Helaas krijg ik instant suïcidale trekken in nieuwbouw huizen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat dus.
Koop maar een nieuwbouw man, zelf je huis indelen en maagdelijk bewonen, is top
Hier spreekt iemand die alle soorten woningen gehad heeft, je wilt de ellende niet meemaken als je per ongeluk moet scheiden, met een oud huis
nu heeft de EU het weer gedaan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja, als de EU zo doorgaat met afknijpen krijgen we een deflatoire periode
Dat komt omdat de rest van de huizen na een paar maanden van internet worden getrokken en er een week later (soms met aangepaste vraagprijs) weer op worden geknald waardoor het lijkt alsof ze pas net te koop staan maar in werkelijkheid bij wijze van spreke al 3 jaar te koop kunnen staan.quote:Als je bv via Jaap nu zoekt naar huizen die al langer dan 6 maanden te koop staan is het ook maar vrij karig wat je vind. Met al die huizen is duidelijk iets mis. De rest verkoopt gewoon.
Ja, omdat je nog nooit zelf nieuw gebouwd hebtquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:36 schreef Huisvraag het volgende:
[..]
Helaas krijg ik instant suïcidale trekken in nieuwbouw huizen.
Mwa, denk dat ik er wel een aardig idee van heb hoor. Met m'n ouders een jaar of 5 in een nieuwbouw huis gewoond.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja, omdat je nog nooit zelf nieuw gebouwd hebt
zelf de eerste gebruiker zijn van de ketel en je badkamer en de tuin zelf indelen![]()
Zelf de eerste planken in de schuur ophangen
Een maagdelijk huis dus
Dat kan dus niet bij Jaap, dus je verhaal gaat niet op.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:49 schreef ohmoetdatzo het volgende:
[..]
Dat komt omdat de rest van de huizen na een paar maanden van internet worden getrokken en er een week later (soms met aangepaste vraagprijs) weer op worden geknald waardoor het lijkt alsof ze pas net te koop staan maar in werkelijkheid bij wijze van spreke al 3 jaar te koop kunnen staan.
Dat dus.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat kan dus niet bij Jaap, dus je verhaal gaat niet op.
Ik heb als eerste huis ook een oud huis gehad uit 1963 met slechte bedrading, houten vloeren, kippegaas in de plafond van de kleine badkamer en keukentje, vuren kozijnen die halfrot warenquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:00 schreef Huisvraag het volgende:
[..]
Mwa, denk dat ik er wel een aardig idee van heb hoor. Met m'n ouders een jaar of 5 in een nieuwbouw huis gewoond.
Inderdaad, 1e eigenaar zijn is wel prettig. Sommige bouwstijlen vind ik ook best mooi. Alleen spreekt het mij totaal niet aan om in een vinex-wijk te wonen. Dan zijn er wel kleinschalige nieuwbouwprojecten in de leukere buurten van deze stad; maar om daar een eengezinswoning te kopen.. Dat ligt echt heel ver buiten ons budget.
Wat ik op TV heb gezien, halen ze koper over om de deal te sluiten. "Zullen we het verschil dan maar delen"...en zo word je overgehaald om te veel te betalen voor iets waarbij de vraag is of je niet beter had kunnen wachten en verder gaan kijken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:04 schreef Scorpie het volgende:
@TS is een aankoopmakelaar geen idee? Zeker bij zulke bedragen willen ze hun geld nog wel eens opbrengen.
Het huis waar het om gaat is echt niet te vergelijken met de omschrijving zoals dat huis uit 1963quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb als eerste huis ook een oud huis gehad uit 1963 met slechte bedrading, houten vloeren, kippegaas in de plafond van de kleine badkamer en keukentje, vuren kozijnen die halfrot waren
Nou dank je wel maar ik vind het zes keer niks
Heb er gauw iemand anders voor geregeld en omgeruild voor een goed geïsoleerde nieuwbouw
Dat klopt ongeveer idd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat ik op TV heb gezien, halen ze koper over om de deal te sluiten. "Zullen we het verschil dan maar delen"...en zo word je overgehaald om te veel te betalen voor iets waarbij de vraag is of je niet beter had kunnen wachten en verder gaan kijken.
@huisvraag: als je nu ¤10.000,- per jaar huur betaalt, komt dat overeen met de netto rente/jaar van een hypotheek van ¤345.000,- bij 5% hypotheekrente en 42% belastingvoordeel.
Dat zie je pas als je erin woont.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:37 schreef Huisvraag het volgende:
[..]
Het huis waar het om gaat is echt niet te vergelijken met de omschrijving zoals dat huis uit 1963
Je vergeet af te lossen, of denk jij nog in 2008-aflossingsvrij-termen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:16 schreef blomke het volgende:
@huisvraag: als je nu ¤10.000,- per jaar huur betaalt, komt dat overeen met de netto rente/jaar van een hypotheek van ¤345.000,- bij 5% hypotheekrente en 42% belastingvoordeel.
Het ging mij (als je even leest) om de jaarlijkse RENTE-lasten (netto).quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergeet af te lossen, of denk jij nog in 2008-aflossingsvrij-termen?
Je vergeet ook de waardedaling van het huis: bij 3% per jaar is je 10.000 euro per jaar alleen daaraan al op.
Hihiquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zie je pas als je erin woont.
Dan pas merk je hoe vreselijk duur het stoken is en hoe vreselijk oud je buren zijn, gaat niets boven een jonge buurt
Let op mijn woorden
Meestal weet je in een nieuwbouwwijk niet eens wie je buren zijn. Blèrende kinderen...da's geweldig zeg! Een huis uit 1963 is een combinatie van de sfeerloosheid van een nieuwbouwhuis en de slechte bouwkwaliteit van een oud huis.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zie je pas als je erin woont.
Dan pas merk je hoe vreselijk duur het stoken is en hoe vreselijk oud je buren zijn, gaat niets boven een jonge buurt
Let op mijn woorden
Zelfs als dat waar is: is dat dan niet nog steeds beter dan 10k per jaar huur te betalen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergeet af te lossen, of denk jij nog in 2008-aflossingsvrij-termen?
Je vergeet ook de waardedaling van het huis: bij 3% per jaar is je 10.000 euro per jaar alleen daaraan al op.
Dat klopt, maar punt is dat als jij op dit huis een hoge hypotheek (zeg 100%) hebt, je niet 1-2-3 kunt verhuizen als de (alle) woningen 30% gedaald zijn. Tenzij je hebt afgelost.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:57 schreef Huisvraag het volgende:
[..]
Even simpel gezegd: als ik een huis koop en over 10 jaar weer verkoop, dan zijn andere huizen (die ik dan wil kopen) toch net zo hard in prijs gedaald? Of ben ik beter af om de rest van m'n leven een huis te huren?
Er worden geen aflossingsvrije hypotheken meer verstrekt, dus hij lost per definitie af. Daarnaast kan hij over tien jaar wel degelijk oversluiten, de vraag is alleen of hij dan een restschuld heeft die hij gewoon mee kan nemen in de hypotheek.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat klopt, maar punt is dat als jij op dit huis een hoge hypotheek (zeg 100%) hebt, je niet 1-2-3 kunt verhuizen als de (alle) woningen 30% gedaald zijn. Tenzij je hebt afgelost.
2x neen:quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er worden geen aflossingsvrije hypotheken meer verstrekt, dus hij lost per definitie af. Daarnaast kan hij over tien jaar wel degelijk oversluiten, de vraag is alleen of hij dan een restschuld heeft die hij gewoon mee kan nemen in de hypotheek.
Dit werkt niet bij huizen die nog nooit zijn verkocht, dus met de eerste eigenaar he. Dan is alleen de aankoop van de grond geregistreerd. Mijn huis was 230.000 euro nieuw en er staat 100.000 geregistreerd. Pas als ik het verkoop dan werkt dit.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:00 schreef Huisvraag het volgende:
[..]
Dat dus.
Bovendien controleer ik de echt interessante huizen ook nog een keer met een koopsom sms van het kadaster.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |