abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100434368
Situatie: Tussenwoning in het centrum van Utrecht. In 2003 gekocht voor 177.500 E. Bewoners hebben sindsdien binnen veel geklust (nieuwe keuken, nieuwe badkamer, elektra vernieuwd etc) maar buiten is er wel wat te doen (nog steeds enkel glas bv.). De vraagprijs is op dit moment 299.000..

Het is wel helemaal naar onze smaak gedaan en dat is nu ook een beetje het probleem. Beetje te verliefd geworden om nog enigszins objectief te kijken. Het is een zeer sfeervol huis met een super ligging en buitenruimte.

Koopindexcijfer gaf aan dat het huis nu 217.000 waard zou zijn. Dat is natuurlijk exclusief de verbouwing. Ook ligt het in een wijk die sindsdien nog wat populairder/beter is geworden. Vergelijkbare huizen zijn in de jaren voor de crisis voor bedragen tussen de 250 en 280 k verkocht.

We willen (na een tweede bezichtiging en keuring) waarschijnlijk een bod uit gaan brengen maar zijn niet erg ervaren hierin - hebben jullie tips of aan welk eerste openingsbod zouden jullie denken? Moeilijk misschien omdat jullie het huis niet kennen maar goed :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:43:36 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100434431
Beginnen op 200k. 299k is een grote grap. De huizenmarkt is tegenwoordig een kopersmarkt, wat inhoudt dat de koper de prijs grotendeels bepaalt. Wel kut dat je 'verliefd' bent geworden op het huis. Dat maakt de keuze niet gemakkelijker op.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_100434715
200k is een mooi begin, alles meer dan 217.000 is puur een emotionele beslissing.
pi_100435058
Grote kans dat ze op 200k niet eens reageren. En dat zou ik ook niet doen. Zou ik ook een grote grap vinden als verkoper. 299k is misschien erg veel, hoewel dat uiteraard ook wel van de verbouwing afhangt.

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld 10% van de vraagprijs af krijgt. In dat geval zit je op 270k. Dan zit je met 200k op 67% i.p.v. 90%. Op een bod onder de 75% zou ik niet eens reageren als verkoper. Voor jou een ander. Of tien anderen.

Eventueel kun je het nog bouwkundig laten keuren en op basis daarvan wat lager bieden.
Verder kun je nog eens aan de verkopers vragen waarom het huis 123k in waarde gestegen is in 8 jaar.

Staat het al lang te koop? Zijn er veel gegadigden? Als het al lang te koop staat en er niet veel gegadigden zijn, kun je ook nog lager bieden.

Maar hou wel in je achterhoofd dat een verkoper je met een bod van 200k faliekant uitlacht.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:58:53 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100435263
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:55 schreef Pinklady89 het volgende:
Grote kans dat ze op 200k niet eens reageren. En dat zou ik ook niet doen. Zou ik ook een grote grap vinden als verkoper. 299k is misschien erg veel, hoewel dat uiteraard ook wel van de verbouwing afhangt.

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld 10% van de vraagprijs af krijgt. In dat geval zit je op 270k. Dan zit je met 200k op 67% i.p.v. 90%. Op een bod onder de 75% zou ik niet eens reageren als verkoper. Voor jou een ander. Of tien anderen.

Eventueel kun je het nog bouwkundig laten keuren en op basis daarvan wat lager bieden.
Verder kun je nog eens aan de verkopers vragen waarom het huis 123k in waarde gestegen is in 8 jaar.

Staat het al lang te koop? Zijn er veel gegadigden? Als het al lang te koop staat en er niet veel gegadigden zijn, kun je ook nog lager bieden.

Maar hou wel in je achterhoofd dat een verkoper je met een bod van 200k faliekant uitlacht.
Waarom zou de koper eigenlijk de verkoper niet moeten uitlachen wanneer het desbetreffende huis met maar liefst 68% in waarde gestegen is binnen 8 jaar (met kredietcrisis en nu een schuldencrisis in het verschiet). Een nieuwe keuken en badkamer kosten echt geen 123k :')!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_100435325
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:58 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom zou de koper eigenlijk de verkoper niet moeten uitlachen wanneer het desbetreffende huis met maar liefst 68% in waarde gestegen is binnen 8 jaar (met kredietcrisis en nu een schuldencrisis in het verschiet). Een nieuwe keuken en badkamer kosten echt geen 123k :')!
Dat dus.
pi_100435590
Bedankt voor jullie reacties. Wij denken ook niet ver te komen met 200.000. Inderdaad wel goed om aan de makelaar te vragen waarom het zoveel is gestegen in acht jaar. Nieuwe keuken en badkamer is wat simpel, de hele binnenkant van de woning is net gerenoveerd incl alle electra, muren strak etc. Vergelijkbare woningen in deze buurt hebben vaak nog leidingen, electr bijvoorbeeld in het zicht en dat is hier niet meer zo.

Volgens de makelaar (maar wat zou jij zeggen;)) waren er veel geinteresseerden en ook al een bod geweest. Huis staat nu 6 weken te koop.

Bij een aankoopkeuring, krijg je dan ook een oordeel over de waarde van het huis, of is dat echt een taxatie en moet je dat weer apart aanvragen?
pi_100435632
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:58 schreef Falco het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat dat niet het geval is, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven. Ik weet niet of er meer verbouwd is dan keuken en badkamer. Ik begrijp wel dat dat geen 123k is. Maar als je 299k (of wss iets in de richting van 270k) wilt vangen, zou ik toch hard lachen om een bod van 200k.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:07:17 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100435794
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:04 schreef Pinklady89 het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat dat niet het geval is, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven. Ik weet niet of er meer verbouwd is dan keuken en badkamer. Ik begrijp wel dat dat geen 123k is. Maar als je 299k (of wss iets in de richting van 270k) wilt vangen, zou ik toch hard lachen om een bod van 200k.
Over drie jaar gaat het de normaalste zaak worden dat dit toestanden plaats vinden en mag een verkoper van een soortgelijke woning blij zijn dat er 200k geboden wordt. De huizenbubble moet nog steeds kapotgeprikt worden :Y.
pi_100435820
Keuken en badkamer verbouwen houdt hier ook in badkamer van begane grond naar boven en keuken uitgebouwd richting de oude badkamer. Dat is hier ook al een flinke waardevermeerdering.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:08:32 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100435872
Er is een groep mensen die zich niks aantrekt van de totaal veranderde situatie op de huizenmarkt en hun huis gewoon te koop zet voor de topprijs tijdens de bubble of nog een paar duizend euro meer. Die mensen hebben als lijfspreuk: "Ach, je hebt maar één koper nodig!"

Die ene koper, welnu, dat ben jij!
The End Times are wild
pi_100435949
Gezien de vraagprijs lijkt 200k me inderdaad te weinig, dat zullen ze als een belediging opvatten. Of staat het huis al heel lang te koop? Bedenk op welk bedrag je uit wilt komen en anticipeer daarop.
pi_100435968
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:04 schreef Huisvraag het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Wij denken ook niet ver te komen met 200.000. Inderdaad wel goed om aan de makelaar te vragen waarom het zoveel is gestegen in acht jaar. Nieuwe keuken en badkamer is wat simpel, de hele binnenkant van de woning is net gerenoveerd incl alle electra, muren strak etc. Vergelijkbare woningen in deze buurt hebben vaak nog leidingen, electr bijvoorbeeld in het zicht en dat is hier niet meer zo.

Volgens de makelaar (maar wat zou jij zeggen;)) waren er veel geinteresseerden en ook al een bod geweest. Huis staat nu 6 weken te koop.

Bij een aankoopkeuring, krijg je dan ook een oordeel over de waarde van het huis, of is dat echt een taxatie en moet je dat weer apart aanvragen?
Aankoopkeuring is geen taxatie. Ze kunnen wel ramen hoeveel kosten je aan verbouwing/verbetering/etc. hebt en zult hebben de komende 5(?) jaar.

Realiseer je dat de makelaar ook leuke verhaaltjes kan vertellen. Ik begrijp heel goed dat je een huis waar je verliefd op bent graag wilt hebben. De makelaar speelt daar handig op in en kan vanalles vertellen om jou maar hoger te laten bieden. Zelf heb ik recentelijk een huis gekocht en de makelaar in kwestie is een paar keer lelijk door de mand gevallen met zijn smoesjes. Overigens zijn ze bij jou kennelijk (nog niet) in onderhandeling met degene die het bod heeft gedaan. Anders "mogen" ze (lees: is het wel zo netjes om) volgens de erecode niet met een ander tegelijkertijd te onderhandelen.

Zes weken te koop is niet zo lang. De meeste mensen zullen zijn geweest (die komen zodra een huis in de verkoop staat), maar dat betekent niet dat er geen boden zullen volgen.
Lastig dus.
pi_100436042
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Over drie jaar gaat het de normaalste zaak worden dat dit toestanden plaats vinden en mag een verkoper van een soortgelijke woning blij zijn dat er 200k geboden wordt. De huizenbubble moet nog steeds kapotgeprikt worden :Y.
Ja, maar we leven nu.
En dus kan TS proberen te pionieren, maar ik geef hem/haar weinig kans.
pi_100436119
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:08 schreef LXIV het volgende:
Er is een groep mensen die zich niks aantrekt van de totaal veranderde situatie op de huizenmarkt en hun huis gewoon te koop zet voor de topprijs tijdens de bubble of nog een paar duizend euro meer. Die mensen hebben als lijfspreuk: "Ach, je hebt maar één koper nodig!"

Die ene koper, welnu, dat ben jij!
Misschien is die bubble dan niet overal even hard te merken. We hebben het afgelopen jaar honderden woningen bekeken op funda en een aantal ook bezocht. Dit huis is duur, dat weten we, maar om nou te zeggen dat het totaal onbegrijpelijk / boven de marktprijs ligt in centrum Utrecht.. Zouden we nou ook niet gelijk zeggen..
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:14:32 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100436251
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:12 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Misschien is die bubble dan niet overal even hard te merken. We hebben het afgelopen jaar honderden woningen bekeken op funda en een aantal ook bezocht. Dit huis is duur, dat weten we, maar om nou te zeggen dat het totaal onbegrijpelijk / boven de marktprijs ligt in centrum Utrecht.. Zouden we nou ook niet gelijk zeggen..
Je zegt zelf dat geïndexeerd je op 217 zit.
The End Times are wild
pi_100436266
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:10 schreef Pinklady89 het volgende:

[..]

Aankoopkeuring is geen taxatie. Ze kunnen wel ramen hoeveel kosten je aan verbouwing/verbetering/etc. hebt en zult hebben de komende 5(?) jaar.

Realiseer je dat de makelaar ook leuke verhaaltjes kan vertellen. Ik begrijp heel goed dat je een huis waar je verliefd op bent graag wilt hebben. De makelaar speelt daar handig op in en kan vanalles vertellen om jou maar hoger te laten bieden. Zelf heb ik recentelijk een huis gekocht en de makelaar in kwestie is een paar keer lelijk door de mand gevallen met zijn smoesjes. Overigens zijn ze bij jou kennelijk (nog niet) in onderhandeling met degene die het bod heeft gedaan. Anders "mogen" ze (lees: is het wel zo netjes om) volgens de erecode niet met een ander tegelijkertijd te onderhandelen.

Zes weken te koop is niet zo lang. De meeste mensen zullen zijn geweest (die komen zodra een huis in de verkoop staat), maar dat betekent niet dat er geen boden zullen volgen.
Lastig dus.
Volgens de makelaar waren ze zelfs al een prijs overeengekomen maar konden ze het niet eens worden betreft de overdrachtsdatum en ging dit daarom niet door... Maarja Makelaars kunnen inderdaad ook leuk kletsen :)
pi_100436336
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat geïndexeerd je op 217 zit.
Die indexatie zegt toch niets over wat er in die tussentijd verbeterd is aan de woning? Toen was het een oud gebouw, nu is het binnen in nieuwbouwstaat. Het lijkt me dat er dan nog wel iets bovenop die 217 komt.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:17:03 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100436381
Ik zou ¤ 250.000 bieden op basis van wat je schrijft. Of het ook ¤ 250.000 waard is bepaalt je hart.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:17:04 #20
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100436383
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:16 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Die indexatie zegt toch niets over wat er in die tussentijd verbeterd is aan de woning? Toen was het een oud gebouw, nu is het binnen in nieuwbouwstaat. Het lijkt me dat er dan nog wel iets bovenop die 217 komt.
Dan nog... Een verhuizing van een badkamer en grotere nieuwere keuken kosten beslist geen 82k.
pi_100436414
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:16 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

zozo het wordt steeds mooier. hoezo nieuwbouwstaat? muren, plafonds en vloeren zijn ook allemaal gesloopt en opnieuw gebouwd? Fundering verstevigd? Uitbouw gerealiseerd? Damn, het ligt er zo dik bovenop dat jij straks een huis koopt wat veel minder waard is dan jij er voor overhebt! Koop mijn huis, please!!!!
pi_100436440
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Dan nog... Een verhuizing van een badkamer en grotere nieuwere keuken kosten beslist geen 82k.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dan nog lijkt me 2 ton bieden in deze situatie aan de lage kant..
pi_100436494
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:17 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

zozo het wordt steeds mooier. hoezo nieuwbouwstaat? muren, plafonds en vloeren zijn ook allemaal gesloopt en opnieuw gebouwd? Fundering verstevigd? Uitbouw gerealiseerd? Damn, het ligt er zo dik bovenop dat jij straks een huis koopt wat veel minder waard is dan jij er voor overhebt! Koop mijn huis, please!!!!
Inderdaad, de meeste van de dingen die jij noemt zijn aangepakt..
pi_100436549
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:18 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

"aangepakt" of volledig in nieuwstaat? Daar zit een hoop tussen hoor... Een likje verf op de muur is nog geen nieuwe muur.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:20:04 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100436582
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:18 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Maar het huis heeft wel enkel glas...
pi_100436619
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:17 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zou ¤ 250.000 bieden op basis van wat je schrijft. Of het ook ¤ 250.000 waard is bepaalt je hart.
Ik zat ook aan een dergelijk bedrag te denken. Maar het gaat eigenlijk alleen om wat TS er voor kan en wil betalen.
pi_100436689
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:19 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

"aangepakt" of volledig in nieuwstaat? Daar zit een hoop tussen hoor... Een likje verf op de muur is nog geen nieuwe muur.
Muren kaal gemaakt, leidingen gefreest, netjes en strak gestuct en vervolgens mooi in de verf. Andere dingen net zo grondig aangepakt. Ze hebben binnen netjes gewerkt en niet bezuinigd, buiten moet dus nog wel het een en ander gebeuren.

Nogmaals, we zijn het met jullie eens dat de vraagprijs te hoog is.
pi_100436709
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar het huis heeft wel enkel glas...
Dat klopt, dat hebben we ook gelijk in de eerste post als groot nadeel genoemd.
pi_100436744
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:22 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Dat klopt, dat hebben we ook gelijk in de eerste post als groot nadeel genoemd.
Dat drukt de waarde of op z'n minst zorgt dat niet voor zo'n sterke stijging in de vraagprijs.
pi_100436780
We hebben btw ook meer huizen op het oog en zijn echt nog niet hotel-de-botel bieden alles om dit huis te bemachtigen :P We zijn gewoon op zoek naar nog wat extra meningen en willen het juiste bod doen. Niet te hoog, niet te laag.
pi_100436846
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:23 schreef Huisvraag het volgende:
We hebben btw ook meer huizen op het oog en zijn echt nog niet hotel-de-botel bieden alles om dit huis te bemachtigen :P We zijn gewoon op zoek naar nog wat extra meningen en willen het juiste bod doen. Niet te hoog, niet te laag.
niet te hoog is 230-240k. niet te laag is 220-230k. slechts een mening hoor.
pi_100437021
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:24 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

niet te hoog is 230-240k. niet te laag is 220-230k. slechts een mening hoor.
Dank u! Dat komt dus aardig in de buurt bij wat wij in gedachten hadden :)
pi_100439529
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:21 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Muren kaal gemaakt, leidingen gefreest, netjes en strak gestuct en vervolgens mooi in de verf. Andere dingen net zo grondig aangepakt. Ze hebben binnen netjes gewerkt en niet bezuinigd, buiten moet dus nog wel het een en ander gebeuren.
Dan heb je het misschien over een bedrag van 10-20K maar is geen verantwoording van de prijsstijging.
pi_100440921
242,500

Precies
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_100441315
Heb je er al eens aangedacht om een eigen taxateur in te schakelen, en die om een (objectief) waardeoordeel te vragen...kost je 200 euro, maar dan heb je ook wat.
pi_100441641
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:47 schreef Cinderella_Man het volgende:
Heb je er al eens aangedacht om een eigen taxateur in te schakelen, en die om een (objectief) waardeoordeel te vragen...kost je 200 euro, maar dan heb je ook wat.
Ja, dat hebben we :) Eigenlijk dachten we dat dat bij een bouwkundige keuring, die we morgen gaan regelen, dat ook in de prijs in begrepen zou zitten. Mocht dat niet zo zijn, dan gaan we wel even verder zoeken om dat ook in 1 keer te laten doen.

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:13 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dan heb je het misschien over een bedrag van 10-20K maar is geen verantwoording van de prijsstijging.
Heb je misschien een adres? :P Iedere keer dat ik een offerte laat doen komen ze met een ander (lees:hoger) bedrag namelijk :)
pi_100441940
Wel dank voor de vele enigszins negatieve reacties :) Het heeft ons iig weer even met de beide beentjes op de grond gezet.

Morgen gelijk even de taxatie en keuring regelen. Hadden we eigenlijk al een stuk eerder kunnen uitzoeken.
pi_100442913
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:58 schreef Huisvraag het volgende:
Wel dank voor de vele enigszins negatieve reacties :) Het heeft ons iig weer even met de beide beentjes op de grond gezet.

Morgen gelijk even de taxatie en keuring regelen. Hadden we eigenlijk al een stuk eerder kunnen uitzoeken.
Dat is inderdaad het verstandigst. Vanaf een internetforum blijft het lastig om een onderbouwd oordeel te vellen zonder een woning van buiten en van binnen te kunnen bekijken. Tevens kunnen er ook externe factoren in de buurt gebeurd zijn die een waardestijging veroorzaakt hebben.

Een taxateur zou het beter moeten weten ;) Eventueel is het ook verstandig om een second opinion aan te vragen :)
pi_100444702
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:58 schreef Huisvraag het volgende:

Je hebt zo enorm veel vergelijkingssmateriaal dat je de taxatie makkelijk zelf kunt doen.
pi_100448061
Kijk bijvoorbeeld bij het kadaster wat de afgelopen jaren is betaald voor het huis van de buren.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_100451258
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:17 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zou ¤ 250.000 bieden op basis van wat je schrijft. Of het ook ¤ 250.000 waard is bepaalt je hart verstand.
Fixed.
Huizen koop je niet met je hart.
Huizen koop je met verstand.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_100451620
Wat de originele aankoopprijs was, is voor jou totaal niet van belang.

Kijk eens wat de huizen in de buurt kosten. Een handig getal is de prijs per vierkante meter. Van een aantal vergelijkbare huizen in de buurt deel je de aankoopprijs door het aantal vierkante meter woon-oppervlakte. Dan krijg je een prijs tussen de 2700 en de 3500 in Utrecht (althans, in de betere buurten). Je kunt dan zien of het overvraagd wordt, of niet.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:38:45 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100451671
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:48 schreef witte_fantasie het volgende:
200k is een mooi begin, alles meer dan 217.000 is puur een emotionele beslissing.
^^ Dat dus. En als het ze niet genoeg is, doe je volgend jaar nog een bod van 190k. En een jaar later 180k.
censuur :O
pi_100451752
Nuttige reactie's weer :) Dank!

Aankoopprijs vergelijken waren we inderdaad ook al mee bezig. Weet iemand wat de gemiddelde huizenprijs heeft gedaan sinds de huizencrisis? Er zijn 2 vergelijkbare huizen verkocht in 2008 en 2009.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat dus. En als het ze niet genoeg is, doe je volgend jaar nog een bod van 190k. En een jaar later 180k.
Ik denk niet dat het zo lang te koop zal staan. Nogmaals; volgens de makelaar was er al een akkoord over een bod. Mag hij daar eigenlijk over liegen?

We zien trouwens ook mindere huizen verkopen voor bedragen tussen de 240 en 280. Ik denk dat jullie de crisis wel een beetje overschatten.. :)
pi_100451857
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:44 schreef Huisvraag het volgende:

Aankoopprijs vergelijken waren we inderdaad ook al mee bezig. Weet iemand wat de gemiddelde huizenprijs heeft gedaan sinds de huizencrisis? Er zijn 2 vergelijkbare huizen verkocht in 2008 en 2009.

[..]

Ik denk niet dat het zo lang te koop zal staan. Nogmaals; volgens de makelaar was er al een akkoord over een bod. Mag hij daar eigenlijk over liegen?

We zien trouwens ook mindere huizen verkopen voor bedragen tussen de 240 en 280. Ik denk dat jullie de crisis wel een beetje overschatten.. :)
Als er een bod staat moet hij eerst onderhandelen met die partij alvorens hij uberhaupt met iemand anders mag onderhandelen. Wettelijk zo geregeld.

Verder moet je 1 ding onthouden, de markt bepaalt de prijs, niet de verkoper. Die prijsontwikkelingen kunnen zelfs per straat anders verlopen dus een soort algemeen cijfer gaat je niet verder helpen imo.
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:57:40 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100451899
quote:
Makelaars liegen over ALLES. Jarenlang hebben ze kopers tegen elkaar uit kunnen spelen, en dat proberen ze nog steeds. Persoonlijk zou ik zeggen: "succes met dat bod, bel me maar als dat bod van tafel is" en fijn verder kijken.

quote:
Nog geen 5% van de te koop staande huizen wordt maandelijks verkocht. De enige huizen die verkocht worden, zijn de huizen die nog een gunstige prijs hebben, die zijn dus snel weg. Dat zal nu niet het geval zijn als ik de OP lees. De crisis (lees: prijsdalingen) worden met diverse (wanhopige) regelingen van de overheid tegengehouden. Ik ben benieuwd wat het volgende is wat ze gaan verzinnen, er komt een tijd dat de koek echt op is.
pi_100451936
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Makelaars liegen over ALLES. Jarenlang hebben ze kopers tegen elkaar uit kunnen spelen, en dat proberen ze nog steeds. Persoonlijk zou ik zeggen: "succes met dat bod, bel me maar als dat bod van tafel is" en fijn verder kijken.

[..]

Nog geen 5% van de te koop staande huizen wordt maandelijks verkocht. De enige huizen die verkocht worden, zijn de huizen die nog een gunstige prijs hebben, die zijn dus snel weg. Dat zal nu niet het geval zijn als ik de OP lees. De crisis (lees: prijsdalingen) worden met diverse (wanhopige) regelingen van de overheid tegengehouden. Ik ben benieuwd wat het volgende is wat ze gaan verzinnen, er komt een tijd dat de koek echt op is.
Het bod is al van tafel. Volgens makelaar zouden koper en verkoper het al eens zijn over de prijs, maar zijn ze er toen over de opleveringsdatum niet uit gekomen. Maar goed om te weten dat dat dus ook een verzinsel had kunnen zijn.
pi_100451959
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

De crisis (lees: prijsdalingen) worden met diverse (wanhopige) regelingen van de overheid tegengehouden. Ik ben benieuwd wat het volgende is wat ze gaan verzinnen, er komt een tijd dat de koek echt op is.
Dat klopt helemaal, de echte prijsval moet nog komen.

Wat je nu kan doen, is bij het kadaster de verkoopprijs opvragen van die 2 panden die (recent?) verkocht zijn.

Isolatieglas kost iets van 50¤/m²; dat zijn de kosten niet. Verder is er niet veel over de prijs te zeggen als we niet weten welk pand het is, de grondoppervlakte, de inhoud in m³ etc etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_100451977
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:01 schreef Huisvraag het volgende:

[..]
Volgens makelaar zouden koper en verkoper het al eens zijn over de prijs, maar zijn ze er toen over de opleveringsdatum niet uit gekomen. Maar goed om te weten dat dat dus ook een verzinsel had kunnen zijn.
Dus gaat het huis verkocht worden aan die eerdere bieder? Geheid dat je later gebeld wordt dat het toch niet door gaat.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_100452000
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:01 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Het bod is al van tafel. Volgens makelaar zouden koper en verkoper het al eens zijn over de prijs, maar zijn ze er toen over de opleveringsdatum niet uit gekomen. Maar goed om te weten dat dat dus ook een verzinsel had kunnen zijn.
Lijkt me wel heel sterk dat de onderhandelingen stuk lopen op de opleveringsdatum willen ze het pas over een jaar op leveren ofzo?
pi_100452035
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:03 schreef blomke het volgende:
Dat klopt, de echte prijsval moet nog komen.

Wat je nu kan doen, is bij het kadaster de verkoopprijs opvragen van die 2 panden die (recent?) verkocht zijn.

Isolatieglas kost iets van 50¤/m²; dat zijn de kosten niet. Verder is er niet veel over de prijs te zeggen als we niet weten welk pand het is, de grondoppervlakte, de inhoud in m³ etc etc.
Dat hebben we gedaan. Verkocht in 2008 en 2009 voor prijzen die zeg maar overeenkomen met de vraaprijs (en dan wat onderhandeling er af). Maar dat was dus voor de crisis.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Dus gaat het huis verkocht worden aan die eerdere bieder? Geheid dat je later gebeld wordt dat het toch niet door gaat.
Nee, dat is echt helemaal van de baan.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:07 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Lijkt me wel heel sterk dat de onderhandelingen stuk lopen op de opleveringsdatum willen ze het pas over een jaar op leveren ofzo?
Zij wilden idd veel ruimte om zelf te zoeken naar een nieuw huis, koper wou er binnen 1 a 2 maanden in.
pi_100452047
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:07 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dit is weer een makelaarstruc; kopers opzadelen met het idee dat het bijna verkocht is, en dan later weer bellen dat de prijs wel oké, maar de opleverdatum niet oké was.

Er is helemaal geen bod uitgebracht......
pi_100452060
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Dit is weer een makelaarstruc; kopers opzadelen met het idee dat het bijna verkocht is, en dan later weer bellen dat de prijs wel oké, maar de opleverdatum niet oké was.

Er is helemaal geen bod uitgebracht......
Goed om te weten :D Wij waren nog in de veronderstelling dat makelaars weliswaar veel niet mogen vertellen, maar als ze iets wel vertellen dit wel waar moet zijn :)
pi_100452075
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:10 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Wij waren nog in de veronderstelling dat makelaars weliswaar veel niet mogen vertellen, maar als ze iets wel vertellen dit wel waar moet zijn :)
Je bent nog jong en onervaren (naïef?).
pi_100452128
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:11 schreef blomke het volgende:
Je bent nog jong en onervaren (naïef?).
Jong en onervaren zeker; we zijn op zoek naar ons eerste koophuis. Naïef zou ik het niet willen noemen. Dan hadden we gelijk de volgende dag (toen we flink liepen te stuiteren..) een bod gedaan. Ondertussen is ook bij ons wel ingezakt dat we niet te snel moeten toehappen en wij waarschijnlijk sterker staan dan zij.

Als dat niet zo is dan is het niet het huis voor ons :)
pi_100452208
Behoorlijk ervarener in 10 minuten!
pi_100452245
quote:

[..]

ja en nieuwe kozijnen of het uitfrezen van de oude kozijnen en opdek-latten plaatsen. Daarna nog even opnieuw schilderen. Daarbij nog het werk al dan niet zelf gedaan.

Prijs van puur het glas noemen vind ik wat kort door de bocht. ;)

En inderdaad, bekende truuk van makelaars, hier is zeker geen bod op uitgebracht hoor.
pi_100452331
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:22 schreef jpjedi het volgende:

[..]

ja en nieuwe kozijnen of het uitfrezen van de oude kozijnen en opdek-latten plaatsen. Daarna nog even opnieuw schilderen. Daarbij nog het werk al dan niet zelf gedaan.

Prijs van puur het glas noemen vind ik wat kort door de bocht. ;)
Nieuwe kozijnen heeft de TS het niet over. Bij mij kwamen de glashandel het isolatieglas brengen voor 50¤/m² contant afrekenen.

Glaslatten zijn de kosten niet en het glas heb ik zelf erin gezet. Tja...glasband en beglazingskit, dat is aan de prijs tegenwoordig.
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:37:58 #59
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_100452555
quote:

[quote]
oh ja? waar zijn die 10 anderen dan? tegenwoordig zijn verkopers al blij als er 1 serieus geinteresseerde is. Als ik dit soort opmerkingen lees krijg ik het idee dat je niet helemaal door hebt hoe ernstig de woningmarkt op zijn gat ligt nu.

daarnaast is vraagprijs bullshit. ik kan elke vraagprijs opschrijven die ik wil, dat wil echter nog niet zeggen dat de waarde van het huis daar ook maar enigzins in de buurt komt.

quote:
waarom zou je dat vragen? alsof zij aan jou moeten verantwoorden waarom hun vraagprijs reeel is! ze zullen er vast een leuk verhaaltje bij hebben, maar dat is toch helemaal niet boeiend?

quote:

de verkoper kan lachen wat hij wil, maar uiteindelijk zal hij de kiet toch een keer moeten verkopen.

het is verder heel simpel: als je het huis echt wil, laat je een taxatie doen. daar komt een bedrag uit, en vervolgens ga je proberen om daaronder te kopen. bieden zonder taxatie heeft toch geen zin: je krijgt toch niet meer hypotheek dan de taxatiewaarde. dus OFwel het huis is na de verbouwing echt 3 ton waard, en dan zul je daar toch in de buurt moeten komen, Ofwel het huis is het niet waard, en dan KUN je niet eens in de buurt komen.

biedstrategieen zijn zo goed als zinloos bij aanschaf van een huis; de andere partij is meestal ook niet gek, en laat zich echt niet 50 K door de neus boren vanwege jouw slimme manier van bieden. uiteindelijk heb jij er een bedrag voor over. de vraag is of dat bedrag voor hun hoog genoeg is.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_100453416
Volgens mij lachen veel verkopers nu "als een boer die kiespijn" heeft. Straks hebben de banken helemaal geen geld meer om een hypotheek mee te financieren. Dan zit alles in Zuid- Europese obligaties.
pi_100453654
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:17 schreef blomke het volgende:
Volgens mij lachen veel verkopers nu "als een boer die kiespijn" heeft. Straks hebben de banken helemaal geen geld meer om een hypotheek mee te financieren. Dan zit alles in Zuid- Europese obligaties.
Ach, ik ga er vanuit dat de meeste verkopers ook een koper zijn aangezien zij toch ergens anders iets moeten kopen.
Het zal dus ook liggen aan de ruimte die de verkoper heeft geschapen bij aankoop van zijn nieuwe huis.
pi_100453861
Ja, maar nu is veelal de verkopersattitude: eerst verkopen en daarna zien we wel wat we gaan kopen of ergens tijdelijk huren.

Dat zet de huizenmarkt mede op slot.
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 10:32:36 #63
43556 miss_dynastie
pi_100453906
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:31 schreef blomke het volgende:
Ja, maar nu is veelal de verkopersattitude: eerst verkopen en daarna zien we wel wat we gaan kopen of ergens tijdelijk huren.

Klopt, da's de houding die de meeste verkopers hebben. Mede daarom is het verhaal van de makelaar 'ze waren er al uit qua prijs, maar niet qua opleverdatum' zo ongeloofwaardig :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:35:57 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100454014
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:31 schreef blomke het volgende:

Wat weer veroorzaakt wordt door een tekort aan huizen: in een gezonde markt zou 5-10% leegstand ervoor zorgen dat je vandaag nog een huis kan kopen en er morgen nog in kan trekken.
Dat heeft geleid tot de huidige te hoge prijzen, met als resultaat dat mensen het niet meer kunnen/willen betalen, en dat de markt op slot zit.
pi_100454106
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]
Mede daarom is het verhaal van de makelaar 'ze waren er al uit qua prijs, maar niet qua opleverdatum' zo ongeloofwaardig :)
Het verbaast me dat makelaars deze oude truc nog hanteren; da's net zoiets als een oude mop van 20 jaar geleden vertellen. Had het makelaarsgilde toch hoger ingeschat.
pi_100454507
Toch heb ik het idee dat het in Utrecht en Amsterdam allemaal wat minder extreem is als hierboven.

Wij volgen al een aantal jaren de huizenmarkt in vooral Utrecht en Amsterdam op de voet. Interessante huizen leggen we vast in een excel bestand en we krijgen mailtjes bij een prijsdaling of verkoop. Het grootste gedeelte is gewoon binnen een paar weken tot maximaal 3 maanden verkocht, voor prijzen waar we dan om zouden moeten lachen :)

Als je bv via Jaap nu zoekt naar huizen die al langer dan 6 maanden te koop staan is het ook maar vrij karig wat je vind. Met al die huizen is duidelijk iets mis. De rest verkoopt gewoon.

Edit: we hebben dus wel een aantal huizen in onze lijst waar duidelijk iets mis mee is, maar wat voor ons niet zo zwaar telt. Deze vind ik nu wel een stuk interessanter als ik hier lees wat voor bedragen mensen durven te bieden :)
pi_100458041
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:37 schreef punchdrunk het volgende:

oh ja? waar zijn die 10 anderen dan? tegenwoordig zijn verkopers al blij als er 1 serieus geinteresseerde is. Als ik dit soort opmerkingen lees krijg ik het idee dat je niet helemaal door hebt hoe ernstig de woningmarkt op zijn gat ligt nu.

Misschien niet. Of misschien ligt het aan de plaats waar ik nu woon. Dat kan ook. Toevallig ken ik huizen die nog steeds per opbod (of hoe noem je dat?) verkocht zijn, omdat er te veel bieders waren. Dusja, laat jouw woningmarkt zodanig op z'n gat liggen dat één geïnteresseerde veel is, i.m.o. geldt dat zeker niet voor elk huis.

quote:
daarnaast is vraagprijs bullshit. ik kan elke vraagprijs opschrijven die ik wil, dat wil echter nog niet zeggen dat de waarde van het huis daar ook maar enigzins in de buurt komt.
Klopt. Maar een vraagprijs is een uitnodiging tot een bod en achter een vraagprijs zit een
verkoper, die bedrag x in zijn hoofd heeft. Bied je minder dan de verkoper wenst, dan is het simpel: dan gaat de verkoop aan je neus voorbij. Zéker bij een huis dat pas zes weken in de verkoop staat (en een bod vangt). Dan gaat een verkoper écht nog niet zakken of hij moet echt heel nodig moeten verhuizen. Uit het verhaal van TS blijkt dat het anders ligt.

quote:
waarom zou je dat vragen? alsof zij aan jou moeten verantwoorden waarom hun vraagprijs reeel is! ze zullen er vast een leuk verhaaltje bij hebben, maar dat is toch helemaal niet boeiend?
Nee, moet ook niet. Maar is wel een kans om mensen door de mand te laten vallen, hetzij omdat ze het niet goed voorbereid hebben hetzij omdat ze onzin verkopen of nog iets anders. Je kunt er wel je informatie vandaan halen. Kennelijk heb je er geen behoefte aan. Ik wel, ik wil graag weten op welke punten ik druk kan zetten, als ik daar behoefte aan heb.

quote:
de verkoper kan lachen wat hij wil, maar uiteindelijk zal hij de kiet toch een keer moeten verkopen.
Klopt. Maar de eerste zes weken zou ik nog altijd lachen als ik een bod van 200k krijg, terwijl ik 270k (of iets in die buurt) had willen vangen. Precies wat je hier schrijft:

quote:
de vraag is of dat bedrag voor hun hoog genoeg is.
quote:
biedstrategieen zijn zo goed als zinloos bij aanschaf van een huis
Je kunt mensen wel verder lokken dan zij in eerste instantie wilden gaan. Zowel kopers als verkopers.
pi_100459606
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:51 schreef Huisvraag het volgende:
Interessante huizen leggen we vast in een excel bestand en we krijgen mailtjes bij een prijsdaling of verkoop.
Slimme aanpak!

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:51 schreef Huisvraag het volgende:

Als je bv via Jaap nu zoekt naar huizen die al langer dan 6 maanden te koop staan is het ook maar vrij karig wat je vind. We hebben dus wel een aantal huizen in onze lijst waar duidelijk iets mis mee is, maar wat voor ons niet zo zwaar telt.

Wederom slim! Kan je zeggen wat er dan (ongeveer) mis mee is?
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:49:05 #69
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100469545
quote:

[..]

Ik denk dat jij juist de crisis onderschat. De overheid probeert nog steeds lucht in de huizenbubble te blazen en dat lukt ze verdomd nog goed ook omdat Nederlanders van nature erg gehecht zijn aan een woning en eveneens gemakkelijk toehappen. Feit is dat de gemiddelde huizenprijs in geen enkele gezonde verhouding gestegen is sinds pakweg 1995 en dat er echt veel vanaf gaat, wanneer de crisis zich gaat doorzetten.
pi_100469585
quote:

zie NVM
pi_100470278
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:49 schreef Falco het volgende:

Ik denk dat jij juist de crisis onderschat. De overheid probeert nog steeds lucht in de huizenbubble te blazen en dat lukt ze verdomd nog goed ook omdat Nederlanders van nature erg gehecht zijn aan een woning en eveneens gemakkelijk toehappen. Feit is dat de gemiddelde huizenprijs in geen enkele gezonde verhouding gestegen is sinds pakweg 1995 en dat er echt veel vanaf gaat, wanneer de crisis zich gaat doorzetten.
Alle middelen om de lucht in de huizenbubble te blazen, zijn nu definitief aangeboord door de overheid. Verlagen overdrachtsbelasting was de laatst overgebleven truc. HRA, NHG, starterssubsidie waren eerder al ingevoerd om de kopen te stimuleren (lees prijs tot onrealistisch niveau te laten stijgen).

De 10% daling sinds 2008-2009 is natuurlijk een schijntje in vergelijking met de werkelijke ramp-toestand waarin de hele Westerse wereld zich bevindt.

Het is vrij onbegrijpelijk dat de huizenprijs in NL nog enigszins stand houdt, terwijl al het andere om ons heen (beurskoersen, overheden etc) als een pudding in elkaar donderen. De echte correctie komt er gegarandeerd nog aan, reken maar dat er nog minimaal 20% vanaf gaat de komende jaren.

Als ik in TS zn schoenen stond zou ik nog een poosje wachten met het kopen van een huis, tenzij je nu echt een mega-deal kunt sluiten van 25-30% onder de vraagprijs oid.
pi_100470691
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Tja, het is altijd een beetje natte vinger werk natuurlijk.

Ik kan nog wel 3 jaar gaan wachten en kijken wat de markt gaat doen, maar dat is ook 3 jaar lang 10000 E per jaar weggooien terwijl ik dat ook in m'n hypotheek had kunnen storten... Dat is al een flinke prijsdaling.
pi_100471056
quote:
Alle middelen om de lucht in de huizenbubble te blazen, zijn nu definitief aangeboord door de overheid. Verlagen overdrachtsbelasting was de laatst overgebleven truc. HRA, NHG, starterssubsidie waren eerder al ingevoerd om de kopen te stimuleren (lees prijs tot onrealistisch niveau te laten stijgen).

De 10% daling sinds 2008-2009 is natuurlijk een schijntje in vergelijking met de werkelijke ramp-toestand waarin de hele Westerse wereld zich bevindt.

Het is vrij onbegrijpelijk dat de huizenprijs in NL nog enigszins stand houdt, terwijl al het andere om ons heen (beurskoersen, overheden etc) als een pudding in elkaar donderen. De echte correctie komt er gegarandeerd nog aan, reken maar dat er nog minimaal 20% vanaf gaat de komende jaren.

Als ik in TS zn schoenen stond zou ik nog een poosje wachten met het kopen van een huis, tenzij je nu echt een mega-deal kunt sluiten van 25-30% onder de vraagprijs oid.
vraag is natuurlijk naar welke kant een dergelijk scenario (als het uitkomt) zich beweegt.

• OF de huizenprijzen dalen wezenlijk (zeg 30+%) in heel korte tijd. Dat denken sommige mensen al jaren, maar komt nog niet echt uit.
• OF de inflatie neemt dramatisch toe (zeg 30+%) waardoor de relatieve waarde van het huis daalt ten opzichte van andere goederen en diensten.

In het laatste geval is het bezit van een huis (mits TS baan behoudt) geen echte issue. Wel is het handig om (indien mogelijk) beetje rekening te houden met beide scenario's. Dus huis komen om in te wonen (niet als mogelijke belegging) en rekening houden met minder effectief te besteden inkomen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:04:40 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100472399
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:10 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja, als de EU zo doorgaat met afknijpen krijgen we een deflatoire periode
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:06:08 #75
323876 michaelmoore
pi_100472473
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:48 schreef witte_fantasie het volgende:
Dat dus.
Koop maar een nieuwbouw man, zelf je huis indelen en maagdelijk bewonen, is top

Hier spreekt iemand die alle soorten woningen gehad heeft, je wilt de ellende niet meemaken als je per ongeluk moet scheiden, met een oud huis

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 08-08-2011 19:14:22 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100473909
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat dus.
Koop maar een nieuwbouw man, zelf je huis indelen en maagdelijk bewonen, is top

Hier spreekt iemand die alle soorten woningen gehad heeft, je wilt de ellende niet meemaken als je per ongeluk moet scheiden, met een oud huis
Helaas krijg ik instant suïcidale trekken in nieuwbouw huizen.
pi_100474286
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja, als de EU zo doorgaat met afknijpen krijgen we een deflatoire periode
nu heeft de EU het weer gedaan?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_100474410
200k had je kunnen bieden als het huis drie jaar te koop had gestaan, nu 6weken in de verkoop zal je niet eens een reactie krijgen. Verder is het leuk al die doem scenario's en internet helden hier met hun boden van 200k, maar echt realistisch of praktisch is het op dit moment niet voor de TS.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 19:47:57 ]
pi_100474518
quote:
Als je bv via Jaap nu zoekt naar huizen die al langer dan 6 maanden te koop staan is het ook maar vrij karig wat je vind. Met al die huizen is duidelijk iets mis. De rest verkoopt gewoon.
Dat komt omdat de rest van de huizen na een paar maanden van internet worden getrokken en er een week later (soms met aangepaste vraagprijs) weer op worden geknald waardoor het lijkt alsof ze pas net te koop staan maar in werkelijkheid bij wijze van spreke al 3 jaar te koop kunnen staan.
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:53:28 #80
323876 michaelmoore
pi_100474717
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:36 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Helaas krijg ik instant suïcidale trekken in nieuwbouw huizen.
Ja, omdat je nog nooit zelf nieuw gebouwd hebt

zelf de eerste gebruiker zijn van de ketel en je badkamer en de tuin zelf indelen ^O^
Zelf de eerste planken in de schuur ophangen

Een maagdelijk huis dus
pi_100475002
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, omdat je nog nooit zelf nieuw gebouwd hebt

zelf de eerste gebruiker zijn van de ketel en je badkamer en de tuin zelf indelen ^O^
Zelf de eerste planken in de schuur ophangen

Een maagdelijk huis dus
Mwa, denk dat ik er wel een aardig idee van heb hoor. Met m'n ouders een jaar of 5 in een nieuwbouw huis gewoond.

Inderdaad, 1e eigenaar zijn is wel prettig. Sommige bouwstijlen vind ik ook best mooi. Alleen spreekt het mij totaal niet aan om in een vinex-wijk te wonen. Dan zijn er wel kleinschalige nieuwbouwprojecten in de leukere buurten van deze stad; maar om daar een eengezinswoning te kopen.. Dat ligt echt heel ver buiten ons budget.
pi_100475005
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:49 schreef ohmoetdatzo het volgende:

[..]

Dat komt omdat de rest van de huizen na een paar maanden van internet worden getrokken en er een week later (soms met aangepaste vraagprijs) weer op worden geknald waardoor het lijkt alsof ze pas net te koop staan maar in werkelijkheid bij wijze van spreke al 3 jaar te koop kunnen staan.
Dat kan dus niet bij Jaap, dus je verhaal gaat niet op.
pi_100475019
Je zou zeker 269K moeten bieden wil je serieus genomen worden.
pi_100475042
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat kan dus niet bij Jaap, dus je verhaal gaat niet op.
Dat dus.

Bovendien controleer ik de echt interessante huizen ook nog een keer met een koopsom sms van het kadaster.
pi_100475205
@TS is een aankoopmakelaar geen idee? Zeker bij zulke bedragen willen ze hun geld nog wel eens opbrengen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:06:12 #86
323876 michaelmoore
pi_100475311
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:00 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Mwa, denk dat ik er wel een aardig idee van heb hoor. Met m'n ouders een jaar of 5 in een nieuwbouw huis gewoond.

Inderdaad, 1e eigenaar zijn is wel prettig. Sommige bouwstijlen vind ik ook best mooi. Alleen spreekt het mij totaal niet aan om in een vinex-wijk te wonen. Dan zijn er wel kleinschalige nieuwbouwprojecten in de leukere buurten van deze stad; maar om daar een eengezinswoning te kopen.. Dat ligt echt heel ver buiten ons budget.
Ik heb als eerste huis ook een oud huis gehad uit 1963 met slechte bedrading, houten vloeren, kippegaas in de plafond van de kleine badkamer en keukentje, vuren kozijnen die halfrot waren
Nou dank je wel maar ik vind het zes keer niks

Heb er gauw iemand anders voor geregeld en omgeruild voor een goed geïsoleerde nieuwbouw

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 08-08-2011 20:24:29 ]
pi_100475820
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:04 schreef Scorpie het volgende:
@TS is een aankoopmakelaar geen idee? Zeker bij zulke bedragen willen ze hun geld nog wel eens opbrengen.
Wat ik op TV heb gezien, halen ze koper over om de deal te sluiten. "Zullen we het verschil dan maar delen"...en zo word je overgehaald om te veel te betalen voor iets waarbij de vraag is of je niet beter had kunnen wachten en verder gaan kijken.

@huisvraag: als je nu ¤10.000,- per jaar huur betaalt, komt dat overeen met de netto rente/jaar van een hypotheek van ¤345.000,- bij 5% hypotheekrente en 42% belastingvoordeel.
pi_100476787
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb als eerste huis ook een oud huis gehad uit 1963 met slechte bedrading, houten vloeren, kippegaas in de plafond van de kleine badkamer en keukentje, vuren kozijnen die halfrot waren
Nou dank je wel maar ik vind het zes keer niks

Heb er gauw iemand anders voor geregeld en omgeruild voor een goed geïsoleerde nieuwbouw
Het huis waar het om gaat is echt niet te vergelijken met de omschrijving zoals dat huis uit 1963 ;)

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:16 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat ik op TV heb gezien, halen ze koper over om de deal te sluiten. "Zullen we het verschil dan maar delen"...en zo word je overgehaald om te veel te betalen voor iets waarbij de vraag is of je niet beter had kunnen wachten en verder gaan kijken.

@huisvraag: als je nu ¤10.000,- per jaar huur betaalt, komt dat overeen met de netto rente/jaar van een hypotheek van ¤345.000,- bij 5% hypotheekrente en 42% belastingvoordeel.
Dat klopt ongeveer idd.
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:38:21 #89
323876 michaelmoore
pi_100476850
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:37 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Het huis waar het om gaat is echt niet te vergelijken met de omschrijving zoals dat huis uit 1963 ;)
Dat zie je pas als je erin woont.
Dan pas merk je hoe vreselijk duur het stoken is en hoe vreselijk oud je buren zijn, gaat niets boven een jonge buurt
Let op mijn woorden

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 08-08-2011 20:47:06 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:45:51 #90
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100477238
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:16 schreef blomke het volgende:
Je vergeet af te lossen, of denk jij nog in 2008-aflossingsvrij-termen?
Je vergeet ook de waardedaling van het huis: bij 3% per jaar is je 10.000 euro per jaar alleen daaraan al op.
pi_100477518
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergeet ook de waardedaling van het huis: bij 3% per jaar is je 10.000 euro per jaar alleen daaraan al op.
Het ging mij (als je even leest) om de jaarlijkse RENTE-lasten (netto).
pi_100477573
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan pas merk je hoe vreselijk duur het stoken is en hoe vreselijk oud je buren zijn, gaat niets boven een jonge buurt
Let op mijn woorden
Hihi :) Hoe weet je nou hoe oud de buren zijn?

Is een hartstikke jonge buurt. Sowieso alle wijken rond het centrum wonen juist relatief veel jonge mensen (bakfietsenterreur..)
pi_100477602
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Let op mijn woorden
Meestal weet je in een nieuwbouwwijk niet eens wie je buren zijn. Blèrende kinderen...da's geweldig zeg! Een huis uit 1963 is een combinatie van de sfeerloosheid van een nieuwbouwhuis en de slechte bouwkwaliteit van een oud huis.
pi_100477867
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zelfs als dat waar is: is dat dan niet nog steeds beter dan 10k per jaar huur te betalen?

Even simpel gezegd: als ik een huis koop en over 10 jaar weer verkoop, dan zijn andere huizen (die ik dan wil kopen) toch net zo hard in prijs gedaald? Of ben ik beter af om de rest van m'n leven een huis te huren?
pi_100478116
200K als bod slaat nergens op. Dat is gewoon stoerdoenerij van mensen die nog nooit een huis hebben gekocht. Wat het belangrijkste is wat jij aan het huis kan en wil uitgeven en dat dan gerelateerd aan je vaste maandlasten. Kans is ook vrij groot dat de verkopers zich het niet eens kunnen veroorloven om de woning voor dat bedrag te verkopen.

En een nieuwbouwwoning moet je inderdaad niet doen als dat je ding niet is. De woning zelf zal best allerlei aantrekkelijke voordelen hebben, maar dergelijke woningen plegen doorgaans ook in een nieuwbouwwijk te staan en tja, dat moet je maar net willen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_100478302
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:57 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Even simpel gezegd: als ik een huis koop en over 10 jaar weer verkoop, dan zijn andere huizen (die ik dan wil kopen) toch net zo hard in prijs gedaald? Of ben ik beter af om de rest van m'n leven een huis te huren?
Dat klopt, maar punt is dat als jij op dit huis een hoge hypotheek (zeg 100%) hebt, je niet 1-2-3 kunt verhuizen als de (alle) woningen 30% gedaald zijn. Tenzij je hebt afgelost.
pi_100480255
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat klopt, maar punt is dat als jij op dit huis een hoge hypotheek (zeg 100%) hebt, je niet 1-2-3 kunt verhuizen als de (alle) woningen 30% gedaald zijn. Tenzij je hebt afgelost.
Er worden geen aflossingsvrije hypotheken meer verstrekt, dus hij lost per definitie af. Daarnaast kan hij over tien jaar wel degelijk oversluiten, de vraag is alleen of hij dan een restschuld heeft die hij gewoon mee kan nemen in de hypotheek.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 21:38:52 ]
pi_100481810
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er worden geen aflossingsvrije hypotheken meer verstrekt, dus hij lost per definitie af. Daarnaast kan hij over tien jaar wel degelijk oversluiten, de vraag is alleen of hij dan een restschuld heeft die hij gewoon mee kan nemen in de hypotheek.
2x neen:
1 bij een KEW, SEW of BEW., los je tijdens de looptijd niets af; pas aan het einde, dus na 30 jaar of zo
2 een bank zal geen nieuwe top plus schuld uit oude woning als hypotheek op de nieuwe woning verstrekken. Dan zit je ver > 104% (of zo)

Al met al zou een annuïteitenhypotheek het minste risico geven; helaas niet de laagste maandlasten.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 08-08-2011 22:07:56 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:03:35 #99
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_100481983
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:00 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Dat dus.

Bovendien controleer ik de echt interessante huizen ook nog een keer met een koopsom sms van het kadaster.
Dit werkt niet bij huizen die nog nooit zijn verkocht, dus met de eerste eigenaar he. Dan is alleen de aankoop van de grond geregistreerd. Mijn huis was 230.000 euro nieuw en er staat 100.000 geregistreerd. Pas als ik het verkoop dan werkt dit.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_100482181
Het gaat hier om huizen van 100 jaar oud. Meestal is de eerst eigenaar dan al verhuisd, al dan niet met strakke kuiten.

Vind het wel slim dat de koper, zelf het prijzenverloop bijhoudt.
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:07:43 #101
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_100482254
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:06 schreef blomke het volgende:
Het gaat hier om huizen van 100 jaar oud. Meestal is de eerst eigenaar dan al verhuisd, al dan niet met strakke kuiten.

Vind het wel slim dat de koper, zelf het prijzenverloop bijhoudt.
Ik weet het, vond het wel de moeite waard om even te melden. :)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:40:00 #102
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100515068
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:43 schreef Falco het volgende:
Beginnen op 200k. 299k is een grote grap. De huizenmarkt is tegenwoordig een kopersmarkt, wat inhoudt dat de koper de prijs grotendeels bepaalt. Wel kut dat je 'verliefd' bent geworden op het huis. Dat maakt de keuze niet gemakkelijker op.
Hoe kun je in vredesnaam een dergelijk advies geven ??

Je hebt geen foto gezien, je hebt geen idee van de locatie en je hebt geen idee van de verbouwing die heeft plaatsgevonden...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:45:13 #103
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100515277
quote:

[..]

en dan moet het er nog in....

50 euro de meter is puur het glas maar hoe is dat kozijn? kan daar wel dubbelglas in?

In dit soort topics worden vaak de leukste adviezen gegeven zonder dat men op d ehoogte is van de situatie.

Als je voor die 50 euro bij mij dubbelglas erin komt zetten ben je van harte welkom :Y
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100517462
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:01 schreef blomke het volgende:

[..]

2x neen:
1 bij een KEW, SEW of BEW., los je tijdens de looptijd niets af; pas aan het einde, dus na 30 jaar of zo
2 een bank zal geen nieuwe top plus schuld uit oude woning als hypotheek op de nieuwe woning verstrekken. Dan zit je ver > 104% (of zo)

Al met al zou een annuïteitenhypotheek het minste risico geven; helaas niet de laagste maandlasten.
Je gaat dus uit van het feit dat de TS 2x een tophypotheek zal nemen en met een restschuld blijft zitten EN een KEW, SEW of BEW gaat nemen. Nogal veel aannames voor je 'advies'.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:43:01 #105
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100517589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:40 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Hoe kun je in vredesnaam een dergelijk advies geven ??

Je hebt geen foto gezien, je hebt geen idee van de locatie en je hebt geen idee van de verbouwing die heeft plaatsgevonden...
Ik kan dat gewoon zeggen 8-).
pi_100517718
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik kan dat gewoon zeggen 8-).
En ik kan zeggen dat de paus een onderzeeboot in Vaticaanstad verstopt.
pi_100518024
De enige mensen die hier nog zinnige dingen posten zijn topicstarer zelf en user Blomke

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pierre w/
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:58:57 #108
323876 michaelmoore
pi_100518066
kort advies, ouwe huizen, doe het niet

blijf er verre van
pi_100518179
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:58 schreef michaelmoore het volgende:

blijf er verre van
Jaja, nu weten we het wel hoor..
pi_100518245
quote:

blijf er verre van
Want?
pi_100518264
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:46 schreef lutser.com het volgende:

[..]

En ik kan zeggen dat de paus een onderzeeboot in Vaticaanstad verstopt.
Dat zou me eigenlijk niks verbazen.
pi_100518490
quote:

blijf er verre van
Ze zijn wel 1000 x mooier qua architectuur dan die ultiem lelijke meuk die ze nu uit de grond trekken.
pi_100518508
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:12 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ze zijn wel 1000 x mooier qua architectuur dan die ultiem lelijke meuk die ze nu uit de grond trekken.
En vaak mooie degelijke houtconstructies.
pi_100518720
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

En vaak mooie degelijke houtconstructies.
Niks mis mee, liever hardhouten kozijnen dan die kille kunststof troep. Een huis moet sfeer uitademen, geen kilte.

Jan des Bouvrie is het ultieme voorbeeld van iemand die van een gezellige woning een mortuarium weet te maken.
pi_100520444
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:45 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

en dan moet het er nog in....

50 euro de meter is puur het glas maar hoe is dat kozijn? kan daar wel dubbelglas in?

In dit soort topics worden vaak de leukste adviezen gegeven zonder dat men op d ehoogte is van de situatie.

Als je voor die 50 euro bij mij dubbelglas erin komt zetten ben je van harte welkom :Y
Heb alleen proberen aan te geven dat in aanschaf isolatieglas 50¤/m² kost. Meer heb ik ook niet gezegd. Uiteraard ga je het zelf plaatsen, daar komen dan nog de glaslatten, de glasband en de glaskit bij. Nou, dat zijn de kosten zeg; dubbelgegronde glaslat van 17 x 28 kost iets van 3¤ per m.!
pi_100521406
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:20 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Niks mis mee, liever hardhouten kozijnen dan die kille kunststof troep. Een huis moet sfeer uitademen, geen kilte.

Jan des Bouvrie is het ultieme voorbeeld van iemand die van een gezellige woning een mortuarium weet te maken.
Ik dacht dat jij zinnig en nuttige posts maakte? Deze ontglipte je even zeker? :D
pi_100521453
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb alleen proberen aan te geven dat in aanschaf isolatieglas 50¤/m² kost. Meer heb ik ook niet gezegd. Uiteraard ga je het zelf plaatsen, daar komen dan nog de glaslatten, de glasband en de glaskit bij. Nou, dat zijn de kosten zeg; dubbelgegronde glaslat van 17 x 28 kost iets van 3¤ per m.!
Tuurlijk, net zoals al die andere losers terechtkomen bij Help mijn man is een klusser ?
pi_100521648
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Je weet dat niet alle kozijnen dubbel glas kunnen hebben? Je doet net als het hetzelfde is als een batterij verwisselen. Ik twijfel er niet aan dat jij het kan maar het slaat nergens op om ongehinderd door enige voorkennis hier neer te plempen dat hij er voor 50/m2 glas in kan gooien.

Niet tegenstaande dat 50/m2 nogal duur is voor puur Hr+++ glas.
pi_100523123
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:43 schreef jpjedi het volgende:

[..]
het slaat nergens op om ongehinderd door enige voorkennis hier neer te plempen dat hij er voor 50/m2 glas in kan gooien.

Niet tegenstaande dat 50/m2 nogal duur is voor puur Hr+++ glas.
Ik zeg niet dat het er dan ook voor geplaatst wordt (dat doe je uiteraard zelf), alleen dat het in aanschaf (mij) 50¤ / m² kostte.

Het is net als bestrating: een pallet hardsteen kost iets van 20¤/m² maar daarvoor ligt het nog niet netjes in je achtertuin.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 23:53:41 #120
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100534199
Je zegt het niet, maar je suggereert het wel degelijk.

Als je er echt kennis van zou hebben zou je absoluut weten dat het van een hoop zaken afhankelijk is of je in een oud raam modern glas kunt plaatsen.

je kunt pas iets zinnigs erover zeggen als je het hebt bekeken.

Das ook direct mijn probleem met een topic als dit. Er komen steeds de standaard antwoorden dat de markt anders is geworden en dat je 10% lager moet bieden etc ect etc.

Je kunt gewoon geen ZINNIG woord zeggen van een vraagprijs voor een huis als je niet weet wat de locatie is, hoe de boel erbij staat, of er misschien een tokkie tent naast staat.

TS zegt dat het verbouwd is en dat het er netjes uitziet. Je kunt een huis heel netjes eruit laten zien terwijl het eronder zo rot als een mispel is.

Mijn buren hebben hun huis verkocht en er vlak voor een schildersbeurtje aan gegeven... een zogenaamde lijkwade. Yep, zag er mooi uit. Redelijk vlot verkocht en nu 4 maanden later zie ik de barsten in de kozijnen komen omdat die boel gewoon katsrot is...

Nah, kom maar op met de inschatting op afstand...

sorry, niets persoonlijks, maar dit soort topics ....

:N
  woensdag 10 augustus 2011 @ 02:35:43 #121
323876 michaelmoore
pi_100538805
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:53 schreef klusfoobje het volgende:
Je zegt het niet, maar je suggereert het wel degelijk.

Als je er echt kennis van zou hebben zou je absoluut weten dat het van een hoop zaken afhankelijk is of je in een oud raam modern glas kunt plaatsen.

je kunt pas iets zinnigs erover zeggen als je het hebt bekeken.

Das ook direct mijn probleem met een topic als dit. Er komen steeds de standaard antwoorden dat de markt anders is geworden en dat je 10% lager moet bieden etc ect etc.

Je kunt gewoon geen ZINNIG woord zeggen van een vraagprijs voor een huis als je niet weet wat de locatie is, hoe de boel erbij staat, of er misschien een tokkie tent naast staat.

TS zegt dat het verbouwd is en dat het er netjes uitziet. Je kunt een huis heel netjes eruit laten zien terwijl het eronder zo rot als een mispel is.

Mijn buren hebben hun huis verkocht en er vlak voor een schildersbeurtje aan gegeven... een zogenaamde lijkwade. Yep, zag er mooi uit. Redelijk vlot verkocht en nu 4 maanden later zie ik de barsten in de kozijnen komen omdat die boel gewoon katsrot is...

:N
Heel juist, oude woningen , AFBLIJVEN
pi_100540232
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:53 schreef klusfoobje het volgende:

Dit ben ik weer geheel met je eens. Daarom moet je met de nodige kennis en ervaring door een (koop)huis lopen en overal achter en in kijken. Schilderen over verrot hout.......prikken dus bijv. in de hoeken en kritische dele.
pi_100540253
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Heel juist, oude woningen , AFBLIJVEN
Oud huis is ideaal.. Strippen en er wat moois van maken. Bijkomend voordeel dat je lekker veel overwaarde creeert als je het zelf doet.

Vaak nog stevigere huizen dan moderne huizen zoals een opgemetselde fundering.
pi_100540490
Wat is de WOZ waarde?! Dan heb je een beetje een indicatie. Tevens als ze het recentelijk hebben verbouwd, dan hebben de huidige bewoners ook nog wel een taxatie rapport

Kijk ook even op het kadaster voor wat voor bedragen andere vergelijkbare huizen hebben gedaan in de verkoop
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 08:35:41 #125
13368 NiGeLaToR
pi_100540497
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:13 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Oud huis is ideaal.. Strippen en er wat moois van maken. Bijkomend voordeel dat je lekker veel overwaarde creeert als je het zelf doet.

Vaak nog stevigere huizen dan moderne huizen zoals een opgemetselde fundering.
Of oudere huizen steviger zijn zou ik niet willen beweren, maar je stelling over opknappen zit wat in natuurlijk, mits je er niet te veel voor betaalt, het huis op een plek staat waar uberhaupt nog iemand wil wonen en je de verbouwing ook nog 's goed doet.
pi_100540585
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:35 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Of oudere huizen steviger zijn zou ik niet willen beweren, maar je stelling over opknappen zit wat in natuurlijk, mits je er niet te veel voor betaalt, het huis op een plek staat waar uberhaupt nog iemand wil wonen en je de verbouwing ook nog 's goed doet.
Grootste probleem van nieuwe huizen is dat ze in nld zo lelijk zijn.
pi_100540664
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:35 schreef draaijer het volgende:
Wat is de WOZ waarde?! Dan heb je een beetje een indicatie. Tevens als ze het recentelijk hebben verbouwd, dan hebben de huidige bewoners ook nog wel een taxatie rapport

Kijk ook even op het kadaster voor wat voor bedragen andere vergelijkbare huizen hebben gedaan in de verkoop
Dat is wel een goede tip! Dank u! Gelijk even gebeld of ze evt een taxatie of bouwkundig rapport hadden liggen.

Het kadaster is al 1 van onze grootste troeven in onze huizenjacht :)

@ Klusfoobje: wij hebben toch al veel informatie uit dit topic gehaald waar we in eerste instantie niet aan gedacht zouden hebben. Toch wel handig dus ;)

Verder vind ik de oud vs nieuw discussie dan weer niet zo interessant. Het wordt sowieso een oud huis. Misschien kan MichaelMoore zijn eigen Nieuwbouw FTW topic aan gaan maken.
pi_100540675
Natuurlijk doe je de verbouwing lekker zelf. Oude huizen staan vaak op de mooiste plekken; mooi wonen was al in de Gouden Eeuw in zwang. Naarmate de mooiste plekken bebouwd waren, kwamen de resterende plekken in aanmerking voor bebouwing, zoals Arnhem-Zuid, Zoetermeer, Purmerend en Heerhugowaard. Met als dieptepunt de VINEX-wijken.
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 09:44:02 #130
13368 NiGeLaToR
pi_100541617
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:49 schreef blomke het volgende:
Natuurlijk doe je de verbouwing lekker zelf. Oude huizen staan vaak op de mooiste plekken; mooi wonen was al in de Gouden Eeuw in zwang. Naarmate de mooiste plekken bebouwd waren, kwamen de resterende plekken in aanmerking voor bebouwing, zoals Arnhem-Zuid, Zoetermeer, Purmerend en Heerhugowaard. Met als dieptepunt de VINEX-wijken.
Toch apart, oude huizen in onze VOC binnenstad zijn krom, klein, zonder tuin en aan drukke doorgaande wegen of in het uitgaansgebied. Niet echt heel relaxed. Vrijstaand wonen kan ook, maar dan met 10cm tussen jou en de buren, dit enkelsteense plezier ook nog eens voor de hoofdprijs. Zo zie ik het dus niet - wat in de gouden eeuw een goede plek was, is dat nu misschien dus niet meer.

OT: Als je kadaster, WOZ en technisch rapport hebt moet je zeker een inschatting kunnen maken van de waarde. Helaas zegt dit nog steeds niets over wat je er voor over hebt; dit kan zomaar meer/minder zijn. Bedenk je dat je het geheel in 30 jaar moet terugverdienen en wat er in die tijd kan gebeuren qua gezinsuitbreiding, of de wens om meer/minder ruimte om je heen en in je huis te hebben bijvoorbeeld.

Wij hebben een bod van een kleine 20% onder de vraagprijs gedaan en dit heeft 7 maanden gelegen. Uiteindelijk ging men overstag en kochten we ons droomhuis voor een droomprijs. We wilden het heel graag, maar hadden er simpelweg niet meer voor over dan ons bod.
pi_100543052
Ontwikkeling: volgens makelaar hebben de verkopers kort voor dat het huis in de verkoop ging het huis getaxeerd. Het was geen probleem om dat aan ons door te mailen. Taxatie is door andere makelaar gedaan.

Nu dus even wachten op mail :)
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 10:44:17 #132
13368 NiGeLaToR
pi_100543180
Weer een klein stukje van de puzzel erbij :)
pi_100543209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:39 schreef Huisvraag het volgende:
Ontwikkeling: volgens makelaar hebben de verkopers kort voor dat het huis in de verkoop ging het huis getaxeerd. Het was geen probleem om dat aan ons door te mailen. Taxatie is door andere makelaar gedaan.

Opdrachtgever bepaald. Laat je niet gekmaken door taxatiewaardes.
pi_100543352
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:39 schreef Huisvraag het volgende:

Leuk, maar daar heb je niks aan.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:52:48 #135
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100543417
Mozes, ff een tip...

laat je eigen taxatie doen... Natuurlijk laat die verkoper je alleen een taxatie rapport zien dat in zijn straatje past. Sterker nog, toffe peer he, die verkopend makelaar. die zorgt ervoor dat JIj niet zoveel kosten hoeft te maken. Nah, die moet wel het beste met iedereen voor hebben. Hij is ook zo aardig, nah, die bedonderd je echt niet, dit is een eerlijke makelaar...

Yeah right... :')

WOZ is overigens ook maar een beperkte indicator hoor. Officieel moet een woz taxatie worden gedaan door iemand met de juiste opleiding en papieren. Ik heb nieuws voor je, dat gebeurt dus echt niet. Sterker nog, ik heb dergelijk werk wel eens als een vakantie baantje gehad...

Men pakt de verkopen van dat jaar en het gemiddelde van die verkopen is uw woz waarde... niet meer , niet minder. Het zegt niets over de waard evan het huis. Misschien hadden zij hun huis mooi en GOED verbouwd en is het bij de ander K met Peren..
pi_100543445
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef klusfoobje het volgende:
Mozes, ff een tip...

laat je eigen taxatie doen... Natuurlijk laat die verkoper je alleen een taxatie rapport zien dat in zijn straatje past.

WOZ is overigens ook maar een beperkte indicator hoor. Officieel moet een woz taxatie worden gedaan door iemand met de juiste opleiding en papieren. Ik heb nieuws voor je, dat gebeurt dus echt niet. Sterker nog, ik heb dergelijk werk wel eens als een vakantie baantje gehad...

Men pakt de verkopen van dat jaar en het gemiddelde van die verkopen is uw woz waarde... niet meer , niet minder. Het zegt niets over de waard evan het huis. Misschien hadden zij hun huis mooi en GOED verbouwd en is het bij de ander K met Peren..
Correcto.
pi_100543579
Rustig maar hoor klusfoobje..

Het is inderdaad maar een stukje van de puzzel.

Tuurlijk zal het mooi in hun straatje passen en heeft de taxateur waarschijnlijk de bovenkant van de prijs opgezocht. Toch denk ik dat er voor ons wel interessante informatie in zal staan. Samen met alle andere zaken (ja, wij zouden ook taxatie/keuring laten doen) denk ik dat er toch een mooi, compleet beeld gaat ontstaan.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:03:45 #138
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100543772
i am rustig :)

ik irriteer me alleen aan het gemak waar mee men wat roept. Een huis gaat, voor de meesten, over serieuze stapel knaken en als je dan kijkt wat voor een reactie er voorbij komen dan ben ik echt serieus met stomheid geslagen.
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 11:05:54 #139
13368 NiGeLaToR
pi_100543849
Als het een NWWI taxatie is kun je er iets meer waarde aan hangen. Dan wordt er vanuit het NWWI op basis van statistiek en aangeleverde foto's/info een objectieve toetsing gedaan van de taxatie. Maar dan nog is het natuurlijk een stukje van de puzzel - zoals ik al poste is het nog belangrijker vast te stellen wat je er voor over hebt - het huis is namelijk alleen maar waard wat jullie er voor over hebben en niets anders. (vraag & aanbod)
We zijn redelijk gek gemaakt met 'ongeschreven regels' over bieden, waarde van woningen en wat 'normaal' is, ben blij dat ik zelf heb kunnen bewijzen dat het allemaal pertinent nietwaar is :D
pi_100543891
Ok :)

Het klonk alsof dit:

quote:
Sterker nog, toffe peer he, die verkopend makelaar. die zorgt ervoor dat JIj niet zoveel kosten hoeft te maken. Nah, die moet wel het beste met iedereen voor hebben. Hij is ook zo aardig, nah, die bedonderd je echt niet, dit is een eerlijke makelaar...

Yeah right...
over mij ging en daar kon ik me niet helemaal in vinden :)
pi_100547296
Huisvraag, ben je eigenlijk nog van plan een bod te gaan op het huis :)

Taxatiewaarde en andere zaken zal allemaal wel precies zo zijn zoals je verwacht. Dat kan onmogelijke een grote verrassing opleveren. Als je aangeeft dat vergelijkbare woningen kortgeleden voor rond de 275K zijn verkocht, zal je ongeveer op dat bedrag uitkomen, misschien 10K eronder vanwege de dalende markt.

Openen met 200K heeft geen nut, dat begrijpt iedereen. Als je het echt wilt hebben, dan zal je een bod moeten doen wat door de verkoper niet als belediging wordt opgevat. Openen tussen de 240 - 250K loop je al het risico dat de verkoper jullie niet serieus neemt en verder niet meer bereid is zaken met je te doen. Onder de 240K kun je daar 100% zeker van zijn.

Besef bovendien ook dat de verkopend makelaar jouw beste vriend is, en niet die van de verkopers hoe gek het ook klinkt. De makelaar wil dat huis verkopen, het interesseert hem geen zak of dat voor 40K minder over de toonbank gaat. Als je aangeeft dat je het wel een leuk huis vindt, maar dat de prijs te hoog is, dat zal de verkopend makelaar voor jullie gaan zwoegen en ploeteren om de verkopers zover te krijgen dat ze flink gaan zakken met prijs.

Een aankopend makelaar moet je NOOIT nemen, dan ben je ten dode opgeschreven. Dan heb je 2 makelaars die onderling gaan onderhandelen met maar 1 doel : het huis moet hoe dan ook verkocht worden, want dan cashen we alletwee. :)

Zoals ik het nu in kan schatten kan je het huis voor 260-265 kopen, en heb je een redelijke deal.
Je kan ook nog enkele jaren wachten, dan is de kans erg groot dat je zo'n huis voor een zachter prijsje hebt.

Suc6 in elk geval, ben benieuwd hoe het af gaat lopen. w/
  woensdag 10 augustus 2011 @ 12:59:33 #142
323876 michaelmoore
pi_100547805
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:44 schreef PierreBetfair het volgende:

Je kan ook nog enkele jaren wachten, dan is de kans erg groot dat je zo'n huis voor een zachter prijsje hebt.

Suc6 in elk geval, ben benieuwd hoe het af gaat lopen. w/
Als je over drie jaar gaat scheiden zoals in Nederland regelmatig gebeurd dan heb je dus een gat van 50.000 euro om te delen
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 13:07:38 #143
13368 NiGeLaToR
pi_100548097
Is een bod van 430k van een huis met een vraagprijs van 500k te laag?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:12:33 #144
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_100548281
quote:
Voor sommige huizen wel, voor andere niet.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 13:17:51 #145
13368 NiGeLaToR
pi_100548481
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:12 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Voor sommige huizen wel, voor andere niet.
Waarom zou TS dan zoveel moeten bieden 'omdat die anders niet serieus genomen wordt'?

Ik blijf er bij - zeker met de aankoopwaarde van nog niet eens zo lang terug - dat de vraagprijs gewoon hype-hoog is.

Overigens is de casus 'n heusgebeurd woensdagavondverhaal van * NiGeLaToR , vandaar.
pi_100548729
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
Nee................als topicstarter 12% -13% onder de vraag biedt (rond de 260) is dat ook niet laag.

Echter waren hier figuren die riepen "200K openen", dat komt overeen met 340K op een huis van 500K bieden, om jouw voorbeeld maar even te gebruiken. Slaat dus totaal nergens op.
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 13:31:35 #147
13368 NiGeLaToR
pi_100548947
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:24 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nee................als topicstarter 12% -13% onder de vraag biedt (rond de 260) is dat ook niet laag.

Echter waren hier figuren die riepen "200K openen", dat komt overeen met 340K op een huis van 500K bieden, om jouw voorbeeld maar even te gebruiken. Slaat dus totaal nergens op.
Je weet dat het huis 8 jaar terug 177.500,- heeft gekost?

Het huis waar ik 430 op bood had een hypotheeklast van iets boven de 500k. Dat is niet mijn probleem. Ik heb het voor 430k gekocht.

Als een huis in deze tijd in 8 jaar van 177.500,- naar 300k stijgt in prijs is er iets erg vreemds aan de hand. Een volledig nieuw huis bouwen kost nog geen 125k, dus een verbouwing kan dat al niet legitimeren (los van dat verbouwing nooit 1:1 meerwaarde is). Wetende dat ik een hele grote stap maak zonder het pand te kennen vind ik dat meer dan een deel van de restauratiewaarde boven de prijs uit 2003 te betalen gewoon gebakken lucht is. Zelfs 250k is dan aan de hoge kant.
Maargoed, wat je er voor over hebt...

Check ook dit.

Prijs stijging is max zo'n 15% over afgelopen 8 jaar. Prijsdaling afgelopen jaar is al 10%.

[ Bericht 12% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-08-2011 13:37:54 ]
pi_100551899
je hoort mij niet zeggen dat ik de prijzen normaal vind. Ik vind ze ook absurd hoog. Neemt niet weg dat je met een bod wat 30% onder de vraagrpijs ligt nooit in onderhandeling komt.

Btw, je hebt zelf ook 475 betaald voor een woning die nu nog 400K waard is en over enkele jaren wellicht nog 300K ;)
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 15:03:43 #149
13368 NiGeLaToR
pi_100552537
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:46 schreef PierreBetfair het volgende:
je hoort mij niet zeggen dat ik de prijzen normaal vind. Ik vind ze ook absurd hoog. Neemt niet weg dat je met een bod wat 30% onder de vraagrpijs ligt nooit in onderhandeling komt.
Dat is een aanname.. er staan 250.000 huizen te koop - elk bod is een serieus bod.

quote:
Btw, je hebt zelf ook 475 betaald voor een woning die nu nog 400K waard is en over enkele jaren wellicht nog 300K ;)
Klopt, maargoed, ik kan het betalen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100558890
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Pm je huis eens ^O^
Hoe gaat dat?
pi_100559680
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:33 schreef blomke het volgende:

Hoe gaat dat?
Uitleg vind je hier
pi_100559748
Aaaarrrgh (maar wel leuk)

[ Bericht 47% gewijzigd door blomke op 10-08-2011 18:17:04 ]
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:45:02 #153
323876 michaelmoore
pi_100561362
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:24 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

tegenwoordig worden kijkers/ kopers niet meer weggestuurd ook al bieden ze de helft in het eerste bod
pi_100562236
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

tegenwoordig worden kijkers/ kopers niet meer weggestuurd ook al bieden ze de helft in het eerste bod
Tuurlijk.
pi_100707944
En...........zijn er nog ontwikkelingen? w/
pi_100750375
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:46 schreef PierreBetfair het volgende:

Onzin, je kunt altijd in onderhandeling komen. In Nederland zijn mensen gewoon vergeten dat er nog steeds zoiets als vraag en aanbod bestaat - je hoeft niet te betalen wat er gevraagd wordt. Ik heb mijn apartement zo goed onder de vraagprijs gekocht. Ik had immers geen haast (het is een 2e woning) en de verkoper had weinig andere kopers in deze tijd...

In Engeland is het veel normaler om gewoon goed te onderhandelen. Ik heb op mijn huurhuis 20% van de vraagprijs eraf gekregen in zomer 2007. Toen de markt onderuit ging in 2008, heb ik vervolgens de huur nog een keer 20% omlaag geduwd. Aan wie ging die kerel het anders verhuren?

"Nee" heb je, "Ja" kun je krijgen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:41:50 #157
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_100762314
quote:

Iemand die denkt dat zijn huis in 8 jaar tijd in prijs verdubbeld lach ik ook in zijn gezicht uit. :')
Een verbouwing is leuk maar tenzij de badkamer met gouden tegels en platina ingelegde wcrol houders is volgehangen geloof ik niet dat dat de meerprijs van ruim 80.000 euro rechtvaardigd tov de marktprijs. Ik zou zelf maximaal 250k bieden .
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_100762923
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:56 schreef Drive-r het volgende:

Onzin, je kunt altijd in onderhandeling komen.
Geen onzin. Ga maar op 100 willekeurige huizen een openingsbod doen van 30% onder de vraagrprijs. Dan kom je 0 keer onderhandeling, dan kan ik je alvast verklappen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:04:55 #159
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100763355
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:55 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Geen onzin. Ga maar op 100 willekeurige huizen een openingsbod doen van 30% onder de vraagrprijs. Dan kom je 0 keer onderhandeling, dan kan ik je alvast verklappen.
Is dat zo? Ik zou de onderhandeling ingaan, omdat er altijd mensen zijn die weldegelijk echt geinteresseerd zijn, maar niet direct de hoofdprijs bieden. Ze moeten alleen niet verwachten dat ik dan gelijk ook tientallen procenten zak.

Maar de kans dat het een succesvolle deal wordt is natuurlijk wel klein. Maar er kan altijd reden zijn dat mensen drastisch met de prijs zakken. Of wel moeten verkopen voor een veels te lage prijs. Bijvoorbeeld als er een executieverkoop dreigt... of als het een erfenis is. Dan is het verschil netto alweer kleiner vanwege erfbelastingen, enz. Maar dan zit je niet op 30% natuurlijk, maar wellicht dat je dan wel rond de 60-70% kan uitkomen. Je moet maar net het geluk hebben.
Ook hoi !
pi_100763609
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:04 schreef Inlognaam het volgende:

of uit een erfenis..........Dan is het verschil netto alweer kleiner vanwege erfbelastingen, enz. Maar dan zit je niet op 30% natuurlijk, maar wellicht dat je dan wel rond de 60-70% kan uitkomen. Je moet maar net het geluk hebben.
Kun je dit even nader uitleggen. Ik begrijp er eerlijk gezegd weinig tot niets van :)
pi_100763675
Het is maar net hoe je "onderhandelingen" ziet. Heb meegemaakt dat een laag bod op mijn (vorige) huis, niet door m'n makelaar naar mij werd doorgespeeld.

Anderzijds, heb ik eens een onwaarschijnlijk laag bod uitgebracht, waarop de verkopend makelaar met een tegenbod dat NLG 2000,- lager lag. Dus kwamen we wel in onderhandeling, maar op een ander niveau. Het is ook maar net hoe d emarkt ligt.

Maar ik denk dat je gezien de omstandigheden, best met een bod dat 30% onder de vraagprijs ligt, een tegenbod kan verwachte. En dan is het alsnog einde onderhandelen....
pi_100763786
Weet iemand waar executieveilingen worden gehouden? Worden die op het Internet aangekondigd?
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:19:43 #163
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100764070
Google even daarop, die staan online.
Ook hoi !
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:28:03 #164
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100764480
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:10 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Kun je dit even nader uitleggen. Ik begrijp er eerlijk gezegd weinig tot niets van :)
Als een huis dat te koop staat uit een nalatenschap komt, moet het verkocht worden. De opbrengst daarvan zal verdeeld moeten worden.

Als je een erfenis krijgt, moet je daar ook belasting over betalen, want de Nederlandse overheid is dol op belastingen heffen.

Dat pand is bijv. 200k waard en staat voor dat bedrag te koop, maar moet verkocht worden. En de belasting over de erfenis is bijv. 30% voor de nabestaanden. En er zijn 6 nabestaanden, die elk evenveel erven.

-opbrengst: 150k >> per persoon blijft er bijv. 25.000 over. Met belasting eraf is dat: 17.5k

-opbrengst: 175k >> er blijf +- 29k over per persoon. Met belasting eraf is dat: 20k ongeveer.

Qua erfenis scheelt het per person dus maar een paar duizend euro. Maar dan ben je wel van het gezeik af... terwijl de ene zegt: nee, zegt de ander dus verkoop die zooi maar voor minder. Leegstaand kost ook geld en gezeik met erfenissen wil en zou je niet moeten hebben.

Op die manier kun je dus huizen uit een erfenis net even goedkoper kopen dan 'normaal' waar mensen de opbrengst nodig hebebn om dr nieuwe huis weer mee te financieren.
Ook hoi !
pi_100768502
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:55 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ja, want alle verkoper bieden hun huis tegen een realistische prijs aan natuurlijk ;(

Ik ben er lekker onder gaan zitten en ben er goed mee weg gekomen. Ik zou exact hetzelfde altijd weer doen. Het huis hieronder is in 6 maanden ook al 15% in vraagprijs gedaald, dus blijkbaar zit er gewoon veel "ruimte" in de vraagprijzen...
pi_100772796
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:28 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Als een huis dat te koop staat uit een nalatenschap komt, moet het verkocht worden. De opbrengst daarvan zal verdeeld moeten worden.

Als je een erfenis krijgt, moet je daar ook belasting over betalen, want de Nederlandse overheid is dol op belastingen heffen.

Dat pand is bijv. 200k waard en staat voor dat bedrag te koop, maar moet verkocht worden. En de belasting over de erfenis is bijv. 30% voor de nabestaanden. En er zijn 6 nabestaanden, die elk evenveel erven.

-opbrengst: 150k >> per persoon blijft er bijv. 25.000 over. Met belasting eraf is dat: 17.5k

-opbrengst: 175k >> er blijf +- 29k over per persoon. Met belasting eraf is dat: 20k ongeveer.

Qua erfenis scheelt het per person dus maar een paar duizend euro. Maar dan ben je wel van het gezeik af... terwijl de ene zegt: nee, zegt de ander dus verkoop die zooi maar voor minder. Leegstaand kost ook geld en gezeik met erfenissen wil en zou je niet moeten hebben.

Op die manier kun je dus huizen uit een erfenis net even goedkoper kopen dan 'normaal' waar mensen de opbrengst nodig hebebn om dr nieuwe huis weer mee te financieren.
Ik zou eerder andersom redeneren.

Voor mensen die een huis erven is het geld dat ze krijgen een onverwachte meevaller. De druk om het te verkopen is niet groot
Voor mensen die het geld van de te koop staande woning nodig hebben om hun nieuwe huis mee te financieren, is de druk zeer groot om het verkopen. ( Dubbele lasten zijn killing )

Hoe groter de druk bij de verkopende partij wordt, hoe meer je van de prijs kunt halen.
pi_100772912
Het feit is dat een huis geld kost, en mensen vaak geen zin hebben om er geld in te steken. Het is tenslotte en nieuwe extra uitgave en dat past niet altijd. Daarom zie je vaak dat die verkoper inderdaad meer bereid zijn sneller te handelen, ze hebben meer haast en elke euro is toch "bonus".
pi_100773724
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:44 schreef Drive-r het volgende:
Het feit is dat een huis geld kost, en mensen vaak geen zin hebben om er geld in te steken. Het is tenslotte en nieuwe extra uitgave en dat past niet altijd. Daarom zie je vaak dat die verkoper inderdaad meer bereid zijn sneller te handelen, ze hebben meer haast en elke euro is toch "bonus".
Dat is niks nieuws, dat is al 100 jaar zo.

Het ging er om of je met een bod van 30% onder de vraagprijs serieus wordt genomen. Nou, als je zo iemand serieus neemt heb je een gaatje in je hoofd.

Huis staat voor 4 ton te koop, een geinteresseerde biedt 280K en jij zegt "oke, hier kan ik wat mee we gaan verder onderhandelen" :D :|W
pi_100773896
Welkom in de grote wereld Pierre. Zo worden deals gedaan, door onderhandelingen. Elke sukkel kan gewoon de vraagprijs betalen natuurlijk. Jij betaalt zeker ook de catalogusprijs voor je nieuwe auto?
pi_100774121
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:06 schreef Drive-r het volgende:
Welkom in de grote wereld Pierre. Zo worden deals gedaan, door onderhandelingen. Elke sukkel kan gewoon de vraagprijs betalen natuurlijk. Jij betaalt zeker ook de catalogusprijs voor je nieuwe auto?
En jij zegt tegen de dealer natuurlijk, ik geef 28.000 euro voor die auto, want 40.000 slaat nergens op. Dan kom je aan de trollen-muur van de auto-dealer !!

Onderhandelen is vanzelfsprekend, maar 1/3 van de prijs van een huis bieden slaat nergens op en dat weet je zelf ook wel.

Kortgezegd komt het er op neer dat je een beetje doorslaat :s)
pi_100774316
Een huis dat door erfenis wordt verkregen, valt normaal gesproken in Box 3, even aangenomen dat de erven er niet gaan wonen. Dan ben je ook blij als je eraf bent.

Plus het successierecht dat je binnen zoveel maanden na afhandeling, moet ophoesten.
pi_100774396
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:10 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

En jij zegt tegen de dealer natuurlijk, ik geef 28.000 euro voor die auto, want 40.000 slaat nergens op. Dan kom je aan de trollen-muur van de auto-dealer !!

Onderhandelen is vanzelfsprekend, maar 1/3 van de prijs van een huis bieden slaat nergens op en dat weet je zelf ook wel.

Kortgezegd komt het er op neer dat je een beetje doorslaat :s)
Hoezo, je begint op 30% korting en je eindigt op 15-20%, daar is niks mis mee. Zo is het me nu 2 keer gelukt.
pi_100774461
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hoezo, je begint op 30% korting en je eindigt op 15-20%, daar is niks mis mee. Zo is het me nu 2 keer gelukt.
Natuurlijk jongen.
pi_100774504
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:16 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Natuurlijk jongen.
En zo troll jij jezelf van topic naar topic...

Edit: check eens hoeveel huizen op Funda binnen 6 maanden tot 10% in prijs zakken... Dan besef je hoeveel ruimte er blijkbaar vaak is.
pi_100774619
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:13 schreef blomke het volgende:
Een huis dat door erfenis wordt verkregen, valt normaal gesproken in Box 3, even aangenomen dat de erven er niet gaan wonen. Dan ben je ook blij als je eraf bent.

Plus het successierecht dat je binnen zoveel maanden na afhandeling, moet ophoesten.
Die teller gaat pas lopen op 1 januari. Als ze het huis op 1 april erven hebben ze nog 8 maanden waarin er geen box 3 belasting wordt geheven.

En ach, 1.2% op een huis van 2 ton = 2400 euro. Daarvoor hoef je het echt niet te gaan haasten.
pi_100774855
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En zo troll jij jezelf van topic naar topic...
Dat het momenteel lukt om 15-20% onder de prijs uit te komen is al knap (maar wel mogelijk)....in de paar decennia hiervoor kon je dat echt vergeten. Maar jij bent blijkbaar een uitzondering en lulde in de gouden tijden even 60K af van een huis dat voor 3 ton te koop stond. ^O^
pi_100776262
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:23 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat het momenteel lukt om 15-20% onder de prijs uit te komen is al knap (maar wel mogelijk)....in de paar decennia hiervoor kon je dat echt vergeten. Maar jij bent blijkbaar een uitzondering en lulde in de gouden tijden even 60K af van een huis dat voor 3 ton te koop stond. ^O^
Ik zeg toch nergens dat het een decennium terug al kon? Het hangt van de markt af, en die is momenteel gunstig voor kopers. Maar dat is ie nu al 2 jaar eigenlijk.
pi_100778083
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:50 schreef Drive-r het volgende:

Ik zeg toch nergens dat het een decennium terug al kon? Het hangt van de markt af, en die is momenteel gunstig voor kopers. Maar dat is ie nu al 2 jaar eigenlijk.
Je zegt dat het je 2 keer gelukt is. Ik ga er even voor het gemak van uit dat je de afgelopen paar jaar niet 2 keer een een huis hebt gekocht.
pi_100778348
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:19 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Je zegt dat het je 2 keer gelukt is. Ik ga er even voor het gemak van uit dat je de afgelopen paar jaar niet 2 keer een een huis hebt gekocht.
Nee, ik refereerde naar het eerder genoemde huis in Nederland en in Londen. Dat was 2010 en 2008.
pi_100785185
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:24 schreef Drive-r het volgende:

Nee, ik refereerde naar het eerder genoemde huis in Nederland en in Londen. Dat was 2010 en 2008.
Oke, ik geef je de voorkeur van de twijfel. ~:)

Even hele andere vraag: wat kost het laten aanleggen (+ aankoop) van een ligbad?

Ik heb een nieuwe hut gezien, maar ik ga nergens wonen waar geen badkuip in zit. Mocht ik dus besluiten serieus voior die hut te gaan, hoeveel ben ik dan nog kwijt met het aanleggen van een badkuip (gewoon standaard bad) ?
pi_100786014
Pfff, geen idee en het varieert natuurlijk enorm. Een simpel bad heb je voor 200 euro bij de Gamma, met een kraan voor max 100 euro. Dan wat tegels enzo en een simpele klusjesman, misschien 1000 euro max voor ee goedkope optie. Maar als je leidingen moet gaan leggen, van alles netjes in wilt bouwen, RVS kranen wilt en verder houdt van mooi spullen, kan je natuurlijk makkelijk een veelvoud kwijt zijn. Zelfde als keukens, ik heb een keuken in Nederland nieuw in laten bouwen voor 3000 euro. Eenzelfde formaat keuken in Londen kostte mijn huisbaas 15,000 euro. Maar goed, mijn huisbaas heeft dure smaak...
pi_100786279
Ik kom net dit soort dingen tegen........dan heb je geen tegelwerk nodig neem ik aan?

Gewoon wegzetten, wat kitwerk aan de randen en klaar?

Ik dacht dat het allemaal veel duurder zou zijn. Meevallertje dus :)

http://www.sanitairwinkel(...)ol-bad-190x90cm-wit/
pi_100786629
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:31 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik kom net dit soort dingen tegen........dan heb je geen tegelwerk nodig neem ik aan?

Dat dus. Het duurste aan het geheel is vaak nog de vierkant meter waar het bad op staat... Ik zou zelf graag mijn bad eruit trekken, en ga dat ook doen als ik de badkamer een keer grondig "pimp".
pi_100786843
Heb je kennis van Kapitaalverzekering Eigen Woning? Heb er een vraagje over in het hypotheken topic. Volgens mij is 5-horizontaal op vakantie, anders had ik het antwoord al wel gehad.
pi_100787223
Nee, geen idee. Ik verzeker alleen het minimaal eigenlijk, en doe het dat gewoon bij de eerste de beste aanbieder.
pi_100795882
Wij hebben een vreemde situatie, we hebben een huis op het oog dat verkocht moet worden van de bank. Hiervoor is een vraagprijs neergezet en we wilden gaan bieden, toen wist de makelaar ons te vertellen dat we maar niet te lang moesten doen over het onderhandelen aangezien banken daar niet van houden. Mijn reactie daarop was dat ik best een eindbod wilde doen en we hebben dat gedaan. Het eindbod ligt 6% onder de vraagprijs en dat leek ons meer dan redelijk. (huis is erg scherp geprijst, de huizen eromheen zijn veel meer waard en we willen het huis graag hebben). De reactie van de verkopende partij (de bank dus)? Ze gaan een taxateur inschakelen om te kijken of het bod wat we gedaan hebben een reëel bod is. Dat kan ongeveer een maand gaan duren.

We zijn nog een beetje aan het dubben aangezien we ook andere huizen voorbij zien komen die ons aanstaan. We hebben niet zoveel zin om een maand te gaan wachten op een reactie. Als we over anderhalve week niets gehoord hebben, trekken we waarschijnlijk het bod weer in (als dat mogelijk is) en wens ik ze veel succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Snapcount2 op 16-08-2011 09:07:53 ]
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_100795926
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:31 schreef PierreBetfair het volgende:

Ik weet 't niet hoor, maar die plastic badkommetjes......heb zeer nare dingen met acryl douchebakken gezien.

Geef mij maar de ouderwets degelijke plaatstalen badkuipen, goed geïsoleerd natuurlijk.
pi_100795950
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:45 schreef Snapcount2 het volgende:
Wij hebben een vreemde situatie, we hebben een huis op het oog dat verkocht moet worden van de bank. Hiervoor is een vraagprijs neergezet en we wilden gaan bieden, toen wist de makelaar ons te vertellen dat we maar niet te lang moesten doen over het onderhandelen aangezien banken daar niet van houden. Mijn reactie daarop was dat ik best een eindbod wilde doen en we hebben dat gedaan. Het eindbod ligt 6% onder de vraagprijs en dat leek ons meer dan redelijk. (huis is erg scherp geprijst, de huizen eromheen zijn veel meer waard en we willen het huis graag hebben). De reactie van de verkopende partij? Ze gaan een taxateur inschakelen om te kijken of het bod wat we gedaan hebben een reëel bod is. Dat kan ongeveer een maand gaan duren.

We zijn nog een beetje aan het dubben aangezien we ook andere huizen voorbij zien komen die ons aanstaan. We hebben niet zoveel zin om een maand te gaan wachten op een reactie. Als we over anderhalve week niets gehoord hebben, trekken we waarschijnlijk het bod weer in (als dat mogelijk is) en wens ik ze veel succes.
Wat heeft een bank nou met de snelheid van onderhandelingen van doen? Je wordt onder (tijds)druk gezet; da's een oude makelaarstruc. Niet intrappen.

Overigens is het beste om niet te communiceren met de verkoper/makelaar, alleen je bod uitbrengen onder die en die voorwaarde(n) en geen antwoord op hun vragen geven.
pi_100795987
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat heeft een bank nou met de onderhandelingen van doen? Je wordt onder (tijds)druk gezet; da's een oude makelaarstruc. Niet intrappen.
De huidige bewoners van het huis hebben niets meer in te brengen bij de verkoop van het huis. De bank bepaalt voor wat voor prijs het huis verkocht wordt. En ik laat me niet onder tijdsdruk zetten, want zoals gezegd, als we binnen twee weken na ons bod niets gehoord hebben, trekken we ons bod in.

quote:
Overigens is het beste om niet te communiceren met de verkoper/makelaar, alleen je bod uitbrengen onder die en die voorwaarde(n) en geen antwoord op hun vragen geven.
Inderdaad een goede vuistregel, maar het ligt er ook een beetje aan met welke makelaar je te maken hebt.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  FOK!fotograaf dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:25:42 #190
13368 NiGeLaToR
pi_100796389
Er zijn rondom het onderhandel proces eigenlijk geen regels. Makelaars doen je graag geloven dat 'dit-of-dat gebruikelijk is', maar in feite kun je zelf bepalen wat je wilt. Zo hebben wij een bod een 7 maanden laten liggen, waarna het volledig geaccepteerd werd. Geen water-bij-de-wijn, elkaar-halverwege-tegemoet-komen en dat soort dingen. Oude woning verkocht met een koopsom en geen vraagprijs, voldoende scherp en aantrekkelijk zodat er niet onderhandeld hoefde te worden - ik wilde vooral snel ons huis verkopen en wist toch al waar we zouden eindigen.

Dus je kunt je bod natuurlijk gewoon intrekken, of laten staan, of verlagen, wat je wilt :) Tis niet voor niet een kopersmarkt.
pi_100796525
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
Er zijn rondom het onderhandel proces eigenlijk geen regels. Makelaars doen je graag geloven dat 'dit-of-dat gebruikelijk is', maar in feite kun je zelf bepalen wat je wilt. Zo hebben wij een bod een 7 maanden laten liggen, waarna het volledig geaccepteerd werd. Geen water-bij-de-wijn, elkaar-halverwege-tegemoet-komen en dat soort dingen. Oude woning verkocht met een koopsom en geen vraagprijs, voldoende scherp en aantrekkelijk zodat er niet onderhandeld hoefde te worden - ik wilde vooral snel ons huis verkopen en wist toch al waar we zouden eindigen.

Dus je kunt je bod natuurlijk gewoon intrekken, of laten staan, of verlagen, wat je wilt :) Tis niet voor niet een kopersmarkt.
Bedankt voor de verheldering. Er zitten wat overwegingen aan mijn gedachtegang, we hebben volgens mij een bod gedaan wat redelijk dicht bij de vraagprijs ligt. Als ze daar nu nog over moeten gaan nadenken en een taxateur moeten gaan inschakelen, dan heb ik daar niet zo een goed gevoel bij. En ons eindbod is ook echt een eindbod, we zijn niet van plan om hoger te bieden. En volgens mij duurt het geen maand om een taxateur te laten langskomen.

Maar we gaan wel zien wat er gebeurd. Over anderhalve week staat ons bod twee weken en dan moeten we maar eens een knoop gaan doorhakken.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:36:40 #192
13368 NiGeLaToR
pi_100796583
Of je laat 'm lekker staan en gaat gewoon verder shoppen. Zodra ze dan alsnog terugkomen met een akkoord kun je altijd nog zeggen dat je het niet doet. Uiteindelijk ben je als koper goed beschermd, zelfs als een (domme) makelaar je houdt aan je mondelinge bod (voorzover rechtsgeldig), teken je een voorlopig koopcontract en zodra je dat hebt gedaan zeg je 'ontbinden maar, ik heb me bedacht'. Die bedenktijd is er niet voor niets. Ik merk dat de houding momenteel meer is dat ze pas de vlag uithangen als de bedenktijd verlopen is, het gebeurt momenteel vaak genoeg dat er getekend wordt en men zich op de laatste bedenkdag bedenkt. Kan een manier zijn om een soort 'optie' op een woning af te dwingen, of mensen zijn gewoon zoekerig ofzo en zien dan in de bedenktijd op Funda nog een droomhuis.. en nog een en nog een :D
pi_100796746
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:33 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

En volgens mij duurt het geen maand om een taxateur te laten langskomen.

Kan met een paar dagen én langskomen én het taxatierapport gereed hebben. Als er maar betaald wordt. Overigens weer onzinnig dat de verkoper een taxatie laat uitvoeren, omdat een er een bod is gedaan.

De bank houdt toch niet van lang onderhandelen.....btw, wie heeft je verteld dat het huis i.o.v. de bank moet worden verkocht?

Zou gewoon niet meer van me laten horen...
  FOK!fotograaf dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:50:49 #194
13368 NiGeLaToR
pi_100796825
Ja precies, dat impulsief emotionele handelen zal ze leren! :+ Gewoon niet meer opnemen als ze bellen ook! :')

Hoe lastig het ook is, blijf er zo zakelijk mogelijk in staan. Lukt dit je niet, vraag anders een familielid of vriend die vaker onderhandelt om je te helpen - zeker als het niet om zijn/haar huis zelf gaat is hard onderhandelen een stuk makkelijker.

Wat ons erg hielp is vooraf een plan maken met hoe we het geheel (aankoop - verkoop) zouden gaan regelen en wat voor ons de 'GO/NOGO' momenten zouden zijn. Door dit ook open en bloot met financiers en makelaars te bespreken was het hele traject erg eenvoudig. Iedereen wist:
- wat we over hadden voor het nieuwe huis
- dat we het nieuwe huis pas kochten als het oude was verkocht
- wat de prijs was voor het oude huis
- dat we geen haast hadden

en ondanks dat er regelmatig belletjes waren in de trant van 'water-bij-wijn', elkaar 'halvewege-tegenkomen', etc is het precies zo gebeurd zoals we wilden. Oke, het duurde lang(er), maar we hebben dan ook 18% onder de vraagprijs betaald, ons oude huis verkocht voor we een nieuw huis kochten en dus minimaal risico gelopen.
pi_100796841
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan met een paar dagen én langskomen én het taxatierapport gereed hebben. Als er maar betaald wordt. Overigens weer onzinnig dat de verkoper een taxatie laat uitvoeren, omdat een er een bod is gedaan.
Dat snap ik dus ook niet, een woning te koop zetten met een vraagprijs, maar zodra er een bod binnenkomt, een taxateur langs laten sturen. Hoe langer ik erover nadenk, hoe vreemder ik het vind.

quote:
De bank houdt toch niet van lang onderhandelen.....btw, wie heeft je verteld dat het huis i.o.v. de bank moet worden verkocht?

Zou gewoon niet meer van me laten horen...
Die info komt natuurlijk van de makelaar.
pi_100796930
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Of je laat 'm lekker staan en gaat gewoon verder shoppen. Zodra ze dan alsnog terugkomen met een akkoord kun je altijd nog zeggen dat je het niet doet. Uiteindelijk ben je als koper goed beschermd, zelfs als een (domme) makelaar je houdt aan je mondelinge bod (voorzover rechtsgeldig), teken je een voorlopig koopcontract en zodra je dat hebt gedaan zeg je 'ontbinden maar, ik heb me bedacht'. Die bedenktijd is er niet voor niets. Ik merk dat de houding momenteel meer is dat ze pas de vlag uithangen als de bedenktijd verlopen is, het gebeurt momenteel vaak genoeg dat er getekend wordt en men zich op de laatste bedenkdag bedenkt. Kan een manier zijn om een soort 'optie' op een woning af te dwingen, of mensen zijn gewoon zoekerig ofzo en zien dan in de bedenktijd op Funda nog een droomhuis.. en nog een en nog een :D
Je hebt inderdaad ook bedenktijd, die was ik nog helemaal vergeten. Ik wil niet zeggen dat dit ons droomhuis is, maar het is wel een buitenkans.
pi_100796994
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:56 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik wil niet zeggen dat dit ons droomhuis is, maar het is wel een buitenkans.
Ik hoop niet voor je, dat de makelaar dit (mee)leest en weet wie jij bent....
pi_100796998
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ja precies, dat impulsief emotionele handelen zal ze leren! :+ Gewoon niet meer opnemen als ze bellen ook! :')

Hoe lastig het ook is, blijf er zo zakelijk mogelijk in staan. Lukt dit je niet, vraag anders een familielid of vriend die vaker onderhandelt om je te helpen - zeker als het niet om zijn/haar huis zelf gaat is hard onderhandelen een stuk makkelijker.

Wat ons erg hielp is vooraf een plan maken met hoe we het geheel (aankoop - verkoop) zouden gaan regelen en wat voor ons de 'GO/NOGO' momenten zouden zijn. Door dit ook open en bloot met financiers en makelaars te bespreken was het hele traject erg eenvoudig. Iedereen wist:
- wat we over hadden voor het nieuwe huis
- dat we het nieuwe huis pas kochten als het oude was verkocht
- wat de prijs was voor het oude huis
- dat we geen haast hadden
Dat hebben we gelukkig al gedaan, we hebben wel een aantal duidelijke mijlpalen en grenzen opgeschreven. Daar valt dit huis op dit moment (ruim) in.

quote:
en ondanks dat er regelmatig belletjes waren in de trant van 'water-bij-wijn', elkaar 'halvewege-tegenkomen', etc is het precies zo gebeurd zoals we wilden. Oke, het duurde lang(er), maar we hebben dan ook 18% onder de vraagprijs betaald, ons oude huis verkocht voor we een nieuw huis kochten en dus minimaal risico gelopen.
Ons oude huis is gelukkig al verkocht, dat scheelt ook aanzienlijk. Maar dat hebben jullie goed gedaan. Ik hoop dat het bij ons ook zo soepel gaat. :)
  FOK!fotograaf dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:59:43 #199
13368 NiGeLaToR
pi_100797007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:51 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dat snap ik dus ook niet, een woning te koop zetten met een vraagprijs, maar zodra er een bod binnenkomt, een taxateur langs laten sturen. Hoe langer ik erover nadenk, hoe vreemder ik het vind.

[..]

Die info komt natuurlijk van de makelaar.
Toevallig werd ons nieuwe huis verkocht door een verzekeraar. Beetje vergelijkbaar misschien.
Als je dat weet, dan weet je ook dat:
- geen emotionele binding met de woning, das een voordeel
- bank zal afweging maken tussen verlies nemen nu of kosten laten oplopen en verlies nemen later
- taxatie kan een recht van de bewoners zijn, die waarschijnlijk met de restschuld blijven zitten.

Uiteindelijk kan dit juist een buitenkans zijn, aangezien de bank er weinig notie van heeft of iets emotioneel te hoog of laag ligt. Die kijken op de balans en denken 'weg is weg'.
Zo ging het bij ons van de een op andere dag van vraagprijs naar 18% eraf, zonder dat ze de vraagprijs ooit verlaagd hadden. Iemand was het blijkbaar zat.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:02:10 #200
13368 NiGeLaToR
pi_100797064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:59 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dat hebben we gelukkig al gedaan, we hebben wel een aantal duidelijke mijlpalen en grenzen opgeschreven. Daar valt dit huis op dit moment (ruim) in.

[..]

Ons oude huis is gelukkig al verkocht, dat scheelt ook aanzienlijk. Maar dat hebben jullie goed gedaan. Ik hoop dat het bij ons ook zo soepel gaat. :)
Nou ja, moet lukken, je hebt je huis al verkocht, das de grootste stap en kunt nu dus lekker shoppen :)
overigens klinkt het bij ons nu als mooi soepel verhaal, maar moest uiteindelijk wel in 12 dagen 'over' ivm overdrachtdata en had 5 weken om financiering etc in orde te krijgen aan twee kanten. Dus opschuiven van ontbindende voorwaarden etc. Ik kon ontbinden tot de ochtend dat we bij de notaris zaten :P slecht voor je gemoedsrust kan ik je zeggen :+ Maar, we konden er tot op de laatste snik onderuit en dat was belangrijk (ivm ontbindende voorwaarden van de kopers).
pi_100797256
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:59 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Toevallig werd ons nieuwe huis verkocht door een verzekeraar. Beetje vergelijkbaar misschien.
Als je dat weet, dan weet je ook dat:
- geen emotionele binding met de woning, das een voordeel
- bank zal afweging maken tussen verlies nemen nu of kosten laten oplopen en verlies nemen later
- taxatie kan een recht van de bewoners zijn, die waarschijnlijk met de restschuld blijven zitten.

Uiteindelijk kan dit juist een buitenkans zijn, aangezien de bank er weinig notie van heeft of iets emotioneel te hoog of laag ligt. Die kijken op de balans en denken 'weg is weg'.
Zo ging het bij ons van de een op andere dag van vraagprijs naar 18% eraf, zonder dat ze de vraagprijs ooit verlaagd hadden. Iemand was het blijkbaar zat.
Dat soort dingen hadden we ons ook bedacht, maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Als ze ons bod te laag vinden, dan gaan we gewoon verder zoeken en als er nog meer rare fratsen plaatsvinden of het staat ons gewoon niet aan dan trekken we ons bod in en zoeken we ook gewoon verder.
pi_100797292
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:02 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Nou ja, moet lukken, je hebt je huis al verkocht, das de grootste stap en kunt nu dus lekker shoppen :)
overigens klinkt het bij ons nu als mooi soepel verhaal, maar moest uiteindelijk wel in 12 dagen 'over' ivm overdrachtdata en had 5 weken om financiering etc in orde te krijgen aan twee kanten. Dus opschuiven van ontbindende voorwaarden etc. Ik kon ontbinden tot de ochtend dat we bij de notaris zaten :P slecht voor je gemoedsrust kan ik je zeggen :+ Maar, we konden er tot op de laatste snik onderuit en dat was belangrijk (ivm ontbindende voorwaarden van de kopers).
Dus je hebt aardig mogen rennen die 5 weken. Uiteindelijk telt dat je het wel goed voor elkaar had.
pi_100797310
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:59 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik hoop niet voor je, dat de makelaar dit (mee)leest en weet wie jij bent....
Waarom niet?
pi_100797357
Buitenkansje...mogelijk droomhuisje...laat die koper er maar voor betalen...
pi_100797385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:15 schreef blomke het volgende:
Ons bod staat. Niet genoeg? Succes met het zoeken van een koper.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:02:34 #206
13368 NiGeLaToR
pi_100798608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:15 schreef blomke het volgende:
Daarom heb ik met de makelaars die betrokken waren bij aankoop/verkoop/etc gewoon allemaal hetzelfde inzicht gegeven in hoe we het gingen doen. Enige wat ze konden doen was data invullen, bedragen en volgorde was al bepaald ;) Mogen ze best op internet lezen hoor.

Je bepaalt je eigen regels.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:12 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dus je hebt aardig mogen rennen die 5 weken. Uiteindelijk telt dat je het wel goed voor elkaar had.
Jep, en dan is het op zich 'maar' werk. Beter dan op de bank moeten zitten wachten. Al voor we de koop en verkoop rond hadden ben ik als een gek gaan inpakken - ik vermoedde dat als het zou lukken we meteen onze biezen moesten kunnen pakken. Ruimde meteen lekker op - zowel in huis als psychisch :+
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:22:24 #207
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100803526
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat heeft een bank nou met de snelheid van onderhandelingen van doen? Je wordt onder (tijds)druk gezet; da's een oude makelaarstruc. Niet intrappen.

Inderdaad. Als een bank een huis verkoopt, dan zal ze dat zo snel mogelijk willen tegen een voor hen acceptabele prijs. Ze weten dondersgoed hoeveel de openstaande schuld is. Zodra dat eruit is boeit het ze geen zak meer.

Tenzij de bank het huis zelf als belegging heeft gekocht. Dan snap ik dat ze er een goede prijs voor willen hebben en rendement telt. Anders gaat het gewoon om de hypotheekwaarde/schuld en boeit de restwaarde niet.
Ook hoi !
pi_100841578
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:02 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Daarom heb ik met de makelaars die betrokken waren bij aankoop/verkoop/etc gewoon allemaal hetzelfde inzicht gegeven in hoe we het gingen doen. Enige wat ze konden doen was data invullen, bedragen en volgorde was al bepaald ;) Mogen ze best op internet lezen hoor.

Je bepaalt je eigen regels.
Dat laatste zinnetje is een hele belangrijke inderdaad. We wachten tot ons bod twee weken oud is. Mocht er dan nog helemaal niets gebeurd zijn, dan is het wat mij betreft: op zoek naar een andere woning.

quote:
[..]

Jep, en dan is het op zich 'maar' werk. Beter dan op de bank moeten zitten wachten. Al voor we de koop en verkoop rond hadden ben ik als een gek gaan inpakken - ik vermoedde dat als het zou lukken we meteen onze biezen moesten kunnen pakken. Ruimde meteen lekker op - zowel in huis als psychisch :+
Dat kan ik me goed voorstellen, ik ben zelf al vijf jaar bezig met huisperikelen. Ik zal blij zijn als we over kunnen naar een nieuw huis. Dat zal mij een hoop rust geven tussen de oren.
pi_100843069
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:41 schreef PierreBetfair het volgende:
En...........zijn er nog ontwikkelingen? w/
Ik word gestalkt door de makelaar :')

Kerel heeft me al 3x gebeld om te polsen hoe onze interesse nou is, of we 2e bezichtiging willen etc. Redelijk wanhopig dus volgens mij. Natuurlijk weinig los gelaten en dat we op het moment bezig zijn met een aantal andere huizen. Wat ook waar is, we bezichtigen gewoon verder, zijn nu bezig net een andere categorie huisjes te bekijken om te kijken of dat iets voor ons is.

Huis vinden we nog steeds erg leuk maar staat even "on hold".
pi_100883654
Ik ben de afgelopen 2,5 jaar ook aan het rond kijken op de markt, niet dat ik weg wil maar kijken kan geen kwaad. Wat mij opvalt is dat hier huizen of binnen 3 maanden weg zijn of heel lang te koop staan.

Het eerste huisje wat mijn intresse had, bijna 3 jaar terug, stond te koop voor >450.K, Dit was gezien de buurt een opmerkelijk hoge prijs, maar na het zien van de foto's begrijpelijk van uit de verkopers. Granieten vloer, goud kleurige kranen en stijlen enz. Dit is verkocht na ruim 1,5 jaar voor rond de 350K. gezien de stijl heb ik eerst alles er uitgesloopt.

Hier in de directe omgeving staan een aantal huizen te koop, de een staat al ruim 2 jaar en is van 210.K naar 185. K gezakt, een ander nu ruim een jaar, van > 750K en is nu gezakt tot 559. K. Maar ook het pand van mijn buren, binnen 2 maanden voor 257 K waarvan ik denk dat de kopers verliefd zijn geworden op het pand, zelf zou ik nu niet veel verder dan 240.K gaan
pi_100885622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:59 schreef olskie het volgende:Het eerste huisje wat mijn intresse had, bijna 3 jaar terug, stond te koop voor >450.K, Dit was gezien de buurt een opmerkelijk hoge prijs, maar na het zien van de foto's begrijpelijk van uit de verkopers. Granieten vloer, goud kleurige kranen en stijlen enz. Dit is verkocht na ruim 1,5 jaar voor rond de 350K. gezien de stijl heb ik eerst alles er uitgesloopt.
Begrijp ik dat jij dit huis toen hebt gekocht en verbouwd?
pi_100979653
Nieuwe situatie :)

- Huis uit openingspost vinden we nog steeds interessant
- 2e huis (een nieuwbouwhuis!!:D) gezien dat we tot onze eigen verbazing zeer interessant vinden (bijna twee keer zo ruim, erg netjes en het is niet in een nieuwbouwwijk maar gewoon 'in de stad' en daarmee niet sfeerloos ;) )

We willen nu eigenlijk op beide huizen een (laag) bod gaan plaatsen. Je hoort natuurlijk steeds meer negatieve verhalen over de huizenmarkt en economie in het algemeen. Verder hebben we voor ons gevoel een aantal minpunten per huis die zeker zouden moeten bijdragen aan het verantwoorden van een lagere verkoopprijs dan gevraagd.

Hebben jullie tips over hoe we dit bod het beste kunnen overbrengen (per mail, brief of toch telefonisch?) en hoe we dit het beste kunnen formuleren. In het ideale geval krijgt de verkoper natuurlijk een beetje het gevoel dat we meer serieuze optie's hebben.

Wij zouden het liefst het bod per mail uitbrengen omdat we het idee hebben dat we dan duidelijker en rustiger onze mening over "waarom dit bod" kunnen verklaren. Anderzijds, nemen ze dat serieus?

Nieuwbouw huis staat trouwens in een rijtje van ongeveer 30 huizen waarvan er 10 nog niet verkocht zijn. De verkochte huizen worden ondertussen al bewoond. Wij hebben het idee dat wij hierop dus best een bod kunnen plaatsen, of is dit ongebruikelijk?
  FOK!fotograaf zondag 21 augustus 2011 @ 13:37:54 #213
13368 NiGeLaToR
pi_100998765
Wat ik vooral lees is dat je redenen aan het bedenken bent waarom men het eventueel niet zal accepteren. Zoals ik al eerder zei is het aan jullie zelf. Je bent de verkopers geen reden verplicht, dus het kan volstaan met louter je bod. Anderzijds is het evengoed een kwestie van gunnen, dus kan het in je voordeel werken sympathie te wekken. 'Dreigen' met andere opties helpt daar wat mij betreft niet aan mee - ik zou dan denken 'graag of niet'.

Wat misschien wel kan werken is de makelaar te bellen, melden dat het huis jullie interesse heeft en jullie na ampele overwegingen tot een bod zijn gekomen. Het bod reflecteert wat jullie het huis waard vinden en sluit aan wat volgens jullie een goede prijs is voor dit huis. Minpunten benadrukken of zeggen dat het huis eigenlijk de verkeerde kleur ofzo is zou ik voor me houden. Alsof je op een huis gaat bieden wat je eigenlijk niet wilt hebben.

Overigens, als je dezelfde 'truc' wilt uithalen als wij hebben gedaan moet je heel zeker weten wat je wilt betalen voor het huis en het verhaal nog ietsje stelliger brengen. We willen het huis heel graag, we vinden het erg mooi en zijn bereid bedrag X er voor te betalen. Dat is daarmee dan ook ons enige bod en eindbod. Makelaar zal jamaar water-bij-wijn-boter-bij-vis-middelen-in-het-midden enzo en daarop moet je dan gewoon niet in gaan. Neem 'n voorbeeld aan Hanibal (A-team ;) ); maak 'n plan, laat het werken en sluit af met een sigaar onder het motto 'I love it when a plan comes together..' :+

Succes!
pi_100998826
Bij mijn zus zijn we gestart met een bod dat 40k onder de vraagprijs lag (222k tov 182.500), verkopers wilden nog geen tegenbod doen en wilden een substantiele verhoging in de prijs zien :') Dacht het niet.
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:55:59 #215
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100999343
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:37 schreef NiGeLaToR het volgende:
Overigens, als je dezelfde 'truc' wilt uithalen als wij hebben gedaan moet je heel zeker weten wat je wilt betalen voor het huis en het verhaal nog ietsje stelliger brengen. We willen het huis heel graag, we vinden het erg mooi en zijn bereid bedrag X er voor te betalen. Dat is daarmee dan ook ons enige bod en eindbod. Makelaar zal jamaar water-bij-wijn-boter-bij-vis-middelen-in-het-midden enzo en daarop moet je dan gewoon niet in gaan. Neem 'n voorbeeld aan Hanibal (A-team ;) ); maak 'n plan, laat het werken en sluit af met een sigaar onder het motto 'I love it when a plan comes together..' :+
Mooi samengevat! 't Is een kopersmarkt, de makelaar doet niet echt ter zake, en prijsopdrijvingen moet je niet op ingaan.
pi_101004445
Elk bod dat je doet, is een serieus bod. Een koper die een bieder van 220 oid uitlacht, kan over een jaar wel eens heel erg spijt gaan krijgen.....

Een taxateur vraagt vaak aan de makelaar of de verkopers wat zij in hun hoofd hebben en baseert hierop mede zijn prijs. Een aankoopmakelaar bemiddeld het liefst een zo hoog mogelijke prijs, want dan strijk ie meer commissie op dan wanneer jij een koopje doet. En een aankoopmakelaar is een collega van de verkopende makelaar, een paar weken later is jouw aankoopmakelaar de verkopende makelaar van een ander huis en de verkopende makelaar werkt voor de aankoper... makelaars willen allemaal verdienen, dus de prijs zo hoog mogelijk krijgen.......
pi_101046825
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:04 schreef Huisvraag het volgende:

pi_101046998
De term' staat 6 weken te koop', wordt waarheid door het huis
uit de verkoop te halen en opnieuw aan te melden. klaar is kees
pi_101047219
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:49 schreef knokfrok het volgende:
De term' staat 6 weken te koop', wordt waarheid door het huis
uit de verkoop te halen en opnieuw aan te melden. klaar is kees
Nee hoor. Op jaap.nl kun je gewoon blijven volgen hoe lang een huis te koop staat. Ook al melden ze het 100 keer opnieuw aan.
pi_101049527
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:55 schreef Huisvraag het volgende:

[..]

Nee hoor. Op jaap.nl kun je gewoon blijven volgen hoe lang een huis te koop staat. Ook al melden ze het 100 keer opnieuw aan.
Dat dus.
pi_101400222
Even een update: we hebben nog steeds niets gehoord van ons bod op het huis. De bank is zeer traag met het regelen van dit soort zaken.

We zijn daarnaast bezig geweest met een ander huis dat op ons pad kwam. We zouden woensdag om de tafel gaan zitten om de onderhandelingen af te ronden, maar gisteren kreeg ik een telefoontje dat er 'ineens' mensen waren langs gekomen en die hadden een bod gedaan en de verkoper heeft dat bod geaccepteerd.
pi_101400234
Eh que? De bank is traag met het bod? Dacht het niet.
pi_101400244
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:21 schreef Scorpie het volgende:
Eh que? De bank is traag met het bod? Dacht het niet.
De bank is traag met het sturen van een taxateur om het huis waar we op geboden hebben te taxeren. Het huis waar we op geboden hebben moet namelijk verkocht worden van de bank.
pi_101400259
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:22 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

De bank is traag met het sturen van een taxateur om het huis waar we op geboden hebben te taxeren. Het huis waar we op geboden hebben moet namelijk verkocht worden van de bank.
Dus je hebt een bod gedaan zonder dat het huis al in de executieverkoop is gegaan? Ja, dan kan je lang wachten.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 08:44:50 #225
323876 michaelmoore
pi_101400506
quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:39 schreef Scorpie het volgende:
Bij mijn zus zijn we gestart met een bod dat 40k onder de vraagprijs lag (222k tov 182.500), verkopers wilden nog geen tegenbod doen en wilden een substantiele verhoging in de prijs zien :') Dacht het niet.
Uiteraard niet, ze komen vanzelf
pi_101400524
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Uiteraard niet, ze komen vanzelf
We zijn ietsje omhoog gegaan nu, en volgens mij is de paniekmode aangegaan bij de verkopende partij.
pi_102260921
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We zijn ietsje omhoog gegaan nu, en volgens mij is de paniekmode aangegaan bij de verkopende partij.
Nog nieuws?
pi_102261097
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:53 schreef Giro het volgende:

[..]

Nog nieuws?
Mail gehad van de makelaar dat de verkopende partij 'om zeer persoonlijke redenen in het huis blijven wonen', maar ondertussen staat het wel gewoon weer op Funda :')
pi_102341291
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mail gehad van de makelaar dat de verkopende partij 'om zeer persoonlijke redenen in het huis blijven wonen', maar ondertussen staat het wel gewoon weer op Funda :')
Jammer. Misschien mochten/konden ze niet voor die prijs verkopen omdat ze dan met een restschuld achter zouden blijven...?
  zaterdag 24 september 2011 @ 21:29:20 #230
323876 michaelmoore
pi_102341696
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

bluf lijkt me
pi_102473574
We hebben vorige week een bod gedaan op een huis. Van de makelaar krijgen we terug:

... XXX zal niet ingaan op uw bod. Op dit moment is het een vaste prijs.

Voor mij klinkt het alsof hij het bod dus niet heeft doorgegeven aan de eigenaar van het huis. Kan/mag ik dit van hem eisen?
pi_102473848
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:33 schreef Huisvraag het volgende:
We hebben vorige week een bod gedaan op een huis. Van de makelaar krijgen we terug:

Voor mij klinkt het alsof hij het bod dus niet heeft doorgegeven aan de eigenaar van het huis. Kan/mag ik dit van hem eisen?
Nee.
Maar niets staat jou in de weg om gewoon bij die mensen aan te bellen natuurlijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 28 september 2011 @ 15:37:10 #233
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_102479124
Of ze zelf op te bellen met je bod? Vast wel een nummer te vinden behorende bij die woning.

Ik vind het ook altijd zo vaag dat je je bod moet doorgeven aan een makelaar. Met die mensen onderhandelen is veel directer en bovendien weet je dan gelijk wat voor verkopers het zijn. En of die je wel of niet serieus nemen. Als er echt een goed bod komt, zullen die dat echt wel doorgeven aan de makelaar die dan vervolgens het stokje overneemt.
Ook hoi !
  woensdag 28 september 2011 @ 16:12:27 #234
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102480311
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:37 schreef Inlognaam het volgende:
Of ze zelf op te bellen met je bod? Vast wel een nummer te vinden behorende bij die woning.

Ik vind het ook altijd zo vaag dat je je bod moet doorgeven aan een makelaar. Met die mensen onderhandelen is veel directer en bovendien weet je dan gelijk wat voor verkopers het zijn. En of die je wel of niet serieus nemen. Als er echt een goed bod komt, zullen die dat echt wel doorgeven aan de makelaar die dan vervolgens het stokje overneemt.
Die makelaars proberen hun eigen belangen natuurlijk in stand te houden. Ze weten ongetwijfeld zelf ook wel dat ze met hun LOI cursus Makelaardij bar weinig toevoegen.
Net als die "open huizen dag", als ik een huis wil kopen bel ik op een doordeweekse dag wel een keer aan voor een bezichtiging, daar heb je die hele makelaars niet bij nodig...
pi_102480497
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:

Die makelaars proberen hun eigen belangen natuurlijk in stand te houden. Ze weten ongetwijfeld zelf ook wel dat ze met hun LOI cursus Makelaardij bar weinig toevoegen.
Net als die "open huizen dag", als ik een huis wil kopen bel ik op een doordeweekse dag wel een keer aan voor een bezichtiging, daar heb je die hele makelaars niet bij nodig...
Stoere praat, maar dat doe je toch niet. Het slaat ook nergens op want ze verwijzen je toch door naar de makelaar. Die heeft het te koop gezet en gaat het dus ook verkopen.
pi_102480542
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:18 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Stoere praat, maar dat doe je toch niet. Het slaat ook nergens op want ze verwijzen je toch door naar de makelaar. Die heeft het te koop gezet en gaat het dus ook verkopen.
+1
  woensdag 28 september 2011 @ 17:20:23 #237
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102482476
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:33 schreef Huisvraag het volgende:

Tuurlijk heeft die makelaar dat gemeld aan de eigenaar. Hij bedoelt gewoon dat de eigenaar tegen de makelaar 'fuck him' gezegd heeft en geeft dat jou door in iets vriendelijkere bewoordingen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')