Lijkt me sterk dat we ooit geld gaan toekrijgen als we aandelen kopen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:29 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
En dan gaan koersen nog eens >50% lager ben je de sjaak! Happened before! Niemand weet immers hoe laag ze kunnen gaan, vandaar het kopen van calls inplaats van schrijven van puts.
Ja, en ook dat je na 20 jaar (waar Selang vanuit gaat) ook bij hogere P/E's gewoon een positief rendement hebt van meer dan 5%.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Btw: iedereen zal begrijpen als je lager instapt, je hogere winstkansen hebt. Mijn punt (en dat van LXIV denk ik) is dat als je daarom zit te wachten, je ook een hoop opportunities mist. Dat is denk ik wel bewezen de afgelopen decennia.
je kunt verschillen in de beleving hoe je in staat bent (objectief danwel niet objectief aantoonbaar) te profiteren (dwz timing in combiinatie met risicobheer en disclipine). Mijn ervaring is dat je dat kunt.
Ik probeer 'ze' het zo nu en dan uit te leggen. tevergeefsquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:38 schreef bascross het volgende:
[..]
Ooit gelezen op het IEX-forum? Een hoop beleggers speculanten en nog nooit iemand die gehoord heeft van p/e-Shiller .
Volgens mij doen ze dat niet. Pensioenfondsen is typisch buy&hold. Ik betwijfel of ze wel zoveel via het Damrak verkopen (ipv OTC). Op een zeker moment is hun dekkingsgraad gewoon <100%, en dan melden ze dat aan de politiek. That's it.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:54 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als pensioenfondsen grote hoeveelheden aandelen bezitten, zou het verkopen ervan dan niet tot een fikse koersval leiden, zeker als ze het heel snel zouden doen? Zou het ook niet een sterk signaal aan de markt zijn als een grootaandeelhouder zich helemaal of grotendeels terugtrekt? Met andere woorden kunnen pensioenfondsen wel doen wat SeLang propageert?
Binnen marges.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:54 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als pensioenfondsen grote hoeveelheden aandelen bezitten, zou het verkopen ervan dan niet tot een fikse koersval leiden, zeker als ze het heel snel zouden doen? Zou het ook niet een sterk signaal aan de markt zijn als een grootaandeelhouder zich helemaal of grotendeels terugtrekt? Met andere woorden kunnen pensioenfondsen wel doen wat SeLang propageert?
pensioenfondsen weet ik niet zeker, maar verzekeraars hebben dat in 2003 zeker gedaan. Van nu weet ik het nietquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze dat niet. Pensioenfondsen is typisch buy&hold. Ik betwijfel of ze wel zoveel via het Damrak verkopen (ipv OTC). Op een zeker moment is hun dekkingsgraad gewoon <100%, en dan melden ze dat aan de politiek. That's it.
Hmm nou dat ooit onder de 250 kan wel eens snel gebeuren. Die kans is m.i. een stuk groter als 50% maar goed.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de maatschappij en de beurs nog lang genoeg blijven bestaan (en daar gaan we dan maar van uit), is de kans dat de AEX nog ooit onder de 250 komt < 50%. De kans dat de AEX ooit boven de 1000 uitkomt is nagenoeg 100%
Als die kans groter is dan 50% heb je een zeer ruime edge! Want als je nu puts koopt strike 250 zullen die ruim verdubbelen als de 250 bereikt wordt!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:01 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Hmm nou dat ooit onder de 250 kan wel eens snel gebeuren. Die kans is m.i. een stuk groter als 50% maar goed.
Nee zo makkelijk is het niet. Maar toch 'verwacht' ik dat we de 250 snel aantikken. Ik neem er geen positie op want ik heb geen kristallen bol.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als die kans groter is dan 50% heb je een zeer ruime edge! Want als je nu puts koopt strike 250 zullen die ruim verdubbelen als de 250 bereikt wordt!
Doen dus! Meer dan 50% kans op meer dan 100% koerswinst! Gratis geld.
Maar dat is het dus niet.
dat begrijp ik dan niet, wat weerhoudt je dan om een positie in te nemen als je dat de meest waarschijnlijk uitkomst acht?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:06 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Nee zo makkelijk is het niet. Maar toch 'verwacht' ik dat we de 250 snel aantikken. Ik neem er geen positie op want ik heb geen kristallen bol.
Omdat er nog altijd 40% kans is dat het toch de verkeerde kant opgaat, éérst de verkeerde kant op gaat, of te laat de verkeerde kant op gaat.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat begrijp ik dan niet, wat weerhoudt je dan om een positie in te nemen als je dat de meest waarschijnlijk uitkomst acht?
Wat doen ze dan als ze in een keer onder de 85% dekkingsgraad denderen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze dat niet. Pensioenfondsen is typisch buy&hold. Ik betwijfel of ze wel zoveel via het Damrak verkopen (ipv OTC). Op een zeker moment is hun dekkingsgraad gewoon <100%, en dan melden ze dat aan de politiek. That's it.
dan moet je dus een andere hobby gaan zoeken, want die kans is er altijdquote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:08 schreef Sokz het volgende:
[..]
Omdat er nog altijd 40% kans is dat het toch de verkeerde kant opgaat, éérst de verkeerde kant op gaat, of te laat de verkeerde kant op gaat.
worden ze volgens mij onder toezicht van de verzekeringskamer (of hoe dat tegenwoordig heet) gesteld, en dan beslist diequote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:10 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Wat doen ze dan als ze in een keer onder de 85% dekkingsgraad denderen?
Als ze geen vrij kapitaal hebben voor de uitkeringen lijkt het me ook niet dat ze juist dan in gaan stappen. Het vervelende met die dekkingsgraad is dat het zo koersafhankelijk is.
Worden ze op een gegeven moment niet gedwongen om posities te liquideren?
Mwah soms heb je 95% zekerheid. Als Japan aardbeeft krijg je rode cijfers op de Nikkei, als de Fed QE3 verkondigt krijg je groene cijfers op de Dow.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan moet je dus een andere hobby gaan zoeken, want die kans is er altijd
Volgens mij niet. Dat moet dan opgevangen worden door de uitkeringen niet te indexeren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:10 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Wat doen ze dan als ze in een keer onder de 85% dekkingsgraad denderen?
Als ze geen vrij kapitaal hebben voor de uitkeringen lijkt het me ook niet dat ze juist dan in gaan stappen. Het vervelende met die dekkingsgraad is dat het zo koersafhankelijk is.
Worden ze op een gegeven moment niet gedwongen om posities te liquideren?
Dat zijn zaken waar je alleen after the fact op kunt reageren. Daar heb je juist 0% zekerheid over.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:12 schreef Sokz het volgende:
[..]
Mwah soms heb je 95% zekerheid. Als Japan aardbeeft krijg je rode cijfers op de Nikkei, als de Fed QE3 verkondigt krijg je groene cijfers op de Dow.
Alpinvest (= Private Equity) toch? Wilde er net een vraag over stellen maar ben 'm vergeten ..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:15 schreef Mercer het volgende:
Is er een overzicht in welke aandelen het ABP pensioenfonds zit?
is zelfs 0,1% risico te hoog voor je?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:15 schreef fedsingularity het volgende:
De usd/jpy noteert ook alweer op de earthquake low. So much for intervention.
Ik acht de kans dat de Nikkei fors lager gaat 99,9%
Echt helemaal niet, en zeker niet voor jou als particulier die achter de feiten aanloopt (al zijn het slechts secondes). Jouw idee van 'zekerheid' is echt precies op z'n kop.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:12 schreef Sokz het volgende:
[..]
Mwah soms heb je 95% zekerheid. Als Japan aardbeeft krijg je rode cijfers op de Nikkei, als de Fed QE3 verkondigt krijg je groene cijfers op de Dow.
note: cijfers zijn natuurlijk nattevinger
Ah Aegon, dat was de belofte voor 2011.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ga trouwens pittenMorgen weer verder in dit circus. Voorbeurs cijfers Aegon trouwens. Kijken of die er nog toe doen, en wat die te melden hebben over exposures.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |