abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100308378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ga me vast voorbereiden op meer huursverhoging volgend jaar. ;(

Oh, nee. Wacht.... *O*
Als mijn salaris maar mee stijgt met de inflatie ben ik tevreden, dan word mijn hypotheekschuld alleen maar minder waard.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 11:47:11 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100308379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het idee achter geld lenen om te kunnen consumeren is dat de inflatie een deel van de schuld laat verdwijnen. Bij een continue groeiende economie zullen ook de salarissen stijgen zodat je de gemaakte schulden kan aflossen. Of zie jij een fout in deze redenatie?
Als dat allemaal zo werkt zoals jij zegt, waarom heb jij dan nu een probleem om je vaste lasten te betalen? Want je dreigt kopje onder te gaan gaf je eerder aan. Als het werkt zoals jij zegt, dan zou jij nu toch geen probleem moeten hebben?

Maar goed, je kunt natuurlijk wel interessant praten op een forum. Aan het eind van de maand zullen de kosten weer betaald moeten worden, en dan begin jij weer te zweten, want dat kun je nauwelijks betalen.

En jouw oplossing is om dan vooral NOG meer te gaan consumeren. :') Als je geen troll bent en de situatie waar je van zegt dat je in zit dan verdien je het dubbel en dwars om in die ellende te zitten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100308451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

Leningen aangaan is het fundamentele principe waar dit economische systeem op gestoeld is.
En natuurlijk leningen aflossen dat hoort er ook bij maar dat willen de meeste niet weten. Over cognitieve dissonantie gesproken. :D
pi_100308497
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als dat allemaal zo werkt zoals jij zegt, waarom heb jij dan nu een probleem om je vaste lasten te betalen? Want je dreigt kopje onder te gaan gaf je eerder aan. Als het werkt zoals jij zegt, dan zou jij nu toch geen probleem moeten hebben?

Maar goed, je kunt natuurlijk wel interessant praten op een forum. Aan het eind van de maand zullen de kosten weer betaald moeten worden, en dan begin jij weer te zweten, want dat kun je nauwelijks betalen.

En jouw oplossing is om dan vooral NOG meer te gaan consumeren. :') Als je geen troll bent en de situatie waar je van zegt dat je in zit dan verdien je het dubbel en dwars om in die ellende te zitten.
Wij hebben misschien een te hoge hypotheek genomen, het welbekende maatwerk. Startende academici die in de toekomst meer gaan verdienen en daardoor een hogere hypotheek kunnen betalen. Echter de gestegen hypotheekrente i.c.m. een niet zo'n grote salaristoename als verwacht gooien roet in het eten.

Aan het eind van de maand hebben we nog wel wat geld over hoor, het is niet zo alsof ik mijn boodschappen hoef te doen bij Aldi.

Ik bedoel eigenlijk dat we gewoon door moeten gaan met consumeren en ons niet bang moeten maken door alle negatieve geluiden in de media. Juist bezuinigen leidt tot een neerwaartse spiraal.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_100308514
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik kom in dit topic om mijn ongenoegen te uiten over de huiverigheid van banken om bestaande hypotheken over te sluiten. Jij noemt dat een topic laten ontsporen?
Nou niet liegen.

Je kwam hier slap ouwehoeren over stranden en zon.

Dit topic gaat over de huizenmarkt, dus richt je daar eens op, of blijf weg.
pi_100308558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

Leningen aangaan is het fundamentele principe waar dit economische systeem op gestoeld is.
En dat 'principe' is de fundamentele kracht achter deze crisis.

Al dat onproductieve lenen is onhoudbaar op termijn; kijk naar de oplopende schuldenberg.
pi_100308567
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En natuurlijk leningen aflossen dat hoort er ook bij maar dat willen de meeste niet weten. Over cognitieve dissonantie gesproken. :D
Natuurlijk moet je leningen weer afbetalen, hoewel dat voor een hypotheek nog te betwisten valt. Waarom zou je die aflossen? Je hebt immers een onderpand dat aan de eind van de looptijd nog steeds een zekere waarde heeft. De inflatie doet zijn werk wel, waardoor je zelfs na het verstrijken van je recht op hypotheek rente aftrek lage woonlasten hebt.
pi_100308578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als mijn salaris maar mee stijgt met de inflatie ben ik tevreden, dan word mijn hypotheekschuld alleen maar minder waard.
En dat is de afgelopen 6 jaar niet gebeurd?

Kom op zeg iedereen heeft wel wat cao verhogingen gehad. Dus niet zeuren en begin maar eens met aflossen.

3* per jaar op vakantie a raison van 3000 per vakantie voor jullie beiden. Goh 9000 per jaar alleen al aan vakanties gespendeerd per jaar * 6 jaar = 54.000 euro wat jullie hadden kunnen aflossen.
pi_100308613
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:52 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nou niet liegen.

Lees mijn eerste post eens! Ik reageerde alleen maar op alle reacties die volgden. Ik begrijp niet waarom je zo naar reageert op mijn aanwezigheid?
pi_100308731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:53 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En dat 'principe' is de fundamentele kracht achter deze crisis.

Al dat onproductieve lenen is onhoudbaar op termijn; kijk naar de oplopende schuldenberg.
Het is niet onhoudbaar, de waarde van geld neemt gewoon af. Of liever gezegd, de geldhoeveelheid neemt toe. Een woning koste aan het begin van de twintigste eeuw toch ook maar een paar duizend gulden? Nu kost ze een half miljoen euro, dat is het gevolg van exponentiële geldgroei. Over 100 jaar kost een woning 100 miljoen, althans als we nog steeds dezelfde munteenheid gebruiken.
pi_100308801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dat is de afgelopen 6 jaar niet gebeurd?

Kom op zeg iedereen heeft wel wat cao verhogingen gehad. Dus niet zeuren en begin maar eens met aflossen.

3* per jaar op vakantie a raison van 3000 per vakantie voor jullie beiden. Goh 9000 per jaar alleen al aan vakanties gespendeerd per jaar * 6 jaar = 54.000 euro wat jullie hadden kunnen aflossen.
Het had misschien wat minder gekund maar daar heb ik gewoon geen rekenschap mee gehouden. Wat ik wel heb zijn leuke herinneringen en vakantiefoto's, die zijn me ook wat waard.
pi_100308834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:52 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nou niet liegen.

kom op zeg, het slap geouwehoer level is hier zo hoog dat nog zon nog stranden ook maar een klein beetje offtopic zijn.
anderen vertellen weg te blijven omdat hun posts je niet aanstaan vind ik niet kunnen
pi_100308893
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het had misschien wat minder gekund maar daar heb ik gewoon geen rekenschap mee gehouden. Wat ik wel heb zijn leuke herinneringen en vakantiefoto's, die zijn me ook wat waard.
7 vette jaren, dan gaan nu de 7 mager jaren voor jullie komen. :D
pi_100309057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

7 vette jaren, dan gaan nu de 7 mager jaren voor jullie komen. :D
Laat maar komen dan, is misschien ook wel beter voor de lijn ;)
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 12:15:28 #115
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100309197
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Precies, geen rekening mee gehouden. Niet over nagedacht. Dat soort ongein. Maar die rekeningen blijven komen, dus de realiteit komt elke maand weer terug.

Das heel leuk dat je leuke herinneringen hebt en vakantiefoto's. Die zullen je vast troost bieden de komende jaren als er nog meer mis gaat en je je lasten niet meer kunt betalen.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:27:30 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100309507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik kom in dit topic om mijn ongenoegen te uiten over de huiverigheid van banken om bestaande hypotheken over te sluiten. Jij noemt dat een topic laten ontsporen?
Als je geen copycattroll bent, ben je echt gewoon heel dom. Het geeft wel aan dat banken compleet doorgeslagen waren (en nog steeds zijn) in het nemen van hypotheken!

Wellicht weet je dat een hypotheek oorspronkelijk bedoeld was als risicoloze lening, omdat het huis als onderpand diende. Als de lening hoger is dan het hutje waard is, is het niet meer risicoloos, en is het niet gek dat banken meer rente vragen.
Die hele NHG is ook in het leven geroepen om de risico's verder te kunnen VERHOGEN: voor mensen die eigenlijk teveel lenen, toch de risico's afdekken, waarbij het risico niet bij de bank (=degene die er miljarden winst op maakt!) ligt maar bij de belastingbetaler (=degene die ondanks de miljardenwinsten nog steeds de banken uit de vernieling moet redden)...

Ja, banken hebben hun zaakjes goed voor elkaar...
censuur :O
pi_100309576
Waarom gaan jullie nog in op die obvious troll? Omdat hij in zijn profiel gezet heeft dat hij een vrouwtje is? :')
pi_100309788
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Waarom gaan jullie nog in op die obvious troll? Omdat hij in zijn profiel gezet heeft dat hij een vrouwtje is? :')
Je moet toch wat op een donderdagochtend op je werkplek terwijl je computer aan het rekenen is op de achtergrond. :P
pi_100309846
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:29 schreef Scorpie het volgende:
mwoah ik kan me best voorstellen dat mensen tegenstrijdige dingen zeggen in benauwde omstandigheden, enerzijds het niet willen accepteren en je er niet door uit het veld willen laten slaan, maar anderzijds momenten van harde realisatie.
daarbij is oude gewoontes afleren ook erg lastig, ik denk dat het meer een geval van frustraties ventileren is, mits geen toneelspel
pi_100309868
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je moet toch wat op een donderdagochtend op je werkplek terwijl je computer aan het rekenen is op de achtergrond. :P
Dan kun je ook een snellere computer gaan aanschaffen of je berekening gaan paralleliseren zodat je het op ec2 kunt draaien en je voortaan geen tijd meer op fok hoeft te verspillen (oeps, ik moet aan de slag)
pi_100310385
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:39 schreef lutser.com het volgende:

Dan kun je ook een snellere computer gaan aanschaffen of je berekening gaan paralleliseren zodat je het op ec2 kunt draaien en je voortaan geen tijd meer op fok hoeft te verspillen (oeps, ik moet aan de slag)
Dat zou allemaal mogelijk zijn, maar aangezien ik van de afdeling toch al de meeste output heb (en nu in de vakantie in mijn eentje zit) zie ik me daartoe helemaal niet genoodzaakt. :')

Ik heb al weer 9 voorsteltekening gemaakt tussen het posten door, of omgekeerd. Als je je werkzaamheden gewoon goed systematisch aanpakt kun je dat ook wel realiseren. Dit ook weer in tegenstelling te sommige andere medewerkers die niet snappen dat je sommige stappen in je werkzaamheden die repetief zijn kunt automatiseren, enz...
pi_100313502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben we een overlijdensrisico verzekering, anders kwamen we niet in aanmerking voor de NHG.
Is niet verplicht voor NHG.

Verder krijg je geen maatwerk met NHG maar ben je gebonden aan strengere regels als bij een "normale" hypotheek (tenminste tot voor kort).

Ik heb een sterk vermoeden dat dit in elk geval een onzin verhaal is.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:38:16 #123
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100313754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef HansvD het volgende:

[..]

Kan misschien wel zijn, maar ook wij moesten er eentje afsluiten, die dus verbonden is aan de hypotheek.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100313816
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef HansvD het volgende:

[..]

Verder krijg je geen maatwerk met NHG maar ben je gebonden aan strengere regels als bij een "normale" hypotheek (tenminste tot voor kort).

Ik heb een sterk vermoeden dat dit in elk geval een onzin verhaal is.
Voor het verschil tussen 80% woningwaarde en de hypotheek moet een levensverzekering worden afgesloten.
pi_100318154
Minder goud voor uw huis.

http://www.rtl.nl/compone(...)oud-voor-uw-huis.xml

Of meer huis voor uw goud... het is maar net aan welke kant van de streep je staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')