Hoeveel was het ook alweer? Minimaal een ton bij Panama? Volgens mij was die plek het goedkoopst om een officieel hedgefund op te richten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kortom, hier zit denk ik wel een groepje die allemaal iets bijzonder toevoegen, vanuit hun eigen invalshoek. Soms vraag ik me af hoe dat zou zijn als je dat samenvoegtKomaan S_E, wanneer richten we ons eigen hedge fund op?
Er zijn maar 3 ratingbureau's. (Nou ja 3, die 95% van de markt in handen hebben)quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:03 schreef RvLaak het volgende:
Zie net op RTLZ dat 3 ratingbureaus de AAA van Frankrijk hebben bevestigd... Welke niet? En heeft die ook nog enig invloed?
O, ik dacht 3 Amerikaanse en 1 Britse... Dankquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:05 schreef flyguy het volgende:
[..]
Er zijn maar 3 ratingbureau's. (Nou ja 3, die 95% van de markt in handen hebben)
SIF in Luxemburg kan voor een ton geloof ik, maar het goedkoopste zijn de Caymans.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoeveel was het ook alweer? Minimaal een ton bij Panama? Volgens mij was die plek het goedkoopst om een officieel hedgefund op te richten.
Jij gooit graag geld in een bodemloze put?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:10 schreef the85mc het volgende:
VVD voor, CDA ook. PVV, SP sowieso tegen, die hebben een hekel aan de economie want die snappen het niet.
Ook als de beste man 6 schattige kindjes heeft?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij gooit graag geld in een bodemloze put?
Stel iemand komt naar jou toe met het verhaal "Ik kan mijn hypotheek niet meer betalen. Ik werk niet en zit in de bijstand. Mag ik een nieuwe lening om de hypo af te betalen?" Jij zou dan die lening geven?
Ik zeker niet zonder enkele keiharde garanties en voorwaarden.
Ik zal zo even kijken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:53 schreef flyguy het volgende:
S_E: Kan jij zien hoe het staat met de volumes in de CP-markt? Wordt daar ook in gevlucht of is die zooi gortdroog?
Juist dan, die kinderen moeten ook eten. Als de goede man al zijn inkomen aan mij moet geven om zijn lening af te lossen, kunnen de kinderen niet meer eten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:12 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ook als de beste man 6 schattige kindjes heeft?
Dat is hetzelfde argument als "bij een nee, gaat het licht uit" ten tijde van de EU grondwet. Ongefundeerd en enkel bedoeld om bang te maken. Als Griekenland failliet gaat, gaan wij echt niet failliet. Italië is mogelijk een ander verhaal, maar dat ligt aan de exposure. Volgens mij is die niet al te hoog.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:13 schreef the85mc het volgende:
Tsja. als je niets doen gaan we ook failliet. De vraag is wanneer we failliet willen gaan. Liever morgen dan vandaag.
Domino effect. Griekenland valt om, vertrouwen in de EU weg, portugal gata, spanje, italie, frankrijk... Vertrouwen in een markt moet je niet onderschatten. Deze rare beursdagen komt door gebrek aan vertrouwen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Juist dan, die kinderen moeten ook eten. Als de goede man al zijn inkomen aan mij moet geven om zijn lening af te lossen, kunnen de kinderen niet meer eten.
[..]
Dat is hetzelfde argument als "bij een nee, gaat het licht uit" ten tijde van de EU grondwet. Ongefundeerd en enkel bedoeld om bang te maken. Als Griekenland failliet gaat, gaan wij echt niet failliet. Italië is mogelijk een ander verhaal, maar dat ligt aan de exposure. Volgens mij is die niet al te hoog.
Ik bedoelde het ook zo en ik wilde daarmee de link leggen van het niet helpen van landen die in de problemen komenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Juist dan, die kinderen moeten ook eten. Als de goede man al zijn inkomen aan mij moet geven om zijn lening af te lossen, kunnen de kinderen niet meer eten.
[..]
Dat is hetzelfde argument als "bij een nee, gaat het licht uit" ten tijde van de EU grondwet. Ongefundeerd en enkel bedoeld om bang te maken. Als Griekenland failliet gaat, gaan wij echt niet failliet. Italië is mogelijk een ander verhaal, maar dat ligt aan de exposure. Volgens mij is die niet al te hoog.
Juist dat vertrouwen kun je hoog houden door Griekenland keihard aan te pakken, of desnoods de Euro uit te gooien. Dat laat zien dat je leugenaars en fraudeurs niet accepteert en de ballen hebt om de problemen aan te pakken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:17 schreef the85mc het volgende:
[..]
Domino effect. Griekenland valt om, vertrouwen in de EU weg, portugal gata, spanje, italie, frankrijk... Vertrouwen in een markt moet je niet onderschatten. Deze rare beursdagen komt door gebrek aan vertrouwen.
volgens mij weet ik nog wel een bedrijf met een stapel lege SIF's; misschien wil die er wel eentje kwijt voor weinigquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:09 schreef flyguy het volgende:
[..]
SIF in Luxemburg kan voor een ton geloof ik, maar het goedkoopste zijn de Caymans.
het één sluit het ander in de werkelijke wereld natuurlijk niet uit, hequote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Juist dat vertrouwen kun je hoog houden door Griekenland keihard aan te pakken, of desnoods de Euro uit te gooien. Dat laat zien dat je leugenaars en fraudeurs niet accepteert en de ballen hebt om de problemen aan te pakken.
Dat dus. Met een dergelijke actie kun je ook laten zien dat je iets op kunt lossen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Juist dat vertrouwen kun je hoog houden door Griekenland keihard aan te pakken, of desnoods de Euro uit te gooien. Dat laat zien dat je leugenaars en fraudeurs niet accepteert en de ballen hebt om de problemen aan te pakken.
Precies, dat moet er ook gebeuren. Maar niet failliet laten gaan in de euro.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou, tot nu toe is het enige wat je hoort "geld erbij, geld erbij, geld erbij..."quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
het één sluit het ander in de werkelijke wereld natuurlijk niet uit, he
Zekers niet, maar het door laten gaan zoals het nu gebeurt (maw: ze doen niets) is funest voor het vertrouwen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:21 schreef the85mc het volgende:
[..]
Precies, dat moet er ook gebeuren. Maar niet failliet laten gaan in de euro.
Onderschat de economische woordvoerders niet. Daarbij heeft Rutte al bewezen totaal geen verstand te hebben van deze materie. Hij kende de bedragen niet eensquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:23 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
En wees nou eens heel eerlijk, hoeveel mensen van de 150 mensen in de tweede kamer denken jullie dat nou echt het inzicht heeft om over de gevolgen van de keuze een goed oordeel te vellen? Ik denk dat je die mensen op één hand kunt tellen. Ik zou het ook niet kunnen hoor, daar niet van. Uiteindelijk is het gewoon wederom een spel voor de meeste kiezers de volgende verkiezingen.
Ik ben allang blij als onze minister van Financiën het weetquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:23 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
En wees nou eens heel eerlijk, hoeveel mensen van de 150 mensen in de tweede kamer denken jullie dat nou echt het inzicht heeft om over de gevolgen van de keuze een goed oordeel te vellen? Ik denk dat je die mensen op één hand kunt tellen. Ik zou het ook niet kunnen hoor, daar niet van. Uiteindelijk is het gewoon wederom een spel voor de meeste kiezers de volgende verkiezingen.
Dat is eigenlijk heel treurig.. Er zijn zat raamambtenaren die allerlei scenarios kunnen doorrekenen zodat kamerleden een goede keuze kunnen maken. Beetje inlezen zou voor die gasten ook geen kwaad kunnen. Het is tenslotte hun baan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:23 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |