abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100303711

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Deze topicreeks loopt al meer dan 150 delen. Ruim 45000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 150 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
pi_100303713
Blijkbaarrrrrrrrrrrrrrr met een r :(
pi_100303899
Blijkbaar moet je ook niet zo'n lange titel willen maken. ;)

quote:
Banken huiverig voor oversluiters' Laatste update: 4 augustus 2011 07:44 info .AMSTERDAM - Huizenbezitters die na het aflopen van de rentevaste periode van hun hypotheek op zoek gaan naar een lagere rente krijgen vaak nul op het rekest.
....
Ik ben wel benieuwd over wat voor percentage van de hypotheken dat dan gaat. Dat banken huiverig zijn voor het oversluiten kan ik me van de ene kant voorstellen, maar om dan deze mensen voor hun nieuwe hypotheek ook nog eens een extra rentetoeslag van 1% op te leggen vind ik dan wel weer vreemd, daarmee maken ze het voor die mensen alleen maar moeilijker om ooit wat van die hypotheek af te lossen. Als de banken nu gewoon die hypotheken voor normale rentetarieven afsluiten maar dan wel de klant verplicht om minsten 1% per jaar af te lossen dat zou in ieder geval een stuk schappelijker zijn.
pi_100303936
Goh, banken zijn huiverig om tophypotheken over te nemen, dat klinkt best logisch.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:39:56 #5
324665 meth77
to do or not to do
pi_100303964
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:37 schreef Scorpie het volgende:
Goh, banken zijn huiverig om tophypotheken over te nemen, dat klinkt best logisch.
ik zou ook geen tophypotheek overnemen nu
pi_100304036
M'n eerste naamtopic :*

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:39 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik zou ook geen tophypotheek overnemen nu
Ik zou ook geen tophypotheek hebben afgesloten 5-10 jaar geleden. O wacht, dat heb ik ook niet gedaan!
censuur :O
pi_100304236
Wat is nou eigenlijk een tophypptheek?

Geleend tot de max, met aflossingsvrij of beiden?
pi_100304308
quote:
Minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) zou banken willen verplichten om hun klanten drie maanden voor het aflopen van hun rentevaste periode een nieuw rentevoorstel te doen. Mensen zouden daardoor genoeg tijd hebben om zich te oriënteren op een bank die een lagere rente biedt.
en dan als de banken weer over de kop gaan weer redden?

waarom dan niet direct goedkope staats leningen, gaat de winst tenminste ook direct de schatkist in.
pi_100304370
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:06 schreef Artimunor het volgende:

[..]

en dan als de banken weer over de kop gaan weer redden?

waarom dan niet direct goedkope staats leningen, gaat de winst tenminste ook direct de schatkist in.
Wat een geniaal plan, elke burger net zoals griekenland ook voor 3.5% voor 10 jaar vast. ^O^
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:13:19 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100304420
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:02 schreef Terrorizer het volgende:
Wat is nou eigenlijk een tophypptheek?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheek : Een tophypotheek is een hypothecaire lening voor een bedrag van meer dan 90% van de executiewaarde. Bij meer dan 100% wordt er vaak gesproken van een supertophypotheek.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:06 schreef Artimunor het volgende:

[..]
De bank leent zeer goedkoop bij de centrale bank, en zet dit duur weg bij de consumenten. De overheid moet duur lenen met staatsleningen... Banken zitten om mij onbekende reden in een gruwelijk bevoorrechte positie!
pi_100304499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheek : Een tophypotheek is een hypothecaire lening voor een bedrag van meer dan 90% van de executiewaarde. Bij meer dan 100% wordt er vaak gesproken van een supertophypotheek.

Hmm.. eventueel aflossingenvrij wordt niet meegenomen in de definitie.

Nu ik het zo lees, was een tophypotheek best normaal. Meer dan 100% lenen.
pi_100304615
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:17 schreef Terrorizer het volgende:

En het wordt nog steeds normaal gevonden :')

quote:
Coalitie wil norm NHG-hypotheek niet aanpassen Laatste update: 3 augustus 2011 20:23 info .DEN HAAG - Regeringspartijen VVD en CDA willen dat bij hypotheken onder de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) de banken vasthouden aan de norm van 108 procent van de waarde van de woning.....
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:26:23 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100304661
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:17 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Hmm.. eventueel aflossingenvrij wordt niet meegenomen in de definitie.

Klopt. En meer dan 100% lenen geeft mogelijkheden voor onbeperkte prijsstijgingen. En de zo gewenste "groei" van de banken...
pi_100304819
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:37 schreef Scorpie het volgende:
Dat is toch raar? Heb je als koper je nek uitgestoken voor de Hollandse economie, word je bestraft met een hoger rentepercentage zodra je moet oversluiten. Ik vind dat de bankiers even pas op de plaats moeten maken en gewoon hun bestaande klanten goed moeten bedienen. Ze hebben al zoveel aan die klanten verdient en nu willen ze deze nog verder richting de afgrond duwen :{
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:34:24 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100304840
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is toch raar? Heb je als koper je nek uitgestoken voor de Hollandse economie, word je bestraft met een hoger rentepercentage zodra je moet oversluiten. Ik vind dat de bankiers even pas op de plaats moeten maken en gewoon hun bestaande klanten goed moeten bedienen. Ze hebben al zoveel aan die klanten verdient en nu willen ze deze nog verder richting de afgrond duwen :{
Kan je mij uitleggen hoe het opdrijven van huizenprijzen goed is voor de economie?
pi_100304883
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen hoe het opdrijven van huizenprijzen goed is voor de economie?
Je stopt toch veel geld in de economie? Dat levert economische groei op.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_100305011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

En wie bent u nu weer? Als nieuwe user hier posten zonder je voorstellen kan niet, of ben je xeno en heb je xeno en heb je weer eens een nieuwe kloon aangemaakt? :D
pi_100305013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als bijna heel je maandinkomen naar wonen gaat. Wat wil je dan nog gaan uitgeven?.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:43:07 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100305018
quote:

[..]

Op papier wel ja... Maar zolang er niets daadwerkelijk geproduceerd wordt, is er geen vooruitgang. Dit is van hetzelfde niveau als zeggen dat toenemende kosten voor gezondheidszorg economische groei is (en economen zien dat ook zo!), terwijl het in werkelijkheid dood en ellende is wat groeit.
pi_100305043
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:

De bank leent zeer goedkoop bij de centrale bank, en zet dit duur weg bij de consumenten. De overheid moet duur lenen met staatsleningen... Banken zitten om mij onbekende reden in een gruwelijk bevoorrechte positie!
Het lijkt erop dat banken de werkelijke machthebbers zijn in de wereld.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:44:56 #21
324665 meth77
to do or not to do
pi_100305064
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:42 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Als bijna heel je maandinkomen naar wonen gaat. Wat wil je dan nog gaan uitgeven?.
nou de bank heeft wel inkomen dan
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:45:17 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100305071
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:44 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat banken de werkelijke machthebbers zijn in de wereld.
Zo begint deze documentaire ook: http://video.google.com/videoplay?docid=-2550156453790090544

Werkelijk onbegrijpelijk dat vrijwel iedereen een schuld heeft bij de bank, de bank vrijwel alles bezit, en we democratisch in dit systeem gestonken zijn.
pi_100305135
quote:

Als de prijzen hoger worden heeft de verkoper winst en met die winst koopt hij andere dingen en dat is goed voor de economie.
Die andere dingen kunnen boten of auto's zijn maar ook een ander huis die men gaat verbouwen of nieuw laat bouwen.

Het is dus goed voor de economie en daarom is men nooit gestopt met die HRA maar het is wel allemaal geleend geld en als men uiteindelijk de maandelijkse lasten niet meer kan betalen (zoals nu in bepaalde gevallen) zakt het kaartenhuis in elkaar.
pi_100305140
quote:

Met mijn nieuwe voorstel van de bank is dat bijna wel zo, daarom vind ik het ook zo oneerlijk dat ik nu veel meer rente moet gaan betalen. Ik heb mijn nek uitgestoken en als dank wordt deze nu bijna afgehakt :'(
pi_100305149
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je hebt als koper je nek uitgestoken? Nee, je hebt als koper een object gekocht met een lening, waarbij je gokt op een prijsdaling in de toekomst qua rentepercentages.
pi_100305179
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Op papier wel ja... Maar zolang er niets daadwerkelijk geproduceerd wordt, is er geen vooruitgang. Dit is van hetzelfde niveau als zeggen dat toenemende kosten voor gezondheidszorg economische groei is (en economen zien dat ook zo!), terwijl het in werkelijkheid dood en ellende is wat groeit.
Zo had ik dat nog niet bekeken! Dus het is per se niet zo dat er economische groei plaatsvind als gevolg van geldcreatie? Wow, had ik dat maar eerder geweten :|W
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:53:16 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100305232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:48 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Als de prijzen hoger worden heeft de verkoper winst en met die winst koopt hij andere dingen en dat is goed voor de economie.
Die andere dingen kunnen boten of auto's zijn maar ook een ander huis die men gaat verbouwen of nieuw laat bouwen.

Het is dus goed voor de economie en daarom is men nooit gestopt met die HRA maar het is wel allemaal geleend geld en als men uiteindelijk de maandelijkse lasten niet meer kan betalen (zoals nu in bepaalde gevallen) zakt het kaartenhuis in elkaar.
Als de prijzen lager worden kan je voor hetzelfde geld meer kopen, heb je dus meer werkgelegenheid, en kunnen die mensen ook weer meer uitgeven... Terwijl je echt iets opbouwt i.p.v. opklopt.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zo had ik dat nog niet bekeken! Dus het is per se niet zo dat er economische groei plaatsvind als gevolg van geldcreatie? Wow, had ik dat maar eerder geweten :|W
Okee ik sluit me ook aan bij de kloon-theorie.
pi_100305248
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt als koper je nek uitgestoken? Nee, je hebt als koper een object gekocht met een lening, waarbij je gokt op een prijsdaling in de toekomst qua rentepercentages.
De rente voor langere termijn vastzetten was geen optie toen wij ons huis kochten. Eigenlijk hadden we niet gegokt op een daling van de rente maar op een stijging van de waarde van onze woning/stijging van ons inkomen.
pi_100305283
Wat is eigenlijk een kloon/xeno?
pi_100305394
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De rente voor langere termijn vastzetten was geen optie toen wij ons huis kochten. Eigenlijk hadden we niet gegokt op een daling van de rente maar op een stijging van de waarde van onze woning/stijging van ons inkomen.
En als jullie huis in waarde gestegen was, dan nog had je je hypotheek opnieuw moeten afsluiten, dus wat had je aan een stijging daarvan gehad. De virtuele overwaarde had je toch niet kunnen cashen.

En vertel me niet dat jullie inkomen niet gestegen is de afgelopen 6 jaar, dan heb je toch iets fout gedaan.

Verder zijn jullie de afgelopen 6 jaar natuurlijk wel 3* per jaar op vakantie geweest, maar aan aflossen van die molensteen die hypotheek heet hebben jullie nooit nagedacht. Nou begin daar dan maar eens mee de komende 6 jaar. :D
pi_100305484
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Precies, we hebben jarenlang de economische groei deels gefinancierd met de stijging van de huizenprijzen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100305517
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Een kloon zijn alle extra inlognamen die een gebruiker heeft naast zijn main usernaam
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100305528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:44 schreef meth77 het volgende:

[..]

nou de bank heeft wel inkomen dan
Je staat een groot deel van je inkomen af aan de bank, zodat zij het uit kunnen geven?
Wow dat is briljant!.

GOED MAN
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 10:08:59 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100305549
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een kloon zijn alle extra inlognamen die een gebruiker heeft naast zijn main usernaam
Dat weet Xeno echt wel hoor ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100305709
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:45 schreef RemcoDelft het volgende:

Zo begint deze documentaire ook: http://video.google.com/videoplay?docid=-2550156453790090544

Werkelijk onbegrijpelijk dat vrijwel iedereen een schuld heeft bij de bank, de bank vrijwel alles bezit, en we democratisch in dit systeem gestonken zijn.
Mooie docu.

Maar is het nu zo dat er 9 maal zoveel schuld is dan de waarde die daar tegenover staat?
Gaat dat op voor alle schulden dus ook de staatsschulden?
pi_100305715
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

_O-
pi_100305744
Een tophypotheek is ook niet zo heel erg slim als je dan ook nog uitgaat van het maximale wat je kunt financieren op twee inkomens. Zelf nooit gedaan, met als resultaat nu dat ik helemaal geen hypotheekschuld meer heb.
pi_100305807
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:

Als de prijzen lager worden kan je voor hetzelfde geld meer kopen, heb je dus meer werkgelegenheid, en kunnen die mensen ook weer meer uitgeven... Terwijl je echt iets opbouwt i.p.v. opklopt.

Dat geld was/is er dus niet.
Daarom konden mensen lenen en daarom gaven mensne geld uit.
Om dat zo te laten voortduren bedachten overheid en banken allerlei contructies zoals natuurlijk de NHG, de tophypotheek, de aflossingsvrije hypotheek, de kinderopvang, enz enz enz.
pi_100305839
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

OOhh, is het Xeno zijn kloon.

Waarom is Xeno eigenlijk gebanned?
pi_100305892
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:16 schreef HiZ het volgende:
Een tophypotheek is ook niet zo heel erg slim als je dan ook nog uitgaat van het maximale wat je kunt financieren op twee inkomens. Zelf nooit gedaan, met als resultaat nu dat ik helemaal geen hypotheekschuld meer heb.
Welke starter kan een huis kopen zonder tophypotheek?

En is aflossen wel zo'n goed idee?
Je schuld is toch minder waard dan 10, 20 of 30 jaar geleden?
pi_100305999
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En als jullie huis in waarde gestegen was, dan nog had je je hypotheek opnieuw moeten afsluiten, dus wat had je aan een stijging daarvan gehad. De virtuele overwaarde had je toch niet kunnen cashen.

En vertel me niet dat jullie inkomen niet gestegen is de afgelopen 6 jaar, dan heb je toch iets fout gedaan.

Verder zijn jullie de afgelopen 6 jaar natuurlijk wel 3* per jaar op vakantie geweest, maar aan aflossen van die molensteen die hypotheek heet hebben jullie nooit nagedacht. Nou begin daar dan maar eens mee de komende 6 jaar. :D
Toen wij die hypotheek afsloten heeft de bank 'maatwerk' geleverd. Hierdoor konden we een hogere hypotheek krijgen om de woning van onze dromen te kopen. Alleen hadden we niet gerekend op deze crisis. Ons inkomen is nauwelijks gestegen met als gevolg dat we niets hebben afgelost, nu we ook nog eens een hogere rente moeten betalen dreigen we onder water te komen.
pi_100306000
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:21 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Starters die eerst wat gespaard hebben, of starters die niet (meteen) in hun droomhuis hoeven te trekken, maar genoegen nemen met een appartement 3 hoog achter, ipv een nieuwbouwkeet in een vinexwijk. ^O^

Je schuld blijft trouwens net zoveel waard, maar door de geldontwaarding (inflatie) wordt deze procentueel tov je inkomsten die wel blijven toenmenen minder.
pi_100306042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je kan dus meerder inlognamen hebben op dit forum? Dat is een handige optie :)
pi_100306079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Toen wij die hypotheek afsloten heeft de bank 'maatwerk' geleverd. Hierdoor konden we een hogere hypotheek krijgen om de woning van onze dromen te kopen. Alleen hadden we niet gerekend op deze crisis. Ons inkomen is nauwelijks gestegen met als gevolg dat we niets hebben afgelost, nu we ook nog eens een hogere rente moeten betalen dreigen we onder water te komen.
Ook al was jullie inkomen gestegen dan hadden jullie nog niets afgelost. Leuk ook dat je niet ingaat op de 3* per jaar op vakantie, ow en waarschijnlijk hebben jullie ook nog eens 2 autos voor de deur staan. Of te wel de tering naar de nering zetten en dan maar een paar sobere jaren waarbij jullie een gedeelte van jullie schuld gaan wegwerken. 8-)
pi_100306151
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:21 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Wij hebben 23 jaar terug voor het eerst gekocht op één inkomen (wetend dat er een tweede inkomen aan zat te komen). Daarna hebben we die hypotheek in 13 jaar afbetaald. Twee jaar later een nieuwe grotere woning in hartje Amsterdam gekocht, met een nieuwe hypotheek. Bijgeleend en dat bedrag is afgelost ook inmiddels. Met als resultaat extreem lage woonlasten (totaal inclusief nutsrekeningen) onder 10% inkomen, 90% van ons inkomen is vrij besteedbaar

Nou hebben we ook wel wat gerommeld met aandelen en zo, het rendement daarvan is nooit zo geweest dat het beter was dan de besparing op niet betaalde hypotheekrente. Met uitzondering van de eerste twee jaar van de crisis toen de spaarrente hoger werd dan de hypotheekrente.

Is het verstandig om af te lossen? Ik denk het wel. Ik heb naast het huis in Amsterdam een vakantiehuis in Turkije kunnen kopen dat ik regelmatig kan bezoeken. Verder hoef ik me nooit zorgen te maken of ik wel of geen gadgets kan kopen. Ik blijf mezelf overigens wel afremmen op dat gebied. Maar als mijn laptop echt TE langzaam wordt of gebreken gaat vertonen loop ik gewoon naar de winkel en koop een nieuwe.
pi_100306214
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook al was jullie inkomen gestegen dan hadden jullie nog niets afgelost. Leuk ook dat je niet ingaat op de 3* per jaar op vakantie, ow en waarschijnlijk hebben jullie ook nog eens 2 autos voor de deur staan. Of te wel de tering naar de nering zetten en dan maar een paar sobere jaren waarbij jullie een gedeelte van jullie schuld gaan wegwerken. 8-)
Om de 'tering naar de nering te zetten' zijn we net terug van de camping aan de Costa Brava. Normaal gesproken gaan we altijd naar een appartement. We hebben dus wel degelijk wat ingeleverd hoor.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:34:40 #47
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100306221
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Starters die eerst wat gespaard hebben, of starters die niet (meteen) in hun droomhuis hoeven te trekken, maar genoegen nemen met een appartement 3 hoog achter, ipv een nieuwbouwkeet in een vinexwijk. ^O^
En als starter mag je ook de hoofdprijs betalen voor die ghetto 3 hoog achter, want ja, de gevestigde belangen moeten wel betaald blijven worden...
pi_100306277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Om de 'tering naar de nering te zetten' zijn we net terug van de camping aan de Costa Brava. Normaal gesproken gaan we altijd naar een appartement. We hebben dus wel degelijk wat ingeleverd hoor.
Dan had je dus die 3 weken gewoon vakantie werk moeten gaan doen, ipv vakantie te gaan vieren. Dit is gewoon nog steeds consumeren tot je erbij neer valt. :D
pi_100306318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:34 schreef RemcoDelft het volgende:

En als starter mag je ook de hoofdprijs betalen voor die ghetto 3 hoog achter, want ja, de gevestigde belangen moeten wel betaald blijven worden...
Die hoofdprijs betalen zullen we wel houden in de druk bevolkte gebieden in NL met het strikte ruimtelijke ordenings beleid. Maar voor wat minder kun je wel in groningen of zuidlimburg gaan wonen. Alleen je werk zit dan wat verderop. :D
pi_100306390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de nieuwste Xeno-kloon in huizenmarkt land? :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')