tegenwoordig worden kijkers/ kopers niet meer weggestuurd ook al bieden ze de helft in het eerste bodquote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:24 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nee................als topicstarter 12% -13% onder de vraag biedt (rond de 260) is dat ook niet laag.
Echter waren hier figuren die riepen "200K openen", dat komt overeen met 340K op een huis van 500K bieden, om jouw voorbeeld maar even te gebruiken. Slaat dus totaal nergens op.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tegenwoordig worden kijkers/ kopers niet meer weggestuurd ook al bieden ze de helft in het eerste bod
Onzin, je kunt altijd in onderhandeling komen. In Nederland zijn mensen gewoon vergeten dat er nog steeds zoiets als vraag en aanbod bestaat - je hoeft niet te betalen wat er gevraagd wordt. Ik heb mijn apartement zo goed onder de vraagprijs gekocht. Ik had immers geen haast (het is een 2e woning) en de verkoper had weinig andere kopers in deze tijd...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:46 schreef PierreBetfair het volgende:
je hoort mij niet zeggen dat ik de prijzen normaal vind. Ik vind ze ook absurd hoog. Neemt niet weg dat je met een bod wat 30% onder de vraagrpijs ligt nooit in onderhandeling komt.
Btw, je hebt zelf ook 475 betaald voor een woning die nu nog 400K waard is en over enkele jaren wellicht nog 300K
Iemand die denkt dat zijn huis in 8 jaar tijd in prijs verdubbeld lach ik ook in zijn gezicht uit.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:55 schreef Pinklady89 het volgende:
Grote kans dat ze op 200k niet eens reageren. En dat zou ik ook niet doen. Zou ik ook een grote grap vinden als verkoper. 299k is misschien erg veel, hoewel dat uiteraard ook wel van de verbouwing afhangt.
Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld 10% van de vraagprijs af krijgt. In dat geval zit je op 270k. Dan zit je met 200k op 67% i.p.v. 90%. Op een bod onder de 75% zou ik niet eens reageren als verkoper. Voor jou een ander. Of tien anderen.
Eventueel kun je het nog bouwkundig laten keuren en op basis daarvan wat lager bieden.
Verder kun je nog eens aan de verkopers vragen waarom het huis 123k in waarde gestegen is in 8 jaar.
Staat het al lang te koop? Zijn er veel gegadigden? Als het al lang te koop staat en er niet veel gegadigden zijn, kun je ook nog lager bieden.
Maar hou wel in je achterhoofd dat een verkoper je met een bod van 200k faliekant uitlacht.
Geen onzin. Ga maar op 100 willekeurige huizen een openingsbod doen van 30% onder de vraagrprijs. Dan kom je 0 keer onderhandeling, dan kan ik je alvast verklappen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:56 schreef Drive-r het volgende:
Onzin, je kunt altijd in onderhandeling komen.
Is dat zo? Ik zou de onderhandeling ingaan, omdat er altijd mensen zijn die weldegelijk echt geinteresseerd zijn, maar niet direct de hoofdprijs bieden. Ze moeten alleen niet verwachten dat ik dan gelijk ook tientallen procenten zak.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Geen onzin. Ga maar op 100 willekeurige huizen een openingsbod doen van 30% onder de vraagrprijs. Dan kom je 0 keer onderhandeling, dan kan ik je alvast verklappen.
Kun je dit even nader uitleggen. Ik begrijp er eerlijk gezegd weinig tot niets vanquote:Op maandag 15 augustus 2011 16:04 schreef Inlognaam het volgende:
of uit een erfenis..........Dan is het verschil netto alweer kleiner vanwege erfbelastingen, enz. Maar dan zit je niet op 30% natuurlijk, maar wellicht dat je dan wel rond de 60-70% kan uitkomen. Je moet maar net het geluk hebben.
Als een huis dat te koop staat uit een nalatenschap komt, moet het verkocht worden. De opbrengst daarvan zal verdeeld moeten worden.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:10 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Kun je dit even nader uitleggen. Ik begrijp er eerlijk gezegd weinig tot niets van
Ja, want alle verkoper bieden hun huis tegen een realistische prijs aan natuurlijkquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Geen onzin. Ga maar op 100 willekeurige huizen een openingsbod doen van 30% onder de vraagrprijs. Dan kom je 0 keer onderhandeling, dan kan ik je alvast verklappen.
Ik zou eerder andersom redeneren.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:28 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Als een huis dat te koop staat uit een nalatenschap komt, moet het verkocht worden. De opbrengst daarvan zal verdeeld moeten worden.
Als je een erfenis krijgt, moet je daar ook belasting over betalen, want de Nederlandse overheid is dol op belastingen heffen.
Dat pand is bijv. 200k waard en staat voor dat bedrag te koop, maar moet verkocht worden. En de belasting over de erfenis is bijv. 30% voor de nabestaanden. En er zijn 6 nabestaanden, die elk evenveel erven.
-opbrengst: 150k >> per persoon blijft er bijv. 25.000 over. Met belasting eraf is dat: 17.5k
-opbrengst: 175k >> er blijf +- 29k over per persoon. Met belasting eraf is dat: 20k ongeveer.
Qua erfenis scheelt het per person dus maar een paar duizend euro. Maar dan ben je wel van het gezeik af... terwijl de ene zegt: nee, zegt de ander dus verkoop die zooi maar voor minder. Leegstaand kost ook geld en gezeik met erfenissen wil en zou je niet moeten hebben.
Op die manier kun je dus huizen uit een erfenis net even goedkoper kopen dan 'normaal' waar mensen de opbrengst nodig hebebn om dr nieuwe huis weer mee te financieren.
Dat is niks nieuws, dat is al 100 jaar zo.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:44 schreef Drive-r het volgende:
Het feit is dat een huis geld kost, en mensen vaak geen zin hebben om er geld in te steken. Het is tenslotte en nieuwe extra uitgave en dat past niet altijd. Daarom zie je vaak dat die verkoper inderdaad meer bereid zijn sneller te handelen, ze hebben meer haast en elke euro is toch "bonus".
En jij zegt tegen de dealer natuurlijk, ik geef 28.000 euro voor die auto, want 40.000 slaat nergens op. Dan kom je aan de trollen-muur van de auto-dealer !!quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:06 schreef Drive-r het volgende:
Welkom in de grote wereld Pierre. Zo worden deals gedaan, door onderhandelingen. Elke sukkel kan gewoon de vraagprijs betalen natuurlijk. Jij betaalt zeker ook de catalogusprijs voor je nieuwe auto?
Hoezo, je begint op 30% korting en je eindigt op 15-20%, daar is niks mis mee. Zo is het me nu 2 keer gelukt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:10 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
En jij zegt tegen de dealer natuurlijk, ik geef 28.000 euro voor die auto, want 40.000 slaat nergens op. Dan kom je aan de trollen-muur van de auto-dealer !!
Onderhandelen is vanzelfsprekend, maar 1/3 van de prijs van een huis bieden slaat nergens op en dat weet je zelf ook wel.
Kortgezegd komt het er op neer dat je een beetje doorslaat
Natuurlijk jongen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hoezo, je begint op 30% korting en je eindigt op 15-20%, daar is niks mis mee. Zo is het me nu 2 keer gelukt.
En zo troll jij jezelf van topic naar topic...quote:
Die teller gaat pas lopen op 1 januari. Als ze het huis op 1 april erven hebben ze nog 8 maanden waarin er geen box 3 belasting wordt geheven.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:13 schreef blomke het volgende:
Een huis dat door erfenis wordt verkregen, valt normaal gesproken in Box 3, even aangenomen dat de erven er niet gaan wonen. Dan ben je ook blij als je eraf bent.
Plus het successierecht dat je binnen zoveel maanden na afhandeling, moet ophoesten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |