abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100321697
Bvz hoe zit het met deposito's als een bank failliet gaat. Die icesave deposito mensen zijn hun geld toch kwijt.
pi_100321750
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:28 schreef Basp1 het volgende:
Bvz hoe zit het met deposito's als een bank failliet gaat. Die icesave deposito mensen zijn hun geld toch kwijt.
Vallen onder het deposito garantiestelsel (wel even de bank checken). Dus tot 100.000 gedekt (per persoon, per bank). Moet je geen 'achtergestelde' deposito nemen natuurlijk. :D

https://www.nibcdirect.nl(...)ositogarantiestelsel
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_100321863
Goud is een lekkere bubble, dat wel.
pi_100322013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:34 schreef Scorpie het volgende:
Goeie mening.
pi_100322034
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Goeie mening.
Goeie spelling. ;)

Maar ben je het nu met hem eens of wat? Dat is me niet duidelijk...
pi_100322079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Goeie spelling. ;)

Maar ben je het nu met hem eens of wat? Dat is me niet duidelijk...
Qft
pi_100322139
We zitten in een bubble. Datzelfde geldt helaas voor de euro zodra er meer bijgedrukt gaat worden. Ik zou komende 3 jaar liever mijn tegoed in goud dan in euro's zien. Wel op tijd verkopen. My 2 cents.
pi_100322413
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zou komende 3 jaar liever mijn tegoed in goud dan in euro's zien.
Dat is toch simpel te realiseren? Je doet nu net of dat alleen voor 'anderen' weggelegd is.

Ik zie mijn tegoed liever in stenen en de daaruit voortvloeiende verlaging van mijn woonlasten. Nu nog in de loop der tijd 75m2 dakoppervlak vol leggen met PV-panelen en de besparing die ik daarmee met beide realiseer over 20 jaar kan geen pensioen tegenop.

Mijn streven is om over 24 jaar geen woonlasten (huur/hypotheek) te hebben en tevens geen (noemenswaardige) energierekening meer.
pi_100322427
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
fed manipulation gold market
Google
Enjoy ^O^
Goed, nu weet ik dat de markten gemanipuleerd worden, dank.

Maar wat wilde je er nou zelf mee zeggen?
pi_100322467
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vallen onder het deposito garantiestelsel (wel even de bank checken). Dus tot 100.000 gedekt (per persoon, per bank). Moet je geen 'achtergestelde' deposito nemen natuurlijk. :D

https://www.nibcdirect.nl(...)ositogarantiestelsel
Ja.

En voordat je dan je geld weer hebt is de markt bij je weggelopen. Dat wordt allemaal niet binnen een dag afgehandeld hoor.

Maar goed, de banken gaan toch wel gered blijven worden met de drukpers, dus het zal loslopen vermoed ik...

(Al weet je het maar nooit met al de politieke spelletjes en CDSs etc.)
pi_100322489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:34 schreef Scorpie het volgende:
Goud is allesbehalve een bubble.

Schulden en papiergeld daarentegen...
pi_100322569
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:57 schreef GoudIsEcht het volgende:
En voordat je dan je geld weer hebt is de markt bij je weggelopen. Dat wordt allemaal niet binnen een dag afgehandeld hoor.
Moet dat dan? Als het toch al 5 jaar vaststaat (of 10 jaar) en er gaat na 4 jaar wat mis, wat is dan het probleem? Als het maar komt.
pi_100322761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Moet dat dan? Als het toch al 5 jaar vaststaat (of 10 jaar) en er gaat na 4 jaar wat mis, wat is dan het probleem? Als het maar komt.
Het probleem is dat banken die omvallen (afhankelijk van de grootte) nogal het een en ander teweeg kunnen brengen...

Dan zou ik liever flexibel zijn, maar goed, dat is inderdaad een keuze. Als je de centen sowieso al 'vast' had gezet maakt het inderdaad niet zoveel uit.
pi_100322943
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
Het probleem is dat banken die omvallen (afhankelijk van de grootte) nogal het een en ander teweeg kunnen brengen...

Dan zou ik liever flexibel zijn, maar goed, dat is inderdaad een keuze. Als je de centen sowieso al 'vast' had gezet maakt het inderdaad niet zoveel uit.
Hoe flexibel ben je met goud dan als de banken omvallen?

Stel dat ik 1000Kg aardappelen heb liggen, wie denk je dat daarvan dan 100Kg kan kopen? Diegene die met valuta aankomt die ik ken en waarvan ik weet wat die op dat moment waard is, of jij die met een klompje goud wanhopig mij uit probeert te leggen dat dit echt goud is, en dat dat klompje wat je in je handen hebt meer waard is dan die valuta die ik ken.

Ik denk dat je dan honger gaat lijden.
pi_100326885
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Stel dat ik 1000Kg aardappelen heb liggen, wie denk je dat daarvan dan 100Kg kan kopen? Diegene die met valuta aankomt die ik ken en waarvan ik weet wat die op dat moment waard is, of jij die met een klompje goud wanhopig mij uit probeert te leggen dat dit echt goud is, en dat dat klompje wat je in je handen hebt meer waard is dan die valuta die ik ken.

In de 2 e wereldoorlog werd het gedaan dus dat zal nu niet anders zijn lijkt me.
pi_100326973
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
In de 2 e wereldoorlog werd het gedaan dus dat zal nu niet anders zijn lijkt me.
:')

Ja man, toen werden op grote schaal bloembollen geruild tegen goud... |:(
pi_100328100
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Prima. Verkoop jij lekker je aardappelen voor de euro's die Trichet iedere dag uit z'n drukpers tovert, of de dollares waarvan ome Ben er nog veel meer maakt.

Ben je daarna je aardappels kwijt en zit je met waardeloos papier...

Maar goed, waarom zou het allemaal maar weer om aardappels een <<doom>> moeten gaan?

Ja, er gaat veel verarming komen, maar dat hoeft niet in plotselinge schokken te gebeuren. Ik denk dat we gewoon kunnen blijven eten.

En wie dan wat over houdt zal dat veilig willen op slaan. De inkomensverschillen blijven ook nu oplopen, dus die vraag zal wel blijven.
pi_100328169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja man, toen werden op grote schaal bloembollen geruild tegen goud... |:(
Nee toen vroegen boeren allemaal om 'valuta die ik ken'....

pi_100329716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:13 schreef GoudIsEcht het volgende:
Nee toen vroegen boeren allemaal om 'valuta die ik ken'....
Ehmmm... Ja? En als dat er niet was, waardeerde ze een ander ruilmiddel (bloemkool, suiker enz. enz. enz.) tegen de daarvoor op dat moment bekende waarde in guldens... (Nope, niet in grammen goud... Geen hond die dat op dat moment nog wat interesseert...)
pi_100330172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehmmm... Ja? En als dat er niet was, waardeerde ze een ander ruilmiddel (bloemkool, suiker enz. enz. enz.) tegen de daarvoor op dat moment bekende waarde in guldens... (Nope, niet in grammen goud... Geen hond die dat op dat moment nog wat interesseert...)
Misschien eerst eens een geschiedenisboek lezen voor je erover begint...

Wist je trouwens wat Greenspan er ooit over zei:

quote:
Gold still represents the ultimate form of payment in the world. Germany in 1944 could buy materials during the war only with gold. Fiat money in extremis is accepted by nobody. Gold is always accepted
Voel je vooral vrij het beter te weten hoor. Op eigen rekening...

De tijd zal het leren (doet dat nu al).
pi_100330403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:53 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Misschien eerst eens een geschiedenisboek lezen voor je erover begint...

Wist je trouwens wat Greenspan er ooit over zei:

[..]

Voel je vooral vrij het beter te weten hoor. Op eigen rekening...

De tijd zal het leren (doet dat nu al).
Volgens mij verwar jij de kredietwaardigheid van een land in oorlogstijd met die van een particulier die simpelweg te eten wil hebben als het echt nodig is....
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 22:11:51 #172
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100331173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens mij verwar jij de kredietwaardigheid van een land in oorlogstijd met die van een particulier die simpelweg te eten wil hebben als het echt nodig is....
Inderdaad

Als het oorlog is en alle producten zijn schaars, en ik wil te eten hebben, dan geef ik jou 100kg bloemkool (ik noem maar wat) en geef jij mij 100kg aardappelen (doe ik de aanname dat beide producten even schaars zijn).

Als ik 100kg bloemkool moet geven, en daarvoor in ruil wat goud krijg, dan kun jij je goud stoppen waar de zon niet schijnt. Dan kun je wel roepen dat goud altijd zijn waarde blijft behouden, maar eens kijken hoeveel je daar aan hebt als je maagje rammelt en ik lekker aan de bloemkool zit.

Ik denk niet dat goud heel veel voedingswaarde heeft :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100331348
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:11 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk niet dat goud heel veel voedingswaarde heeft :')
En warm houden doet het ook al niet, het beschut zelfs niet tegen de regen... Zeepbel dus. :Y
pi_100331741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja vast.

Tijdelijk oorlogen wordt ook altijd de fiat munt geroofd.

Kunst en goud laat men gewoon liggen.

Je hoort nu nog steeds wel eens verhalen of rechtzaken over al dat geroofde papier....

pi_100331806
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Inderdaad

Als het oorlog is en alle producten zijn schaars, en ik wil te eten hebben, dan geef ik jou 100kg bloemkool (ik noem maar wat) en geef jij mij 100kg aardappelen (doe ik de aanname dat beide producten even schaars zijn).

Als ik 100kg bloemkool moet geven, en daarvoor in ruil wat goud krijg, dan kun jij je goud stoppen waar de zon niet schijnt. Dan kun je wel roepen dat goud altijd zijn waarde blijft behouden, maar eens kijken hoeveel je daar aan hebt als je maagje rammelt en ik lekker aan de bloemkool zit.
Tja, wat je produceert en meteen moet consumeren ruil je inderdaad.

Maar ik wil jou wel eens aardappelen zien sparen als het goed gaat met je bloemkoolproductie.

w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')