Volgens mij is die niet al te hoog.
pi_100595915
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Juist dan, die kinderen moeten ook eten. Als de goede man al zijn inkomen aan mij moet geven om zijn lening af te lossen, kunnen de kinderen niet meer eten.

[..]

Dat is hetzelfde argument als "bij een nee, gaat het licht uit" ten tijde van de EU grondwet. Ongefundeerd en enkel bedoeld om bang te maken. Als Griekenland failliet gaat, gaan wij echt niet failliet. Italië is mogelijk een ander verhaal, maar dat ligt aan de exposure. Volgens mij is die niet al te hoog.
Domino effect. Griekenland valt om, vertrouwen in de EU weg, portugal gata, spanje, italie, frankrijk... Vertrouwen in een markt moet je niet onderschatten. Deze rare beursdagen komt door gebrek aan vertrouwen.
pi_100595983
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[..]

Ik bedoelde het ook zo en ik wilde daarmee de link leggen van het niet helpen van landen die in de problemen komen ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vraag me ook af of ze dit niet allang hadden ingecalculeerd als Euro-landen. Worst case scenario. Dat kan je toch allemaal prima berekenen en tot welke max je kan gaan?
pi_100595999
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:17 schreef the85mc het volgende:

[..]

Domino effect. Griekenland valt om, vertrouwen in de EU weg, portugal gata, spanje, italie, frankrijk... Vertrouwen in een markt moet je niet onderschatten. Deze rare beursdagen komt door gebrek aan vertrouwen.
Juist dat vertrouwen kun je hoog houden door Griekenland keihard aan te pakken, of desnoods de Euro uit te gooien. Dat laat zien dat je leugenaars en fraudeurs niet accepteert en de ballen hebt om de problemen aan te pakken.
pi_100596001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:09 schreef flyguy het volgende:

[..]

SIF in Luxemburg kan voor een ton geloof ik, maar het goedkoopste zijn de Caymans.
volgens mij weet ik nog wel een bedrijf met een stapel lege SIF's; misschien wil die er wel eentje kwijt voor weinig :)
volgens mij zijn ze nog ongebruikt ook.
pi_100596059
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Juist dat vertrouwen kun je hoog houden door Griekenland keihard aan te pakken, of desnoods de Euro uit te gooien. Dat laat zien dat je leugenaars en fraudeurs niet accepteert en de ballen hebt om de problemen aan te pakken.
het één sluit het ander in de werkelijke wereld natuurlijk niet uit, he :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:20:38 #169
349538 Anno2012
pi_100596076
Word Philips geen aantrekkelijk aandeel? Staan nu bijna op hetzelfde niveau als in 2008/2009 tijdens de crisis.

Al koop ik voorlopig nog niks.
Paardelul !!!
pi_100596097
quote:

[..]

Dat dus. Met een dergelijke actie kun je ook laten zien dat je iets op kunt lossen.
pi_100596114
quote:

[..]

Precies, dat moet er ook gebeuren. Maar niet failliet laten gaan in de euro.
pi_100596224
En wees nou eens heel eerlijk, hoeveel mensen van de 150 mensen in de tweede kamer denken jullie dat nou echt het inzicht heeft om over de gevolgen van de keuze een goed oordeel te vellen? Ik denk dat je die mensen op één hand kunt tellen. Ik zou het ook niet kunnen hoor, daar niet van. Uiteindelijk is het gewoon wederom een spel voor de meeste kiezers de volgende verkiezingen.
pi_100596321
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het één sluit het ander in de werkelijke wereld natuurlijk niet uit, he :)
Nou, tot nu toe is het enige wat je hoort "geld erbij, geld erbij, geld erbij..."
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:21 schreef the85mc het volgende:

[..]

Precies, dat moet er ook gebeuren. Maar niet failliet laten gaan in de euro.
Zekers niet, maar het door laten gaan zoals het nu gebeurt (maw: ze doen niets) is funest voor het vertrouwen.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:23 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
En wees nou eens heel eerlijk, hoeveel mensen van de 150 mensen in de tweede kamer denken jullie dat nou echt het inzicht heeft om over de gevolgen van de keuze een goed oordeel te vellen? Ik denk dat je die mensen op één hand kunt tellen. Ik zou het ook niet kunnen hoor, daar niet van. Uiteindelijk is het gewoon wederom een spel voor de meeste kiezers de volgende verkiezingen.
Onderschat de economische woordvoerders niet. Daarbij heeft Rutte al bewezen totaal geen verstand te hebben van deze materie. Hij kende de bedragen niet eens :')
pi_100596328
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:23 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Ik ben allang blij als onze minister van Financiën het weet ;)
pi_100596347
quote:
Dat is eigenlijk heel treurig.. Er zijn zat raamambtenaren die allerlei scenarios kunnen doorrekenen zodat kamerleden een goede keuze kunnen maken. Beetje inlezen zou voor die gasten ook geen kwaad kunnen. Het is tenslotte hun baan.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:27:19 #176
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100596467
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

volgens mij weet ik nog wel een bedrijf met een stapel lege SIF's; misschien wil die er wel eentje kwijt voor weinig :)
volgens mij zijn ze nog ongebruikt ook.
Dan heb je alleen nog wat licenties nodig, prime broker(s), custodian bank, en moet er minimaal na een jaar x miljoen aan kapitaal van investeerders (dus feeders) in zitten anders mag je opdoeken.

En nog wat andere zaken. Heb hier nog wel wat business cards liggen van bankiers in Luxemburg die er bij zouden kunnen helpen.
pi_100596515
Als je dat spoeddebat hoorde dat er was rondom het tweede steunpakket voor griekenland, wat heb ik mijzelf zitten schamen voor de PVV. Uiteindelijk werd ieder argument tegen de PVV beantwoord met 'Het is geld stoppen in een bodemloze put' door de PVV. Inhoudelijke toelichting nul.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:24 schreef RvLaak het volgende:
Onderschat de economische woordvoerders niet. Daarbij heeft Rutte al bewezen totaal geen verstand te hebben van deze materie. Hij kende de bedragen niet eens :')
Doel je dan op de woordvoerders vanuit de fractie/fractieleiders of op de adviseurs? Als je doelt op het eerste, zoals ik net al zei over de PVV, heb ik echt de indruk dat deze mensen op één hand te tellen zijn.
pi_100596690
Wel interessant dat orderboek van Aegon. Zag er net 1tje van 200.000.
pi_100596694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:28 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Als je dat spoeddebat hoorde dat er was rondom het tweede steunpakket voor griekenland, wat heb ik mijzelf zitten schamen voor de PVV. Uiteindelijk werd ieder argument tegen de PVV beantwoord met 'Het is geld stoppen in een bodemloze put' door de PVV. Inhoudelijke toelichting nul.
Debat al geweest dan?
quote:
[..]

Doel je dan op de woordvoerders vanuit de fractie/fractieleiders of op de adviseurs? Als je doelt op het eerste, zoals ik net al zei over de PVV, heb ik echt de indruk dat deze mensen op één hand te tellen zijn.
PVV laat ik buiten beschouwing. Is een jonge partij, geef ze 4-8 jaar om expertise op te bouwen en misschien dat ze iemand vinden/kweken met kennis.

Ik doelde meer op PvdA, SP, GL, SGP, D66 en CU. Gevestigde partijen.

Niet dat ik van al die partijen de expertise kan inschatten, maar ik weet dat de SP en D66 woordvoerders hebben met kennis van zaken. Of je het met ze eens bent, of niet, is niet relevant.
pi_100596813
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:24 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nou, tot nu toe is het enige wat je hoort "geld erbij, geld erbij, geld erbij..."
Dan luister jij niet goed :)
(of je wil het niet horen)

Want ik hoor en zie wel degelijk ook andere maatregelen.
pi_100596844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dan luister jij niet goed :)
(of je wil het niet horen)

Want ik hoor en zie wel degelijk ook andere maatregelen.
Ik luister blijkbaar niet goed. Ik wil het heel graag horen namelijk. Vertel, wat heb ik gemist?

[edit]
En wtf is er met de Futs gebeurt? Knalt net behoorlijk onderuit

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2011 13:34:30 ]
pi_100596889
hey, heeft iemand weer op de verkeerde knoppen gedrukt :(

of is Drassss weer aan het lurken?
pi_100596896
Frankrijk wil nu wel veranderen. Ze zullen alles doen om SG niet om te laten vallen. Ze komen tot de conclusie dat er echt iets moet veranderen. Onder druk wordt alles vloeibaar..
pi_100596942
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Debat al geweest dan?

Het debat voorafgaande aan de stemming over wel of geen tweede noodpakket bedoelde ik.
pi_100596954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hey, heeft iemand weer op de verkeerde knoppen gedrukt :(

of is Drassss weer aan het lurken?
Zonder grappen, maar ik ben wel net terug van mijn lunch.
pi_100596993
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:35 schreef Drassss het volgende:

[..]

Zonder grappen, maar ik ben wel net terug van mijn lunch.
onze kerstboomman <3
pi_100597019
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:35 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Het debat voorafgaande aan de stemming over wel of geen tweede noodpakket bedoelde ik.
A, ok. Dank. Enig idee wanneer het nieuwe debat is? Kan het nergens vinden namelijk :?
pi_100597022
haha, bij mij is het net tegenovergesteld. Ik ging zo straks even weg, de bel ging. Kom ik terug, een dal gemist.. ALtijd lekker als je short zit.
pi_100597075
20 punten volatiliteit was de afspraak toch? We kunnen nog even..
pi_100597091
@Dinosaur_Sr, knap hoe je zo'n boekhouding van Aegon uit elkaar trekt. Heb je er een verklaring voor hoe het dan toch kan dat er vanochtend weer een analist van ABN toch een buy-advies geeft op zo'n bedrijf? Zien ze dingen over het hoofd die jij wel ziet?
pi_100597160
Was de Day-High van de AEX nou +3%? Zoiets hoorde ik op RTLZ... Zijn we nu weer 5% gedaald :+
pi_100597171
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:37 schreef the85mc het volgende:
20 punten volatiliteit was de afspraak toch? We kunnen nog even..
Ja, we zitten pas op 14. Dat kan beter.
pi_100597418
Gaat hard nu! Was ik nu maar short gegaan een dagje.. }:|
pi_100597476
Was vanochten ingestapt.. Zo winst nemen, heb ook nog wat shorts ven woensdag.
pi_100597481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:42 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Gaat hard nu! Was ik nu maar short gegaan een dagje.. }:|
En we hebben nog 45mins voordat de WW cijfers uitkomen in de VS :+
pi_100597605
Nog 5 puntjes en we hebben een nieuwe low te pakken. Dat is 2x koffie halen toch?

Edit: 4 punten..
pi_100597646
Dit gaat echt te hard.. Niet normaal dit. Ik zit short maar ik zit hier nog van te kijken..
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:48:13 #198
349538 Anno2012
pi_100597721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En we hebben nog 45mins voordat de WW cijfers uitkomen in de VS :+
Als die tegenvallen en de US opent zal het wel weer 4 a 5%- worden, de AEX :')
Paardelul !!!
pi_100597761
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:48 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Als die tegenvallen en de US opent zal het wel weer 4 a 5%- worden, de AEX :')
Idd, en als ze meevallen, kon het nog wel eens een hele dikke plus worden :+
pi_100597774
Futures staan ook in het rood in de VS. Als ze met -1% openen ofzo daar ook nog even shorten.
pi_100597842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:37 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
@Dinosaur_Sr, knap hoe je zo'n boekhouding van Aegon uit elkaar trekt. Heb je er een verklaring voor hoe het dan toch kan dat er vanochtend weer een analist van ABN toch een buy-advies geeft op zo'n bedrijf? Zien ze dingen over het hoofd die jij wel ziet?
hebben die niet al 15 jaar een buy op Aegon staan? Van een koers van 27 tot aan 2 en een beetje? :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:52:13 #202
261627 sciter
The world is my playground.
pi_100597918
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hebben die niet al 15 jaar een buy op Aegon staan? Van een koers van 27 tot aan 2 en een beetje? :)
Ja maar over 15 jaar is ie misschien 28 en je kan nooit zeker genoeg zijn natuurlijk.
pi_100598082
Wat een rit... in een half uur 30 sp punten
pi_100598314
CSCO pre beurs: 15.40 trouwens.

nog 41 centjes..... moet kunnen in anderhalf uur, nietwaar?
pi_100598483
Gedeeltelijk uitgestapt. Shorts verkocht die ik woensdag had gekocht. Toen te laag gekocht, maar toch rendement van 12,5%. De andere helft heb ik vanochtend gekocht..
Ik twijfelde om te verkopen, maar woensdag was ik te laat. Dus nu beter kleine winst dan een groot verlies ;)
Ik wacht met de rest wel tot na 14:30..
pi_100598524
Ondertussen staan de SnP futs 1,5% in de min :D
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:09:25 #207
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100598758
Novo Nordisk daalt ook behoorlijk hard terwijl het toch wel een defensief fonds mag heten.

Waren de laatste cijfers minder dan verwacht ofzo?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_100598831
De Cac40 ligt er echt belabberd bij, net als de rest van de EU indices trouwens. Aex, dax en ftse hebben alleen nog geen nieuwe bodems. Als de unemployment claims tegenvallen om half 3 kan het wel eens hard gaan.
pi_100599024
Nu net voor het eerst daadwerkelijk iets van de crisis gemerkt. Had vanmorgen een assessment voor een helpdesk baan (bijbaantje, voor naast school) en ben afgewezen... "Overgekwalificeerd", terwijl een paar jaar terug echt iedereen werd aangenomen :(

Na ja, nu maar de rest van de dag de ramptoerist uithangen
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:18:13 #210
349538 Anno2012
pi_100599199
13 minuten tot de cijfers, ben benieuwd...
Paardelul !!!
pi_100599404
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:18 schreef Anno2012 het volgende:
13 minuten tot de cijfers, ben benieuwd...
De revisie van de vorige cijfers zal ook nog wel neerwaarts worden bijgesteld dus er kan 2x een reactie komen.
pi_100599522
Heerlijk, zelfs de SNS ligt er nu uit..
pi_100599654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:25 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Heerlijk, zelfs de SNS ligt er nu uit..
nee hoor?
pi_100599670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:22 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

De revisie van de vorige cijfers zal ook nog wel neerwaarts worden bijgesteld dus er kan 2x een reactie komen.
eerst 5% omhoog en dan 5% omlaag, in drie minuten? :D
pi_100599726
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee hoor?
Ik kan geen enkele koers opvragen, geen overzichten, niets.. Alleen het portefeuille overzicht
pi_100599736
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

eerst 5% omhoog en dan 5% omlaag, in drie minuten? :D
Your guess is as good as mine :) we weten het zo

of niet... Forex Factory is currently unavailable due to high server load attributed to the release of important economic data. This data can be retrieved in the 'Actual' column of the calendar above.
pi_100599751
Unemployment claims forecast 401K werkelijk 395K
Trade balance forecast -47.9B werkelijk -53.1B
pi_100599794
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:30 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Ik kan geen enkele koers opvragen, geen overzichten, niets.. Alleen het portefeuille overzicht
ik wel, gaat alleen niet zo snel
pi_100599798
trade balance is wel verder verslechterd.. Dus gemixte cijfers..
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:34:29 #220
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100599899
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:32 schreef the85mc het volgende:
trade balance is wel verder verslechterd.. Dus gemixte cijfers..
Unemployement is praktisch hetzelfde gebleven en de handelsbalans is verslechterd. Zou het eerder licht slechte cijfers noemen.
pi_100599963
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef flyguy het volgende:

[..]

Unemployement is praktisch hetzelfde gebleven en de handelsbalans is verslechterd. Zou het eerder licht slechte cijfers noemen.
wat in het huidige sentiment misschien weer minder slecht dan verwacht zou kunnen zijn....... *gooit een muntje op*
pi_100600043
Cijfers zouden nu in de koers verwerkt moeten zitten, ik zie vrijwel geen verandering dus het lijkt me dat ze redelijk volgens verwachting waren.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:39:18 #223
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100600134
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef flyguy het volgende:

[..]

En dat, zoals Kees de Kort het mooi zegt, ondanks al het geld en quantitative easing die er al ingeplemd is.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:40:50 #224
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100600206
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:09 schreef JimmyJames het volgende:
Novo Nordisk daalt ook behoorlijk hard terwijl het toch wel een defensief fonds mag heten.

Waren de laatste cijfers minder dan verwacht ofzo?
Wel vaag, mensen moeten hun insuline blijven kopen en innemen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_100600309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:40 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

NVO is niet de enige producent, he...
pi_100600379
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:40 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Zelfde dat unilever en ahold dalen. Net alsof mensen stoppen met eten als het economisch slechter gaat. Eten blijven ze toch, en daar wordt ook niet zo snel echt op bezuinigd.
pi_100600381
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:39 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

En dat, zoals Kees de Kort het mooi zegt, ondanks al het geld en quantitative easing die er al ingeplemd is.
je kan het ook omkeren, de economie is degelijker dan je zou mogen verwachten gegeven alle ellende en deleveraging.... kwestie van half vol of half leeg..... (en bij Kees is het altijd.....)
pi_100600410
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:44 schreef the85mc het volgende:

[..]

Zelfde dat unilever en ahold dalen. Net alsof mensen stoppen met eten als het economisch slechter gaat. Eten blijven ze toch, en daar wordt ook niet zo snel echt op bezuinigd.
bij de vorige crisis kon je UN kopen op 13,5 :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:47:40 #229
38496 Perrin
pi_100600540
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

je kan het ook omkeren, de economie is degelijker dan je zou mogen verwachten gegeven alle ellende en deleveraging.... kwestie van half vol of half leeg..... (en bij Kees is het altijd.....)
Gewoon overschenken in een wat kleiner glas.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:48:12 #230
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100600563
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wat in het huidige sentiment misschien weer minder slecht dan verwacht zou kunnen zijn....... *gooit een muntje op*
Een enquête gehouden onder de futures van de Amerikaanse indices geeft aan dat ze er niet warmer of kouder van worden.
pi_100600641
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Gewoon overschenken in een wat kleiner glas.
a propos (koud) glas: CSCO @ 15.57 atm. nog slechts 24 centjes erbij nodig, ff mee helpen duwen graag :)
pi_100600704
Even een praktische vraag: Stel ik koop turbo's op bijv. Dow, maar bij via een europese bank. Tot hoe laat worden die verhandelt? Tot 17:30 of 22:00?
pi_100600747
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:50 schreef the85mc het volgende:
Even een praktische vraag: Stel ik koop turbo's op bijv. Dow, maar bij via een europese bank. Tot hoe laat worden die verhandelt? Tot 17:30 of 22:00?
Als de turbo genoteerd staat aan de AEX tot 17:30, staat de turbo daadwerkelijk genoteerd in NY dan tot 22:00. Dacht ik tenminste. Volgens mij is het ook afhankelijk van je broker.
pi_100600752
17:30, maar je kan wel uitgestopt worden als de dow buiten de eu tijden de stoploss raakt
pi_100601051
Ik ga me hier waarschijnlijk niet populairder mee maken, maar dat boeit me niet.

donderdag 11 augustus 2011 @ 14:57:47 #236
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100601058
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

bij de vorige crisis kon je UN kopen op 13,5 :)
Goed punt. Ik vind het nog te hoog staan eerlijk gezegd. Eigenlijk staan alleen Arcelor, Aegon, Philips echt laag. De schade bij zeg een Fugro, DSM of RDS valt me nog reuze mee.

NVO heeft trouwens de EPS consensus gemist in H1 2011 misschien is dat de reden.

Maar ik vind hun cijfers verre van onaardig. Ze hadden een fcf van 8,295B DKK in H1. Als je aanneemt dat ze ongeveer hetzelfde gaan verdienen in H2 dan kosten ze nu iets minder dan 16x de fcf (market cap is 263.19bn).

[ Bericht 3% gewijzigd door JimmyJames op 11-08-2011 15:02:51 ]
pi_100601145
Kan kiezen: Citigroup global, RBS, Commerz, Macquarie?, Barclays, Goldman sachs, maar wel allemaal via ABN..
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:00:11 #238
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100601175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:59 schreef the85mc het volgende:
Kan kiezen: Citigroup global, RBS, Commerz, Macquarie?, Barclays, Goldman sachs, maar wel allemaal via ABN..
Euh wat bedoel je?

Dat je hier turbo's op kunt kopen?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:00:59 #239
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100601211
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:57 schreef Mercer het volgende:
Ik ga me hier waarschijnlijk niet populairder mee maken, maar dat boeit me niet.

Zijn gezicht wordt helemaal rood.. Waarom doen die gasten altijd zo hyper? :')
pi_100601246
Ik kan via tradebox van ABN turbo's kopen van deze banken. Ik koop normaal altijd turbo's van Citi, RBS of CoBa op nederlandse beurs..
pi_100601249
heb ik iets gemist, waarom wordt schiet opeens alles omhoog?

/edit/ en weer omlaag, *zucht
pi_100601301
VS opent met minder verlies dan europa?
pi_100601311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
heb ik iets gemist, waarom wordt schiet opeens alles omhoog?
pre-opening jitters?
pi_100601320
we moesten toch helpen duwen?
pi_100601377
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:03 schreef fedsingularity het volgende:
we moesten toch helpen duwen?
nou, komop dan, nog een keertje....
pi_100601447
quote:
11s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou, komop dan, nog een keertje....
Gewoon winst nemen nu. B-)
pi_100601506
kanniet, is nognieopen :)
pi_100601549
Blijkbaar kan ik niet na 17:30 turbo handelen in de VS. Nou ja misschien maar goed ook, moet wel vrije tijd houden.
pi_100601556
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
kanniet, is nognieopen :)
Andere broker nemen dan. ;)
pi_100601557
ow, en die domme rukkers van SNS shaften hun klanten die stukken kopen aan Euronext Parijs. Daar berekenen ze namelijk ten onrechte 20 euro toeslag op, maar die geldt niet voor Parijs, Brussel , Portugal en NL volgens hun tarieven overzicht
pi_100601577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:08 schreef Mercer het volgende:

[..]

Andere broker nemen dan. ;)
jaaaaaaahaaaa, dat weet ik nou wel, WIP (work in progress)

PS: welke raad je aan? :)
pi_100601589
Zie ik het nou goed dat de SnP futs in de plus staan?
pi_100601594
RTLZ: de ww-aanvragen vielen mee _O-
pi_100601697
Ze hebben het weer over een verbod op short-selling |:(
pi_100601836
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
jaaaaaaahaaaa, dat weet ik nou wel, WIP (work in progress)
PS: welke raad je aan? :)
Met Lynx had je nu kunnen verkopen. Maarja, misschien behoedt die SNS je juist voor te snelle beslissingen, dus of het een beter resultaat gaat opleveren weet ik natuurlijk niet. :)
edit: Je hebt in ieder geval mazzel met het sentiment nu.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:14:48 #256
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100601868
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:11 schreef RvLaak het volgende:
Ze hebben het weer over een verbod op short-selling |:(
Alsof dat het probleem is.

Ik vind het eerder kwalijk dat ze er alles er aan doen om de boel omhoog te laten gaan/houden (dus de huidige participanten beschermen) en daarmee de kans op koopjes voor nieuwe toetreders proberen te elimineren.
pi_100601918
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:14 schreef flyguy het volgende:

[..]

Ik vind het eerder kwalijk dat ze er alles er aan doen om de boel omhoog te laten gaan/houden (dus de huidige participanten beschermen) en daarmee de kans op koopjes voor nieuwe toetreders proberen te elimineren.
Zoiets zei die analist ook al ja :D
pi_100601952
En weer op sluitniveau van gister..
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:17:10 #259
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100601964
Wel een redelijke rebound bij de midkap.

AMX bijna 2% erbij.
pi_100601982
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:14 schreef flyguy het volgende:

[..]

ik denk eerder dat ze manipulatie proberen te voorkomen of althans moeilijker te maken.
pi_100602070
Maar goed dat ik zo straks voor de helft was uitgestapt... Toch nog iets aan over gehouden.
pi_100602202
Nu is ook lekker up-to-date :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:23:12 #263
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100602223
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik denk eerder dat ze manipulatie proberen te voorkomen of althans moeilijker te maken.
Koersmanipulatie is überhaupt verboten, maar dan nog is het over het al gemeen makkelijk om de koers naar boven te werken dan omlaag.
pi_100602246
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:23 schreef flyguy het volgende:

[..]

Koersmanipulatie is überhaupt verboten, maar dan nog is het over het al gemeen makkelijk om de koers naar boven te werken dan omlaag.
handelen met voorkennis is verboden, manipulatie niet volgens mij

onder manipulatie versta ik dat jij weet dat iemand scheef zit onder een bepaalde koers, en dat jij die koers dan naar beneden drukt, waardoor de ander zijn positie moet liquideren, welke jij dan in een te lege markt liefdevol opvangt :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:27:34 #265
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100602416
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

handelen met voorkennis is verboden, manipulatie niet volgens mij

onder manipulatie versta ik dat jij weet dat iemand scheef zit onder een bepaalde koers, en dat jij die koers dan naar beneden drukt, waardoor de ander zijn positie moet liquideren, welke jij dan in een te lege markt liefdevol opvangt :)
Volgens de AFM is het verboden in elk geval.

Is weten dat iemand scheef zit ook niet een vorm van voorkennis?
pi_100602501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:27 schreef flyguy het volgende:

[..]

Volgens de AFM is het verboden in elk geval.

Is weten dat iemand scheef zit ook niet een vorm van voorkennis?
neen dat is geen voorkennis dacht ik, en waaruit blijkt dat de AFM dat verboden vindt (althans vindt dat in de wet staat dat het verboden is)?

zo dat voorkennis is, zijn een aantal NL banken op diverse momenten erg strafbaar geweest overigens
pi_100602576
WS opent +1% AEX nog steeds onder water :?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:32:22 #268
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100602642
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

neen dat is geen voorkennis dacht ik, en waaruit blijkt dat de AFM dat verboden vindt (althans vindt dat in de wet staat dat het verboden is)?

zo dat voorkennis is, zijn een aantal NL banken op diverse momenten erg strafbaar geweest overigens
De AFM bevordert de eerlijke en efficiënte werking van kapitaalmarkten, waarop beleggers kunnen vertrouwen. Wij handhaven de spelregels voor degenen die actief zijn op de markt van aandelen en andere effecten. Marktmisbruik - gebruik van voorwetenschap, koersmanipulatie of misleiding - is verboden. Beursgenoteerde bedrijven moeten koersgevoelige informatie (kgi) tijdig en correct naar buiten brengen. Wij handhaven de regels voor de uitgifte van effecten en openbare biedingen, voor financiële verslaggeving en voor accountants die de verslaggeving controleren.

http://www.afm.nl/nl/werk(...)kapitaalmarkten.aspx
pi_100602931
http://www.bloomberg.com/(...)p-500-drops-18-.html

Voor het antwoord op de vraag wie er onder andere aan het kopen zijn. Wel een psychologisch sterk punt lijkt me.
pi_100602945
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:32 schreef flyguy het volgende:

[..]

De AFM bevordert de eerlijke en efficiënte werking van kapitaalmarkten, waarop beleggers kunnen vertrouwen. Wij handhaven de spelregels voor degenen die actief zijn op de markt van aandelen en andere effecten. Marktmisbruik - gebruik van voorwetenschap, koersmanipulatie of misleiding - is verboden. Beursgenoteerde bedrijven moeten koersgevoelige informatie (kgi) tijdig en correct naar buiten brengen. Wij handhaven de regels voor de uitgifte van effecten en openbare biedingen, voor financiële verslaggeving en voor accountants die de verslaggeving controleren.

http://www.afm.nl/nl/werk(...)kapitaalmarkten.aspx
lees ik niet uit dat het uitroken van een collega strafbaar is :)
pi_100602947
komt een tikkie terug ;)

Edit: kort tikkie, erg kort.
pi_100602977
ow, bye bye Cisco: eruit @ 15.68 zojuist. Na een serie hick ups @ SNS

en het porto overzicht mist nu een luxe middenklasser aan obligaties. Zijn ze kwijt? ':(

SNS definitief :r
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:40:11 #273
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100603015
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

lees ik niet uit dat het uitroken van een collega strafbaar is :)
Zeker waar :) Meer een kwestie van je hoe je het uitlegt :P
pi_100603181
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:38 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)p-500-drops-18-.html

Voor het antwoord op de vraag wie er onder andere aan het kopen zijn. Wel een psychologisch sterk punt lijkt me.
Tijdens de 2,5 jaar-durende rally lees ik alleen maar dat de insiders aan het sellen zijn.
Ik zal niet ontkennen dat dit mss een koopmoment is maar die insiderselling en buying zegt weinig.
pi_100603458
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, en die domme rukkers van SNS shaften hun klanten die stukken kopen aan Euronext Parijs. Daar berekenen ze namelijk ten onrechte 20 euro toeslag op, maar die geldt niet voor Parijs, Brussel , Portugal en NL volgens hun tarieven overzicht
Is dit niet een beetje contrair? Iemand die de financiele markten goed in de gaten heeft blijft ontzettend lang hangen bij een broker die hij zelf continu afkraakt?
pi_100603663
Ik houd al mijn kruit nog droog. We zijn nog niet eens begonnen met de echte krisis. Maar er komt zeker een moment in de nabije toekomst dat ik ga instappen in aandelen.
pi_100603756
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:52 schreef Blandigan het volgende:
Ik houd al mijn kruit nog droog. We zijn nog niet eens begonnen met de echte krisis. Maar er komt zeker een moment in de nabije toekomst dat ik ga instappen in aandelen.
Waarom niet short gaan dan? heb je straks meer om aandelen te kopen..
pi_100603910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is dit niet een beetje contrair? Iemand die de financiele markten goed in de gaten heeft blijft ontzettend lang hangen bij een broker die hij zelf continu afkraakt?
nou, tot een paar weken geleden was ik superblij met ze:
nooit een storing, en dat vind ik het belangrijkste. Misschien iets duurder dan de ander, vind ik niet erg als het serviceniveau hoger is.

Nu stapelen ze fout op fout.

Nieuwste grap 5 minuten geleden. Ben ik zeer riant bedrag aan obligaties kwijt. Denk ik wft? Kijk ik onder uitgevoerde orders. Staan ze bestens uitgevoerd, maar zonder transactiecode. Ik bellen. Wat blijkt, deze obli stonden verkeerd in het systeem (duh, dat staan ze inderdaad al twee jaar :) ) en nu heeft iemand onder beurstijd bedacht om dat te veranderen. En dat kon alleen door ze bij alle klanten uit te boeken en dan later weer in te boeken.

Wie bedenkt zo iets? Ten eerste doe je dat al niet binnen handelsuren.....

Tot voor twee weken superhappy met ze, nu is het bagger
pi_100603975
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nou, tot een paar weken geleden was ik superblij met ze:
nooit een storing, en dat vind ik het belangrijkste. Misschien iets duurder dan de ander, vind ik niet erg als het serviceniveau hoger is.

Nu stapelen ze fout op fout.

Nieuwste grap 5 minuten geleden. Ben ik zeer riant bedrag aan obligaties kwijt. Denk ik wft? Kijk ik onder uitgevoerde orders. Staan ze bestens uitgevoerd, maar zonder transactiecode. Ik bellen. Wat blijkt, deze obli stonden verkeerd in het systeem (duh, dat staan ze inderdaad al twee jaar :) ) en nu heeft iemand onder beurstijd bedacht om dat te veranderen. En dat kon alleen door ze bij alle klanten uit te boeken en dan later weer in te boeken.

Wie bedenkt zo iets? Ten eerste doe je dat al niet binnen handelsuren.....

Tot voor twee weken superhappy met ze, nu is het bagger
Welke broker? Ik zit bij ABN en ik vind het prima werken..
pi_100604060
CSCO @ 15,85 trouwens :+

maar telt niet, ik had ze al verkocht :P
pi_100604199
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:53 schreef the85mc het volgende:

[..]

Waarom niet short gaan dan? heb je straks meer om aandelen te kopen..
Ik handel niet op korte termijn.
En lange termijn puts zie ik al helemaal niet zitten.
Geduld is een schone zaak en ik kan best nog een paar maanden wachten tot mijn aandelen gedaald zijn tot het gewenste niveau. Ik wacht ten slotte al bijna 2 jaar.
pi_100604722
Beurzen in VS staan hoger. Hier nog niet. Vreemd.
pi_100604958
Stel he, stel, dat dat verbod op short-selling er nu door komt. Wat gaan ze dan daadwerkelijk verbieden? Het schrijven van puts?
pi_100605039
zelfs Soc Gen. staat nu op een winst.....
pi_100605313
hmm zo maar eens uitstappen. We gaan nog verder omhoog..
pi_100605390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:27 schreef the85mc het volgende:
Je hebt nog steeds de shorts waar je eerst een leuke winst op had?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:30:14 #287
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100605401
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:27 schreef the85mc het volgende:
Turbo short?

Ik moet bekennen dat ik er net bijna eentje had aangeschaft.
pi_100605458
Heb de helft verkocht om 2 uur. De rest even gehouden om nieuws in de VS af te wachten. Slecht nieuws, beurs omhoog 8)7
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:32:53 #289
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100605534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:31 schreef the85mc het volgende:
Heb de helft verkocht om 2 uur. De rest even gehouden om nieuws in de VS af te wachten. Slecht nieuws, beurs omhoog 8)7
Op een gegeven moment is aardig wat ingeprijsd.

---

Het Amerikaanse tijdschrift Barron's tipt trouwens Unilever: http://online.barrons.com/article/weekday_trader.html

[ Bericht 14% gewijzigd door JimmyJames op 11-08-2011 16:40:22 ]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:51:24 #291
349538 Anno2012
pi_100606167
Dadelijk gaat Aegon nog in groen eindigen....
Paardelul !!!
pi_100606217
Wat is dit man.. in een keer +2% ?
pi_100606234
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:52 schreef the85mc het volgende:
Wat is dit man.. in een keer +2% ?
Volatiliteit werkt aan 2 kanten
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:54:27 #294
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100606291
AMX +3.98%
pi_100606305
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:52 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Volatiliteit werkt aan 2 kanten
Klopt, maar dit had ik niet verwacht na die cijfers... Die waren eigenlijk behoorlijk slecht. Kan ingeprijst zijn, maar afgelopen dagen reageerde de beurs nogal heftig op slecht nieuws.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:59:44 #296
38496 Perrin
pi_100606501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:54 schreef the85mc het volgende:

[..]

Klopt, maar dit had ik niet verwacht na die cijfers... Die waren eigenlijk behoorlijk slecht. Kan ingeprijst zijn, maar afgelopen dagen reageerde de beurs nogal heftig op slecht nieuws.
Bekend kenmerk van bearmarkets zijn heftige rallies..
http://seekingalpha.com/a(...)rket-rally-look-like

Het kan natuurlijk ook de start van een nieuwe bull market zijn :P
pi_100606509
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:54 schreef the85mc het volgende:

[..]

Cijfers? Who cares? Dit is een compleet manische markt, bij een zuchtje tegenwind staat ie zo weer 4% lager, maar voor hetzelfde geld breken we morgen door de 300....

En da's allemaal prima. Vergeet alleen niet tussendoor eens winst te nemen :)
pi_100606562
Inderdaad, ik dacht ervan geleerd te hebben door voor de cijfers voor de helft uit te stappen. Nou ja verkeerd gegokt.. En positieve futures hadden me moeten waarschuwen natuurlijk.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:01:58 #299
349538 Anno2012
pi_100606572
Die reacties op het iex forum.
Gister waren ze bijna depressief. Nu is het ''mis niet de boot'' ,''de double dip is voorbij'',''nu instappen,anders ben je te laat'', ''laatste kans om in te stappen''.

:')
Paardelul !!!
pi_100606635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:01 schreef Anno2012 het volgende:
Die reacties op het iex forum.
Gister waren ze bijna depressief. Nu is het ''mis niet de boot'' ,''de double dip is voorbij'',''nu instappen,anders ben je te laat'', ''laatste kans om in te stappen''.

:')
de double dip is voorbij? Na twee dagen al? :D Let je even niet op, mis je de double dip. Het is net een touretappe, de hele dag sta je langs de kant met je koelbox, kijk je even achterom, raast in de tussentijd het hele peleton voorbij :)
pi_100606642
vol :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')