abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99363739
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor die man is het waarschijnlijk dus wel een oplossing. Bovendien selecteert hij niet enkel op huidskleur, maar op de combinatie huidskleur/leeftijd/kleding (waarschijnlijk). Zoiets kun je ook profiling noemen. De kans dat een 20-jarige Marokkaan met bontkraag en petje iets kwaads in de zin heeft is voor hem nu eenmaal groter dan dat een 60-jarige Nederlandse vrouw met een bontkraag en een hoedje dat heeft.
True, maar dat is niet alleen bij juwelieren het geval.
Het "kwaad in de zin hebben" is niet het enige argument, want zodra zijn omzet voor een groot deel afhankelijk zou zijn van die groep, zou hij niet overgaan tot een dergelijke maatregel.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:37:06 #102
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_99364263
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef dadida het volgende:

[..]

ze associeren zich ook niet met nederland maar zetten zich er tegen af.

Op wie doel je nu eigenlijk, met 'ze'? :?
Krekker is de bom!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:47:07 #103
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_99364638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:14 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Na 8 keer noem ik dat overlevingsinstinct.
Wat wil je, dat die man vandaag of morgen doodgeschoten wordt puur om het linkse ideale beeld in stand te houden?
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat hem is overkomen, maar als hij dat mag, mag iedereen het. Dan krijg je praktijken zoals in de VS tot in de jaren '60. Waar ik wel voor ben is dat mensen geweld mogen gebruiken tegen overvallers.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor die man is het waarschijnlijk dus wel een oplossing. Bovendien selecteert hij niet enkel op huidskleur, maar op de combinatie huidskleur/leeftijd/kleding (waarschijnlijk). Zoiets kun je ook profiling noemen. De kans dat een 20-jarige Marokkaan met bontkraag en petje iets kwaads in de zin heeft is voor hem nu eenmaal groter dan dat een 60-jarige Nederlandse vrouw met een bontkraag en een hoedje dat heeft.
Maar je hebt ook genoeg Nederlandse jongeren die zich als tokkies gedragen.

Daar is een hele simpele oplossing voor: kleding voorschriften en een minimum leeftijd van 21 jaar oid. Beide zijn geen willekeur, maar je bent op zoek naar serieuze klanten.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:51:10 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99364776
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:47 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Maar je hebt ook genoeg Nederlandse jongeren die zich als tokkies gedragen.

Daar is een hele simpele oplossing voor: kleding voorschriften en een minimum leeftijd van 21 jaar oid. Beide zijn geen willekeur, maar je bent op zoek naar serieuze klanten.
Dat zou ook veel eenvoudiger zijn. Gewoon zeggen dat je een selectief deurbeleid voert, maar niet zeggen dat het om Marokkanen gaat. Dan zal iedereen dat begrijpen en is het geen punt.
Als ik iets op marktplaats verkoop en ik krijg een mailtje in het Engels of heel slecht Nederlands, dan antwoord ik ook gewoon niet.

Dat heeft hij echter niet zo genoemd en daarom denk ik ook dat hij dit juist doet om een statement te maken en aandacht te vragen voor zijn situatie.
The End Times are wild
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:22:01 #105
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_99366029
In Vietnam barst het van de goldshops. In die goldshops ligt vaak letterlijk voor tonnen aan goud en dollars en je kan er zo in en uit lopen, het goud is met een beetje geluk afgeschermd van de klant door een glazen vitrine maard an heb je het wel gehad, dan heb je het ook over goudstaafjes by the way en dus niet alleen over ringen. In de bank ligt er ook voor tienduizenden aan contanten onder het bureau van de baliemedewerker.

Met een onderlaag van miljoenen mensen die rond moeten komen van een paar dollar per dag is het aantal overvallen er alsnog vrijwel nul. Een bankoverval is er volgens mij zelfs nog nooit geweest of in ieder geval niet in de vier jaar dat ik er gewoond heb.

In Nederland hoeven we niet rond te komen van een paar dollar per dag. Toch worden de kluizen in onze banken afgeschermd door middel van tijdssloten, wordt in de supermarkt het briefgeld weggezogen en doen tankbedienden 's nachts hun werk achter kogelvrij glas. Helpen doet het allemaal voor geen meter en het trieste dieptepunt is nog wel dat je als juwelier/nachtwinkel/sigarenwinkel in een meer dan middelgrote stad in Nederland er vrijwel vanuit kan gaan dat je zo nu en dan overvallen wordt.

In plaats van dat we ons daar druk over maken wordt er vanachter een toetsenbord geneuzeld over het feit dat een juwelier geen volk meer binnen wenst te laten dat voldoet aan het daderprofiel dat hem al 8 keer heeft beroofd waarbij hij op zijn minst één keer dood had kunnen zijn. Wat een vreselijke vent inderdaad. Hoe durft hij!
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_99366127
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:22 schreef Hanoying het volgende:
In Vietnam barst het van de goldshops. In die goldshops ligt vaak letterlijk voor tonnen aan goud en dollars en je kan er zo in en uit lopen, het goud is met een beetje geluk afgeschermd van de klant door een glazen vitrine maard an heb je het wel gehad, dan heb je het ook over goudstaafjes by the way en dus niet alleen over ringen. In de bank ligt er ook voor tienduizenden aan contanten onder het bureau van de baliemedewerker.

Met een onderlaag van miljoenen mensen die rond moeten komen van een paar dollar per dag is het aantal overvallen er alsnog vrijwel nul. Een bankoverval is er volgens mij zelfs nog nooit geweest of in ieder geval niet in de vier jaar dat ik er gewoond heb.
Hoe komt het daar dan?

Dubai bestaat voor zo'n 80% uit ongeschoolde/laaggeschoolde immigranten. En nauwelijks criminaliteit

Waar ligt het dan aan? Aan de mentaliteit? Die daar "werken voor je geld is" en hier "pak maar zoveel als je pakken kan"? Het lijkt mij dat de Westerse landen iets grondig fout doen in de aanpak en behandeling van criminaliteit.
pi_99366321
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:07 schreef Space-Chinees het volgende:

Enige dat helpt is de pakkans te verhogen. Hoe groter de pakkans, hoe minder mensen het zullen overwegen.
De pakkans kan je nooit tot 100% verhogen. Zo lang de mogelijkheid bestaat om snel geld te verdienen bij winst tegen een paar maanden luxe cel bij verlies zal je altijd jongeren hebben die de gok wagen. Iedereen in Nederland kan zijn basisbehoeften voldoen. Men steelt dus niet om geld voor onderdak te verkrijgen, maar men steelt om snel geld te verdienen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:35:09 #108
194833 Hanoying
pi_99366604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe komt het daar dan?

Dubai bestaat voor zo'n 80% uit ongeschoolde/laaggeschoolde immigranten. En nauwelijks criminaliteit

Waar ligt het dan aan? Aan de mentaliteit? Die daar "werken voor je geld is" en hier "pak maar zoveel als je pakken kan"? Het lijkt mij dat de Westerse landen iets grondig fout doen in de aanpak en behandeling van criminaliteit.
Ik weet niet waar het aan ligt. aan "de harde straffen in dat soort landen" is in het geval van China en Vietnam ook een dooddoener want als je de keuze hebt tussen je hele leven rijst planten voor 2 dollar per dag of één keer een risico nemen waarbij je potentieel met een paar ton wegkomt dan schrikt de hoogte van de straf echt niet af.

Overigens zijn er in hanoi wel weer zakkenrollers en brommerdieven en zo, daarin doet Hanoi weer niet veel onder voor Amsterdam.. Maar echte overvallen met gebruik van geweld en/of bedreiging van een wapen komen er simpelweg bijna niet voor.
pi_99366765
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:35 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik weet niet waar het aan ligt. aan "de harde straffen in dat soort landen" is in het geval van China en Vietnam ook een dooddoener want als je de keuze hebt tussen je hele leven rijst planten voor 2 dollar per dag of één keer een risico nemen waarbij je potentieel met een paar ton wegkomt dan schrikt de hoogte van de straf echt niet af.

Overigens zijn er in hanoi wel weer zakkenrollers en brommerdieven en zo, daarin doet Hanoi weer niet veel onder voor Amsterdam.. Maar echte overvallen met gebruik van geweld en/of bedreiging van een wapen komen er simpelweg bijna niet voor.
Ja, daarom vergelijk ik liever rijke landen met andere rijke landen. Ik haal daarom nooit voorbeelden als China en Vietnam aan, maar rijke landen als Dubai, Qatar, Singapore, Japan. Het opmerkelijke is dat deze landen zeer hard straffen, waarbij 3 vd 4 landen ook nog een substantieel deel aan immigranten huisvest. Desondanks is de criminaliteit in deze landen zeer laag. Het zal wel niet 100% aan de hoge straffen liggen, maar wellicht is het wel een factor. Daarom zou ik alle Westerse landen adviseren om studies naar hoge straffen mbt criminaliteit te laten verrichten, want de huidige aanpak van Westerse landen inzake criminaliteit is allesbehalve werkend.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:46:20 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99367028
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:39 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, daarom vergelijk ik liever rijke landen met andere rijke landen. Ik haal daarom nooit voorbeelden als China en Vietnam aan, maar rijke landen als Dubai, Qatar, Singapore, Japan. Het opmerkelijke is dat deze landen zeer hard straffen, waarbij 3 vd 4 landen ook nog een substantieel deel aan immigranten huisvest. Desondanks is de criminaliteit in deze landen zeer laag. Het zal wel niet 100% aan de hoge straffen liggen, maar wellicht is het wel een factor. Daarom zou ik alle Westerse landen adviseren om studies naar hoge straffen mbt criminaliteit te laten verrichten, want de huidige aanpak van Westerse landen inzake criminaliteit is allesbehalve werkend.
Het scheelt nogal waar je die immigranten vandaan haalt. Of je ze uit de Fillipijnen, Vietnam, etc vandaan haalt (zoals de landen die jij noemt) of uit Noord-Afrika, Somalië, Nigeria etc.
The End Times are wild
pi_99367240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]
Dat ligt aan het niet-Nederlands voelen van die gasten. Het boeit ze niets. Ze zien ons niet als 1 van hun. Dus hebben ze er schijt aan. Pakken wat je pakken kan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99367323
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het scheelt nogal waar je die immigranten vandaan haalt. Of je ze uit de Fillipijnen, Vietnam, etc vandaan haalt (zoals de landen die jij noemt) of uit Noord-Afrika, Somalië, Nigeria etc.
Dat zou heel goed kunnen, maar ook als je de Marokkanen en de Antilianen wegstreept, blijft er nog behoorlijk wat criminaliteit in Westerse landen over.

In de Westerse landen heeft iedereen onderdak en een bord eten. Men steelt dus niet om basisbehoeften, maar men steelt (overvallen, inbraken) om snel geld te kunnen verdienen. Je maakt een snelle kosten-baten analyse: bij winst een paar ton of miljoen aan euro's vs bij verlies een paar maanden in een luxe cel vs. je hand wordt eraf gehakt waarbij een normaal leven zowat onmogelijk wordt.

Waar ik overigens niet voor het afhakken van handen ben, het is slechts als voorbeeld.
pi_99367416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat ligt aan het niet-Nederlands voelen van die gasten. Het boeit ze niets. Ze zien ons niet als 1 van hun. Dus hebben ze er schijt aan. Pakken wat je pakken kan.
Wat raar dan dat alleen jonge jongens daar last van hebben.

Denk idd dat zwaarder straffen zal helpen. Iemand noemde als voorbeeld Vietnam, waar dit soort dingen niet gebeuren, maar daar wil je ook niet in de gevangenis terechtkomen...
pi_99367443
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Mwauh, in Amsterdam overvallen Marokkanen ook regelmatig Turkse ondernemers. Het zal bij Marokkanen wellicht een rol spelen, maar ook dan, in Amsterdam overvallen Marokkanen ook niet-Nederlandse bevolkingsgroepen.

Dat schijt hebben aan land X kan je het beste voorkomen door men een doel in hun leven te geven, namelijk legaal geld verdienen. In Dubai is het simpel: de immigranten komen uit arme landen waar het arme deel minder dan $2 per dag verdient. Als je in Dubai meer kan verdienen, dan houd je je wel koest. Immers, bij criminaliteit wordt je zeer hard gestraft waardoor je niet meer voor jezelf en je gezin kan zorgen. Dus dat stelen je wel uit je hoofd. Sterker nog, je bent het land dankbaar, omdat je een stuk meer geld kan verdienen dan in je land van herkomst.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:00:50 #115
194833 Hanoying
pi_99367549
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is één punt maar daarnaast zijn Qatar en Dubai niet vergelijkbaar met wat dan ook. De oorspronkelijke bevolking werkt er niet maar krijgt zijn geld voor niets, ze zijn nog te lui om te sporten. De blanken managen er de boel en verdienen vrij veel geld en de arbeiders doen eigenlijk niet eens met de maatschappij mee maar zijn er om zo hard mogelijk te werken voor zo weinig mogelijk geld. Hun paspoort wordt bij binnenkomst afgepakt, ze slapen in hun eigen "steden" (lees met zijn tienen op één kamer zonder airco, een gat in de grond als toilet) en de gezondheidszorg voor arbeiders is er vervangen door het credo "als je ziek bent krijg je ook niet betaald en zoek je het verder maar uit".

Qatar en Dubai zijn rotlanden en moeten niet als voorbeeld dienen van wat dan ook. Dat ze maar snel in elkaar mogen zakken..

Singapore en Japan is weer een heel ander verhaal natuurlijk.. Singapore, de vriendelijke dicatatuur O+ O+ O+ (ik vind het echt een superland)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:01:43 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99367577
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

True, maar dat is niet alleen bij juwelieren het geval.
Het "kwaad in de zin hebben" is niet het enige argument, want zodra zijn omzet voor een groot deel afhankelijk zou zijn van die groep, zou hij niet overgaan tot een dergelijke maatregel.
Sterker nog, zijn leven is afhankelijk van het uitblijven van die groep
pi_99367660
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:00 schreef Hanoying het volgende:
Hun paspoort wordt bij binnenkomst afgepakt, ze slapen in hun eigen "steden" (lees met zijn tienen op één kamer zonder airco, een gat in de grond als toilet) en de gezondheidszorg voor arbeiders is er vervangen door het credo "als je ziek bent krijg je ook niet betaald en zoek je het verder maar uit".

Qatar en Dubai zijn rotlanden en moeten niet als voorbeeld dienen van wat dan ook. Dat ze maar snel in elkaar mogen zakken..
Ja, natuurlijk zijn het rotlanden en hun arbeidsomstandigheden zijn verre van perfect in een beschaafd land. Echter, de immigranten in Dubai hebben een doel in hun leven/bestaan aldaar: namelijk legaal geld verdienen, waarbij je in Dubai meer kan verdienen dan in je land van herkomst.

Nu kan je in Nederland ook meer geld verdienen dan in Marokko of op de Antillen, maar de keus tussen meer geld verdienen vs. de criminaliteit in gaan, wordt wel heel erg gemakkelijk gemaakt: je kan kiezen voor 40 uur per week studeren en dan slechts 2000/3000 netto p.m. door te torenhoge belastingen verdienen of een snelle kraak zetten waarbij je een paar ton of zelfs een paar miljoen buit kan maken, op straffe van een paar maanden luxe cel als je gepakt wordt. En als je gepakt wordt, kan je na vrijlating het gewoonweg opnieuw proberen om een snelle kraak te zetten.

Oplossing: het volgen van een opleiding en/of studie veel aantrekkelijker maken door de beloning groter te maken door de belastingen te verlagen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:17:01 #118
194833 Hanoying
pi_99368121
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk zijn het rotlanden en hun arbeidsomstandigheden zijn verre van perfect in een beschaafd land. Echter, de immigranten in Dubai hebben een doel in hun leven/bestaan aldaar: namelijk legaal geld verdienen, waarbij je in Dubai meer kan verdienen dan in je land van herkomst.

Nu kan je in Nederland ook meer geld verdienen dan in Marokko of op de Antillen, maar de keus tussen meer geld verdienen vs. de criminaliteit in gaan, wordt wel heel erg gemakkelijk gemaakt: je kan kiezen voor 40 uur per week studeren en dan slechts 2000/3000 netto p.m. door te torenhoge belastingen verdienen of een snelle kraak zetten waarbij je een paar ton of zelfs een paar miljoen buit kan maken, op straffe van een paar maanden luxe cel als je gepakt wordt. En als je gepakt wordt, kan je na vrijlating het gewoonweg opnieuw proberen om een snelle kraak te zetten.

Oplossing: het volgen van een opleiding en/of studie veel aantrekkelijker maken door de beloning groter te maken door de belastingen te verlagen.
Die mislukte crimineeltjes maken over het algemeen helemaal geen tonnen of miljoenen buit. Ze houden eerder de plaatselijke sigarenboer of nachtwinkel onder schot voor een paarhonderd euro dan dat ze daadwerkelijk met een paar ton wegkomen.

Dat je met lagere belastingen een oplossing hebt is natuurlijk onzin. Die jongens hebben toch een toekomst van nul komma nul, of de belastingschijven nu op 52, 42 of 30 % staan maakt ze helemaal niets uit.

Verder wil ik je geen illusies ontnemen hoor maar de meeste van die gastjes is daadwerkelijk ontzettend dom. Ze kunnen nog geen werkwoord juist vervoegen en dat heeft maar weinig te maken met hun achtergrond. Er gaan misschien een paar fantastische uitbeners en postsorteerders aan verloren maar veel "Will Hunting's" lopen er niet tussen.
pi_99368303
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:17 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Die mislukte crimineeltjes maken over het algemeen helemaal geen tonnen of miljoenen buit. Ze houden eerder de plaatselijke sigarenboer of nachtwinkel onder schot voor een paarhonderd euro dan dat ze daadwerkelijk met een paar ton wegkomen.
Dan nog, doe dit 10x heb je hebt al enkele duizenden euro's buitgemaakt.

Het verschil tussen beloning door criminaliteit vs. beloning door werk is gewoonweg te klein.

quote:
Dat je met lagere belastingen een oplossing hebt is natuurlijk onzin. Die jongens hebben toch een toekomst van nul komma nul, of de belastingschijven nu op 52, 42 of 30 % staan maakt ze helemaal niets uit.
Onzin. Er zat zijn van zulke jongeren die na een behandeling van VMBO via MBO naar het HBO opklimmen, waarna ze legaal een eigen inkomen kunnen verdienen.

quote:
Verder wil ik je geen illusies ontnemen hoor maar de meeste van die gastjes is daadwerkelijk ontzettend dom. Ze kunnen nog geen werkwoord juist vervoegen en dat heeft maar weinig te maken met hun achtergrond. Er gaan misschien een paar fantastische uitbeners en postsorteerders aan verloren maar veel "Will Hunting's" lopen er niet tussen.
Dat komt omdat ze niet hun best op school doen. Ze hangen veel liever buiten, gaan met de verkeerde vrienden om en dan wordt je al snel het pad richting criminaliteit opgedreven. Je doet net alsof ze allemaal domme gastjes zijn die niets kunnen.

Zorg ervoor dat een opleiding/studie volgen loont. Houd die jongeren een doel voor hun ogen. Als je dit en dat doet, kan jij een mooi, welvarend leven verkrijgen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:51:33 #120
194833 Hanoying
pi_99369623
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:21 schreef Zienswijze het volgende:

Onzin. Er zat zijn van zulke jongeren die na een behandeling van VMBO via MBO naar het HBO opklimmen, waarna ze legaal een eigen inkomen kunnen verdienen.
Als je met "een behandeling" doelt op het implanteren van een hersenchip met 35 IQ basispunten dan geloof ik dat best.

quote:
Dat komt omdat ze niet hun best op school doen. Ze hangen veel liever buiten, gaan met de verkeerde vrienden om en dan wordt je al snel het pad richting criminaliteit opgedreven. Je doet net alsof ze allemaal domme gastjes zijn die niets kunnen.

Zorg ervoor dat een opleiding/studie volgen loont. Houd die jongeren een doel voor hun ogen. Als je dit en dat doet, kan jij een mooi, welvarend leven verkrijgen.
Je kan in Nederland al worden wat je wilt. Als je de intelligentie en de wil hebt dan kan je je in Nederland ontwikkelen tot chirurg of architect. Onafhankelijk van je achtergrond en de financiële positie van je ouders.

De mogelijkheden die die jonge gastjes hier hebben hadden hun ouders niet op het rif. Het is puur een kwestie van aanpakken en je kans grijpen. Kijk naar Aboutaleb, een prachtkerel die hierheen kwam en dacht "wacht even.. ik ga er van maken wat er in zit!". Maar wordt hij door die jongens gezien als rolmodel? Niet echt he? Bovendien is hij natuurlijk wel bovenmatig intelligent, een groot deel van de straatschoffies en kleine criminelen grenst aan zwakzinnig.
pi_99369809
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:51 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Als je met "een behandeling" doelt op het implanteren van een hersenchip met 35 IQ basispunten dan geloof ik dat best.
Nee, in Amsterdam zijn er zat instellingen die de verzorzing van zulke jongens op zich nemen en hen op het rechte pad proberen te leiden. Een opleiding/studie is daarvoor het beste middel, omdat jongeren dan op een legale manier hun eigen inkomen kunnen verdienen. Maar zo'n opleiding/studie moet wel lonen natuurlijk.

quote:
Je kan in Nederland al worden wat je wilt. Als je de intelligentie en de wil hebt dan kan je je in Nederland ontwikkelen tot chirurg of architect. Onafhankelijk van je achtergrond en de financiële positie van je ouders.
Absoluut, maar het verschil tussen niets nuttigs doen (= op straat rondhangen en de criminaliteit ingaan) en wel wat nuttigs doen (=een studie volgen) is gewoonweg te klein.

quote:
De mogelijkheden die die jonge gastjes hier hebben hadden hun ouders niet op het rif. Het is puur een kwestie van aanpakken en je kans grijpen. Kijk naar Aboutaleb, een prachtkerel die hierheen kwam en dacht "wacht even.. ik ga er van maken wat er in zit!". Maar wordt hij door die jongens gezien als rolmodel? Niet echt he? Bovendien is hij natuurlijk wel bovenmatig intelligent, een groot deel van de straatschoffies en kleine criminelen grenst aan zwakzinnig.
Daarom zou het ook goed zijn om criminele Marokkaanse jongeren (tijdelijk) naar Marokko te sturen, om te laten zien hoe goed ze het in Nederland hebben. Als ze de wil hebben om wat van hun leven in Nederland te maken, een opleiding/studie te volgen of een eigen bedrijf wat werkgelegneheid creeert op te zetten, dan mogen ze terug komen. Natuurlijk wel daarna de schade voor de maatschappij vergoeden.
pi_99370579
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:22 schreef Hanoying het volgende:
In plaats van dat we ons daar druk over maken wordt er vanachter een toetsenbord geneuzeld over het feit dat een juwelier geen volk meer binnen wenst te laten dat voldoet aan het daderprofiel dat hem al 8 keer heeft beroofd waarbij hij op zijn minst één keer dood had kunnen zijn. Wat een vreselijke vent inderdaad. Hoe durft hij!
Dit inderdaad.
pi_99370713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:51 schreef Hanoying het volgende:
Bovendien is hij natuurlijk wel bovenmatig intelligent, een groot deel van de straatschoffies en kleine criminelen grenst aan zwakzinnig.
Maar daarin verschillen ze niet noemenswaardig van de overige jongeren. De overgrote meerderheid van de Nederlanders valt onder het kopje "niet al te slim".
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2011 @ 18:08:09 #124
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_99375620
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe wil je dat doen? De staat mag zich immers nergens mee bemoeien.

Het enige doel dat die gastjes nu voor ogen wordt gehouden is dat het leven om statussymbolen draait.

Veel goud om je nek, een snelle auto, kleding van merk x, schoenen van merk y, een hoerig meisje naast je en dan heb je het gemaakt in het leven.

Afglijden naar de criminaliteit is heel gemakkelijk want dat heeft ook weer een eigen status cultuur. Als een pistool hebt, als je in de cel hebt gezeten, als je een flink strafblad hebt enz.

Je kan zeggen dat primair de ouders falen, is ook zo, maar je kunt het de meeste ouders amper kwalijk nemen omdat zij zelf de baggage niet hebben om een goede opvoeding te geven.
pi_99376853
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je kan zeggen dat primair de ouders falen, is ook zo, maar je kunt het de meeste ouders amper kwalijk nemen omdat zij zelf de baggage niet hebben om een goede opvoeding te geven.
Maar wonder boven wonder...lukt ze die goede opvoeding bij de meisjes wel...tot zover de veronderstelde niet aanwezige bagage...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')