abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100559680
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:33 schreef blomke het volgende:

Hoe gaat dat?
Uitleg vind je hier
pi_100559748
Aaaarrrgh (maar wel leuk)

[ Bericht 47% gewijzigd door blomke op 10-08-2011 18:17:04 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:45:02 #153
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100561362
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:24 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nee................als topicstarter 12% -13% onder de vraag biedt (rond de 260) is dat ook niet laag.

Echter waren hier figuren die riepen "200K openen", dat komt overeen met 340K op een huis van 500K bieden, om jouw voorbeeld maar even te gebruiken. Slaat dus totaal nergens op.
tegenwoordig worden kijkers/ kopers niet meer weggestuurd ook al bieden ze de helft in het eerste bod
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100562236
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

tegenwoordig worden kijkers/ kopers niet meer weggestuurd ook al bieden ze de helft in het eerste bod
Tuurlijk.
pi_100707944
En...........zijn er nog ontwikkelingen? w/
pi_100750375
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:46 schreef PierreBetfair het volgende:
je hoort mij niet zeggen dat ik de prijzen normaal vind. Ik vind ze ook absurd hoog. Neemt niet weg dat je met een bod wat 30% onder de vraagrpijs ligt nooit in onderhandeling komt.

Btw, je hebt zelf ook 475 betaald voor een woning die nu nog 400K waard is en over enkele jaren wellicht nog 300K ;)
Onzin, je kunt altijd in onderhandeling komen. In Nederland zijn mensen gewoon vergeten dat er nog steeds zoiets als vraag en aanbod bestaat - je hoeft niet te betalen wat er gevraagd wordt. Ik heb mijn apartement zo goed onder de vraagprijs gekocht. Ik had immers geen haast (het is een 2e woning) en de verkoper had weinig andere kopers in deze tijd...

In Engeland is het veel normaler om gewoon goed te onderhandelen. Ik heb op mijn huurhuis 20% van de vraagprijs eraf gekregen in zomer 2007. Toen de markt onderuit ging in 2008, heb ik vervolgens de huur nog een keer 20% omlaag geduwd. Aan wie ging die kerel het anders verhuren?

"Nee" heb je, "Ja" kun je krijgen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:41:50 #157
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_100762314
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:55 schreef Pinklady89 het volgende:
Grote kans dat ze op 200k niet eens reageren. En dat zou ik ook niet doen. Zou ik ook een grote grap vinden als verkoper. 299k is misschien erg veel, hoewel dat uiteraard ook wel van de verbouwing afhangt.

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld 10% van de vraagprijs af krijgt. In dat geval zit je op 270k. Dan zit je met 200k op 67% i.p.v. 90%. Op een bod onder de 75% zou ik niet eens reageren als verkoper. Voor jou een ander. Of tien anderen.

Eventueel kun je het nog bouwkundig laten keuren en op basis daarvan wat lager bieden.
Verder kun je nog eens aan de verkopers vragen waarom het huis 123k in waarde gestegen is in 8 jaar.

Staat het al lang te koop? Zijn er veel gegadigden? Als het al lang te koop staat en er niet veel gegadigden zijn, kun je ook nog lager bieden.

Maar hou wel in je achterhoofd dat een verkoper je met een bod van 200k faliekant uitlacht.
Iemand die denkt dat zijn huis in 8 jaar tijd in prijs verdubbeld lach ik ook in zijn gezicht uit. :')
Een verbouwing is leuk maar tenzij de badkamer met gouden tegels en platina ingelegde wcrol houders is volgehangen geloof ik niet dat dat de meerprijs van ruim 80.000 euro rechtvaardigd tov de marktprijs. Ik zou zelf maximaal 250k bieden .
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_100762923
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:56 schreef Drive-r het volgende:

Onzin, je kunt altijd in onderhandeling komen.
Geen onzin. Ga maar op 100 willekeurige huizen een openingsbod doen van 30% onder de vraagrprijs. Dan kom je 0 keer onderhandeling, dan kan ik je alvast verklappen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:04:55 #159
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100763355
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:55 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Geen onzin. Ga maar op 100 willekeurige huizen een openingsbod doen van 30% onder de vraagrprijs. Dan kom je 0 keer onderhandeling, dan kan ik je alvast verklappen.
Is dat zo? Ik zou de onderhandeling ingaan, omdat er altijd mensen zijn die weldegelijk echt geinteresseerd zijn, maar niet direct de hoofdprijs bieden. Ze moeten alleen niet verwachten dat ik dan gelijk ook tientallen procenten zak.

Maar de kans dat het een succesvolle deal wordt is natuurlijk wel klein. Maar er kan altijd reden zijn dat mensen drastisch met de prijs zakken. Of wel moeten verkopen voor een veels te lage prijs. Bijvoorbeeld als er een executieverkoop dreigt... of als het een erfenis is. Dan is het verschil netto alweer kleiner vanwege erfbelastingen, enz. Maar dan zit je niet op 30% natuurlijk, maar wellicht dat je dan wel rond de 60-70% kan uitkomen. Je moet maar net het geluk hebben.
Ook hoi !
pi_100763609
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:04 schreef Inlognaam het volgende:

of uit een erfenis..........Dan is het verschil netto alweer kleiner vanwege erfbelastingen, enz. Maar dan zit je niet op 30% natuurlijk, maar wellicht dat je dan wel rond de 60-70% kan uitkomen. Je moet maar net het geluk hebben.
Kun je dit even nader uitleggen. Ik begrijp er eerlijk gezegd weinig tot niets van :)
pi_100763675
Het is maar net hoe je "onderhandelingen" ziet. Heb meegemaakt dat een laag bod op mijn (vorige) huis, niet door m'n makelaar naar mij werd doorgespeeld.

Anderzijds, heb ik eens een onwaarschijnlijk laag bod uitgebracht, waarop de verkopend makelaar met een tegenbod dat NLG 2000,- lager lag. Dus kwamen we wel in onderhandeling, maar op een ander niveau. Het is ook maar net hoe d emarkt ligt.

Maar ik denk dat je gezien de omstandigheden, best met een bod dat 30% onder de vraagprijs ligt, een tegenbod kan verwachte. En dan is het alsnog einde onderhandelen....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_100763786
Weet iemand waar executieveilingen worden gehouden? Worden die op het Internet aangekondigd?
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:19:43 #163
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100764070
Google even daarop, die staan online.
Ook hoi !
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:28:03 #164
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100764480
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:10 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Kun je dit even nader uitleggen. Ik begrijp er eerlijk gezegd weinig tot niets van :)
Als een huis dat te koop staat uit een nalatenschap komt, moet het verkocht worden. De opbrengst daarvan zal verdeeld moeten worden.

Als je een erfenis krijgt, moet je daar ook belasting over betalen, want de Nederlandse overheid is dol op belastingen heffen.

Dat pand is bijv. 200k waard en staat voor dat bedrag te koop, maar moet verkocht worden. En de belasting over de erfenis is bijv. 30% voor de nabestaanden. En er zijn 6 nabestaanden, die elk evenveel erven.

-opbrengst: 150k >> per persoon blijft er bijv. 25.000 over. Met belasting eraf is dat: 17.5k

-opbrengst: 175k >> er blijf +- 29k over per persoon. Met belasting eraf is dat: 20k ongeveer.

Qua erfenis scheelt het per person dus maar een paar duizend euro. Maar dan ben je wel van het gezeik af... terwijl de ene zegt: nee, zegt de ander dus verkoop die zooi maar voor minder. Leegstaand kost ook geld en gezeik met erfenissen wil en zou je niet moeten hebben.

Op die manier kun je dus huizen uit een erfenis net even goedkoper kopen dan 'normaal' waar mensen de opbrengst nodig hebebn om dr nieuwe huis weer mee te financieren.
Ook hoi !
pi_100768502
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:55 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ja, want alle verkoper bieden hun huis tegen een realistische prijs aan natuurlijk ;(

Ik ben er lekker onder gaan zitten en ben er goed mee weg gekomen. Ik zou exact hetzelfde altijd weer doen. Het huis hieronder is in 6 maanden ook al 15% in vraagprijs gedaald, dus blijkbaar zit er gewoon veel "ruimte" in de vraagprijzen...
pi_100772796
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:28 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Als een huis dat te koop staat uit een nalatenschap komt, moet het verkocht worden. De opbrengst daarvan zal verdeeld moeten worden.

Als je een erfenis krijgt, moet je daar ook belasting over betalen, want de Nederlandse overheid is dol op belastingen heffen.

Dat pand is bijv. 200k waard en staat voor dat bedrag te koop, maar moet verkocht worden. En de belasting over de erfenis is bijv. 30% voor de nabestaanden. En er zijn 6 nabestaanden, die elk evenveel erven.

-opbrengst: 150k >> per persoon blijft er bijv. 25.000 over. Met belasting eraf is dat: 17.5k

-opbrengst: 175k >> er blijf +- 29k over per persoon. Met belasting eraf is dat: 20k ongeveer.

Qua erfenis scheelt het per person dus maar een paar duizend euro. Maar dan ben je wel van het gezeik af... terwijl de ene zegt: nee, zegt de ander dus verkoop die zooi maar voor minder. Leegstaand kost ook geld en gezeik met erfenissen wil en zou je niet moeten hebben.

Op die manier kun je dus huizen uit een erfenis net even goedkoper kopen dan 'normaal' waar mensen de opbrengst nodig hebebn om dr nieuwe huis weer mee te financieren.
Ik zou eerder andersom redeneren.

Voor mensen die een huis erven is het geld dat ze krijgen een onverwachte meevaller. De druk om het te verkopen is niet groot
Voor mensen die het geld van de te koop staande woning nodig hebben om hun nieuwe huis mee te financieren, is de druk zeer groot om het verkopen. ( Dubbele lasten zijn killing )

Hoe groter de druk bij de verkopende partij wordt, hoe meer je van de prijs kunt halen.
pi_100772912
Het feit is dat een huis geld kost, en mensen vaak geen zin hebben om er geld in te steken. Het is tenslotte en nieuwe extra uitgave en dat past niet altijd. Daarom zie je vaak dat die verkoper inderdaad meer bereid zijn sneller te handelen, ze hebben meer haast en elke euro is toch "bonus".
pi_100773724
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:44 schreef Drive-r het volgende:
Het feit is dat een huis geld kost, en mensen vaak geen zin hebben om er geld in te steken. Het is tenslotte en nieuwe extra uitgave en dat past niet altijd. Daarom zie je vaak dat die verkoper inderdaad meer bereid zijn sneller te handelen, ze hebben meer haast en elke euro is toch "bonus".
Dat is niks nieuws, dat is al 100 jaar zo.

Het ging er om of je met een bod van 30% onder de vraagprijs serieus wordt genomen. Nou, als je zo iemand serieus neemt heb je een gaatje in je hoofd.

Huis staat voor 4 ton te koop, een geinteresseerde biedt 280K en jij zegt "oke, hier kan ik wat mee we gaan verder onderhandelen" :D :|W
pi_100773896
Welkom in de grote wereld Pierre. Zo worden deals gedaan, door onderhandelingen. Elke sukkel kan gewoon de vraagprijs betalen natuurlijk. Jij betaalt zeker ook de catalogusprijs voor je nieuwe auto?
pi_100774121
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:06 schreef Drive-r het volgende:
Welkom in de grote wereld Pierre. Zo worden deals gedaan, door onderhandelingen. Elke sukkel kan gewoon de vraagprijs betalen natuurlijk. Jij betaalt zeker ook de catalogusprijs voor je nieuwe auto?
En jij zegt tegen de dealer natuurlijk, ik geef 28.000 euro voor die auto, want 40.000 slaat nergens op. Dan kom je aan de trollen-muur van de auto-dealer !!

Onderhandelen is vanzelfsprekend, maar 1/3 van de prijs van een huis bieden slaat nergens op en dat weet je zelf ook wel.

Kortgezegd komt het er op neer dat je een beetje doorslaat :s)
pi_100774316
Een huis dat door erfenis wordt verkregen, valt normaal gesproken in Box 3, even aangenomen dat de erven er niet gaan wonen. Dan ben je ook blij als je eraf bent.

Plus het successierecht dat je binnen zoveel maanden na afhandeling, moet ophoesten.
pi_100774396
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:10 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

En jij zegt tegen de dealer natuurlijk, ik geef 28.000 euro voor die auto, want 40.000 slaat nergens op. Dan kom je aan de trollen-muur van de auto-dealer !!

Onderhandelen is vanzelfsprekend, maar 1/3 van de prijs van een huis bieden slaat nergens op en dat weet je zelf ook wel.

Kortgezegd komt het er op neer dat je een beetje doorslaat :s)
Hoezo, je begint op 30% korting en je eindigt op 15-20%, daar is niks mis mee. Zo is het me nu 2 keer gelukt.
pi_100774461
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hoezo, je begint op 30% korting en je eindigt op 15-20%, daar is niks mis mee. Zo is het me nu 2 keer gelukt.
Natuurlijk jongen.
pi_100774504
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:16 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Natuurlijk jongen.
En zo troll jij jezelf van topic naar topic...

Edit: check eens hoeveel huizen op Funda binnen 6 maanden tot 10% in prijs zakken... Dan besef je hoeveel ruimte er blijkbaar vaak is.
pi_100774619
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:13 schreef blomke het volgende:
Een huis dat door erfenis wordt verkregen, valt normaal gesproken in Box 3, even aangenomen dat de erven er niet gaan wonen. Dan ben je ook blij als je eraf bent.

Plus het successierecht dat je binnen zoveel maanden na afhandeling, moet ophoesten.
Die teller gaat pas lopen op 1 januari. Als ze het huis op 1 april erven hebben ze nog 8 maanden waarin er geen box 3 belasting wordt geheven.

En ach, 1.2% op een huis van 2 ton = 2400 euro. Daarvoor hoef je het echt niet te gaan haasten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')