Met Lynx had je nu kunnen verkopen. Maarja, misschien behoedt die SNS je juist voor te snelle beslissingen, dus of het een beter resultaat gaat opleveren weet ik natuurlijk niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
jaaaaaaahaaaa, dat weet ik nou wel, WIP (work in progress)
PS: welke raad je aan?
Alsof dat het probleem is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:11 schreef RvLaak het volgende:
Ze hebben het weer over een verbod op short-selling
Zoiets zei die analist ook al jaquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:14 schreef flyguy het volgende:
[..]
Alsof dat het probleem is.
Ik vind het eerder kwalijk dat ze er alles er aan doen om de boel omhoog te laten gaan/houden (dus de huidige participanten beschermen) en daarmee de kans op koopjes voor nieuwe toetreders proberen te elimineren.
ik denk eerder dat ze manipulatie proberen te voorkomen of althans moeilijker te maken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:14 schreef flyguy het volgende:
[..]
Alsof dat het probleem is.
Ik vind het eerder kwalijk dat ze er alles er aan doen om de boel omhoog te laten gaan/houden (dus de huidige participanten beschermen) en daarmee de kans op koopjes voor nieuwe toetreders proberen te elimineren.
Koersmanipulatie is überhaupt verboten, maar dan nog is het over het al gemeen makkelijk om de koers naar boven te werken dan omlaag.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk eerder dat ze manipulatie proberen te voorkomen of althans moeilijker te maken.
handelen met voorkennis is verboden, manipulatie niet volgens mijquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:23 schreef flyguy het volgende:
[..]
Koersmanipulatie is überhaupt verboten, maar dan nog is het over het al gemeen makkelijk om de koers naar boven te werken dan omlaag.
Volgens de AFM is het verboden in elk geval.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
handelen met voorkennis is verboden, manipulatie niet volgens mij
onder manipulatie versta ik dat jij weet dat iemand scheef zit onder een bepaalde koers, en dat jij die koers dan naar beneden drukt, waardoor de ander zijn positie moet liquideren, welke jij dan in een te lege markt liefdevol opvangt
neen dat is geen voorkennis dacht ik, en waaruit blijkt dat de AFM dat verboden vindt (althans vindt dat in de wet staat dat het verboden is)?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:27 schreef flyguy het volgende:
[..]
Volgens de AFM is het verboden in elk geval.
Is weten dat iemand scheef zit ook niet een vorm van voorkennis?
De AFM bevordert de eerlijke en efficiënte werking van kapitaalmarkten, waarop beleggers kunnen vertrouwen. Wij handhaven de spelregels voor degenen die actief zijn op de markt van aandelen en andere effecten. Marktmisbruik - gebruik van voorwetenschap, koersmanipulatie of misleiding - is verboden. Beursgenoteerde bedrijven moeten koersgevoelige informatie (kgi) tijdig en correct naar buiten brengen. Wij handhaven de regels voor de uitgifte van effecten en openbare biedingen, voor financiële verslaggeving en voor accountants die de verslaggeving controleren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
neen dat is geen voorkennis dacht ik, en waaruit blijkt dat de AFM dat verboden vindt (althans vindt dat in de wet staat dat het verboden is)?
zo dat voorkennis is, zijn een aantal NL banken op diverse momenten erg strafbaar geweest overigens
lees ik niet uit dat het uitroken van een collega strafbaar isquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:32 schreef flyguy het volgende:
[..]
De AFM bevordert de eerlijke en efficiënte werking van kapitaalmarkten, waarop beleggers kunnen vertrouwen. Wij handhaven de spelregels voor degenen die actief zijn op de markt van aandelen en andere effecten. Marktmisbruik - gebruik van voorwetenschap, koersmanipulatie of misleiding - is verboden. Beursgenoteerde bedrijven moeten koersgevoelige informatie (kgi) tijdig en correct naar buiten brengen. Wij handhaven de regels voor de uitgifte van effecten en openbare biedingen, voor financiële verslaggeving en voor accountants die de verslaggeving controleren.
http://www.afm.nl/nl/werk(...)kapitaalmarkten.aspx
Zeker waarquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
lees ik niet uit dat het uitroken van een collega strafbaar is
Tijdens de 2,5 jaar-durende rally lees ik alleen maar dat de insiders aan het sellen zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:38 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)p-500-drops-18-.html
Voor het antwoord op de vraag wie er onder andere aan het kopen zijn. Wel een psychologisch sterk punt lijkt me.
Is dit niet een beetje contrair? Iemand die de financiele markten goed in de gaten heeft blijft ontzettend lang hangen bij een broker die hij zelf continu afkraakt?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, en die domme rukkers van SNS shaften hun klanten die stukken kopen aan Euronext Parijs. Daar berekenen ze namelijk ten onrechte 20 euro toeslag op, maar die geldt niet voor Parijs, Brussel , Portugal en NL volgens hun tarieven overzicht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |