Dus of de huizen zijn sterk ondergewaardeerd, of goud is sterk overgewaardeerd.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:31 schreef GoudIsEcht het volgende:
Minder goud voor uw huis.
http://www.rtl.nl/compone(...)oud-voor-uw-huis.xml
Of meer huis voor uw goud... het is maar net aan welke kant van de streep je staat.
Dat valt mee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus of de huizen zijn sterk ondergewaardeerd, of goud is sterk overgewaardeerd.
het is maar net aan welke kant van de streep je staat.![]()
Goud is typisch "anti-cyclisch", zodra aandelen "goed gaan", gaat goud in de verkoop en daalt goud. Zodra andere beleggingen slecht gaan, zoeken mensen "veilige" investeringen zoals goud, en stijgt de waarde. Ik kan me daardoor goed voorstellen dat de goudprijs min of meer tegengesteld reageert op de huizenprijs.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:31 schreef GoudIsEcht het volgende:
Minder goud voor uw huis.
http://www.rtl.nl/compone(...)oud-voor-uw-huis.xml
Of meer huis voor uw goud... het is maar net aan welke kant van de streep je staat.
Dat is niet volledig. Een andere definitie van tophypotheek is eentje waarbij de volledige leencapaciteit van de lener(s) gebruikt wordt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheek : Een tophypotheek is een hypothecaire lening voor een bedrag van meer dan 90% van de executiewaarde.
Als er iets een zeepbel is, is het de huidige goudprijs wel. Maar dat past niet in jouw straatje natuurlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
In een zinvolle vraag zou je kunnen constateren dat we in een schuldencrisis zitten, dat huizenprijzen voor een zeer groot deel schuldgedreven zijn en dat goud schuldvrij bezit is.
Het geeft wel aan dat de definitie van 'tophypotheek' vaak verkeerd uitgelegd wordt. Je kunt dus zonder vuiltje aan de lucht een tophypotheek hebben. (BV bij een inkomen van 65.000, een hypotheek van 150.000 t.o.v. een huiswaarde van 165.000)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:59 schreef dvr het volgende:
Dat is niet volledig. Een andere definitie van tophypotheek is eentje waarbij de volledige leencapaciteit van de lener(s) gebruikt wordt.
(dat is geen tophypotheek. Bij een gezinsinkomen van 65.000 bruto kun je nog steeds maximaal bijna 3 ton lenen!)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het geeft wel aan dat de definitie van 'tophypotheek' vaak verkeerd uitgelegd wordt. Je kunt dus zonder vuiltje aan de lucht een tophypotheek hebben. (BV bij een inkomen van 65.000, een hypotheek van 150.000 t.o.v. een huiswaarde van 165.000)
Anders lees je RemcoDelft's zijn post even voordat je reageert:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:29 schreef dvr het volgende:
(dat is geen tophypotheek. Bij een gezinsinkomen van 65.000 bruto kun je nog steeds maximaal bijna 3 ton lenen!)
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheek :
Een tophypotheek is een hypothecaire lening voor een bedrag van meer dan 90% van de executiewaarde. Bij meer dan 100% wordt er vaak gesproken van een supertophypotheek.
Dat verschilt per persoon, ik ben dankzij de HRA duurder uit met aflossen, dan met sparen en niet aflossen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef PierreBetfair het volgende:
Heb wel wat beters te doen dan 1000den euros rente per jaar weg te mieteren.
Jij gaat dus cash in een dalende markt zitten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef PierreBetfair het volgende:
Lieve mensen, ga eens van het weer genieten ipv de godganse dag jezelf druk te maken om een paar centen.
Anyweez, ik heb besloten vanaf volgende maand hypotheekloos door het leven te gaan. Gewoon de poet cash op tafel leggen bij de bank. "Goedemiddag kereltje, ik kom mn hypotheekschuld afbetalen. Graag een kwitantie en tot ziens".
Heb wel wat beters te doen dan 1000den euros rente per jaar weg te mieteren.
Klopt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:40 schreef GoudIsEcht het volgende:
Jij gaat dus cash in een dalende markt zitten.
Dat lijkt me erg sterk met de huidige spaarrente. Heb je een hypotheeklening tegen 2% rente ofzoquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat verschilt per persoon, ik ben dankzij de HRA duurder uit met aflossen, dan met sparen en niet aflossen.
Of je nu cash zit of tegen een grote lening genaamd hypotheek is toch precies hetzelfde.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:40 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Jij gaat dus cash in een dalende markt zitten.
Dat waag ik te betwijfelen, er word volgens mij ook veel in goud gespeculeerd met geleend geld, en ook goud kun je verpanden net zoals je dat met je huis kunt doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat valt mee.
In een zinvolle vraag zou je kunnen constateren dat we in een schuldencrisis zitten, dat huizenprijzen voor een zeer groot deel schuldgedreven zijn en dat goud schuldvrij bezit is.
De conclusie is dan ook dat goud een terechte herwaardering ten opzichte van huizen aan het ondergaan is.
Maar het staat eenieder vrij om aan de minder zinvolle kant van de streep te gaan staan.
Als ik het goed heb zet hij alles in depositos weg. En naar alle waarschijnlijkheid valt zijn hra bedrag ook geheel in de 52% schaal waardoor het omslagpunt ook iets anders ligt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:52 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg sterk met de huidige spaarrente. Heb je een hypotheeklening tegen 2% rente ofzo
Mijn hypotheekrente staat nog 19,5 jaar vast tegen (bruto...) 4,35% (voorheen 6 jr @ 3,65%), een termijndeposito levert nu voor 5 jaar 4,1% of voor 10 jaar 4,5% op.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Basp1 het volgende:
Als ik het goed heb zet hij alles in depositos weg. En naar alle waarschijnlijkheid valt zijn hra bedrag ook geheel in de 52% schaal waardoor het omslagpunt ook iets anders ligt.
Om met deze extreem lage rentes alles 5 of 10 jaar vast te zeggen - tegen nog steeds extreem lage rentes - lijkt me niet echt handigquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:55 schreef Basp1 het volgende:
Als ik het goed heb zet hij alles in depositos weg. En naar alle waarschijnlijkheid valt zijn hra bedrag ook geheel in de 52% schaal waardoor het omslagpunt ook iets anders ligt.
Nee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of je nu cash zit of tegen een grote lening genaamd hypotheek is toch precies hetzelfde.
Mooie beslissing pierre
Momenteel geeft Trichet subsidie op schuld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:03 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Om met deze extreem lage rentes alles 5 of 10 jaar vast te zeggen - tegen nog steeds extreem lage rentes - lijkt me niet echt handig
Als je 7 of 8% zou krijgen bij 5-6-7 jaar vast, zou ik het ook gedaan hebben, maar nu zeker niet. Je vangt voor 5 jaar vast 4% rente, haal daar 1.2% box-3 belasting vanaf, dan houd je 2.8% over.
Wanneer je de inflatie er nog op loslaat houd je amper een procent over.
Dan los ik liever mn schulden af.
Dat valt denk ik mee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:54 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen, er word volgens mij ook veel in goud gespeculeerd met geleend geld, en ook goud kun je verpanden net zoals je dat met je huis kunt doen.
Goldrush. Amerika schijnt nig wel eens in te grijpen als het te rap gaat, maar op een gegeven moment is dat ook maar marginaal.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:11 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat valt denk ik mee.
Hoeveel mensen zouden met geleend geld fysiek goud hebben gekocht denk je?
Kan je toelichten wat je hier probeert te vertellen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Goldrush. Amerika schijnt nig wel eens in te grijpen als het te rap gaat, maar op een gegeven moment is dat ook maar marginaal.
Wel eens de schulden van nu (privaat en collectief) vergeleken met vijf jaar terug?quote:We zitten al wel redelijk hoog in de bubble voor mijn gevoel, dus aanschaf is prijzig tov een jaar of 5 terug.
Je hebt nog geen reactie gegeven op mijn vraag, maar laat ik het dan anders stellen:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:03 schreef PierreBetfair het volgende:
Om met deze extreem lage rentes alles 5 of 10 jaar vast te zeggen - tegen nog steeds extreem lage rentes - lijkt me niet echt handig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |