Ik weet het, vond het wel de moeite waard om even te melden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:06 schreef blomke het volgende:
Het gaat hier om huizen van 100 jaar oud. Meestal is de eerst eigenaar dan al verhuisd, al dan niet met strakke kuiten.
Vind het wel slim dat de koper, zelf het prijzenverloop bijhoudt.
Hoe kun je in vredesnaam een dergelijk advies geven ??quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:43 schreef Falco het volgende:
Beginnen op 200k. 299k is een grote grap. De huizenmarkt is tegenwoordig een kopersmarkt, wat inhoudt dat de koper de prijs grotendeels bepaalt. Wel kut dat je 'verliefd' bent geworden op het huis. Dat maakt de keuze niet gemakkelijker op.
en dan moet het er nog in....quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, de echte prijsval moet nog komen.
Wat je nu kan doen, is bij het kadaster de verkoopprijs opvragen van die 2 panden die (recent?) verkocht zijn.
Isolatieglas kost iets van 50¤/m²; dat zijn de kosten niet. Verder is er niet veel over de prijs te zeggen als we niet weten welk pand het is, de grondoppervlakte, de inhoud in m³ etc etc.
Je gaat dus uit van het feit dat de TS 2x een tophypotheek zal nemen en met een restschuld blijft zitten EN een KEW, SEW of BEW gaat nemen. Nogal veel aannames voor je 'advies'.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:01 schreef blomke het volgende:
[..]
2x neen:
1 bij een KEW, SEW of BEW., los je tijdens de looptijd niets af; pas aan het einde, dus na 30 jaar of zo
2 een bank zal geen nieuwe top plus schuld uit oude woning als hypotheek op de nieuwe woning verstrekken. Dan zit je ver > 104% (of zo)
Al met al zou een annuïteitenhypotheek het minste risico geven; helaas niet de laagste maandlasten.
Ik kan dat gewoon zeggenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:40 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Hoe kun je in vredesnaam een dergelijk advies geven ??
Je hebt geen foto gezien, je hebt geen idee van de locatie en je hebt geen idee van de verbouwing die heeft plaatsgevonden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pierre![]()
Jaja, nu weten we het wel hoor..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
kort advies, ouwe huizen, doe het niet
blijf er verre van
Want?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
blijf er verre van
Dat zou me eigenlijk niks verbazen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:46 schreef lutser.com het volgende:
[..]
En ik kan zeggen dat de paus een onderzeeboot in Vaticaanstad verstopt.
Ze zijn wel 1000 x mooier qua architectuur dan die ultiem lelijke meuk die ze nu uit de grond trekken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
blijf er verre van
En vaak mooie degelijke houtconstructies.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ze zijn wel 1000 x mooier qua architectuur dan die ultiem lelijke meuk die ze nu uit de grond trekken.
Niks mis mee, liever hardhouten kozijnen dan die kille kunststof troep. Een huis moet sfeer uitademen, geen kilte.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En vaak mooie degelijke houtconstructies.
Heb alleen proberen aan te geven dat in aanschaf isolatieglas 50¤/m² kost. Meer heb ik ook niet gezegd. Uiteraard ga je het zelf plaatsen, daar komen dan nog de glaslatten, de glasband en de glaskit bij. Nou, dat zijn de kosten zeg; dubbelgegronde glaslat van 17 x 28 kost iets van 3¤ per m.!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:45 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
en dan moet het er nog in....
50 euro de meter is puur het glas maar hoe is dat kozijn? kan daar wel dubbelglas in?
In dit soort topics worden vaak de leukste adviezen gegeven zonder dat men op d ehoogte is van de situatie.
Als je voor die 50 euro bij mij dubbelglas erin komt zetten ben je van harte welkom
Ik dacht dat jij zinnig en nuttige posts maakte? Deze ontglipte je even zeker?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:20 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Niks mis mee, liever hardhouten kozijnen dan die kille kunststof troep. Een huis moet sfeer uitademen, geen kilte.
Jan des Bouvrie is het ultieme voorbeeld van iemand die van een gezellige woning een mortuarium weet te maken.
Tuurlijk, net zoals al die andere losers terechtkomen bij Help mijn man is een klusser ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb alleen proberen aan te geven dat in aanschaf isolatieglas 50¤/m² kost. Meer heb ik ook niet gezegd. Uiteraard ga je het zelf plaatsen, daar komen dan nog de glaslatten, de glasband en de glaskit bij. Nou, dat zijn de kosten zeg; dubbelgegronde glaslat van 17 x 28 kost iets van 3¤ per m.!
Je weet dat niet alle kozijnen dubbel glas kunnen hebben? Je doet net als het hetzelfde is als een batterij verwisselen. Ik twijfel er niet aan dat jij het kan maar het slaat nergens op om ongehinderd door enige voorkennis hier neer te plempen dat hij er voor 50/m2 glas in kan gooien.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb alleen proberen aan te geven dat in aanschaf isolatieglas 50¤/m² kost. Meer heb ik ook niet gezegd. Uiteraard ga je het zelf plaatsen, daar komen dan nog de glaslatten, de glasband en de glaskit bij. Nou, dat zijn de kosten zeg; dubbelgegronde glaslat van 17 x 28 kost iets van 3¤ per m.!
Ik zeg niet dat het er dan ook voor geplaatst wordt (dat doe je uiteraard zelf), alleen dat het in aanschaf (mij) 50¤ / m² kostte.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:43 schreef jpjedi het volgende:
[..]
het slaat nergens op om ongehinderd door enige voorkennis hier neer te plempen dat hij er voor 50/m2 glas in kan gooien.
Niet tegenstaande dat 50/m2 nogal duur is voor puur Hr+++ glas.
Heel juist, oude woningen , AFBLIJVENquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:53 schreef klusfoobje het volgende:
Je zegt het niet, maar je suggereert het wel degelijk.
Als je er echt kennis van zou hebben zou je absoluut weten dat het van een hoop zaken afhankelijk is of je in een oud raam modern glas kunt plaatsen.
je kunt pas iets zinnigs erover zeggen als je het hebt bekeken.
Das ook direct mijn probleem met een topic als dit. Er komen steeds de standaard antwoorden dat de markt anders is geworden en dat je 10% lager moet bieden etc ect etc.
Je kunt gewoon geen ZINNIG woord zeggen van een vraagprijs voor een huis als je niet weet wat de locatie is, hoe de boel erbij staat, of er misschien een tokkie tent naast staat.
TS zegt dat het verbouwd is en dat het er netjes uitziet. Je kunt een huis heel netjes eruit laten zien terwijl het eronder zo rot als een mispel is.
Mijn buren hebben hun huis verkocht en er vlak voor een schildersbeurtje aan gegeven... een zogenaamde lijkwade. Yep, zag er mooi uit. Redelijk vlot verkocht en nu 4 maanden later zie ik de barsten in de kozijnen komen omdat die boel gewoon katsrot is...
Nah, kom maar op met de inschatting op afstand...
sorry, niets persoonlijks, maar dit soort topics ....
Dit ben ik weer geheel met je eens. Daarom moet je met de nodige kennis en ervaring door een (koop)huis lopen en overal achter en in kijken. Schilderen over verrot hout.......prikken dus bijv. in de hoeken en kritische dele.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:53 schreef klusfoobje het volgende:
Je kunt gewoon geen ZINNIG woord zeggen van een vraagprijs voor een huis als je niet weet wat de locatie is, hoe de boel erbij staat, of er misschien een tokkie tent naast staat.
TS zegt dat het verbouwd is en dat het er netjes uitziet. Je kunt een huis heel netjes eruit laten zien terwijl het eronder zo rot als een mispel is.
Mijn buren hebben hun huis verkocht en er vlak voor een schildersbeurtje aan gegeven... een zogenaamde lijkwade. Yep, zag er mooi uit. Redelijk vlot verkocht en nu 4 maanden later zie ik de barsten in de kozijnen komen omdat die boel gewoon katsrot is...
Nah, kom maar op met de inschatting op afstand...
sorry, niets persoonlijks, maar dit soort topics ....
Oud huis is ideaal.. Strippen en er wat moois van maken. Bijkomend voordeel dat je lekker veel overwaarde creeert als je het zelf doet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Heel juist, oude woningen , AFBLIJVEN
Of oudere huizen steviger zijn zou ik niet willen beweren, maar je stelling over opknappen zit wat in natuurlijk, mits je er niet te veel voor betaalt, het huis op een plek staat waar uberhaupt nog iemand wil wonen en je de verbouwing ook nog 's goed doet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:13 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Oud huis is ideaal.. Strippen en er wat moois van maken. Bijkomend voordeel dat je lekker veel overwaarde creeert als je het zelf doet.
Vaak nog stevigere huizen dan moderne huizen zoals een opgemetselde fundering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |