abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100587864
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:32 schreef the85mc het volgende:

[..]

Nais, je mag vaker langs komen als ik short!
Svp een pmtje dan ;)

Weinig nieuws voorbeurs dus het is weer puur op gevoel handelen de komende uren?
pi_100587902
Er is weinig nieuws, Azie sluit tussen -1 en + 1%. Ineens start de AEX 2% hoger, dan gaat er altijd even een correctie komen. Eindstand vandaag: geen flauw idee. De beurs is op dit moment een sentimentele beurs, vliegt alle kanten op en is niet logisch te verklaren.
pi_100588231

Zo'n orderboek is toch gewoonweg belachelijk.. |:(
pi_100588278
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:48 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dit?
pi_100588285
Redelijk goed nieuws: Frankrijk houdt AAA status
pi_100588364
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:48 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[ afbeelding ]

Koop die 3000 stukje en dan die erboven liggen ook, koers knalt omhoog. Dan verkoop je de bende weer voor 7,800
pi_100588379
Het is een index-tracker, dus volgens mij gaat de tactiek van the85mc niet op..
pi_100588413
Ik dacht al: wat een lage hoeveelheden.. Je kunt anders zelf de koers ruim 50% omhoog zetten.
pi_100588491
Aegon heeft er zin in.
pi_100588642
Vage beursbeweging tot nu toe.
pi_100588802
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:03 schreef the85mc het volgende:
Vage beursbeweging tot nu toe.
Valt toch wel mee? Beetje zoals afgelopen dagen, zo ongeveer op day high starten, lagere toppen lagere bodems en richting de 0 afzakken.
pi_100588853
Ik vind de daling nu niet echt overtuigend. Het zal me niet verbazen als we straks nog hoger staan dan dagstart..
pi_100588865
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:42 schreef LXIV het volgende:
Wat is de P/E van de AEX eigenlijk op dit moment? Welke ordegrootte?
Volgens Morgan Stanley is die van Europe 11.2

http://www.iex.nl/Column/65784/Kolder-eindelijk-uit-koersen.aspx
pi_100589281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:25 schreef the85mc het volgende:
Nog steeds minder spread dan 4 punten.. Saai
Een normale beursdag, op die paar maand per periode dat het wat instabiel is, gebeurt er weinig op de markt. Dat je het even weet :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100589306
Aegon heeft kwartaalwinst van ruim 400 miljoen euro. dat is per aandeel ongeveer 20 cent. 4 kwartalen, dus ruwweg 80ct winst per aandeel. koers staat op 2,80. k/w =4
De vraag is natuurlijk: kan aegon winstcijfers blijven maken, zo ja, dan is dit een buitenkans.
pi_100589422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:27 schreef the85mc het volgende:
Aegon heeft kwartaalwinst van ruim 400 miljoen euro. dat is per aandeel ongeveer 20 cent. 4 kwartalen, dus ruwweg 80ct winst per aandeel. koers staat op 2,80. k/w =4
De vraag is natuurlijk: kan aegon winstcijfers blijven maken, zo ja, dan is dit een buitenkans.
En voorafgaand aan die vraag. Hoe gaan de landen waar ze een exposure hebben zich ontwikkelen. Als je die vraag kunt beantwoorden kun je ook de winstcijfer vraag beantwoorden. En die eerste vraag is nou volgens mij juist waar iedereen zich mee bezig houdt nu.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:34:58 #117
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_100589516
quote:
ff een domme vraag, maar stel dat ik dan 1000 aandelen heb, krijg ik dat kwartaal ¤ 800,- (dus een betaling per kwartaal) of krijg je dividend jaarlijks betaald?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_100589554
Ze hebben vorig jaar geen dividend uitgekeerd...
het lijkt erop dat het gebied AEX gebied 280-282 een soort steun/weerstand is. 2 dagen geleden ook al de hele middag rond deze koers gehangen.
pi_100590074
Poll: Aan het eind van de week staat de AEX
Boven 280 punten
Onder 280 punten
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_100590096
quote:
Moet je voor de grap eens het hele persbericht doorlezen. Nog nooit zo vaak 'incidenteel' gelezen. Het lullige is alleen dat dit al 20 jaar zo is.

200M van de 400M zijn realized gains, of wel vermogenswinsten, ws. door verkoop van obligaties.
Operational cash flow is ook 'slechts' 280M.

Kijjk je naar de beleggingsportefeuille, dan is het schrikken hoeveel daarvan (nu al) in de lagere ratings zit.

De value of new business is nogal dramatisch (circa 100M per kwartaal)
Ofwel: sustainable maken ze met hangen en wurgen 400M echte winst per jaar. Da's ongeveer 21 cent per aandeel.

Er is maar 1 reden om AEG te kopen, en dat is omdat ze ver ver onder intrinsieke waarde noteren, en dat je hoopt dat ze een keer de pijp aan Maarten geven, en simpelweg stoppen, de posities te gelde maken en dat geld aan de aandeelhouder teruggeven :)

Dan hebben we nog maar even niet over 'Stichting Aegon', die een substantieel van de aandelen houdt, wat opzich al een no-no moeten zijn om dit als belegging te beschouwen. Speculeren: ja. Duurzaam investeren in deze tent: no way.
pi_100590768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Moet je voor de grap eens het hele persbericht doorlezen. Nog nooit zo vaak 'incidenteel' gelezen. Het lullige is alleen dat dit al 20 jaar zo is.

200M van de 400M zijn realized gains, of wel vermogenswinsten, ws. door verkoop van obligaties.
Operational cash flow is ook 'slechts' 280M.

Kijjk je naar de beleggingsportefeuille, dan is het schrikken hoeveel daarvan (nu al) in de lagere ratings zit.

De value of new business is nogal dramatisch (circa 100M per kwartaal)
Ofwel: sustainable maken ze met hangen en wurgen 400M echte winst per jaar. Da's ongeveer 21 cent per aandeel.

Er is maar 1 reden om AEG te kopen, en dat is omdat ze ver ver onder intrinsieke waarde noteren, en dat je hoopt dat ze een keer de pijp aan Maarten geven, en simpelweg stoppen, de posities te gelde maken en dat geld aan de aandeelhouder teruggeven :)

Dan hebben we nog maar even niet over 'Stichting Aegon', die een substantieel van de aandelen houdt, wat opzich al een no-no moeten zijn om dit als belegging te beschouwen. Speculeren: ja. Duurzaam investeren in deze tent: no way.
^O^ Goede heldere analyse.
pi_100591247
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:12 schreef the85mc het volgende:

[..]

^O^ Goede heldere analyse.
Dank u, ik was vroeg met mijn dagelijkse rant geloof ik. Iemand nog iets te vragen over Mittal? ;)

Ik moet toegeven dat ik Aegon en Mittal de meest frauduleuze toko's van de AEX vind. Ooit gaan ze deaud, het lullige is alleen dat je 1) niet weet wanneer, 2) dat ze voor die tijd nog tot grote hoogte opgeblazen kunnen worden.

Maw: ik zeg niet dat je er niet in kan speculeren, wel dat het oppassen geblazen is.

Ik had er bij AEG nog aan willen toevoegen dat 'we hebben last van de lagere USD' wel het meest lame excuus is, en dat ze de CEO voor straf aan zijn ballen aan het monument op de dam zouden moeten ophangen. Op de waag tentoonstellen zou ook kunnen, ware het niet dat daar mijn stamkroeg zit, en ik liever een ander uitzicht heb.

Het is ook nog eens onzin ook nog, want in Q2 is de EUR - USD vrij constant gebleven..... (kijken of een journalist die bluf called)
pi_100591322
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dank u, ik was vroeg met mijn dagelijkse rant geloof ik. Iemand nog iets te vragen over Mittal? ;)

Ik moet toegeven dat ik Aegon en Mittal de meest frauduleuze toko's van de AEX vind. Ooit gaan ze deaud, het lullige is alleen dat je 1) niet weet wanneer, 2) dat ze voor die tijd nog tot grote hoogte opgeblazen kunnen worden.

Maw: ik zeg niet dat je er niet in kan speculeren, wel dat het oppassen geblazen is.

Ik had er bij AEG nog aan willen toevoegen dat 'we hebben last van de lagere USD' wel het meest lame excuus is, en dat ze de CEO voor straf aan zijn ballen aan het monument op de dam zouden moeten ophangen. Op de waag tentoonstellen zou ook kunnen, ware het niet dat daar mijn stamkroeg zit, en ik liever een ander uitzicht heb.

Het is ook nog eens onzin ook nog, want in Q2 is de EUR - USD vrij constant gebleven..... (kijken of een journalist die bluf called)
Volgens mij ben jij best goed. Uitendelijk is de enige sleutel tot succes jezelf onder controle houden en je aan je plan houden. Jij hebt een plan dat op veilig speelt en je kan je inhouden wanneer zo'n aandelen omhoog schieten.

Om een of andere reden kan ik dat met een paar aandelen - Apple afblijven, Thr en nog een paar andere voor de heel lange termijn houden no matter what. De rest jeukt veel te erg :P

Moet wel zeggen dat ik mijn impuls-handelen van aandelen heb overgeplaatst naar handelen met gedekte calls; helpt ook veel en het levert uiteindelijk enkel en alleen op. Niet veel, maar toch.
pi_100591517
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:27 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij best goed. Uitendelijk is de enige sleutel tot succes jezelf onder controle houden en je aan je plan houden. Jij hebt een plan dat op veilig speelt en je kan je inhouden wanneer zo'n aandelen omhoog schieten.

Om een of andere reden kan ik dat met een paar aandelen - Apple afblijven, Thr en nog een paar andere voor de heel lange termijn houden no matter what. De rest jeukt veel te erg :P

Moet wel zeggen dat ik mijn impuls-handelen van aandelen heb overgeplaatst naar handelen met gedekte calls; helpt ook veel en het levert uiteindelijk enkel en alleen op. Niet veel, maar toch.
Het helpt natuurlijk als je een balans van A tot Z en weer terug kunt lezen en ook daadwerkelijk begrijpen. Ik denk dat slechts een miniem percentage dat kan en daar is Dino er iig 1 van.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100591793
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het helpt natuurlijk als je een balans van A tot Z en weer terug kunt lezen en ook daadwerkelijk begrijpen. Ik denk dat slechts een miniem percentage dat kan en daar is Dino er iig 1 van.
Dat helpt je overigens vooral als veiligheid, dus als preventie voor downside, en geeft geen garantie voor goede beleggingsresultaten an sich.

Van jou vind ik dan weer bewonderingswaardig hoe je aanvoelt hoe sentimenten in de markt liggen en wat draaipunten zijn, en hoe kort op de bal je dan kunt spelen.

Bij tony_clifton hoe hij de trends eruit pikt. Trendmatig beleggen met een goed veiligheidsnet geeft imho de beste resultaten op lange termijn, en ik merk dat het erg lastig vind om naar nuchter naar trends te kijken. Ben eigenlijk altijd blij als tony_clifton een fonds noemt en vooral als hij de achtergrond van zijn analyse erbij vermeldt, altijd leerzaam.

Kortom, hier zit denk ik wel een groepje die allemaal iets bijzonder toevoegen, vanuit hun eigen invalshoek. Soms vraag ik me af hoe dat zou zijn als je dat samenvoegt :) Komaan S_E, wanneer richten we ons eigen hedge fund op? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')