abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100307577
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:21 schreef lutser.com het volgende:

Exact, daar heeft een mens gewoon recht op!
De hard werkende mens in ieder geval wel!
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:23:51 #82
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100307611
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er gaat toch niets boven de echte zon? Lekker bruinen op het strand met een glas sangria erbij.
Je kansen op huidkanker over 30-40 jaar vergroten dus?
censuur :O
pi_100307683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je kansen op huidkanker over 30-40 jaar vergroten dus?
Van die 3 maal 2 weken per jaar in de zon liggen?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_100307709
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:21 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Exact, daar heeft een mens gewoon recht op!
Idd vooral met te weinig zonnebrand op het strand liggen bakken om je kans op huiskanker buitenproportioneel te laten oplopen. ^O^

Ik hoop voor hun dat ze een goede overlijdensrisico verzekering bij het speciale hypotheek pakket hebben afgesloten, mocht 1 van de 2 dan voortijdig overlijden zijn ze ook van de molensteenhypotheek rond hun nek af.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 11:28:53 #85
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100307810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik had die zonnestralen echt even nodig om op te laden hoor! Het hele jaar werk ik hard voor ons huis en de bank, dus die vakantie is iets wat ik niet ga schrappen.

Die ondertiteling is een grapje die slaat op mijn inlognaam :)
Precies de redenering die je in eerste instantie in deze situatie heeft gekregen. :) moet je zelf weten, gewoon lekker op de huidige voet doorgaan, vooral geen échte concessies willen doen, dan zal die molensteen om je nek vast wel lichter worden :')

Als je serieus bent dan ben je echt niet zo'n helder licht.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100307846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:26 schreef Basp1 het volgende:

Idd vooral met te weinig zonnebrand op het strand liggen bakken om je kans op huiskanker buitenproportioneel te laten oplopen. ^O^

Ik hoop voor hun dat ze een goede overlijdensrisico verzekering bij het speciale hypotheek pakket hebben afgesloten, mocht 1 van de 2 dan voortijdig overlijden zijn ze ook van de molensteenhypotheek rond hun nek af.
Natuurlijk hebben we een overlijdensrisico verzekering, anders kwamen we niet in aanmerking voor de NHG. Wat heeft dat zonnebaden eigenlijk met huidkanker te maken, jullie doen net of je per definitie dood gaat aan zonnebaden. Volgens mij is het gewoon de hoeveelheid blootstelling die in hoge mate bijdraagt aan de schadelijkheid, ik lig heus niet de hele dag te bruinen hoor.
pi_100307925
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:28 schreef CoolGuy het volgende:

Precies de redenering die je in eerste instantie in deze situatie heeft gekregen. :) moet je zelf weten, gewoon lekker op de huidige voet doorgaan, vooral geen échte concessies willen doen, dan zal die molensteen om je nek vast wel lichter worden :')

Als je serieus bent dan ben je echt niet zo'n helder licht.
Als we stoppen met consumeren dan weten we zeker dat er geen economisch herstel gaat komen. Het is gewoon in ons eigen belang dat we ons vooral niet bang laten maken door al het slechte nieuws.
pi_100307959
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als we stoppen met consumeren dan weten we zeker dat er geen economisch herstel gaat komen. Het is gewoon in ons eigen belang dat we ons vooral niet bang laten maken door al het slechte nieuws.
Investeren bedoel je?
pi_100307974
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
Natuurlijk hebben we een overlijdensrisico verzekering, anders kwamen we niet in aanmerking voor de NHG. .
NHG hoeft niet perse een overlijdensrisico verzekering te hebben, maar dan moet je wel al wat eigen geld meegebracht hebben. 8-)

BIj de koop van jullie droomhuis hebben jullie toch wel eerst een grote verbouwing doorgevoerd omdat het niet de keuken van je dromen was, de badkamer niet de valdouche had, enz.. Terwijl deze dingen die jullie verbouwd hadden ook pas 3 jaar in het huis stonden omdat voor jullie er net zo'n type mensen in woonden die teveel naar de indoctrinerende huizen programma's keken. :D
pi_100308001
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er gaat toch niets boven de echte zon? Lekker bruinen op het strand met een glas sangria erbij.
Maar waarom kom je nou hier dit topic laten ontsporen.

Als je niks zinnigs te melden hebt kan je toch weer terug naar dat strand van je?
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 11:37:33 #91
16180 crew  CoolGuy
pi_100308091
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Of je bent een enorme troll, of je gebruikt nu een excuus om je achter te verschuilen. In het geval dat dat laatste waar is.

Hoeveel heb je aan die redenering 'niet bang laten maken' als je straks je lasten door die gestegen rente niet meer kunt betalen. Wat ga je dan zeggen? Dat je lekker op t strand lag Sangria te zuipen terwijl je op dat moment al wist dat je een probleem had met het kunnen betalen van je vaste lasten. Denk je echt dat je dat verkocht krijgt? :')
pi_100308101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Als je niks zinnigs te melden hebt kan je toch weer terug naar dat strand van je?
Omdat zijn main nog steeds gebanned is natuurlijk ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_100308109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik kom in dit topic om mijn ongenoegen te uiten over de huiverigheid van banken om bestaande hypotheken over te sluiten. Jij noemt dat een topic laten ontsporen?
pi_100308137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is wel opvallend dat er sommige users zijn die zich soms speciaal voor dit topic registreren. De normaal postende garde hier heeft vaak ook wel in ander topics gereageerd, ipv alleen maar in dit topic.
in principe is dat niet zo gek eigenlijk, voor oriënteren op de huizenmarkt doet men vaak goed onderzoek, tegenwoordig online, helemaal in deze tijd met veel onzekerheden wil men hier ook graag discussie over voeren, veel lezen alleen mee met dit topic, en na een tijdje, als ze een paar vragen hebben, iets mee willen delen, of hun ergernis omtrent bepaalde dingen willen uiten, dan registreren ze en maken een post.
pi_100308185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Of je bent een enorme troll, of je gebruikt nu een excuus om je achter te verschuilen. In het geval dat dat laatste waar is.

Hoeveel heb je aan die redenering 'niet bang laten maken' als je straks je lasten door die gestegen rente niet meer kunt betalen. Wat ga je dan zeggen? Dat je lekker op t strand lag Sangria te zuipen terwijl je op dat moment al wist dat je een probleem had met het kunnen betalen van je vaste lasten. Denk je echt dat je dat verkocht krijgt? :')
Het idee achter geld lenen om te kunnen consumeren is dat de inflatie een deel van de schuld laat verdwijnen. Bij een continue groeiende economie zullen ook de salarissen stijgen zodat je de gemaakte schulden kan aflossen. Of zie jij een fout in deze redenatie?
pi_100308212
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het idee achter geld lenen om te kunnen consumeren is dat de inflatie een deel van de schuld laat verdwijnen. Bij een continue groeiende economie zullen ook de salarissen stijgen zodat je de gemaakte schulden kan aflossen. Of zie jij een fout in deze redenatie?
De fout in die redenatie is sinds 2008 redelijk aangetoond denk ik. Het plafond naar boven bijstellen blijkt niet eeuwig houdbaar ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_100308213
quote:

[..]
Het is gewoon in ons eigen belang dat we ons vooral niet bang laten maken door al het slechte nieuws.
dit is waar, demoralisatie is de voorloper van destabilisatie, waarna altijd een crisis komt

dit houd niet in dat we mateloos moeten blijven consumeren
pi_100308287
quote:
Ik ga me vast voorbereiden op meer huursverhoging volgend jaar. ;(

Oh, nee. Wacht.... *O*
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_100308293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De fout in die redenatie is sinds 2008 redelijk aangetoond denk ik. Het plafond naar boven bijstellen blijkt niet eeuwig houdbaar ;)
Volgens mij is het plafond naar boven bijstellen de enige houdbare optie. Het alternatief is het systeem te laten klappen en dat is volgens mij voor niemand een aantrekkelijk alternatief.
Uiteraard moet je je wensen bijstellen naar de hoogte van je inkomen, maar met lenen zelf is niets mis. Leningen aangaan is het fundamentele principe waar dit economische systeem op gestoeld is.
pi_100308349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:33 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Investeren bedoel je?
Investeren is toch ook een vorm van consumptie? Dat je goederen en diensten koopt om daarmee geld te gaan verdienen doet daar toch niets aan af?
pi_100308378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ga me vast voorbereiden op meer huursverhoging volgend jaar. ;(

Oh, nee. Wacht.... *O*
Als mijn salaris maar mee stijgt met de inflatie ben ik tevreden, dan word mijn hypotheekschuld alleen maar minder waard.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 11:47:11 #102
16180 crew  CoolGuy
pi_100308379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als dat allemaal zo werkt zoals jij zegt, waarom heb jij dan nu een probleem om je vaste lasten te betalen? Want je dreigt kopje onder te gaan gaf je eerder aan. Als het werkt zoals jij zegt, dan zou jij nu toch geen probleem moeten hebben?

Maar goed, je kunt natuurlijk wel interessant praten op een forum. Aan het eind van de maand zullen de kosten weer betaald moeten worden, en dan begin jij weer te zweten, want dat kun je nauwelijks betalen.

En jouw oplossing is om dan vooral NOG meer te gaan consumeren. :') Als je geen troll bent en de situatie waar je van zegt dat je in zit dan verdien je het dubbel en dwars om in die ellende te zitten.
pi_100308451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

Leningen aangaan is het fundamentele principe waar dit economische systeem op gestoeld is.
En natuurlijk leningen aflossen dat hoort er ook bij maar dat willen de meeste niet weten. Over cognitieve dissonantie gesproken. :D
pi_100308497
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als dat allemaal zo werkt zoals jij zegt, waarom heb jij dan nu een probleem om je vaste lasten te betalen? Want je dreigt kopje onder te gaan gaf je eerder aan. Als het werkt zoals jij zegt, dan zou jij nu toch geen probleem moeten hebben?

Maar goed, je kunt natuurlijk wel interessant praten op een forum. Aan het eind van de maand zullen de kosten weer betaald moeten worden, en dan begin jij weer te zweten, want dat kun je nauwelijks betalen.

En jouw oplossing is om dan vooral NOG meer te gaan consumeren. :') Als je geen troll bent en de situatie waar je van zegt dat je in zit dan verdien je het dubbel en dwars om in die ellende te zitten.
Wij hebben misschien een te hoge hypotheek genomen, het welbekende maatwerk. Startende academici die in de toekomst meer gaan verdienen en daardoor een hogere hypotheek kunnen betalen. Echter de gestegen hypotheekrente i.c.m. een niet zo'n grote salaristoename als verwacht gooien roet in het eten.

Aan het eind van de maand hebben we nog wel wat geld over hoor, het is niet zo alsof ik mijn boodschappen hoef te doen bij Aldi.

Ik bedoel eigenlijk dat we gewoon door moeten gaan met consumeren en ons niet bang moeten maken door alle negatieve geluiden in de media. Juist bezuinigen leidt tot een neerwaartse spiraal.
pi_100308514
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik kom in dit topic om mijn ongenoegen te uiten over de huiverigheid van banken om bestaande hypotheken over te sluiten. Jij noemt dat een topic laten ontsporen?
Nou niet liegen.

Je kwam hier slap ouwehoeren over stranden en zon.

Dit topic gaat over de huizenmarkt, dus richt je daar eens op, of blijf weg.
pi_100308558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

Leningen aangaan is het fundamentele principe waar dit economische systeem op gestoeld is.
En dat 'principe' is de fundamentele kracht achter deze crisis.

Al dat onproductieve lenen is onhoudbaar op termijn; kijk naar de oplopende schuldenberg.
pi_100308567
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En natuurlijk leningen aflossen dat hoort er ook bij maar dat willen de meeste niet weten. Over cognitieve dissonantie gesproken. :D
Natuurlijk moet je leningen weer afbetalen, hoewel dat voor een hypotheek nog te betwisten valt. Waarom zou je die aflossen? Je hebt immers een onderpand dat aan de eind van de looptijd nog steeds een zekere waarde heeft. De inflatie doet zijn werk wel, waardoor je zelfs na het verstrijken van je recht op hypotheek rente aftrek lage woonlasten hebt.
pi_100308578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als mijn salaris maar mee stijgt met de inflatie ben ik tevreden, dan word mijn hypotheekschuld alleen maar minder waard.
En dat is de afgelopen 6 jaar niet gebeurd?

Kom op zeg iedereen heeft wel wat cao verhogingen gehad. Dus niet zeuren en begin maar eens met aflossen.

3* per jaar op vakantie a raison van 3000 per vakantie voor jullie beiden. Goh 9000 per jaar alleen al aan vakanties gespendeerd per jaar * 6 jaar = 54.000 euro wat jullie hadden kunnen aflossen.
pi_100308613
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:52 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nou niet liegen.

Lees mijn eerste post eens! Ik reageerde alleen maar op alle reacties die volgden. Ik begrijp niet waarom je zo naar reageert op mijn aanwezigheid?
pi_100308731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:53 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En dat 'principe' is de fundamentele kracht achter deze crisis.

Al dat onproductieve lenen is onhoudbaar op termijn; kijk naar de oplopende schuldenberg.
Het is niet onhoudbaar, de waarde van geld neemt gewoon af. Of liever gezegd, de geldhoeveelheid neemt toe. Een woning koste aan het begin van de twintigste eeuw toch ook maar een paar duizend gulden? Nu kost ze een half miljoen euro, dat is het gevolg van exponentiële geldgroei. Over 100 jaar kost een woning 100 miljoen, althans als we nog steeds dezelfde munteenheid gebruiken.
pi_100308801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dat is de afgelopen 6 jaar niet gebeurd?

Kom op zeg iedereen heeft wel wat cao verhogingen gehad. Dus niet zeuren en begin maar eens met aflossen.

3* per jaar op vakantie a raison van 3000 per vakantie voor jullie beiden. Goh 9000 per jaar alleen al aan vakanties gespendeerd per jaar * 6 jaar = 54.000 euro wat jullie hadden kunnen aflossen.
Het had misschien wat minder gekund maar daar heb ik gewoon geen rekenschap mee gehouden. Wat ik wel heb zijn leuke herinneringen en vakantiefoto's, die zijn me ook wat waard.
pi_100308834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:52 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nou niet liegen.

kom op zeg, het slap geouwehoer level is hier zo hoog dat nog zon nog stranden ook maar een klein beetje offtopic zijn.
anderen vertellen weg te blijven omdat hun posts je niet aanstaan vind ik niet kunnen
pi_100308893
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het had misschien wat minder gekund maar daar heb ik gewoon geen rekenschap mee gehouden. Wat ik wel heb zijn leuke herinneringen en vakantiefoto's, die zijn me ook wat waard.
7 vette jaren, dan gaan nu de 7 mager jaren voor jullie komen. :D
pi_100309057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

7 vette jaren, dan gaan nu de 7 mager jaren voor jullie komen. :D
Laat maar komen dan, is misschien ook wel beter voor de lijn ;)
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 12:15:28 #115
16180 crew  CoolGuy
pi_100309197
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Precies, geen rekening mee gehouden. Niet over nagedacht. Dat soort ongein. Maar die rekeningen blijven komen, dus de realiteit komt elke maand weer terug.

Das heel leuk dat je leuke herinneringen hebt en vakantiefoto's. Die zullen je vast troost bieden de komende jaren als er nog meer mis gaat en je je lasten niet meer kunt betalen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:27:30 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100309507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als je geen copycattroll bent, ben je echt gewoon heel dom. Het geeft wel aan dat banken compleet doorgeslagen waren (en nog steeds zijn) in het nemen van hypotheken!

Wellicht weet je dat een hypotheek oorspronkelijk bedoeld was als risicoloze lening, omdat het huis als onderpand diende. Als de lening hoger is dan het hutje waard is, is het niet meer risicoloos, en is het niet gek dat banken meer rente vragen.
Die hele NHG is ook in het leven geroepen om de risico's verder te kunnen VERHOGEN: voor mensen die eigenlijk teveel lenen, toch de risico's afdekken, waarbij het risico niet bij de bank (=degene die er miljarden winst op maakt!) ligt maar bij de belastingbetaler (=degene die ondanks de miljardenwinsten nog steeds de banken uit de vernieling moet redden)...

Ja, banken hebben hun zaakjes goed voor elkaar...
pi_100309576
Waarom gaan jullie nog in op die obvious troll? Omdat hij in zijn profiel gezet heeft dat hij een vrouwtje is? :')
pi_100309788
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Waarom gaan jullie nog in op die obvious troll? Omdat hij in zijn profiel gezet heeft dat hij een vrouwtje is? :')
Je moet toch wat op een donderdagochtend op je werkplek terwijl je computer aan het rekenen is op de achtergrond. :P
pi_100309846
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:29 schreef Scorpie het volgende:
mwoah ik kan me best voorstellen dat mensen tegenstrijdige dingen zeggen in benauwde omstandigheden, enerzijds het niet willen accepteren en je er niet door uit het veld willen laten slaan, maar anderzijds momenten van harde realisatie.
daarbij is oude gewoontes afleren ook erg lastig, ik denk dat het meer een geval van frustraties ventileren is, mits geen toneelspel
pi_100309868
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je moet toch wat op een donderdagochtend op je werkplek terwijl je computer aan het rekenen is op de achtergrond. :P
Dan kun je ook een snellere computer gaan aanschaffen of je berekening gaan paralleliseren zodat je het op ec2 kunt draaien en je voortaan geen tijd meer op fok hoeft te verspillen (oeps, ik moet aan de slag)
pi_100310385
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:39 schreef lutser.com het volgende:

Dan kun je ook een snellere computer gaan aanschaffen of je berekening gaan paralleliseren zodat je het op ec2 kunt draaien en je voortaan geen tijd meer op fok hoeft te verspillen (oeps, ik moet aan de slag)
Dat zou allemaal mogelijk zijn, maar aangezien ik van de afdeling toch al de meeste output heb (en nu in de vakantie in mijn eentje zit) zie ik me daartoe helemaal niet genoodzaakt. :')

Ik heb al weer 9 voorsteltekening gemaakt tussen het posten door, of omgekeerd. Als je je werkzaamheden gewoon goed systematisch aanpakt kun je dat ook wel realiseren. Dit ook weer in tegenstelling te sommige andere medewerkers die niet snappen dat je sommige stappen in je werkzaamheden die repetief zijn kunt automatiseren, enz...
pi_100313502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben we een overlijdensrisico verzekering, anders kwamen we niet in aanmerking voor de NHG.
Is niet verplicht voor NHG.

Verder krijg je geen maatwerk met NHG maar ben je gebonden aan strengere regels als bij een "normale" hypotheek (tenminste tot voor kort).

Ik heb een sterk vermoeden dat dit in elk geval een onzin verhaal is.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:38:16 #123
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100313754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef HansvD het volgende:

[..]

Kan misschien wel zijn, maar ook wij moesten er eentje afsluiten, die dus verbonden is aan de hypotheek.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100313816
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef HansvD het volgende:

[..]

Verder krijg je geen maatwerk met NHG maar ben je gebonden aan strengere regels als bij een "normale" hypotheek (tenminste tot voor kort).

Ik heb een sterk vermoeden dat dit in elk geval een onzin verhaal is.
Voor het verschil tussen 80% woningwaarde en de hypotheek moet een levensverzekering worden afgesloten.
pi_100318154
Minder goud voor uw huis.

http://www.rtl.nl/compone(...)oud-voor-uw-huis.xml

Of meer huis voor uw goud... het is maar net aan welke kant van de streep je staat.
pi_100318385
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:31 schreef GoudIsEcht het volgende:

Of meer huis voor uw goud... het is maar net aan welke kant van de streep je staat.
Dus of de huizen zijn sterk ondergewaardeerd, of goud is sterk overgewaardeerd.

het is maar net aan welke kant van de streep je staat. :+
pi_100318763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus of de huizen zijn sterk ondergewaardeerd, of goud is sterk overgewaardeerd.

het is maar net aan welke kant van de streep je staat. :+
Dat valt mee.

In een zinvolle vraag zou je kunnen constateren dat we in een schuldencrisis zitten, dat huizenprijzen voor een zeer groot deel schuldgedreven zijn en dat goud schuldvrij bezit is.

De conclusie is dan ook dat goud een terechte herwaardering ten opzichte van huizen aan het ondergaan is.

Maar het staat eenieder vrij om aan de minder zinvolle kant van de streep te gaan staan.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:56:08 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100318949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:31 schreef GoudIsEcht het volgende:

Goud is typisch "anti-cyclisch", zodra aandelen "goed gaan", gaat goud in de verkoop en daalt goud. Zodra andere beleggingen slecht gaan, zoeken mensen "veilige" investeringen zoals goud, en stijgt de waarde. Ik kan me daardoor goed voorstellen dat de goudprijs min of meer tegengesteld reageert op de huizenprijs.
pi_100319055
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheek : Een tophypotheek is een hypothecaire lening voor een bedrag van meer dan 90% van de executiewaarde.
Dat is niet volledig. Een andere definitie van tophypotheek is eentje waarbij de volledige leencapaciteit van de lener(s) gebruikt wordt.

Er zou eigenlijk nog een woord moeten komen voor een hypotheek waarbij én meer dan 100% van de woningwaarde gefinancierd is, én de bewoners 30 jaar lang allebei voltijd moeten blijven werken om hem op te brengen. En dan liefst in aflossingsvrije of beleggingsvorm. Ik stel "Over-the-top-hypotheek" voor..
pi_100319061
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
In een zinvolle vraag zou je kunnen constateren dat we in een schuldencrisis zitten, dat huizenprijzen voor een zeer groot deel schuldgedreven zijn en dat goud schuldvrij bezit is.
Als er iets een zeepbel is, is het de huidige goudprijs wel. Maar dat past niet in jouw straatje natuurlijk. ;)
pi_100319327
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:59 schreef dvr het volgende:
Dat is niet volledig. Een andere definitie van tophypotheek is eentje waarbij de volledige leencapaciteit van de lener(s) gebruikt wordt.
Het geeft wel aan dat de definitie van 'tophypotheek' vaak verkeerd uitgelegd wordt. Je kunt dus zonder vuiltje aan de lucht een tophypotheek hebben. (BV bij een inkomen van 65.000, een hypotheek van 150.000 t.o.v. een huiswaarde van 165.000)
pi_100320112
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Het geeft wel aan dat de definitie van 'tophypotheek' vaak verkeerd uitgelegd wordt. Je kunt dus zonder vuiltje aan de lucht een tophypotheek hebben. (BV bij een inkomen van 65.000, een hypotheek van 150.000 t.o.v. een huiswaarde van 165.000)
(dat is geen tophypotheek. Bij een gezinsinkomen van 65.000 bruto kun je nog steeds maximaal bijna 3 ton lenen!)

Maar op zich hoeft een tophypotheek inderdaad geen probleem te zijn:
• Bij een tophypotheek qua draagkracht is het risico hoog, dat het huis ooit gedwongen verkocht moet worden. Maar als de waarde dan niet gedaald is, is er geen probleem.
• Bij een tophypotheek qua woningwaarde is het risico hoog, dat er bij verkoop een restschuld overblijft. Maar als het inkomen dan niet gedaald is, is er geen probleem.

Alleen.. in een economische crisis dalen zowel de huizenprijzen als de inkomens, zodat beide gevaren sterk toenemen! Vooral als een substantieel deel van de woningmarkt in beide opzichten -qua woningwaarde en inkomsten- met een tophypotheek gefinancierd is. Ik ken de preciese cijfers niet, maar ik vrees dat dat in NL toch ernstig het geval is.
pi_100320154
Lieve mensen, ga eens van het weer genieten ipv de godganse dag jezelf druk te maken om een paar centen.

Anyweez, ik heb besloten vanaf volgende maand hypotheekloos door het leven te gaan. Gewoon de poet cash op tafel leggen bij de bank. "Goedemiddag kereltje, ik kom mn hypotheekschuld afbetalen. Graag een kwitantie en tot ziens".

Heb wel wat beters te doen dan 1000den euros rente per jaar weg te mieteren. w/
pi_100320389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:29 schreef dvr het volgende:
(dat is geen tophypotheek. Bij een gezinsinkomen van 65.000 bruto kun je nog steeds maximaal bijna 3 ton lenen!)
Anders lees je RemcoDelft's zijn post even voordat je reageert:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheek :
Een tophypotheek is een hypothecaire lening voor een bedrag van meer dan 90% van de executiewaarde. Bij meer dan 100% wordt er vaak gesproken van een supertophypotheek.
pi_100320435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat verschilt per persoon, ik ben dankzij de HRA duurder uit met aflossen, dan met sparen en niet aflossen. :Y
pi_100320462
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef PierreBetfair het volgende:
Lieve mensen, ga eens van het weer genieten ipv de godganse dag jezelf druk te maken om een paar centen.

Anyweez, ik heb besloten vanaf volgende maand hypotheekloos door het leven te gaan. Gewoon de poet cash op tafel leggen bij de bank. "Goedemiddag kereltje, ik kom mn hypotheekschuld afbetalen. Graag een kwitantie en tot ziens".

Jij gaat dus cash in een dalende markt zitten.
pi_100320745
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:40 schreef GoudIsEcht het volgende:

Klopt.
pi_100320793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dat verschilt per persoon, ik ben dankzij de HRA duurder uit met aflossen, dan met sparen en niet aflossen. :Y
Dat lijkt me erg sterk met de huidige spaarrente. Heb je een hypotheeklening tegen 2% rente ofzo :?
pi_100320820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:40 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Of je nu cash zit of tegen een grote lening genaamd hypotheek is toch precies hetzelfde.

Mooie beslissing pierre :)
pi_100320865
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:50 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat valt mee.

De conclusie is dan ook dat goud een terechte herwaardering ten opzichte van huizen aan het ondergaan is.

Maar het staat eenieder vrij om aan de minder zinvolle kant van de streep te gaan staan.
Dat waag ik te betwijfelen, er word volgens mij ook veel in goud gespeculeerd met geleend geld, en ook goud kun je verpanden net zoals je dat met je huis kunt doen.
pi_100320893
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:52 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat lijkt me erg sterk met de huidige spaarrente. Heb je een hypotheeklening tegen 2% rente ofzo :?
Als ik het goed heb zet hij alles in depositos weg. En naar alle waarschijnlijkheid valt zijn hra bedrag ook geheel in de 52% schaal waardoor het omslagpunt ook iets anders ligt.
pi_100321068
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Basp1 het volgende:
Als ik het goed heb zet hij alles in depositos weg. En naar alle waarschijnlijkheid valt zijn hra bedrag ook geheel in de 52% schaal waardoor het omslagpunt ook iets anders ligt.
Mijn hypotheekrente staat nog 19,5 jaar vast tegen (bruto...) 4,35% (voorheen 6 jr @ 3,65%), een termijndeposito levert nu voor 5 jaar 4,1% of voor 10 jaar 4,5% op.

Pierre... You do the math. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 04-08-2011 18:12:01 ]
pi_100321083
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Basp1 het volgende:

Om met deze extreem lage rentes alles 5 of 10 jaar vast te zeggen - tegen nog steeds extreem lage rentes - lijkt me niet echt handig

Als je 7 of 8% zou krijgen bij 5-6-7 jaar vast, zou ik het ook gedaan hebben, maar nu zeker niet. Je vangt voor 5 jaar vast 4% rente, haal daar 1.2% box-3 belasting vanaf, dan houd je 2.8% over.

Wanneer je de inflatie er nog op loslaat houd je amper een procent over.

Dan los ik liever mn schulden af.
pi_100321183
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Of je nu cash zit of tegen een grote lening genaamd hypotheek is toch precies hetzelfde.

Mooie beslissing pierre :)
Nee.

Je kan kiezen om maandelijks voor het gebruik van je huis te betalen of om dat gebruik ineens af te kopen.

Met die cash zou je ook iets anders kunnen doen, dus heb je opportuniteitskosten.
pi_100321213
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:03 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Om met deze extreem lage rentes alles 5 of 10 jaar vast te zeggen - tegen nog steeds extreem lage rentes - lijkt me niet echt handig

Als je 7 of 8% zou krijgen bij 5-6-7 jaar vast, zou ik het ook gedaan hebben, maar nu zeker niet. Je vangt voor 5 jaar vast 4% rente, haal daar 1.2% box-3 belasting vanaf, dan houd je 2.8% over.

Wanneer je de inflatie er nog op loslaat houd je amper een procent over.

Dan los ik liever mn schulden af.
Momenteel geeft Trichet subsidie op schuld.

Dus de inflatie en je hypotheekrente zullen elkaar niet veel ontlopen.

Aflossen is wel de minst risico-volle beslissing en daarom in principe verstandig.

Maar persoonlijk zit ik nu liever in goud dan in steen.
pi_100321281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:54 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen, er word volgens mij ook veel in goud gespeculeerd met geleend geld, en ook goud kun je verpanden net zoals je dat met je huis kunt doen.
Dat valt denk ik mee.

Hoeveel mensen zouden met geleend geld fysiek goud hebben gekocht denk je?

Misschien dat mensen met geleend geld papiergoud hebben gekocht. Maar papiergoud is eigenlijk weer een lening van fysiek (claim op fysiek) en zijn veel meer van die claims uitgeschreven dan er fysiek dekking is.

Die 'schuldenkracht' in goud gaat dus andersom werken en op ten duur de stijgende trend versnellen.
pi_100321339
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:11 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat valt denk ik mee.

Hoeveel mensen zouden met geleend geld fysiek goud hebben gekocht denk je?
Goldrush. Amerika schijnt nig wel eens in te grijpen als het te rap gaat, maar op een gegeven moment is dat ook maar marginaal.

We zitten al wel redelijk hoog in de bubble voor mijn gevoel, dus aanschaf is prijzig tov een jaar of 5 terug.
pi_100321375
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Goldrush. Amerika schijnt nig wel eens in te grijpen als het te rap gaat, maar op een gegeven moment is dat ook maar marginaal.
Kan je toelichten wat je hier probeert te vertellen?

quote:
We zitten al wel redelijk hoog in de bubble voor mijn gevoel, dus aanschaf is prijzig tov een jaar of 5 terug.
Wel eens de schulden van nu (privaat en collectief) vergeleken met vijf jaar terug?
pi_100321462
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:03 schreef PierreBetfair het volgende:
Je hebt nog geen reactie gegeven op mijn vraag, maar laat ik het dan anders stellen:

Je geeft zelf al aan dat de rente nu erg laag is, en je hebt dus zelf erg goedkoop geld geleend. Waarom dan die goedkope lening perse aflossen, terwijl je er nu hoe dan ook vast wel iets op kan verdienen, en straks als de rente weer hoog wordt er nog veel meer op kan verdienen? Sadomasochistisch ofzo?

Zolang je de tegenwaarde van je schuld op je rekening hebt staan kun je hem toch altijd nog aflossen als dat noodzakelijk zou worden?

Ten overvloede: Ik zou graag nog 100 miljard bijlenen onder dezelfde conditie's _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 04-08-2011 18:38:50 ]
pi_100321634
fed manipulation gold market
Google
Enjoy ^O^
pi_100321697
Bvz hoe zit het met deposito's als een bank failliet gaat. Die icesave deposito mensen zijn hun geld toch kwijt.
pi_100321750
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:28 schreef Basp1 het volgende:
Bvz hoe zit het met deposito's als een bank failliet gaat. Die icesave deposito mensen zijn hun geld toch kwijt.
Vallen onder het deposito garantiestelsel (wel even de bank checken). Dus tot 100.000 gedekt (per persoon, per bank). Moet je geen 'achtergestelde' deposito nemen natuurlijk. :D

https://www.nibcdirect.nl(...)ositogarantiestelsel
pi_100321863
Goud is een lekkere bubble, dat wel.
pi_100322013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:34 schreef Scorpie het volgende:
Goud is een lekkere bubble, dat wel.
Goeie mening.
pi_100322034
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Goeie mening.
Goeie spelling. ;)

Maar ben je het nu met hem eens of wat? Dat is me niet duidelijk...
pi_100322079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Goeie spelling. ;)

Maar ben je het nu met hem eens of wat? Dat is me niet duidelijk...
Qft
pi_100322139
We zitten in een bubble. Datzelfde geldt helaas voor de euro zodra er meer bijgedrukt gaat worden. Ik zou komende 3 jaar liever mijn tegoed in goud dan in euro's zien. Wel op tijd verkopen. My 2 cents.
pi_100322413
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zou komende 3 jaar liever mijn tegoed in goud dan in euro's zien.
Dat is toch simpel te realiseren? Je doet nu net of dat alleen voor 'anderen' weggelegd is.

Ik zie mijn tegoed liever in stenen en de daaruit voortvloeiende verlaging van mijn woonlasten. Nu nog in de loop der tijd 75m2 dakoppervlak vol leggen met PV-panelen en de besparing die ik daarmee met beide realiseer over 20 jaar kan geen pensioen tegenop.

Mijn streven is om over 24 jaar geen woonlasten (huur/hypotheek) te hebben en tevens geen (noemenswaardige) energierekening meer.
pi_100322427
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
fed manipulation gold market
Google
Enjoy ^O^
Goed, nu weet ik dat de markten gemanipuleerd worden, dank.

Maar wat wilde je er nou zelf mee zeggen?
pi_100322467
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vallen onder het deposito garantiestelsel (wel even de bank checken). Dus tot 100.000 gedekt (per persoon, per bank). Moet je geen 'achtergestelde' deposito nemen natuurlijk. :D

https://www.nibcdirect.nl(...)ositogarantiestelsel
Ja.

En voordat je dan je geld weer hebt is de markt bij je weggelopen. Dat wordt allemaal niet binnen een dag afgehandeld hoor.

Maar goed, de banken gaan toch wel gered blijven worden met de drukpers, dus het zal loslopen vermoed ik...

(Al weet je het maar nooit met al de politieke spelletjes en CDSs etc.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')