abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100003989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:00 schreef Klaudias het volgende:

[..]

wat als iedereen dat zou gaan doen? en misschien is het moeilijk voor je, maar beeld je eens in dat je vrienden met een kleurtje hebt. die kunnen dus nergens meer heen.
Jij denkt dat de juwelier iedereen met een kleurtje niet binnenlaat?
Volgens mij gaat het om een bepaald type allochtone jongere, dus niet iedereen wordt geselecteerd op kleur. Daar is nooit sprake van geweest zoals ik het lees. Maar het is natuurlijk leuk om argumenten in het extreme door te trekken om je standpunt duidelijk te maken.

En als vrienden van mij ergens geweigerd worden vanwege hun kleur dan zoeken we een tent op waar ze wel naar binnen mogen en zou ik de betreffende tent in het vervolg links laten liggen. Maar ik geloof in het principe dat een eigenaar zelf mag bepalen wie hij binnenlaat zoals ik mag bepalen waar ik naar binnen ga.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100004028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij denkt dat de juwelier iedereen met een kleurtje niet binnenlaat?
Volgens mij gaat het om een bepaald type allochtone jongere, dus niet iedereen wordt geselecteerd op kleur. Daar is nooit sprake van geweest zoals ik het lees. Maar het is natuurlijk leuk om argumenten in het extreme door te trekken om je standpunt duidelijk te maken.

En als vrienden van mij ergens geweigerd worden vanwege hun kleur dan zoeken we een tent op waar ze wel naar binnen mogen en zou ik de betreffende tent in het vervolg links laten liggen. Maar ik geloof in het principe dat een eigenaar zelf mag bepalen wie hij binnenlaat zoals ik mag bepalen waar ik naar binnen ga.
En als een heleboel mensen dat doen? Zie: apartheid. Dan kun je negens heen met je vrienden. Al betwijfel ik of die vrienden nog wel vrienden van je zijn, aangezien je je zo makkelijk in je bek laat pissen door racisten.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_100004058
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:00 schreef Klaudias het volgende:

[..]

wat als iedereen dat zou gaan doen? en misschien is het moeilijk voor je, maar beeld je eens in dat je vrienden met een kleurtje hebt. die kunnen dus nergens meer heen.
Wat is het alternatief voor deze juwelier ? Zich nog tien keer laten overvallen ?
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:09:07 #204
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_100004061
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:02 schreef Klaudias het volgende:
wat een rustig topic zo na 22/7 .....

mensen krijgen last van hun geweten zeker.
zum kotsen dit soort achterlijke uitspraken :r.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_100004075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

zum kotsen dit soort achterlijke uitspraken :r.
ah dat is er al 1....
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:10:14 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_100004112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:09 schreef Klaudias het volgende:

[..]

ah dat is er al 1....
Ziek ventje, een drama met meer dan 100 doden gebruiken om jouw eigen verknipte wereldbeeld kracht bij te zetten...
Get woke, go broke!
pi_100004132
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ziek ventje, een drama met meer dan 100 doden gebruiken om jouw eigen verknipte wereldbeeld kracht bij te zetten...
Ja, in het begin voelt het een beetje raar en ga je tegen mij aanschoppen. Maar geloof me, het is voor je eigen bestwil. Zie het als therapie.
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:11:44 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_100004164
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:10 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ja, in het begin voelt het een beetje raar en ga je tegen mij aanschoppen. Maar geloof me, het is voor je eigen bestwil. Zie het als therapie.
het is wel weer goed met je, ga maar weer in de zandbak spelen voor je jezelf nog belachelijker maakt. Cohen kan nog wat van je leren :').
Get woke, go broke!
pi_100004165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:10 schreef Klaudias het volgende:

[..]

De therapie vereist wel dat je een vervangend wereldbeeld verschaft.
Dus nogmaals: wat moet deze juwelier dan doen ?
pi_100004210
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:09 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Wat is het alternatief voor deze juwelier ? Zich nog tien keer laten overvallen ?
Voer dan gewoon een deurbeleid voor jongeren in het algemeen, mits ze niet in gezelschap zijn van een volwassene.
pi_100004321
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:12 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Voer dan gewoon een deurbeleid voor jongeren in het algemeen, mits ze niet in gezelschap zijn van een volwassene.
En het discrimineren van alle jongeren is beter dan het discrimineren van alleen de groep jongeren waartoe zijn overvallers behoorden ?
pi_100004400
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:15 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En het discrimineren van alle jongeren is beter dan het discrimineren van alleen de groep jongeren waartoe zijn overvallers behoorden ?
Ja natuurlijk. Vanaf het begin der tijden is het zo dat de meeste misdaden gepleegd worden door jongeren, dus het is niet gek om jongeren de deur te wijzen.
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 14:18:03 #213
249559 crew  Lavenderr
pi_100004401
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:02 schreef Klaudias het volgende:
wat een rustig topic zo na 22/7 .....

mensen krijgen last van hun geweten zeker.
:?
pi_100004413
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:?
en daar is nummer 2
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 14:18:50 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_100004434
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:09 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Blijkbaar. Alles beter dan politiek incorrect zijn.
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:19:30 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_100004454
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:18 schreef Klaudias het volgende:

[..]

en daar is nummer 2
flikker toch eens op man, met je verknipte wereldbeeld. Dit is zo walgelijk om over de rug van 100 slachtoffers je zielige gelijk probereren te halen. En als je nou nog een soort van punt had, maar het is zulke zwakzinnige bullshit...
Get woke, go broke!
pi_100004488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

flikker toch eens op man, met je verknipte wereldbeeld. Dit is zo walgelijk om over de rug van 100 slachtoffers je zielige gelijk probereren te halen. En als je nou nog een soort van punt had, maar het is zulke zwakzinnige bullshit...
hehe

de hele anti-islam beweging probeert al jaaaaaren hier op fok hun gelijk te halen over de ruggen van slachtoffers. mensen proberen ook al jaaaaaren hun gelijk te halen over de ruggen van slachtoffers van misdrijven waarbij marokkanen betrokken zijn.

mag ik ook eens?
pi_100004537
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:18 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Vanaf het begin der tijden is het zo dat de meeste misdaden gepleegd worden door jongeren, dus het is niet gek om jongeren de deur te wijzen.
Ah. Trolololol.
pi_100004572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:20 schreef Klaudias het volgende:

[..]

hehe

de hele anti-islam beweging probeert al jaaaaaren hier op fok hun gelijk te halen over de ruggen van slachtoffers. mensen proberen ook al jaaaaaren hun gelijk te halen over de ruggen van slachtoffers van misdrijven waarbij marokkanen betrokken zijn.

mag ik ook eens?
Je verlagen tot hun niveau, in plaats van aan te tonen dat je ver boven die zielige losers staat ?

Van mij mag je.
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:25:26 #220
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_100004646
Eigenlijk jammer dat de juwelier dit zo specifiek heeft toegegeven, het merendeel van de juweliers werkt namelijk al via hetzelfde principe.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100004724
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:22 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ah. Trolololol.
Die post was serieus
pi_100004735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:08 schreef Klaudias het volgende:

En als een heleboel mensen dat doen? Zie: apartheid. Dan kun je negens heen met je vrienden. Al betwijfel ik of die vrienden nog wel vrienden van je zijn, aangezien je je zo makkelijk in je bek laat pissen door racisten.
Dan weren die mensen allemaal potentiële klanten. Dat zou erg dom zijn en verder hoop ik dat:
a. de mensen die geweigerd worden consequent zijn en nooit meer een voet in de betreffende zaak zetten
b. dat er genoeg slimme mensen zijn die het gat in de markt inzien en daar gebruik van maken.

Verder geloof ik niet dat deze man een racist is, hij heeft gewoon negatieve ervaringen gehad en weert dus een bepaald type klant, wat zijn goed recht is aangezien het zijn zaak is.
Net zoals ik me kan voorstellen dat bepaalde horecazaken ook bepaalde mensen weigeren op basis van gedane ervaringen. Ik geloof echt niet dat die uitbaters allemaal racisten zijn. In essentie willen ondernemers juist zoveel mogelijk klanten trekken om de omzet te vergrootten.
Ik blijf erbij dat ondernemers hun eigen huisregels mogen opstellen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100004856
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dan weren die mensen allemaal potentiële klanten. Dat zou erg dom zijn en verder hoop ik dat:
a. de mensen die geweigerd worden consequent zijn en nooit meer een voet in de betreffende zaak zetten
b. dat er genoeg slimme mensen zijn die het gat in de markt inzien en daar gebruik van maken.
Ontken je nu dat er wel degelijk een rassenscheiding was in bv.. de VS?
pi_100005065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:31 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ontken je nu dat er wel degelijk een rassenscheiding was in bv.. de VS?
Wijs me aan waar je dat leest? Toe, waar lees jij dat? Waar haal ik de VS aan?

Vent, hou eens op met allerlei zaken erbij te trekken die niets toevoegen aan de discussie in een zwakke poging je gelijk te halen. Ik ben wel een beetje klaar met jou. Je leest schijnbaar alleen graag wat je zou willen lezen.
pi_100005101
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:27 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Die post was serieus
Nou goed dan.

Zoals duidelijk moge zijn leert de persoonlijke geschiedenis van deze juwelier iets anders. Niet alle jongeren zijn een probleem, maar slechts 1 specifieke groep. En die groep wil hij buiten sluiten.

Vergelijk dit met bijv. veel Amsterdamse juweliers. Die hebben juist geen probleem met moslimjongeren - integendeel, dat zijn vaak goede klanten - maar in hun ervaring zwaaien de Polen en Bulgaren liever met pistolen dan dat ze iets kopen. Dus weigeren ze die.

Geen racisme, wel discriminatie. Maar discriminatie met onderbouwing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')