quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:11 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk niet dat goud heel veel voedingswaarde heeft
Inderdaad.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En warm houden doet het ook al niet, het beschut zelfs niet tegen de regen... Zeepbel dus.
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten dat ALLES met een beetje waarde dan geroofd word. (Zelfs fietsen!!)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ja vast.
Tijdelijk oorlogen wordt ook altijd de fiat munt geroofd.
Kunst en goud laat men gewoon liggen.
Je hoort nu nog steeds wel eens verhalen of rechtzaken over al dat geroofde papier....
Je snapt er geen tering van he?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:23 schreef GoudIsEcht het volgende:
Maar ik wil jou wel eens aardappelen zien sparen als het goed gaat met je bloemkoolproductie.
Wat dacht je van bakstenen? Die houden je wel warm en beschut...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
Inderdaad.
In tegenstelling tot aandelen, schulden of papier geld.
Oh daarom zijn al die huizenprijzen zo aan het stijgen nu.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat dacht je van bakstenen? Die houden je wel warm en beschut...
Goud is om te sparen slimmerik.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je snapt er geen tering van he?
Ehm, het een sluit het ander toch niet uit? Er is ook een tulpenbollen hausse geweest vroeger, toen dacht ook iedereen dat tulpenbollen niet minder waard konden worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:30 schreef GoudIsEcht het volgende:
Oh daarom zijn al die huizenprijzen zo aan het stijgen nu.
In tegenstelling tot goud...
http://rtl.nl/components/(...)oud-voor-uw-huis.xml
Ach, dan kun je wel super geleidende speaker kabels maken ;-)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehm, het een sluit het ander toch niet uit? Er is ook een tulpenbollen hausse geweest vroeger, toen dacht ook iedereen dat tulpenbollen niet minder waard konden worden.
1 saillant verschil:
- Als mijn huis morgen niets meer waard is woon ik nog steeds net zo prettig en kost het me niets extra.
- Als goud morgen niets meer waard is zitten er wat mensen met een materie waar je niet eens de kachel of BBQ mee aan kan steken.
Nope, ook goud is niet supergeleidend bij kamertemperatuur.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:34 schreef lutser.com het volgende:
Ach, dan kun je wel super geleidende speaker kabels maken ;-)
Pak maar eens een geschiedenisboek hoor, ik zei het je al eerder.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehm, het een sluit het ander toch niet uit? Er is ook een tulpenbollen hausse geweest vroeger, toen dacht ook iedereen dat tulpenbollen niet minder waard konden worden.
1 saillant verschil:
- Als mijn huis morgen niets meer waard is woon ik nog steeds net zo prettig en kost het me niets extra.
- Als goud morgen niets meer waard is zitten er wat mensen met een materie waar je niet eens de kachel of BBQ mee aan kan steken.
Je kan beter zilver nemen, dat geleid een stuk beter. Goud ziet er natuurlijk wel bling-bling uit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:34 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ach, dan kun je wel super geleidende speaker kabels maken ;-)
Geen enkel materiaal heeft supergeleidende eigenschappen bij kamertemperatuur.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nope, ook goud is niet supergeleidend bij kamertemperatuur.
Goud is handig voor 'slechte' tijden en zal altijd waarde behouden (al zal die waarde ook extreem kunnen fluctueren) daar ga ik van uit maar als ik moet kiezen tussen mijn huis of 5 kilo goud dan heb ik liever mijn huis.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:39 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Pak maar eens een geschiedenisboek hoor, ik zei het je al eerder.
Kijk eens hoe vaak het al is voorgekomen dat huizen waardeloos werden, en hoe vaak dat met goud is gebeurd de afgelopen millennia.
Papiergeld doorgaans véél minder dan goud.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten dat ALLES met een beetje waarde dan geroofd word. (Zelfs fietsen!!)
Joh?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
Geen enkel materiaal heeft supergeleidende eigenschappen bij kamertemperatuur.
Ja een huis is belangrijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:46 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Goud is handig voor 'slechte' tijden en zal altijd waarde behouden (al zal die waarde ook extreem kunnen fluctueren) daar ga ik van uit maar als ik moet kiezen tussen mijn huis of 5 kilo goud dan heb ik liever mijn huis.
Je zegt zoveel. Maar ja, weinig concreets helaas...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:39 schreef GoudIsEcht het volgende:
Pak maar eens een geschiedenisboek hoor, ik zei het je al eerder.
Nou verlicht me eens, en gooi de data online.quote:Kijk eens hoe vaak het al is voorgekomen dat huizen waardeloos werden, en hoe vaak dat met goud is gebeurd de afgelopen millennia.
Ga je nu met droge ogen beweren dat tafelzilver niet gejat werd in de oorlog?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:49 schreef GoudIsEcht het volgende:
Tafelzilver idem. Of hoor jij daar wel verhalen over?
Nee. Maar wel dat er meer moeite gedaan wordt voor het plunderen van goud, en dat daar ook langer over gezeurd wordt achteraf.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ga je nu met droge ogen beweren dat tafelzilver niet gejat werd in de oorlog?
Stel mijn huis is afgelost en ik wil wat regelen voor mijn 'oude' dag.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja een huis is belangrijk.
En ik heb ook liever te eten dan een klomp goud.
Als je daartussen moet kiezen dan is goud niets voor je. Maar aandelen ook niet.
Goud is voor spaarders (mensen die meer hebben of produceren dan ze consumeren).
Wat een huis betreft kan je in deze markt nog overwegen tijdelijk te huren (afhankelijk van je vermogenspositie erin).
Waarom? Ik heb het al uitgezocht en goud gekocht. Als je het zelf wil weten kan je toch zelf onderzoeken? Leer je ook veel meer van.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je zegt zoveel. Maar ja, weinig concreets helaas...
[/qoute]Ik geef je een quote van Greenspan, ik leg uit hoe goud werkt, en waarom het verder gaat stijgen (hier en in andere topics).
Jij roept alleen maar dat je het niet kan eten. Schiet lekker op, niet?
[quote]Nou verlicht me eens, en gooi de data online.
Jaja.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:58 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Stel mijn huis is afgelost en ik wil wat regelen voor mijn 'oude' dag.
Als ik aandelen kopen krijg (waarschijnlijk) elk jaar dividend waar ik van kan leven.
Als ik goud koop zal ik elke dag wat van mijn baar moeten schaven en hopen het niet op is voor ik dood ben.
LOL, dus je hebt zelf wel die verhalen daarover gehoord?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:57 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
[b]/326537]GoudIsEcht[/url] het volgende:
Nee. Maar wel dat er meer moeite gedaan wordt voor het plunderen van goud, en dat daar ook langer over gezeurd wordt achteraf.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:49 schreef GoudIsEcht het volgende:[/b]
Tafelzilver idem. Of hoor jij daar wel verhalen over?
Ja, dat meen ik serieus, en je weet zelf ook dat je genoeg periodes kan uit kiezen waarin het andersom is.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Jaja.
Jij had inderdaad tien jaar terug aandelen moeten kopen bij de AEX rond de 700. Heerlijk leven van dat dividend...
Goud was daarentegen alleen maar huilen geweest. Geen dividend hè, dus ellende....
Meen je dat nou serieus?
Mwoah, er zit hier iemand ernstig voor eigen parochie te preken... Ik wou hem maar verder in zijn waarde laten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:01 schreef lutser.com het volgende:
Ja, dat meen ik serieus, en je weet zelf ook dat je genoeg periodes kan uit kiezen waarin het andersom is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |