http://www.spitsnieuws.nl(...)er-weert-allochtonenquote:Nijmeegse juwelier weert allochtonen
Na een reeks overvallen heeft Nijmeegs juweliersechtpaar Jos en Margo Kamerbeek besloten tot een winkelverbod tot allochtonen. De man van het stel liep eerder dit jaar een partiële dwarslaesie op, door een worsteling met een overvaller waarbij ze samen zes meter omlaag een bouwput in vielen. Dat schrijft De Telegraaf.
De Federatie Goud en Zilver heeft enigszins begrip voor het verbod: "De keuze om allochtonen te weigeren juichen wij niet toe, maar we kunnen ons wel voorstellen waarom zij daartoe zijn overgegaan." Een Nijmegenaar is echter naar het Bureau Ieder1Gelijk gestapt, omdat aangescherpte toegang discriminatie zou betekenen.
Aanpakken
Margot Kamerbeek: "Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd. Het probleem moet bij de bron worden aangepakt, bij de overvallers zelf."
De juweliersvrouw heeft steun gezocht bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman. Hij reageert: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing. De politie zal deze overvalgolf moeten stoppen."
en het mooie is dat politie ze ook niet meer mag en weinig moeite gaat doen als ze er weer eentje dood vinden.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:42 schreef fratsman het volgende:
Het overgrote deel van Nederland is dat Marokkaanse/Neger straatgajes spuugzat, maar moet met lede ogen toezien hoe de politiek (ja, ook de PVV) en zelfs agenten op straat gewoon te bang zijn om hun vingers er aan te branden. Maar ja, politiek correct blijven tegenover die arme jongens die het allemaal niet zo bedoeld hebben he.En maar roepen, "Er moet streng worden opgetreden!"
![]()
Nu krijg je dus dat mensen hun eigen oplossingen gaan bedenken. En dat begint met het gajes gewoon te weigeren, en eindigt met een pistool onder de balie.En alleen maar omdat politie en justitie niks doet. Ja, mensen ontmoedigen om aangifte tegen criminelen te doen "want je krijgt er toch maar problemen mee."
Opstelten kan blijven brommen dat er steeds meer oplossingen komen, vooralsnog merk je er maar bar weinig van.
Mensen gaan het recht in eigen hand nemen. En god verhoede dat dat verkeerd uit gaat pakken...
Ja de samenleving heeft er wat aan. we zitten bovenmodaal en betalen dus meer belasting.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:44 schreef Igen het volgende:
[..]
En wat heeft de samenleving daar wat aan? Was die slechter af geweest als jij er niet was geweest? Zo nee, had je dan nooit geboren moeten worden?
Ik vind niet dat je zulke vragen moet stellen. Niet gericht aan jou, en dus ook niet gericht aan elke andere geboren en getogen Nederlander. Ook niet als opa en oma toevallig in Marokko wonen.
Typische afsluiting van de commentator: "Of er actie wordt ondernomen tegen de agent is nog niet duidelijk"quote:Op maandag 11 juli 2011 21:49 schreef dadida het volgende:
[..]
en het mooie is dat politie ze ook niet meer mag en weinig moeite gaat doen als ze er weer eentje dood vinden.
als een marokkaan je overvalt of je huis beklad dan schiet je hem neer en sleep je hem gewoon midden op straat.
Liever Polen dan Marokkanen!quote:Op maandag 11 juli 2011 21:54 schreef teknomist het volgende:
Hebben Marokkanen überhaupt nog toegevoegde waarde in deze maatschappij, behalve werk dat ook door Polen gedaan kan worden?
Nee alleen die paar Marokkanen waar de grote meerderheid het voor verziekt.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:54 schreef teknomist het volgende:
Hebben Marokkanen überhaupt nog toegevoegde waarde in deze maatschappij, behalve werk dat ook door Polen gedaan kan worden?
poolse mensen werken hier tenminste. zijn vriendelijk en de vrouwen zijn vaak attractief en daten gewoon nederlandse mannenquote:
Dat zie je anders in steeds meer juweliers. En de betonnen plantenbakken voor de deur. Gezellig allemaal.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:23 schreef Montov het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik was even de neutrale zone vergeten binnen juwelierszaken die je door moet om binnen te komen. Die neutrale zone is er om 'meelopers' uit te sluiten, want de kans bestaat dat de overvallers klaar staan wanneer de juwelier de deur open doet voor *echte* klanten. We moeten namelijk wel risico's uitsluiten.
Poolse wijven zijn geefbaar ja. Liever wat meer blonde bimbo's in de stad als nog meer van die in zwarte rouwdoeken gewikkelde chago's.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:56 schreef dadida het volgende:
[..]
poolse mensen werken hier tenminste. zijn vriendelijk en de vrouwen zijn vaak attractief en daten gewoon nederlandse mannen
Okee, prima. Je kan dus mensen indelen in twee categorieën: mensen die netto iets bijdragen, en mensen die dat niet doen. En dan? Blijkbaar vind je dat onderscheid belangrijk - waarom?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef dadida het volgende:
[..]
Ja de samenleving heeft er wat aan. we zitten bovenmodaal en betalen dus meer belasting.
we zijn actief in de samenleving op een positieve manier. iemands dochter kan gewoon bij ons in de buurt komen zonder hey pssssss sletje te horen te krijgen en daarna ongewenst betast te worden.
Ze zijn alleen een gevaar op de weg, maar vooralsnog rijden ze vooral zichzelf dood gelukkig.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:56 schreef dadida het volgende:
[..]
poolse mensen werken hier tenminste. zijn vriendelijk en de vrouwen zijn vaak attractief en daten gewoon nederlandse mannen
Evolutie.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Okee, prima. Je kan dus mensen indelen in twee categorieën: mensen die netto iets bijdragen, en mensen die dat niet doen. En dan? Blijkbaar vind je dat onderscheid belangrijk - waarom?
als eerste al een beleid dat mensen uit die landen buiten de deur houdt, partners meer laten overkomen en het hier zo onleefbaar voor die groep maken dat ze vrijwillig vertrekkenquote:Op maandag 11 juli 2011 21:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Okee, prima. Je kan dus mensen indelen in twee categorieën: mensen die netto iets bijdragen, en mensen die dat niet doen. En dan? Blijkbaar vind je dat onderscheid belangrijk - waarom?
Heb jij toegevoegde waarde in deze maatschappij?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:54 schreef teknomist het volgende:
Ja inderdaad, subtiel volk.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:56 schreef dadida het volgende:
[..]
Het gaat hier om jongeren die over het algemeen Nederlander zijn en hier zijn geboren en opgegroeid. Ik vind het raar om je eigen landgenoten weg te willen pesten ipv. ze te helpen op het rechte pad te blijven. Jij niet?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:00 schreef dadida het volgende:
[..]
als eerste al een beleid dat mensen uit die landen buiten de deur houdt, partners meer laten overkomen en het hier zo onleefbaar voor die groep maken dat ze vrijwillig vertrekken
Verbod is inderdaad geen optie. Zwaardere straffen ook niet (wetenschappelijk onderzoek etc.).quote:De juweliersvrouw heeft steun gezocht bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman. Hij reageert: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing. De politie zal deze overvalgolf moeten stoppen."
Het gaat dan ook niemand werkelijk over de juridische status (autochtoon of allochtoon)quote:Op maandag 11 juli 2011 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Het gaat hier om jongeren die over het algemeen Nederlander zijn en hier zijn geboren en opgegroeid. Ik vind het raar om je eigen landgenoten weg te willen pesten ipv. ze te helpen op het rechte pad te blijven. Jij niet?
Ja.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:03 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Heb jij toegevoegde waarde in deze maatschappij?
Mij ook niet. Het gaat mij meer om het geboren-en-getogen-gedeelte.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niemand werkelijk over de juridische status (autochtoon of allochtoon)
Lijkt me logisch toch aangezien het over discriminatie gaat?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Typische reacties hierop gaan over "discriminatie", i.p.v. over het feit dat criminelen de problemen opleveren.
nederlander zijn ...quote:Op maandag 11 juli 2011 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Het gaat hier om jongeren die over het algemeen Nederlander zijn en hier zijn geboren en opgegroeid. Ik vind het raar om je eigen landgenoten weg te willen pesten ipv. ze te helpen op het rechte pad te blijven. Jij niet?
Het gaat puur om huidskleur. Laten we daar dan tenminste eerlijk over zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Mij ook niet. Het gaat mij meer om het geboren-en-getogen-gedeelte.
dat heb je al hoor.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Lijkt me logisch toch aangezien het over discriminatie gaat?
Misschien vinden de posters die dit een goed idee vinden, het volgende plaatje ook een goed idee voor Zandvoort?
[ afbeelding ]
Worden die blanke Nederlanders aangerand en die jonge meisjes in elkaar gemept?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:13 schreef dadida het volgende:
[..]
dat heb je al hoor.
Zandvoort bijvoorbeeld.
verboden voor jonge mooie meisjes en blanke nederlanders.
kom je er toch dan word je in elkaar gemept of aangerand
Niks mis met hagelwitte stranden.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Misschien vinden de posters die dit een goed idee vinden, het volgende plaatje ook een goed idee voor Zandvoort?
[ afbeelding ]
Bij het laatste WK was ik voor Duitsland...je denkt toch niet dat ik de moraal ga volgen, van een paar dwingelandjes?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef dadida het volgende:
[..]
nederlander zijn betekend geldende moraal volgen.
met voetbal lekker voor oranje zijn
Nou... http://www.parool.nl/paro(...)et-de-overlast.dhtmlquote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Echt, ik beschouw die gasten echt niet als 'mijn eigen landgenoten' waar ik solidair mee zou moeten zijn hoor. Sterker nog als ik kon voorkomen dat ook maar 1 cent van mijn belasting richting hun welzijn ging, dan zou ik dat gelijk regelen.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze hebben het wel druk he, die paar marokkanenquote:Op maandag 11 juli 2011 21:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee alleen die paar Marokkanen waar de grote meerderheid het voor verziekt.
ik was ook voor duitsland. maakt me verder ook geen fuck uit maar als iedereen een individu is waarom zijn die in nederland geboren marokkaantjes dan allemaal pro marokkoquote:Op maandag 11 juli 2011 22:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Bij het laatste WK was ik voor Duitsland...je denkt toch niet dat ik de moraal ga volgen, van een paar dwingelandjes?
Het concept individu is best vervelend merk ik al....groepsdwang FTW!
quote:Op maandag 11 juli 2011 22:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou... http://www.parool.nl/paro(...)et-de-overlast.dhtml
LOL, en wie veroorzaken in het uitgaansleven...quote:De Zandvoortse politie en voorzitter Hanneke Mel van de strandpachtersvereniging nuanceren de overlast. Mel: 'Op elke warme dag raken mensen geïrriteerd. Dit is vergelijkbaar met problemen met jong publiek in het uitgaansleven.' (Rob Rombouts)
Denk jij dat deze Marokkanen voor Marokko zijn ipv Nederland?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef dadida het volgende:
[..]
nederlander zijn ...
nederlander zijn betekend je gedragen en de wetten, regels en geldende moraal volgen.
met voetbal lekker voor oranje zijn ipv voor marokko.
ze associeren zich ook niet met nederland maar zetten zich er tegen af.
ik vind diversiteit leuk. ik heb iraanse vrienden, syrisch orthodox, brazilliaans, aziatisch, oostblok, etc. ik waardeer de verschillende culturen, keukens en de dames.
enige eis is dat ze zich gedragen en positief bijdragen.
Eens kijken hoe principiëel die eigenaar is als Affelay voor zijn deur staat.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:26 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Denk jij dat deze Marokkanen voor Marokko zijn ipv Nederland?
[ afbeelding ]
Die twee rechtse... overigens, die linkse heeft ook een Marokkaanse vrouw en half Marokkaanse kinderen.
Ik schreef bewust 'op het rechte pad houden', dus ik bedoel niet per se subsidiereisjes of positieve discriminatie ofzo.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt, ik beschouw die gasten echt niet als 'mijn eigen landgenoten' waar ik solidair mee zou moeten zijn hoor. Sterker nog als ik kon voorkomen dat ook maar 1 cent van mijn belasting richting hun welzijn ging, dan zou ik dat gelijk regelen.
Ze puberen. Zeker de Marokkaanse jongeren. Trekt wel weer bij, zoals de film Shouf Shouf Habibi mooi liet zien. Onderzoek heeft intussen aangetoond dat het in werkelijkheid ook zo gaat.quote:Enne... geloof je nu werkelijk dat die gasten mij als 'hun landgenoot' zien?
En dat is het mooie. Zodra ze weer wat ouder zijn mogen ze wel naar binnen.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze puberen. Zeker de Marokkaanse jongeren. Trekt wel weer bij, zoals de film Shouf Shouf Habibi mooi liet zien. Onderzoek heeft intussen aangetoond dat het in werkelijkheid ook zo gaat.
Weet je nog wat er gebeurde in het Willem II stadion met Marokkanen die voor NL uitkwamen?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:26 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Denk jij dat deze Marokkanen voor Marokko zijn ipv Nederland?
[ afbeelding ]
Die twee rechtse... overigens, die linkse heeft ook een Marokkaanse vrouw en half Marokkaanse kinderen.
euh...vredig samen leven.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik schreef bewust 'op het rechte pad houden', dus ik bedoel niet per se subsidiereisjes of positieve discriminatie ofzo.
Feit is gewoon dat we in Nederland met verschillende groepen mensen in één land leven. Ik heb niks met Marokkanen. Ik heb ook niks met Limburgers of mensen uit Staphorst. Maar het zijn wel allemaal mijn landgenoten, en dus denk ik dat we moeten proberen dat we allemaal in dit land vredig met elkaar kunnen samenleven ipv. anderen het leven zo zuur mogelijk te willen maken.
[..]
Ze puberen. Zeker de Marokkaanse jongeren. Trekt wel weer bij, zoals de film Shouf Shouf Habibi mooi liet zien. Onderzoek heeft intussen aangetoond dat het in werkelijkheid ook zo
gaat.
Nou nee ik zie ze niet als mijn landgenoten en dan zal ik ook nooit doen. Hoe sneller weg hoe beter.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik schreef bewust 'op het rechte pad houden', dus ik bedoel niet per se subsidiereisjes of positieve discriminatie ofzo.
Feit is gewoon dat we in Nederland met verschillende groepen mensen in één land leven. Ik heb niks met Marokkanen. Ik heb ook niks met Limburgers of mensen uit Staphorst. Maar het zijn wel allemaal mijn landgenoten, en dus denk ik dat we moeten proberen dat we allemaal in dit land vredig met elkaar kunnen samenleven ipv. anderen het leven zo zuur mogelijk te willen maken.
Puberen. Ha. Ik noem mannen van eind 20 geen pubers meer hoor. Gasten die ik ken die in hun pubertijd irritante kut-Marokkanen waren zijn dat nu nog steeds. Zit geen fuck NLs aan, behalve (1 vd 2) paspoort(en) dan.quote:Ze puberen. Zeker de Marokkaanse jongeren. Trekt wel weer bij, zoals de film Shouf Shouf Habibi mooi liet zien. Onderzoek heeft intussen aangetoond dat het in werkelijkheid ook zo gaat.
Voor pubers die "normaal" zijn, niet voor medelanders die zich nergens thuis kunnen voelen en uit woede en onmacht zich dan maar tegen alles af gaan zetten. Niemand geeft ze de aandacht die ze willen krijgen en dan houden ze zichzelf maar vol dat iedereen tegen ze is, terwijl de eigenlijk lucht zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:41 schreef dadida het volgende:
[..]
euh...vredig samen leven.
er is maar een groep die daar in faalt.
als jij een feestje geeft en een paar personen misdragen zich voor de zoveelste keer dan trap jij ze er toch ook uit...
en puberen.... puberen is je tegen je ouders afzetten, vegetarier worden en dronken worden en voor het eerst sex hebben.
niet stelselmatig mensen in elkaar slaan of aanranden of bejaarden overvallen
Je wil een etnische zuivering van Nederland?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou nee ik zie ze niet als mijn landgenoten en dan zal ik ook nooit doen. Hoe sneller weg hoe beter.
Dan ken jij blijkbaar de verkeerde Marokkanen, want uit onderzoek van de politie blijkt dat criminele Marokkaanse jongeren juist vaker bijdraaien dan criminele Nederlandse jongeren.quote:[..]
Puberen. Ha. Ik noem mannen van eind 20 geen pubers meer hoor. Gasten die ik ken die in hun pubertijd irritante kut-Marokkanen waren zijn dat nu nog steeds. Zit geen fuck NLs aan, behalve (1 vd 2) paspoort(en) dan.
Aaah ze zijn zielig ze krijgen geen aandacht genoegquote:Op maandag 11 juli 2011 22:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Voor pubers die "normaal" zijn, niet voor medelanders die zich nergens thuis kunnen voelen en uit woede en onmacht zich dan maar tegen alles af gaan zetten. Niemand geeft ze de aandacht die ze willen krijgen en dan houden ze zichzelf maar vol dat iedereen tegen ze is, terwijl de eigenlijk lucht zijn.
Bij een feestje heb je het over gasten die op bezoek zijn. Maar van mensen die hier geboren en getogen zijn kun je toch niet meer doen alsof ze slechts op bezoek zijn!?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:41 schreef dadida het volgende:
[..]
euh...vredig samen leven.
er is maar een groep die daar in faalt.
als jij een feestje geeft en een paar personen misdragen zich voor de zoveelste keer dan trap jij ze er toch ook uit...
quote:Op maandag 11 juli 2011 22:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Eens kijken hoe principiëel die eigenaar is als Affelay voor zijn deur staat.
getogen niet...althans naar nederlandse maatstaven.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij een feestje heb je het over gasten die op bezoek zijn. Maar van mensen die hier geboren en getogen zijn kun je toch niet meer doen alsof ze slechts op bezoek zijn!?
Om op jouw analogie door te gaan: Je eigen kinderen trap je ook niet de deur uit als ze zich misdragen, ook niet als het een adoptiekind is.
Je kan ook proberen de feiten te omver te werpen met agrumenten.. Of minimaal om je eigen mening kracht bij te zetten. Staat leuker.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Aaah ze zijn zielig ze krijgen geen aandacht genoegHoe naïef kan je zijn.
Dat spelletje kan ik ook...quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat puur om huidskleur. Laten we daar dan tenminste eerlijk over zijn.
Deze allochtoon komt vast wel binnen:
[ afbeelding ]
Deze autochtoon vast niet:
[ afbeelding ]
als ze alles wat medelanders zouden flikken zouden berichten dan had je kranten formaat telefoonboekquote:Op maandag 11 juli 2011 23:07 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Dat spelletje kan ik ook...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch raar dat ik over geen enkele van die 8 overvallen iets lees in de kranten de afgelopen paar jaar, maar op het moment dat de juwelier een deur beleid invoert staat het op de voorpagina's. Kennelijk is dat laatste belangrijker nieuws.
Niet? Zouden ze dolblij zijn als je ze een enkele reis Marokko gaf? Zouden ze daar met open armen ontvangen worden?quote:Op maandag 11 juli 2011 23:03 schreef dadida het volgende:
[..]
getogen niet...althans naar nederlandse maatstaven.
ze hebben twee paspoorten en hebben nauwelijks binding met nederland....
Onzin. Iedereen krijgt dezelfde kansen in het leven, maar het is aan jezelf om daar wat mee te doen. Ook allochtonen, van welke nationaliteit dan ook.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Voor pubers die "normaal" zijn, niet voor medelanders die zich nergens thuis kunnen voelen en uit woede en onmacht zich dan maar tegen alles af gaan zetten. Niemand geeft ze de aandacht die ze willen krijgen en dan houden ze zichzelf maar vol dat iedereen tegen ze is, terwijl de eigenlijk lucht zijn.
Nou, ook daar zijn grenzen in.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:57 schreef Igen het volgende:
Om op jouw analogie door te gaan: Je eigen kinderen trap je ook niet de deur uit als ze zich misdragen, ook niet als het een adoptiekind is.
Wel als ze hun broertjes/zusjes dusdanig pesten dat het gevolg er is dat er één een gedeeltelijke dwarsleasie aan over heeft gehouden.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij een feestje heb je het over gasten die op bezoek zijn. Maar van mensen die hier geboren en getogen zijn kun je toch niet meer doen alsof ze slechts op bezoek zijn!?
De mensen bij Zandvoort en Bloemendaal die telkens de teringzooi mogen opruimen die ontstaat als een groep "nieuwe Nederlanders" weer zo nodig stoer moet zijn en een gevecht moet houden zijn daar vast niet 100% op tegen.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eens.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen krijgt dezelfde kansen in het leven, maar het is aan jezelf om daar wat mee te doen. Ook allochtonen, van welke nationaliteit dan ook.
Sommigen grijpen die kans en doen hun best voor een fatsoenlijk bestaan en komen goed terecht en worden gerespecteerd.
Anderen grijpen die kans niet en kiezen liever voor het straatleven en het 'snelle geld' en komen langzaam aan steeds dieper in de criminaliteit terecht, wat hen steeds meer geld en 'status' oplevert.
Zij worden inderdaad door de rest van de maatschappij uitgekotst, maar daar hebben zij zelf voor gekozen. En puur uit eigenbelang trekt deze groep dan ook regelmatig de 'racisme kaart' en kruipen ze in de slachtofferrol, want iedereen is tegen ze.
Inderdaad, dan sleur ik hem zelf wel naar het politiebureau.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, ook daar zijn grenzen in.
Nee inderdaad, hij heeft het ook specifiek over tieners, dus je hele verhaal was een beetje doelloos.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 04:30 schreef zomaarwat het volgende:
Tja, wel vervelend voor die man dat ie zo lastig gevallen wordt, maar dit kan natuurlijk niet. Aan de andere kant, het systeem faalt hem te beschermen, dus hij moet toch op de een of andere manier zichzelf in bescherming nemen, dat begrijp ik ook. Er valt best wel wat voor te zeggen dat hij mensen weigert die qua uiterlijk gelijkenissen vertonen met de mensen die hem steeds overvallen. Maar om nou gelijk alle allochtonen te weigeren gaat te ver natuurlijk, en hij heeft daar imo ook geen valide argumenten voor. Misschien zal hij ook niet alle allochtonen weigeren, dat is niet op te maken uit het nieuwsbericht.
Hehe, bijdehand. Nieuwsbericht stelt niet waar hij de grens legt. Hij meldt ook dat ie wordt overvallen door antillianen, zou een 28 jarige antilliaanse beer in hiphopgear worden binnen gelaten? Als je dat op kan maken uit het nieuwsbericht ben je wijzer dan ik.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 04:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee inderdaad, hij heeft het ook specifiek over tieners, dus je hele verhaal was een beetje doelloos.
Hehehehe, ik kan me niet herinneren dat de kranten ten tijde van het gabberisme zó dik waren. En reken maar dat de kaalkopjes ook wel het "nodige" op hun kerfstok hebben hoorquote:Op maandag 11 juli 2011 23:12 schreef dadida het volgende:
[..]
als ze alles wat medelanders zouden flikken zouden berichten dan had je kranten formaat telefoonboek
Hero lult weer eens. Ik ben zelf ook voor zwaarder straffen maar denken dat je er criminaliteit mee voorkomt is onzin.quote:De juweliersvrouw heeft steun gezocht bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman. Hij reageert: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing."
Inderdaad. Je zorgt er alleen voor dat mensen niet snel nog een keer de fout in kunnen gaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 05:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hero lult weer eens. Ik ben zelf ook voor zwaarder straffen maar denken dat je er criminaliteit mee voorkomt is onzin.
http://www.omroepgelderla(...)rvallen-Nijmegen.htm Ook bij Opsporing Verzocht geweest btw.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:07 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Toch raar dat ik over geen enkele van die 8 overvallen iets lees in de kranten de afgelopen paar jaar, maar op het moment dat de juwelier een deur beleid invoert staat het op de voorpagina's. Kennelijk is dat laatste belangrijker nieuws.
Voor de periode dat ze vast zitten? Dat betekent evengoed een gat in de markt voor andere crimineeltjes in spe.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 06:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Inderdaad. Je zorgt er alleen voor dat mensen niet snel nog een keer de fout in kunnen gaan.
Ohjee. Daar is hij weer, de overemotionele reactie.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens!quote:Op maandag 11 juli 2011 22:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ook in koopcijfers in de juwelierszaken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 07:44 schreef Kingstown het volgende:
Mannen zijn extreem oververtegenwoordigd in alle criminaliteitscijfers.
Mannen onder de 30? Die hebben over het algemeen minder te besteden als 30 plussers.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ook in koopcijfers in de juwelierszaken.
Nou zo halverwege tot eind 20 gaan een hoop mannen trouwen en die geven best behoorlijke centen uit aan trouwringen. Dus die wil je niet mislopen. Dus wat doe je? Je specificeert de groep mannen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mannen onder de 30? Die hebben over het algemeen minder te besteden als 30 plussers.
Als je criminaliteit wilt terug dringen door een groep geen toegang te verlenen, dan is het de groep mannen onder de 30. Grootste tuig zit in die leeftijdscategorie.
Je vergelijking gaat niet op. Op die manier verlies je automatisch ook een deel van je omzet, waarschijnlijk te groot. Bij het uitbannen van tieners met een bepaalde signatuur loop je nauwelijks iets mis, zeker in het geval van Kamerbeek. Je poging het probleem te ridiculiseren is dus mislukt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mannen onder de 30? Die hebben over het algemeen minder te besteden als 30 plussers.
Als je criminaliteit wilt terug dringen door een groep geen toegang te verlenen, dan is het de groep mannen onder de 30. Grootste tuig zit in die leeftijdscategorie.
Ridiculiseren nog wel.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat niet op. Op die manier verlies je automatisch ook een deel van je omzet, waarschijnlijk te groot. Bij het uitbannen van tieners met een bepaalde signatuur loop je nauwelijks iets mis, zeker in het geval van Kamerbeek. Je poging het probleem te ridiculiseren is dus mislukt.
Now we're talking! Beter dan dat hippiegewauwel over het weren van tieners.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:24 schreef Kekster het volgende:
Alsof ze zich aan dat deur-beleid gaan houden. Gewoon een license to kill afgeven. Deze gasten gaan sowieso nooit op het rechte pad terecht komen of ooit wat nuttigs bijdragen aan de maatschappij. Op heterdaad neerknallen is een win/win situatie voor Nederland.
hahahaha juiste verwachting managen. Nu maar te hopen dat je niet neergeschoten zal worden wanneer je je wallet trektquote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Now we're talking! Beter dan dat hippiegewauwel over het weren van tieners.
Je hebt ook nog eens de juiste te pakken en verder kan iedereen z'n ding blijven doen, ongeacht leeftijd of huidskleur. Plaats een bordje bij de deur dat er geschoten wordt bij diefstal en iedereen weet waar hij! aan toe is.
Omdat een maatschappij vol met mensen die dat niet doen ervoor zorgt dat nederland op donker afrika gaat lijken. Niet geheel ontoevallig precies de plek waar dat tuig vandaan komt.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie ze ? De juwelier ? Die vast wel.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:24 schreef Kekster het volgende:
Alsof ze zich aan dat deur-beleid gaan houden.
Ik kan het me niet voorstellen. Het zijn kogelwerende ramen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:07 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Wie ze ? De juwelier ? Die vast wel.
De overvallers ? Juwelierszaken hebben meestal een (verstevigde) deur die van binnenuit opengedaan moet worden.
Natuurlijk zullen de ramen van de zaak de komende maanden wel een keertje of 20 sneuvelen.
Dan ruil je de ene vorm van discriminatie in voor het andere. Het is onzin om de ene vorm van discriminatie van een zwakkere groep wel toe te staan, maar het andere niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 04:37 schreef Verbodsbord het volgende:
De juwelier heeft het specifiek over personen onder de 16 die toch niks kunnen betalen. Lijkt me een logische constatering en dus een logisch verbod.
Precies, je hebt helemaal gelijkquote:Op maandag 11 juli 2011 21:58 schreef Igen het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/m(...)weliers_R_dam__.htmlquote:Gezichtsscan bij juweliers Rotterdam
Rotterdam - In Rotterdam wordt een proef gehouden met een gezichtsscan bij juweliers. De scan toont of het gezicht van mensen die de winkel in willen overeenkomt met kenmerken van criminelen uit de databank van de politie. Als dat zo is, blijft de deur dicht.
Volgens de in privacy gespecialiseerde advocaat Gerrit-Jan Zwenne, verbonden aan de Universiteit Leiden en de Vereniging Privacyrecht, kan het geavanceerde systeem in de Rotterdamse zaak binnen de juridische kaders passen.
„Wat je krijgt, is een afweging: enerzijds heb je te maken met de belangen van winkeliers en politie. Anderzijds heb je te maken met het publiek, dat in beeld wordt gebracht. Een vraag is of de deurscan heimelijk plaatsvindt of dat de klant de keuze heeft of hij zich er wel aan wil blootstellen”, aldus Zwenne, die zich tevens afvraagt of bij de scan opnames worden gemaakt, en zo ja, wat daarmee gebeurt.
Daarnaast moet volgens de advocaat worden gekeken naar het risico van stigmatisering. „De databank roept vragen op: zijn het mensen die verdacht worden van een overval of gaat het puur om mensen die veroordeeld zijn en hun straf hebben uitgezeten? Vooral in dat laatste geval kun je je serieus afvragen of je die mensen voor de rest van hun leven mag uitsluiten van bepaalde maatschappelijke activiteiten.”
Hij kan een webshop opzettenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:52 schreef kadeya het volgende:
Maar ja wat doet ie dan met de broers en neven van deze jongens. Die verdienen op eerlijke manier hun geld met drugs en hoeven dus niet te roven. Wel willen ze van hun zuurverdiende pikzwarte contante geld een nieuwe Cartier kopen. Dan loopt ie duizenden zwarte euro's mis. Met die nieuwe Cartier kunnen ze in het thuisland laten zien dat ze het hebben gemaakt in kaaskopland.
Daar zou ik sowieso al niet meer naar binnen willen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:03 schreef MisterSqueaky het volgende:
Net op de radio: in Rotterdam heeft de politie een gezichtsscanner bij een juwelierszaak geïnstalleerd. Iedereen die naar binnen wil wordt gescand en vergeleken met een database met bekenden van de politie.
Edit: ook hier op de FP: Rotterdam houdt proef met gezichtsscan bij juwelier
Ik vond de suggestie om je ID (aan een camera) te laten zien voor je naar binnen mocht toch iets prettiger. Ik wil niet vergeleken worden met criminelen als ik een horloge koop
Zeg dan gewoon dat iedereen jonger dan 18 niet in je winkel mag, dan is de boodschap al heel anders!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 04:37 schreef Verbodsbord het volgende:
De juwelier heeft het specifiek over personen onder de 16 die toch niks kunnen betalen. Lijkt me een logische constatering en dus een logisch verbod.
Dit dus. Wat die juwelier nu doet is erg dom en valt onder discriminatie.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:40 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat iedereen jonger dan 18 niet in je winkel mag, dan is de boodschap al heel anders!
Een boodschap die niet op waarheid belust is. Dat politiek correcte gedoe heeft die man dus al genoeg gekost.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:40 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat iedereen jonger dan 18 niet in je winkel mag, dan is de boodschap al heel anders!
Dat 16-jarigen toch niets kunnen kopen bij de juwelier is een onjuiste boodschap?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:06 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Een boodschap die niet op waarheid belust is. Dat politiek correcte gedoe heeft die man dus al genoeg gekost.
Je hebt gelijk, laten we mensen op huidskleur gaan selecterenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:06 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Een boodschap die niet op waarheid belust is. Dat politiek correcte gedoe heeft die man dus al genoeg gekost.
Na 8 keer noem ik dat overlevingsinstinct.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:09 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, laten we mensen op huidskleur gaan selecteren. Je weet zelf ook wel dat het een debiel idee is.
Voor die man is het waarschijnlijk dus wel een oplossing. Bovendien selecteert hij niet enkel op huidskleur, maar op de combinatie huidskleur/leeftijd/kleding (waarschijnlijk). Zoiets kun je ook profiling noemen. De kans dat een 20-jarige Marokkaan met bontkraag en petje iets kwaads in de zin heeft is voor hem nu eenmaal groter dan dat een 60-jarige Nederlandse vrouw met een bontkraag en een hoedje dat heeft.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:09 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, laten we mensen op huidskleur gaan selecteren. Je weet zelf ook wel dat het een debiel idee is.
En terecht dat ie het doet trouwens.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor die man is het waarschijnlijk dus wel een oplossing. Bovendien selecteert hij niet enkel op huidskleur, maar op de combinatie huidskleur/leeftijd/kleding (waarschijnlijk). Zoiets kun je ook profiling noemen. De kans dat een 20-jarige Marokkaan met bontkraag en petje iets kwaads in de zin heeft is voor hem nu eenmaal groter dan dat een 60-jarige Nederlandse vrouw met een bontkraag en een hoedje dat heeft.
True, maar dat is niet alleen bij juwelieren het geval.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor die man is het waarschijnlijk dus wel een oplossing. Bovendien selecteert hij niet enkel op huidskleur, maar op de combinatie huidskleur/leeftijd/kleding (waarschijnlijk). Zoiets kun je ook profiling noemen. De kans dat een 20-jarige Marokkaan met bontkraag en petje iets kwaads in de zin heeft is voor hem nu eenmaal groter dan dat een 60-jarige Nederlandse vrouw met een bontkraag en een hoedje dat heeft.
Op wie doel je nu eigenlijk, met 'ze'?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef dadida het volgende:
[..]
ze associeren zich ook niet met nederland maar zetten zich er tegen af.
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat hem is overkomen, maar als hij dat mag, mag iedereen het. Dan krijg je praktijken zoals in de VS tot in de jaren '60. Waar ik wel voor ben is dat mensen geweld mogen gebruiken tegen overvallers.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:14 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Na 8 keer noem ik dat overlevingsinstinct.
Wat wil je, dat die man vandaag of morgen doodgeschoten wordt puur om het linkse ideale beeld in stand te houden?
Maar je hebt ook genoeg Nederlandse jongeren die zich als tokkies gedragen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou ook veel eenvoudiger zijn. Gewoon zeggen dat je een selectief deurbeleid voert, maar niet zeggen dat het om Marokkanen gaat. Dan zal iedereen dat begrijpen en is het geen punt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:47 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Maar je hebt ook genoeg Nederlandse jongeren die zich als tokkies gedragen.
Daar is een hele simpele oplossing voor: kleding voorschriften en een minimum leeftijd van 21 jaar oid. Beide zijn geen willekeur, maar je bent op zoek naar serieuze klanten.
Hoe komt het daar dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:22 schreef Hanoying het volgende:
In Vietnam barst het van de goldshops. In die goldshops ligt vaak letterlijk voor tonnen aan goud en dollars en je kan er zo in en uit lopen, het goud is met een beetje geluk afgeschermd van de klant door een glazen vitrine maard an heb je het wel gehad, dan heb je het ook over goudstaafjes by the way en dus niet alleen over ringen. In de bank ligt er ook voor tienduizenden aan contanten onder het bureau van de baliemedewerker.
Met een onderlaag van miljoenen mensen die rond moeten komen van een paar dollar per dag is het aantal overvallen er alsnog vrijwel nul. Een bankoverval is er volgens mij zelfs nog nooit geweest of in ieder geval niet in de vier jaar dat ik er gewoond heb.
De pakkans kan je nooit tot 100% verhogen. Zo lang de mogelijkheid bestaat om snel geld te verdienen bij winst tegen een paar maanden luxe cel bij verlies zal je altijd jongeren hebben die de gok wagen. Iedereen in Nederland kan zijn basisbehoeften voldoen. Men steelt dus niet om geld voor onderdak te verkrijgen, maar men steelt om snel geld te verdienen.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:07 schreef Space-Chinees het volgende:
Enige dat helpt is de pakkans te verhogen. Hoe groter de pakkans, hoe minder mensen het zullen overwegen.
Ik weet niet waar het aan ligt. aan "de harde straffen in dat soort landen" is in het geval van China en Vietnam ook een dooddoener want als je de keuze hebt tussen je hele leven rijst planten voor 2 dollar per dag of één keer een risico nemen waarbij je potentieel met een paar ton wegkomt dan schrikt de hoogte van de straf echt niet af.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe komt het daar dan?
Dubai bestaat voor zo'n 80% uit ongeschoolde/laaggeschoolde immigranten. En nauwelijks criminaliteit
Waar ligt het dan aan? Aan de mentaliteit? Die daar "werken voor je geld is" en hier "pak maar zoveel als je pakken kan"? Het lijkt mij dat de Westerse landen iets grondig fout doen in de aanpak en behandeling van criminaliteit.
Ja, daarom vergelijk ik liever rijke landen met andere rijke landen. Ik haal daarom nooit voorbeelden als China en Vietnam aan, maar rijke landen als Dubai, Qatar, Singapore, Japan. Het opmerkelijke is dat deze landen zeer hard straffen, waarbij 3 vd 4 landen ook nog een substantieel deel aan immigranten huisvest. Desondanks is de criminaliteit in deze landen zeer laag. Het zal wel niet 100% aan de hoge straffen liggen, maar wellicht is het wel een factor. Daarom zou ik alle Westerse landen adviseren om studies naar hoge straffen mbt criminaliteit te laten verrichten, want de huidige aanpak van Westerse landen inzake criminaliteit is allesbehalve werkend.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:35 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het aan ligt. aan "de harde straffen in dat soort landen" is in het geval van China en Vietnam ook een dooddoener want als je de keuze hebt tussen je hele leven rijst planten voor 2 dollar per dag of één keer een risico nemen waarbij je potentieel met een paar ton wegkomt dan schrikt de hoogte van de straf echt niet af.
Overigens zijn er in hanoi wel weer zakkenrollers en brommerdieven en zo, daarin doet Hanoi weer niet veel onder voor Amsterdam.. Maar echte overvallen met gebruik van geweld en/of bedreiging van een wapen komen er simpelweg bijna niet voor.
Het scheelt nogal waar je die immigranten vandaan haalt. Of je ze uit de Fillipijnen, Vietnam, etc vandaan haalt (zoals de landen die jij noemt) of uit Noord-Afrika, Somalië, Nigeria etc.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, daarom vergelijk ik liever rijke landen met andere rijke landen. Ik haal daarom nooit voorbeelden als China en Vietnam aan, maar rijke landen als Dubai, Qatar, Singapore, Japan. Het opmerkelijke is dat deze landen zeer hard straffen, waarbij 3 vd 4 landen ook nog een substantieel deel aan immigranten huisvest. Desondanks is de criminaliteit in deze landen zeer laag. Het zal wel niet 100% aan de hoge straffen liggen, maar wellicht is het wel een factor. Daarom zou ik alle Westerse landen adviseren om studies naar hoge straffen mbt criminaliteit te laten verrichten, want de huidige aanpak van Westerse landen inzake criminaliteit is allesbehalve werkend.
Dat ligt aan het niet-Nederlands voelen van die gasten. Het boeit ze niets. Ze zien ons niet als 1 van hun. Dus hebben ze er schijt aan. Pakken wat je pakken kan.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waar ligt het dan aan? Aan de mentaliteit? Die daar "werken voor je geld is" en hier "pak maar zoveel als je pakken kan"? Het lijkt mij dat de Westerse landen iets grondig fout doen in de aanpak en behandeling van criminaliteit.
Dat zou heel goed kunnen, maar ook als je de Marokkanen en de Antilianen wegstreept, blijft er nog behoorlijk wat criminaliteit in Westerse landen over.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het scheelt nogal waar je die immigranten vandaan haalt. Of je ze uit de Fillipijnen, Vietnam, etc vandaan haalt (zoals de landen die jij noemt) of uit Noord-Afrika, Somalië, Nigeria etc.
Wat raar dan dat alleen jonge jongens daar last van hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat ligt aan het niet-Nederlands voelen van die gasten. Het boeit ze niets. Ze zien ons niet als 1 van hun. Dus hebben ze er schijt aan. Pakken wat je pakken kan.
Mwauh, in Amsterdam overvallen Marokkanen ook regelmatig Turkse ondernemers. Het zal bij Marokkanen wellicht een rol spelen, maar ook dan, in Amsterdam overvallen Marokkanen ook niet-Nederlandse bevolkingsgroepen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat ligt aan het niet-Nederlands voelen van die gasten. Het boeit ze niets. Ze zien ons niet als 1 van hun. Dus hebben ze er schijt aan. Pakken wat je pakken kan.
Dat is één punt maar daarnaast zijn Qatar en Dubai niet vergelijkbaar met wat dan ook. De oorspronkelijke bevolking werkt er niet maar krijgt zijn geld voor niets, ze zijn nog te lui om te sporten. De blanken managen er de boel en verdienen vrij veel geld en de arbeiders doen eigenlijk niet eens met de maatschappij mee maar zijn er om zo hard mogelijk te werken voor zo weinig mogelijk geld. Hun paspoort wordt bij binnenkomst afgepakt, ze slapen in hun eigen "steden" (lees met zijn tienen op één kamer zonder airco, een gat in de grond als toilet) en de gezondheidszorg voor arbeiders is er vervangen door het credo "als je ziek bent krijg je ook niet betaald en zoek je het verder maar uit".quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het scheelt nogal waar je die immigranten vandaan haalt. Of je ze uit de Fillipijnen, Vietnam, etc vandaan haalt (zoals de landen die jij noemt) of uit Noord-Afrika, Somalië, Nigeria etc.
Sterker nog, zijn leven is afhankelijk van het uitblijven van die groepquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
True, maar dat is niet alleen bij juwelieren het geval.
Het "kwaad in de zin hebben" is niet het enige argument, want zodra zijn omzet voor een groot deel afhankelijk zou zijn van die groep, zou hij niet overgaan tot een dergelijke maatregel.
Ja, natuurlijk zijn het rotlanden en hun arbeidsomstandigheden zijn verre van perfect in een beschaafd land. Echter, de immigranten in Dubai hebben een doel in hun leven/bestaan aldaar: namelijk legaal geld verdienen, waarbij je in Dubai meer kan verdienen dan in je land van herkomst.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:00 schreef Hanoying het volgende:
Hun paspoort wordt bij binnenkomst afgepakt, ze slapen in hun eigen "steden" (lees met zijn tienen op één kamer zonder airco, een gat in de grond als toilet) en de gezondheidszorg voor arbeiders is er vervangen door het credo "als je ziek bent krijg je ook niet betaald en zoek je het verder maar uit".
Qatar en Dubai zijn rotlanden en moeten niet als voorbeeld dienen van wat dan ook. Dat ze maar snel in elkaar mogen zakken..
Die mislukte crimineeltjes maken over het algemeen helemaal geen tonnen of miljoenen buit. Ze houden eerder de plaatselijke sigarenboer of nachtwinkel onder schot voor een paarhonderd euro dan dat ze daadwerkelijk met een paar ton wegkomen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk zijn het rotlanden en hun arbeidsomstandigheden zijn verre van perfect in een beschaafd land. Echter, de immigranten in Dubai hebben een doel in hun leven/bestaan aldaar: namelijk legaal geld verdienen, waarbij je in Dubai meer kan verdienen dan in je land van herkomst.
Nu kan je in Nederland ook meer geld verdienen dan in Marokko of op de Antillen, maar de keus tussen meer geld verdienen vs. de criminaliteit in gaan, wordt wel heel erg gemakkelijk gemaakt: je kan kiezen voor 40 uur per week studeren en dan slechts 2000/3000 netto p.m. door te torenhoge belastingen verdienen of een snelle kraak zetten waarbij je een paar ton of zelfs een paar miljoen buit kan maken, op straffe van een paar maanden luxe cel als je gepakt wordt. En als je gepakt wordt, kan je na vrijlating het gewoonweg opnieuw proberen om een snelle kraak te zetten.
Oplossing: het volgen van een opleiding en/of studie veel aantrekkelijker maken door de beloning groter te maken door de belastingen te verlagen.
Dan nog, doe dit 10x heb je hebt al enkele duizenden euro's buitgemaakt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:17 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Die mislukte crimineeltjes maken over het algemeen helemaal geen tonnen of miljoenen buit. Ze houden eerder de plaatselijke sigarenboer of nachtwinkel onder schot voor een paarhonderd euro dan dat ze daadwerkelijk met een paar ton wegkomen.
Onzin. Er zat zijn van zulke jongeren die na een behandeling van VMBO via MBO naar het HBO opklimmen, waarna ze legaal een eigen inkomen kunnen verdienen.quote:Dat je met lagere belastingen een oplossing hebt is natuurlijk onzin. Die jongens hebben toch een toekomst van nul komma nul, of de belastingschijven nu op 52, 42 of 30 % staan maakt ze helemaal niets uit.
Dat komt omdat ze niet hun best op school doen. Ze hangen veel liever buiten, gaan met de verkeerde vrienden om en dan wordt je al snel het pad richting criminaliteit opgedreven. Je doet net alsof ze allemaal domme gastjes zijn die niets kunnen.quote:Verder wil ik je geen illusies ontnemen hoor maar de meeste van die gastjes is daadwerkelijk ontzettend dom. Ze kunnen nog geen werkwoord juist vervoegen en dat heeft maar weinig te maken met hun achtergrond. Er gaan misschien een paar fantastische uitbeners en postsorteerders aan verloren maar veel "Will Hunting's" lopen er niet tussen.
Als je met "een behandeling" doelt op het implanteren van een hersenchip met 35 IQ basispunten dan geloof ik dat best.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:21 schreef Zienswijze het volgende:
Onzin. Er zat zijn van zulke jongeren die na een behandeling van VMBO via MBO naar het HBO opklimmen, waarna ze legaal een eigen inkomen kunnen verdienen.
Je kan in Nederland al worden wat je wilt. Als je de intelligentie en de wil hebt dan kan je je in Nederland ontwikkelen tot chirurg of architect. Onafhankelijk van je achtergrond en de financiële positie van je ouders.quote:Dat komt omdat ze niet hun best op school doen. Ze hangen veel liever buiten, gaan met de verkeerde vrienden om en dan wordt je al snel het pad richting criminaliteit opgedreven. Je doet net alsof ze allemaal domme gastjes zijn die niets kunnen.
Zorg ervoor dat een opleiding/studie volgen loont. Houd die jongeren een doel voor hun ogen. Als je dit en dat doet, kan jij een mooi, welvarend leven verkrijgen.
Nee, in Amsterdam zijn er zat instellingen die de verzorzing van zulke jongens op zich nemen en hen op het rechte pad proberen te leiden. Een opleiding/studie is daarvoor het beste middel, omdat jongeren dan op een legale manier hun eigen inkomen kunnen verdienen. Maar zo'n opleiding/studie moet wel lonen natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:51 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Als je met "een behandeling" doelt op het implanteren van een hersenchip met 35 IQ basispunten dan geloof ik dat best.
Absoluut, maar het verschil tussen niets nuttigs doen (= op straat rondhangen en de criminaliteit ingaan) en wel wat nuttigs doen (=een studie volgen) is gewoonweg te klein.quote:Je kan in Nederland al worden wat je wilt. Als je de intelligentie en de wil hebt dan kan je je in Nederland ontwikkelen tot chirurg of architect. Onafhankelijk van je achtergrond en de financiële positie van je ouders.
Daarom zou het ook goed zijn om criminele Marokkaanse jongeren (tijdelijk) naar Marokko te sturen, om te laten zien hoe goed ze het in Nederland hebben. Als ze de wil hebben om wat van hun leven in Nederland te maken, een opleiding/studie te volgen of een eigen bedrijf wat werkgelegneheid creeert op te zetten, dan mogen ze terug komen. Natuurlijk wel daarna de schade voor de maatschappij vergoeden.quote:De mogelijkheden die die jonge gastjes hier hebben hadden hun ouders niet op het rif. Het is puur een kwestie van aanpakken en je kans grijpen. Kijk naar Aboutaleb, een prachtkerel die hierheen kwam en dacht "wacht even.. ik ga er van maken wat er in zit!". Maar wordt hij door die jongens gezien als rolmodel? Niet echt he? Bovendien is hij natuurlijk wel bovenmatig intelligent, een groot deel van de straatschoffies en kleine criminelen grenst aan zwakzinnig.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:22 schreef Hanoying het volgende:
In plaats van dat we ons daar druk over maken wordt er vanachter een toetsenbord geneuzeld over het feit dat een juwelier geen volk meer binnen wenst te laten dat voldoet aan het daderprofiel dat hem al 8 keer heeft beroofd waarbij hij op zijn minst één keer dood had kunnen zijn. Wat een vreselijke vent inderdaad. Hoe durft hij!
Maar daarin verschillen ze niet noemenswaardig van de overige jongeren. De overgrote meerderheid van de Nederlanders valt onder het kopje "niet al te slim".quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:51 schreef Hanoying het volgende:
Bovendien is hij natuurlijk wel bovenmatig intelligent, een groot deel van de straatschoffies en kleine criminelen grenst aan zwakzinnig.
Hoe wil je dat doen? De staat mag zich immers nergens mee bemoeien.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze niet hun best op school doen. Ze hangen veel liever buiten, gaan met de verkeerde vrienden om en dan wordt je al snel het pad richting criminaliteit opgedreven. Je doet net alsof ze allemaal domme gastjes zijn die niets kunnen.
Zorg ervoor dat een opleiding/studie volgen loont. Houd die jongeren een doel voor hun ogen. Als je dit en dat doet, kan jij een mooi, welvarend leven verkrijgen.
Maar wonder boven wonder...lukt ze die goede opvoeding bij de meisjes wel...tot zover de veronderstelde niet aanwezige bagage...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je kan zeggen dat primair de ouders falen, is ook zo, maar je kunt het de meeste ouders amper kwalijk nemen omdat zij zelf de baggage niet hebben om een goede opvoeding te geven.
Daar komt ook bij dat zo'n kereltje van een jaar of 10 compleet verkeerde rolmodellen voor zich krijgt. Hij zit de hosselaar van 19 die in een BMW rijdt, de hele dag vrij is en die alle aandacht van de vrouwen krijgt. Hij kan ook de 19-jarige scholier zien die voor 8 euro dagelijks anderhalf uur een krantenwijk doet op z'n fiets. Als je 10 bent dan is het niet zo moeilijk om tegen die hosselaar op te kijken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen? De staat mag zich immers nergens mee bemoeien.
Het enige doel dat die gastjes nu voor ogen wordt gehouden is dat het leven om statussymbolen draait.
Veel goud om je nek, een snelle auto, kleding van merk x, schoenen van merk y, een hoerig meisje naast je en dan heb je het gemaakt in het leven.
Afglijden naar de criminaliteit is heel gemakkelijk want dat heeft ook weer een eigen status cultuur. Als een pistool hebt, als je in de cel hebt gezeten, als je een flink strafblad hebt enz.
Je kan zeggen dat primair de ouders falen, is ook zo, maar je kunt het de meeste ouders amper kwalijk nemen omdat zij zelf de baggage niet hebben om een goede opvoeding te geven.
Ik denk dat jongens en meisjes beide zelfstandigheid zoeken. Maar voor meisjes ligt die juist buiten die straatcultuur. Het hoogste wat daar voor hen is te behalen is het favo neukertje van een jongen met status. Het is vrouwonvriendelijk. Veel zullen uit zichzelf al andere wegen zoeken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:40 schreef Jacquesuse het volgende:
[..]
Maar wonder boven wonder...lukt ze die goede opvoeding bij de meisjes wel...tot zover de veronderstelde niet aanwezige bagage...
Tuurlijk zal zwaarder straffen ook helpen. Maar wat ik zei geldt ook: ze hebben schijt aan dit land, hebben ronduit een hekel eraan en vinden het hun recht de inwoners (die ze toch haten) uit te persen. Telt daarbij op dat de pakkans en straffen veels te laag zijn en wat houd ze tegen? Die gasten lachen alleen maar harder om NL met straffen. Wat zou die overvaller krijgen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat raar dan dat alleen jonge jongens daar last van hebben.
Denk idd dat zwaarder straffen zal helpen. Iemand noemde als voorbeeld Vietnam, waar dit soort dingen niet gebeuren, maar daar wil je ook niet in de gevangenis terechtkomen...
Die meisjes mogen amper zelfstandig leven.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:40 schreef Jacquesuse het volgende:
[..]
Maar wonder boven wonder...lukt ze die goede opvoeding bij de meisjes wel...tot zover de veronderstelde niet aanwezige bagage...
Ook dat. Die zitten veel meer ingepakt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die meisjes mogen amper zelfstandig leven.
Ja komop, het was de Bristol. Sociaal-economische achterstanden, alles.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.alphenstadfm.n(...)-roofoverval-Bristol
1 jaar voor een winkel overvallenWTF?
Pardon?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:54 schreef teknomist het volgende:
teknomist hoopt nu vast op een lijstje waaruit blijkt dat Marokkanen in het algemeen een waardevolle bijdrage leveren aan de maatschappij. En dan niet gebaseerd op het creëren van een florerende industrie voor beveiligingssystemen.quote:
Er komt een moment dat iemand serieus voor gaat stellen om Ibrahim Affeley en Bouhlarouz niet meer op te roepen voor het Nederlands elftal en dan nog zullen er mensen zijn die dat hartstikke normaal en logisch vinden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
teknomist hoopt nu vast op een lijstje waaruit blijkt dat Marokkanen in het algemeen een waardevolle bijdrage leveren aan de maatschappij. En dan niet gebaseerd op het creëren van een florerende industrie voor beveiligingssystemen.
Aan jou of je dat wil verschaffen om hem de mond te snoeren of dat je het te beledigend vindt om woorden aan vuil te maken.
Enigszins offtopic, maar: toen hij moest kiezen voor welk land Afellay moest uitkomen, en er lange tijd twijfel was, had ik persoonlijk wel iets van 'het is graag of niet hoor'.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er komt een moment dat iemand serieus voor gaat stellen om Ibrahim Affeley en Bouhlarouz niet meer op te roepen voor het Nederlands elftal en dan nog zullen er mensen zijn die dat hartstikke normaal en logisch vinden.
quote:Ibrahim Afellay en Ismael Aissati zullen naar alle waarschijnlijkheid in de toekomst de kleuren van Marokko gaan verdedigen. De PSV-middenvelders erkennen in gesprek met Marokkaanse media te neigen naar hun vaderland.
Momenteel spelen Afellay en Aissati nog geregeld voor Jong Oranje. Die periode lijkt echter op korte termijn ten einde te komen, als we de Utrechtse kameraden mogen geloven. Tegenover de website Lions D'Atlas.net erkennen Afellay en Aissati hun warme gevoelens voor Marokko.
Aissati: "De laatste tijd denk ik er steeds meer over na. Ik praat erover met familie en op de club. PSV raadt me aan voor Nederland te kiezen, maar momenteel neigt mijn hart naar Marokko."
Afellay: "Ik heb onlangs de Marokkaanse bondscoach ontmoet en dat heeft me veel vertrouwen gegeven. Uiteraard kan ik nog van gedachten veranderen, maar momenteel voel ik me trots als ik eraan denk om de kleuren van mijn land te mogen verdedigen."
OT: ik heb wel een beetje het idee dat men bij politie en justitie bang is om voor racisten uitgemaakt te worden, terwijl uit alle criminaliteitscijfers blijkt dat bepaalde groepen gewoon oververtegenwoordigd zijn. En dan kan je bij een alcoholcontrole wel politiek correct die ene Pool in een opel astra niet controleren, maar dat zou nou precies die auto zijn die ik er uit zou pakken.quote:De zaakwaarnemer van Afellay liet in De Telegraaf weten dat Afellay wacht op een gesprek met Marco van Basten alvorens een definitieve beslissing te nemen. Maar indien dat gesprek positief verloopt, kiest hij voor Oranje.
PSV Netwerk
We wachten eerst op het gesprek tussen Ibrahim en bondscoach Marco van Basten. Tot die tijd doen we niets in de richting van Marokko. Dat komt pas weer aan de orde als het gesprek met Van Basten eventueel onbevredigend verloopt, waar we niet van uitgaan. In grote lijnen is hij er voor zichzelf uit. Ibrahim beseft dat een keuze voor Nederland het meest verstandig voor zijn carrière is. Er is een positieve basis om voor Nederland te kiezen. Maar Ibrahim wil ook het gevoel hebben dat hij op de meest verantwoorde manier tot zijn keuze is gekomen en daar hoort voor hem een persoonlijk gesprek met de bondscoach bij. Door de drukke agenda's van beiden was dat niet meer haalbaar voor de interland tegen Engeland. Daardoor is hij er woensdag niet bij.?
Dit is toch ook wel om te janken; gemiddeld heeft een overvaller al 14 criminele feiten op naam staan... 3 strikes out wetgeving is misschien ook niet de oplossing, maar dit geeft in mijn ogen wel aan dat er iets niet helemaal klopt met hoe we nu met criminelen om gaan.quote:Gemiddeld hadden verdachten van overvallen in de afgelopen 10 jaar 14 eerdere criminele feiten op hun naam staan toen ze de overval pleegden, het mediane aantal voor
dezelfde periode bedroeg 6. Het gemiddeld aantal antecedenten schommelt met de
jaren tussen 12 en 16.
Klopt, er groeit een steeds grotere tolerantie voor onderscheid maken/discriminatie.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er komt een moment dat iemand serieus voor gaat stellen om Ibrahim Affeley en Bouhlarouz niet meer op te roepen voor het Nederlands elftal en dan nog zullen er mensen zijn die dat hartstikke normaal en logisch vinden.
Je loopt alweer achter; Janmaat&co van CD en CP'86 ook iirc kwamen al met het ge-wel-di-gequote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je bontkraagjes en bloods/crips-voetvolk weren als discriminatie wilt bestempelen by my guest. Alleen wel even het achterhoofd houden dat dat wèl even andere reden heeft als "kom, laten wij het den zwarten medemensch het onnodig moeiliyck maken just for the heck of it..."quote:Op woensdag 13 juli 2011 04:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, er groeit een steeds grotere tolerantie voor onderscheid maken/discriminatie.
hee pipo, je onderschrift klopt van geen kantquote:
Nou, ze mogen iig de juwelierszaak al niet meer inquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De tijden zijn veranderd. Waar je destijds nog voor werd veroordeeld, is nu een gedachtegoed geworden wat breed geaccepteerd is. Uitspraken van Janmaat zijn redelijk onschuldig in vergelijking met wat er nu allemaal gezegd wordt, dus ook dit soort voorstellen zullen dan breder geaccepteerd en gedragen worden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 05:35 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Je loopt alweer achter; Janmaat&co van CD en CP'86 ook iirc kwamen al met het ge-wel-di-gevoorstel om Blinker en Taument midden jaren '90 niet meer op te roepen voor het NL elftal. Needless to say, dat "idee" werd snel afgeknald.
Spijker / kop.quote:Op woensdag 13 juli 2011 05:35 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Als je bontkraagjes en bloods/crips-voetvolk weren als discriminatie wilt bestempelen by my guest. Alleen wel even het achterhoofd houden dat dat wèl even andere reden heeft als "kom, laten wij het den zwarten medemensch het onnodig moeiliyck maken just for the heck of it..."
Dit is wat de tegenstanders hiervan over het hoofd zien. En dit is precies het punt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 05:35 schreef VanishedEntity het volgende:
Als je bontkraagjes en bloods/crips-voetvolk weren als discriminatie wilt bestempelen by my guest. Alleen wel even het achterhoofd houden dat dat wèl even andere reden heeft als "kom, laten wij het den zwarten medemensch het onnodig moeiliyck maken just for the heck of it..."
Het is wel belachelijk dat iemand gaat zitten twijfelen en dan besluit voor het NLs elftal te kiezen uit carrieremogelijkheden. Wat mij betreft: twijfelen of je voor NL of een ander land uit wilt komen? Prima, dan kom je bij deze niet voor NL uit.quote:Op woensdag 13 juli 2011 07:38 schreef Kingstown het volgende:
Het is toch belachelijk dat Affeley/Boularouz aan de ramadan doen en daarmee voor een islamisering van het Nederlands elftal zorgen? Alleen geloven die passen binnen de Joods-christelijke traditie mogen we nog terug zien in een Nederlands Elftal en als ze dat niet willen, dan gaan ze maar voor Marokko voetballen.
Ach ja....totdat het ons beter uitkomt om Kalou of Douglas tot Nederlander te naturaliseren.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is wel belachelijk dat iemand gaat zitten twijfelen en dan besluit voor het NLs elftal te kiezen uit carrieremogelijkheden. Wat mij betreft: twijfelen of je voor NL of een ander land uit wilt komen? Prima, dan kom je bij deze niet voor NL uit.
Nee misbruik komt meer voor onder allochtonen: http://www.republiekalloc(...)ik-onder-allochtonenquote:Op woensdag 13 juli 2011 11:56 schreef R3M1NL het volgende:
Onder het zelfde credo blanke mannen weren uit kinderdagverblijfen
Hij is acht keer overvallen....quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:56 schreef R3M1NL het volgende:
Onder het zelfde credo blanke mannen weren uit kinderdagverblijfen
Er is niemand die het met het tuig eens is, het probleem is dat je tegenwoordig onder het tuig geschaard wordt, ook al ben je zo braaf als de pest en dat alleen door je leeftijd en huidskleur.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:22 schreef eriksd het volgende:
Och, het is natuurlijk makkelijker in te hakken op deze juwelier en hem belachelijk te maken dan op het tuig dat die overvallen pleegt. Angst om uitgemaakt te worden voor racist ofzo, ik weet het niet. Men is zo krampachtig bezig eventuele confrontaties te ontwijken dat de slachtoffers daders worden.
Wat zou hij moeten doen dan? Vertel de beste man maar eens hoe hij wel met deze situatie om moet gaan.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er is niemand die het met het tuig eens is, het probleem is dat je tegenwoordig onder het tuig geschaard wordt, ook al ben je zo braaf als de pest en dat alleen door je leeftijd en huidskleur.
Onschuldige mensen bijvoorbaat tot tuig verklaren is schijnbaar de nieuwe politieke correctheid.
Speciaal voor jouw soort: http://www.gelderlander.n(...)inkel-meedraaien.ecequote:Op woensdag 13 juli 2011 12:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er is niemand die het met het tuig eens is, het probleem is dat je tegenwoordig onder het tuig geschaard wordt, ook al ben je zo braaf als de pest en dat alleen door je leeftijd en huidskleur.
Onschuldige mensen bijvoorbaat tot tuig verklaren is schijnbaar de nieuwe politieke correctheid.
Mijn soort nog wel.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Speciaal voor jouw soort: http://www.gelderlander.n(...)inkel-meedraaien.ece
quote:"En eigenlijk kun je er pas écht over oordelen als je zelf ooit een overval hebt meegemaakt."
Goh, volgens mij ging het toen stukken beter met Zuid Afrika. Ondanks een internationale boycot wist een geïsoleerd land toch op elk gebied te concurreren met de rest van het westen. Toen kreeg de verre familie van die Marokkaantjes en Antilliaantjes de macht; vervolgens werd het land een vuilnisbelt waar dagelijks meer mensen vermoord en verkracht worden dan in een heel jaar onder de apartheid, waar het bedrijfsleven en de laatste blanken die nog niet gemarteld en vermoord zijn en masse emigreren en waar de grote steden inmiddels op een willekeurig ghetto op Haiti lijken.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jij had beter in 1933 kunnen leven.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Goh, volgens mij ging het toen stukken beter met Zuid Afrika. Ondanks een internationale boycot wist een geïsoleerd land toch op elk gebied te concurreren met de rest van het westen. Toen kreeg de verre familie van die Marokkaantjes en Antilliaantjes de macht; vervolgens werd het land een vuilnisbelt waar dagelijks meer mensen vermoord en verkracht worden dan in een heel jaar onder de apartheid, waar het bedrijfsleven en de laatste blanken die nog niet gemarteld en vermoord zijn en masse emigreren en waar de grote steden inmiddels op een willekeurig ghetto op Haiti lijken.
Dus misschien is het inderdaad wel een goed idee dat het tuig van de richel waaruit die groepen in NL blijken te bestaan, de toegang ontzegd worden tot bepaalde etablissementen. Of nog beter, het hele land... ga maar terug naar je zandbak omdat je hebt aangetoond niet te willen integreren of je ook maar in de verste verte normaal te gedragen. Het enige waar dit volk respect voor heeft, is harde actie. Voor de lachwekkende Nederlandse wet en het laffe volk hebben ze enkel minachting. Ooit zal de rest van Nederland en de EU dat wel leren, net als deze juwelier dat geleerd heeft. Maar ik denk dat het tegen die tijd al lang te laat is.
Wellicht dat dat anders zou zijn wanneer niet alle feiten aantoonen dat allochtonen in alle negatieve statistieken buitensporig hoog vertegenwoordigd zijn, of wanneer de allochtone gemeenschap in plaats van het standaard "hij is zo'n lieve jongen" of "rasjiesme, hoe durven jullie smerige Nederlanders" eens de hand in eigen boezem steekt en dit tuig uitspuugt. Uit het feit dat ze dat niet doen, blijkt dat ze het allemaal wel best vinden. Een paar uitzonderingen hier en daar doen daar niets aan af. Hoe je het ook wendt of keert, dit volk is op welk gebied dan ook geen aanwinst voor Nederland.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
'blaming the victim', niet geheel onbekend verschijnsel .quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:22 schreef eriksd het volgende:
Och, het is natuurlijk makkelijker in te hakken op deze juwelier en hem belachelijk te maken dan op het tuig dat die overvallen pleegt. Angst om uitgemaakt te worden voor racist ofzo, ik weet het niet. Men is zo krampachtig bezig eventuele confrontaties te ontwijken dat de slachtoffers daders worden.
Steek jij je kop maar verder in het zand. Je bent nog te dom om in te zien dat jouw linkse idioterie, je geliefde multiculturele maatschappij die je linkse socialistjes Nederland hebben opgedrongen, precies het fascisme is waarvan je mij beticht. Ik ben een libertarier; individuele vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en vrije markt boven alles. Ik ben echter ook een realist die in staat is om in te zien dat niet alleen "multiculturele samenlevingen" bij voorbaat gedoemd zijn tot falen, maar dat vooral dit soort volk in haar hele geschiedenis nog niks van betekenis heeft gepresteerd; de simpelste vorm van samenleving is teveel gevraagd. Op vrijwel elk gebied zijn ze het tegenovergesteld van Nederlanders. Maar laat het maar aan jouw fastiscische soort over om ze en masse hierheen te halen, om het iedereen op te dringen (zoals met al je linkse regeltjes en plannetjes) en vervolgens de andere kant op te kijken wanneer ze zich gedragen als een wolf in een kudde schapen. Ach, eigenlijk geen verassing, want de linkse elite zorgt er wel voor dat de problemen niet tot hun wijk reiken. Daar zijn jullie namelijk ook zo goed in... do as I say, not as I do.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:46 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Jij had beter in 1933 kunnen leven.
Zeker in de vorm :quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'blaming the victim', niet geheel onbekend verschijnsel .
Je beseft dat de massale aanwezigheid van Marokkanen en Turken in Nederland en het feit dat velen van hen nauwelijks geïntegreerd zijn volledig op het conto komt van de liberale VVD ?quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
Steek jij je kop maar verder in het zand. Je bent nog te dom om in te zien dat jouw linkse idioterie, je geliefde multiculturele maatschappij die je linkse socialistjes Nederland hebben opgedrongen, precies het fascisme is waarvan je mij beticht. Ik ben een libertarier; individuele vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en vrije markt boven alles.
- Een echte libertariër is niet voor discriminatie en racisme.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
Steek jij je kop maar verder in het zand. Je bent nog te dom om in te zien dat jouw linkse idioterie, je geliefde multiculturele maatschappij die je linkse socialistjes Nederland hebben opgedrongen, precies het fascisme is waarvan je mij beticht. Ik ben een libertarier; individuele vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en vrije markt boven alles. Ik ben echter ook een realist die in staat is om in te zien dat niet alleen "multiculturele samenlevingen" bij voorbaat gedoemd zijn tot falen, maar dat vooral dit soort volk in haar hele geschiedenis nog niks van betekenis heeft gepresteerd; de simpelste vorm van samenleving is teveel gevraagd. Op vrijwel elk gebied zijn ze het tegenovergesteld van Nederlanders. Maar laat het maar aan jouw fastiscische soort over om ze en masse hierheen te halen, om het iedereen op te dringen (zoals met al je linkse regeltjes en plannetjes) en vervolgens de andere kant op te kijken wanneer ze zich gedragen als een wolf in een kudde schapen. Ach, eigenlijk geen verassing, want de linkse elite zorgt er wel voor dat de problemen niet tot hun wijk reiken. Daar zijn jullie namelijk ook zo goed in... do as I say, not as I do.
Fascist.
Tuurlijk, we hebben 1 wijsvinger op de rechterhand, dus er is 1 schuldige. En we wijzen vandaag naarrrrrrrr..... pvda cda d66 vvdquote:Op woensdag 13 juli 2011 18:59 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je beseft dat de massale aanwezigheid van Marokkanen en Turken in Nederland en het feit dat velen van hen nauwelijks geïntegreerd zijn volledig op het conto komt van de liberale VVD ?
Dus bied maar snel je excuses aan aan je linkse medemensen.
Stefan is een van de Amerikanen die zijn huis kwijt is geraakt. Hij slijt zijn dagen tegenwoordig in een tentstad, fantaserend over the American Dream.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:02 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
- Een echte libertariër is niet voor discriminatie en racisme.
- Zowel links als rechts Nederland hebben meegewerkt aan de multiculturele samenleving.
Waarom ben je eigenlijk zo gefrustreerd? Zo te zien heb je een geweldig huis en dure auto's voor de deur staan. Je woont niet eens in Nederland. Waar de fuck maak je je druk over. Zoek professionele hulp...
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 13 juli 2011 19:04 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Tuurlijk, we hebben 1 wijsvinger op de rechterhand, dus er is 1 schuldige. En we wijzen vandaag naarrrrrrrr..... pvda cda d66 vvd
Voor zo ver ik weet hebben we altijd coalitieregeringen gehad, dus om de 'schuld' in de schoenen van 1 willekeurige partij te schuiven snap ik nooit zo erg. Welke partij dan ook.
De VVD wilde dat dus nadrukkelijk niet hebben.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:04 schreef Whiteguy het volgende:
Ik snap overigens die mensen zelf ook niet. Als ik morgen naar het buitenland zou vertrekken, zou ik toch echt eerst de taal gaan leren, en er in ieder geval voor proberen te zorgen dat alle mensen om me heen mijn aanwezigheid waarderen. Is voor beide kanten wel zo plezierig.
Je trekt het uit de context. Dit kan je namelijk niet los zien van het feit dat de politiek (en dus niet alleen de VVD) destijds terugkeer naar land van herkomst in het beleid had staan.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
De VVD wilde dat dus nadrukkelijk niet hebben.
True. Maar de VVD nam het besluit. Het CDA besloot op haar beurt dat ze terugsturen naar hun berghutjes van geitenstront nadat ze hier net gesettled waren misschien niet helemaal de Christelijke gedachte weerspiegelde.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:11 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Je trekt het uit de context. Dit kan je namelijk niet los zien van het feit dat de politiek (en dus niet alleen de VVD) destijds terugkeer naar land van herkomst in het beleid had staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door MisterSqueaky op 13-07-2011 19:47:11 ]
Jij bent gewoon te ver heen om door te hebben dat je volledig bent doorgedraait.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
Steek jij je kop maar verder in het zand. Je bent nog te dom om in te zien dat jouw linkse idioterie, je geliefde multiculturele maatschappij die je linkse socialistjes Nederland hebben opgedrongen, precies het fascisme is waarvan je mij beticht. Ik ben een libertarier; individuele vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en vrije markt boven alles. Ik ben echter ook een realist die in staat is om in te zien dat niet alleen "multiculturele samenlevingen" bij voorbaat gedoemd zijn tot falen, maar dat vooral dit soort volk in haar hele geschiedenis nog niks van betekenis heeft gepresteerd; de simpelste vorm van samenleving is teveel gevraagd. Op vrijwel elk gebied zijn ze het tegenovergesteld van Nederlanders. Maar laat het maar aan jouw fastiscische soort over om ze en masse hierheen te halen, om het iedereen op te dringen (zoals met al je linkse regeltjes en plannetjes) en vervolgens de andere kant op te kijken wanneer ze zich gedragen als een wolf in een kudde schapen. Ach, eigenlijk geen verassing, want de linkse elite zorgt er wel voor dat de problemen niet tot hun wijk reiken. Daar zijn jullie namelijk ook zo goed in... do as I say, not as I do.
Fascist.
Ja, klein beetje vervelend wel he, en dan 8 keer en een partiele dwarslaesie, best vervelend .quote:Op maandag 18 juli 2011 21:54 schreef kontknager het volgende:
Deze juwelier moet zo snel mogelijk worden vervolgd. Hij is in overtreding van artikel 1 in de grondwet.
Natuurlijk is het vervelend dat je overvallen wordt, maar als je netjes meewerkt met de verdachten dan gebeurt er niets met je. Je zal dan niet worden neergeschoten. De verzekering zal de misgelopen inkomsten dekken.
De maatschappij is aan het verharden. We willen toch geen wilde westen van Amerika, waar juweliers overvallers neerschieten?????
Vooral die Nadia is een verschrikkelijk figuur.quote:Wat moet je nou met zo'n juwelier die geen jonge Marokkanen met petjes meer in zijn zaak binnen wil laten? Omroep Max zet een handvol juweliers, allochtonen en andere meepraters in een kring, plempt prima gespreksleider Cees Grimbergen er tussen en het beschaafd polariseren kan beginnen. Juwelier Kamerbeek en zijn vrouw grossieren in realistische quotes ("Ik denk dat die overvallers zélf een stempel op hun bevolkingsgroep drukken") of pijnlijke waarheden ("We mogen het gewoon niet benoemen") terwijl de discriminatieroepers geen vat krijgen op de ondernemer en zich in paniek een slag in de rondte beginnen te Godwinnen. Bottom line van de uitzending: iedereen vindt het allemaal heel vreselijk erg en jammer voor Kamerbeek, maar hij mag geen potentiële overvallers weigeren om zich veiliger te voelen in zijn eigen winkel. En daar heeft Kamerbeek dus dikke peop aan: "Als ik gewoon de deur openzet, zoals ik het liefste zou willen, dan weet ik dat ik volgende week dood ben." Maar ook: "Stel dat ik veroordeeld zou worden, dan denk ik dat ik met dwarsleaseie en rolstoel de bak in moet wegens discriminatie terwijl de daders vrij rondlopen. Ik zie de huidige situatie in Nederland er wel voor aan om het zo ver te laten komen." RealismeTV bij Omroep Max, want vroeger was alles beter. Terugkijkon!
Waar zie jij iets negatiefs over turken als ik vragen mag?quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:59 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je beseft dat de massale aanwezigheid van Marokkanen en Turken in Nederland en het feit dat velen van hen nauwelijks geïntegreerd zijn volledig op het conto komt van de liberale VVD ?
Trollolol. De grondwet geldt niet voor burgers onderling maar voor de overheid richting burgers!quote:Op maandag 18 juli 2011 21:54 schreef kontknager het volgende:
Deze juwelier moet zo snel mogelijk worden vervolgd. Hij is in overtreding van artikel 1 in de grondwet.
Natuurlijk is het vervelend dat je overvallen wordt, maar als je netjes meewerkt met de verdachten dan gebeurt er niets met je. Je zal dan niet worden neergeschoten. De verzekering zal de misgelopen inkomsten dekken.
De maatschappij is aan het verharden. We willen toch geen wilde westen van Amerika, waar juweliers overvallers neerschieten?????
De echte reden is de gezinsherenigingswet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:59 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 juli 2011 21:54 schreef kontknager het volgende:
Nee hoor, je hebt nog massa's van dit soort flippo's. Het wordt langzaamaan minder, maar het kost nog wat moeite ze helemaal weg te krijgen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 03:58 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Neuh, dr gebeurt helemaal niets met je, hooguit wordt je helemaal de blauwtering ingetrapt, maar ach, da's toch nog altijd beter dan kogels vangen toch?
Meneertje wil wel eventjes politiek-correct lekker streng de wet toepassen maar heeft blijkbaar geen zin om moeite te doen dat ook ( _vooral_ ) bij de daders te doen.
Dacht dat dit soort geitenwollensokkensopo's uitgestorven waren
De eerste keer worden de kosten gedekt. De twee keer ook nog wel, maar dan word je uit de verzekering gegooid en geen enkele andere verzekeraar zal je nog willen als klant.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:07 schreef kontknager het volgende:
Meewerken is de beste oplossing. De verzekering zal de kosten dekken.
Duizenden? Haha. Heb je de juwelier in kwestie gezien? Bij een roof loopt de schade algauw richting de ton. De beveiligingsmaatregelen zelf hebben ook nog eens tonnen gekost. Het is dat het zo'n topzaak is met high-end horloges en juwelen, anders was de tent allang op de fles gegaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
De eerste keer worden de kosten gedekt. De twee keer ook nog wel, maar dan word je uit de verzekering gegooid en geen enkele andere verzekeraar zal je nog willen als klant.
Als je niet meewerkt, maar je verzet, kies je zelf voor het risico wat dit met zich meebrengt. Dat weet zo'n juwelier ook heus wel. Als hij hier toch voor kiest zal dat zijn omdat hij vreest dat zijn schade niet meer gedekt wordt. Dat dit hem keer op keer duizenden euro's kost.
Ik vind het terecht dat een winkelier die een overvaller uitschakelt, ernstig verwondt of zelfs dood, niet vervolgd wordt.
Je mag niet voor eigenrechter spelen. Het geweld moet in verhouding staan met het geweld dat de dader gebruikt. Ook vind ik dat burgers zichzelf niet met wapens mogen verdedigen. Die zijn verboden. Behalve voor rechters, de politie, belangrijke justitiemedewerkers en militairen. En dat is maar goed ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
De eerste keer worden de kosten gedekt. De twee keer ook nog wel, maar dan word je uit de verzekering gegooid en geen enkele andere verzekeraar zal je nog willen als klant.
Als je niet meewerkt, maar je verzet, kies je zelf voor het risico wat dit met zich meebrengt. Dat weet zo'n juwelier ook heus wel. Als hij hier toch voor kiest zal dat zijn omdat hij vreest dat zijn schade niet meer gedekt wordt. Dat dit hem keer op keer duizenden euro's kost.
Ik vind het terecht dat een winkelier die een overvaller uitschakelt, ernstig verwondt of zelfs dood, niet vervolgd wordt.
Voordat je die preek gaat afsteken tegen degenen die niet mordicus tegen het besluit van de juwelier zijn; zou je er niet _éérst_ maar eens voor zorgen dat de daders gepakt en fatsoenlijk, dus niet 80 uur schoffelen, berecht worden? Want je pijlen op de juwelier richten is zóó makkelijk, en de daders spelen in dezen net zo goed voor "eigen rechter".quote:Op woensdag 20 juli 2011 01:13 schreef kontknager het volgende:
[..]
Je mag niet voor eigenrechter spelen. Het geweld moet in verhouding staan met het geweld dat de dader gebruikt. Ook vind ik dat burgers zichzelf niet met wapens mogen verdedigen. Die zijn verboden. Behalve voor rechters, de politie, belangrijke justitiemedewerkers en militairen. En dat is maar goed ook.
Ohjeetje.quote:Op woensdag 20 juli 2011 01:13 schreef kontknager het volgende:
[..]
Je mag niet voor eigenrechter spelen. Het geweld moet in verhouding staan met het geweld dat de dader gebruikt. Ook vind ik dat burgers zichzelf niet met wapens mogen verdedigen. Die zijn verboden. Behalve voor rechters, de politie, belangrijke justitiemedewerkers en militairen. En dat is maar goed ook.
Een honkbalknuppel is een sportartikel, geen wapen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 01:13 schreef kontknager het volgende:
[..]
quote:
'Opstelten slaat de plank mis met zijn brief'
Minister Ivo Opstelten (veiligheid en justitie, VVD) heeft zich in een persoonlijke brief gericht tot de Nijmeegse juwelier Jos Kamerbeek. De juwelier vindt de woorden van de minister 'zeer onbevredigend'.
In de brief van Opstelten, waarover Trouw beschikt, gaat de minister met geen woord in op het besluit van de juwelier om jonge Antillianen en Marokkanen voortaan te weren uit zijn winkel. Kamerbeek is de afgelopen tien jaar acht keer overvallen, en hij liep daarbij een gedeeltelijke dwarslaesie op. De daders behoorden volgens hem vrijwel altijd tot de genoemde categorieën.
Opstelten schrijft dat hij 'ten zeerste betreurt' wat Kamerbeek is overkomen. De minister heeft zich naar eigen zeggen over de situatie laten informeren door de burgemeester van Nijmegen, Thom de Graaf, en de hoofdofficier van justitie. Volgens hen hebben gewelddadige overvallen 'topprioriteit' in de politieregio Gelderland-Zuid.
"Vanwege de ernst van de overvallen heeft de lokale driehoek besloten om over te gaan tot een intensieve, dadergerichte en persoonsgebonden aanpak", schrijft Opstelten aan de juwelier. "Mij is verzekerd dat ook ten aanzien van uw zaak de grootst mogelijke inspanning wordt gepleegd."
Bovendien komen er volgens de minister extra subsidies beschikbaar voor het nemen van preventieve maatregelen in de winkel. Ook overlegt Opstelten met de Federatie Goud & Zilver om nieuwe maatregelen uit te proberen, 'zoals het plaatsen van gps-zenders in sierraden'.
Jos Kamerbeek heeft de minister opnieuw per brief beantwoord. "Waarschijnlijk zijn u vele zaken de laatste weken ontgaan", schrijft de juwelier. "Na alles wat mij overkomen is, weigeren wij jonge allochtonen en ieder persoon die wij niet in onze winkel willen hebben."
Kamerbeek zegt dat hij 'duizenden positieve reacties (heeft) ontvangen van net als wij zeer bezorgde Nederlanders, die geen enkel vertrouwen meer hebben in de Haagse politiek en die vooral de vloer aanvegen met de Nederlandse politie'.
Door de media-aandacht is volgens Kamerbeek 'een nationaal gevoel op gang gekomen dat u als minister niet moet onderschatten'. Hij nodigt Opstelten uit voor een bezoek, waarbij hij hem inzage zal geven in 'de vele reacties van uw landgenoten, onder wie veel goedwillende allochtonen'.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)met-zijn-brief.dhtml
quote:"Vanwege de ernst van de overvallen heeft de lokale driehoek besloten om over te gaan tot een intensieve, dadergerichte en persoonsgebonden aanpak", schrijft Opstelten aan de juwelier. "Mij is verzekerd dat ook ten aanzien van uw zaak de grootst mogelijke inspanning wordt gepleegd."
wat als iedereen dat zou gaan doen? en misschien is het moeilijk voor je, maar beeld je eens in dat je vrienden met een kleurtje hebt. die kunnen dus nergens meer heen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mag je dan eens een deurbeleid gaan voeren?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 01:13 schreef kontknager het volgende:
[..]
Jij denkt dat de juwelier iedereen met een kleurtje niet binnenlaat?quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:00 schreef Klaudias het volgende:
[..]
wat als iedereen dat zou gaan doen? en misschien is het moeilijk voor je, maar beeld je eens in dat je vrienden met een kleurtje hebt. die kunnen dus nergens meer heen.
En als een heleboel mensen dat doen? Zie: apartheid. Dan kun je negens heen met je vrienden. Al betwijfel ik of die vrienden nog wel vrienden van je zijn, aangezien je je zo makkelijk in je bek laat pissen door racisten.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij denkt dat de juwelier iedereen met een kleurtje niet binnenlaat?
Volgens mij gaat het om een bepaald type allochtone jongere, dus niet iedereen wordt geselecteerd op kleur. Daar is nooit sprake van geweest zoals ik het lees. Maar het is natuurlijk leuk om argumenten in het extreme door te trekken om je standpunt duidelijk te maken.
En als vrienden van mij ergens geweigerd worden vanwege hun kleur dan zoeken we een tent op waar ze wel naar binnen mogen en zou ik de betreffende tent in het vervolg links laten liggen. Maar ik geloof in het principe dat een eigenaar zelf mag bepalen wie hij binnenlaat zoals ik mag bepalen waar ik naar binnen ga.
Wat is het alternatief voor deze juwelier ? Zich nog tien keer laten overvallen ?quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:00 schreef Klaudias het volgende:
[..]
wat als iedereen dat zou gaan doen? en misschien is het moeilijk voor je, maar beeld je eens in dat je vrienden met een kleurtje hebt. die kunnen dus nergens meer heen.
zum kotsen dit soort achterlijke uitsprakenquote:Op woensdag 27 juli 2011 14:02 schreef Klaudias het volgende:
wat een rustig topic zo na 22/7 .....
mensen krijgen last van hun geweten zeker.
ah dat is er al 1....quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
zum kotsen dit soort achterlijke uitspraken.
Ziek ventje, een drama met meer dan 100 doden gebruiken om jouw eigen verknipte wereldbeeld kracht bij te zetten...quote:
Ja, in het begin voelt het een beetje raar en ga je tegen mij aanschoppen. Maar geloof me, het is voor je eigen bestwil. Zie het als therapie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ziek ventje, een drama met meer dan 100 doden gebruiken om jouw eigen verknipte wereldbeeld kracht bij te zetten...
het is wel weer goed met je, ga maar weer in de zandbak spelen voor je jezelf nog belachelijker maakt. Cohen kan nog wat van je lerenquote:Op woensdag 27 juli 2011 14:10 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, in het begin voelt het een beetje raar en ga je tegen mij aanschoppen. Maar geloof me, het is voor je eigen bestwil. Zie het als therapie.
De therapie vereist wel dat je een vervangend wereldbeeld verschaft.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:10 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, in het begin voelt het een beetje raar en ga je tegen mij aanschoppen. Maar geloof me, het is voor je eigen bestwil. Zie het als therapie.
Voer dan gewoon een deurbeleid voor jongeren in het algemeen, mits ze niet in gezelschap zijn van een volwassene.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:09 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Wat is het alternatief voor deze juwelier ? Zich nog tien keer laten overvallen ?
En het discrimineren van alle jongeren is beter dan het discrimineren van alleen de groep jongeren waartoe zijn overvallers behoorden ?quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:12 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Voer dan gewoon een deurbeleid voor jongeren in het algemeen, mits ze niet in gezelschap zijn van een volwassene.
Ja natuurlijk. Vanaf het begin der tijden is het zo dat de meeste misdaden gepleegd worden door jongeren, dus het is niet gek om jongeren de deur te wijzen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:15 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En het discrimineren van alle jongeren is beter dan het discrimineren van alleen de groep jongeren waartoe zijn overvallers behoorden ?
quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:02 schreef Klaudias het volgende:
wat een rustig topic zo na 22/7 .....
mensen krijgen last van hun geweten zeker.
Blijkbaar. Alles beter dan politiek incorrect zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:09 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Wat is het alternatief voor deze juwelier ? Zich nog tien keer laten overvallen ?
flikker toch eens op man, met je verknipte wereldbeeld. Dit is zo walgelijk om over de rug van 100 slachtoffers je zielige gelijk probereren te halen. En als je nou nog een soort van punt had, maar het is zulke zwakzinnige bullshit...quote:
hehequote:Op woensdag 27 juli 2011 14:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
flikker toch eens op man, met je verknipte wereldbeeld. Dit is zo walgelijk om over de rug van 100 slachtoffers je zielige gelijk probereren te halen. En als je nou nog een soort van punt had, maar het is zulke zwakzinnige bullshit...
Ah. Trolololol.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:18 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Vanaf het begin der tijden is het zo dat de meeste misdaden gepleegd worden door jongeren, dus het is niet gek om jongeren de deur te wijzen.
Je verlagen tot hun niveau, in plaats van aan te tonen dat je ver boven die zielige losers staat ?quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:20 schreef Klaudias het volgende:
[..]
hehe
de hele anti-islam beweging probeert al jaaaaaren hier op fok hun gelijk te halen over de ruggen van slachtoffers. mensen proberen ook al jaaaaaren hun gelijk te halen over de ruggen van slachtoffers van misdrijven waarbij marokkanen betrokken zijn.
mag ik ook eens?
Dan weren die mensen allemaal potentiële klanten. Dat zou erg dom zijn en verder hoop ik dat:quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:08 schreef Klaudias het volgende:
En als een heleboel mensen dat doen? Zie: apartheid. Dan kun je negens heen met je vrienden. Al betwijfel ik of die vrienden nog wel vrienden van je zijn, aangezien je je zo makkelijk in je bek laat pissen door racisten.
Ontken je nu dat er wel degelijk een rassenscheiding was in bv.. de VS?quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dan weren die mensen allemaal potentiële klanten. Dat zou erg dom zijn en verder hoop ik dat:
a. de mensen die geweigerd worden consequent zijn en nooit meer een voet in de betreffende zaak zetten
b. dat er genoeg slimme mensen zijn die het gat in de markt inzien en daar gebruik van maken.
Wijs me aan waar je dat leest? Toe, waar lees jij dat? Waar haal ik de VS aan?quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:31 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ontken je nu dat er wel degelijk een rassenscheiding was in bv.. de VS?
Nou goed dan.quote:
wacht maar tot je zelf eens "onderbouwd gediscrimineerd" wordt. dan piep je wel anders.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nou goed dan.
Zoals duidelijk moge zijn leert de persoonlijke geschiedenis van deze juwelier iets anders. Niet alle jongeren zijn een probleem, maar slechts 1 specifieke groep. En die groep wil hij buiten sluiten.
Vergelijk dit met bijv. veel Amsterdamse juweliers. Die hebben juist geen probleem met moslimjongeren - integendeel, dat zijn vaak goede klanten - maar in hun ervaring zwaaien de Polen en Bulgaren liever met pistolen dan dat ze iets kopen. Dus weigeren ze die.
Geen racisme, wel discriminatie. Maar discriminatie met onderbouwing.
Maar het is niet tijdelijk. Als er met zo'n sluisdeur wordt gewerkt is het altijd aan de beoordeling van de juwelier om mensen er wel of niet in te laten. Zijn 'pech' is nu dat hij bij voorbaat al aangeeft allochtonen niet erin te laten. Maar ik durf te wedden dat er zo tientallen dan wel honderden juweliers in Nederland zijn die dat allang doen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:57 schreef Klaudias het volgende:
Laat ik het zo zeggen ... voor een tijdelijke oplossing kan ik het wel begrijpen. Maar dan moet er wel HEEL HEEL snel iets gebeuren aan een "schonere" oplossing.
Sinds jij schijnbaar de wijsheid in de pacht hebt, waar bestaat die oplossing dan uit?quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:57 schreef Klaudias het volgende:
Laat ik het zo zeggen ... voor een tijdelijke oplossing kan ik het wel begrijpen. Maar dan moet er wel HEEL HEEL snel iets gebeuren aan een "schonere" oplossing.
Meer politie in die wijk.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Sinds jij schijnbaar de wijsheid in de pacht hebt, waar bestaat die oplossing dan uit?
Dan gaan ze naar een andere wijk om daar de zaak leeg te halen. Ik hoop niet dat je een politiestaat nastreeft met een politieagent op elke straathoek. Ten eerste moet je dat helemaal niet willen, ten tweede is het simpelweg onbetaalbaar. Dat is geen echte oplossing dus. Je ziet het wel eens als schijn maatregel naar de buitenwereld, maken ze een paar dagen een extra rondje en daarna zijn ze weer verdwenen.quote:
Nee, ik vind het hypocriet dat er zo'n ophef over wordt gemaakt. Dit soort dingen gebeuren al jarenlang bij juweliers maar ook bijvoorbeeld bij uitgaansgelegenheden. Maar nu iemand er eerlijk voor uitkomt zijn we verbaasdquote:Op woensdag 27 juli 2011 15:05 schreef Klaudias het volgende:
Jullie vinden dit allemaal geweldig he?
Ja, ik vind het geweldig dat iemand 8 keer overvallen is, 1 keer neergeschoten is en nu waarschijnlijk blijvend verlamd.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:05 schreef Klaudias het volgende:
Veel slimmer inderdaad.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:40 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, we hebben liever een toename van overvallen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:05 schreef Klaudias het volgende:
Bwoah, ze zijn er zelf ook niet vies van.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:25 schreef Klaudias het volgende:
Het is doodnormaal om te discrimineren op leeftijd ... zie bijvoorbeeld bij het CBR.
Laat hem daarom discrimineren op leeftijd. Jonge mensen maken sinds het begin van tijden al brokken. En jonge mensen weten dat ze over een paar jaar de winkel wel in mogen.
Migranten daarentegen blijven migranten. En blijven ook niet-geintegreeerde migranten wanneer we ze in onze winkels en horeca blijven weren. Dat is logisch.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bwoah, ze zijn er zelf ook niet vies van.
In discussies over de ene groep versus de andere, zijn het de personen uit land van herkomst in hart en nieren. Bij het UWV zijn het Nederlanders.
Nu snap ik ineens waarom je soms wat apart in hoeken hangt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:05 schreef Klaudias het volgende:
Nee, als het aan sommige Fokkers ligt moet hij politiek correct blijven tot hij wordt doodgeschoten.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:09 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ja, prima dat iemand nu gewoon eens een streep trekt en zich niets aantrekt van die softies die hoog en droog zittende, menen te weten hoevaak een mens de dood in de ogen moet kijken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:05 schreef Klaudias het volgende:
En als je onderbouwd doodgeschoten wordt piep je helemaal niet meer.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:38 schreef Klaudias het volgende:
[..]
wacht maar tot je zelf eens "onderbouwd gediscrimineerd" wordt. dan piep je wel anders.
Yep, zoiets schreef ik ook al.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee, als het aan sommige Fokkers ligt moet hij politiek correct blijven tot hij wordt doodgeschoten.
Check Nadia bij Hollandse Zaken (nieuwe Rondom 10).quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee, als het aan sommige Fokkers ligt moet hij politiek correct blijven tot hij wordt doodgeschoten.
Wij gaan ons niet meten aan Saoedi Arabie, vriend. Die lui zijn compleet gestoord.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:46 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maargoed, in de ideale situatie zou zo'n sluisdeur niet eens nodig hoeven te zijn en eigenlijk mag de juwelier ook niet zo openlijk discrimineren. Maar ergens begrijpt iedereen het wel. 8 keer overvallen, 8 keer door allochtonen.
Die uitzending heb ik gezien en mijn bek viel open van dat mens. Blijkbaar was er niemand te vinden met een ietsiepietsie meer IQquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Check Nadia bij Hollandse Zaken (nieuwe Rondom 10).
Joden erbij, alles, en dat vanwege een punt dat er niet is.
Wat maakt dat nou uit?quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bwoah, ze zijn er zelf ook niet vies van.
Dat zal allemaal wel. Ik wil gewoon niet in een Nederland wonen met allemaal "Alleen toegang voor blanken" bordjes in de etalage.quote:In discussies over de ene groep versus de andere, zijn het de personen uit land van herkomst in hart en nieren. Bij het UWV zijn het Nederlanders.
Ontzettende jankbal. Maak niet zo'n drama.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:54 schreef Klaudias het volgende:
Dat zal allemaal wel. Ik wil gewoon niet in een Nederland wonen met allemaal "Alleen toegang voor blanken" bordjes in de etalage.
Ik snap niet dat mensen in dit topic daar zo schaamteloos overheen stappen. Vonden jullie Zuid-Afrika en het zuiden van de VS vroeger echt zo tof?
Iets met een spijker en een kop.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ontzettende jankbal. Maak niet zo'n drama.
En ik denk dat meneer Kamerbeek niet in een land wil wonen waarin hij acht keer at gunpoint wordt beroofd tijdens het uitoefenen van zijn beroep. Waarbij hij bij de zevende keer een kogel mocht opvangen met zijn borstkas en de achtste keer een bouwput in werd gedonderd waarbij hij een lage laesie opliep. Waarbij niemand van overheidswege naar hem omkeek of achter de daders aanging. Maar nu, nu hij in wanhoop schreeuwt, valt iedereen over hem heen...
Ik herken het. Heb een discotheek gehad in het centrum van Amsterdam. Stukje achtergrond van mij: Nederlands, hier en daar wat joods bloed in de familie, stiefvader is een Algerijn, mn zusje is dus een halve bontkraag. M'n compagnon was een Israeli met een Marokkaanse vriendin (ja, het kan echt). Mijn vriendin is een west-friezin en mn personeel kwam uit alle windstreken, van Brazilië tot Turkije én Marokko. Veel multi-culti'er kan eigenlijk niet. Toch zijn we op een gegeven moment een Mocroquotum gaan hanteren. Meer dan drie in de zaak was binnen het half uur vechten. Vrijwel nooit problemen met Nederlanders, Turken, Antillianen en wat dies meer zij, maar meer dan drie Marokkaanse jongens in de zaak en de pest brak uit(tot een gijzeling van mijn personeel aan toe). Ik ben verantwoordelijk voor mijn gasten, mijn personeel, mijn omzet en mijn zaak. Dus toen hebben we gezegd: niet meer dan een handjevol en dan alleen als we ze kennen. Ik ben hier op Fok compleet afgebrand door types die dezelfde retoriek hanteren als jij nu doet. Maar doe het maar eens na, ga maar eens met je poten in de modder staan... en dan bedoel ik niet: "je broodje kebab halen bij die vriendelijke Egyptenaar od je boodschappen doen bij de fijne Turkse groentenboer". Die kennen we al en dat zijn inderdaad fijne mensen en hardwerkende ondernemers... Nee, loop eens mee in het OV, bij de winkelbeveliging, de politie of in de horeca.. dan praten we verder.
Of nog zoeentje: "waarom bel je de politie niet?" Simpel, als je die als horecaondernemer in Amsterdam te vaak binnenkrijgt, wordt je vergunning ingetrokken. Kortom, je staat er alleen voor en hebt dus twee keuzes: of weigeren, of je zaak veranderen in een fort, andere klanten wegjagen, meerdere keren per avond - met gevaar voor eigen leven en dat van personeel - met dis gasten liggen knokken en dan bij het naar huis gaan ook nog eens continu achterom kijken of er niet eentje achter je aan komt.. Dan is de keuze snel gemaakt hoor. Ik ( en hetzelfde geldt voor Kamerbeek, om weer terug te komen op het onderwerp) ben er niet om de puinhoop van de maatschappij op te ruimen. Ik heb m'n best gedaan (en Kamerbeek in het verleden ook) maar op een gegeven moment houdt het op. Dan kies je voor je eigen veiligheid. No matter what wijsneuzen als jij daarvan vinden.
Om de daad bij het woord te voegen: voor mijn volgende horloge rijd ik naar Kamerbeek toe. En met mij vele anderen, geloof me.
Kinderachtige troll.quote:
Vergeef me als ik zeg dat ik daar enige twijfels bij heb.quote:
Bovendien zal het niet zo ver komen dat het om een kleurtje gaat. Als er een Marokkaan met gemengde vriendengroep (jongens en meisjes) binnen wilde, zonder bontkraag, viel dat dan ook onder het 'Mocroquotum'? Of ging het om een bepaald type? Want die indruk krijg ik bij Kamerbeek. Hij zegt ook: ik heb genoeg Antilliaanse en Marokkaanse klanten, daar gaat het niet om. Het zijn de jonkies met bontkraagjes die eruit zien alsof ze dat spul niet kunnen bekostigen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:29 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Vergeef me als ik zeg dat ik daar enige twijfels bij heb.
Zonder dit in de zoveelste links/rechts discussie (die toch op niets uitloopt, zoals we allen weten) te laten verzanden wil ik je vragen om de volgende keer als er een dergelijk verhaal naar voren komt, je even probeert je in te leven in die ondernemer. Denk jij dat hij er op zit te wachten om door half Nederland voor rotte vis uitgemaakt te worden? Een winkelier wil in principe niemand uitsluiten. Hij heeft er belang bij om zoveel mogelijk mensen binnen te hebben. Een geweigerde klant (of sympathisant daarvan) koopt niets en da's zonde..
De arme man zit met de handen in het haar, is neergeschoten, mishandeld en zit nu in een rolstoel. Hij is wanhopig en dat kan ik mij - zie mijn verhaal - levendig voorstellen. Als ik zie hoe het Nederland van mijn jeugd - tolerant, vrolijk en vriendelijk - is veranderd in een achterdochtige, afgunstige, bij vlagen gevaarlijke samenleving, waarin niemand de ander het licht in de ogen gunt en waar politici van beide kanten alleen maar verder op elkaar inhakken voor eigen gewin, dan staan bijna de tranen in mijn ogen. En dan heb ik het niet over het Nederland van lang geleden hoor. Ik ben pas 36 en de zorgeloze jaren waar ik op doel waren de jaren '80 en '90.
Het is jammer en zonde. Het zou geweldig zijn als het tij eens keerde. Voordat er ook hier een malloot als in Noorwegen opstaat en we ons met zijn allen staan af te vragen hoe zoiets in godsnaam kon gebeuren...
Nee, zo ver zal het nooit komen inderdaad.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Bovendien zal het niet zo ver komen dat het om een kleurtje gaat. Als er een Marokkaan met gemengde vriendengroep (jongens en meisjes) binnen wilde, zonder bontkraag, viel dat dan ook onder het 'Mocroquotum'? Of ging het om een bepaald type? Want die indruk krijg ik bij Kamerbeek. Hij zegt ook: ik heb genoeg Antilliaanse en Marokkaanse klanten, daar gaat het niet om. Het zijn de jonkies met bontkraagjes die eruit zien alsof ze dat spul niet kunnen bekostigen.
Nou ja, het probleem is natuurlijk het hellende vlak waar je je op begeeft. Het begint met maatregelen die iedereen wel begrijpt, zoals bij Kamerbeek of destijds bij mij. Maar er moet wel worden ingegrepen, want het is wèl de verkeerde weg...quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:39 schreef Taurus het volgende:
Bovendien zal het niet zo ver komen dat het om een kleurtje gaat. Als er een Marokkaan met gemengde vriendengroep (jongens en meisjes) binnen wilde, zonder bontkraag, viel dat dan ook onder het 'Mocroquotum'? Of ging het om een bepaald type? Want die indruk krijg ik bij Kamerbeek. Hij zegt ook: ik heb genoeg Antilliaanse en Marokkaanse klanten, daar gaat het niet om. Het zijn de jonkies met bontkraagjes die eruit zien alsof ze dat spul niet kunnen bekostigen.
Maar ik heb ook geen oplossing, ik hoor van jou tot nu toe ook geen oplossing, en de politiek heeft ook geen (snelle) oplossing. Wat had de politiek moeten doen volgens jou dan? Het is toch echt óf met de jeugd bezig zijn (scholen, achter de voordeur, wat nu gebeurt) óf het land uit. Ik ben van dat laatste toch echt geen voorstander, strenger straffen helpt volgens mij niet, en ik erken het probleem wel met de Marokkaanse jeugd maar ik kan nogmaals geen andere oplossing bedenken dan de vreedzame, langzame, brave oplossing van praten, educatie en gezinsbegeleiding. Maar daar merk je niet binnen een paar maanden de resultaten van, iets wat Wilders wel kan beloven (maar niet realiseren), en daar maakt hij dan ook handig gebruik van.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nou ja, het probleem is natuurlijk het hellende vlak waar je je op begeeft. Het begint met maatregelen die iedereen wel begrijpt, zoals bij Kamerbeek of destijds bij mij. Maar er moet wel worden ingegrepen, want het is wèl de verkeerde weg...
Het zou politici aan beide zijden sieren als ze zich eens écht voor de samenleving zouden inzetten. Als de gevestigde orde een paar jaar eerder de schellen van de ogen had laten vallen, hadden types als Wilders geen voedingsbodem gehad. Ik heb het al eerder gezegd en hier herhaal ik het nog maar eens: Wilders is geen oorzaak, Wilders is een gevolg.
Als de politiek niet zo'n haaienvijver was geweest, ik iets meer zelfbeheersing had gehad, niet chantabel zou zijn én iets meer opleiding had genoten, zou ik zeker overwegen de politiek in te gaan. Nu zit dat er helaas niet in. Bij het eerst vragenuurtje zou ik alleen maar links en rechts oorvijgen uitdelen
Dit vind ik dus ook geen oplossing.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:26 schreef kontknager het volgende:
De enige manieren om het aantal overvallen te laten dalen is om harder te straffen, en legaal wapenbezit te bevorderen. Kappen dus met dat idiote geweldsmonopolie.
Het is toch te zot voor woorden dat je neergeschoten kan worden omdat alleen de politie zichzelf effectief mag verdedigen?
Eens. Een snelle oplossing is er niet. Mijn oplossing was quick and dirty en werkte op macronivo. Als we het zouden doortrekken naar het hele land, dan krijg je inderdaad waar Klaudias zo tegen ageert; bordjes boven elke deur. En ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand écht op die oplossing zit te wachten.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:20 schreef Taurus het volgende:
Maar ik heb ook geen oplossing, ik hoor van jou tot nu toe ook geen oplossing, en de politiek heeft ook geen (snelle) oplossing. Wat had de politiek moeten doen volgens jou dan? Het is toch echt óf met de jeugd bezig zijn (scholen, achter de voordeur, wat nu gebeurt) óf het land uit. Ik ben van dat laatste toch echt geen voorstander, strenger straffen helpt volgens mij niet, en ik erken het probleem wel met de Marokkaanse jeugd maar ik kan nogmaals geen andere oplossing bedenken dan de vreedzame, langzame, brave oplossing van praten, educatie en gezinsbegeleiding. Maar daar merk je niet binnen een paar maanden de resultaten van, iets wat Wilders wel kan beloven (maar niet realiseren), en daar maakt hij dan ook handig gebruik van.
En wat vinden jullie hiervan?quote:overval op juwelier verijdeld aan centraal station
18:28 Update
Vanmiddag rond 11.30u is op de hoek van de De Keyserlei en het Astridplein een overval op een juwelier verijdeld door andere juweliers en omstanders. Volgens getuigen werden de overvallers hard aangepakt en vervolgens gewond afgevoerd.
Bij juwelier Abai kwamen twee mannen binnen die gekleed waren als postbeambten. De juwelier kreeg in de mot dat er iets niet klopte en sloeg alarm. Er ontstond een gevecht in de juwelierszaak, waarbij de eigenaar gewond raakte aan het gezicht.
Massagevecht
De buurman hoorde het lawaai en kwam tussenbeide. Daarop zetten de overvallers het op een lopen. Ze hadden geen buit gemaakt en waren niet gewapend. Terwijl ze probeerden te vluchten op de fiets, stormden verschillende juweliers van in de buurt de straat op. Die konden de overvallers overmeesteren, en deelden rake klappen uit. Een getuige gewaagde zelfs van "een massagevecht waar wel minstens 30 mensen bij betrokken waren".
Een politiepatrouille in burger die in de buurt was, kon de overvallers, met behulp van de omstanders, aanhouden en wachtte op versterking. Beide overvallers en de eigenaar van de zaak zijn naar het ziekenhuis gebracht voor verzorging. Volgens getuigen was een overvaller er erg aan toe en baadde zijn gezicht in het bloed.
De verdachten zullen vandaag later op de dag verhoord worden en het labo voerde een sporenonderzoek uit. Over de identiteit van de overvallers is voorlopig niets geweten.
DVD
Foto's: Dirk Kerstens
Waarom hebben we geen schandblokken meer ? Daar hadden ze de overvallers prima in kunnen zetten. Ik begin wel een tomatenhandel ernaast.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:55 schreef monkyyy het volgende:
Juweliers en omstaanders schoppen overvallers de tering in
[..]
En wat vinden jullie hiervan?
niet slim gedaan door de buurtquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:55 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Maar die overvallers zullen echt wel twee keer nadenken voordat ze daar weer een voet in de straat zetten. Dus prima afloop.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 04:24 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
niet slim gedaan door de buurt
Gaan ze gewoon naar een andere juwelier.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar die overvallers zullen echt wel twee keer nadenken voordat ze daar weer een voet in de straat zetten. Dus prima afloop.
erhm nee... dat was het pas geweest als ze onder burgerarrest aan team blauw werden afgeleverd en door de rechtbank tot de nodige jaartjes brommen veroordeeld werden.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar die overvallers zullen echt wel twee keer nadenken voordat ze daar weer een voet in de straat zetten. Dus prima afloop.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 05:31 schreef VanishedEntity het volgende:
erhm nee... dat was het pas geweest als ze onder burgerarrest aan team blauw werden afgeleverd en door de rechtbank tot de nodige jaartjes brommen veroordeeld werden.
Ik vind het eigenlijk jammer dat ze die overallers niet wat zwaarder hebben toegetakeld, een paar verbrijzelde knieschijven en ze proberen het nooit meer.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:55 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn doet dat me goed.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:55 schreef monkyyy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:55 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik lig in een deuk wanneer het idd gewoon postbeambten waren. Ze droegen geen wapens nlquote:Bij juwelier Abai kwamen twee mannen binnen die gekleed waren als postbeambten.
Een overvaller die op klaarlichte dag zonder wapen een buit wil roven?quote:Ze hadden geen buit gemaakt en waren niet gewapend
Wat is er eigenlijk gebeurd met de overvallers die wel overvallers waren?Die de eigenaar mishandeld hebben?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 05:31 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
erhm nee... dat was het pas geweest als ze onder burgerarrest aan team blauw werden afgeleverd en door de rechtbank tot de nodige jaartjes brommen veroordeeld werden.
Het woord lynchpartij vind ik idd overdreven. Wanneer overvallers wapens bij zich droegen, en met meerdere daders 1 man te grazen willen nemen en willen stelen, dan kan je beter van een lynchpartij spreken en zou zo bestraft moeten worden. Ik begrijp dus heel goed dat bedrijven een soort van teambuilding organiseren tegen dat geteisem.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:08 schreef Klaudias het volgende:
Als dertig mensen op een overvaller in beginnen te slaan dan spreken we niet meer over zelfverdediging maar over een lynchpartij.
Ok, ik overdrijf wat, maar het is wel excessief geweld.
Of ze zorgen ervoor dat ze volgende keer wel zwaar bewapend zijn...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |