Dat soort dingen hadden we ons ook bedacht, maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Als ze ons bod te laag vinden, dan gaan we gewoon verder zoeken en als er nog meer rare fratsen plaatsvinden of het staat ons gewoon niet aan dan trekken we ons bod in en zoeken we ook gewoon verder.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:59 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Toevallig werd ons nieuwe huis verkocht door een verzekeraar. Beetje vergelijkbaar misschien.
Als je dat weet, dan weet je ook dat:
- geen emotionele binding met de woning, das een voordeel
- bank zal afweging maken tussen verlies nemen nu of kosten laten oplopen en verlies nemen later
- taxatie kan een recht van de bewoners zijn, die waarschijnlijk met de restschuld blijven zitten.
Uiteindelijk kan dit juist een buitenkans zijn, aangezien de bank er weinig notie van heeft of iets emotioneel te hoog of laag ligt. Die kijken op de balans en denken 'weg is weg'.
Zo ging het bij ons van de een op andere dag van vraagprijs naar 18% eraf, zonder dat ze de vraagprijs ooit verlaagd hadden. Iemand was het blijkbaar zat.
Dus je hebt aardig mogen rennen die 5 weken. Uiteindelijk telt dat je het wel goed voor elkaar had.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:02 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nou ja, moet lukken, je hebt je huis al verkocht, das de grootste stap en kunt nu dus lekker shoppen![]()
overigens klinkt het bij ons nu als mooi soepel verhaal, maar moest uiteindelijk wel in 12 dagen 'over' ivm overdrachtdata en had 5 weken om financiering etc in orde te krijgen aan twee kanten. Dus opschuiven van ontbindende voorwaarden etc. Ik kon ontbinden tot de ochtend dat we bij de notaris zatenslecht voor je gemoedsrust kan ik je zeggen
Maar, we konden er tot op de laatste snik onderuit en dat was belangrijk (ivm ontbindende voorwaarden van de kopers).
Waarom niet?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik hoop niet voor je, dat de makelaar dit (mee)leest en weet wie jij bent....
Ons bod staat. Niet genoeg? Succes met het zoeken van een koper.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:15 schreef blomke het volgende:
Buitenkansje...mogelijk droomhuisje...laat die koper er maar voor betalen...
Daarom heb ik met de makelaars die betrokken waren bij aankoop/verkoop/etc gewoon allemaal hetzelfde inzicht gegeven in hoe we het gingen doen. Enige wat ze konden doen was data invullen, bedragen en volgorde was al bepaaldquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:15 schreef blomke het volgende:
Buitenkansje...mogelijk droomhuisje...laat die koper er maar voor betalen...
Jep, en dan is het op zich 'maar' werk. Beter dan op de bank moeten zitten wachten. Al voor we de koop en verkoop rond hadden ben ik als een gek gaan inpakken - ik vermoedde dat als het zou lukken we meteen onze biezen moesten kunnen pakken. Ruimde meteen lekker op - zowel in huis als psychischquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:12 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dus je hebt aardig mogen rennen die 5 weken. Uiteindelijk telt dat je het wel goed voor elkaar had.
Inderdaad. Als een bank een huis verkoopt, dan zal ze dat zo snel mogelijk willen tegen een voor hen acceptabele prijs. Ze weten dondersgoed hoeveel de openstaande schuld is. Zodra dat eruit is boeit het ze geen zak meer.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat heeft een bank nou met de snelheid van onderhandelingen van doen? Je wordt onder (tijds)druk gezet; da's een oude makelaarstruc. Niet intrappen.
Overigens is het beste om niet te communiceren met de verkoper/makelaar, alleen je bod uitbrengen onder die en die voorwaarde(n) en geen antwoord op hun vragen geven.
Dat laatste zinnetje is een hele belangrijke inderdaad. We wachten tot ons bod twee weken oud is. Mocht er dan nog helemaal niets gebeurd zijn, dan is het wat mij betreft: op zoek naar een andere woning.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:02 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Daarom heb ik met de makelaars die betrokken waren bij aankoop/verkoop/etc gewoon allemaal hetzelfde inzicht gegeven in hoe we het gingen doen. Enige wat ze konden doen was data invullen, bedragen en volgorde was al bepaaldMogen ze best op internet lezen hoor.
Je bepaalt je eigen regels.
Dat kan ik me goed voorstellen, ik ben zelf al vijf jaar bezig met huisperikelen. Ik zal blij zijn als we over kunnen naar een nieuw huis. Dat zal mij een hoop rust geven tussen de oren.quote:[..]
Jep, en dan is het op zich 'maar' werk. Beter dan op de bank moeten zitten wachten. Al voor we de koop en verkoop rond hadden ben ik als een gek gaan inpakken - ik vermoedde dat als het zou lukken we meteen onze biezen moesten kunnen pakken. Ruimde meteen lekker op - zowel in huis als psychisch
Ik word gestalkt door de makelaarquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:41 schreef PierreBetfair het volgende:
En...........zijn er nog ontwikkelingen?
Begrijp ik dat jij dit huis toen hebt gekocht en verbouwd?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:59 schreef olskie het volgende:Het eerste huisje wat mijn intresse had, bijna 3 jaar terug, stond te koop voor >450.K, Dit was gezien de buurt een opmerkelijk hoge prijs, maar na het zien van de foto's begrijpelijk van uit de verkopers. Granieten vloer, goud kleurige kranen en stijlen enz. Dit is verkocht na ruim 1,5 jaar voor rond de 350K. gezien de stijl heb ik eerst alles er uitgesloopt.
Mooi samengevat! 't Is een kopersmarkt, de makelaar doet niet echt ter zake, en prijsopdrijvingen moet je niet op ingaan.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:37 schreef NiGeLaToR het volgende:
Overigens, als je dezelfde 'truc' wilt uithalen als wij hebben gedaan moet je heel zeker weten wat je wilt betalen voor het huis en het verhaal nog ietsje stelliger brengen. We willen het huis heel graag, we vinden het erg mooi en zijn bereid bedrag X er voor te betalen. Dat is daarmee dan ook ons enige bod en eindbod. Makelaar zal jamaar water-bij-wijn-boter-bij-vis-middelen-in-het-midden enzo en daarop moet je dan gewoon niet in gaan. Neem 'n voorbeeld aan Hanibal (A-team); maak 'n plan, laat het werken en sluit af met een sigaar onder het motto 'I love it when a plan comes together..'
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:04 schreef Huisvraag het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Wij denken ook niet ver te komen met 200.000. Inderdaad wel goed om aan de makelaar te vragen waarom het zoveel is gestegen in acht jaar. Nieuwe keuken en badkamer is wat simpel, de hele binnenkant van de woning is net gerenoveerd incl alle electra, muren strak etc. Vergelijkbare woningen in deze buurt hebben vaak nog leidingen, electr bijvoorbeeld in het zicht en dat is hier niet meer zo.
Volgens de makelaar (maar wat zou jij zeggen;)) waren er veel geinteresseerden en ook al een bod geweest. Huis staat nu 6 weken te koop.
Bij een aankoopkeuring, krijg je dan ook een oordeel over de waarde van het huis, of is dat echt een taxatie en moet je dat weer apart aanvragen?
Nee hoor. Op jaap.nl kun je gewoon blijven volgen hoe lang een huis te koop staat. Ook al melden ze het 100 keer opnieuw aan.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:49 schreef knokfrok het volgende:
De term' staat 6 weken te koop', wordt waarheid door het huis
uit de verkoop te halen en opnieuw aan te melden. klaar is kees
Dat dus.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:55 schreef Huisvraag het volgende:
[..]
Nee hoor. Op jaap.nl kun je gewoon blijven volgen hoe lang een huis te koop staat. Ook al melden ze het 100 keer opnieuw aan.
De bank is traag met het sturen van een taxateur om het huis waar we op geboden hebben te taxeren. Het huis waar we op geboden hebben moet namelijk verkocht worden van de bank.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:21 schreef Scorpie het volgende:
Eh que? De bank is traag met het bod? Dacht het niet.
Dus je hebt een bod gedaan zonder dat het huis al in de executieverkoop is gegaan? Ja, dan kan je lang wachten.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:22 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
De bank is traag met het sturen van een taxateur om het huis waar we op geboden hebben te taxeren. Het huis waar we op geboden hebben moet namelijk verkocht worden van de bank.
Uiteraard niet, ze komen vanzelfquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:39 schreef Scorpie het volgende:
Bij mijn zus zijn we gestart met een bod dat 40k onder de vraagprijs lag (222k tov 182.500), verkopers wilden nog geen tegenbod doen en wilden een substantiele verhoging in de prijs zienDacht het niet.
We zijn ietsje omhoog gegaan nu, en volgens mij is de paniekmode aangegaan bij de verkopende partij.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Uiteraard niet, ze komen vanzelf
Nog nieuws?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zijn ietsje omhoog gegaan nu, en volgens mij is de paniekmode aangegaan bij de verkopende partij.
Mail gehad van de makelaar dat de verkopende partij 'om zeer persoonlijke redenen in het huis blijven wonen', maar ondertussen staat het wel gewoon weer op Fundaquote:
Jammer. Misschien mochten/konden ze niet voor die prijs verkopen omdat ze dan met een restschuld achter zouden blijven...?quote:Op donderdag 22 september 2011 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mail gehad van de makelaar dat de verkopende partij 'om zeer persoonlijke redenen in het huis blijven wonen', maar ondertussen staat het wel gewoon weer op Funda
bluf lijkt mequote:Op donderdag 22 september 2011 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mail gehad van de makelaar dat de verkopende partij 'om zeer persoonlijke redenen in het huis blijven wonen', maar ondertussen staat het wel gewoon weer op Funda
Nee.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:33 schreef Huisvraag het volgende:
We hebben vorige week een bod gedaan op een huis. Van de makelaar krijgen we terug:
... XXX zal niet ingaan op uw bod. Op dit moment is het een vaste prijs.
Voor mij klinkt het alsof hij het bod dus niet heeft doorgegeven aan de eigenaar van het huis. Kan/mag ik dit van hem eisen?
Die makelaars proberen hun eigen belangen natuurlijk in stand te houden. Ze weten ongetwijfeld zelf ook wel dat ze met hun LOI cursus Makelaardij bar weinig toevoegen.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:37 schreef Inlognaam het volgende:
Of ze zelf op te bellen met je bod? Vast wel een nummer te vinden behorende bij die woning.
Ik vind het ook altijd zo vaag dat je je bod moet doorgeven aan een makelaar. Met die mensen onderhandelen is veel directer en bovendien weet je dan gelijk wat voor verkopers het zijn. En of die je wel of niet serieus nemen. Als er echt een goed bod komt, zullen die dat echt wel doorgeven aan de makelaar die dan vervolgens het stokje overneemt.
Stoere praat, maar dat doe je toch niet. Het slaat ook nergens op want ze verwijzen je toch door naar de makelaar. Die heeft het te koop gezet en gaat het dus ook verkopen.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Die makelaars proberen hun eigen belangen natuurlijk in stand te houden. Ze weten ongetwijfeld zelf ook wel dat ze met hun LOI cursus Makelaardij bar weinig toevoegen.
Net als die "open huizen dag", als ik een huis wil kopen bel ik op een doordeweekse dag wel een keer aan voor een bezichtiging, daar heb je die hele makelaars niet bij nodig...
+1quote:Op woensdag 28 september 2011 16:18 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Stoere praat, maar dat doe je toch niet. Het slaat ook nergens op want ze verwijzen je toch door naar de makelaar. Die heeft het te koop gezet en gaat het dus ook verkopen.
Tuurlijk heeft die makelaar dat gemeld aan de eigenaar. Hij bedoelt gewoon dat de eigenaar tegen de makelaar 'fuck him' gezegd heeft en geeft dat jou door in iets vriendelijkere bewoordingen.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:33 schreef Huisvraag het volgende:
We hebben vorige week een bod gedaan op een huis. Van de makelaar krijgen we terug:
... XXX zal niet ingaan op uw bod. Op dit moment is het een vaste prijs.
Voor mij klinkt het alsof hij het bod dus niet heeft doorgegeven aan de eigenaar van het huis. Kan/mag ik dit van hem eisen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |