Daar komt ook bij dat zo'n kereltje van een jaar of 10 compleet verkeerde rolmodellen voor zich krijgt. Hij zit de hosselaar van 19 die in een BMW rijdt, de hele dag vrij is en die alle aandacht van de vrouwen krijgt. Hij kan ook de 19-jarige scholier zien die voor 8 euro dagelijks anderhalf uur een krantenwijk doet op z'n fiets. Als je 10 bent dan is het niet zo moeilijk om tegen die hosselaar op te kijken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen? De staat mag zich immers nergens mee bemoeien.
Het enige doel dat die gastjes nu voor ogen wordt gehouden is dat het leven om statussymbolen draait.
Veel goud om je nek, een snelle auto, kleding van merk x, schoenen van merk y, een hoerig meisje naast je en dan heb je het gemaakt in het leven.
Afglijden naar de criminaliteit is heel gemakkelijk want dat heeft ook weer een eigen status cultuur. Als een pistool hebt, als je in de cel hebt gezeten, als je een flink strafblad hebt enz.
Je kan zeggen dat primair de ouders falen, is ook zo, maar je kunt het de meeste ouders amper kwalijk nemen omdat zij zelf de baggage niet hebben om een goede opvoeding te geven.
Ik denk dat jongens en meisjes beide zelfstandigheid zoeken. Maar voor meisjes ligt die juist buiten die straatcultuur. Het hoogste wat daar voor hen is te behalen is het favo neukertje van een jongen met status. Het is vrouwonvriendelijk. Veel zullen uit zichzelf al andere wegen zoeken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:40 schreef Jacquesuse het volgende:
[..]
Maar wonder boven wonder...lukt ze die goede opvoeding bij de meisjes wel...tot zover de veronderstelde niet aanwezige bagage...
Tuurlijk zal zwaarder straffen ook helpen. Maar wat ik zei geldt ook: ze hebben schijt aan dit land, hebben ronduit een hekel eraan en vinden het hun recht de inwoners (die ze toch haten) uit te persen. Telt daarbij op dat de pakkans en straffen veels te laag zijn en wat houd ze tegen? Die gasten lachen alleen maar harder om NL met straffen. Wat zou die overvaller krijgen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat raar dan dat alleen jonge jongens daar last van hebben.
Denk idd dat zwaarder straffen zal helpen. Iemand noemde als voorbeeld Vietnam, waar dit soort dingen niet gebeuren, maar daar wil je ook niet in de gevangenis terechtkomen...
Die meisjes mogen amper zelfstandig leven.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:40 schreef Jacquesuse het volgende:
[..]
Maar wonder boven wonder...lukt ze die goede opvoeding bij de meisjes wel...tot zover de veronderstelde niet aanwezige bagage...
Ook dat. Die zitten veel meer ingepakt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die meisjes mogen amper zelfstandig leven.
Ja komop, het was de Bristol. Sociaal-economische achterstanden, alles.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.alphenstadfm.n(...)-roofoverval-Bristol
1 jaar voor een winkel overvallenWTF?
Pardon?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:54 schreef teknomist het volgende:
Hebben Marokkanen überhaupt nog toegevoegde waarde in deze maatschappij, behalve werk dat ook door Polen gedaan kan worden?
teknomist hoopt nu vast op een lijstje waaruit blijkt dat Marokkanen in het algemeen een waardevolle bijdrage leveren aan de maatschappij. En dan niet gebaseerd op het creëren van een florerende industrie voor beveiligingssystemen.quote:
Er komt een moment dat iemand serieus voor gaat stellen om Ibrahim Affeley en Bouhlarouz niet meer op te roepen voor het Nederlands elftal en dan nog zullen er mensen zijn die dat hartstikke normaal en logisch vinden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
teknomist hoopt nu vast op een lijstje waaruit blijkt dat Marokkanen in het algemeen een waardevolle bijdrage leveren aan de maatschappij. En dan niet gebaseerd op het creëren van een florerende industrie voor beveiligingssystemen.
Aan jou of je dat wil verschaffen om hem de mond te snoeren of dat je het te beledigend vindt om woorden aan vuil te maken.
Enigszins offtopic, maar: toen hij moest kiezen voor welk land Afellay moest uitkomen, en er lange tijd twijfel was, had ik persoonlijk wel iets van 'het is graag of niet hoor'.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er komt een moment dat iemand serieus voor gaat stellen om Ibrahim Affeley en Bouhlarouz niet meer op te roepen voor het Nederlands elftal en dan nog zullen er mensen zijn die dat hartstikke normaal en logisch vinden.
quote:Ibrahim Afellay en Ismael Aissati zullen naar alle waarschijnlijkheid in de toekomst de kleuren van Marokko gaan verdedigen. De PSV-middenvelders erkennen in gesprek met Marokkaanse media te neigen naar hun vaderland.
Momenteel spelen Afellay en Aissati nog geregeld voor Jong Oranje. Die periode lijkt echter op korte termijn ten einde te komen, als we de Utrechtse kameraden mogen geloven. Tegenover de website Lions D'Atlas.net erkennen Afellay en Aissati hun warme gevoelens voor Marokko.
Aissati: "De laatste tijd denk ik er steeds meer over na. Ik praat erover met familie en op de club. PSV raadt me aan voor Nederland te kiezen, maar momenteel neigt mijn hart naar Marokko."
Afellay: "Ik heb onlangs de Marokkaanse bondscoach ontmoet en dat heeft me veel vertrouwen gegeven. Uiteraard kan ik nog van gedachten veranderen, maar momenteel voel ik me trots als ik eraan denk om de kleuren van mijn land te mogen verdedigen."
OT: ik heb wel een beetje het idee dat men bij politie en justitie bang is om voor racisten uitgemaakt te worden, terwijl uit alle criminaliteitscijfers blijkt dat bepaalde groepen gewoon oververtegenwoordigd zijn. En dan kan je bij een alcoholcontrole wel politiek correct die ene Pool in een opel astra niet controleren, maar dat zou nou precies die auto zijn die ik er uit zou pakken.quote:De zaakwaarnemer van Afellay liet in De Telegraaf weten dat Afellay wacht op een gesprek met Marco van Basten alvorens een definitieve beslissing te nemen. Maar indien dat gesprek positief verloopt, kiest hij voor Oranje.
PSV Netwerk
We wachten eerst op het gesprek tussen Ibrahim en bondscoach Marco van Basten. Tot die tijd doen we niets in de richting van Marokko. Dat komt pas weer aan de orde als het gesprek met Van Basten eventueel onbevredigend verloopt, waar we niet van uitgaan. In grote lijnen is hij er voor zichzelf uit. Ibrahim beseft dat een keuze voor Nederland het meest verstandig voor zijn carrière is. Er is een positieve basis om voor Nederland te kiezen. Maar Ibrahim wil ook het gevoel hebben dat hij op de meest verantwoorde manier tot zijn keuze is gekomen en daar hoort voor hem een persoonlijk gesprek met de bondscoach bij. Door de drukke agenda's van beiden was dat niet meer haalbaar voor de interland tegen Engeland. Daardoor is hij er woensdag niet bij.?
Dit is toch ook wel om te janken; gemiddeld heeft een overvaller al 14 criminele feiten op naam staan... 3 strikes out wetgeving is misschien ook niet de oplossing, maar dit geeft in mijn ogen wel aan dat er iets niet helemaal klopt met hoe we nu met criminelen om gaan.quote:Gemiddeld hadden verdachten van overvallen in de afgelopen 10 jaar 14 eerdere criminele feiten op hun naam staan toen ze de overval pleegden, het mediane aantal voor
dezelfde periode bedroeg 6. Het gemiddeld aantal antecedenten schommelt met de
jaren tussen 12 en 16.
Klopt, er groeit een steeds grotere tolerantie voor onderscheid maken/discriminatie.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er komt een moment dat iemand serieus voor gaat stellen om Ibrahim Affeley en Bouhlarouz niet meer op te roepen voor het Nederlands elftal en dan nog zullen er mensen zijn die dat hartstikke normaal en logisch vinden.
Je loopt alweer achter; Janmaat&co van CD en CP'86 ook iirc kwamen al met het ge-wel-di-gequote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je bontkraagjes en bloods/crips-voetvolk weren als discriminatie wilt bestempelen by my guest. Alleen wel even het achterhoofd houden dat dat wèl even andere reden heeft als "kom, laten wij het den zwarten medemensch het onnodig moeiliyck maken just for the heck of it..."quote:Op woensdag 13 juli 2011 04:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, er groeit een steeds grotere tolerantie voor onderscheid maken/discriminatie.
hee pipo, je onderschrift klopt van geen kantquote:
Nou, ze mogen iig de juwelierszaak al niet meer inquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De tijden zijn veranderd. Waar je destijds nog voor werd veroordeeld, is nu een gedachtegoed geworden wat breed geaccepteerd is. Uitspraken van Janmaat zijn redelijk onschuldig in vergelijking met wat er nu allemaal gezegd wordt, dus ook dit soort voorstellen zullen dan breder geaccepteerd en gedragen worden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 05:35 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Je loopt alweer achter; Janmaat&co van CD en CP'86 ook iirc kwamen al met het ge-wel-di-gevoorstel om Blinker en Taument midden jaren '90 niet meer op te roepen voor het NL elftal. Needless to say, dat "idee" werd snel afgeknald.
Spijker / kop.quote:Op woensdag 13 juli 2011 05:35 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Als je bontkraagjes en bloods/crips-voetvolk weren als discriminatie wilt bestempelen by my guest. Alleen wel even het achterhoofd houden dat dat wèl even andere reden heeft als "kom, laten wij het den zwarten medemensch het onnodig moeiliyck maken just for the heck of it..."
Dit is wat de tegenstanders hiervan over het hoofd zien. En dit is precies het punt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 05:35 schreef VanishedEntity het volgende:
Als je bontkraagjes en bloods/crips-voetvolk weren als discriminatie wilt bestempelen by my guest. Alleen wel even het achterhoofd houden dat dat wèl even andere reden heeft als "kom, laten wij het den zwarten medemensch het onnodig moeiliyck maken just for the heck of it..."
Het is wel belachelijk dat iemand gaat zitten twijfelen en dan besluit voor het NLs elftal te kiezen uit carrieremogelijkheden. Wat mij betreft: twijfelen of je voor NL of een ander land uit wilt komen? Prima, dan kom je bij deze niet voor NL uit.quote:Op woensdag 13 juli 2011 07:38 schreef Kingstown het volgende:
Het is toch belachelijk dat Affeley/Boularouz aan de ramadan doen en daarmee voor een islamisering van het Nederlands elftal zorgen? Alleen geloven die passen binnen de Joods-christelijke traditie mogen we nog terug zien in een Nederlands Elftal en als ze dat niet willen, dan gaan ze maar voor Marokko voetballen.
Ach ja....totdat het ons beter uitkomt om Kalou of Douglas tot Nederlander te naturaliseren.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is wel belachelijk dat iemand gaat zitten twijfelen en dan besluit voor het NLs elftal te kiezen uit carrieremogelijkheden. Wat mij betreft: twijfelen of je voor NL of een ander land uit wilt komen? Prima, dan kom je bij deze niet voor NL uit.
Nee misbruik komt meer voor onder allochtonen: http://www.republiekalloc(...)ik-onder-allochtonenquote:Op woensdag 13 juli 2011 11:56 schreef R3M1NL het volgende:
Onder het zelfde credo blanke mannen weren uit kinderdagverblijfen
Hij is acht keer overvallen....quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:56 schreef R3M1NL het volgende:
Onder het zelfde credo blanke mannen weren uit kinderdagverblijfen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |