abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100303711

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Deze topicreeks loopt al meer dan 150 delen. Ruim 45000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 150 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
pi_100303713
Blijkbaarrrrrrrrrrrrrrr met een r :(
pi_100303899
Blijkbaar moet je ook niet zo'n lange titel willen maken. ;)

quote:
Banken huiverig voor oversluiters' Laatste update: 4 augustus 2011 07:44 info .AMSTERDAM - Huizenbezitters die na het aflopen van de rentevaste periode van hun hypotheek op zoek gaan naar een lagere rente krijgen vaak nul op het rekest.
....
Ik ben wel benieuwd over wat voor percentage van de hypotheken dat dan gaat. Dat banken huiverig zijn voor het oversluiten kan ik me van de ene kant voorstellen, maar om dan deze mensen voor hun nieuwe hypotheek ook nog eens een extra rentetoeslag van 1% op te leggen vind ik dan wel weer vreemd, daarmee maken ze het voor die mensen alleen maar moeilijker om ooit wat van die hypotheek af te lossen. Als de banken nu gewoon die hypotheken voor normale rentetarieven afsluiten maar dan wel de klant verplicht om minsten 1% per jaar af te lossen dat zou in ieder geval een stuk schappelijker zijn.
pi_100303936
Goh, banken zijn huiverig om tophypotheken over te nemen, dat klinkt best logisch.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:39:56 #5
324665 meth77
to do or not to do
pi_100303964
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:37 schreef Scorpie het volgende:
Goh, banken zijn huiverig om tophypotheken over te nemen, dat klinkt best logisch.
ik zou ook geen tophypotheek overnemen nu
pi_100304036
M'n eerste naamtopic :*

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:39 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik zou ook geen tophypotheek overnemen nu
Ik zou ook geen tophypotheek hebben afgesloten 5-10 jaar geleden. O wacht, dat heb ik ook niet gedaan!
censuur :O
pi_100304236
Wat is nou eigenlijk een tophypptheek?

Geleend tot de max, met aflossingsvrij of beiden?
pi_100304308
quote:
Minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) zou banken willen verplichten om hun klanten drie maanden voor het aflopen van hun rentevaste periode een nieuw rentevoorstel te doen. Mensen zouden daardoor genoeg tijd hebben om zich te oriënteren op een bank die een lagere rente biedt.
en dan als de banken weer over de kop gaan weer redden?

waarom dan niet direct goedkope staats leningen, gaat de winst tenminste ook direct de schatkist in.
pi_100304370
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:06 schreef Artimunor het volgende:

[..]

en dan als de banken weer over de kop gaan weer redden?

waarom dan niet direct goedkope staats leningen, gaat de winst tenminste ook direct de schatkist in.
Wat een geniaal plan, elke burger net zoals griekenland ook voor 3.5% voor 10 jaar vast. ^O^
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:13:19 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100304420
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:02 schreef Terrorizer het volgende:
Wat is nou eigenlijk een tophypptheek?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheek : Een tophypotheek is een hypothecaire lening voor een bedrag van meer dan 90% van de executiewaarde. Bij meer dan 100% wordt er vaak gesproken van een supertophypotheek.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:06 schreef Artimunor het volgende:

[..]
De bank leent zeer goedkoop bij de centrale bank, en zet dit duur weg bij de consumenten. De overheid moet duur lenen met staatsleningen... Banken zitten om mij onbekende reden in een gruwelijk bevoorrechte positie!
pi_100304499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheek : Een tophypotheek is een hypothecaire lening voor een bedrag van meer dan 90% van de executiewaarde. Bij meer dan 100% wordt er vaak gesproken van een supertophypotheek.

Hmm.. eventueel aflossingenvrij wordt niet meegenomen in de definitie.

Nu ik het zo lees, was een tophypotheek best normaal. Meer dan 100% lenen.
pi_100304615
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:17 schreef Terrorizer het volgende:

En het wordt nog steeds normaal gevonden :')

quote:
Coalitie wil norm NHG-hypotheek niet aanpassen Laatste update: 3 augustus 2011 20:23 info .DEN HAAG - Regeringspartijen VVD en CDA willen dat bij hypotheken onder de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) de banken vasthouden aan de norm van 108 procent van de waarde van de woning.....
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:26:23 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100304661
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:17 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Hmm.. eventueel aflossingenvrij wordt niet meegenomen in de definitie.

Klopt. En meer dan 100% lenen geeft mogelijkheden voor onbeperkte prijsstijgingen. En de zo gewenste "groei" van de banken...
pi_100304819
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:37 schreef Scorpie het volgende:
Dat is toch raar? Heb je als koper je nek uitgestoken voor de Hollandse economie, word je bestraft met een hoger rentepercentage zodra je moet oversluiten. Ik vind dat de bankiers even pas op de plaats moeten maken en gewoon hun bestaande klanten goed moeten bedienen. Ze hebben al zoveel aan die klanten verdient en nu willen ze deze nog verder richting de afgrond duwen :{
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:34:24 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100304840
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is toch raar? Heb je als koper je nek uitgestoken voor de Hollandse economie, word je bestraft met een hoger rentepercentage zodra je moet oversluiten. Ik vind dat de bankiers even pas op de plaats moeten maken en gewoon hun bestaande klanten goed moeten bedienen. Ze hebben al zoveel aan die klanten verdient en nu willen ze deze nog verder richting de afgrond duwen :{
Kan je mij uitleggen hoe het opdrijven van huizenprijzen goed is voor de economie?
pi_100304883
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen hoe het opdrijven van huizenprijzen goed is voor de economie?
Je stopt toch veel geld in de economie? Dat levert economische groei op.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_100305011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

En wie bent u nu weer? Als nieuwe user hier posten zonder je voorstellen kan niet, of ben je xeno en heb je xeno en heb je weer eens een nieuwe kloon aangemaakt? :D
pi_100305013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als bijna heel je maandinkomen naar wonen gaat. Wat wil je dan nog gaan uitgeven?.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:43:07 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100305018
quote:

[..]

Op papier wel ja... Maar zolang er niets daadwerkelijk geproduceerd wordt, is er geen vooruitgang. Dit is van hetzelfde niveau als zeggen dat toenemende kosten voor gezondheidszorg economische groei is (en economen zien dat ook zo!), terwijl het in werkelijkheid dood en ellende is wat groeit.
pi_100305043
quote:

De bank leent zeer goedkoop bij de centrale bank, en zet dit duur weg bij de consumenten. De overheid moet duur lenen met staatsleningen... Banken zitten om mij onbekende reden in een gruwelijk bevoorrechte positie!
Het lijkt erop dat banken de werkelijke machthebbers zijn in de wereld.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:44:56 #21
324665 meth77
to do or not to do
pi_100305064
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:42 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Als bijna heel je maandinkomen naar wonen gaat. Wat wil je dan nog gaan uitgeven?.
nou de bank heeft wel inkomen dan
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:45:17 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100305071
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:44 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat banken de werkelijke machthebbers zijn in de wereld.
Zo begint deze documentaire ook: http://video.google.com/videoplay?docid=-2550156453790090544

Werkelijk onbegrijpelijk dat vrijwel iedereen een schuld heeft bij de bank, de bank vrijwel alles bezit, en we democratisch in dit systeem gestonken zijn.
pi_100305135
quote:

Als de prijzen hoger worden heeft de verkoper winst en met die winst koopt hij andere dingen en dat is goed voor de economie.
Die andere dingen kunnen boten of auto's zijn maar ook een ander huis die men gaat verbouwen of nieuw laat bouwen.

Het is dus goed voor de economie en daarom is men nooit gestopt met die HRA maar het is wel allemaal geleend geld en als men uiteindelijk de maandelijkse lasten niet meer kan betalen (zoals nu in bepaalde gevallen) zakt het kaartenhuis in elkaar.
pi_100305140
quote:

Met mijn nieuwe voorstel van de bank is dat bijna wel zo, daarom vind ik het ook zo oneerlijk dat ik nu veel meer rente moet gaan betalen. Ik heb mijn nek uitgestoken en als dank wordt deze nu bijna afgehakt :'(
pi_100305149
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je hebt als koper je nek uitgestoken? Nee, je hebt als koper een object gekocht met een lening, waarbij je gokt op een prijsdaling in de toekomst qua rentepercentages.
pi_100305179
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Op papier wel ja... Maar zolang er niets daadwerkelijk geproduceerd wordt, is er geen vooruitgang. Dit is van hetzelfde niveau als zeggen dat toenemende kosten voor gezondheidszorg economische groei is (en economen zien dat ook zo!), terwijl het in werkelijkheid dood en ellende is wat groeit.
Zo had ik dat nog niet bekeken! Dus het is per se niet zo dat er economische groei plaatsvind als gevolg van geldcreatie? Wow, had ik dat maar eerder geweten :|W
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:53:16 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100305232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:48 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Als de prijzen hoger worden heeft de verkoper winst en met die winst koopt hij andere dingen en dat is goed voor de economie.
Die andere dingen kunnen boten of auto's zijn maar ook een ander huis die men gaat verbouwen of nieuw laat bouwen.

Het is dus goed voor de economie en daarom is men nooit gestopt met die HRA maar het is wel allemaal geleend geld en als men uiteindelijk de maandelijkse lasten niet meer kan betalen (zoals nu in bepaalde gevallen) zakt het kaartenhuis in elkaar.
Als de prijzen lager worden kan je voor hetzelfde geld meer kopen, heb je dus meer werkgelegenheid, en kunnen die mensen ook weer meer uitgeven... Terwijl je echt iets opbouwt i.p.v. opklopt.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zo had ik dat nog niet bekeken! Dus het is per se niet zo dat er economische groei plaatsvind als gevolg van geldcreatie? Wow, had ik dat maar eerder geweten :|W
Okee ik sluit me ook aan bij de kloon-theorie.
pi_100305248
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt als koper je nek uitgestoken? Nee, je hebt als koper een object gekocht met een lening, waarbij je gokt op een prijsdaling in de toekomst qua rentepercentages.
De rente voor langere termijn vastzetten was geen optie toen wij ons huis kochten. Eigenlijk hadden we niet gegokt op een daling van de rente maar op een stijging van de waarde van onze woning/stijging van ons inkomen.
pi_100305283
Wat is eigenlijk een kloon/xeno?
pi_100305394
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De rente voor langere termijn vastzetten was geen optie toen wij ons huis kochten. Eigenlijk hadden we niet gegokt op een daling van de rente maar op een stijging van de waarde van onze woning/stijging van ons inkomen.
En als jullie huis in waarde gestegen was, dan nog had je je hypotheek opnieuw moeten afsluiten, dus wat had je aan een stijging daarvan gehad. De virtuele overwaarde had je toch niet kunnen cashen.

En vertel me niet dat jullie inkomen niet gestegen is de afgelopen 6 jaar, dan heb je toch iets fout gedaan.

Verder zijn jullie de afgelopen 6 jaar natuurlijk wel 3* per jaar op vakantie geweest, maar aan aflossen van die molensteen die hypotheek heet hebben jullie nooit nagedacht. Nou begin daar dan maar eens mee de komende 6 jaar. :D
pi_100305484
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Precies, we hebben jarenlang de economische groei deels gefinancierd met de stijging van de huizenprijzen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100305517
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Een kloon zijn alle extra inlognamen die een gebruiker heeft naast zijn main usernaam
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100305528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:44 schreef meth77 het volgende:

[..]

nou de bank heeft wel inkomen dan
Je staat een groot deel van je inkomen af aan de bank, zodat zij het uit kunnen geven?
Wow dat is briljant!.

GOED MAN
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 10:08:59 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100305549
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een kloon zijn alle extra inlognamen die een gebruiker heeft naast zijn main usernaam
Dat weet Xeno echt wel hoor ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100305709
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:45 schreef RemcoDelft het volgende:

Zo begint deze documentaire ook: http://video.google.com/videoplay?docid=-2550156453790090544

Werkelijk onbegrijpelijk dat vrijwel iedereen een schuld heeft bij de bank, de bank vrijwel alles bezit, en we democratisch in dit systeem gestonken zijn.
Mooie docu.

Maar is het nu zo dat er 9 maal zoveel schuld is dan de waarde die daar tegenover staat?
Gaat dat op voor alle schulden dus ook de staatsschulden?
pi_100305715
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

_O-
pi_100305744
Een tophypotheek is ook niet zo heel erg slim als je dan ook nog uitgaat van het maximale wat je kunt financieren op twee inkomens. Zelf nooit gedaan, met als resultaat nu dat ik helemaal geen hypotheekschuld meer heb.
pi_100305807
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:

Als de prijzen lager worden kan je voor hetzelfde geld meer kopen, heb je dus meer werkgelegenheid, en kunnen die mensen ook weer meer uitgeven... Terwijl je echt iets opbouwt i.p.v. opklopt.

Dat geld was/is er dus niet.
Daarom konden mensen lenen en daarom gaven mensne geld uit.
Om dat zo te laten voortduren bedachten overheid en banken allerlei contructies zoals natuurlijk de NHG, de tophypotheek, de aflossingsvrije hypotheek, de kinderopvang, enz enz enz.
pi_100305839
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

OOhh, is het Xeno zijn kloon.

Waarom is Xeno eigenlijk gebanned?
pi_100305892
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:16 schreef HiZ het volgende:
Een tophypotheek is ook niet zo heel erg slim als je dan ook nog uitgaat van het maximale wat je kunt financieren op twee inkomens. Zelf nooit gedaan, met als resultaat nu dat ik helemaal geen hypotheekschuld meer heb.
Welke starter kan een huis kopen zonder tophypotheek?

En is aflossen wel zo'n goed idee?
Je schuld is toch minder waard dan 10, 20 of 30 jaar geleden?
pi_100305999
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En als jullie huis in waarde gestegen was, dan nog had je je hypotheek opnieuw moeten afsluiten, dus wat had je aan een stijging daarvan gehad. De virtuele overwaarde had je toch niet kunnen cashen.

En vertel me niet dat jullie inkomen niet gestegen is de afgelopen 6 jaar, dan heb je toch iets fout gedaan.

Verder zijn jullie de afgelopen 6 jaar natuurlijk wel 3* per jaar op vakantie geweest, maar aan aflossen van die molensteen die hypotheek heet hebben jullie nooit nagedacht. Nou begin daar dan maar eens mee de komende 6 jaar. :D
Toen wij die hypotheek afsloten heeft de bank 'maatwerk' geleverd. Hierdoor konden we een hogere hypotheek krijgen om de woning van onze dromen te kopen. Alleen hadden we niet gerekend op deze crisis. Ons inkomen is nauwelijks gestegen met als gevolg dat we niets hebben afgelost, nu we ook nog eens een hogere rente moeten betalen dreigen we onder water te komen.
pi_100306000
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:21 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Starters die eerst wat gespaard hebben, of starters die niet (meteen) in hun droomhuis hoeven te trekken, maar genoegen nemen met een appartement 3 hoog achter, ipv een nieuwbouwkeet in een vinexwijk. ^O^

Je schuld blijft trouwens net zoveel waard, maar door de geldontwaarding (inflatie) wordt deze procentueel tov je inkomsten die wel blijven toenmenen minder.
pi_100306042
quote:

[..]

Je kan dus meerder inlognamen hebben op dit forum? Dat is een handige optie :)
pi_100306079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Toen wij die hypotheek afsloten heeft de bank 'maatwerk' geleverd. Hierdoor konden we een hogere hypotheek krijgen om de woning van onze dromen te kopen. Alleen hadden we niet gerekend op deze crisis. Ons inkomen is nauwelijks gestegen met als gevolg dat we niets hebben afgelost, nu we ook nog eens een hogere rente moeten betalen dreigen we onder water te komen.
Ook al was jullie inkomen gestegen dan hadden jullie nog niets afgelost. Leuk ook dat je niet ingaat op de 3* per jaar op vakantie, ow en waarschijnlijk hebben jullie ook nog eens 2 autos voor de deur staan. Of te wel de tering naar de nering zetten en dan maar een paar sobere jaren waarbij jullie een gedeelte van jullie schuld gaan wegwerken. 8-)
pi_100306151
quote:

[..]

Wij hebben 23 jaar terug voor het eerst gekocht op één inkomen (wetend dat er een tweede inkomen aan zat te komen). Daarna hebben we die hypotheek in 13 jaar afbetaald. Twee jaar later een nieuwe grotere woning in hartje Amsterdam gekocht, met een nieuwe hypotheek. Bijgeleend en dat bedrag is afgelost ook inmiddels. Met als resultaat extreem lage woonlasten (totaal inclusief nutsrekeningen) onder 10% inkomen, 90% van ons inkomen is vrij besteedbaar

Nou hebben we ook wel wat gerommeld met aandelen en zo, het rendement daarvan is nooit zo geweest dat het beter was dan de besparing op niet betaalde hypotheekrente. Met uitzondering van de eerste twee jaar van de crisis toen de spaarrente hoger werd dan de hypotheekrente.

Is het verstandig om af te lossen? Ik denk het wel. Ik heb naast het huis in Amsterdam een vakantiehuis in Turkije kunnen kopen dat ik regelmatig kan bezoeken. Verder hoef ik me nooit zorgen te maken of ik wel of geen gadgets kan kopen. Ik blijf mezelf overigens wel afremmen op dat gebied. Maar als mijn laptop echt TE langzaam wordt of gebreken gaat vertonen loop ik gewoon naar de winkel en koop een nieuwe.
pi_100306214
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook al was jullie inkomen gestegen dan hadden jullie nog niets afgelost. Leuk ook dat je niet ingaat op de 3* per jaar op vakantie, ow en waarschijnlijk hebben jullie ook nog eens 2 autos voor de deur staan. Of te wel de tering naar de nering zetten en dan maar een paar sobere jaren waarbij jullie een gedeelte van jullie schuld gaan wegwerken. 8-)
Om de 'tering naar de nering te zetten' zijn we net terug van de camping aan de Costa Brava. Normaal gesproken gaan we altijd naar een appartement. We hebben dus wel degelijk wat ingeleverd hoor.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:34:40 #47
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100306221
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Starters die eerst wat gespaard hebben, of starters die niet (meteen) in hun droomhuis hoeven te trekken, maar genoegen nemen met een appartement 3 hoog achter, ipv een nieuwbouwkeet in een vinexwijk. ^O^
En als starter mag je ook de hoofdprijs betalen voor die ghetto 3 hoog achter, want ja, de gevestigde belangen moeten wel betaald blijven worden...
pi_100306277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Om de 'tering naar de nering te zetten' zijn we net terug van de camping aan de Costa Brava. Normaal gesproken gaan we altijd naar een appartement. We hebben dus wel degelijk wat ingeleverd hoor.
Dan had je dus die 3 weken gewoon vakantie werk moeten gaan doen, ipv vakantie te gaan vieren. Dit is gewoon nog steeds consumeren tot je erbij neer valt. :D
pi_100306318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:34 schreef RemcoDelft het volgende:

En als starter mag je ook de hoofdprijs betalen voor die ghetto 3 hoog achter, want ja, de gevestigde belangen moeten wel betaald blijven worden...
Die hoofdprijs betalen zullen we wel houden in de druk bevolkte gebieden in NL met het strikte ruimtelijke ordenings beleid. Maar voor wat minder kun je wel in groningen of zuidlimburg gaan wonen. Alleen je werk zit dan wat verderop. :D
pi_100306390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de nieuwste Xeno-kloon in huizenmarkt land? :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 10:42:18 #51
16180 crew  CoolGuy
pi_100306413
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

:D :D wat een redenering. Ik snap wel dat jij in de problemen komt met deze gedachtengang :')
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 10:42:43 #52
16180 crew  CoolGuy
pi_100306423
quote:

[..]

Ik kon dat en heb dat dus ook gedaan.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:43:30 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100306436
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die hoofdprijs betalen zullen we wel houden in de druk bevolkte gebieden in NL met het strikte ruimtelijke ordenings beleid. Maar voor wat minder kun je wel in groningen of zuidlimburg gaan wonen. Alleen je werk zit dan wat verderop. :D
Wat dat betreft wordt het hoog tijd om alle sociale huurwoningen op te doeken in de gebieden waar wel veel werkgelegenheid is. Het is belachelijk dat steuntrekkers gesubsidieerd in hartje Amsterdam wonen, terwijl de werkenden elke dag in de file staan om daar te komen. Bijstand? Prima, maar dan in Groningen!
pi_100306505
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat dat betreft wordt het hoog tijd om alle sociale huurwoningen op te doeken in de gebieden waar wel veel werkgelegenheid is. Het is belachelijk dat steuntrekkers gesubsidieerd in hartje Amsterdam wonen, terwijl de werkenden elke dag in de file staan om daar te komen. Bijstand? Prima, maar dan in Groningen!
Ben ik het helemaal mee eens. Misschien dat we dan ooit nog eens afkomen van de PvdA dictatuur hier :) ]
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 10:46:30 #55
16180 crew  CoolGuy
pi_100306506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja, dus jullie wilden persé dat huis, en daar wilden jullie ook niet vanaf wijken. De bank heeft toen met een mooie (lees: klote) constructie 'ja' gezegd op jullie hypotheekvraag, en jullie waren toen al niet meer bezig met de risico's, wat ontzettend dom is, want als je er 'vanuit gaat dat het inkomen wel gaat stijgen' dan dringt zich automatisch de vraag op 'wat nou als dat niet gebeurd?'.

maar die vraag hebben jullie niet gesteld, en nu pakt het allemaal anders uit, en dan ineens loop je tegen de gevolgen aan van je eigen domme keuzes. En dan 'om de tering naar de nering te zetten' naar een camping in spanje gaan, ipv een appartement. Beter had je gewoon thuis kunnen blijven. Dát is de tering naar de nering zetten :') 8)7

Ik snap volledig dat jullie in deze situatie zitten. Leuk is het niet, dat snap ik, maar wel volkomen logisch met jullie manier van handelen.
pi_100306514
quote:

[..]

Het probleem daarvan is dat het ghetto vorming in de hand werkt, wijken (of zelfs steden) met alleen maar kansarmen geven niet echt een goed klimaat om een nieuwe generatie kansen te geven.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 10:47:59 #57
16180 crew  CoolGuy
pi_100306538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

OOhh, is het Xeno zijn kloon.

Waarom is Xeno eigenlijk gebanned?
Doorposten met een kloon tijdens een ban volgens mij. En onze nieuwe discussiepartner is net geregistreerd en heeft alleen in dit topic gereageerd. Rarara, wie zal 't zijn :')
pi_100306580
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Doorposten met een kloon tijdens een ban volgens mij. En onze nieuwe discussiepartner is net geregistreerd en heeft alleen in dit topic gereageerd. Rarara, wie zal 't zijn :')
huizenmarktzaadbal :D
pi_100306603
quote:

[..]

Wat een flauwe fakerij zeg.

Dat 'are you for real' kan je uit je onderschrift weghalen, we zien het zo ook wel.
pi_100306617
quote:

[..]

technisch klopt dit niet, klonen is het maken van een identieke kopie, terwijl, als deze user een alter-ego is van de user xenobinol (wat ik niet denk trouwens, en wat een beetje flauw is dat jullie dit tegen elke nieuwe poster die jullie niet aanstaat zeggen) hij juist probeert iemand anders te zijn.

maar technisch beter in deze context is de term Alt, afgeleid van alter-ego
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:55:13 #61
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_100306748
quote:

[..]

Ik vind de situatie zo als hij nu is ook prima. Alle alloch- dan wel autochtone tokkies in de grote steden waar hun kinderen gezellig proletarisch winkelen bij de c1000 alle fatsoenlijke mensen in de periferie waar hun kinderen gezellig met technisch lego spelen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:56:20 #62
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100306778
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:46 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Het probleem daarvan is dat het ghetto vorming in de hand werkt, wijken (of zelfs steden) met alleen maar kansarmen geven niet echt een goed klimaat om een nieuwe generatie kansen te geven.
Goed punt, dan stoppen we de kindertoeslag ook in die buurten.
't Is niet alsof grote steden als Amsterdam nou zo bruisen van de kansarmen die hoogopgeleide kinderen produceren.
pi_100306869
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

't Is niet alsof grote steden als Amsterdam nou zo bruisen van de kansarmen die hoogopgeleide kinderen produceren.
Ze meteen afschrijven? vind ik wel een erg harde/cynische kijk op de wereld.

Wat ik in mijn omgeving (goede buurt) zie is dat de kinderen van die paar 'kansarmen' die er wonen wel de kans krijgen om bij buurtgenoten of vriendjes ontwikkeling op te doen.

Denk aan hele simpele dingen als een boek lenen of bij een vriendje met een microscoop spelen. Dat geeft veel meer impuls dan zien hoe je buurt genoten bespreken welke 'klus' ze kunnen gaan doen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:01:43 #64
324665 meth77
to do or not to do
pi_100306923
quote:

[..]

Wat dat betreft wordt het hoog tijd om alle sociale huurwoningen op te doeken in de gebieden waar wel veel werkgelegenheid is.
De overheid moet de werkgelegenheid beter spreiden over Nederland

Alle ministeries en ambassades weg uit Den Haag en verplaatsen naar Zwolle
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:03:25 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100306965
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:01 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dus iemand die een winkel in Scheveningen wil beginnen, moet verplicht verhuizen naar Maastricht?
pi_100306997
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:01 schreef meth77 het volgende:

[..]

Alle ministeries en ambassades weg uit Den Haag en verplaatsen naar Zwolle
Ah lekker effectief, met als eindresultaat dat Den Haag geen werkgelegendheid meer heeft en zwolle het nieuwe den haag is geworden.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:04:28 #67
324665 meth77
to do or not to do
pi_100307001
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kunen we beter heel nederland indelen in klassen
dus 10 verschillende groepen met hekken ertussen
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:05:42 #68
324665 meth77
to do or not to do
pi_100307037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:04 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ah lekker effectief, met als eindresultaat dat Den Haag geen werkgelegendheid meer heeft en zwolle het nieuwe den haag is geworden.
Alleen de minsteries en ambassades weg en het personeel mee, dat schept lucht en woningen in de stad
Het is onzin dat alle ambtenaren in de randstad moeten werken, dat kan ook best elders
pi_100307064
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:05 schreef meth77 het volgende:

[..]

Alleen de minsteries en ambassades weg en het personeel mee, dat schept lucht en woningen in de stad
Maar de overheid probeert al te spreiden, waarom denk je dat het cjib in leeuwarden zit? Echt niet alleen omdat er dan minder mensen boos heen rijden.

Probleem is dat ze het bedrijfsleven niet mee krijgen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:07:37 #70
324665 meth77
to do or not to do
pi_100307090
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:06 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Maar de overheid probeert al te spreiden, waarom denk je dat het cjib in leeuwarden zit? Echt niet alleen omdat er dan minder mensen boos heen rijden.
Goedzo, moeten ze met de andere ambtenaren ook doen
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:08:54 #71
324665 meth77
to do or not to do
pi_100307124
quote:

[..]

Hoeft ook niet, gewoon zeer goedkope grond aanbieden voor grote bedrijven in noord Nederland
pi_100307129
Er zijn wmb maar 2 groepen; de haves en de have nots.
pi_100307145
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

huizenmarktzaadbal :D
Die is niet gebanned :)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:12:53 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100307232
quote:

[..]

_O_
pi_100307247
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:50 schreef Artimunor het volgende:

[..]

technisch klopt dit niet, klonen is het maken van een identieke kopie, terwijl, als deze user een alter-ego is van de user xenobinol (wat ik niet denk trouwens, en wat een beetje flauw is dat jullie dit tegen elke nieuwe poster die jullie niet aanstaat zeggen) hij juist probeert iemand anders te zijn.
Het is wel opvallend dat er sommige users zijn die zich soms speciaal voor dit topic registreren. De normaal postende garde hier heeft vaak ook wel in ander topics gereageerd, ipv alleen maar in dit topic.
pi_100307326
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:50 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Wat een flauwe fakerij zeg.

Dat 'are you for real' kan je uit je onderschrift weghalen, we zien het zo ook wel.
Ik had die zonnestralen echt even nodig om op te laden hoor! Het hele jaar werk ik hard voor ons huis en de bank, dus die vakantie is iets wat ik niet ga schrappen.

Die ondertiteling is een grapje die slaat op mijn inlognaam :)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:16:14 #77
324665 meth77
to do or not to do
pi_100307330
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:09 schreef Scorpie het volgende:
Er zijn wmb maar 2 groepen; de haves en de have nots.
kan er wel 10 groepen van maken
De Have erg veel en werkt ook niet, De have wat maar moet toch nog werken, De have haast niets, , de bistandmensen,
pi_100307401
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik had die zonnestralen echt even nodig om op te laden hoor! Het hele jaar werk ik hard voor ons huis en de bank, dus die vakantie is iets wat ik niet ga schrappen.

Elke stel met een tophypotheek heeft daarin toch ook de de financiering van een zonnebank meegenomen. :D
pi_100307455
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Elke stel met een tophypotheek heeft daarin toch ook de de financiering van een zonnebank meegenomen. :D
Er gaat toch niets boven de echte zon? Lekker bruinen op het strand met een glas sangria erbij.
pi_100307515
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er gaat toch niets boven de echte zon? Lekker bruinen op het strand met een glas sangria erbij.
Exact, daar heeft een mens gewoon recht op!
pi_100307577
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:21 schreef lutser.com het volgende:

De hard werkende mens in ieder geval wel!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:23:51 #82
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100307611
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je kansen op huidkanker over 30-40 jaar vergroten dus?
pi_100307683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je kansen op huidkanker over 30-40 jaar vergroten dus?
Van die 3 maal 2 weken per jaar in de zon liggen?
pi_100307709
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:21 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Idd vooral met te weinig zonnebrand op het strand liggen bakken om je kans op huiskanker buitenproportioneel te laten oplopen. ^O^

Ik hoop voor hun dat ze een goede overlijdensrisico verzekering bij het speciale hypotheek pakket hebben afgesloten, mocht 1 van de 2 dan voortijdig overlijden zijn ze ook van de molensteenhypotheek rond hun nek af.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 11:28:53 #85
16180 crew  CoolGuy
pi_100307810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Die ondertiteling is een grapje die slaat op mijn inlognaam :)
Precies de redenering die je in eerste instantie in deze situatie heeft gekregen. :) moet je zelf weten, gewoon lekker op de huidige voet doorgaan, vooral geen échte concessies willen doen, dan zal die molensteen om je nek vast wel lichter worden :')

Als je serieus bent dan ben je echt niet zo'n helder licht.
pi_100307846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:26 schreef Basp1 het volgende:

Idd vooral met te weinig zonnebrand op het strand liggen bakken om je kans op huiskanker buitenproportioneel te laten oplopen. ^O^

Ik hoop voor hun dat ze een goede overlijdensrisico verzekering bij het speciale hypotheek pakket hebben afgesloten, mocht 1 van de 2 dan voortijdig overlijden zijn ze ook van de molensteenhypotheek rond hun nek af.
Natuurlijk hebben we een overlijdensrisico verzekering, anders kwamen we niet in aanmerking voor de NHG. Wat heeft dat zonnebaden eigenlijk met huidkanker te maken, jullie doen net of je per definitie dood gaat aan zonnebaden. Volgens mij is het gewoon de hoeveelheid blootstelling die in hoge mate bijdraagt aan de schadelijkheid, ik lig heus niet de hele dag te bruinen hoor.
pi_100307925
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:28 schreef CoolGuy het volgende:

Precies de redenering die je in eerste instantie in deze situatie heeft gekregen. :) moet je zelf weten, gewoon lekker op de huidige voet doorgaan, vooral geen échte concessies willen doen, dan zal die molensteen om je nek vast wel lichter worden :')

Als je serieus bent dan ben je echt niet zo'n helder licht.
Als we stoppen met consumeren dan weten we zeker dat er geen economisch herstel gaat komen. Het is gewoon in ons eigen belang dat we ons vooral niet bang laten maken door al het slechte nieuws.
pi_100307959
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als we stoppen met consumeren dan weten we zeker dat er geen economisch herstel gaat komen. Het is gewoon in ons eigen belang dat we ons vooral niet bang laten maken door al het slechte nieuws.
Investeren bedoel je?
pi_100307974
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
Natuurlijk hebben we een overlijdensrisico verzekering, anders kwamen we niet in aanmerking voor de NHG. .
NHG hoeft niet perse een overlijdensrisico verzekering te hebben, maar dan moet je wel al wat eigen geld meegebracht hebben. 8-)

BIj de koop van jullie droomhuis hebben jullie toch wel eerst een grote verbouwing doorgevoerd omdat het niet de keuken van je dromen was, de badkamer niet de valdouche had, enz.. Terwijl deze dingen die jullie verbouwd hadden ook pas 3 jaar in het huis stonden omdat voor jullie er net zo'n type mensen in woonden die teveel naar de indoctrinerende huizen programma's keken. :D
pi_100308001
quote:

[..]

Maar waarom kom je nou hier dit topic laten ontsporen.

Als je niks zinnigs te melden hebt kan je toch weer terug naar dat strand van je?
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 11:37:33 #91
16180 crew  CoolGuy
pi_100308091
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Of je bent een enorme troll, of je gebruikt nu een excuus om je achter te verschuilen. In het geval dat dat laatste waar is.

Hoeveel heb je aan die redenering 'niet bang laten maken' als je straks je lasten door die gestegen rente niet meer kunt betalen. Wat ga je dan zeggen? Dat je lekker op t strand lag Sangria te zuipen terwijl je op dat moment al wist dat je een probleem had met het kunnen betalen van je vaste lasten. Denk je echt dat je dat verkocht krijgt? :')
pi_100308101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Als je niks zinnigs te melden hebt kan je toch weer terug naar dat strand van je?
Omdat zijn main nog steeds gebanned is natuurlijk ;)
pi_100308109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik kom in dit topic om mijn ongenoegen te uiten over de huiverigheid van banken om bestaande hypotheken over te sluiten. Jij noemt dat een topic laten ontsporen?
pi_100308137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is wel opvallend dat er sommige users zijn die zich soms speciaal voor dit topic registreren. De normaal postende garde hier heeft vaak ook wel in ander topics gereageerd, ipv alleen maar in dit topic.
in principe is dat niet zo gek eigenlijk, voor oriënteren op de huizenmarkt doet men vaak goed onderzoek, tegenwoordig online, helemaal in deze tijd met veel onzekerheden wil men hier ook graag discussie over voeren, veel lezen alleen mee met dit topic, en na een tijdje, als ze een paar vragen hebben, iets mee willen delen, of hun ergernis omtrent bepaalde dingen willen uiten, dan registreren ze en maken een post.
pi_100308185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Of je bent een enorme troll, of je gebruikt nu een excuus om je achter te verschuilen. In het geval dat dat laatste waar is.

Hoeveel heb je aan die redenering 'niet bang laten maken' als je straks je lasten door die gestegen rente niet meer kunt betalen. Wat ga je dan zeggen? Dat je lekker op t strand lag Sangria te zuipen terwijl je op dat moment al wist dat je een probleem had met het kunnen betalen van je vaste lasten. Denk je echt dat je dat verkocht krijgt? :')
Het idee achter geld lenen om te kunnen consumeren is dat de inflatie een deel van de schuld laat verdwijnen. Bij een continue groeiende economie zullen ook de salarissen stijgen zodat je de gemaakte schulden kan aflossen. Of zie jij een fout in deze redenatie?
pi_100308212
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het idee achter geld lenen om te kunnen consumeren is dat de inflatie een deel van de schuld laat verdwijnen. Bij een continue groeiende economie zullen ook de salarissen stijgen zodat je de gemaakte schulden kan aflossen. Of zie jij een fout in deze redenatie?
De fout in die redenatie is sinds 2008 redelijk aangetoond denk ik. Het plafond naar boven bijstellen blijkt niet eeuwig houdbaar ;)
pi_100308213
quote:

[..]
Het is gewoon in ons eigen belang dat we ons vooral niet bang laten maken door al het slechte nieuws.
dit is waar, demoralisatie is de voorloper van destabilisatie, waarna altijd een crisis komt

dit houd niet in dat we mateloos moeten blijven consumeren
pi_100308287
quote:
Ik ga me vast voorbereiden op meer huursverhoging volgend jaar. ;(

Oh, nee. Wacht.... *O*
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_100308293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De fout in die redenatie is sinds 2008 redelijk aangetoond denk ik. Het plafond naar boven bijstellen blijkt niet eeuwig houdbaar ;)
Volgens mij is het plafond naar boven bijstellen de enige houdbare optie. Het alternatief is het systeem te laten klappen en dat is volgens mij voor niemand een aantrekkelijk alternatief.
Uiteraard moet je je wensen bijstellen naar de hoogte van je inkomen, maar met lenen zelf is niets mis. Leningen aangaan is het fundamentele principe waar dit economische systeem op gestoeld is.
pi_100308349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:33 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Investeren bedoel je?
Investeren is toch ook een vorm van consumptie? Dat je goederen en diensten koopt om daarmee geld te gaan verdienen doet daar toch niets aan af?
pi_100308378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ga me vast voorbereiden op meer huursverhoging volgend jaar. ;(

Oh, nee. Wacht.... *O*
Als mijn salaris maar mee stijgt met de inflatie ben ik tevreden, dan word mijn hypotheekschuld alleen maar minder waard.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 11:47:11 #102
16180 crew  CoolGuy
pi_100308379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als dat allemaal zo werkt zoals jij zegt, waarom heb jij dan nu een probleem om je vaste lasten te betalen? Want je dreigt kopje onder te gaan gaf je eerder aan. Als het werkt zoals jij zegt, dan zou jij nu toch geen probleem moeten hebben?

Maar goed, je kunt natuurlijk wel interessant praten op een forum. Aan het eind van de maand zullen de kosten weer betaald moeten worden, en dan begin jij weer te zweten, want dat kun je nauwelijks betalen.

En jouw oplossing is om dan vooral NOG meer te gaan consumeren. :') Als je geen troll bent en de situatie waar je van zegt dat je in zit dan verdien je het dubbel en dwars om in die ellende te zitten.
pi_100308451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

Leningen aangaan is het fundamentele principe waar dit economische systeem op gestoeld is.
En natuurlijk leningen aflossen dat hoort er ook bij maar dat willen de meeste niet weten. Over cognitieve dissonantie gesproken. :D
pi_100308497
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als dat allemaal zo werkt zoals jij zegt, waarom heb jij dan nu een probleem om je vaste lasten te betalen? Want je dreigt kopje onder te gaan gaf je eerder aan. Als het werkt zoals jij zegt, dan zou jij nu toch geen probleem moeten hebben?

Maar goed, je kunt natuurlijk wel interessant praten op een forum. Aan het eind van de maand zullen de kosten weer betaald moeten worden, en dan begin jij weer te zweten, want dat kun je nauwelijks betalen.

En jouw oplossing is om dan vooral NOG meer te gaan consumeren. :') Als je geen troll bent en de situatie waar je van zegt dat je in zit dan verdien je het dubbel en dwars om in die ellende te zitten.
Wij hebben misschien een te hoge hypotheek genomen, het welbekende maatwerk. Startende academici die in de toekomst meer gaan verdienen en daardoor een hogere hypotheek kunnen betalen. Echter de gestegen hypotheekrente i.c.m. een niet zo'n grote salaristoename als verwacht gooien roet in het eten.

Aan het eind van de maand hebben we nog wel wat geld over hoor, het is niet zo alsof ik mijn boodschappen hoef te doen bij Aldi.

Ik bedoel eigenlijk dat we gewoon door moeten gaan met consumeren en ons niet bang moeten maken door alle negatieve geluiden in de media. Juist bezuinigen leidt tot een neerwaartse spiraal.
pi_100308514
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik kom in dit topic om mijn ongenoegen te uiten over de huiverigheid van banken om bestaande hypotheken over te sluiten. Jij noemt dat een topic laten ontsporen?
Nou niet liegen.

Je kwam hier slap ouwehoeren over stranden en zon.

Dit topic gaat over de huizenmarkt, dus richt je daar eens op, of blijf weg.
pi_100308558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

Leningen aangaan is het fundamentele principe waar dit economische systeem op gestoeld is.
En dat 'principe' is de fundamentele kracht achter deze crisis.

Al dat onproductieve lenen is onhoudbaar op termijn; kijk naar de oplopende schuldenberg.
pi_100308567
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En natuurlijk leningen aflossen dat hoort er ook bij maar dat willen de meeste niet weten. Over cognitieve dissonantie gesproken. :D
Natuurlijk moet je leningen weer afbetalen, hoewel dat voor een hypotheek nog te betwisten valt. Waarom zou je die aflossen? Je hebt immers een onderpand dat aan de eind van de looptijd nog steeds een zekere waarde heeft. De inflatie doet zijn werk wel, waardoor je zelfs na het verstrijken van je recht op hypotheek rente aftrek lage woonlasten hebt.
pi_100308578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als mijn salaris maar mee stijgt met de inflatie ben ik tevreden, dan word mijn hypotheekschuld alleen maar minder waard.
En dat is de afgelopen 6 jaar niet gebeurd?

Kom op zeg iedereen heeft wel wat cao verhogingen gehad. Dus niet zeuren en begin maar eens met aflossen.

3* per jaar op vakantie a raison van 3000 per vakantie voor jullie beiden. Goh 9000 per jaar alleen al aan vakanties gespendeerd per jaar * 6 jaar = 54.000 euro wat jullie hadden kunnen aflossen.
pi_100308613
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:52 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nou niet liegen.

Lees mijn eerste post eens! Ik reageerde alleen maar op alle reacties die volgden. Ik begrijp niet waarom je zo naar reageert op mijn aanwezigheid?
pi_100308731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:53 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En dat 'principe' is de fundamentele kracht achter deze crisis.

Al dat onproductieve lenen is onhoudbaar op termijn; kijk naar de oplopende schuldenberg.
Het is niet onhoudbaar, de waarde van geld neemt gewoon af. Of liever gezegd, de geldhoeveelheid neemt toe. Een woning koste aan het begin van de twintigste eeuw toch ook maar een paar duizend gulden? Nu kost ze een half miljoen euro, dat is het gevolg van exponentiële geldgroei. Over 100 jaar kost een woning 100 miljoen, althans als we nog steeds dezelfde munteenheid gebruiken.
pi_100308801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dat is de afgelopen 6 jaar niet gebeurd?

Kom op zeg iedereen heeft wel wat cao verhogingen gehad. Dus niet zeuren en begin maar eens met aflossen.

3* per jaar op vakantie a raison van 3000 per vakantie voor jullie beiden. Goh 9000 per jaar alleen al aan vakanties gespendeerd per jaar * 6 jaar = 54.000 euro wat jullie hadden kunnen aflossen.
Het had misschien wat minder gekund maar daar heb ik gewoon geen rekenschap mee gehouden. Wat ik wel heb zijn leuke herinneringen en vakantiefoto's, die zijn me ook wat waard.
pi_100308834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:52 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nou niet liegen.

kom op zeg, het slap geouwehoer level is hier zo hoog dat nog zon nog stranden ook maar een klein beetje offtopic zijn.
anderen vertellen weg te blijven omdat hun posts je niet aanstaan vind ik niet kunnen
pi_100308893
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het had misschien wat minder gekund maar daar heb ik gewoon geen rekenschap mee gehouden. Wat ik wel heb zijn leuke herinneringen en vakantiefoto's, die zijn me ook wat waard.
7 vette jaren, dan gaan nu de 7 mager jaren voor jullie komen. :D
pi_100309057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

7 vette jaren, dan gaan nu de 7 mager jaren voor jullie komen. :D
Laat maar komen dan, is misschien ook wel beter voor de lijn ;)
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 12:15:28 #115
16180 crew  CoolGuy
pi_100309197
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Precies, geen rekening mee gehouden. Niet over nagedacht. Dat soort ongein. Maar die rekeningen blijven komen, dus de realiteit komt elke maand weer terug.

Das heel leuk dat je leuke herinneringen hebt en vakantiefoto's. Die zullen je vast troost bieden de komende jaren als er nog meer mis gaat en je je lasten niet meer kunt betalen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:27:30 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100309507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als je geen copycattroll bent, ben je echt gewoon heel dom. Het geeft wel aan dat banken compleet doorgeslagen waren (en nog steeds zijn) in het nemen van hypotheken!

Wellicht weet je dat een hypotheek oorspronkelijk bedoeld was als risicoloze lening, omdat het huis als onderpand diende. Als de lening hoger is dan het hutje waard is, is het niet meer risicoloos, en is het niet gek dat banken meer rente vragen.
Die hele NHG is ook in het leven geroepen om de risico's verder te kunnen VERHOGEN: voor mensen die eigenlijk teveel lenen, toch de risico's afdekken, waarbij het risico niet bij de bank (=degene die er miljarden winst op maakt!) ligt maar bij de belastingbetaler (=degene die ondanks de miljardenwinsten nog steeds de banken uit de vernieling moet redden)...

Ja, banken hebben hun zaakjes goed voor elkaar...
pi_100309576
Waarom gaan jullie nog in op die obvious troll? Omdat hij in zijn profiel gezet heeft dat hij een vrouwtje is? :')
pi_100309788
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Waarom gaan jullie nog in op die obvious troll? Omdat hij in zijn profiel gezet heeft dat hij een vrouwtje is? :')
Je moet toch wat op een donderdagochtend op je werkplek terwijl je computer aan het rekenen is op de achtergrond. :P
pi_100309846
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:29 schreef Scorpie het volgende:
mwoah ik kan me best voorstellen dat mensen tegenstrijdige dingen zeggen in benauwde omstandigheden, enerzijds het niet willen accepteren en je er niet door uit het veld willen laten slaan, maar anderzijds momenten van harde realisatie.
daarbij is oude gewoontes afleren ook erg lastig, ik denk dat het meer een geval van frustraties ventileren is, mits geen toneelspel
pi_100309868
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je moet toch wat op een donderdagochtend op je werkplek terwijl je computer aan het rekenen is op de achtergrond. :P
Dan kun je ook een snellere computer gaan aanschaffen of je berekening gaan paralleliseren zodat je het op ec2 kunt draaien en je voortaan geen tijd meer op fok hoeft te verspillen (oeps, ik moet aan de slag)
pi_100310385
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:39 schreef lutser.com het volgende:

Dan kun je ook een snellere computer gaan aanschaffen of je berekening gaan paralleliseren zodat je het op ec2 kunt draaien en je voortaan geen tijd meer op fok hoeft te verspillen (oeps, ik moet aan de slag)
Dat zou allemaal mogelijk zijn, maar aangezien ik van de afdeling toch al de meeste output heb (en nu in de vakantie in mijn eentje zit) zie ik me daartoe helemaal niet genoodzaakt. :')

Ik heb al weer 9 voorsteltekening gemaakt tussen het posten door, of omgekeerd. Als je je werkzaamheden gewoon goed systematisch aanpakt kun je dat ook wel realiseren. Dit ook weer in tegenstelling te sommige andere medewerkers die niet snappen dat je sommige stappen in je werkzaamheden die repetief zijn kunt automatiseren, enz...
pi_100313502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben we een overlijdensrisico verzekering, anders kwamen we niet in aanmerking voor de NHG.
Is niet verplicht voor NHG.

Verder krijg je geen maatwerk met NHG maar ben je gebonden aan strengere regels als bij een "normale" hypotheek (tenminste tot voor kort).

Ik heb een sterk vermoeden dat dit in elk geval een onzin verhaal is.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:38:16 #123
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100313754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef HansvD het volgende:

[..]

Kan misschien wel zijn, maar ook wij moesten er eentje afsluiten, die dus verbonden is aan de hypotheek.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100313816
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef HansvD het volgende:

[..]

Verder krijg je geen maatwerk met NHG maar ben je gebonden aan strengere regels als bij een "normale" hypotheek (tenminste tot voor kort).

Ik heb een sterk vermoeden dat dit in elk geval een onzin verhaal is.
Voor het verschil tussen 80% woningwaarde en de hypotheek moet een levensverzekering worden afgesloten.
pi_100318154
Minder goud voor uw huis.

http://www.rtl.nl/compone(...)oud-voor-uw-huis.xml

Of meer huis voor uw goud... het is maar net aan welke kant van de streep je staat.
pi_100318385
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:31 schreef GoudIsEcht het volgende:

Of meer huis voor uw goud... het is maar net aan welke kant van de streep je staat.
Dus of de huizen zijn sterk ondergewaardeerd, of goud is sterk overgewaardeerd.

het is maar net aan welke kant van de streep je staat. :+
pi_100318763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus of de huizen zijn sterk ondergewaardeerd, of goud is sterk overgewaardeerd.

het is maar net aan welke kant van de streep je staat. :+
Dat valt mee.

In een zinvolle vraag zou je kunnen constateren dat we in een schuldencrisis zitten, dat huizenprijzen voor een zeer groot deel schuldgedreven zijn en dat goud schuldvrij bezit is.

De conclusie is dan ook dat goud een terechte herwaardering ten opzichte van huizen aan het ondergaan is.

Maar het staat eenieder vrij om aan de minder zinvolle kant van de streep te gaan staan.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:56:08 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100318949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:31 schreef GoudIsEcht het volgende:

Goud is typisch "anti-cyclisch", zodra aandelen "goed gaan", gaat goud in de verkoop en daalt goud. Zodra andere beleggingen slecht gaan, zoeken mensen "veilige" investeringen zoals goud, en stijgt de waarde. Ik kan me daardoor goed voorstellen dat de goudprijs min of meer tegengesteld reageert op de huizenprijs.
pi_100319055
quote:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheek : Een tophypotheek is een hypothecaire lening voor een bedrag van meer dan 90% van de executiewaarde.
Dat is niet volledig. Een andere definitie van tophypotheek is eentje waarbij de volledige leencapaciteit van de lener(s) gebruikt wordt.

Er zou eigenlijk nog een woord moeten komen voor een hypotheek waarbij én meer dan 100% van de woningwaarde gefinancierd is, én de bewoners 30 jaar lang allebei voltijd moeten blijven werken om hem op te brengen. En dan liefst in aflossingsvrije of beleggingsvorm. Ik stel "Over-the-top-hypotheek" voor..
pi_100319061
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
In een zinvolle vraag zou je kunnen constateren dat we in een schuldencrisis zitten, dat huizenprijzen voor een zeer groot deel schuldgedreven zijn en dat goud schuldvrij bezit is.
Als er iets een zeepbel is, is het de huidige goudprijs wel. Maar dat past niet in jouw straatje natuurlijk. ;)
pi_100319327
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:59 schreef dvr het volgende:
Dat is niet volledig. Een andere definitie van tophypotheek is eentje waarbij de volledige leencapaciteit van de lener(s) gebruikt wordt.
Het geeft wel aan dat de definitie van 'tophypotheek' vaak verkeerd uitgelegd wordt. Je kunt dus zonder vuiltje aan de lucht een tophypotheek hebben. (BV bij een inkomen van 65.000, een hypotheek van 150.000 t.o.v. een huiswaarde van 165.000)
pi_100320112
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Het geeft wel aan dat de definitie van 'tophypotheek' vaak verkeerd uitgelegd wordt. Je kunt dus zonder vuiltje aan de lucht een tophypotheek hebben. (BV bij een inkomen van 65.000, een hypotheek van 150.000 t.o.v. een huiswaarde van 165.000)
(dat is geen tophypotheek. Bij een gezinsinkomen van 65.000 bruto kun je nog steeds maximaal bijna 3 ton lenen!)

Maar op zich hoeft een tophypotheek inderdaad geen probleem te zijn:
• Bij een tophypotheek qua draagkracht is het risico hoog, dat het huis ooit gedwongen verkocht moet worden. Maar als de waarde dan niet gedaald is, is er geen probleem.
• Bij een tophypotheek qua woningwaarde is het risico hoog, dat er bij verkoop een restschuld overblijft. Maar als het inkomen dan niet gedaald is, is er geen probleem.

Alleen.. in een economische crisis dalen zowel de huizenprijzen als de inkomens, zodat beide gevaren sterk toenemen! Vooral als een substantieel deel van de woningmarkt in beide opzichten -qua woningwaarde en inkomsten- met een tophypotheek gefinancierd is. Ik ken de preciese cijfers niet, maar ik vrees dat dat in NL toch ernstig het geval is.
pi_100320154
Lieve mensen, ga eens van het weer genieten ipv de godganse dag jezelf druk te maken om een paar centen.

Anyweez, ik heb besloten vanaf volgende maand hypotheekloos door het leven te gaan. Gewoon de poet cash op tafel leggen bij de bank. "Goedemiddag kereltje, ik kom mn hypotheekschuld afbetalen. Graag een kwitantie en tot ziens".

Heb wel wat beters te doen dan 1000den euros rente per jaar weg te mieteren. w/
pi_100320389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:29 schreef dvr het volgende:
(dat is geen tophypotheek. Bij een gezinsinkomen van 65.000 bruto kun je nog steeds maximaal bijna 3 ton lenen!)
Anders lees je RemcoDelft's zijn post even voordat je reageert:

quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheek :
Een tophypotheek is een hypothecaire lening voor een bedrag van meer dan 90% van de executiewaarde. Bij meer dan 100% wordt er vaak gesproken van een supertophypotheek.
pi_100320435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat verschilt per persoon, ik ben dankzij de HRA duurder uit met aflossen, dan met sparen en niet aflossen. :Y
pi_100320462
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef PierreBetfair het volgende:
Lieve mensen, ga eens van het weer genieten ipv de godganse dag jezelf druk te maken om een paar centen.

Anyweez, ik heb besloten vanaf volgende maand hypotheekloos door het leven te gaan. Gewoon de poet cash op tafel leggen bij de bank. "Goedemiddag kereltje, ik kom mn hypotheekschuld afbetalen. Graag een kwitantie en tot ziens".

Jij gaat dus cash in een dalende markt zitten.
pi_100320745
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:40 schreef GoudIsEcht het volgende:

Klopt.
pi_100320793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dat verschilt per persoon, ik ben dankzij de HRA duurder uit met aflossen, dan met sparen en niet aflossen. :Y
Dat lijkt me erg sterk met de huidige spaarrente. Heb je een hypotheeklening tegen 2% rente ofzo :?
pi_100320820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:40 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Of je nu cash zit of tegen een grote lening genaamd hypotheek is toch precies hetzelfde.

Mooie beslissing pierre :)
pi_100320865
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:50 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat valt mee.

De conclusie is dan ook dat goud een terechte herwaardering ten opzichte van huizen aan het ondergaan is.

Maar het staat eenieder vrij om aan de minder zinvolle kant van de streep te gaan staan.
Dat waag ik te betwijfelen, er word volgens mij ook veel in goud gespeculeerd met geleend geld, en ook goud kun je verpanden net zoals je dat met je huis kunt doen.
pi_100320893
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:52 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat lijkt me erg sterk met de huidige spaarrente. Heb je een hypotheeklening tegen 2% rente ofzo :?
Als ik het goed heb zet hij alles in depositos weg. En naar alle waarschijnlijkheid valt zijn hra bedrag ook geheel in de 52% schaal waardoor het omslagpunt ook iets anders ligt.
pi_100321068
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Basp1 het volgende:
Als ik het goed heb zet hij alles in depositos weg. En naar alle waarschijnlijkheid valt zijn hra bedrag ook geheel in de 52% schaal waardoor het omslagpunt ook iets anders ligt.
Mijn hypotheekrente staat nog 19,5 jaar vast tegen (bruto...) 4,35% (voorheen 6 jr @ 3,65%), een termijndeposito levert nu voor 5 jaar 4,1% of voor 10 jaar 4,5% op.

Pierre... You do the math. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 04-08-2011 18:12:01 ]
pi_100321083
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Basp1 het volgende:

Om met deze extreem lage rentes alles 5 of 10 jaar vast te zeggen - tegen nog steeds extreem lage rentes - lijkt me niet echt handig

Als je 7 of 8% zou krijgen bij 5-6-7 jaar vast, zou ik het ook gedaan hebben, maar nu zeker niet. Je vangt voor 5 jaar vast 4% rente, haal daar 1.2% box-3 belasting vanaf, dan houd je 2.8% over.

Wanneer je de inflatie er nog op loslaat houd je amper een procent over.

Dan los ik liever mn schulden af.
pi_100321183
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Of je nu cash zit of tegen een grote lening genaamd hypotheek is toch precies hetzelfde.

Mooie beslissing pierre :)
Nee.

Je kan kiezen om maandelijks voor het gebruik van je huis te betalen of om dat gebruik ineens af te kopen.

Met die cash zou je ook iets anders kunnen doen, dus heb je opportuniteitskosten.
pi_100321213
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:03 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Om met deze extreem lage rentes alles 5 of 10 jaar vast te zeggen - tegen nog steeds extreem lage rentes - lijkt me niet echt handig

Als je 7 of 8% zou krijgen bij 5-6-7 jaar vast, zou ik het ook gedaan hebben, maar nu zeker niet. Je vangt voor 5 jaar vast 4% rente, haal daar 1.2% box-3 belasting vanaf, dan houd je 2.8% over.

Wanneer je de inflatie er nog op loslaat houd je amper een procent over.

Dan los ik liever mn schulden af.
Momenteel geeft Trichet subsidie op schuld.

Dus de inflatie en je hypotheekrente zullen elkaar niet veel ontlopen.

Aflossen is wel de minst risico-volle beslissing en daarom in principe verstandig.

Maar persoonlijk zit ik nu liever in goud dan in steen.
pi_100321281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:54 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen, er word volgens mij ook veel in goud gespeculeerd met geleend geld, en ook goud kun je verpanden net zoals je dat met je huis kunt doen.
Dat valt denk ik mee.

Hoeveel mensen zouden met geleend geld fysiek goud hebben gekocht denk je?

Misschien dat mensen met geleend geld papiergoud hebben gekocht. Maar papiergoud is eigenlijk weer een lening van fysiek (claim op fysiek) en zijn veel meer van die claims uitgeschreven dan er fysiek dekking is.

Die 'schuldenkracht' in goud gaat dus andersom werken en op ten duur de stijgende trend versnellen.
pi_100321339
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:11 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat valt denk ik mee.

Hoeveel mensen zouden met geleend geld fysiek goud hebben gekocht denk je?
Goldrush. Amerika schijnt nig wel eens in te grijpen als het te rap gaat, maar op een gegeven moment is dat ook maar marginaal.

We zitten al wel redelijk hoog in de bubble voor mijn gevoel, dus aanschaf is prijzig tov een jaar of 5 terug.
pi_100321375
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Goldrush. Amerika schijnt nig wel eens in te grijpen als het te rap gaat, maar op een gegeven moment is dat ook maar marginaal.
Kan je toelichten wat je hier probeert te vertellen?

quote:
We zitten al wel redelijk hoog in de bubble voor mijn gevoel, dus aanschaf is prijzig tov een jaar of 5 terug.
Wel eens de schulden van nu (privaat en collectief) vergeleken met vijf jaar terug?
pi_100321462
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:03 schreef PierreBetfair het volgende:
Je hebt nog geen reactie gegeven op mijn vraag, maar laat ik het dan anders stellen:

Je geeft zelf al aan dat de rente nu erg laag is, en je hebt dus zelf erg goedkoop geld geleend. Waarom dan die goedkope lening perse aflossen, terwijl je er nu hoe dan ook vast wel iets op kan verdienen, en straks als de rente weer hoog wordt er nog veel meer op kan verdienen? Sadomasochistisch ofzo?

Zolang je de tegenwaarde van je schuld op je rekening hebt staan kun je hem toch altijd nog aflossen als dat noodzakelijk zou worden?

Ten overvloede: Ik zou graag nog 100 miljard bijlenen onder dezelfde conditie's _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 04-08-2011 18:38:50 ]
pi_100321634
fed manipulation gold market
Google
Enjoy ^O^
pi_100321697
Bvz hoe zit het met deposito's als een bank failliet gaat. Die icesave deposito mensen zijn hun geld toch kwijt.
pi_100321750
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:28 schreef Basp1 het volgende:
Bvz hoe zit het met deposito's als een bank failliet gaat. Die icesave deposito mensen zijn hun geld toch kwijt.
Vallen onder het deposito garantiestelsel (wel even de bank checken). Dus tot 100.000 gedekt (per persoon, per bank). Moet je geen 'achtergestelde' deposito nemen natuurlijk. :D

https://www.nibcdirect.nl(...)ositogarantiestelsel
pi_100321863
Goud is een lekkere bubble, dat wel.
pi_100322013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:34 schreef Scorpie het volgende:
Goeie mening.
pi_100322034
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Goeie mening.
Goeie spelling. ;)

Maar ben je het nu met hem eens of wat? Dat is me niet duidelijk...
pi_100322079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Goeie spelling. ;)

Maar ben je het nu met hem eens of wat? Dat is me niet duidelijk...
Qft
pi_100322139
We zitten in een bubble. Datzelfde geldt helaas voor de euro zodra er meer bijgedrukt gaat worden. Ik zou komende 3 jaar liever mijn tegoed in goud dan in euro's zien. Wel op tijd verkopen. My 2 cents.
pi_100322413
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zou komende 3 jaar liever mijn tegoed in goud dan in euro's zien.
Dat is toch simpel te realiseren? Je doet nu net of dat alleen voor 'anderen' weggelegd is.

Ik zie mijn tegoed liever in stenen en de daaruit voortvloeiende verlaging van mijn woonlasten. Nu nog in de loop der tijd 75m2 dakoppervlak vol leggen met PV-panelen en de besparing die ik daarmee met beide realiseer over 20 jaar kan geen pensioen tegenop.

Mijn streven is om over 24 jaar geen woonlasten (huur/hypotheek) te hebben en tevens geen (noemenswaardige) energierekening meer.
pi_100322427
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
fed manipulation gold market
Google
Enjoy ^O^
Goed, nu weet ik dat de markten gemanipuleerd worden, dank.

Maar wat wilde je er nou zelf mee zeggen?
pi_100322467
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vallen onder het deposito garantiestelsel (wel even de bank checken). Dus tot 100.000 gedekt (per persoon, per bank). Moet je geen 'achtergestelde' deposito nemen natuurlijk. :D

https://www.nibcdirect.nl(...)ositogarantiestelsel
Ja.

En voordat je dan je geld weer hebt is de markt bij je weggelopen. Dat wordt allemaal niet binnen een dag afgehandeld hoor.

Maar goed, de banken gaan toch wel gered blijven worden met de drukpers, dus het zal loslopen vermoed ik...

(Al weet je het maar nooit met al de politieke spelletjes en CDSs etc.)
pi_100322489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:34 schreef Scorpie het volgende:
Goud is allesbehalve een bubble.

Schulden en papiergeld daarentegen...
pi_100322569
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:57 schreef GoudIsEcht het volgende:
En voordat je dan je geld weer hebt is de markt bij je weggelopen. Dat wordt allemaal niet binnen een dag afgehandeld hoor.
Moet dat dan? Als het toch al 5 jaar vaststaat (of 10 jaar) en er gaat na 4 jaar wat mis, wat is dan het probleem? Als het maar komt.
pi_100322761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Moet dat dan? Als het toch al 5 jaar vaststaat (of 10 jaar) en er gaat na 4 jaar wat mis, wat is dan het probleem? Als het maar komt.
Het probleem is dat banken die omvallen (afhankelijk van de grootte) nogal het een en ander teweeg kunnen brengen...

Dan zou ik liever flexibel zijn, maar goed, dat is inderdaad een keuze. Als je de centen sowieso al 'vast' had gezet maakt het inderdaad niet zoveel uit.
pi_100322943
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
Het probleem is dat banken die omvallen (afhankelijk van de grootte) nogal het een en ander teweeg kunnen brengen...

Dan zou ik liever flexibel zijn, maar goed, dat is inderdaad een keuze. Als je de centen sowieso al 'vast' had gezet maakt het inderdaad niet zoveel uit.
Hoe flexibel ben je met goud dan als de banken omvallen?

Stel dat ik 1000Kg aardappelen heb liggen, wie denk je dat daarvan dan 100Kg kan kopen? Diegene die met valuta aankomt die ik ken en waarvan ik weet wat die op dat moment waard is, of jij die met een klompje goud wanhopig mij uit probeert te leggen dat dit echt goud is, en dat dat klompje wat je in je handen hebt meer waard is dan die valuta die ik ken.

Ik denk dat je dan honger gaat lijden.
pi_100326885
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Stel dat ik 1000Kg aardappelen heb liggen, wie denk je dat daarvan dan 100Kg kan kopen? Diegene die met valuta aankomt die ik ken en waarvan ik weet wat die op dat moment waard is, of jij die met een klompje goud wanhopig mij uit probeert te leggen dat dit echt goud is, en dat dat klompje wat je in je handen hebt meer waard is dan die valuta die ik ken.

In de 2 e wereldoorlog werd het gedaan dus dat zal nu niet anders zijn lijkt me.
pi_100326973
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
In de 2 e wereldoorlog werd het gedaan dus dat zal nu niet anders zijn lijkt me.
:')

Ja man, toen werden op grote schaal bloembollen geruild tegen goud... |:(
pi_100328100
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Prima. Verkoop jij lekker je aardappelen voor de euro's die Trichet iedere dag uit z'n drukpers tovert, of de dollares waarvan ome Ben er nog veel meer maakt.

Ben je daarna je aardappels kwijt en zit je met waardeloos papier...

Maar goed, waarom zou het allemaal maar weer om aardappels een <<doom>> moeten gaan?

Ja, er gaat veel verarming komen, maar dat hoeft niet in plotselinge schokken te gebeuren. Ik denk dat we gewoon kunnen blijven eten.

En wie dan wat over houdt zal dat veilig willen op slaan. De inkomensverschillen blijven ook nu oplopen, dus die vraag zal wel blijven.
pi_100328169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja man, toen werden op grote schaal bloembollen geruild tegen goud... |:(
Nee toen vroegen boeren allemaal om 'valuta die ik ken'....

pi_100329716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:13 schreef GoudIsEcht het volgende:
Nee toen vroegen boeren allemaal om 'valuta die ik ken'....
Ehmmm... Ja? En als dat er niet was, waardeerde ze een ander ruilmiddel (bloemkool, suiker enz. enz. enz.) tegen de daarvoor op dat moment bekende waarde in guldens... (Nope, niet in grammen goud... Geen hond die dat op dat moment nog wat interesseert...)
pi_100330172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehmmm... Ja? En als dat er niet was, waardeerde ze een ander ruilmiddel (bloemkool, suiker enz. enz. enz.) tegen de daarvoor op dat moment bekende waarde in guldens... (Nope, niet in grammen goud... Geen hond die dat op dat moment nog wat interesseert...)
Misschien eerst eens een geschiedenisboek lezen voor je erover begint...

Wist je trouwens wat Greenspan er ooit over zei:

quote:
Gold still represents the ultimate form of payment in the world. Germany in 1944 could buy materials during the war only with gold. Fiat money in extremis is accepted by nobody. Gold is always accepted
Voel je vooral vrij het beter te weten hoor. Op eigen rekening...

De tijd zal het leren (doet dat nu al).
pi_100330403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:53 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Misschien eerst eens een geschiedenisboek lezen voor je erover begint...

Wist je trouwens wat Greenspan er ooit over zei:

[..]

Voel je vooral vrij het beter te weten hoor. Op eigen rekening...

De tijd zal het leren (doet dat nu al).
Volgens mij verwar jij de kredietwaardigheid van een land in oorlogstijd met die van een particulier die simpelweg te eten wil hebben als het echt nodig is....
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 22:11:51 #172
16180 crew  CoolGuy
pi_100331173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens mij verwar jij de kredietwaardigheid van een land in oorlogstijd met die van een particulier die simpelweg te eten wil hebben als het echt nodig is....
Inderdaad

Als het oorlog is en alle producten zijn schaars, en ik wil te eten hebben, dan geef ik jou 100kg bloemkool (ik noem maar wat) en geef jij mij 100kg aardappelen (doe ik de aanname dat beide producten even schaars zijn).

Als ik 100kg bloemkool moet geven, en daarvoor in ruil wat goud krijg, dan kun jij je goud stoppen waar de zon niet schijnt. Dan kun je wel roepen dat goud altijd zijn waarde blijft behouden, maar eens kijken hoeveel je daar aan hebt als je maagje rammelt en ik lekker aan de bloemkool zit.

Ik denk niet dat goud heel veel voedingswaarde heeft :')
pi_100331348
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:11 schreef CoolGuy het volgende:
En warm houden doet het ook al niet, het beschut zelfs niet tegen de regen... Zeepbel dus. :Y
pi_100331741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja vast.

Tijdelijk oorlogen wordt ook altijd de fiat munt geroofd.

Kunst en goud laat men gewoon liggen.

Je hoort nu nog steeds wel eens verhalen of rechtzaken over al dat geroofde papier....

pi_100331806
quote:

[..]

Inderdaad

Als het oorlog is en alle producten zijn schaars, en ik wil te eten hebben, dan geef ik jou 100kg bloemkool (ik noem maar wat) en geef jij mij 100kg aardappelen (doe ik de aanname dat beide producten even schaars zijn).

Als ik 100kg bloemkool moet geven, en daarvoor in ruil wat goud krijg, dan kun jij je goud stoppen waar de zon niet schijnt. Dan kun je wel roepen dat goud altijd zijn waarde blijft behouden, maar eens kijken hoeveel je daar aan hebt als je maagje rammelt en ik lekker aan de bloemkool zit.
Tja, wat je produceert en meteen moet consumeren ruil je inderdaad.

Maar ik wil jou wel eens aardappelen zien sparen als het goed gaat met je bloemkoolproductie.

w/
pi_100331839
quote:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En warm houden doet het ook al niet, het beschut zelfs niet tegen de regen... Zeepbel dus. :Y
Inderdaad.

In tegenstelling tot aandelen, schulden of papier geld.

c_/
pi_100331918
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ja vast.

Tijdelijk oorlogen wordt ook altijd de fiat munt geroofd.

Kunst en goud laat men gewoon liggen.

Je hoort nu nog steeds wel eens verhalen of rechtzaken over al dat geroofde papier....

Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten dat ALLES met een beetje waarde dan geroofd word. (Zelfs fietsen!!)
pi_100331957
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:23 schreef GoudIsEcht het volgende:
Maar ik wil jou wel eens aardappelen zien sparen als het goed gaat met je bloemkoolproductie.
Je snapt er geen tering van he?
pi_100331990
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
Inderdaad.

In tegenstelling tot aandelen, schulden of papier geld.
Wat dacht je van bakstenen? Die houden je wel warm en beschut... :Y
pi_100332196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat dacht je van bakstenen? Die houden je wel warm en beschut... :Y
Oh daarom zijn al die huizenprijzen zo aan het stijgen nu.

In tegenstelling tot goud...

http://rtl.nl/components/(...)oud-voor-uw-huis.xml
pi_100332253
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je snapt er geen tering van he?
Goud is om te sparen slimmerik.

Niet om te eten.

Maar goed, de goudprijs zal vast jouw visie steunen, niet de mijne...

pi_100332379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:30 schreef GoudIsEcht het volgende:
Oh daarom zijn al die huizenprijzen zo aan het stijgen nu.

In tegenstelling tot goud...

http://rtl.nl/components/(...)oud-voor-uw-huis.xml
Ehm, het een sluit het ander toch niet uit? Er is ook een tulpenbollen hausse geweest vroeger, toen dacht ook iedereen dat tulpenbollen niet minder waard konden worden.

1 saillant verschil:

- Als mijn huis morgen niets meer waard is woon ik nog steeds net zo prettig en kost het me niets extra.

- Als goud morgen niets meer waard is zitten er wat mensen met een materie waar je niet eens de kachel of BBQ mee aan kan steken.
pi_100332440
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehm, het een sluit het ander toch niet uit? Er is ook een tulpenbollen hausse geweest vroeger, toen dacht ook iedereen dat tulpenbollen niet minder waard konden worden.

1 saillant verschil:

- Als mijn huis morgen niets meer waard is woon ik nog steeds net zo prettig en kost het me niets extra.

- Als goud morgen niets meer waard is zitten er wat mensen met een materie waar je niet eens de kachel of BBQ mee aan kan steken.
Ach, dan kun je wel super geleidende speaker kabels maken ;-)
pi_100332569
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:34 schreef lutser.com het volgende:
Nope, ook goud is niet supergeleidend bij kamertemperatuur. :N
pi_100332652
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

1 saillant verschil:

Pak maar eens een geschiedenisboek hoor, ik zei het je al eerder.

Kijk eens hoe vaak het al is voorgekomen dat huizen waardeloos werden, en hoe vaak dat met goud is gebeurd de afgelopen millennia.
pi_100332851
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:34 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Je kan beter zilver nemen, dat geleid een stuk beter. Goud ziet er natuurlijk wel bling-bling uit.
pi_100332899
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nope, ook goud is niet supergeleidend bij kamertemperatuur. :N
Geen enkel materiaal heeft supergeleidende eigenschappen bij kamertemperatuur.
pi_100333121
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:39 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Kijk eens hoe vaak het al is voorgekomen dat huizen waardeloos werden, en hoe vaak dat met goud is gebeurd de afgelopen millennia.
Goud is handig voor 'slechte' tijden en zal altijd waarde behouden (al zal die waarde ook extreem kunnen fluctueren) daar ga ik van uit maar als ik moet kiezen tussen mijn huis of 5 kilo goud dan heb ik liever mijn huis.
pi_100333240
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten dat ALLES met een beetje waarde dan geroofd word. (Zelfs fietsen!!)
Papiergeld doorgaans véél minder dan goud.

Tafelzilver idem. Of hoor jij daar wel verhalen over?
pi_100333281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
Geen enkel materiaal heeft supergeleidende eigenschappen bij kamertemperatuur.
Joh?

Nu weet ik zeker dat je Xeno bent. _O_
pi_100333315
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:46 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Goud is handig voor 'slechte' tijden en zal altijd waarde behouden (al zal die waarde ook extreem kunnen fluctueren) daar ga ik van uit maar als ik moet kiezen tussen mijn huis of 5 kilo goud dan heb ik liever mijn huis.
Ja een huis is belangrijk.

En ik heb ook liever te eten dan een klomp goud.

Als je daartussen moet kiezen dan is goud niets voor je. Maar aandelen ook niet.

Goud is voor spaarders (mensen die meer hebben of produceren dan ze consumeren).

Wat een huis betreft kan je in deze markt nog overwegen tijdelijk te huren (afhankelijk van je vermogenspositie erin).
pi_100333449
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:39 schreef GoudIsEcht het volgende:
Je zegt zoveel. Maar ja, weinig concreets helaas...

quote:
Nou verlicht me eens, en gooi de data online. :Y
pi_100333509
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:49 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ga je nu met droge ogen beweren dat tafelzilver niet gejat werd in de oorlog? :D
pi_100333703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ga je nu met droge ogen beweren dat tafelzilver niet gejat werd in de oorlog? :D
Nee. Maar wel dat er meer moeite gedaan wordt voor het plunderen van goud, en dat daar ook langer over gezeurd wordt achteraf.
pi_100333780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:50 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ja een huis is belangrijk.

En ik heb ook liever te eten dan een klomp goud.

Als je daartussen moet kiezen dan is goud niets voor je. Maar aandelen ook niet.

Goud is voor spaarders (mensen die meer hebben of produceren dan ze consumeren).

Wat een huis betreft kan je in deze markt nog overwegen tijdelijk te huren (afhankelijk van je vermogenspositie erin).
Stel mijn huis is afgelost en ik wil wat regelen voor mijn 'oude' dag.

Als ik aandelen kopen krijg (waarschijnlijk) elk jaar dividend waar ik van kan leven.
Als ik goud koop zal ik elke dag wat van mijn baar moeten schaven en hopen het niet op is voor ik dood ben.
pi_100333796
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je zegt zoveel. Maar ja, weinig concreets helaas...
[/qoute]Ik geef je een quote van Greenspan, ik leg uit hoe goud werkt, en waarom het verder gaat stijgen (hier en in andere topics).

Jij roept alleen maar dat je het niet kan eten. Schiet lekker op, niet?

[quote]Nou verlicht me eens, en gooi de data online. :Y
Waarom? Ik heb het al uitgezocht en goud gekocht. Als je het zelf wil weten kan je toch zelf onderzoeken? Leer je ook veel meer van.
pi_100333856
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:58 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Stel mijn huis is afgelost en ik wil wat regelen voor mijn 'oude' dag.

Als ik aandelen kopen krijg (waarschijnlijk) elk jaar dividend waar ik van kan leven.
Als ik goud koop zal ik elke dag wat van mijn baar moeten schaven en hopen het niet op is voor ik dood ben.
Jaja.

Jij had inderdaad tien jaar terug aandelen moeten kopen bij de AEX rond de 700. Heerlijk leven van dat dividend...

Goud was daarentegen alleen maar huilen geweest. Geen dividend hè, dus ellende....

Meen je dat nou serieus?
pi_100333898
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:57 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile0s.gif [b]/326537]GoudIsEcht[/url] het volgende:
Nee. Maar wel dat er meer moeite gedaan wordt voor het plunderen van goud, en dat daar ook langer over gezeurd wordt achteraf.
LOL, dus je hebt zelf wel die verhalen daarover gehoord?
quote:
Op donderdag 4 augustus 2011 22:49 schreef GoudIsEcht het volgende:[/b]
pi_100333937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:59 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Jaja.

Jij had inderdaad tien jaar terug aandelen moeten kopen bij de AEX rond de 700. Heerlijk leven van dat dividend...

Goud was daarentegen alleen maar huilen geweest. Geen dividend hè, dus ellende....

Meen je dat nou serieus?
Ja, dat meen ik serieus, en je weet zelf ook dat je genoeg periodes kan uit kiezen waarin het andersom is.
pi_100334040
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:01 schreef lutser.com het volgende:
Ja, dat meen ik serieus, en je weet zelf ook dat je genoeg periodes kan uit kiezen waarin het andersom is.
Mwoah, er zit hier iemand ernstig voor eigen parochie te preken... Ik wou hem maar verder in zijn waarde laten. :{w
pi_100334064
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:01 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ja maar aan grafiekjes kijken zonder het heden te begrijpen heb je niets.

Mijn leven is nu, en daarbij kijk ik naar de hedendaagse krachten.

Maar succes met de aandelen en het dividend. De tijd zal het vanzelf wijzen.

En altijd mooi dat je überhaupt kan kiezen...
pi_100334141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mwoah, er zit hier iemand ernstig voor eigen parochie te preken... Ik wou hem maar verder in zijn waarde laten. :{w
Ja dat is ook zo...

Ik draag nergens onderbouwing aan, en de markt signaleert ook duidelijk dat ik mis zit.

Preken de centrale banken dan ook al voor mijn parochie?

http://blogs.forbes.com/k(...)iversify-portfolios/
pi_100334206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

LOL, dus je hebt zelf wel die verhalen daarover gehoord?

[..]

Jij hebt gemist dat Griekenland er laatst zelfs nog over aan het zeuren was tegen Duitsland?
pi_100334753
Dichter Remon de Jong weet het huizenmarkt probleem aardig te verwoorden:

http://www.radio1.nl/cont(...)de-dag-remon-de-jong
pi_100334755
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:05 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ja dat is ook zo...

Ik draag nergens onderbouwing aan
Inderdaad, niet echt. Je komt feitelijk niet verder dan opmerkingen als 'Misschien eerst eens een geschiedenisboek lezen voor je erover begint...' en 'Voel je vooral vrij het beter te weten hoor. Op eigen rekening...' en 'Goud is allesbehalve een bubble.' enz. enz.

Maar onderbouwing heb ik inderdaad nog niet kunnen vinden.
pi_100335260
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Inderdaad, niet echt. Je komt feitelijk niet verder dan opmerkingen als 'Misschien eerst eens een geschiedenisboek lezen voor je erover begint...' en 'Voel je vooral vrij het beter te weten hoor. Op eigen rekening...' en 'Goud is allesbehalve een bubble.' enz. enz.

Maar onderbouwing heb ik inderdaad nog niet kunnen vinden.
Misschien ook niet gezocht.

Maar als je een goede vraag stelt wil ik hem best proberen te beantwoorden hoor.
pi_100335431
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
Maar als je een goede vraag stelt wil ik hem best proberen te beantwoorden hoor.
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel, dus ik paas je aanbod graag even door... ;)
pi_100335779
Ik heb een tijdje terug al een vraag gesteld, hoe bepaal jij wat je voor goud wil betalen?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:37:07 #209
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100335896
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:35 schreef lutser.com het volgende:
Ik heb een tijdje terug al een vraag gesteld, hoe bepaal jij wat je voor goud wil betalen?
wat dacht je van de marktprijs ??
www.amsterdamgold.nl
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100335942
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel, dus ik paas je aanbod graag even door... ;)
Mooi die inhoudelijke reacties.
pi_100336054
quote:
Ik stelde toen voor eens te kijken naar de schuld- en geldgroei sinds 1971 en die af te zetten tegen het 'goudkapitaal'.

Sinds die tijd waren Amerikaanse staatsschulden de reserve. Nu zien we dat al dat gedoe met schulden niet zo geweldig is, en gaat men een deel van het 'vermogen' uit schulden overhevelen naar goud.

Ik zou prijzen van USD 10.000 of EUR 5.000 over een paar jaar niet gek vinden per ounce goud.
pi_100336109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:37 schreef GoudIsEcht het volgende:
Mooi die inhoudelijke reacties.
Yep, vertel mij wat. Ik zit hier in een huizenmarkt-topic en ik kom alleen maar onzin tegen van mensen die de goudprijs zitten te verdedigen...
pi_100336244
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yep, vertel mij wat. Ik zit hier in een huizenmarkt-topic en ik kom alleen maar onzin tegen van mensen die de goudprijs zitten te verdedigen...
Omdat goud het eens stuk beter doet dan huizen misschien...

Ik probeer overigens primair uit te leggen. 'Verdedigen' doet 'de markt' wel.
pi_100336309
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:43 schreef GoudIsEcht het volgende:

Geen markt die mij beter verdedigd dan mijn stapel stenen. :W
pi_100338826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:43 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Je hebt wel heel veel goud nodig voor je erin kunt wonen.
pi_100343899
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

dan lees je niet goed, ik heb net een huizenmarkt-gedicht gepost, maar daar reageer je niet eens op.

je verkiest er zelf voor om in het huizenmarkt topic over goud te gaan lullen
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:14:04 #217
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100343979
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:09 schreef Artimunor het volgende:

je verkiest er zelf voor om in het huizenmarkt topic over goud te gaan lullen
En over klonen :|W

Ik heb overigens begrepen dat de beurzen het niet goed doen, heeft dit nu gevolgen voor mijn beleggingshypotheek? Ik zit al met onderwaarde en straks zit ik dan ook nog eens met een dikke restschuld.
pi_100344064
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb overigens begrepen dat de beurzen het niet goed doen, heeft dit nu gevolgen voor mijn beleggingshypotheek? Ik zit al met onderwaarde en straks zit ik dan ook nog eens met een dikke restschuld.
Ja jij hebt het wel zwaar hè?

Kan je ons ook wat vertellen over het onderhoud van je huis? Dat doe je zeker ook al een tijd niet meer en het ziet er vast allemaal ook niet best uit?
pi_100344112
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Beleggingshypotheek moet je op lange termijn bekijken. Je kunt natuurlijk wel overwegen dat je het te riskant vindt en kijken of je het om kan zetten in een andere vorm.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:21:56 #220
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100344164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:17 schreef GoudIsEcht het volgende:

Ja jij hebt het wel zwaar hè?

Kan je ons ook wat vertellen over het onderhoud van je huis? Dat doe je zeker ook al een tijd niet meer en het ziet er vast allemaal ook niet best uit?
Nou... het is niet leuk hoor om van alle kanten bestookt te worden met slecht nieuws, ik raak daar behoorlijk gestrest van anders.
Het onderhoud van onze woning is prima in orde, we zijn tenslotte geen huurders.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:23:07 #221
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100344201
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Beleggingshypotheek moet je op lange termijn bekijken. Je kunt natuurlijk wel overwegen dat je het te riskant vindt en kijken of je het om kan zetten in een andere vorm.
Ik denk daar ook wel eens over na, maar wat is het juiste moment? Ik denk zeker niet nu, achteraf gezien hadden we dat beter een paar maanden geleden kunnen doen.
pi_100344228
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou... het is niet leuk hoor om van alle kanten bestookt te worden met slecht nieuws, ik raak daar behoorlijk gestrest van anders.
Het onderhoud van onze woning is prima in orde, we zijn tenslotte geen huurders.
Trek je op aan de onverbeten trollenoptimisten hier in het topic. ^O^
pi_100344260
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik denk daar ook wel eens over na, maar wat is het juiste moment? Ik denk zeker niet nu, achteraf gezien hadden we dat beter een paar maanden geleden kunnen doen.
Ik kan geen afweging voor je maken. Zelf zou ik liever erkennen dat het een situatie is die me niet zint en die zo snel mogelijk wijzigen als dit kostentechnisch redelijk mogelijk is.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:27:52 #224
324665 meth77
to do or not to do
pi_100344296
quote:

[..]

het onderhoud bij mij is prima in orde, volgende week komt de schilder stond in de brief van gisteren, van mij hoeft niet maar ok
pi_100344303
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar, hebben ze je dan niet verteld dat aandelen en huizen op de lange termijn altijd meer waard worden en beter presteren dan alle andere categorieën?
pi_100344339
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:28 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Maar, hebben ze je dan niet verteld dat aandelen en huizen op de lange termijn altijd meer waard worden en beter presteren dan alle andere categorieën?
Als je de juiste aandelen hebt is dat een goeie stelling. ;)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:49:06 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100344754
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je hebt wel heel veel goud nodig voor je erin kunt wonen.
Ach, wat is veel... Maar het blijft koel aandoen hoor, zo'n metalen kamer.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:05:56 #228
16180 crew  CoolGuy
pi_100345128
quote:

[..]

Really? Moet je misschien op vakantie, zeg, naar Spanje of zo, als je daar zo gestresst van raakt. Nou, als het onderhoud van jullie woning net zo in orde is als jullie mentaliteit dan zal dat wel meevallen hoor.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:44:36 #229
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100351783
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:27 schreef meth77 het volgende:

[..]

het onderhoud bij mij is prima in orde, volgende week komt de schilder stond in de brief van gisteren, van mij hoeft niet maar ok
De hele flat wordt weer in de RAL9001 gezet? ^O^
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:16:49 #230
324665 meth77
to do or not to do
pi_100357583
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:44 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De hele flat wordt weer in de RAL9001 gezet? ^O^
Nee het trappenhuis wordt nu geel-groen, de balie groen-geel en de hal oranje- rood met een streep naar boven

Leuk hoor :{w ^O^
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:17:42 #231
16180 crew  CoolGuy
pi_100357622
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:16 schreef meth77 het volgende:

[..]

Nee het trappenhuis wordt nu geel-groen, de balie groen-geel en de hal oranje- rood met een streep naar boven
:X nog een reden om niet te huren. Dit soort dingen wordt je gewoon opgedrongen :{
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:18:30 #232
324665 meth77
to do or not to do
pi_100357657
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:X nog een reden om niet te huren. Dit soort dingen wordt je gewoon opgedrongen :{
ja zou ik een andere kleur willen dan ?????????
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:37:34 #233
16180 crew  CoolGuy
pi_100358382
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:18 schreef meth77 het volgende:

[..]

ja zou ik een andere kleur willen dan ?????????
Daar gaat 't toch niet om? Het gaat er om dat ALS je dat zou willen, dat dat niet kan, immers, er wordt voor jou beslist welke kleuren dat gaan worden.
pi_100358592
Nog mensen hier met een gezellige beleggingshypotheek w/
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:44:36 #235
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100358621
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:43 schreef PierreBetfair het volgende:
Nog mensen hier met een gezellige beleggingshypotheek w/
Hoe dicht zat jij ook weer tegen je pensioen aan? >:) :P
Geen beleggingshypotheek hier overigens ;)
pi_100358746
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:44 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hoe dicht zat jij ook weer tegen je pensioen aan? >:) :P
Geen beleggingshypotheek hier overigens ;)
Nog een jaartje of 30 ploeteren, al zie ik dat niet echt zitten :P
pi_100361514
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Probeer maar eens een andere kleur van je kozijnen te krijgen, wanneer 2/3e van de VVE leden in je flatje anders heeft besloten. Heb je ook niet al teveel te willen.
pi_100361642
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar gaat 't toch niet om? Het gaat er om dat ALS je dat zou willen, dat dat niet kan, immers, er wordt voor jou beslist welke kleuren dat gaan worden.
Ik moet er niet aan denken dat de flat waarin ik woon een villa kakelbont wordt omdat iedereen (264 appartementen) maar een ander kleurtje kiest. :)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:15:54 #239
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100361960
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:03 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Probeer maar eens een andere kleur van je kozijnen te krijgen, wanneer 2/3e van de VVE leden in je flatje anders heeft besloten. Heb je ook niet al teveel te willen.
Nog een reden om geen flatje te kopen ;)
pi_100362077
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:15 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Het voordeel is wel dat je het buitenonderhoud niet zelf hoeft te doen.

Ok dat hoeft als je een schilder inhuurt bij je huis ook niet. Maar is toch anders voor mijn gevoel.
pi_100363068
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:19 schreef Basp1 het volgende:
Het voordeel is wel dat je het buitenonderhoud niet zelf hoeft te doen.

Ok dat hoeft als je een schilder inhuurt bij je huis ook niet. Maar is toch anders voor mijn gevoel.
Och, de WBV of VVE huurt ook gewoon een schilder in voor een prijs die ruimschoots verwerkt zit in je huur of servicekosten. Als woningeigenaar heb je in ieder geval nog de keuze om iemand in te huren daarvoor of om het zelf te doen. Bij een VVE heb je nog enige vorm van inspraak, als huurder ben je keusloos. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 05-08-2011 19:31:04 ]
pi_100367831
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:15 schreef Whuzz het volgende:

Datzelfde "probleem" heb je ook met een ruitjeshut. Je gaat je kozijnen niet blauw verven als er links en rechts van je allemaal bruine kozijnen zijn.
pi_100373649
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:39 schreef PierreBetfair het volgende:
Datzelfde "probleem" heb je ook met een ruitjeshut. Je gaat je kozijnen niet blauw verven als er links en rechts van je allemaal bruine kozijnen zijn.
Je lult maar wat he? Met een rijtjeshut heb je in ieder geval de keuze om het dan toch blauw te doen (en wellicht vallen in de rest van de wijk die 2 bruine gevels uit de toon...)

Maar buiten dat, jij bent dus voorstander van een eenheidsworst als ik het goed begrijp?
pi_100386052
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Je lult maar wat he? Met een rijtjeshut heb je in ieder geval de keuze om het dan toch blauw te doen (en wellicht vallen in de rest van de wijk die 2 bruine gevels uit de toon...)

Maar buiten dat, jij bent dus voorstander van een eenheidsworst als ik het goed begrijp?
Een rijtjesblok zie ik gewoon als 1 lang huis waar verschillende mensen een stukje van bewonen. Als je dan 4 kleuren kozijnen hebt, weet je niet wat je ziet. Je schildert een vrijstaand huis ook niet in allemaal verschillende kleuren.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:26:41 #245
323876 michaelmoore
pi_100388966
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:19 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Een rijtjesblok zie ik gewoon als 1 lang huis waar verschillende mensen een stukje van bewonen. Als je dan 4 kleuren kozijnen hebt, weet je niet wat je ziet. Je schildert een vrijstaand huis ook niet in allemaal verschillende kleuren.
Da mag ook helemaal niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100389042
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:19 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Als ik een huis koop schilder ik het helemaal roze. Gezichten van de buren: priceless
pi_100400282
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als ik een huis koop schilder ik het helemaal roze. Gezichten van de buren: priceless
Jij rijdt nu ook bewust in een gifgroen met paars getamponneerde auto om je buren dwars te zitten :?
pi_100400346
Nederlanders en "de buren" :')
pi_100400740
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:26 schreef michaelmoore het volgende:
Da mag ook helemaal niet
Van wie niet? Dus als mijn buren de kozijnen RAL9001 schilderen moet ik dat ook doen? Omdat zij eerder waren en die kleur mooier vonden dan de kleur die ik in gedachten heb? :W
pi_100404697
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Van wie niet? Dus als mijn buren de kozijnen RAL9001 schilderen moet ik dat ook doen? Omdat zij eerder waren en die kleur mooier vonden dan de kleur die ik in gedachten heb? :W
Dat is ook een reden dat ik nooit in een rijtjeshut zal gaan wonen. Privacy heb je voor geen meter, je buren zien precies wie er voor je deur staan, welke kleur zwembroek je aanhebt, hoeveel flessen bier je in de tuin hebt opgezopen etc............en dan ben je ook nog eens afhankelijk van de smaak van je buren. Je zal maar een stel naast je hebben die hun huis in baby-kleurtjes gaat verven, en dan aan de andere kant een figuur die het onkruid 2 meter hoog laat groeien in zn voortuin. Daar zit je dan, gevangen in je claustrofobische bunker.

Appartement of vrijstaand huis, en verder niks voor mij.
pi_100404892
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat is ook een reden dat ik nooit in een rijtjeshut zal gaan wonen. Privacy heb je voor geen meter, je buren zien precies wie er voor je deur staan, welke kleur zwembroek je aanhebt, hoeveel flessen bier je in de tuin hebt opgezopen etc............en dan ben je ook nog eens afhankelijk van de smaak van je buren. Je zal maar een stel naast je hebben die hun huis in baby-kleurtjes gaat verven, en dan aan de andere kant een figuur die het onkruid 2 meter hoog laat groeien in zn voortuin. Daar zit je dan, gevangen in je claustrofobische bunker.

Appartement of vrijstaand huis, en verder niks voor mij.
_O- Appartement? Man, dan mag je niet eens meer bepalen wanneer onderhoud nodig is, laat staan in welke kleur er geschilderd gaat worden. _O-
pi_100405135
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

_O- Appartement? Man, dan mag je niet eens meer bepalen wanneer onderhoud nodig is, laat staan in welke kleur er geschilderd gaat worden. _O-
Daar wordt gewoon over gestemd. En de kleur zal me echt een biet wezen, als het maar een gelijk geheel is.....en dat is het altijd. En wat onderhoud betreft; ben juist blij dat dat allemaal voor me geregeld wordt. Ze gaan dr gang maar, bemoei ik me zo min mogelijk mee.

Gaat mij om de privacy, balkon is volledig ingesloten en niemand kan bij elkaar naar binnen kijken of zien wie er aan iemands deur staat.
pi_100405258
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:42 schreef PierreBetfair het volgende:
Gaat mij om de privacy, balkon is volledig ingesloten en niemand kan bij elkaar naar binnen kijken of zien wie er aan iemands deur staat.
Volslagen onzin natuurlijk. Loop je gezamenlijk over een galerij te paraderen. Ik durf te wedden dat ik makkelijker ongemerkt elke week 12 dozen naar binnen sjouw dan dat ooit zou lukken met een appartement. :W
pi_100405322
Sta je dan in een volle lift met je doos jenever :D
pi_100405967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Volslagen onzin natuurlijk. Loop je gezamenlijk over een galerij te paraderen. Ik durf te wedden dat ik makkelijker ongemerkt elke week 12 dozen naar binnen sjouw dan dat ooit zou lukken met een appartement. :W
Hier is geen galerij. Galerijflat zullen ze mij inderdaad ook never nooit zien wonen.
pi_100406341
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:05 schreef PierreBetfair het volgende:
ier is geen galerij. Galerijflat zullen ze mij inderdaad ook never nooit zien wonen.
Gallerij of niet... Laten we het dan anders stellen, bij een appartement heb je een gemeenschappelijke ingang. Hoe jij dan denkt meer privacy te hebben als bij een rijtjeswoning mag je best even uitleggen.
pi_100406466
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Gallerij of niet... Laten we het dan anders stellen, bij een appartement heb je een gemeenschappelijke ingang. Hoe jij dan denkt meer privacy te hebben als bij een rijtjeswoning mag je best even uitleggen.
Dat heb ik al uitgelegd.
pi_100407335
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:19 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat heb ik al uitgelegd.
Nee. Je hebt wel gezegd dat je bijvoorbeeld in je ontbrekende tuin in je appartement niet 'bespied' kunt worden hoeveel bier je drinkt. Maar niemand verplicht je om in je tuin te gaan zitten. Toch?

De kans dat je iemand ongezien een appartement inkrijgt is uiteraard ook veel groter dan de kans dat dat in een rijtjeshuis lukt. Toch?

En je zult maar op je balkonnetje zitten, en je buurman heeft als hobby elke dag BBQ'en...
pi_100418068
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat mag helemaal niet, want gemeentes hebben toezicht hierop. Je mag niet zomaar je huis schilderen in elke kleur die je wilt. Als buren klagen, en die kleur staat niet in een lijstje bij de gemeente of de ambtenaar vind het niet passen dan moet je netjes die nieuwe verf zelf op eigen kosten er weer afhalen.
Alleen bij een vrijstaand huis in de bossen mag je het zelf bepalen, maar officieel moet jouw kleur dan ook in de lijst staan bij de gemeente (alleen als niemand klaagt, dan gebeurt er niks).

Kortom je mag in NL nooit zomaar je huis in elke kleur schilderen die je wilt, of je nu huurt, bij een VVE bent, vrijstaand huis, rijtjeshuis, etc. Het mag nooit.

Alleen in je huis mag je schilderen wat je wilt in elke kleur die je wilt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:15:05 #260
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100432974
Ik vrees dat mijn beleggingshypotheek na morgen helemaal niet meer te redden valt :'(
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:58:22 #261
323876 michaelmoore
pi_100435240
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik vrees dat mijn beleggingshypotheek na morgen helemaal niet meer te redden valt :'(
De meest beleggingshypotheken komt geen ene zak van terecht
pi_100435291
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Hangt er vanaf, als het grootste gedeelte na morgen word ingelegd en de beurs zich weer herstelt heb je goedkoop ingekocht.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:05:15 #263
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100435672
Ah, laat ik me hier nog eens melden. In mijn omgeving hoor ik nog steeds geluiden dat het nu de juiste tijd is om een huis te kopen. Want de rente is lekker laag, zo wordt beredeneerd. Maar wat maakt het uit als de rente omhoog schiet, terwijl de gemiddelde huizenprijs over vijf jaar 30% lager is. Maak ik een redenatie-fout of wat? Bovengenoemd scenario lijkt me het meest logisch...

Nog een leuk topic trouwens: Bod huis (nog maar eens..). 299k voor een tussenwoning vragen, die acht jaar geleden nog 177k waard was :')!!
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_100435780
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De meest beleggingshypotheken komt geen ene zak van terecht
In de jaren negentig massaal verkocht in Nederland. En toch hoor en lees je er nooit iets over. Samen met de leasepolissen en pensioenverzekeringen zijn beleggingshypotheken net zo berucht om hun veel te hoge kostenstructuur en wel erg zonnige rendementsvooruitzichten.
pi_100435976
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat mag helemaal niet, want gemeentes hebben toezicht hierop. Je mag niet zomaar je huis schilderen in elke kleur die je wilt. Als buren klagen, en die kleur staat niet in een lijstje bij de gemeente of de ambtenaar vind het niet passen dan moet je netjes die nieuwe verf zelf op eigen kosten er weer afhalen.
Alleen bij een vrijstaand huis in de bossen mag je het zelf bepalen, maar officieel moet jouw kleur dan ook in de lijst staan bij de gemeente (alleen als niemand klaagt, dan gebeurt er niks).

Kortom je mag in NL nooit zomaar je huis in elke kleur schilderen die je wilt, of je nu huurt, bij een VVE bent, vrijstaand huis, rijtjeshuis, etc. Het mag nooit.

Alleen in je huis mag je schilderen wat je wilt in elke kleur die je wilt.
Wat een treurnis toch ook eigenlijk :')

Het is je eigen huis, maar je mag er niet mee doen wat je wilt :')
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:31:37 #266
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100451597
Lol @ pierre die over privacy in een appartement praat. Pierre's onderburen kunnen ons exact vertellen op welke tijdstippen van de dag hij naar de WC moet en hoe laat hij op vrijdag zijn hoge hakjes aan doet voor zijn wekelijkse verkleedpartijtje :D :P
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:40:22 #267
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100451690
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wat een treurnis toch ook eigenlijk :')

Het is je eigen huis, maar je mag er niet mee doen wat je wilt :')
Veel erger: voor je eigen grond geldt precies hetzelfde...

Het is een samenspel: eerst mensen zo klein mogelijke kaveltjes verkopen voor zo veel mogelijk geld, en daarna willen voorkomen dat iedereen een ander kleurtje heeft, want met kavels van 5 meter breed ziet dat er niet uit. De oplossing is simpel: verkoop fatsoenlijke kavels tegen fatsoenlijke prijzen, en je ziet vanuit je achtertuin niet meer dat de buurman een ander kleurtje heeft.
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:42:34 #268
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100451719
Ja laten we alles gewoon lekker vrij laten. Ieder zijn eigen kleurtje, huisje bouwen hoe je wilt, lekker schots en scheef alles door elkaar. Dat dat prima werkt zie je zo. In Roemenië. Of zelfs in België. Chaos is GOED! ^O^ :P
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:52:05 #269
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100451839
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:42 schreef Whuzz het volgende:
Ja laten we alles gewoon lekker vrij laten. Ieder zijn eigen kleurtje, huisje bouwen hoe je wilt, lekker schots en scheef alles door elkaar. Dat dat prima werkt zie je zo. In Roemenië. Of zelfs in België. Chaos Vrijheid is GOED! ^O^ :P
Als mensen behoefte hebben aan een ander kleurtje, waarom zou je het dan verbieden? We hebben juist veel te veel onbelangrijke regeltjes.
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:58:11 #270
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100451903
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als mensen behoefte hebben aan een ander kleurtje, waarom zou je het dan verbieden? We hebben juist veel te veel onbelangrijke regeltjes.
Omdat Roemenië. En omdat België. Maar goed, als jij dat fijn vind om te wonen kun je daar altijd naar toe verhuizen natuurlijk! :D
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:13:28 #271
324665 meth77
to do or not to do
pi_100452094
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:42 schreef Whuzz het volgende:
Ja laten we alles gewoon lekker vrij laten. Ieder zijn eigen kleurtje, huisje bouwen hoe je wilt, lekker schots en scheef alles door elkaar. Dat dat prima werkt zie je zo. In Roemenië. Of zelfs in België. Chaos is GOED! ^O^ :P
Zolang ze niet op de weg bouwen en het niet instort vind ik het prima
Als er maar absoluut niemand last van ze heeft
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:16:02 #272
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100452132
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:13 schreef meth77 het volgende:

[..]

Zolang ze niet op de weg bouwen en het niet instort vind ik het prima
Als er maar absoluut niemand last van ze heeft
Tja, als ruimtelijke ordening je niet boeit, dan is het inderdaad prima. Ik ben iig blij dat we er in NL regels voor hebben. Goed, ik kan mijn huis niet hello-kitty-roze schilderen als ik dat zou willen. Maar mijn buurman goddank ook niet ;)
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:17:36 #273
324665 meth77
to do or not to do
pi_100452165
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Tja, als ruimtelijke ordening je niet boeit, dan is het inderdaad prima. Ik ben iig blij dat we er in NL regels voor hebben. Goed, ik kan mijn huis niet hello-kitty-roze schilderen als ik dat zou willen. Maar mijn buurman goddank ook niet ;)
Je bent duidelijk geen flowerpower generatie
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:19:48 #274
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100452205
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:17 schreef meth77 het volgende:

[..]

Je bent duidelijk geen flowerpower generatie
Generatie X. Die heeft een hekel aan alles joh :P
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:22:30 #275
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100452255
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ruimtelijke ordening is te ver doorgeslagen. Prima dat ik niet naar olie mag gaan boren in m'n achtertuin, belachelijk dat zelfs een boom omzagen niet mag zonder vergunning.
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:28:06 #276
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100452353
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ruimtelijke ordening is te ver doorgeslagen. Prima dat ik niet naar olie mag gaan boren in m'n achtertuin, belachelijk dat zelfs een boom omzagen niet mag zonder vergunning.
Niet mee eens. Prima dat je niet zomaar bomen om mag hakken wanneer je dat maar wilt. Daar vraag je eerst een vergunning voor aan, en 9/10 keer mag het dan gewoon. Alleen als het omhakken anderen zou hinderen of teveel beinvloeden, dan is er de mogelijkheid om het te weigeren. Niets mis mee :)

Wat natuurlijk wél belachlijk is zijn snelheidsbeperkingen. Ik wil gewoon overal 200 kunnen rijden als ik dat wil.
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:33:30 #277
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100452468
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:28 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Niet mee eens. Prima dat je niet zomaar bomen om mag hakken wanneer je dat maar wilt. Daar vraag je eerst een vergunning voor aan, en 9/10 keer mag het dan gewoon. Alleen als het omhakken anderen zou hinderen of teveel beinvloeden, dan is er de mogelijkheid om het te weigeren. Niets mis mee :)

Wat natuurlijk wél belachlijk is zijn snelheidsbeperkingen. Ik wil gewoon overal 200 kunnen rijden als ik dat wil.
Snelheidsbeperkingen, bedoel je deze dingen?
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:37:03 #278
324665 meth77
to do or not to do
pi_100452539
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:28 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Niet mee eens. Prima dat je niet zomaar bomen om mag hakken wanneer je dat maar wilt. Daar vraag je eerst een vergunning voor aan, en 9/10 keer mag het dan gewoon.
En voor het verplaatsen van een raampje en voor een andere uitgang uit je huis en voor een afwijkende maat dakkapel en voor een garage te bouwen en voor buiten lopen in je onderbroek, logisch hoor
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:37:56 #279
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100452553
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Snelheidsbeperkingen, bedoel je deze dingen?
[ afbeelding ]
Eerder deze:
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:41:11 #280
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100452610
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:37 schreef meth77 het volgende:

[..]

En voor het verplaatsen van een raampje en voor een andere uitgang uit je huis en voor een afwijkende maat dakkapel en voor een garage te bouwen en voor buiten lopen in je onderbroek, logisch hoor
Inderdaad logisch. Even een raampje verplaatsen naar een muur die aan jouw tuin grenst bijvoorbeeld. Of even een garage bouwen die van jouw tuin een ommuurde vesting maakt zonder dat je daar om gevraagd had.
In je onderbroek door je tuin lopen mag overigens gewoon.
pi_100456281
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Eerder deze:
[ afbeelding ]
Files oplossen d.m.v. anti-tank raketten, is dat niet wat drastisch? :)
pi_100458878
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:50 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Wel effectief, een weekje doen en niemand durft meer de weg op.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:22:38 #283
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100459200
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:50 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Moet je eens een weekje A10 doen. Dan vind je anti-tank raketten nog een milde oplossing :p
pi_100471627
Voortsluimerende schuldencrisis, zwarte maandag op de beurzen, wereldwijde angst voor een double dip. Gaat dit nog invloed hebben op de NL huizenmarkt? Echt veel vertrouwen wekt de huidige economische situatie niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_100472215
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voortsluimerende schuldencrisis, zwarte maandag op de beurzen, wereldwijde angst voor een double dip. Gaat dit nog invloed hebben op de NL huizenmarkt?
Ja. Er zullen nog veel meer stimulerende maatregelen worden ingevoerd:

- Laatste 2% overdrachtsbelasting komt ook te vervallen,
- HWF komt te vervallen,
- de OZB wordt aftrekbaar,
- de HRA gaat op de schop, mocht je vroeger de betaalde rente van je inkomen aftrekken, binnenkort mag je de betaalde rente van je belastingaanslag aftrekken.
- Banken krijgen een wettelijke maximum m.b.t. de te hanteren hypotheekrente opgelegd, momenteel wordt gedacht aan 2,7%
- Brandstofaccijns voor woningeigenaren die hun huis te koop hebben staan wordt tijdelijk aftrekbaar aangezien die wel dichter bij hun werk willen gaan wonen maar dat nu even niet zo makkelijk kunnen.
- Rente over een 2e hypotheek wordt voor onbeperkte termijn aftrekbaar.
- De huursverhoging voor scheefwoners van 5% gaat op de lange baan, en wordt gewijzigd in een vrij te kiezen verhoging, met een minimum van 15%.

:D
pi_100472218
quote:
Voortsluimerende schuldencrisis, zwarte maandag op de beurzen, wereldwijde angst voor een double dip. Gaat dit nog invloed hebben op de NL huizenmarkt? Echt veel vertrouwen wekt de huidige economische situatie niet.
Gegarandeerd. Ik postte dit zojuist in een ander topic

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:10 schreef PierreBetfair het volgende:

Alle middelen om de lucht in de huizenbubble te blazen, zijn nu definitief aangeboord door de overheid. Verlagen overdrachtsbelasting was de laatst overgebleven truc. HRA, NHG, starterssubsidie waren eerder al ingevoerd om de kopen te stimuleren (lees prijs tot onrealistisch niveau te laten stijgen).

De 10% daling sinds 2008-2009 is natuurlijk een schijntje in vergelijking met de werkelijke ramp-toestand waarin de hele Westerse wereld zich bevindt.

Het is vrij onbegrijpelijk dat de huizenprijs in NL nog enigszins stand houdt, terwijl al het andere om ons heen (beurskoersen, overheden etc) als een pudding in elkaar donderen. De echte correctie komt er gegarandeerd nog aan, reken maar dat er nog minimaal 20% vanaf gaat de komende jaren.

Als ik in TS zn schoenen stond zou ik nog een poosje wachten met het kopen van een huis, tenzij je nu echt een mega-deal kunt sluiten van 25-30% onder de vraagprijs oid.
pi_100472289
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:00 schreef PierreBetfair het volgende:
Gegarandeerd. Ik postte dit zojuist in een ander topic:

Verlagen overdrachtsbelasting was de laatst overgebleven truc.

Heul niet waar... :+
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:20:22 #288
323876 michaelmoore
pi_100473182
quote:
Het zal de dalingen wel meer versterken
pi_100473348
Wow, als ik fok moet geloven kan ik maar beter alvast in het graf liggen :P
pi_100473407
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

- HWF komt te vervallen,
- de HRA gaat op de schop, mocht je vroeger de betaalde rente van je inkomen aftrekken, binnenkort mag je de betaalde rente van je belastingaanslag aftrekken.
- Banken krijgen een wettelijke maximum m.b.t. de te hanteren hypotheekrente opgelegd, momenteel wordt gedacht aan 2,7%
- Brandstofaccijns voor woningeigenaren die hun huis te koop hebben staan wordt tijdelijk aftrekbaar aangezien die wel dichter bij hun werk willen gaan wonen maar dat nu even niet zo makkelijk kunnen.
- De huursverhoging voor scheefwoners van 5% gaat op de lange baan, en wordt gewijzigd in een vrij te kiezen verhoging, met een minimum van 15%.

Ik zie het dit kabinet nog wel doen ook :')
pi_100473438
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:24 schreef Scorpie het volgende:
Wow, als ik fok moet geloven kan ik maar beter alvast in het graf liggen :P
Dat niet, wel voorzichtig zijn met huizen kopen en de financiering daarvan ;)
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:29:16 #292
323876 michaelmoore
pi_100473576
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

- HWF komt te vervallen,

O, en de onderhoudskosten wanneer worden die dan aftrekbaar
pi_100473687
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zie het dit kabinet nog wel doen ook :')
Yep, ik ook.

En daarna is het echt over vrees ik. :S
pi_100473728
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:29 schreef michaelmoore het volgende:
O, en de onderhoudskosten wanneer worden die dan aftrekbaar
Die zijn over het algemeen nog lager dan de OZB en ik moest ergens een grens trekken he... :+
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:36:53 #295
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100473934
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:31 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Yep, ik ook.

En daarna is het echt over vrees ik. :S
Mwah, de derde hypotheek kan ook aftrekbaar worden, huurhuizen kunnen met honderdduizenden tegelijk gesloopt worden om de huizenprijzen maar verder op te drijven (sommigen noemen dit "kapitaalgroei"), etc. etc.!
pi_100474064
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Mwah, de derde hypotheek kan ook aftrekbaar worden, huurhuizen kunnen met honderdduizenden tegelijk gesloopt worden om de huizenprijzen maar verder op te drijven (sommigen noemen dit "kapitaalgroei"), etc. etc.!
Exact, de mogelijkheden voor de regering, de bereidwilligheid en de belangen zijn oneindig. :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:51:12 #297
323876 michaelmoore
pi_100474629
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ze kunnen ook alle woningbouw verder totaal verbieden en lege kantoren en lege winkels moeten afgebroken worden
pi_100475007
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze kunnen ook alle woningbouw verder totaal verbieden en lege kantoren en lege winkels moeten afgebroken worden
Ik zie het zonder gekheid nog gebeuren ook als de VVD het voor het zeggen heeft :')
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:07:45 #299
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100500756
Mijn beleggingshypotheek :'(
pi_100500951
Dit topic met Xeno de relkloon :'(
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:18:28 #301
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100501130
Mijn (verplicht aan deelnemend) pensioen :'(
(Gelukkig woon ik tegen die tijd bijna gratis)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')