Grootste probleem van nieuwe huizen is dat ze in nld zo lelijk zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Of oudere huizen steviger zijn zou ik niet willen beweren, maar je stelling over opknappen zit wat in natuurlijk, mits je er niet te veel voor betaalt, het huis op een plek staat waar uberhaupt nog iemand wil wonen en je de verbouwing ook nog 's goed doet.
Dat is wel een goede tip! Dank u! Gelijk even gebeld of ze evt een taxatie of bouwkundig rapport hadden liggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:35 schreef draaijer het volgende:
Wat is de WOZ waarde?! Dan heb je een beetje een indicatie. Tevens als ze het recentelijk hebben verbouwd, dan hebben de huidige bewoners ook nog wel een taxatie rapport
Kijk ook even op het kadaster voor wat voor bedragen andere vergelijkbare huizen hebben gedaan in de verkoop
Toch apart, oude huizen in onze VOC binnenstad zijn krom, klein, zonder tuin en aan drukke doorgaande wegen of in het uitgaansgebied. Niet echt heel relaxed. Vrijstaand wonen kan ook, maar dan met 10cm tussen jou en de buren, dit enkelsteense plezier ook nog eens voor de hoofdprijs. Zo zie ik het dus niet - wat in de gouden eeuw een goede plek was, is dat nu misschien dus niet meer.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:49 schreef blomke het volgende:
Natuurlijk doe je de verbouwing lekker zelf. Oude huizen staan vaak op de mooiste plekken; mooi wonen was al in de Gouden Eeuw in zwang. Naarmate de mooiste plekken bebouwd waren, kwamen de resterende plekken in aanmerking voor bebouwing, zoals Arnhem-Zuid, Zoetermeer, Purmerend en Heerhugowaard. Met als dieptepunt de VINEX-wijken.
Opdrachtgever bepaald. Laat je niet gekmaken door taxatiewaardes.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:39 schreef Huisvraag het volgende:
Ontwikkeling: volgens makelaar hebben de verkopers kort voor dat het huis in de verkoop ging het huis getaxeerd. Het was geen probleem om dat aan ons door te mailen. Taxatie is door andere makelaar gedaan.
Nu dus even wachten op mail
Leuk, maar daar heb je niks aan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:39 schreef Huisvraag het volgende:
Ontwikkeling: volgens makelaar hebben de verkopers kort voor dat het huis in de verkoop ging het huis getaxeerd. Het was geen probleem om dat aan ons door te mailen. Taxatie is door andere makelaar gedaan.
Nu dus even wachten op mail
Correcto.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef klusfoobje het volgende:
Mozes, ff een tip...
laat je eigen taxatie doen... Natuurlijk laat die verkoper je alleen een taxatie rapport zien dat in zijn straatje past.
WOZ is overigens ook maar een beperkte indicator hoor. Officieel moet een woz taxatie worden gedaan door iemand met de juiste opleiding en papieren. Ik heb nieuws voor je, dat gebeurt dus echt niet. Sterker nog, ik heb dergelijk werk wel eens als een vakantie baantje gehad...
Men pakt de verkopen van dat jaar en het gemiddelde van die verkopen is uw woz waarde... niet meer , niet minder. Het zegt niets over de waard evan het huis. Misschien hadden zij hun huis mooi en GOED verbouwd en is het bij de ander K met Peren..
over mij ging en daar kon ik me niet helemaal in vindenquote:Sterker nog, toffe peer he, die verkopend makelaar. die zorgt ervoor dat JIj niet zoveel kosten hoeft te maken. Nah, die moet wel het beste met iedereen voor hebben. Hij is ook zo aardig, nah, die bedonderd je echt niet, dit is een eerlijke makelaar...
Yeah right...
Als je over drie jaar gaat scheiden zoals in Nederland regelmatig gebeurd dan heb je dus een gat van 50.000 euro om te delenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:44 schreef PierreBetfair het volgende:
Je kan ook nog enkele jaren wachten, dan is de kans erg groot dat je zo'n huis voor een zachter prijsje hebt.
Suc6 in elk geval, ben benieuwd hoe het af gaat lopen.
Voor sommige huizen wel, voor andere niet.quote:Is een bod van 430k van een huis met een vraagprijs van 500k te laag?
Waarom zou TS dan zoveel moeten bieden 'omdat die anders niet serieus genomen wordt'?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:12 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Voor sommige huizen wel, voor andere niet.
Nee................als topicstarter 12% -13% onder de vraag biedt (rond de 260) is dat ook niet laag.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
Is een bod van 430k van een huis met een vraagprijs van 500k te laag?
Je weet dat het huis 8 jaar terug 177.500,- heeft gekost?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:24 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nee................als topicstarter 12% -13% onder de vraag biedt (rond de 260) is dat ook niet laag.
Echter waren hier figuren die riepen "200K openen", dat komt overeen met 340K op een huis van 500K bieden, om jouw voorbeeld maar even te gebruiken. Slaat dus totaal nergens op.
Dat is een aanname.. er staan 250.000 huizen te koop - elk bod is een serieus bod.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:46 schreef PierreBetfair het volgende:
je hoort mij niet zeggen dat ik de prijzen normaal vind. Ik vind ze ook absurd hoog. Neemt niet weg dat je met een bod wat 30% onder de vraagrpijs ligt nooit in onderhandeling komt.
Klopt, maargoed, ik kan het betalenquote:Btw, je hebt zelf ook 475 betaald voor een woning die nu nog 400K waard is en over enkele jaren wellicht nog 300K
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe gaat dat?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |