abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100540585
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:35 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Of oudere huizen steviger zijn zou ik niet willen beweren, maar je stelling over opknappen zit wat in natuurlijk, mits je er niet te veel voor betaalt, het huis op een plek staat waar uberhaupt nog iemand wil wonen en je de verbouwing ook nog 's goed doet.
Grootste probleem van nieuwe huizen is dat ze in nld zo lelijk zijn.
pi_100540664
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:35 schreef draaijer het volgende:
Wat is de WOZ waarde?! Dan heb je een beetje een indicatie. Tevens als ze het recentelijk hebben verbouwd, dan hebben de huidige bewoners ook nog wel een taxatie rapport

Kijk ook even op het kadaster voor wat voor bedragen andere vergelijkbare huizen hebben gedaan in de verkoop
Dat is wel een goede tip! Dank u! Gelijk even gebeld of ze evt een taxatie of bouwkundig rapport hadden liggen.

Het kadaster is al 1 van onze grootste troeven in onze huizenjacht :)

@ Klusfoobje: wij hebben toch al veel informatie uit dit topic gehaald waar we in eerste instantie niet aan gedacht zouden hebben. Toch wel handig dus ;)

Verder vind ik de oud vs nieuw discussie dan weer niet zo interessant. Het wordt sowieso een oud huis. Misschien kan MichaelMoore zijn eigen Nieuwbouw FTW topic aan gaan maken.
pi_100540675
Natuurlijk doe je de verbouwing lekker zelf. Oude huizen staan vaak op de mooiste plekken; mooi wonen was al in de Gouden Eeuw in zwang. Naarmate de mooiste plekken bebouwd waren, kwamen de resterende plekken in aanmerking voor bebouwing, zoals Arnhem-Zuid, Zoetermeer, Purmerend en Heerhugowaard. Met als dieptepunt de VINEX-wijken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 09:44:02 #130
13368 NiGeLaToR
pi_100541617
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:49 schreef blomke het volgende:
Natuurlijk doe je de verbouwing lekker zelf. Oude huizen staan vaak op de mooiste plekken; mooi wonen was al in de Gouden Eeuw in zwang. Naarmate de mooiste plekken bebouwd waren, kwamen de resterende plekken in aanmerking voor bebouwing, zoals Arnhem-Zuid, Zoetermeer, Purmerend en Heerhugowaard. Met als dieptepunt de VINEX-wijken.
Toch apart, oude huizen in onze VOC binnenstad zijn krom, klein, zonder tuin en aan drukke doorgaande wegen of in het uitgaansgebied. Niet echt heel relaxed. Vrijstaand wonen kan ook, maar dan met 10cm tussen jou en de buren, dit enkelsteense plezier ook nog eens voor de hoofdprijs. Zo zie ik het dus niet - wat in de gouden eeuw een goede plek was, is dat nu misschien dus niet meer.

OT: Als je kadaster, WOZ en technisch rapport hebt moet je zeker een inschatting kunnen maken van de waarde. Helaas zegt dit nog steeds niets over wat je er voor over hebt; dit kan zomaar meer/minder zijn. Bedenk je dat je het geheel in 30 jaar moet terugverdienen en wat er in die tijd kan gebeuren qua gezinsuitbreiding, of de wens om meer/minder ruimte om je heen en in je huis te hebben bijvoorbeeld.

Wij hebben een bod van een kleine 20% onder de vraagprijs gedaan en dit heeft 7 maanden gelegen. Uiteindelijk ging men overstag en kochten we ons droomhuis voor een droomprijs. We wilden het heel graag, maar hadden er simpelweg niet meer voor over dan ons bod.
pi_100543052
Ontwikkeling: volgens makelaar hebben de verkopers kort voor dat het huis in de verkoop ging het huis getaxeerd. Het was geen probleem om dat aan ons door te mailen. Taxatie is door andere makelaar gedaan.

Nu dus even wachten op mail :)
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 10:44:17 #132
13368 NiGeLaToR
pi_100543180
Weer een klein stukje van de puzzel erbij :)
pi_100543209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:39 schreef Huisvraag het volgende:
Ontwikkeling: volgens makelaar hebben de verkopers kort voor dat het huis in de verkoop ging het huis getaxeerd. Het was geen probleem om dat aan ons door te mailen. Taxatie is door andere makelaar gedaan.

Opdrachtgever bepaald. Laat je niet gekmaken door taxatiewaardes.
pi_100543352
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:39 schreef Huisvraag het volgende:

Leuk, maar daar heb je niks aan.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:52:48 #135
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100543417
Mozes, ff een tip...

laat je eigen taxatie doen... Natuurlijk laat die verkoper je alleen een taxatie rapport zien dat in zijn straatje past. Sterker nog, toffe peer he, die verkopend makelaar. die zorgt ervoor dat JIj niet zoveel kosten hoeft te maken. Nah, die moet wel het beste met iedereen voor hebben. Hij is ook zo aardig, nah, die bedonderd je echt niet, dit is een eerlijke makelaar...

Yeah right... :')

WOZ is overigens ook maar een beperkte indicator hoor. Officieel moet een woz taxatie worden gedaan door iemand met de juiste opleiding en papieren. Ik heb nieuws voor je, dat gebeurt dus echt niet. Sterker nog, ik heb dergelijk werk wel eens als een vakantie baantje gehad...

Men pakt de verkopen van dat jaar en het gemiddelde van die verkopen is uw woz waarde... niet meer , niet minder. Het zegt niets over de waard evan het huis. Misschien hadden zij hun huis mooi en GOED verbouwd en is het bij de ander K met Peren..
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100543445
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef klusfoobje het volgende:
Mozes, ff een tip...

laat je eigen taxatie doen... Natuurlijk laat die verkoper je alleen een taxatie rapport zien dat in zijn straatje past.

WOZ is overigens ook maar een beperkte indicator hoor. Officieel moet een woz taxatie worden gedaan door iemand met de juiste opleiding en papieren. Ik heb nieuws voor je, dat gebeurt dus echt niet. Sterker nog, ik heb dergelijk werk wel eens als een vakantie baantje gehad...

Men pakt de verkopen van dat jaar en het gemiddelde van die verkopen is uw woz waarde... niet meer , niet minder. Het zegt niets over de waard evan het huis. Misschien hadden zij hun huis mooi en GOED verbouwd en is het bij de ander K met Peren..
Correcto.
pi_100543579
Rustig maar hoor klusfoobje..

Het is inderdaad maar een stukje van de puzzel.

Tuurlijk zal het mooi in hun straatje passen en heeft de taxateur waarschijnlijk de bovenkant van de prijs opgezocht. Toch denk ik dat er voor ons wel interessante informatie in zal staan. Samen met alle andere zaken (ja, wij zouden ook taxatie/keuring laten doen) denk ik dat er toch een mooi, compleet beeld gaat ontstaan.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:03:45 #138
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100543772
i am rustig :)

ik irriteer me alleen aan het gemak waar mee men wat roept. Een huis gaat, voor de meesten, over serieuze stapel knaken en als je dan kijkt wat voor een reactie er voorbij komen dan ben ik echt serieus met stomheid geslagen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 11:05:54 #139
13368 NiGeLaToR
pi_100543849
Als het een NWWI taxatie is kun je er iets meer waarde aan hangen. Dan wordt er vanuit het NWWI op basis van statistiek en aangeleverde foto's/info een objectieve toetsing gedaan van de taxatie. Maar dan nog is het natuurlijk een stukje van de puzzel - zoals ik al poste is het nog belangrijker vast te stellen wat je er voor over hebt - het huis is namelijk alleen maar waard wat jullie er voor over hebben en niets anders. (vraag & aanbod)
We zijn redelijk gek gemaakt met 'ongeschreven regels' over bieden, waarde van woningen en wat 'normaal' is, ben blij dat ik zelf heb kunnen bewijzen dat het allemaal pertinent nietwaar is :D
pi_100543891
Ok :)

Het klonk alsof dit:

quote:
Sterker nog, toffe peer he, die verkopend makelaar. die zorgt ervoor dat JIj niet zoveel kosten hoeft te maken. Nah, die moet wel het beste met iedereen voor hebben. Hij is ook zo aardig, nah, die bedonderd je echt niet, dit is een eerlijke makelaar...

Yeah right...
over mij ging en daar kon ik me niet helemaal in vinden :)
pi_100547296
Huisvraag, ben je eigenlijk nog van plan een bod te gaan op het huis :)

Taxatiewaarde en andere zaken zal allemaal wel precies zo zijn zoals je verwacht. Dat kan onmogelijke een grote verrassing opleveren. Als je aangeeft dat vergelijkbare woningen kortgeleden voor rond de 275K zijn verkocht, zal je ongeveer op dat bedrag uitkomen, misschien 10K eronder vanwege de dalende markt.

Openen met 200K heeft geen nut, dat begrijpt iedereen. Als je het echt wilt hebben, dan zal je een bod moeten doen wat door de verkoper niet als belediging wordt opgevat. Openen tussen de 240 - 250K loop je al het risico dat de verkoper jullie niet serieus neemt en verder niet meer bereid is zaken met je te doen. Onder de 240K kun je daar 100% zeker van zijn.

Besef bovendien ook dat de verkopend makelaar jouw beste vriend is, en niet die van de verkopers hoe gek het ook klinkt. De makelaar wil dat huis verkopen, het interesseert hem geen zak of dat voor 40K minder over de toonbank gaat. Als je aangeeft dat je het wel een leuk huis vindt, maar dat de prijs te hoog is, dat zal de verkopend makelaar voor jullie gaan zwoegen en ploeteren om de verkopers zover te krijgen dat ze flink gaan zakken met prijs.

Een aankopend makelaar moet je NOOIT nemen, dan ben je ten dode opgeschreven. Dan heb je 2 makelaars die onderling gaan onderhandelen met maar 1 doel : het huis moet hoe dan ook verkocht worden, want dan cashen we alletwee. :)

Zoals ik het nu in kan schatten kan je het huis voor 260-265 kopen, en heb je een redelijke deal.
Je kan ook nog enkele jaren wachten, dan is de kans erg groot dat je zo'n huis voor een zachter prijsje hebt.

Suc6 in elk geval, ben benieuwd hoe het af gaat lopen. w/
  woensdag 10 augustus 2011 @ 12:59:33 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100547805
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:44 schreef PierreBetfair het volgende:

Je kan ook nog enkele jaren wachten, dan is de kans erg groot dat je zo'n huis voor een zachter prijsje hebt.

Suc6 in elk geval, ben benieuwd hoe het af gaat lopen. w/
Als je over drie jaar gaat scheiden zoals in Nederland regelmatig gebeurd dan heb je dus een gat van 50.000 euro om te delen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 13:07:38 #143
13368 NiGeLaToR
pi_100548097
Is een bod van 430k van een huis met een vraagprijs van 500k te laag?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:12:33 #144
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_100548281
quote:
Voor sommige huizen wel, voor andere niet.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 13:17:51 #145
13368 NiGeLaToR
pi_100548481
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:12 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Voor sommige huizen wel, voor andere niet.
Waarom zou TS dan zoveel moeten bieden 'omdat die anders niet serieus genomen wordt'?

Ik blijf er bij - zeker met de aankoopwaarde van nog niet eens zo lang terug - dat de vraagprijs gewoon hype-hoog is.

Overigens is de casus 'n heusgebeurd woensdagavondverhaal van * NiGeLaToR , vandaar.
pi_100548729
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
Nee................als topicstarter 12% -13% onder de vraag biedt (rond de 260) is dat ook niet laag.

Echter waren hier figuren die riepen "200K openen", dat komt overeen met 340K op een huis van 500K bieden, om jouw voorbeeld maar even te gebruiken. Slaat dus totaal nergens op.
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 13:31:35 #147
13368 NiGeLaToR
pi_100548947
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:24 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nee................als topicstarter 12% -13% onder de vraag biedt (rond de 260) is dat ook niet laag.

Echter waren hier figuren die riepen "200K openen", dat komt overeen met 340K op een huis van 500K bieden, om jouw voorbeeld maar even te gebruiken. Slaat dus totaal nergens op.
Je weet dat het huis 8 jaar terug 177.500,- heeft gekost?

Het huis waar ik 430 op bood had een hypotheeklast van iets boven de 500k. Dat is niet mijn probleem. Ik heb het voor 430k gekocht.

Als een huis in deze tijd in 8 jaar van 177.500,- naar 300k stijgt in prijs is er iets erg vreemds aan de hand. Een volledig nieuw huis bouwen kost nog geen 125k, dus een verbouwing kan dat al niet legitimeren (los van dat verbouwing nooit 1:1 meerwaarde is). Wetende dat ik een hele grote stap maak zonder het pand te kennen vind ik dat meer dan een deel van de restauratiewaarde boven de prijs uit 2003 te betalen gewoon gebakken lucht is. Zelfs 250k is dan aan de hoge kant.
Maargoed, wat je er voor over hebt...

Check ook dit.

Prijs stijging is max zo'n 15% over afgelopen 8 jaar. Prijsdaling afgelopen jaar is al 10%.

[ Bericht 12% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-08-2011 13:37:54 ]
pi_100551899
je hoort mij niet zeggen dat ik de prijzen normaal vind. Ik vind ze ook absurd hoog. Neemt niet weg dat je met een bod wat 30% onder de vraagrpijs ligt nooit in onderhandeling komt.

Btw, je hebt zelf ook 475 betaald voor een woning die nu nog 400K waard is en over enkele jaren wellicht nog 300K ;)
  FOK!fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 15:03:43 #149
13368 NiGeLaToR
pi_100552537
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:46 schreef PierreBetfair het volgende:
je hoort mij niet zeggen dat ik de prijzen normaal vind. Ik vind ze ook absurd hoog. Neemt niet weg dat je met een bod wat 30% onder de vraagrpijs ligt nooit in onderhandeling komt.
Dat is een aanname.. er staan 250.000 huizen te koop - elk bod is een serieus bod.

quote:
Btw, je hebt zelf ook 475 betaald voor een woning die nu nog 400K waard is en over enkele jaren wellicht nog 300K ;)
Klopt, maargoed, ik kan het betalen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100558890
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Pm je huis eens ^O^
Hoe gaat dat?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')