abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99339249
Natuurlijk.. Als ie scholieren had geweigerd was er niks aan de hand geweest, maar nu het marokkanen zijn is het hele land weer in rep en roer :')

De huur van dat pand wordt niet betaald van belastinggeld, dat doet die man van zijn eigen geld. Dan mag hij ook bepalen wie ie wel en niet binnen laat :Y
pi_99339335
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:29 schreef LoggedIn het volgende:
Natuurlijk.. Als ie scholieren had geweigerd was er niks aan de hand geweest, maar nu het marokkanen zijn is het hele land weer in rep en roer :')

De huur van dat pand wordt niet betaald van belastinggeld, dat doet die man van zijn eigen geld. Dan mag hij ook bepalen wie ie wel en niet binnen laat :Y
Nee, legaal gezien niet. Verkoopweigering op basis van racisme of discriminatie is strafbaar.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_99339351
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Want alle andere juweliers die niet dit beleid volgen zijn of gaan failliet. LXIV logica om bepaalde vreemde zaken goed te praten.
vraag eens aan juweliers welke afkomst de meeste overvallers hebben....
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 21:30:30 #279
249559 crew  Lavenderr
pi_99339374
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:28 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Gedeeltelijke dwarsleasie. En hoe tragisch het ook is, het is geen directe verwonding van de overvaller.
Hij viel tijdens een confrontatie met een overvaller.
Das waar, de overvaller kon er niets aan doen. On-ge-lo-fe-lijk dat je dit verdedigt. Kan er met mijn pet niet bij :o
pi_99339413
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:30 schreef dadida het volgende:

[..]

vraag eens aan juweliers welke afkomst de meeste overvallers hebben....
Vraag jij het eens aan de juweliers.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99339434
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Das waar, de overvaller kon er niets aan doen. On-ge-lo-fe-lijk dat je dit verdedigt. Kan er met mijn pet niet bij :o
Hij geeft de feiten weer, niks "verdedigen".
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 11 juli 2011 @ 21:32:03 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99339479
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:28 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Gedeeltelijke dwarsleasie. En hoe tragisch het ook is, het is geen directe verwonding van de overvaller.
Hij viel tijdens een confrontatie met een overvaller.
En heeft hij zelf voor die confrontatie gekozen? Het is toch de overvaller die naar binnen gaat? Frappant dat mensen zoals jij wél hard staan te roepen "ophangen die winkelier" als tijdens die confrontatie deze knuffelmarokkaan een breuk had opgelopen.
The End Times are wild
pi_99339546
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:30 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Nee, legaal gezien niet. Verkoopweigering op basis van racisme of discriminatie is strafbaar.
Legaal gezien? :P Maar helaas; een winkelier mag zelf bepalen wie hij wel en niet binnen laat.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:33:30 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99339588
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Legaal gezien? :P Maar helaas; een winkelier mag zelf bepalen wie hij wel en niet binnen laat.
Nee, dat mag hij niet (op basis van geloof, ras etc.). Een winkel is ook een openbare gelegenheid. Het is geen woonhuis.
The End Times are wild
pi_99339608
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

En heeft hij zelf voor die confrontatie gekozen? Het is toch de overvaller die naar binnen gaat? Frappant dat mensen zoals jij wél hard staan te roepen "ophangen die winkelier" als tijdens die confrontatie deze knuffelmarokkaan een breuk had opgelopen.
Hij is er achteraan gaan rennen en viel op een kutplek. Dus is het geen direct gevolg van de overval zelf. Neemt niet weg dat het kut is voor de persoon natuurlijk. Ik snap niet dat zulke feiten weergeven al tot het "knuffelen" van de dader is verheven. Als je dat zegt, dan heb je echt een soort van minderwaardigheidscomplex.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99339659
kan iemand me nog eens uitleggen welke toegevoegde waarde marokkanen hebben voor de samenleving?
pi_99339703
Goed plan van deze ondernemer ^O^
De criminele Marokkaanse jeugd is een structureel probleem waar de overheid niks aan doet. Niet raar dat dit soort initiatieven dan ontstaan.
pi_99339718
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:34 schreef dadida het volgende:
kan iemand me nog eens uitleggen welke toegevoegde waarde marokkanen hebben voor de samenleving?
Welke toegevoegde waarde heb jij eigenlijk voor de samenleving? ;)
pi_99339729
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Welnee, laat de berechting maar aan de daarvoor aangestelde mensen over.
pi_99339847
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat mag hij niet (op basis van geloof, ras etc.). Een winkel is ook een openbare gelegenheid. Het is geen woonhuis.
Eh, dat is het voor de wet juist wel. :')
  maandag 11 juli 2011 @ 21:37:31 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99339868
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij is er achteraan gaan rennen en viel op een kutplek. Dus is het geen direct gevolg van de overval zelf. Neemt niet weg dat het kut is voor de persoon natuurlijk. Ik snap niet dat zulke feiten weergeven al tot het "knuffelen" van de dader is verheven. Als je dat zegt, dan heb je echt een soort van minderwaardigheidscomplex.
Ik vind dat wel een direct gevolg van de overval, aangezien hij daar niet gerend had als er geen overval geweest was. Dat mag bijv. best wel meetellen in de strafmaat voor de dader. Dat de dader dit niet opzettelijk deed neem ik van je aan, maar expliciet nam hij wel het risico op letsel bij het slachtoffer door het plegen van de overval an sich.
The End Times are wild
pi_99339881
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke toegevoegde waarde heb jij eigenlijk voor de samenleving? ;)
ik en mijn familie studeren/werken en worden gewaardeerd door de omgeving
  maandag 11 juli 2011 @ 21:39:40 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99340027
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, dat is het voor de wet juist wel. :')
Ik denk het niet. Waarom doen discotheken dan zoveel moeite om 'besloten clubs' te zijn om Marokkanen buiten te houden? Als bedrijven als privé-terrein zouden gelden en de eigenaren zelf mochten weten wie ze binnenlieten en op welke criteria was dat toch helemaal niet nodig?
Bovendien zijn er genoeg aanklachten geweest (met hierop volgende boetes) richting etablissementen die geen toegang verleenden aan lichtgetinten. Je mag als winkelier dus geen mensen weigeren op hun huidskleur.
The End Times are wild
pi_99340046
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een direct gevolg van de overval, aangezien hij daar niet gerend had als er geen overval geweest was. Dat mag bijv. best wel meetellen in de strafmaat voor de dader. Dat de dader dit niet opzettelijk deed neem ik van je aan, maar expliciet nam hij wel het risico op letsel bij het slachtoffer door het plegen van de overval an sich.
Maar dat hij in een bouwput zou vallen is geen logisch, overzichtelijk gevolg voor de dader. Ik weet bovendien niet hoe de man overvallen is en of de overvallers uberhaupt wel bewapend waren. Dergelijke feiten kan je niet zomaar iemand aanrekenen, hoe ernstig de voorgaande gebeurtenissen ook zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99340147
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar dat hij in een bouwput zou vallen is geen logisch, overzichtelijk gevolg voor de dader. Ik weet bovendien niet hoe de man overvallen is en of de overvallers uberhaupt wel bewapend waren. Dergelijke feiten kan je niet zomaar iemand aanrekenen, hoe ernstig de voorgaande gebeurtenissen ook zijn.
Inderdaad. Stel je voor dat je een reep chocolade jat en bij daarop volgende achtervolging komt de eigenaar van de winkel om door een val. Dan spreekt men ook niet van doodslag.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  maandag 11 juli 2011 @ 21:42:00 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99340185
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat dit precies zou gebeuren niet natuurlijk. En ik neem ook niet aan dat dit de bedoeling van de dader was. Maar als jij een overval pleegt (per definitie gewelddadig) en in de loop der gebeurtenissen valt een gewonde of dode, dan vind ik dat je dus ook hiervoor verantwoordelijk bent. Jij hebt immers het initiatief ertoe genomen. En dat bij overvallen vaker gewonden en doden vallen dan bij het eerlijk kopen van een pak vla mag als bekend verondersteld worden.
The End Times are wild
pi_99340228
Het overgrote deel van Nederland is dat Marokkaanse/Neger straatgajes spuugzat, maar moet met lede ogen toezien hoe de politiek (ja, ook de PVV) en zelfs agenten op straat gewoon te bang zijn om hun vingers er aan te branden. Maar ja, politiek correct blijven tegenover die arme jongens die het allemaal niet zo bedoeld hebben he. :') En maar roepen, "Er moet streng worden opgetreden!" :')

Nu krijg je dus dat mensen hun eigen oplossingen gaan bedenken. En dat begint met het gajes gewoon te weigeren, en eindigt met een pistool onder de balie. :{ En alleen maar omdat politie en justitie niks doet. Ja, mensen ontmoedigen om aangifte tegen criminelen te doen "want je krijgt er toch maar problemen mee." :r

Opstelten kan blijven brommen dat er steeds meer oplossingen komen, vooralsnog merk je er maar bar weinig van. :N

Mensen gaan het recht in eigen hand nemen. En god verhoede dat dat verkeerd uit gaat pakken...
pi_99340335
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat dit precies zou gebeuren niet natuurlijk. En ik neem ook niet aan dat dit de bedoeling van de dader was. Maar als jij een overval pleegt (per definitie gewelddadig) en in de loop der gebeurtenissen valt een gewonde of dode, dan vind ik dat je dus ook hiervoor verantwoordelijk bent. Jij hebt immers het initiatief ertoe genomen. En dat bij overvallen vaker gewonden en doden vallen dan bij het eerlijk kopen van een pak vla mag als bekend verondersteld worden.
Dat is geheel aan de rechter die alle feiten kent en daarmee dus ook alle gebeurtenissen in scenes kan hakken. Het zou mij in ieder geval niet verbazen als de rechter zegt dat de overval was geindigd op het moment dat ze de winkel hadden verlaten en dat het op eigen initiatief achtervolgen van de daders voor eigen rekening is. Klinkt misschien stom, maar eigenrichting is dan ook niet iets waar het recht dol op is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99340354
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:00 schreef LXIV het volgende:
Als hetzelfde mij overkomen was dan had ik er allang de brui aangegeven en lekker op een uitkering van de Nederlandse staat mijn dagen gesleten. Dat is het gemakkelijkste en het veiligste.

Dat deze man dit niet doet siert hem. Hij wil blijkbaar een statement hiermee maken, want veel erop vooruitgaan zal hij niet.
Nu ja, hij zal wel niet kunnen. Stoppen met een zaak is nog niet zo makkelijk, je krijgt nog 3 jaar lang de fiscus achter je aan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99340359
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:37 schreef dadida het volgende:

[..]

ik en mijn familie studeren/werken en worden gewaardeerd door de omgeving
En wat heeft de samenleving daar wat aan? Was die slechter af geweest als jij er niet was geweest? Zo nee, had je dan nooit geboren moeten worden?

Ik vind niet dat je zulke vragen moet stellen. Niet gericht aan jou, en dus ook niet gericht aan elke andere geboren en getogen Nederlander. Ook niet als opa en oma toevallig in Marokko wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')