Dokter?quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:07 schreef Sasman het volgende:
[..]
Inderdaad. Trouwens wat doet die gast bij Quick-Step?
Achteraf bekeken zou 't best wel eens kunnen dat dit jaar de (enige) grote kans was om als subtopper te stunten, misschien ook wel voor Gesink.quote:
Ik was het iig niet...quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wie zei hier ook alweer dat Belgen niet chauvinistisch waren?
de gendt verdient klappen van ruighquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als als als. Net bij Jurgen nu bij de Gendt.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:17 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
de gendt verdient klappen van ruigh
was een onzin verhaal van nelissenquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:17 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
de gendt verdient klappen van ruigh
Kerkmuziek o.i.d....quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:27 schreef Karina het volgende:
Wat is dat voor vreselijke muziek op de achtergrond?
Word er gek van, wat een irritant geluid op de achtergrond zeg.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:28 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Zitten ze al in Lourdes? Daar ben ik toen als vrijwilliger geweest en was precies dezelfde muziek, lol.
Zou hier Eddy Wally komen?quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:29 schreef Van_Poppel het volgende:
Zou mooi zijn als Dries straks nog komt optreden...
Eddy Wally is momenteel zwaar ziek en zal wellicht nooit meer ergens naartoe komen ...quote:
Ongelofelijk!! Maar het is een goed product wat heel wat knaken genereerd. God. Geeneens inkoop.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:31 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ja die zitten in Lourdes, zag het aan dat gebouw. Logisch dan ook al dat gezang, gaat de hele dag door
Ja echt. Toen ik daar als vrijwilliger mee was. Iedereen koopt daar een kaars, sommige wel 5 tot 25 euro per stuk om hem daar aan te steken. En om het uur ofzo zijn er van die ventjes die die kaarsen uitmaken en in een verzamelbak doen. Die worden omgesmolten en weer nieuwe kaarsen van gemaakt.quote:
Die katholieken zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen. Geld pakken over de rug van hulpbehoevenden is natuurlijk naastenliefde pur sang.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:35 schreef LangzaamSprinten het volgende:
[..]
Ja echt. Toen ik daar als vrijwilliger mee was. Iedereen koopt daar een kaars, sommige wel 5 tot 25 euro per stuk om hem daar aan te steken. En om het uur ofzo zijn er van die ventjes die die kaarsen uitmaken en in een verzamelbak doen. Die worden omgesmolten en weer nieuwe kaarsen van gemaakt.
Zo is dat. Lourdes is het tourisme maar uitgevonden door de Katholieke Kerk. Ook hét excuus vroeger om op reis te gaan. Het mocht naar Lourdes , want dat was een 'bedevaart' ... (want anders op reis gaan was enkel voor de 'rijke' mensen ...quote:
Wel slim hoor, zeggen dat Maria daar ergens is verschenen en vervolgens jarenlang onschuldige gehandicapten bakken met geld uit laten geven.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:35 schreef LangzaamSprinten het volgende:
[..]
Ja echt. Toen ik daar als vrijwilliger mee was. Iedereen koopt daar een kaars, sommige wel 5 tot 25 euro per stuk om hem daar aan te steken. En om het uur ofzo zijn er van die ventjes die die kaarsen uitmaken en in een verzamelbak doen. Die worden omgesmolten en weer nieuwe kaarsen van gemaakt.
twitter:Vannieuwkerke twitterde op vrijdag 15-07-2011 om 19:59:49Robert Gesink en Lars Boom vanavond aan tafel bij Lieven Van Gils. #vivelevelo reageer retweet
Ik ga kijken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:53 schreef ItaloDancer het volgende:
twitter:Vannieuwkerke twitterde op vrijdag 15-07-2011 om 19:59:49Robert Gesink en Lars Boom vanavond aan tafel bij Lieven Van Gils. #vivelevelo reageer retweet
En Frank Schleck, of reken je die niet onder subtoppers. Dit is ook de kans voor Evans om eindelijk een grote ronde te winnen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Achteraf bekeken zou 't best wel eens kunnen dat dit jaar de (enige) grote kans was om als subtopper te stunten, misschien ook wel voor Gesink.
ich bin dabeiquote:
Goes to Hollywood?quote:
10 jaar geleden misschien...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:15 schreef Contador_The_Best het volgende:
Toch wel een leuk vrouwtje in de studio. Kan er wel mee door.
Haha, begrijp wat je bedoelt, maar moet je haar voorstellen in de iets jongere versie. Dan is het een lekkerstuk denk ik.quote:
Ja, de Fransen laten hem niet los. Jammer ook dat Hushovd uitgefloten werd toen hij over de streep kwam.quote:
Tsja, Fransen he. Je kon het verwachten wanneer Hushovd voorbij Roy ging. Ach ja, ze zijn zo chauvinistisch die Fransen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:21 schreef pennyfarthing het volgende:
[..]
Ja, de Fransen laten hem niet los. Jammer ook dat Hushovd uitgefloten werd toen hij over de streep kwam.
Schandalig gewoon en onsportiefquote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:23 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Tsja, Fransen he. Je kon het verwachten wanneer Hushovd voorbij Roy ging. Ach ja, ze zijn zo chauvinistisch die Fransen.
Dat is het ook, maar ze leren het verdomme nooit. Jammer, maar kan er helaas ook niets aan doen.quote:
Ze reageert wel een beetje als een blondje, beetje oneliners. Dus snap wel wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb het wel weer helemaal gehad met dat vrouwke.
Daarnet was er wel iets interessants ja. Maar idd, die vrouw word ik nu ook echt al beu.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Vinden jullie dit echt een goede uitzending?
Er wordt veel gesproken maar niks gezegd.
Zo heel veel kracht kost goed dalen niet. En hij ging pas na de Soulor.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:36 schreef Szura het volgende:
Krachtverspilling voor een paar schamele puntjes.
Dat is het tour de jour topicquote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Vinden jullie dit echt een goede uitzending?
Er wordt veel gesproken maar niks gezegd.
En dan er nog zo nonchalant op reageren.quote:
cancellara is zwaarder die daalt harderquote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoe hard zou Sanchez zijn gegaan gisteren? 110?
Thor?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:42 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
cancellara is zwaarder die daalt harder
Ik zal nog maar een basiscursus Natuurkunde volgen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:42 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
cancellara is zwaarder die daalt harder
Nee dat is de kracht.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:44 schreef franklop het volgende:
massa * 9,81 toch is je valversnelling?komt de weerstand nog bij etc etc
Nee, 9,81 m/s^2 is je valversnelling. Maal massa wordt het een kracht.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:44 schreef franklop het volgende:
massa * 9,81 toch is je valversnelling?komt de weerstand nog bij etc etc
Gilbert rijdt toch ook voor een zo hoog mogelijke klassering?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:37 schreef Cootz het volgende:
[..]
Zo heel veel kracht kost goed dalen niet. En hij ging pas na de Soulor.
Wel vreemd dat ie zo hard sprintte aan de streep als het hem alleen om de punten ging. Hij had maar heel even om hoeven kijken en zien dat Mollema geen poging deed om er eerder te zijn.
Hij beweerde vandaag anders.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:46 schreef knep het volgende:
[..]
Gilbert rijdt toch ook voor een zo hoog mogelijke klassering?
Na het uitvallen van VDB2 ging hij kijken hoever ie kon komen.
Nou ja hij kan wel harder bijtrappenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zal nog maar een basiscursus Natuurkunde volgen.
Je kan waarschijnlijk straks ook alleen het interview met Boom en Gesink terugkijken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:48 schreef Tompsen het volgende:
Is het het terugkijken waard?
Gesink is er te gast heb ik gezien, maakt dat het nog extra interessant?
Leuk natuurkundeproefje in vacuum: een pingpongbal en een golfbal vallen even snel.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee dat is de kracht.En een zwaardere renner weegt meer dus daar heb je een grotere kracht bij nodig om hem naar beneden te laten gaan. Versnelling is voor iedere renner gelijk, als je weerstand even niet meerekent.
Nee.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:48 schreef Tompsen het volgende:
Is het het terugkijken waard?
Gesink is er te gast heb ik gezien, maakt dat het nog extra interessant?
Dan is hij snel van mening veranderdquote:
Klopt. Ik zie hem nog wel wat betekenen in deze Tour. Ik weiger om met de negatievelingen mee te praten.quote:
Ik weiger uberhaupt om met de negatievelingen te praten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:50 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Klopt. Ik zie hem nog wel wat betekenen in deze Tour. Ik weiger om met de negatievelingen mee te praten.
Eigenlijk bedoel ik dat ook. Verkeerd geschreven alleen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:51 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik weiger uberhaupt om met de negatievelingen te praten.
Roy is toch wel logisch?quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:51 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik weiger uberhaupt om met de negatievelingen te praten.
Die verdiende het ook.quote:
Bergetappes wil ik graag in zijn geheel zien. Opbouwen van spanning, jeweetz.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet veel gemist hoor. Heb je gezien hoe lang die vallei is naar de slotklim?
Een van de meest overschatte wielermomenten imo!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:42 schreef franklop het volgende:
die afdaling van Cancellara in het geel in 2009 blijft ongeevenaard
Mja, vooral goed in beeld gebracht.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
Een van de meest overschatte wielermomenten imo!
Als je het voorspelschema van tijd van aankomst op de berg van de NOS hanteert:quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Bergetappes wil ik graag in zijn geheel zien. Opbouwen van spanning, jeweetz.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:20 schreef Ambrosius het volgende:
Hoor het nu pas, Wuyts zegt gewoon dat het Luz Ardiden was.
Had je iets anders verwacht?quote:Op zondag 17 juli 2011 00:57 schreef Nober het volgende:
Helemaal geen kritische noot, België voor en na... alleen Van den Broeck haalde aan dat hij meer had verwacht van de klassementsrenners.
Op zich wel begrijpelijk hoor. Ik zou ook blij zijn als bv een Mollema zo rijdt als een Vanderendert (en wint).quote:Op zondag 17 juli 2011 10:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Had je iets anders verwacht?Zou wel 's willen weten hoe ze hadden gereageerd als een onbekende Spanjaard dit had laten zien...
Vanendert heeft, ondanks dat hij al dik 26 is, nog nooit iets in het hooggebergte laten zien en rijdt vanuit het niets alle toppers in de bergen eraf. Vooral de klimtijd van Vanendert is dubieus; hij rijdt een halve minuut sneller dan Armstrong en een halve minuut trager dan Pantani. Bovendien moet je niet vergeten dat hij 2 weken heeft geknecht voor Gilbert en VDB2. Als Mollema zoiets zo presteren dan zou ik ook mijn vraagtekens plaatsen.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Op zich wel begrijpelijk hoor. Ik zou ook blij zijn als bv een Mollema zo rijdt als een Vanderendert (en wint).
Ze moeten nu ook weer niet gaan denken dat ie het beste van het stel is. Hij is ongevaarlijk voor het klassement en was de enige die probleemloos mocht weg rijden, maar je moet het wel kunnen natuurlijk.
Dat mag, doe ik ook wel. Zeker omdat Vanendert het maatje is van Gilbert (hebben ook samen gereden in een Franse ploeg).quote:Op zondag 17 juli 2011 11:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vanendert heeft, ondanks dat hij al dik 26 is, nog nooit iets in het hooggebergte laten zien en rijdt vanuit het niets alle toppers in de bergen eraf. Vooral de klimtijd van Vanendert is dubieus; hij rijdt een halve minuut sneller dan Armstrong en een halve minuut trager dan Pantani. Bovendien moet je niet vergeten dat hij 2 weken heeft geknecht voor Gilbert en VDB2. Als Mollema zoiets zo presteren dan zou ik ook mijn vraagtekens plaatsen.
Die klimtijden moet je ook met een korrel zout nemen natuurlijk. Dit was een vrij korte etappe en er is eigenlijk nauwelijks echt in gekoerst geweest ...quote:Op zondag 17 juli 2011 11:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vanendert heeft, ondanks dat hij al dik 26 is, nog nooit iets in het hooggebergte laten zien en rijdt vanuit het niets alle toppers in de bergen eraf. Vooral de klimtijd van Vanendert is dubieus; hij rijdt een halve minuut sneller dan Armstrong en een halve minuut trager dan Pantani. Bovendien moet je niet vergeten dat hij 2 weken heeft geknecht voor Gilbert en VDB2. Als Mollema zoiets zo presteren dan zou ik ook mijn vraagtekens plaatsen.
Dit was een loodzware etappe en zeker te vergelijken met de etappes in 1998, 2002, 2004 en 2007. Het geeft i.i.g. aan dat het groepje toppers niet omhoog is gewandeld. Anders hadden ze de laatste kilometer wel tijd op Vanendert goedgemaakt.quote:Op zondag 17 juli 2011 11:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die klimtijden moet je ook met een korrel zout nemen natuurlijk. Dit was een vrij korte etappe en er is eigenlijk nauwelijks echt in gekoerst geweest ...
Je zit er een minuut naast wat betreft de tijd van Vanendert. Hij was ruim 20 seconden langzamer dan Armstrong in 2002 en zo'n 35 seconden trager dan Armstrong in 2004.quote:Op zondag 17 juli 2011 11:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zoals al in een ander topic gezegd zijn de toppers die alleen maar naar elkaar gekeken hebben nauwelijks langzamer omhoog gereden wat die klimtijd tot een nutteloze statistiek maakt.quote:Op zondag 17 juli 2011 11:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De toppers zijn voluit gegaan...anders had Andy Schleck in de laatste kilometer wel tijd goed gemaakt, maar zelfs in die kilometer moest hij op een uitbollende Vanendert tijd toegeven.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zoals al in een ander topic gezegd zijn de toppers die alleen maar naar elkaar gekeken hebben nauwelijks langzamer omhoog gereden wat die klimtijd tot een nutteloze statistiek maakt.
Maar uit je verhaal mag ik dus concluderen dat jij dan dus ook je vraagtekens bij Kruijswijk plaatst, die opeens demarrages van Contador in topvorm kan beantwoorden?
Andy Schleck is in de laatste 100m voluit gegaan. Wat denk je van Kruijswijk? Rijdt die zuiver?quote:Op zondag 17 juli 2011 14:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De toppers zijn voluit gegaan...anders had Andy Schleck in de laatste kilometer wel tijd goed gemaakt, maar zelfs in die kilometer moest hij op een uitbollende Vanendert tijd toegeven.
Weet ik niet. Denk jij dat Kruijswijk gebruikt?quote:Op zondag 17 juli 2011 14:29 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Andy Schleck is in de laatste 100m voluit gegaan. Wat denk je van Kruijswijk? Rijdt die zuiver?
Ik denk niet meer of minder dan een andere topper.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Weet ik niet. Denk jij dat Kruijswijk gebruikt?
Hoe kom je aan die cijfers?quote:Op zondag 17 juli 2011 15:16 schreef DeMessias het volgende:
Die 5.9 Watt/kg is vergelijkbaar met Kruijswijk, die trapte 6.0 Watt/kg op de Triesenberg/Malbun.
Met een kortere etappe, minder klimmen erin. Minder lange klim als Plateau de Beille.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:16 schreef DeMessias het volgende:
Die 5.9 Watt/kg is vergelijkbaar met Kruijswijk, die trapte 6.0 Watt/kg op de Triesenberg/Malbun.
Ja, maar in kortere rondes kan je veel hogere wattages halen. Rodriguez haalde 6.7quote:Op zondag 17 juli 2011 15:16 schreef DeMessias het volgende:
Maar dat is natuurlijk gegaan. Je begrijpt het niet.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:58 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, maar in kortere rondes kan je veel hogere wattages halen. Rodriguez haalde 6.7kg in de Dauphiné, doe je dat in de Tour dan verbreek je Pantani's records op het Platteau de Beille en de Alpe D'Huez. Na twee weken zware Tour kunnen de toppers maar 80 tot 85% van hun VO2Max halen. Wat Vanendert gisteren liet zien is gewoon vergelijkbaar met de beste prestaties van de laatste jaren in grote rondes.
Van Sanchez en Contador kan je zoiets verwachten. Vanendert heeft zich al 2 weken de ballen uit de broek gereden voor Gilbert en VDB2. En rijd vervolgens als allerbeste omhoog in de tour. Peraud vertrouw ik ook voor geen meter.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
En Sanchez, Uran, Contador en Peraud trapten gisteren geen 5,9?
Het was slechts de tweede bergetappe... Met die 5.9 kan je niet aantonen dat het onnatuurlijk is en van doping komt.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:58 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, maar in kortere rondes kan je veel hogere wattages halen. Rodriguez haalde 6.7kg in de Dauphiné, doe je dat in de Tour dan verbreek je Pantani's records op het Platteau de Beille en de Alpe D'Huez. Na twee weken zware Tour kunnen de toppers maar 80 tot 85% van hun VO2Max halen. Wat Vanendert gisteren liet zien is gewoon vergelijkbaar met de beste prestaties van de laatste jaren in grote rondes.
Wat niet verboden is, is toegelaten.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:31 schreef Lagrinta het volgende:
Stel Lotto heeft een nieuwe vorm van Epo. Als het niet op de dopinglijst staat, wat ga je doen dan?
Nee, die zaten daar natuurlijk onder, want die gingen trager. Voor Sanchez en Contador zouden dat natuurlijk geen vreemde resultaten zijn, dat niveau hebben ze in het verleden vaak genoeg laten zien (en in het geval Contador zelfs veel beter).quote:Op zondag 17 juli 2011 16:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
En Sanchez, Uran, Contador en Peraud trapten gisteren geen 5,9?
Nee, maar je kan wel aantonen dat het gewoon een ontzettend goede prestatie is, die alleen door de echte toppers geleverd kon worden de laatste jaren, en dat zijn overwinning niet alleen het gevolg was van het feit dat de toppers wat naar elkaar keken, en het daarom maar eigenlijk normaal was dat Vanendert hier kon winnen.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:24 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Het was slechts de tweede bergetappe... Met die 5.9 kan je niet aantonen dat het onnatuurlijk is en van doping komt.
Alle vormen van EPO staan op de dopinglijst, ook nog niet uitgevonden varianten.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:31 schreef Lagrinta het volgende:
Stel Lotto heeft een nieuwe vorm van Epo. Als het niet op de dopinglijst staat, wat ga je doen dan?
Je moet er wel rekening mee houden dat Vanendert voluit ging en dat Sanchez pas later gereageerd heeft. Van de achtervolgers kan ik niet geloven dat ze allen op de limiet reden, zeker de Schlecks niet.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:41 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, die zaten daar natuurlijk onder, want die gingen trager. Voor Sanchez en Contador zouden dat natuurlijk geen vreemde resultaten zijn, dat niveau hebben ze in het verleden vaak genoeg laten zien (en in het geval Contador zelfs veel beter).
[..]
Frank 100% zeker wel.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:43 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Je moet er wel rekening mee houden dat Vanendert voluit ging en dat Sanchez pas later gereageerd heeft. Van de achtervolgers kan ik niet geloven dat ze allen op de limiet reden, zeker de Schlecks niet.
Sanchez ook...quote:Op zondag 17 juli 2011 16:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die moest idd een paar keer bijna lossen...
En gelukkig hebben alle renners hetzelfde gewicht.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:41 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, die zaten daar natuurlijk onder, want die gingen trager. Voor Sanchez en Contador zouden dat natuurlijk geen vreemde resultaten zijn, dat niveau hebben ze in het verleden vaak genoeg laten zien (en in het geval Contador zelfs veel beter).
Toch knap dat een nobody als Vanendert daar zo van wegpoeftquote:
Dat is allemaal al tot in den treure besproken. Maar als jij het daar nog eens over wilt hebben mag je dat gerust doen. Daar is een forum voor. Ook voor andere meningen dan die van jij zelf.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:49 schreef DeMessias het volgende:
Je zou ipv anti-Vanendert ook eens een anti-Clentador of een anti-Frank -trainingsadvies Fuentes- Schleck, of een anti-al eens betrapt-Basso of een anti-BMC dopingverzorger-Evans topic kunnen starten.
Dit is het Tour 2011 topic, waar tot in den treure anti-Vanendert besproken wordtquote:Op zondag 17 juli 2011 16:50 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat is allemaal al tot in den treure besproken. Maar als jij het daar nog eens over wilt hebben mag je dat gerust doen. Daar is een forum voor. Ook voor andere meningen dan die van jij zelf.
True. Niet helemaal het geschikte topicquote:Op zondag 17 juli 2011 16:51 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Dit is het Tour 2011 topic, waar tot in den treure anti-Vanendert besproken wordt
Terwijl het zo simpel kan samengevat worden tot: Belgisch succes is te wijten aan doping, Nederlands succes is te wijten aan talent.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blijkbaar moet elke topic dat half verband houdt met Belgen, en waar de naam Vanendert valt, dwangmatig omgevormd worden tot dopingtopic.
quote:Op zondag 17 juli 2011 17:01 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Terwijl het zo simpel kan samengevat worden tot: Belgisch succes is te wijten aan doping, Nederlands succes is te wijten aan talent.
Als je het over wattage per kilogram hebt maakt het gewicht natuurlijk niet uit (op wat te verwaarlozen aerodynamische verschillen na).quote:Op zondag 17 juli 2011 16:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En gelukkig hebben alle renners hetzelfde gewicht.
Het ging erover dat iemand die trager rijdt niet automatisch een lager wattage per kilogram heeft (wat wel wordt gesuggereerd door "Nee, die zaten daar natuurlijk onder, want die gingen trager.").quote:Op zondag 17 juli 2011 17:07 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Als je het over wattage per kilogram hebt maakt het gewicht natuurlijk niet uit (op wat te verwaarlozen aerodynamische verschillen na).
Jawel, dat is zo ongeveer de definitie van wattage per kilogram. Als twee mensen in dezelfde tijd een berg beklimmen hebben ze hetzelfde watt per kg geproduceerd (aangenomen dat ze geen voordeel van slipstream gehad hebben door achter iemand te zitten, maar dat is op een berg nog redelijk beperkt, en zal in elk geval er voor zorgen dat iemand die solo rijdt meer moet presteren). Vanendert produceerde gisteren het grootste relatieve vermogen (maar dat is niet meer dan zeggen dat hij het snelste de berg op gereden heeft).quote:Op zondag 17 juli 2011 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het ging erover dat iemand die trager rijdt niet automatisch een lager wattage per kilogram heeft (wat wel wordt gesuggereerd door "Nee, die zaten daar natuurlijk onder, want die gingen trager.").
Klopt, behalve in een afdaling. Daar geldt het omgekeerde.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:48 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je zwaarder bent moet je ook meer vermogen leveren...
Niet opgelet bij de natuurkunde lessen?quote:Op zondag 17 juli 2011 17:48 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Klopt, behalve in een afdaling. Daar geldt het omgekeerde.
Hoezo?quote:Op zondag 17 juli 2011 17:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet opgelet bij de natuurkunde lessen?
De berekening gaat eigenlijk andersom. Om een klim als Platteau de Beille, met een bepaalde lengte (15.8 kilo) en een bepaald aantal hoogtemeters (1235) in 46 minuten te beklimmen heb je ongeveer 5.9 w /kg nodig. Of dat nou gedaan wordt door een renner van 70 kilo die 413 watt produceert of een renner van 60 kilo die 354 watt produceert maakt dan niet uit. Het enige verschil dat gewicht dan nog maakt is de rolweerstand (hoger bij een zwaarder persoon, en misschien nog wat kleine aerodynamische zaken), maar dat maakt niet veel uit.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waardoor deel je het wattage dan om aan 5.9 te komen?
Hij heeft gelijk hoor. Omdat het gewicht meer toeneemt, dan het frontaal oppervlak (en de stroomlijnfactor), ga je harder naar beneden als je de wrijving meetelt (en die mag je echt niet verwaarlozen in dit geval). Bij natuurkunde doe je dat wel altijd, dat verwaarlozen.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet opgelet bij de natuurkunde lessen?
Als je 2 stenen met verschillend gewicht naar beneden laat vallen, dan komen ze toch tegelijkertijd op de grond?quote:Op zondag 17 juli 2011 17:52 schreef Nator het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk hoor. Omdat het gewicht meer toeneemt, dan het frontaal oppervlak (en de stroomlijnfactor), ga je harder naar beneden als je de wrijving meetelt (en die mag je echt niet verwaarlozen in dit geval). Bij natuurkunde doe je dat wel altijd, dat verwaarlozen.
In vacuümquote:Op zondag 17 juli 2011 17:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je 2 stenen met verschillend gewicht naar beneden laat vallen, dan komen ze toch tegelijkertijd op de grond?
Die berekening begrijp ik wel. Maar is het wel eerlijk om dat geleverde vermogen per kilogram te vergelijken voor een gespierde en een niet gespierde renner. Bij de een is het percentage spieren veel groter dan bij de ander en zo zijn er veel meer verschillen.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:52 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De berekening gaat eigenlijk andersom. Om een klim als Platteau de Beille, met een bepaalde lengte (15.8 kilo) en een bepaald aantal hoogtemeters (1235) in 46 minuten te beklimmen heb je ongeveer 5.9 w /kg nodig. Of dat nou gedaan wordt door een renner van 70 kilo die 413 watt produceert of een renner van 60 kilo die 354 watt produceert maakt dan niet uit. Het enige verschil dat gewicht dan nog maakt is de rolweerstand (hoger bij een zwaarder persoon, en misschien nog wat kleine aerodynamische zaken), maar dat maakt niet veel uit.
Je hoeft dus het gewicht van Vanendert niet precies te weten om uit te rekenen hoeveel w / kg hij heeft geproduceerd, als je het gewicht van hem zou weten zou je natuurlijk wel kunnen uitrekenen wat het totale vermogen is geweest dat hij heeft geproduceerd, maar dat is een minder interessant getal.
En als de toename van het frontaal oppervlak evenredig is met de toename van de massa(, wat bij een ronde steen volgens mij niet het geval is).quote:
Die renner met meer spieren zal ook zwaarder zijn, wat bergop weer een nadeel is. Maar het gaat niet echt om wat eerlijk is. Het is gewoon een methode om uit te rekenen hoe hard iemand bergop heeft gereden, op welke manier (licht maar met wat minder watt, of juist een zware renner die veel vermogen produceert) maakt uiteindelijk voor een bergetappe niet uit.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:57 schreef Nator het volgende:
[..]
Die berekening begrijp ik wel. Maar is het wel eerlijk om dat geleverde vermogen per kilogram te vergelijken voor een gespierde en een niet gespierde renner. Bij de een is het percentage spieren veel groter dan bij de ander en zo zijn er veel meer verschillen.
Gezien de huidige vorm van Lotto had hij zeker mee kunnen spelen.quote:Van den Broeck: Kon de Tour winnen
HERENTALS - De Belgische wielrenner Jurgen Van den Broeck is ervan overtuigd dat hij dit jaar de Ronde van Frankrijk kon winnen. Dat zegt de renner van Omega Pharma-Lotto maandag in verscheidene Belgische media.
''Het is een rare Tour", aldus de renner, die eerder in de Ronde van Frankrijk zwaar ten val kwam en moest afstappen.
''Als de gebroeders Schleck of Contador de afgelopen 5 jaar bergop versnelden, had je gegarandeerd een verkoudheid te pakken. Nu is dat niet het geval. Het is rechtstaan en dan weer snel even in het zadel ploffen."
Van den Broeck vraagt zich hardop af of de klassementsrenners bang zijn of dat ze misschien wel niet beter kunnen.
Frustrerend
''Het is frustrerend. Zeker omdat ik die explosiviteit wel in de benen voelde", aldus de renner die momenteel herstellende is van een paar gebroken ribben, een klaplong en een gebroken schouderblad.
''Als ik de huidige Tour bekijk, durf ik te zeggen dat ik had meegedaan voor de eindoverwinning."
Hopelijk kan hij in goede vorm de Vuelta starten, dan zien we direct of het grootspraak was of niet.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Gezien de huidige vorm van Lotto had hij zeker mee kunnen spelen.
Dat zegt niet noodzakelijk iets natuurlijk. Eerst maar eens kijken hoe het herstelproces is.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:33 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Hopelijk kan hij in goede vorm de Vuelta starten, dan zien we direct of het grootspraak was of niet.
quote:Op maandag 18 juli 2011 21:35 schreef Ambrosius het volgende:
Karl begint weer eens te laat, 5 minuten lang naar neushoorn die uit een emmer drinken gekeken.
Niet beter kunnen.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:31 schreef DeMessias het volgende:
Leuke uitzending vandaagGeloven jullie dat de Schleckjes niet beter konden in de Pyreneeën? Of sparen ze zich zoals De Gendt zei voor de Alpen?
Ik vermoed dat Andy wel beter kon, maar dat hij alleen weg wilde of dat hij zijn broer Fränk niet wilde lossen.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:31 schreef DeMessias het volgende:
Leuke uitzending vandaagGeloven jullie dat de Schleckjes niet beter konden in de Pyreneeën? Of sparen ze zich zoals De Gendt zei voor de Alpen?
Denk je dat hij véél beter kon? Volgens mij niet als ik hem zag binnenkomen.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Andy wel beter kon, maar dat hij alleen weg wilde of dat hij zijn broer Fränk niet wilde lossen.
Ge het Top Gear gemist verrekte koekwaus!quote:Op maandag 18 juli 2011 21:35 schreef Ambrosius het volgende:
Karl begint weer eens te laat, 5 minuten lang naar neushoorn die uit een emmer drinken gekeken.
Niet veel beter, maar hij had wel een paar concurrenten op een kleine afstand kunnen zetten.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:41 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Denk je dat hij véél beter kon? Volgens mij niet als ik hem zag binnenkomen.
Je zou gelijk kunnen hebben, maar ik denk dat hij echt niet beter kon. We gaan het in de Alpen zien. Ik denk eigenlijk dat er morgen al wat gaat gebeuren qua tijdsverschillen. In de afdaling, met wellicht regen, kan er volgens mij veel gaan gebeuren. En wie weet wel op het klimmetje. Nah ja, toch tweede categorie. Onverwachtse aanval Contador of een andere favoriet?quote:Op maandag 18 juli 2011 22:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet veel beter, maar hij had wel een paar concurrenten op een kleine afstand kunnen zetten.
Andy was op Plateau de Beille een van de 2 sterksten, maar raakte niet weg. Hij vroeg Voeckler om over te pakken toen ze een gaatje hadden op de andere favorieten, maar die weigerde.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:31 schreef DeMessias het volgende:
Als je niet echt top bent, maar denkt dat later wel te zijn dan kun je jezelf beter sparen voor later inderdaad. Kan net het verschil betekenen tussen winst of verlies. Maar als je meer had gekund, zoals mogelijk Andy Schleck dan is niet echt slim.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:06 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Andy was op Plateau de Beille een van de 2 sterksten, maar raakte niet weg. Hij vroeg Voeckler om over te pakken toen ze een gaatje hadden op de andere favorieten, maar die weigerde.
Evans, Contador en Voeckler waren zaterdag puur op z'n Leipheimer's aan het "koersen". Dan kun je je misschien beter sparen voor de Alpen.
Ja, ze zijn bijna elke dag te laatquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:43 schreef Contador_The_Best het volgende:
Vive le Velo had al om 21:35 moeten beginnen volgens de gids.
Jeps, idd. Leuk dat het nu gaat beginnen. Ik kijk er écht naar uit.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, ze zijn bijna elke dag te laat. Maar het gaat ongeveer beginnen.
Idd. Volgens mij is dit gewoon een teken dat hij zichzelf niet goed genoeg voelt om de Tour te winnen. Die leuter dat het een te gevaarlijke afdaling is, nonsens.quote:
Jeannesson.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:15 schreef Redefine het volgende:
Ja Andy, dat willen we ook zien ja. Afdalen is ook een onderdeel van wielrennen. En er is toch niemand gevallen?
Doen ze al jaren ja. Een beetje onzinnig om daarover te gaan zeuren als je net verloren hebt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Echt wat een onzin over dat een afdaling niet in de finale hoort.
Wat een gelul van Andy idd, bijna net zo erg als die vrouw aan tafelquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:15 schreef JimboSlice het volgende:
Ik begin het steeds meer een flapdrol te vinden die Schleck
Klopt. Niemand moet dus zeiken van de renners.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:18 schreef PirE het volgende:
Ik ben er ook geen fan van, maar goed dalen is gewoon een kunst en ook een onderdeel van het wielrennen.
Nee, maar ook die twee gasten in het programma er over. Afdalen is een kunst die getest moet worden wil je een Tour de France winnen vind ik, hoort dus juist thuis in de ronde vind ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Doen ze al jaren ja. Een beetje onzinnig om daarover te gaan zeuren als je net verloren hebt.
De uitzondering op de regel dan maar.quote:
maar net als in de klim kun je minuten winnen in de afdeling. Erg belangrijk dusquote:
Iets zegt me dat ze dat niet helemaal per ongeluk doen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:21 schreef Redefine het volgende:
Cancellara spreekt het al helemaal als Fuckler uit.
Duitse commentatoren doen het ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:22 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
Iets zegt me dat ze dat niet helemaal per ongeluk doen.
Zeker ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:24 schreef Redefine het volgende:
Vind Cancellara trouwens minder goed ogen dan vorige jaren.
Motorpechquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:24 schreef Redefine het volgende:
Vind Cancellara trouwens minder goed ogen dan vorige jaren.
die is leuk... maar ik ga er van uit dat hij het op eigen kracht doet, ondanks de bedenkingen.quote:
Ik ook hoor. In tegenstelling tot de Schlecks kan ik Cancellara wel goed pruimen en heb ik respect voor zijn manier van koersen. Jammer dat hij zich het schompes moet rijden voor die twee.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:26 schreef pennyfarthing het volgende:
[..]
die is leuk... maar ik ga er van uit dat hij het op eigen kracht doet, ondanks de bedenkingen.
Joost Posthuma is ook niet al te best. En Andy zelf lijkt ook minder scherp dan vorig jaar te zijn.quote:
Hoezo? Ze staan 2e over het gehele jaar gezien in de ploegenranking van de UCI, paar punten achter HTC.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:31 schreef Redefine het volgende:
Sowieso merken ze bij Leopard wel dat je niet zomaar even een top ploeg samen stelt.
Zo hoog, heb ze onderschat.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:33 schreef Szura het volgende:
[..]
Hoezo? Ze staan 2e over het gehele jaar gezien in de ploegenranking van de UCI, paar punten achter HTC.
Ja, maar wel zonder grote overwinningen. En dat kan niet met een ploeg als deze.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:33 schreef Szura het volgende:
[..]
Hoezo? Ze staan 2e over het gehele jaar gezien in de ploegenranking van de UCI, paar punten achter HTC.
Ik verwacht niet dat ze snel weer uit elkaar zullen gaan. Ze vormen wel een sterkte team.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:34 schreef Contador_The_Best het volgende:
Het probleem bij Leopard is gewoon dat er twee Schleckjes bij fietsen. Gewoon allebei in een aparte ploeg. Dan is het toch beter voor hun beiden?
E3-prijs, Criterium International, top-5 plaatsen in M-S, Gent-Wevelgem RVV, P-R, AGR, L-B-L, etappezeges in Zwitserland, eindzege Ronde van Luxemburg.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, maar wel zonder grote overwinningen. En dat kan niet met een ploeg als deze.
Eigenlijk verwacht ik dat ook niet, maar ik vraag me af hoe ze anders een keer de Tour willen gaan winnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:36 schreef pennyfarthing het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ze snel weer uit elkaar zullen gaan. Ze vormen wel een sterkte team.
dat zijn toch geen grote overwinningen wat je allemaal noemt?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:39 schreef Szura het volgende:
[..]
E3-prijs, Criterium International, top-5 plaatsen in M-S, Gent-Wevelgem RVV, P-R, AGR, L-B-L, etappezeges in Zwitserland.
Het is maar wat je zonder grote overwinningen noemt. L-B-L was wel behoorlijk matig gekoerst door de broer, die 2e en 3e werden achter Gilbert.
Jij snapt zelf ook wel dat dat voor Leopard niet genoeg is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:39 schreef Szura het volgende:
[..]
E3-prijs, Criterium International, top-5 plaatsen in M-S, Gent-Wevelgem RVV, P-R, AGR, L-B-L, etappezeges in Zwitserland, eindzege Ronde van Luxemburg.
Het is maar wat je zonder grote overwinningen noemt. L-B-L was wel behoorlijk matig gekoerst door de broer, die 2e en 3e werden achter Gilbert.
Zie edit. Het gaat er weer om wat een grote overwinning wordt geacht. Ik vind een aantal van die zeges wel meetellen hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:41 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
dat zijn toch geen grote overwinningen wat je allemaal noemt?
En toch, er zijn zat teams die het met een soortgelijk budget veel minder doen. Om al die ereplaatsen in overwinningen om te buigen moet het wat meezitten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jij snapt zelf ook wel dat dat voor Leopard niet genoeg is.
Lijkt wel het palmares van een Gilbert die niet goed in vorm is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:39 schreef Szura het volgende:
[..]
E3-prijs, Criterium International, top-5 plaatsen in M-S, Gent-Wevelgem RVV, P-R, AGR, L-B-L, etappezeges in Zwitserland, eindzege Ronde van Luxemburg.
Criterium International is zeker een mooie koers, maar toch echt een paar gradaties te laag voor de beste ploeg die er is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:42 schreef Szura het volgende:
[..]
Zie edit. Het gaat er weer om wat een grote overwinning wordt geacht. Ik vind een aantal van die zeges wel meetellen hoor.
Budget zegt niet altijd wat. Als je kijkt naar de selectie, hebben ze eigenlijk alleen maar goede renners met ook nog een zooi wereldtoppers. Natuurlijk hebben ze wat pech gehad. Maar het is toch minder dan de Saxofoon/CSC tijd.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:43 schreef Szura het volgende:
[..]
En toch, er zijn zat teams die het met een soortgelijk budget veel minder doen. Om al die ereplaatsen in overwinningen om te buigen moet het wat meezitten.
Zou dat zijn omdat ze écht denken dat ze de Tour kunnen winnen of eventuele jaloezie ten opzichte van Contador?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat ze met Andy Schleck (ondanks de twijfelachtige Tour) 1 van de 2 beste ronderenners hebben en met Cancellara hebben ze 1 van de 2 beste eendagsrenners. Geen enkele ploeg heeft dat.
Dan hoor je gewoon elke jaar minstens een topklassieker en een grote ronde te winnen (dat ze fixeren op de TDF en de rest negeren, hebben ze aan zichzelf te danken).
Op zich is Andy in zijn normale Tour vorm ook in staat om deze te winnen. Contador is normaal gesproken wel iets beter, maar het zijn geen gigantische verschillen. Dus vind ik het wel logisch dat Andy vol voor de Tour gaat. Al vind ik de manier van rijden in voorbereidingskoersen van Andy niet om aan te zien. Hij mag dan van mij best wel wat meer zijn best doen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:04 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Zou dat zijn omdat ze écht denken dat ze de Tour kunnen winnen of eventuele jaloezie ten opzichte van Contador?
Ben ik het wel met je eens. Maar het grote verschil tussen deze twee topwielrenners is dat Contador vaker lijkt door te trekken. Anders zouden de verschillen tussen hun wellicht nog kleiner zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Op zich is Andy in zijn normale Tour vorm ook in staat om deze te winnen. Contador is normaal gesproken wel iets beter, maar het zijn geen gigantische verschillen. Dus vind ik het wel logisch dat Andy vol voor de Tour gaat. Al vind ik de manier van rijden in voorbereidingskoersen van Andy niet om aan te zien. Hij mag dan van mij best wel wat meer zijn best doen.
Kan alleen in de toerquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:47 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Een sprint leggen op de Alpe-D'huez
Op het plaatje lijkt het net alsof het op de klim isquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:01 schreef Felagund het volgende:
Dat is toch gewoon net voor de klim op 94.5km?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |