Hoeveel was het ook alweer? Minimaal een ton bij Panama? Volgens mij was die plek het goedkoopst om een officieel hedgefund op te richten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kortom, hier zit denk ik wel een groepje die allemaal iets bijzonder toevoegen, vanuit hun eigen invalshoek. Soms vraag ik me af hoe dat zou zijn als je dat samenvoegtKomaan S_E, wanneer richten we ons eigen hedge fund op?
Er zijn maar 3 ratingbureau's. (Nou ja 3, die 95% van de markt in handen hebben)quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:03 schreef RvLaak het volgende:
Zie net op RTLZ dat 3 ratingbureaus de AAA van Frankrijk hebben bevestigd... Welke niet? En heeft die ook nog enig invloed?
O, ik dacht 3 Amerikaanse en 1 Britse... Dankquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:05 schreef flyguy het volgende:
[..]
Er zijn maar 3 ratingbureau's. (Nou ja 3, die 95% van de markt in handen hebben)
SIF in Luxemburg kan voor een ton geloof ik, maar het goedkoopste zijn de Caymans.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoeveel was het ook alweer? Minimaal een ton bij Panama? Volgens mij was die plek het goedkoopst om een officieel hedgefund op te richten.
Jij gooit graag geld in een bodemloze put?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:10 schreef the85mc het volgende:
VVD voor, CDA ook. PVV, SP sowieso tegen, die hebben een hekel aan de economie want die snappen het niet.
Ook als de beste man 6 schattige kindjes heeft?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij gooit graag geld in een bodemloze put?
Stel iemand komt naar jou toe met het verhaal "Ik kan mijn hypotheek niet meer betalen. Ik werk niet en zit in de bijstand. Mag ik een nieuwe lening om de hypo af te betalen?" Jij zou dan die lening geven?
Ik zeker niet zonder enkele keiharde garanties en voorwaarden.
Ik zal zo even kijken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:53 schreef flyguy het volgende:
S_E: Kan jij zien hoe het staat met de volumes in de CP-markt? Wordt daar ook in gevlucht of is die zooi gortdroog?
Juist dan, die kinderen moeten ook eten. Als de goede man al zijn inkomen aan mij moet geven om zijn lening af te lossen, kunnen de kinderen niet meer eten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:12 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ook als de beste man 6 schattige kindjes heeft?
Dat is hetzelfde argument als "bij een nee, gaat het licht uit" ten tijde van de EU grondwet. Ongefundeerd en enkel bedoeld om bang te maken. Als Griekenland failliet gaat, gaan wij echt niet failliet. Italië is mogelijk een ander verhaal, maar dat ligt aan de exposure. Volgens mij is die niet al te hoog.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:13 schreef the85mc het volgende:
Tsja. als je niets doen gaan we ook failliet. De vraag is wanneer we failliet willen gaan. Liever morgen dan vandaag.
Domino effect. Griekenland valt om, vertrouwen in de EU weg, portugal gata, spanje, italie, frankrijk... Vertrouwen in een markt moet je niet onderschatten. Deze rare beursdagen komt door gebrek aan vertrouwen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Juist dan, die kinderen moeten ook eten. Als de goede man al zijn inkomen aan mij moet geven om zijn lening af te lossen, kunnen de kinderen niet meer eten.
[..]
Dat is hetzelfde argument als "bij een nee, gaat het licht uit" ten tijde van de EU grondwet. Ongefundeerd en enkel bedoeld om bang te maken. Als Griekenland failliet gaat, gaan wij echt niet failliet. Italië is mogelijk een ander verhaal, maar dat ligt aan de exposure. Volgens mij is die niet al te hoog.
Ik bedoelde het ook zo en ik wilde daarmee de link leggen van het niet helpen van landen die in de problemen komenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Juist dan, die kinderen moeten ook eten. Als de goede man al zijn inkomen aan mij moet geven om zijn lening af te lossen, kunnen de kinderen niet meer eten.
[..]
Dat is hetzelfde argument als "bij een nee, gaat het licht uit" ten tijde van de EU grondwet. Ongefundeerd en enkel bedoeld om bang te maken. Als Griekenland failliet gaat, gaan wij echt niet failliet. Italië is mogelijk een ander verhaal, maar dat ligt aan de exposure. Volgens mij is die niet al te hoog.
Juist dat vertrouwen kun je hoog houden door Griekenland keihard aan te pakken, of desnoods de Euro uit te gooien. Dat laat zien dat je leugenaars en fraudeurs niet accepteert en de ballen hebt om de problemen aan te pakken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:17 schreef the85mc het volgende:
[..]
Domino effect. Griekenland valt om, vertrouwen in de EU weg, portugal gata, spanje, italie, frankrijk... Vertrouwen in een markt moet je niet onderschatten. Deze rare beursdagen komt door gebrek aan vertrouwen.
volgens mij weet ik nog wel een bedrijf met een stapel lege SIF's; misschien wil die er wel eentje kwijt voor weinigquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:09 schreef flyguy het volgende:
[..]
SIF in Luxemburg kan voor een ton geloof ik, maar het goedkoopste zijn de Caymans.
het één sluit het ander in de werkelijke wereld natuurlijk niet uit, hequote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Juist dat vertrouwen kun je hoog houden door Griekenland keihard aan te pakken, of desnoods de Euro uit te gooien. Dat laat zien dat je leugenaars en fraudeurs niet accepteert en de ballen hebt om de problemen aan te pakken.
Dat dus. Met een dergelijke actie kun je ook laten zien dat je iets op kunt lossen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Juist dat vertrouwen kun je hoog houden door Griekenland keihard aan te pakken, of desnoods de Euro uit te gooien. Dat laat zien dat je leugenaars en fraudeurs niet accepteert en de ballen hebt om de problemen aan te pakken.
Precies, dat moet er ook gebeuren. Maar niet failliet laten gaan in de euro.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou, tot nu toe is het enige wat je hoort "geld erbij, geld erbij, geld erbij..."quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
het één sluit het ander in de werkelijke wereld natuurlijk niet uit, he
Zekers niet, maar het door laten gaan zoals het nu gebeurt (maw: ze doen niets) is funest voor het vertrouwen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:21 schreef the85mc het volgende:
[..]
Precies, dat moet er ook gebeuren. Maar niet failliet laten gaan in de euro.
Onderschat de economische woordvoerders niet. Daarbij heeft Rutte al bewezen totaal geen verstand te hebben van deze materie. Hij kende de bedragen niet eensquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:23 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
En wees nou eens heel eerlijk, hoeveel mensen van de 150 mensen in de tweede kamer denken jullie dat nou echt het inzicht heeft om over de gevolgen van de keuze een goed oordeel te vellen? Ik denk dat je die mensen op één hand kunt tellen. Ik zou het ook niet kunnen hoor, daar niet van. Uiteindelijk is het gewoon wederom een spel voor de meeste kiezers de volgende verkiezingen.
Ik ben allang blij als onze minister van Financiën het weetquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:23 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
En wees nou eens heel eerlijk, hoeveel mensen van de 150 mensen in de tweede kamer denken jullie dat nou echt het inzicht heeft om over de gevolgen van de keuze een goed oordeel te vellen? Ik denk dat je die mensen op één hand kunt tellen. Ik zou het ook niet kunnen hoor, daar niet van. Uiteindelijk is het gewoon wederom een spel voor de meeste kiezers de volgende verkiezingen.
Dat is eigenlijk heel treurig.. Er zijn zat raamambtenaren die allerlei scenarios kunnen doorrekenen zodat kamerleden een goede keuze kunnen maken. Beetje inlezen zou voor die gasten ook geen kwaad kunnen. Het is tenslotte hun baan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:23 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Dan heb je alleen nog wat licenties nodig, prime broker(s), custodian bank, en moet er minimaal na een jaar x miljoen aan kapitaal van investeerders (dus feeders) in zitten anders mag je opdoeken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
volgens mij weet ik nog wel een bedrijf met een stapel lege SIF's; misschien wil die er wel eentje kwijt voor weinig
volgens mij zijn ze nog ongebruikt ook.
Doel je dan op de woordvoerders vanuit de fractie/fractieleiders of op de adviseurs? Als je doelt op het eerste, zoals ik net al zei over de PVV, heb ik echt de indruk dat deze mensen op één hand te tellen zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:24 schreef RvLaak het volgende:
Onderschat de economische woordvoerders niet. Daarbij heeft Rutte al bewezen totaal geen verstand te hebben van deze materie. Hij kende de bedragen niet eens
Debat al geweest dan?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:28 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Als je dat spoeddebat hoorde dat er was rondom het tweede steunpakket voor griekenland, wat heb ik mijzelf zitten schamen voor de PVV. Uiteindelijk werd ieder argument tegen de PVV beantwoord met 'Het is geld stoppen in een bodemloze put' door de PVV. Inhoudelijke toelichting nul.
PVV laat ik buiten beschouwing. Is een jonge partij, geef ze 4-8 jaar om expertise op te bouwen en misschien dat ze iemand vinden/kweken met kennis.quote:[..]
Doel je dan op de woordvoerders vanuit de fractie/fractieleiders of op de adviseurs? Als je doelt op het eerste, zoals ik net al zei over de PVV, heb ik echt de indruk dat deze mensen op één hand te tellen zijn.
Dan luister jij niet goedquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou, tot nu toe is het enige wat je hoort "geld erbij, geld erbij, geld erbij..."
Ik luister blijkbaar niet goed. Ik wil het heel graag horen namelijk. Vertel, wat heb ik gemist?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dan luister jij niet goed
(of je wil het niet horen)
Want ik hoor en zie wel degelijk ook andere maatregelen.
Zonder grappen, maar ik ben wel net terug van mijn lunch.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hey, heeft iemand weer op de verkeerde knoppen gedrukt
of is Drassss weer aan het lurken?
onze kerstboomman <3quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:35 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zonder grappen, maar ik ben wel net terug van mijn lunch.
A, ok. Dank. Enig idee wanneer het nieuwe debat is? Kan het nergens vinden namelijkquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:35 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Het debat voorafgaande aan de stemming over wel of geen tweede noodpakket bedoelde ik.
Ja, we zitten pas op 14. Dat kan beter.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:37 schreef the85mc het volgende:
20 punten volatiliteit was de afspraak toch? We kunnen nog even..
En we hebben nog 45mins voordat de WW cijfers uitkomen in de VSquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:42 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Gaat hard nu! Was ik nu maar short gegaan een dagje..
Als die tegenvallen en de US opent zal het wel weer 4 a 5%- worden, de AEXquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En we hebben nog 45mins voordat de WW cijfers uitkomen in de VS
Idd, en als ze meevallen, kon het nog wel eens een hele dikke plus wordenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:48 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Als die tegenvallen en de US opent zal het wel weer 4 a 5%- worden, de AEX
hebben die niet al 15 jaar een buy op Aegon staan? Van een koers van 27 tot aan 2 en een beetje?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:37 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
@Dinosaur_Sr, knap hoe je zo'n boekhouding van Aegon uit elkaar trekt. Heb je er een verklaring voor hoe het dan toch kan dat er vanochtend weer een analist van ABN toch een buy-advies geeft op zo'n bedrijf? Zien ze dingen over het hoofd die jij wel ziet?
Ja maar over 15 jaar is ie misschien 28 en je kan nooit zeker genoeg zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hebben die niet al 15 jaar een buy op Aegon staan? Van een koers van 27 tot aan 2 en een beetje?
De revisie van de vorige cijfers zal ook nog wel neerwaarts worden bijgesteld dus er kan 2x een reactie komen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:18 schreef Anno2012 het volgende:
13 minuten tot de cijfers, ben benieuwd...
nee hoor?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:25 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Heerlijk, zelfs de SNS ligt er nu uit..
eerst 5% omhoog en dan 5% omlaag, in drie minuten?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:22 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
De revisie van de vorige cijfers zal ook nog wel neerwaarts worden bijgesteld dus er kan 2x een reactie komen.
Ik kan geen enkele koers opvragen, geen overzichten, niets.. Alleen het portefeuille overzichtquote:
Your guess is as good as minequote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
eerst 5% omhoog en dan 5% omlaag, in drie minuten?
ik wel, gaat alleen niet zo snelquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:30 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele koers opvragen, geen overzichten, niets.. Alleen het portefeuille overzicht
Unemployement is praktisch hetzelfde gebleven en de handelsbalans is verslechterd. Zou het eerder licht slechte cijfers noemen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:32 schreef the85mc het volgende:
trade balance is wel verder verslechterd.. Dus gemixte cijfers..
wat in het huidige sentiment misschien weer minder slecht dan verwacht zou kunnen zijn....... *gooit een muntje op*quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef flyguy het volgende:
[..]
Unemployement is praktisch hetzelfde gebleven en de handelsbalans is verslechterd. Zou het eerder licht slechte cijfers noemen.
En dat, zoals Kees de Kort het mooi zegt, ondanks al het geld en quantitative easing die er al ingeplemd is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef flyguy het volgende:
[..]
Unemployement is praktisch hetzelfde gebleven en de handelsbalans is verslechterd. Zou het eerder licht slechte cijfers noemen.
Wel vaag, mensen moeten hun insuline blijven kopen en innemen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:09 schreef JimmyJames het volgende:
Novo Nordisk daalt ook behoorlijk hard terwijl het toch wel een defensief fonds mag heten.
Waren de laatste cijfers minder dan verwacht ofzo?
NVO is niet de enige producent, he...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:40 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wel vaag, mensen moeten hun insuline blijven kopen en innemen.
Zelfde dat unilever en ahold dalen. Net alsof mensen stoppen met eten als het economisch slechter gaat. Eten blijven ze toch, en daar wordt ook niet zo snel echt op bezuinigd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:40 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wel vaag, mensen moeten hun insuline blijven kopen en innemen.
je kan het ook omkeren, de economie is degelijker dan je zou mogen verwachten gegeven alle ellende en deleveraging.... kwestie van half vol of half leeg..... (en bij Kees is het altijd.....)quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
En dat, zoals Kees de Kort het mooi zegt, ondanks al het geld en quantitative easing die er al ingeplemd is.
bij de vorige crisis kon je UN kopen op 13,5quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:44 schreef the85mc het volgende:
[..]
Zelfde dat unilever en ahold dalen. Net alsof mensen stoppen met eten als het economisch slechter gaat. Eten blijven ze toch, en daar wordt ook niet zo snel echt op bezuinigd.
Gewoon overschenken in een wat kleiner glas.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
je kan het ook omkeren, de economie is degelijker dan je zou mogen verwachten gegeven alle ellende en deleveraging.... kwestie van half vol of half leeg..... (en bij Kees is het altijd.....)
Een enquête gehouden onder de futures van de Amerikaanse indices geeft aan dat ze er niet warmer of kouder van worden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat in het huidige sentiment misschien weer minder slecht dan verwacht zou kunnen zijn....... *gooit een muntje op*
a propos (koud) glas: CSCO @ 15.57 atm. nog slechts 24 centjes erbij nodig, ff mee helpen duwen graagquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon overschenken in een wat kleiner glas.
Als de turbo genoteerd staat aan de AEX tot 17:30, staat de turbo daadwerkelijk genoteerd in NY dan tot 22:00. Dacht ik tenminste. Volgens mij is het ook afhankelijk van je broker.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:50 schreef the85mc het volgende:
Even een praktische vraag: Stel ik koop turbo's op bijv. Dow, maar bij via een europese bank. Tot hoe laat worden die verhandelt? Tot 17:30 of 22:00?
Goed punt. Ik vind het nog te hoog staan eerlijk gezegd. Eigenlijk staan alleen Arcelor, Aegon, Philips echt laag. De schade bij zeg een Fugro, DSM of RDS valt me nog reuze mee.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
bij de vorige crisis kon je UN kopen op 13,5
Euh wat bedoel je?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:59 schreef the85mc het volgende:
Kan kiezen: Citigroup global, RBS, Commerz, Macquarie?, Barclays, Goldman sachs, maar wel allemaal via ABN..
Zijn gezicht wordt helemaal rood.. Waarom doen die gasten altijd zo hyper?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:57 schreef Mercer het volgende:
Ik ga me hier waarschijnlijk niet populairder mee maken, maar dat boeit me niet.
pre-opening jitters?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
heb ik iets gemist, waarom wordt schiet opeens alles omhoog?
nou, komop dan, nog een keertje....quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:03 schreef fedsingularity het volgende:
we moesten toch helpen duwen?
Gewoon winst nemen nu.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou, komop dan, nog een keertje....
Met Lynx had je nu kunnen verkopen. Maarja, misschien behoedt die SNS je juist voor te snelle beslissingen, dus of het een beter resultaat gaat opleveren weet ik natuurlijk niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
jaaaaaaahaaaa, dat weet ik nou wel, WIP (work in progress)
PS: welke raad je aan?
Alsof dat het probleem is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:11 schreef RvLaak het volgende:
Ze hebben het weer over een verbod op short-selling
Zoiets zei die analist ook al jaquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:14 schreef flyguy het volgende:
[..]
Alsof dat het probleem is.
Ik vind het eerder kwalijk dat ze er alles er aan doen om de boel omhoog te laten gaan/houden (dus de huidige participanten beschermen) en daarmee de kans op koopjes voor nieuwe toetreders proberen te elimineren.
ik denk eerder dat ze manipulatie proberen te voorkomen of althans moeilijker te maken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:14 schreef flyguy het volgende:
[..]
Alsof dat het probleem is.
Ik vind het eerder kwalijk dat ze er alles er aan doen om de boel omhoog te laten gaan/houden (dus de huidige participanten beschermen) en daarmee de kans op koopjes voor nieuwe toetreders proberen te elimineren.
Koersmanipulatie is überhaupt verboten, maar dan nog is het over het al gemeen makkelijk om de koers naar boven te werken dan omlaag.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk eerder dat ze manipulatie proberen te voorkomen of althans moeilijker te maken.
handelen met voorkennis is verboden, manipulatie niet volgens mijquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:23 schreef flyguy het volgende:
[..]
Koersmanipulatie is überhaupt verboten, maar dan nog is het over het al gemeen makkelijk om de koers naar boven te werken dan omlaag.
Volgens de AFM is het verboden in elk geval.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
handelen met voorkennis is verboden, manipulatie niet volgens mij
onder manipulatie versta ik dat jij weet dat iemand scheef zit onder een bepaalde koers, en dat jij die koers dan naar beneden drukt, waardoor de ander zijn positie moet liquideren, welke jij dan in een te lege markt liefdevol opvangt
neen dat is geen voorkennis dacht ik, en waaruit blijkt dat de AFM dat verboden vindt (althans vindt dat in de wet staat dat het verboden is)?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:27 schreef flyguy het volgende:
[..]
Volgens de AFM is het verboden in elk geval.
Is weten dat iemand scheef zit ook niet een vorm van voorkennis?
De AFM bevordert de eerlijke en efficiënte werking van kapitaalmarkten, waarop beleggers kunnen vertrouwen. Wij handhaven de spelregels voor degenen die actief zijn op de markt van aandelen en andere effecten. Marktmisbruik - gebruik van voorwetenschap, koersmanipulatie of misleiding - is verboden. Beursgenoteerde bedrijven moeten koersgevoelige informatie (kgi) tijdig en correct naar buiten brengen. Wij handhaven de regels voor de uitgifte van effecten en openbare biedingen, voor financiële verslaggeving en voor accountants die de verslaggeving controleren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
neen dat is geen voorkennis dacht ik, en waaruit blijkt dat de AFM dat verboden vindt (althans vindt dat in de wet staat dat het verboden is)?
zo dat voorkennis is, zijn een aantal NL banken op diverse momenten erg strafbaar geweest overigens
lees ik niet uit dat het uitroken van een collega strafbaar isquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:32 schreef flyguy het volgende:
[..]
De AFM bevordert de eerlijke en efficiënte werking van kapitaalmarkten, waarop beleggers kunnen vertrouwen. Wij handhaven de spelregels voor degenen die actief zijn op de markt van aandelen en andere effecten. Marktmisbruik - gebruik van voorwetenschap, koersmanipulatie of misleiding - is verboden. Beursgenoteerde bedrijven moeten koersgevoelige informatie (kgi) tijdig en correct naar buiten brengen. Wij handhaven de regels voor de uitgifte van effecten en openbare biedingen, voor financiële verslaggeving en voor accountants die de verslaggeving controleren.
http://www.afm.nl/nl/werk(...)kapitaalmarkten.aspx
Zeker waarquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
lees ik niet uit dat het uitroken van een collega strafbaar is
Tijdens de 2,5 jaar-durende rally lees ik alleen maar dat de insiders aan het sellen zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:38 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)p-500-drops-18-.html
Voor het antwoord op de vraag wie er onder andere aan het kopen zijn. Wel een psychologisch sterk punt lijkt me.
Is dit niet een beetje contrair? Iemand die de financiele markten goed in de gaten heeft blijft ontzettend lang hangen bij een broker die hij zelf continu afkraakt?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, en die domme rukkers van SNS shaften hun klanten die stukken kopen aan Euronext Parijs. Daar berekenen ze namelijk ten onrechte 20 euro toeslag op, maar die geldt niet voor Parijs, Brussel , Portugal en NL volgens hun tarieven overzicht
Waarom niet short gaan dan? heb je straks meer om aandelen te kopen..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:52 schreef Blandigan het volgende:
Ik houd al mijn kruit nog droog. We zijn nog niet eens begonnen met de echte krisis. Maar er komt zeker een moment in de nabije toekomst dat ik ga instappen in aandelen.
nou, tot een paar weken geleden was ik superblij met ze:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dit niet een beetje contrair? Iemand die de financiele markten goed in de gaten heeft blijft ontzettend lang hangen bij een broker die hij zelf continu afkraakt?
Welke broker? Ik zit bij ABN en ik vind het prima werken..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou, tot een paar weken geleden was ik superblij met ze:
nooit een storing, en dat vind ik het belangrijkste. Misschien iets duurder dan de ander, vind ik niet erg als het serviceniveau hoger is.
Nu stapelen ze fout op fout.
Nieuwste grap 5 minuten geleden. Ben ik zeer riant bedrag aan obligaties kwijt. Denk ik wft? Kijk ik onder uitgevoerde orders. Staan ze bestens uitgevoerd, maar zonder transactiecode. Ik bellen. Wat blijkt, deze obli stonden verkeerd in het systeem (duh, dat staan ze inderdaad al twee jaar) en nu heeft iemand onder beurstijd bedacht om dat te veranderen. En dat kon alleen door ze bij alle klanten uit te boeken en dan later weer in te boeken.
Wie bedenkt zo iets? Ten eerste doe je dat al niet binnen handelsuren.....
Tot voor twee weken superhappy met ze, nu is het bagger
Ik handel niet op korte termijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:53 schreef the85mc het volgende:
[..]
Waarom niet short gaan dan? heb je straks meer om aandelen te kopen..
Je hebt nog steeds de shorts waar je eerst een leuke winst op had?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:27 schreef the85mc het volgende:
hmm zo maar eens uitstappen. We gaan nog verder omhoog..
Turbo short?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:27 schreef the85mc het volgende:
hmm zo maar eens uitstappen. We gaan nog verder omhoog..
Op een gegeven moment is aardig wat ingeprijsd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:31 schreef the85mc het volgende:
Heb de helft verkocht om 2 uur. De rest even gehouden om nieuws in de VS af te wachten. Slecht nieuws, beurs omhoog![]()
Klopt, maar dit had ik niet verwacht na die cijfers... Die waren eigenlijk behoorlijk slecht. Kan ingeprijst zijn, maar afgelopen dagen reageerde de beurs nogal heftig op slecht nieuws.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:52 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Volatiliteit werkt aan 2 kanten
Bekend kenmerk van bearmarkets zijn heftige rallies..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:54 schreef the85mc het volgende:
[..]
Klopt, maar dit had ik niet verwacht na die cijfers... Die waren eigenlijk behoorlijk slecht. Kan ingeprijst zijn, maar afgelopen dagen reageerde de beurs nogal heftig op slecht nieuws.
Cijfers? Who cares? Dit is een compleet manische markt, bij een zuchtje tegenwind staat ie zo weer 4% lager, maar voor hetzelfde geld breken we morgen door de 300....quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:54 schreef the85mc het volgende:
[..]
Klopt, maar dit had ik niet verwacht na die cijfers... Die waren eigenlijk behoorlijk slecht. Kan ingeprijst zijn, maar afgelopen dagen reageerde de beurs nogal heftig op slecht nieuws.
de double dip is voorbij? Na twee dagen al?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:01 schreef Anno2012 het volgende:
Die reacties op het iex forum.
Gister waren ze bijna depressief. Nu is het ''mis niet de boot'' ,''de double dip is voorbij'',''nu instappen,anders ben je te laat'', ''laatste kans om in te stappen''.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |