http://www.spitsnieuws.nl(...)er-weert-allochtonenquote:Nijmeegse juwelier weert allochtonen
Na een reeks overvallen heeft Nijmeegs juweliersechtpaar Jos en Margo Kamerbeek besloten tot een winkelverbod tot allochtonen. De man van het stel liep eerder dit jaar een partiële dwarslaesie op, door een worsteling met een overvaller waarbij ze samen zes meter omlaag een bouwput in vielen. Dat schrijft De Telegraaf.
De Federatie Goud en Zilver heeft enigszins begrip voor het verbod: "De keuze om allochtonen te weigeren juichen wij niet toe, maar we kunnen ons wel voorstellen waarom zij daartoe zijn overgegaan." Een Nijmegenaar is echter naar het Bureau Ieder1Gelijk gestapt, omdat aangescherpte toegang discriminatie zou betekenen.
Aanpakken
Margot Kamerbeek: "Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd. Het probleem moet bij de bron worden aangepakt, bij de overvallers zelf."
De juweliersvrouw heeft steun gezocht bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman. Hij reageert: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing. De politie zal deze overvalgolf moeten stoppen."
Natuurlijk, slaapt u rustig door meneer, het kabinet lost het op met zwaardere straffen, kijk maar hoe goed dat werkt in de VS!quote:PVV-Kamerlid Hero Brinkman: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing.
Ik denk dat we allemaal prima weten wat de straatbetekenis is van 'allochtoon' ook al zegt de CBS-definitie iets anders.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Id_do_her het volgende:
Dus Duitsers, Belgen en Fransen mogen er ook niet in?
Daar hebben we het fabeltje van zwaarder straffen weer. Dat lost helemaal niks op; de pakkans verhogen wel.quote:De juweliersvrouw heeft steun gezocht bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman. Hij reageert: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing. De politie zal deze overvalgolf moeten stoppen."
Inderdaad, schijnheilig gedoe altijd. Verwerpelijk dat zulke mensen zich zo afsluiten voor die bevolkingsgroepen, zo krijgen ze niet de kans om aan te tonen dat het ook anders kan.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik denk dat we allemaal prima weten wat de straatbetekenis is van 'allochtoon' ook al zegt de CBS-definitie iets anders.
Ik zie ze al gemaskerd uitstappen, naar de winkel rennen, vervolgens het bordje zien en denken "shit, we mogen niet naar binnen !" om daarna weer te vertrekken ... Ik denk niet dat ze daar een boodschap aan hebben ..quote:Op maandag 11 juli 2011 10:10 schreef bijdehand het volgende:
Dit is een goede, maar tijdelijke, oplossing.
Hero Brinkman zegt helemaal niets verstandigs. Hij blijft zijn sprookje over hoger straffen herhalen. Hoger straffen gaat er helemaal niet voor zorgen dat er minder criminaliteit komt. Maar droom lekker verder!quote:Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Eindelijk zegt Hero Brinkman eens iets verstandigs. Hoe is het mogelijk.
Oh het is veel simpeler hoor: die deur zit gewoon op slot en men doet dan niet open. Zal ook heus wel een betralied/gepansert deurtje zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:13 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Ik zie ze al gemaskerd uitstappen, naar de winkel rennen, vervolgens het bordje zien en denken "shit, we mogen niet naar binnen !" om daarna weer te vertrekken ... Ik denk niet dat ze daar een boodschap aan hebben ..
Helemaal niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Eindelijk zegt Hero Brinkman eens iets verstandigs. Hoe is het mogelijk.
Langer opsluiten zorgt er iig voor dat men ten tijde van dat opsluiten geen overval kan plegen.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hero Brinkman zegt helemaal niets verstandigs. Hij blijft zijn sprookje over hoger straffen herhalen. Hoger straffen gaat er helemaal niet voor zorgen dat er minder criminaliteit komt. Maar droom lekker verder!
Wat is de bron dan dat pikkies van amper 18 juweliers gaan overvallen? Dat ze in NL geen eten kunnen betalen?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:15 schreef CasB het volgende:
[..]
Helemaal niet.Je kan wel hogere straffen gaan instellen, maar je moet het bij de bron aanpakken, niet bij de consequenties.
Dan ronselen die bendes wel weer nieuwe jeugdige criminelen die het straatwerk uitvoeren.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Langer opsluiten zorgt er iig voor dat men ten tijde van dat opsluiten geen overval kan plegen.
Precies, dus die winkel zal wel gewoon mensen met een kleurtje gaan weigeren.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik denk dat we allemaal prima weten wat de straatbetekenis is van 'allochtoon' ook al zegt de CBS-definitie iets anders.
Ik denk dat hij gewoon dit soort types zal weigeren:quote:Op maandag 11 juli 2011 10:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies, dus die winkel zal wel gewoon mensen met een kleurtje gaan weigeren.
Dat weten we allemaal, maar als hij officieel als regel maakt dat allochtonen zijn winkel niet inmogen, gaat het automatisch over de officiële definitie. Dan moet die ook zo uitgevoerd worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het gaan om jonge allochtonen, van pakweg 16 jaar. Ik gok niet dat er daar een hoop van zijn die wel juwelen kopenquote:Op maandag 11 juli 2011 10:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat weten we allemaal, maar als hij officieel als regel maakt dat allochtonen zijn winkel niet inmogen, gaat het automatisch over de officiële definitie. Dan moet die ook zo uitgevoerd worden.
Ik stel voor om die man lekker zijn regel in te laten voeren, geen allochtonen toegestaan, en hem dan te houden aan zijn eigen regel. Elke allochtoon die hij dan toch iets verkoopt, BAM, boete. Dan ziet hij hoeveel van zijn allochtone klanten eigenlijk gewoon helemaal normaal zijn.
En dat zijn geen (jonge) mensen met een kleurtje ofzo?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon dit soort types zal weigeren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad, dat is een veel beter idee.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:24 schreef Gia het volgende:
Waarom niet gewoon een verbod voor alle jongeren tot 21 jaar of zo.
Autochtone jongeren kunnen daar ook niks kopen en hebben er dus ook niets te zoeken.
Op die manier weer je de groep die je niet wilt, zonder te discrimineren op afkomst.
Die gast in de tweede foto heeft overigens overduidelijke interesse in juwelen, je weert hiermee dan weer wel een potentiele goeie klant.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon dit soort types zal weigeren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan discrimineer je op leeftijd, dat ligt tegenwoordig niet zo gevoelig, dus dat is minder erge discriminatie?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:24 schreef Gia het volgende:
Autochtone jongeren kunnen daar ook niks kopen en hebben er dus ook niets te zoeken.
Op die manier weer je de groep die je niet wilt, zonder te discrimineren op afkomst.
Nee, discrimineren op leeftijd is beter.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:24 schreef Gia het volgende:
Dat doet de overheid al op vele terreinen.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:33 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, discrimineren op leeftijd is beter.
Precies.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja we kunnen zeiken over racisme, maar als je winkel 8 keer door jonge allochtonen is overvallen.
Als ik een winkel zou hebben en die wordt 8 keer overvallen door friezen, dan zou ik ze ook voortaan buiten proberen te houden. Ja is generaliserend, maar in het verleden behaalde resultaten geven weldegelijk enige voorspelling voor de toekomst.
Och, wie niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat doet de overheid al op vele terreinen.
Omdat de juwelier stelt dat alleen jonge allochtonen die zijn winkel betreedt een mogelijke criminelen zijn , dat maakt een dergelijke regeling discriminerend.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja we kunnen zeiken over racisme, maar als je winkel 8 keer door jonge allochtonen is overvallen.
Als ik een winkel zou hebben en die wordt 8 keer overvallen door friezen, dan zou ik ze ook voortaan buiten proberen te houden. Ja is generaliserend, maar in het verleden behaalde resultaten geven weldegelijk enige voorspelling voor de toekomst.
"Allochtoon" staat in de volksmond voor "vervelende buitenlander".quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Id_do_her het volgende:
Dus Duitsers, Belgen en Fransen mogen er ook niet in?
Volkomen terecht. Multi-culturele samenleving, m'n reet.quote:Op maandag 11 juli 2011 09:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)er-weert-allochtonen
Goedemorgen op deze fraaie maandagmorgen. Wat vinden we hiervan?
Dat was dus precies mijn punt, wel discrimineren maar het beestje niet bij de naam noemen. Classy.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Allochtoon" staat in de volksmond voor "vervelende buitenlander".
Ik denk niet dat het zin heeft: overvallers trekken zich hier niets van aan. Hij zou overvallers moeten weren, en juist dat lukt niet met deze maatregel.
Weet je wat helpt, ze preventief het land uit tieften.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:03 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Daar hebben we het fabeltje van zwaarder straffen weer. Dat lost helemaal niks op; de pakkans verhogen wel.
gelijk heeft die, die marokkanen beroven alles wat los en vast zitquote:Na een reeks overvallen heeft Nijmeegs juweliersechtpaar Jos en Margo Kamerbeek besloten tot een winkelverbod tot allochtonen.
Of dit:quote:Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef Elfletterig het volgende:
Het weren van allochtonen komt neer op discriminatie. Het roept associaties op met borden die in de jaren '30 in winkels hingen, om Joden te weren. Zoiets moet worden bestreden.
Ik snap echter de wanhoop van de winkeliers ook wel. De oplossing is dat crimineel tuig van straat wordt gehaald, wordt bestraft en (her)opgevoed. Ik word moe van mensen die erop hameren dat strenger straffen niet zo werken, verwijzend naar de VS. Strenger straffen beperkt onmiddelijk de overlast van crimineel straattuig. Of er na afloop recidive optreedt, hangt veel meer af van hoe de strafperiode wordt ingevuld.
Dat is in de VS ook al toegepast voor Zuid-Amerikaanse criminelen, daarvoor kregen ze een snelle verspreiding van bendes zoals ms-13 terug.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:52 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Weet je wat helpt, ze preventief het land uit tieften.
nou en?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef Elfletterig het volgende:
Het weren van allochtonen komt neer op discriminatie. Het roept associaties op met borden die in de jaren '30 in winkels hingen, om Joden te weren. Zoiets moet worden bestreden.
Je moet ze het land uit mieteren. Ze weten nu dat ze overal mee weg komen.quote:Ik snap echter de wanhoop van de winkeliers ook wel. De oplossing is dat crimineel tuig van straat wordt gehaald, wordt bestraft en (her)opgevoed. Ik word moe van mensen die erop hameren dat strenger straffen niet zo werken, verwijzend naar de VS. Strenger straffen beperkt onmiddelijk de overlast van crimineel straattuig. Of er na afloop recidive optreedt, hangt veel meer af van hoe de strafperiode wordt ingevuld.
Dat hoeft niet. Als de overlast door bendes wordt veroorzaakt, zullen er nieuwe rekruten worden ingezet op het moment dat de oude achter de tralies verdwijnen.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef Elfletterig het volgende:
Strenger straffen beperkt onmiddelijk de overlast van crimineel straattuig. Of er na afloop recidive optreedt, hangt veel meer af van hoe de strafperiode wordt ingevuld.
* Elfletterig mompelt: iets met Grondwet enzo...quote:
Je moet ze in eerste instantie zwaarder straffen; veel zwaarder dan nu gebeurt. Bij herhaaldelijke vergrijpen mag wat mij betreft het ontnemen van de Nederlandse nationalteit een optie zijn, indien mogelijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:55 schreef Plus_Ultra het volgende:
Je moet ze het land uit mieteren. Ze weten nu dat ze overal mee weg komen.
Dat probleem zal een stuk minder groot zijn als je gericht beleid voert. Dat begint al bij het harder aanpakken van 11-, 12-jarige jochies (soms zelfs nog jonger) die al overlastgevend, asociaal of licht-crimineel gedrag vertonen. Dat zijn de criminelen van de toekomst (ongeacht hun afkomst).quote:Op maandag 11 juli 2011 10:56 schreef Nielsch het volgende:
Dat hoeft niet. Als de overlast door bendes wordt veroorzaakt, zullen er nieuwe rekruten worden ingezet op het moment dat de oude achter de tralies verdwijnen.
Ik ben eerder voor anders straffen; een enkeltje Marokko danwel Antillen danwel Suriname. Ga daar maar lekker de gangster uithangen.
Die geldt alleen voor de overheid richting burgers. Niet burgers onderling.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[me=Elfletterig] mompelt: iets met Grondwet enzo...
[/me]
Jaquote:Op maandag 11 juli 2011 10:13 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Ik zie ze al gemaskerd uitstappen, naar de winkel rennen, vervolgens het bordje zien en denken "shit, we mogen niet naar binnen !" om daarna weer te vertrekken ... Ik denk niet dat ze daar een boodschap aan hebben ..
Ja, dat zal helpenquote:Op maandag 11 juli 2011 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[me=Elfletterig] mompelt: iets met Grondwet enzo...
[/me]
[..]
Je moet ze in eerste instantie zwaarder straffen; veel zwaarder dan nu gebeurt. Bij herhaaldelijke vergrijpen mag wat mij betreft het ontnemen van de Nederlandse nationalteit een optie zijn, indien mogelijk.
Wat zijn je alternatieven dan? De Grondwet dusdanig aanpassen dat discriminatie op basis van afkomst mogelijk wordt? Mensen hun Nederlandse nationaliteit afpakken terwijl dat de enige is die ze hebben? Mensen wegsturen naar een land waarvan ze geen staatsburger zijn?quote:
Wel eens aan gedacht dat de toegangsdeur standaard is vergrendeld van binnenuit geopend wordt als een klant zich meldt?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:13 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Criminelen zijn immers langer van de straat.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hero Brinkman zegt helemaal niets verstandigs. Hij blijft zijn sprookje over hoger straffen herhalen. Hoger straffen gaat er helemaal niet voor zorgen dat er minder criminaliteit komt. Maar droom lekker verder!
Gewoon alle juweliers sluiten, die hebben die incidenten immers zelf uitgelokt met al hun blingbling in de etalage.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:28 schreef Trommeldaris het volgende:
De mensen die hier tegen zijn beginnen steeds over "bij de bron aanpakken". Dat is leuk, maar hoe helpt dat de winkelier op korte termijn? Hoe zouden ze dat aanpakken dan?
Ik keur het niet perse goed, maar begrijp de actie wel.
Een jeugd 4 jaar lang opsluiten in de gevangenissen, is geen oplossing. Dat is het wegstoppen van problemen. Daarmee ontregel je de samenleving alleen maar erger mee.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat zijn je alternatieven dan? De Grondwet dusdanig aanpassen dat discriminatie op basis van afkomst mogelijk wordt? Mensen hun Nederlandse nationaliteit afpakken terwijl dat de enige is die ze hebben? Mensen wegsturen naar een land waarvan ze geen staatsburger zijn?doen op mijn posts vind ik prima, maar kom dan tenminste met betere voorstellen. Graag realistisch en haalbaar. En waarom zou zwaarder straffen trouwens niet kunnen helpen? Stop een overvaller 4 jaar in de cel en hij veroorzaakt 4 jaar geen overlast op straat...
Ik noemde 4 jaar als voorbeeld. De netto duur dat je iemand opsluit in een cel is gelijk aan de netto duur dat die persoon geen overlast kan veroorzaken op straat.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:42 schreef Killaht het volgende:
Een jeugd 4 jaar lang opsluiten in de gevangenissen, is geen oplossing. Dat is het wegstoppen van problemen. Daarmee ontregel je de samenleving alleen maar erger mee.
Ja en kinderen van 12 opsluiten in de bajes is volgens jou de oplossing.. Daar leren ze niks van.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik noemde 4 jaar als voorbeeld. De netto duur dat je iemand opsluit in een cel is gelijk aan de netto duur dat die persoon geen overlast kan veroorzaken op straat.
Of er naderhand recidive optreedt, hangt volgens mij eerder af van de vraag hoe de straf wordt ingericht. We weten in elk geval zeker dat de aanpak tot dusver behoorlijk heeft gefaald. Het stikt van de draaideurcriminelen en er zijn trouwens ook veel jongere tieners die onvoldoende worden gecorrigeerd en van kleine winkeldieven in een paar jaar tijd uitgroeien tot gewelddadige criminelen.
Er zal toch iets anders moeten dan hoe het pakweg de afgelopen 10 jaar is gedaan.
Het lijkt mij verstandiger om dan gewoon niemand toe te laten onder de 21quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Brancheorganisaties kunnen zich inleven met het Nijmeegse juweliersechtpaar dat heeft besloten geen jonge allochtonen meer toe te laten. "De keuze om allochtonen te weigeren juichen wij niet toe, maar we kunnen ons wel voorstellen waarom zij daartoe zijn overgegaan", zegt een woordvoerder van de Federatie Goud en Zilver.
Het juweliersechtpaar, Jos en Margo Kamerbeek, staat achter hun besluit. "Ik leg het verhaal desnoods graag aan de rechter uit. Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd."
"Men zoekt de oplossing aan de verkeerde kant. Het probleem moet juist bij de bron worden aangepakt, bij de overvallers zelf. Daarin is voor de overheid een belangrijke taak weggelegd. Zij moet op korte termijn iets doen. Nu geldt: pakkans nul, strafmaat nul", fulmineert Kamerbeek in de Telegraaf.
Jos Kamerbeek liep eerder dit jaar een partiële dwarslaesie op toen hij met een overvaller in een worstelpartij verzeild raakte. Hij viel samen met de man van buitenlandse afkomst bijna zes meter in een bouwput. Zijn zaak werd tot nu toe acht keer overvallen; iedere keer door jongeren van buitenlandse afkomst. Daarom heeft hij een toegangsverbod ingesteld voor alle jonge allochtonen.
----------------------------------
Daar staat het al wat genuanceerder.
Deze criminelen opereren met name in bendes. Zodra de ene crimineel wordt opgepakt en 4 jaar wordt weggestopt, staat de volgende alweer klaar om zijn plaats in te nemen.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:28 schreef Flounder het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Criminelen zijn immers langer van de straat.
Lol, dalijk kunnen we ook niet meer op vakantie, elk land weert buitenlandersquote:Op maandag 11 juli 2011 15:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Het lijkt mij verstandiger om dan gewoon niemand toe te laten onder de 21Of gewoon onder begeleiding van een ouder/tante etc etc ofzo.
Ik vind niet dat je het kunt maken om een bevolkingsgroep te gaan weren. Want wil jij , omdat je blank bent, geweerd worden uit Griekse/chinese/ Turkse etc etc restaurants of winkels? Wanneer dit mag, mag dat nl ook. Lekker gezellig in Nederland dan![]()
Heb ik hier een enorm probleem, want ik winkel bijna voor 80% bij dat soort winkelsHier in de buurt heb je nauwelijks anders en ben best tevreden.
Nee, eerst nadenken is blijkbaar moeilijk. Ik snap dat je jeugd wil weren uit je juwelier, maar doe dat niet op achtergrond, want die ga je geheid zelf ook voor je kiezen krijgen.
In deze wijk kunnen ze dat best doen, want hier wonen naar verhouding minder autochtonen, dus ze houden hun klandizie ook wel.
Je moet toch ook naar preventie kijken? Ik denk niet dat dat soort jongens nadenkt over de consequenties, of ze nou twee jaar of vier jaar moeten brommen, ze doen het toch wel. De dreiging van zwaarder straffen is denk ik niet voldoende om het te voorkomen.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap echter de wanhoop van de winkeliers ook wel. De oplossing is dat crimineel tuig van straat wordt gehaald, wordt bestraft en (her)opgevoed. Ik word moe van mensen die erop hameren dat strenger straffen niet zo werken, verwijzend naar de VS. Strenger straffen beperkt onmiddelijk de overlast van crimineel straattuig. Of er na afloop recidive optreedt, hangt veel meer af van hoe de strafperiode wordt ingevuld.
Een enorme schade vergoeding en de vloeren dweilen in opvanghuizen voor alcoholisten een paar uur per week is een goede start voor kinderen van 12. De enorme vergoeding voor rekening van de ouders. Idd beslag leggen op inkomen. Reken er maar op dat helpt. Voorlopig kunnen ze hun vakantie wel uitstellen. Kinderen kunnen dan ineens schatjes worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:51 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja en kinderen van 12 opsluiten in de bajes is volgens jou de oplossing.. Daar leren ze niks van.
Aanpakken door ze onder curatele te stellen en te corrigeren inderdaad. Betrokkenen van de omgeving van die persoon erbij betrekken. Voorschut te zetten in de maatschappij. Van mij mag een crimineeltje door heel zijn dorp afgebeeld worden wat voor een loser hij is dat ie dat heeft gedaan.
En de dwarslaesie nam 'ie dan maar op de koop toe. Het moet wel geloofwaardig blijven natuurlijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:07 schreef SirRockwell het volgende:
8 x overvallen... Hoe vaak heeft die z'n spullen terug gekregen?
Geen camera's opgehangen? Geen hond aangeschaft? Geen knuppel onder de toonbank?
Als ik jou als vriend iets in bewaring zou geven en je zou 8 x overvallen zijn, hoe hard het
ook is maar volgens mij ligt dat gene wat ik bij hem in bewaring heb gebracht gewoon niet
bij de goede persoon of wel dan? Tuurlijk je blijft met je poten van andermans spullen af
maar wees niet zo naïef door te denken dat iedereen die regel hanteert.
De allochtonen zijn zeker een deel van het probleem maar de arme knuppel die zich laat
beetnemen ook.
8 x de buit gesplit zeker...
OMG......quote:Op maandag 11 juli 2011 16:07 schreef SirRockwell het volgende:
8 x overvallen... Hoe vaak heeft die z'n spullen terug gekregen?
Geen camera's opgehangen? Geen hond aangeschaft? Geen knuppel onder de toonbank?
Als ik jou als vriend iets in bewaring zou geven en je zou 8 x overvallen zijn, hoe hard het
ook is maar volgens mij ligt dat gene wat ik bij hem in bewaring heb gebracht gewoon niet
bij de goede persoon of wel dan? Tuurlijk je blijft met je poten van andermans spullen af
maar wees niet zo naïef door te denken dat iedereen die regel hanteert.
De allochtonen zijn zeker een deel van het probleem maar de arme knuppel die zich laat
beetnemen ook.
8 x de buit gesplit zeker...
Absoluut. En de kogelgaten en dwarsleasie hebben ze ook gesplit.quote:
telefonische afspraak dan,quote:Op maandag 11 juli 2011 10:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh het is veel simpeler hoor: die deur zit gewoon op slot en men doet dan niet open. Zal ook heus wel een betralied/gepansert deurtje zijn.
Jouw post, en dan mijne er aan toegevoegd (ook als voorbeeld), En dan dezequote:Op maandag 11 juli 2011 16:00 schreef nielsch het volgende:
Je moet ervoor zorgen dat ze zich niet meer achter elkaar kunnen verschuilen. Mohammed zegt dat Cem Nielsch het wapen had, Cem Nielsch zegt dat Mustafa Tijn het wapen had, Mustafa Tijn zegt dat Abdul het wapen had en Abdul zegt dat Mohammed het wapen had. Het moet er niet meer toedoen wie het wapen had en wie er geschoten heeft. Iedereen deed mee aan de overval, dus iedereen is schuldig aan de moord. Bij wijze van spreken.
En ik geef je dan helemaal gelijk. Dus ongeacht kleurtje of achtergrond v dadersquote:Het moet er niet meer toedoen wie het wapen had en wie er geschoten heeft. Iedereen deed mee aan de overval, dus iedereen is schuldig aan de moord. Bij wijze van spreken.
Dat zou ik mij nog eerder voor kunnen stellen dan op basis van achtergrond iemand weren uit je winkel.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tsja als juwelier kan ik het opzich nog begrijpen. Ik had van een juwelier gehoord dat hij maar wat graag een bodyscanner zou willen in zijn winkel. Als je nu naar binnen wilt moet je al door een soort sluis waar hij je kan bekijken via camera's. Maar of dit nou is wat je zou willen?....
Jij kan het dus ook goed begrijpen dat allochtone eigenaars van restaurants etc etc ook de deur niet meer open doen voor blanke jeugd? Dus die Turkse pizza kan je dan ook op je buik schrijven als puber, wanneer je de stad in gaat. Uiteraard laten ze dan wel de allochtone jeugd binnen. (net als in het bericht deze eigenaars willen)quote:Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Een hoop hebben al de deur op slot, maar ja, je ziet hier hoe snel het gaat. Een sluis zou dan kunnen helpen maar tja... of je daar allemaal zit in heb.
Dat men niet open meer doet voor dat soort gasten met kraag en petje nog op notabene snap ik dondersgoed.
Vind ik ook. Maar op basis van leeftijd zou het wel mogen. Maar dan wel iedereen.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat zou ik mij nog eerder voor kunnen stellen dan op basis van achtergrond iemand weren uit je winkel.
Daar zou ik ook begrip voor opbrengen na al die ellende. Maar idd dan wel ongeacht achtergrond.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind ik ook. Maar op basis van leeftijd zou het wel mogen. Maar dan wel iedereen.
Er mag op basis van leeftijd wel meer verboden worden, dus, waarom niet het bezoeken van een juwelier?
Ik kan het goed begrijpen ja.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij kan het dus ook goed begrijpen dat allochtone eigenaars van restaurants etc etc ook de deur niet meer open doen voor blanke jeugd? Dus die Turkse pizza kan je dan ook op je buik schrijven als puber, wanneer je de stad in gaat. Uiteraard laten ze dan wel de allochtone jeugd binnen. (net als in het bericht deze eigenaars willen)
Soms is een paardenmiddel nodig om je voortbestaan te kunnen garanderen.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat zou ik mij nog eerder voor kunnen stellen dan op basis van achtergrond iemand weren uit je winkel.
Als allochtone eigenaars van restaurants al 8 x overvallen zijn door blanken waarbij ze eens zijn neergeschoten en hun rug hebben gebroken kan ik mij dat prima voorstellen.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij kan het dus ook goed begrijpen dat allochtone eigenaars van restaurants etc etc ook de deur niet meer open doen voor blanke jeugd?
Ik zou niet weten waarom mijn kind (die dat soort dingen niet doet) geen Turkse pizza zou mogen bestellen wanneer ze in de stad lopen en zijn allochtone vriend wel.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:03 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik kan het goed begrijpen ja.
Als jij 8x overvallen bent, en alle 8 de keren zijn het dezelfde types. Types die je eigenlijk nooit als klant hebt.
Dan is de keuze snel gemaakt om die te weren uit je winkel. En dan kan half Nederland wel roepen dat het niet mag, dat het probleem bij de wortel aangepakt moet worden e.d, maar die juwelier heeft een oplossing nodig die nu werkt. En bij de wortel aanpakken duurt nou eenmaal een aantal jaar.
Het is misschien niet goed, maar begrijpelijk, ja.
Ik ook.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als allochtone eigenaars van restaurants al 8 x overvallen zijn door blanken waarbij ze eens zijn neergeschoten en hun rug hebben gebroken kan ik mij dat prima voorstellen.
quote:Op maandag 11 juli 2011 17:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als allochtone eigenaars van restaurants al 8 x overvallen zijn door blanken waarbij ze eens zijn neergeschoten en hun rug hebben gebroken kan ik mij dat prima voorstellen.
Waarom zou je een minderwaardigheidscomplex moeten bezitten om tegen dit soort discriminatie maatregelingen te zijn? Ik zou niet weten waarom een blanke jongen geweerd moet worden omdat er blijkbaar etterbakken rondlopen met dezelfde teint , terwijl een allochtone jongere wel een pizzeria in mag.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar ik heb dan ook geen minderwaardigheidscomplex of ophitsende zwarte Femke Halsema die moord en brand schreeuwt.
Trekken ze gewoon een jas zonder bontkraag aan. Probleem opgelost en mogen ze wel naar binnenquote:Op maandag 11 juli 2011 17:09 schreef Frollo het volgende:
In de Gelderlander van een paar dagen geleden nuanceerde Kamerbeek zijn standpunt trouwens. Natuurlijk wil hij niet alle allochtonen weren. Een Antilliaans echtpaar dat een trouwring komt uitzoeken is en blijft van harte welkom.
Maar bontkraagjes, nee, die komen er niet meer in.
En 100% zeker dat ze jou neger kop er ook niet in laten.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
gelijk heeft die, die marokkanen beroven alles wat los en vast zit
Lol, je snap natuurlijk ook wel dat ik met 'bontkraagje' een bepaald type jongere bedoel hè.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:14 schreef paddy het volgende:
[..]
Trekken ze gewoon een jas zonder bontkraag aan. Probleem opgelost en mogen ze wel naar binnen
De verhouing in aantal NL'ers en de criminaliteitscijfers ligt heel anders dus die vergelijking gaat krom.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De juwelier in kwestie, Kamerbeek, werkt al jaren met zo'n sluis systeem. Daarnaast kun je niet zomaar zelf de eerste deur open maken. Je moet aanbellen/kloppen en dan maken zij de eerste deur open (elektronisch). En dan kom je in de sluis terecht.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Een hoop hebben al de deur op slot, maar ja, je ziet hier hoe snel het gaat. Een sluis zou dan kunnen helpen maar tja... of je daar allemaal zit in heb.
Dat men niet open meer doet voor dat soort gasten met kraag en petje nog op notabene snap ik dondersgoed.
Omdat jou kind slachtoffer van een selecte groep criminelen is geworden. Leuk? Nee. Begrijpelijk? Ja.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom mijn kind (die dat soort dingen niet doet) geen Turkse pizza zou mogen bestellen wanneer ze in de stad lopen en zijn allochtone vriend wel.
Het MKB is de ruggengraat van onze economie. De mensen hier werken vaak erg hard, op eigen rekening. Als deze sector er mee stopt omdat de overheid faalt om de oplopende criminaliteit te stoppen dan kun je Nederland ook wel afschrijven.quote:ma 11 jul 2011, 11:17 | lees voor
Vismeiden buigen hoofd voor criminelen
Door Pieter Buss
HEERHUGOWAARD - Ze geven er de brui aan, visverkopers Ingrid den Drijver en Inma L' Ami. Tot verdriet van trouwe fans, die soms dagelijks langs kwamen voor een bakje kibbeling, pal voor de plaatselijke super in Heerhugowaard. Het getrouwde stel van Vishandel De Meiden buigt namelijk het hoofd voor criminelen die hen al veelvuldig te grazen hebben genomen.
Ingrid den Drijver (wit shirt) en haar vriendin en zakenpartner Inma l'Ami (gekleurd shirt) op de plek waar hun viskar altijd stond bij Albert Heijn in Heerhugowaard met de foto van de viskar waarop zij in betere tijden staan.
Triest dieptepunt vormde de diefstal van hun viskar - ter waarde van circa 70.000 euro- afgelopen week. Harteloze dieven roofden het voertuig vanaf het erf van een boer in de buurt van Heerhugowaard. Slechts de dagwaarde zouden de 'viswijven' terugkrijgen. Maar hoe hoog die is, daar waren ze nog niet eens achteraan gegaan.
Het verdriet en de ontzetting was intens groot. De vis wordt duur betaald, zo moesten ze met ironie constateren. Nu hebben ze een aanbod van de fabrikant gekregen – om een verkoopwagen te huren – maar de lol is weg. ,,Het is een optelsom. Onze vorige kar is tig keer opengebroken, zelfs een keer 2 keer in een nacht, we hebben een tweede hypotheek op het huis genomen om een kar helemaal naar onze wensen te laten bouwen wat tien maanden duurde. Vorig voorjaar werd ons hele huis ondersteboven gehaald: drie dagomzetten weggegrist. Eind april werd Ingrid geopereerd, hadden we vijf weken geen inkomsten en nu is de kar gestolen..''
UWV
Te veel twijfels zijn er om door te gaan, er moet immers ook brood op de plank komen. ,,Ons hart huilt, maar we kunnen niet langer dealen met de onzekerheid van diefstal'', schrijven de dames op hun site. ,,Volgende week naar het UWV en dan hard er tegenaan op zoek naar werk. Maar wat zullen we alles missen. De vaste klanten, wij altijd samen op pad...''
En andersom, zo'n maatregel verneukt natuurlijk de reputatie van zo'n winkel. Alle andere juwelierszaken kunnen hier goed mee aan de haal.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
Iedere ondernemer moet natuurlijk vrij zijn om zijn eigen klantenkring te bepalen. Je bent toch niet verplicht om iemand iets te verkopen?
Klopt, dat kan het gevolg zijn van zo'n keuze.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En andersom, zo'n maatregel verneukt natuurlijk de reputatie van zo'n winkel. Alle andere juwelierszaken kunnen hier goed mee aan de haal.
Als deze betreffende juwelier besluit om voortaan bepaalde mensen te weren, zal zijn reputatie daar zeker niet onder lijden hoor. Integendeel.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En andersom, zo'n maatregel verneukt natuurlijk de reputatie van zo'n winkel. Alle andere juwelierszaken kunnen hier goed mee aan de haal.
Inderdaad!quote:Op maandag 11 juli 2011 18:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als deze betreffende juwelier besluit om voortaan bepaalde mensen te weren, zal zijn reputatie daar zeker niet onder lijden hoor. Integendeel.
Zijn doelgroep zal dit initiatief alleen maar toejuichen.
Voor de doorsnee citizen is het nu gewoon een winkel die allochtonen gaat weren. Als jij denkt dat daar de reputatie niet onder zal lijden, heb je het niet echt begrepen.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als deze betreffende juwelier besluit om voortaan bepaalde mensen te weren, zal zijn reputatie daar zeker niet onder lijden hoor. Integendeel.
Zijn doelgroep zal dit initiatief alleen maar toejuichen.
Iets met uitzondering en een regel.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:47 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoi, ik ben Yilmaz Cem, tijdens werkuren heb ik de bevoegdheid van een algemeen opsporingsambtenaar, een vuurwapen, toegang tot besloten informatie, maar in mn vrije tijd ben ik 'allochtoon' en mag ik niet naar een paar sieraden kijken.
Ik ken die winkel en ik ik zeg je dat zijn doelgroep dit initiatief alleen maar zal toejuichen. Het is een juwelier uit het topsegment en daar werkt het toch net iets anders als bij bijvoorbeeld een Luigi Licardo (of hoe dat ook heten mag).quote:Op maandag 11 juli 2011 18:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor de doorsnee citizen is het nu gewoon een winkel die allochtonen gaat weren. Als jij denkt dat daar de reputatie niet onder zal lijden, heb je het niet echt begrepen.
Wil je daarmee stellen dat allochtonen geen juwelieren uit het topsegment kopen? Die specifieke allochtonen zullen een dergelijke maatregel (tezamen met de collaboratie met de PVV van deze dame) echt niet waarderen hoor. In dromenland misschien. Als je er beter van slaapt (en dus denkt dat deze maatregel een positieve boost aan de verkopen zal geven), wil ik je wel gelijk geven hoor.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ken die winkel en ik ik zeg je dat zijn doelgroep dit initiatief alleen maar zal toejuichen. Het is een juwelier uit het topsegment en daar werkt het toch net iets anders als bij bijvoorbeeld een Luigi Licardo (of hoe dat ook heten mag).
Het gros zal hem misschien zien als de winkel die allochtonen weert, maar zijn doelgroep zal dit zeker weten heel anders zien.
quote:Op maandag 11 juli 2011 10:13 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
quote:
Ik denk dat mijn buitenlandse vrienden er zo naar binnen kunnen, maar die dragen dan ook geen petjes en vuilniszakken. Iedereen die er geweigert zal worden heeft er niets te zoeken klaar.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je daarmee stellen dat allochtonen geen juwelieren uit het topsegment kopen? Die allochtonen zullen een dergelijke maatregel (tezamen met de collaboratie met de PVV van deze dame) echt niet waarderen hoor. In dromenland misschien.
Tuurlijk zullen ze er zo naar binnen komen. Dat geldt voor heel veel allochtonen. Echter, ze zullen nu bekend staan als de winkel die allochtonen weert. Dat is nu juist mijn punt. Het doet er helemaal niet meer toe wat ze "precies wilt weren". Zie TT.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn buitenlandse vrienden er zo naar binnen kunnen, maar die dragen dan ook geen petjes en vuilniszakken. Iedereen die er geweigert zal worden heeft er niets te zoeken klaar.
Als potentiele klant bedoel je, ja dat klopt.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die heb je dan al lang als klant verloren. Uitzondering of niet.
Volgens mij verkoopt hij duurdere horloges dan doorsnee Citizen horloges, en dat hij mensen gaat weren die niet tot zijn doelgroep behoren maar hem wel al 8 keer hebben overvallen verbaast me niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor de doorsnee citizen is het nu gewoon een winkel die allochtonen gaat weren. Als jij denkt dat daar de reputatie niet onder zal lijden, heb je het niet echt begrepen.
Mensen met honden vergelijkenquote:Op maandag 11 juli 2011 18:14 schreef Lavenderr het volgende:
Stel je voor, je bent al 8 keer gebeten door een rotweiler, dan blijf je uit de buurt van die beesten voortaan.
Als het allemaal toevallig Marokkaanse users (of allochtonen, zoals hier het geval) zouden zijn wel ja. En ik had het niet over Citizen horloges.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij verkoopt hij duurdere horloges dan doorsnee Citizen horloges, en dat hij mensen gaat weren die niet tot zijn doelgroep behoren maar hem wel al 8 keer hebben overvallen verbaast me niet.
Ik gok zomaar dat een heleboel users bij Hessing ook geen auto meekrijgen voor een proefrit, ook discriminatie?
Goed, jij je zin.quote:
Het aantal allochtonen in Nederland qua verhoudingsgewijs is ook minder, dus lood om oud ijzer en dus net zo gaan handelen als allochtoon naar autochtone jongere.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:30 schreef Flounder het volgende:
[..]
De verhouing in aantal NL'ers en de criminaliteitscijfers ligt heel anders dus die vergelijking gaat krom.
Duh...quote:Op maandag 11 juli 2011 17:17 schreef Frollo het volgende:
[..]
Lol, je snap natuurlijk ook wel dat ik met 'bontkraagje' een bepaald type jongere bedoel hè.
de nederlandse jeugd beroofd shoarmatenten?quote:Op maandag 11 juli 2011 16:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij kan het dus ook goed begrijpen dat allochtone eigenaars van restaurants etc etc ook de deur niet meer open doen voor blanke jeugd? Dus die Turkse pizza kan je dan ook op je buik schrijven als puber, wanneer je de stad in gaat. Uiteraard laten ze dan wel de allochtone jeugd binnen. (net als in het bericht deze eigenaars willen)
Even kijken. Het ging om Antilliaanse en Marokkaanse jongeren die de shop hadden overvallen. En daarop weiger je allochtonen. Oke. Je vergelijking slaat nergens op.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Goed, jij je zin.
Stel je voor, je bent al jouw ajax shop is al 8 keer gebetenkapot geramd door een rotweiler feyenoorders , dan blijf je uit de buurt van die beesten supporters voortaan. En zorg je dat ze je winkel niet meer binnen komen.
Toen mijn collega scholeren op de middelbare het nodig vonden de halve supermarkt leeg te roven gedurende de pauzes, werd er na een tijdje ook een verbod ingesteld alle scholieren van onze school. Tsja logisch ergens toch?quote:Op maandag 11 juli 2011 18:56 schreef sannebijkerk het volgende:
[..]
de nederlandse jeugd beroofd shoarmatenten?
maar goed, ze mogen best blanken gaan weigeren hoor, geen probleem.
Nee hoor, ik ken die winkel nu als winkel die hardwerkende allochtonen helpt, maar criminele jonge allochtonen weert. Dat jij die lijn zo hard door trekt, betekend niet dat anderen dat ook doen.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tuurlijk zullen ze er zo naar binnen komen. Dat geldt voor heel veel allochtonen. Echter, ze zullen nu bekend staan als de winkel die allochtonen weert. Dat is nu juist mijn punt. Het doet er helemaal niet meer toe wat ze "precies wilt weren". Zie TT.
gelukkig hebben we alleen in nederland problemen met noord-afrikanen en is dit niet iets wat zich voor doet in spanje, frankrijk, belgie, duitsland, scandinavische landen.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, die kopen dure riemen. Van een paar duizend euro. Maar dat doen ze inderdaad niet in Nederland.
Alleen de blanke scholieren? Of alle scholieren?quote:Op maandag 11 juli 2011 18:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Toen mijn collega scholeren op de middelbare het nodig vonden de halve supermarkt leeg te roven gedurende de pauzes, werd er na een tijdje ook een verbod ingesteld alle scholieren van onze school. Tsja logisch ergens toch?
Niet leuk voor degenen die er niets mee te maken hebben maar wel logisch.
Pauperscholieren. Als je als normale jongere wou winkelen kon dat gewoon.. Kwam er 1 min later een groepje bontkraagvolk, dan mochten ze er niet in.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Alleen de blanke scholieren? Of alle scholieren?
Kan jij de mogelijke daders er tussenuit pikken? Ik niet. Net als ik de blanke moordenaar die meerdere mensen heeft afgeslacht niet tussen al die blanke mensen kan pikken en uit het winkelcentrum kan weren voordat hij de daad begaat.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:07 schreef BasEnAad het volgende:
Ik snap de discriminatie hier niet zo. Volgens mij gaat het er om kansloze jongeren met capuchons te weigeren, ras is eigenlijk van ondergeschikt belang.
Wat mij betreft dus pure discriminatie op achtergrond dan. Ik begrijp de regel dat je maar met twee scholieren per keer de winkel mag betreden wel. Was in winsum geloof ik zo. Maar daar stond niet bij "Marokkaanse jongelui onder 21 niet welkom"quote:Op maandag 11 juli 2011 19:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Pauperscholieren. Als je als normale jongere wou winkelen kon dat gewoon.. Kwam er 1 min later een groepje bontkraagvolk, dan mochten ze er niet in.
Nee dat kan ik niet. Maar café's hebben ook vaak een beleid met het weigeren van gympies en petten. Tis allemaal niet zo zwaar als het hier gebracht wordt.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Kan jij de mogelijke daders er tussenuit pikken? Ik niet. Net als ik de blanke moordenaar die meerdere mensen heeft afgeslacht niet tussen al die blanke mensen kan pikken en uit het winkelcentrum kan weren voordat hij de daad begaat.
Uiteraard. Wel hier jatten maar kopen ho maar.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens kopen de meeste niet-westerse allochtonen hun sieraden in het buitenland
Nee, alleen enge bruine mensen doen dat.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:47 schreef sannebijkerk het volgende:
[..]
waarom...
overvallen oernederlandse, aziatische en duitse jongeren juweliers dan?
Lekker relevant ook.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:04 schreef sannebijkerk het volgende:
[..]
gelukkig hebben we alleen in nederland problemen met noord-afrikanen en is dit niet iets wat zich voor doet in spanje, frankrijk, belgie, duitsland, scandinavische landen.
noord afrikanen voornamelijk met een islamtische achtergrond.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:46 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nee, alleen enge bruine mensen doen dat.
[..]
Lekker relevant ook.
Maar jij bent dus voor een verbod op mensen met een specifieke achtergrond? Je kan wel wat roepen, maar het moet toch duidelijk zijn welke nationaliteiten nu wel en niet naar binnen mogen.
Allochtoon is, zoals al eerder in dit topic aangegeven, nogal algemeen.
Met als gevolg dat we straks winkels hebben voor blanken en niet blanken. Prima hoor, maar ga dan ook niet roepen dat we integreren zo belangrijk vinden, want dat willen we helemaal niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
De meeste clubs en disco's hebben een deurbeleid, met een portier die bepaalt wie er wel en niet naar binnen mag. Waarom zou datzelfde niet kunnen voor winkels? Ik geef deze - 8 keer! overvallen- winkelier groot gelijk , hij zou nog weleens een trendsetter kunnen zijn.
Maar die portiers baseren hun deurbeleid op bepaalde kledingsvoorschriften en de algemene gemoedstoestand van bezoekers (geen zatlappen of zich agressief gedragende mongolen).quote:Op maandag 11 juli 2011 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
De meeste clubs en disco's hebben een deurbeleid, met een portier die bepaalt wie er wel en niet naar binnen mag. Waarom zou datzelfde niet kunnen voor winkels? Ik geef deze - 8 keer! overvallen- winkelier groot gelijk , hij zou nog weleens een trendsetter kunnen zijn.
Ah oke, en hoe zou deze maatregel vorm kunnen krijgen? Moeten deze Noord-Afrikanen hun afkomst en religie op hun voorhoofd schrijven?quote:Op maandag 11 juli 2011 19:54 schreef sannebijkerk het volgende:
[..]
noord afrikanen voornamelijk met een islamtische achtergrond.
er is geen een groep die overal ter wereld zoveel rotzooi schopt als die groep
Hou eens lekker op met je "we"quote:Op maandag 11 juli 2011 20:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Met als gevolg dat we straks winkels hebben voor blanken en niet blanken. Prima hoor, maar ga dan ook niet roepen dat we integreren zo belangrijk vinden, want dat willen we helemaal niet.
Wat heeft mensen beroven in hun winkel in vredesnaam te maken met integreren?quote:Op maandag 11 juli 2011 20:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Met als gevolg dat we straks winkels hebben voor blanken en niet blanken. Prima hoor, maar ga dan ook niet roepen dat we integreren zo belangrijk vinden, want dat willen we helemaal niet.
wil je beweren dat je marokkanen bijvoorbeeld niet herkent?quote:Op maandag 11 juli 2011 20:03 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ah oke, en hoe zou deze maatregel vorm kunnen krijgen? Moeten deze Noord-Afrikanen hun afkomst en religie op hun voorhoofd schrijven?
Lol.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard. Wel hier jatten maar kopen ho maar.
Fatsoen natuurlijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat heeft mensen beroven in hun winkel in vredesnaam te maken met integreren?
Dat is de consequentie van jouw voorstel....dat zie je zelf hopelijk ook?quote:Op maandag 11 juli 2011 20:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat heeft mensen beroven in hun winkel in vredesnaam te maken met integreren?
Laat die afrikanen dan ook de slager maar overvallen, ipv elke keer ergens waar geld te halen valt, want dat is natuurlijk ook niet eerlijk hequote:Op maandag 11 juli 2011 18:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Duh...
Ik ben gewoon tegen discriminatie ongeacht achtergrond of kleurtje. Ik begrijp echt wel dat ze jeugd willen weren. Ik begrijp niet dat ze alleen een groep jeugd willen weren omdat ze van Marokkaanse afkomst zijn.
Nog even en we krijgen weer die slappe onliner "moet de Marokkaanse gemeenschap hun maar straffen"
Ja, duh...ik ga mij ook niet verantwoordelijk voelen voor blanke tokkies die misdaden plegen.
Ze zouden het eens met straffen kunnen proberen hier in Nederland. Niet straffen blijkt niet echt effectief te werken. En dan hoef je de jeugd niet eens de eerste keer meteen in de cel te gooien. Er zijn wel andere manieren. De ouders zullen in ieder geval voor de onkosten van de roof op moeten draaien. Wanneer er mishandeling van slachtoffer in het spel is, dus de straf daar ook op aanpassen.
Dat is het grote probleem hier. De jeugd komt gewoon overal mee weg wanneer ze onder een bepaalde leeftijd zitten.
Wil jij beweren dat je het verschil ziet tussen Tunesiërs, Libiërs, Egyptenaren, Marokkanen, Algerijnen? Allemaal verbieden? Of gewoon mensen met een bepaald kapsel of een bepaald pigment percentage?quote:Op maandag 11 juli 2011 20:05 schreef sannebijkerk het volgende:
[..]
wil je beweren dat je marokkanen bijvoorbeeld niet herkent?
Die hebben ze zowat ook, alleen die zijn niet zo populair voor pubers met wapens..quote:Op maandag 11 juli 2011 20:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is de consequentie van jouw voorstel....dat zie je zelf hopelijk ook?
Geen toegang meer voor niet blanken, betekent dus dat niet blanken straks aparte winkels moeten hebben, dus geen integratie.
Nu ja, er schijnt wel een bepaalde correlatie te zijn met overvallen en straatroven en zo: 99% R'damse straatrovers allochtoonquote:Op maandag 11 juli 2011 19:46 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nee, alleen enge bruine mensen doen dat.
[..]
Het 'leuke' is ook dat nu hij dit heeft gedaan zijn overlast van de groep waarschijnlijk iets erger word.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:08 schreef Terreros85 het volgende:
Symboolpolitiek. De volgende Antiliaantjes zullen dan echt denken: 'Goh, ik mag er niet in. Dan kan ik ook deze winkel ook niet overvallen.'
Het wordt meer "Goh, kan ik deze winkel niet in? Dan kan ik hem ook niet overvallen".quote:Op maandag 11 juli 2011 20:08 schreef Terreros85 het volgende:
Symboolpolitiek. De volgende Antiliaantjes zullen dan echt denken: 'Goh, ik mag er niet in. Dan kan ik ook deze winkel ook niet overvallen.'
Het werkt heel simpel: als je er niet in kan kan je het ook niet overvallen. De makkelijkste manier om binnen te komen is de deur open te doen, dat snappen de winkeliers ook dus die vlieger gaat niet meer op, en de deur niet openquote:Op maandag 11 juli 2011 20:08 schreef Terreros85 het volgende:
en dat zijn allemaal goed volkquote:Op maandag 11 juli 2011 20:08 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wil jij beweren dat je het verschil ziet tussen Tunesiërs, Libiërs, Egyptenaren, Marokkanen, Algerijnen? Allemaal verbieden? Of gewoon mensen met een bepaald kapsel of een bepaald pigment percentage?
Doe eens uitleggen, ze gaan nu speciaal voor zijn winkel hangen omdat het zo gezellig is?quote:Op maandag 11 juli 2011 20:09 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Het 'leuke' is ook dat nu hij dit heeft gedaan zijn overlast van de groep waarschijnlijk iets erger word.
Dat is het gevolg als we straks winkels hebben waar niet blanken niet meer naar binnen mogen. Niet alleen jij hebt daar dan mee te maken, maar iedereen, dus wij allemaal.quote:
Omdat zij hem nu een klootzak vinden, los van het feit of het terecht is wat die man doet. Hij kan verwachten dat hij nu een hele stad heeft met marokkanen die hem niet meer mag.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Doe eens uitleggen, ze gaan nu speciaal voor zijn winkel hangen omdat het zo gezellig is?
ach, die man is al invalide, zijn leven verneukt.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Doe eens uitleggen, ze gaan nu speciaal voor zijn winkel hangen omdat het zo gezellig is?
Het verbod dat die juwelier hem heeft opgelegd, gaat em gewoon meer kopzorgen geven dan die enkele overval, die je als juwelier gewoon kan verwachten om de zoveel tijd).quote:Op maandag 11 juli 2011 20:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wist je dat er tegenwoordig heel veel mensen zijn die bijvoorbeeld al niet meer naar open gratis feesten gaan omdat marokkanen er komen.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:12 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Omdat zij hem nu een klootzak vinden, los van het feit of het terecht is wat die man doet. Hij kan verwachten dat hij nu een hele stad heeft met marokkanen die hem niet meer mag.
Maar dat wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde over dingen denkt. Ik ageer daar tegenquote:Op maandag 11 juli 2011 20:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is het gevolg als we straks winkels hebben waar niet blanken niet meer naar binnen mogen. Niet alleen jij hebt daar dan mee te maken, maar iedereen, dus wij allemaal.
Oke ik ben overtuigd. Alle negers het land uit.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu ja, er schijnt wel een bepaalde correlatie te zijn met overvallen en straatroven en zo: 99% R'damse straatrovers allochtoon
Lekker ineens over heel iets anders beginnenquote:Op maandag 11 juli 2011 20:10 schreef sannebijkerk het volgende:
[..]
en dat zijn allemaal goed volk
vraag bijvoorbeeld eens aan een parijzenaar wat die van algerijnen vind.
ik was trouwens getuige van de rellen in parijs met nieuw jaar.
doe eens 3x raden wie er de rellen begon en wie ze targetten...
Ik ken genoeg feesten waar geen Marokkanen naartoe gaan, omdat er te Nederlandse Nederlanders aanwezig zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:14 schreef sannebijkerk het volgende:
[..]
wist je dat er tegenwoordig heel veel mensen zijn die bijvoorbeeld al niet meer naar open gratis feesten gaan omdat marokkanen er komen.
of dat gelegendheden met strenge "kledingeisen" immens populair zijn
'die enkele overval'quote:Op maandag 11 juli 2011 20:13 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het verbod dat die juwelier hem heeft opgelegd, gaat em gewoon meer kopzorgen geven dan die enkele overval, die je als juwelier gewoon kan verwachten om de zoveel tijd).
Nu het in het nieuws is heeft ie namelijk mot met duizenden / tienduizenden mensen die het hier niet mee eens zijn. Ben benieuwd wat de mocro's en statusboys bij hem in de wijk hier van vinden.
Dat is ook een probleemgroep wat mij betreft.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ik ken genoeg feesten waar geen Marokkanen naartoe gaan, omdat er te Nederlandse Nederlanders aanwezig zijn.
Wat is je punt?
Ach ja, diezelfde Marokken en Antillianen hebben hem al 8 keer beroofd en een dwarsleasie bezorgd. Veel erger kan het niet worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:12 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Omdat zij hem nu een klootzak vinden, los van het feit of het terecht is wat die man doet. Hij kan verwachten dat hij nu een hele stad heeft met marokkanen die hem niet meer mag.
Ik denk dat het hem aan zn reet zal roesten wat ongeschoold bontkraagaapjes van de beste man vinden.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:12 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ben je net zo zielig bezig.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik zou elke dag een verse drol op z'n raam gooien, als die juwelier hier in de buurt was. Wat een angsthaas.
Ik ga al jaren naar open gratis festivals en ik moet zeggen dat je argument niet echt aankomt want het percentage Marokkanen is daar eerder lager dan hoger dan in de binnenstad.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:14 schreef sannebijkerk het volgende:
[..]
wist je dat er tegenwoordig heel veel mensen zijn die bijvoorbeeld al niet meer naar open gratis feesten gaan omdat marokkanen er komen.
of dat gelegendheden met strenge "kledingeisen" immens populair zijn
Ik vind beiden intriest. Beoordelen op kleurtjequote:Op maandag 11 juli 2011 20:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ik ken genoeg feesten waar geen Marokkanen naartoe gaan, omdat er te Nederlandse Nederlanders aanwezig zijn.
Wat is je punt?
Adres? Link? Moet gezellig feest zijn danquote:Op maandag 11 juli 2011 20:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Wat is je punt?
als ik mijn begeerde horloge ga bestellen heeft deze man iig mijn voorkeur alquote:Op maandag 11 juli 2011 20:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat het hem aan zn reet zal roesten wat ongeschoold bontkraagaapjes van de beste man vinden.
quote:Op maandag 11 juli 2011 20:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach ja, diezelfde Marokken en Antillianen hebben hem al 8 keer beroofd en een dwarsleasie bezorgd. Veel erger kan het niet worden.
Wellicht, maar hopelijk is deze man een pionier en volgen er nog vele andere winkels en plekken (zoals bioscopen) die hetzelfde beleid gaan aanhangen.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:09 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Het 'leuke' is ook dat nu hij dit heeft gedaan zijn overlast van de groep waarschijnlijk iets erger word.
Zwarte Crossquote:Op maandag 11 juli 2011 20:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Adres? Link? Moet gezellig feest zijn dan
Mega Piraten Festijnquote:Op maandag 11 juli 2011 20:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 juli 2011 20:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wellicht, maar hopelijk is deze man een pionier en volgen er nog vele andere winkels en plekken (zoals bioscopen) die hetzelfde beleid gaan aanhangen.
Nou ik heb echt last gehad van groep Marokkanen, maar ik werd toen ook geholpen door Marokkanen. Wow, ieder mens is anders. Een openbaring zeker.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:16 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik ga al jaren naar open gratis festivals en ik moet zeggen dat je argument niet echt aankomt want het percentage Marokkanen is daar eerder lager dan hoger dan in de binnenstad.
Bovendien, die hele angst voor Marokkanen. Waarom heb ik nog nooit last van ze gehad dan?
Ik heb erg met je te doen. Deze man is 8 keer overvallen. Zijn leven wordt keer op keer verwoest. Lichamelijk en geestelijk wordt hij mishandeld. Zijn pogingen om eerlijk een boterham te verdienen bespuugd door bontkraagjes en jij vindt deze man een angsthaas? Wat een triest, ontwetend, achterlijk, dom, debiel ventje ben je zeg.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:18 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]Korter door de bocht kan het niet
Fixed.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:19 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Mega Piraten Festijn
[..]
![]()
"Verboten fur tuig"
http://www.megapiratenfestijn.nlquote:Op maandag 11 juli 2011 20:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Kan me buiten hardcore feesten eigenlijk geen een heugen waar het halverwege niet opeens bevolkt werd voor proletatisch tuig die wel wou rellen..
Fixed how? Komt niet overeen met het onderwerp van dit topic.quote:
Wat een misselijkmakende, misplaatste en onterechte vergelijking. Joden werden verplicht uitgesloten omdat de overheid dit oplegde. Marokkanen en Antillianen worden uitgesloten omdat winkeliers dat zelf willen.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:19 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Mega Piraten Festijn
[..]
![]()
"Verboten fur Jude"
De man is toch niet overvallen door joden?quote:Op maandag 11 juli 2011 20:21 schreef 2dope het volgende:
[..]
Fixed how? Komt niet overeen met het onderwerp van dit topic.
Daar zijn ze allesbehalve anti-allochtoon hoor. Maarja, daar haalt een buitenstander het überhaupt niet in zijn hoofd om iets te flikkenquote:
Oh, want dan is het niet erg? Antisemitisme in Duitsland kwam in de eerste instantie ook van het volk.quote:Op [url=http[quote]
[b]Op maandag 11 juli 2011 20:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een misselijkmakende, misplaatste en onterechte vergelijking. Joden werden verplicht uitgesloten omdat de overheid dit oplegde. Marokkanen en Antillianen worden uitgesloten omdat winkeliers dat zelf willen.
Het een sluit het ander niet uit. Er is voldoende draagvlak voor.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een misselijkmakende, misplaatste en onterechte vergelijking. Joden werden verplicht uitgesloten omdat de overheid dit oplegde. Marokkanen en Antillianen worden uitgesloten omdat winkeliers dat zelf willen.
Een groots angsthaas zelf, iets wat hij zelf openlijk toegeeft.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb erg met je te doen. Deze man is 8 keer overvallen. Zijn leven wordt keer op keer verwoest. Lichamelijk en geestelijk wordt hij mishandeld. Zijn pogingen om eerlijk een boterham te verdienen bespuugd door bontkraagjes en jij vindt deze man een angsthaas? Wat een triest, ontwetend, achterlijk, dom, debiel ventje ben je zeg.
Die juwelier heeft dus wel last van ze gehad want hij is al 8 keer overvallen door medelanders...quote:Op maandag 11 juli 2011 20:16 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik ga al jaren naar open gratis festivals en ik moet zeggen dat je argument niet echt aankomt want het percentage Marokkanen is daar eerder lager dan hoger dan in de binnenstad.
Bovendien, die hele angst voor Marokkanen. Waarom heb ik nog nooit last van ze gehad dan?
Je snapt dat het slechts een vergelijking was? En dat jouw 'fix' in "tuig" niet overeenkomstig de TT / dit topic is?quote:Op maandag 11 juli 2011 20:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
De man is toch niet overvallen door joden?
Toch?
Ah zoquote:Op maandag 11 juli 2011 20:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Compleet andere situatie.
De buitenlanders!quote:Op maandag 11 juli 2011 20:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die juwelier heeft dus wel last van ze gehad want hij is al 8 keer overvallen door medelanders...
Upgrade in z'n beveiliging, of een sterke knaap voor aan de deur inhuren.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:26 schreef Trommeldaris het volgende:
Maar die mensen die het zo verwerpelijk vinden en achterlijk enzo.
Weten die ook een betere oplossing? Zo ja, wat?
Want het is erg makkelijk gillen, maar ondertussen is die man 8 overvallen en een dwarsleasie verder.
Allemaal afmaken helpt ook volgens deze logica.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:26 schreef Trommeldaris het volgende:
Maar die mensen die het zo verwerpelijk vinden en achterlijk enzo.
Weten die ook een betere oplossing? Zo ja, wat?
Want het is erg makkelijk gillen, maar ondertussen is die man 8 overvallen en een dwarsleasie verder.
En een groot deel van de criminelen in de stad is van Noord Afrikaanse afkomst maar is krom opgegroeid door de in Nederland aanwezige cultuur in deze groepen.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Upgrade in z'n beveiliging, of een sterke knaap voor aan de deur inhuren.
Of hij stopt gewoon met z'n zaak. Niemand heeft hem gedwongen om juwelier te worden. Handel in waardevolle spullen trekt nou eenmaal criminelen aan, en als je je daar niet tegen kunt verweren, is het niet jouw ding.
Want een sterke knaap helpt tegen overvallers met een pistool? En volgens mij mogen veiligheidsbedrijven geen wapens dragen.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Upgrade in z'n beveiliging, of een sterke knaap voor aan de deur inhuren.
Of hij stopt gewoon met z'n zaak. Niemand heeft hem gedwongen om juwelier te worden. Handel in waardevolle spullen trekt nou eenmaal criminelen aan, en als je je daar niet tegen kunt verweren, is het niet jouw ding.
Wat mij betreft mogen ze de wijk uitgeschoten worden met traangas dan.Een onschuldige Marokkaan vraagt er niet om om gediscrimineerd te worden, maar deze man verdient net zo min nog meer ellende van straatschoffies die hun handen niet thuis kunnen houden.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:13 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het verbod dat die juwelier hem heeft opgelegd, gaat em gewoon meer kopzorgen geven dan die enkele overval, die je als juwelier gewoon kan verwachten om de zoveel tijd).
Nu het in het nieuws is heeft ie namelijk mot met duizenden / tienduizenden mensen die het hier niet mee eens zijn. Ben benieuwd wat de mocro's en statusboys bij hem in de wijk hier van vinden.
Maar de vraag blijft wel of 'ie er voor zou betalen...quote:Op maandag 11 juli 2011 10:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die gast in de tweede foto heeft overigens overduidelijke interesse in juwelen, je weert hiermee dan weer wel een potentiele goeie klant.
Dat laatste is waarheid.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:30 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Want een sterke knaap helpt tegen overvallers met een pistool? En volgens mij mogen veiligheidsbedrijven geen wapens dragen.
Dat laatste is natuurlijk onzin, dat snap je zelf ook wel.
Precies. En door ze buiten te laten hoef je niet met die gasten te handelen, en er dus geen tijd in te steken.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:31 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dat laatste is waarheid.
Denk je serieus als handelaar in diamanten, goud en zilver je hele leven te kunnen ontkomen aan criminelen? Zodra je de winkel opent zal er vanaf de eerste dag tuig aan het denken zijn hoe ze jou kunnen beroven.
Ja inderdaad prachtig, allochtonen weigeren. Waar blijven de lintjes.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:30 schreef Nielsch het volgende:
Als ik ooit nog langs een juwelier moet, ga ik een blokje om en zal ik deze man bezoeken wegens zijn moed en mooie voorbeeld!
Een beetje kritiek mag wel, we zijn geen stormfront. Sommige van de pro-maatregel kant kan je eerder trolls noemen.quote:
Het is niet de beste oplossing, omdat je niet alleen de slechte weert, maar ook de goede hun kans ontneemt. Dit is het laagst dat je kunt zinken, al is het enigszins wel begrijpelijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:32 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Precies. En door ze buiten te laten hoef je niet met die gasten te handelen, en er dus geen tijd in te steken.
Het is, volgens jou logica, juist de beste oplossing.
Die 'enkele' overval. 8 x. Neergeschoten en nu in een rolstoel.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:13 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
.
Ah, en dan moet je je ook altijd maar gewoon vrijwillig blootstellen aan dit soort lui die je een rolstoel intrappen?quote:Op maandag 11 juli 2011 20:31 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dat laatste is waarheid.
Denk je serieus als handelaar in diamanten, goud en zilver je hele leven te kunnen ontkomen aan criminelen? Zodra je de winkel opent zal er vanaf de eerste dag tuig aan het denken zijn hoe ze jou kunnen beroven.
Klopt...het verschil is dat we alleen reizende blanke mannen van middelbare leeftijd niet verbieden om naar Thailand te reizen, terwijl we allemaal weten dat het de groep is die ruim oververtegenwoordigd is qua pedoreizen naar dat soort landen.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:54 schreef Nielsch het volgende:
Deze man schat gewoon in welke groep mensen de meeste risico's vormen en sluit deze uit. Lijkt me een puur rationele beslissing.
Op Schiphol worden alleenstaande danwel alleen reizende blanke mannen van middelbare leeftijd die op vakantie zijn geweest in Thailand ook vaker "random" gecontroleerd door douane dan een gezin van twee ouders en twee kinderen dat op vakantie is geweest in Canada.
Misschien dat we daar eens mee moeten stoppen dan?quote:Op maandag 11 juli 2011 20:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt...het verschil is dat we alleen reizende blanke mannen van middelbare leeftijd niet verbieden om naar Thailand te reizen, terwijl we allemaal weten dat het de groep is die ruim oververtegenwoordigd is qua pedoreizen naar dat soort landen.
Het is nog altijd zíjn winkel, en aangezien hij na 8 overvallen wel kan inschatten wat voor vlees hij in de kuip heeft mag hij dat idd zelf bepalen.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:34 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het is niet de beste oplossing, omdat je niet alleen de slechte weert, maar ook de goede hun kans ontneemt. Dit is het laagst dat je kunt zinken, al is het enigszins wel begrijpelijk.
Wat jij eigenlijk beweert, is dat als je dus overvallen wordt, je iedereen met dezelfde huidskleur als de overvaller per direct ontzegging tot je winkel mag geven. Zo werkt dat natuurlijk niet.
Klopt. Dat zou Thailand wel kunnen doen. Maar ze weten dat de inkomsten die ze mis lopen vele malen groter zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt...het verschil is dat we alleen reizende blanke mannen van middelbare leeftijd niet verbieden om naar Thailand te reizen, terwijl we allemaal weten dat het de groep is die ruim oververtegenwoordigd is qua pedoreizen naar dat soort landen.
Natuurlijk, mensen verbieden naar Thailand te gaan als ze blank en single zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien dat we daar eens mee moeten stoppen dan?
Prima...en geen jongeren meer naar de Costa's.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien dat we daar eens mee moeten stoppen dan?
Tuurlijk vind jij dat onzin, want pedofilie is prima!quote:Op maandag 11 juli 2011 21:00 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Natuurlijk, mensen verbieden naar Thailand te gaan als ze blank en single zijn.
Dit is onzin.
Maar wat is een wel werkende oplossing? Kan je die ook geven?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Prima...en geen jongeren meer naar de Costa's.Genoeg groepen die we op basis van dit soort argumenten kunnen weigeren. Gelukkig doen we niet meer aan het begrip individu, dat is wel een heel vervelend concept.
Vast niet, maar wie weet is hij wel een trendsetter!quote:Op maandag 11 juli 2011 21:00 schreef LXIV het volgende:
Dat deze man dit niet doet siert hem. Hij wil blijkbaar een statement hiermee maken, want veel erop vooruitgaan zal hij niet.
Niet alles is rationeel als je het recht kunt praten.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:54 schreef Nielsch het volgende:
Deze man schat gewoon in welke groep mensen de meeste risico's vormen en sluit deze uit. Lijkt me een puur rationele beslissing.
Volgens deze redenatie kan ie de winkel beter sluiten. Loopt ie helemaal 0,0 risico.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:54 schreef Nielsch het volgende:
Geen blanke mannen meer toelaten in beroepen waar je met kinderen werkt, want blanke mannen zijn oververtegenwoordigd in het misbruiken van kinderen zaken. Kinderen misbruiken is toch net iets erger dan overvallen plegen of niet?quote:Op maandag 11 juli 2011 20:59 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Klopt. Dat zou Thailand wel kunnen doen. Maar ze weten dat de inkomsten die ze mis lopen vele malen groter zijn.
Daarnaast is het verschil tussen een winkel en land natuurlijk redelijk groot, maar goed.
Kostentechnisch gezien zal zijn beslissing het beste zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:02 schreef Montov het volgende:
[..]
Niet alles is rationeel als je het recht kunt praten.
Hij kon ook jongeren uitsluiten, mannen, mensen die in Nederland wonen, zoogdieren, negers.
Het zou ook rationeel zijn om een pannenkoekhuis te gaan beginnen, of mensen blinddoeken en boeien wanneer ze binnenkomen. "Risico's uitsluiten" en "groepen schatten" is alles behalve rationeel, zeker als het gaat om een groep (allochtonen) die je niet allemaal qua uiterlijk kan herkennen.
Je hebt het tegen iemand die of nooit naar Thailand gaat of niet in de catgorie valt. Het zijn altijd de naamloze anderen waar we verboden voor verzinnen, als we op basis van geslacht, leeftijd of herkomst kijken. Je kan het dan ook niet zo serieus nemen.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:00 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Natuurlijk, mensen verbieden naar Thailand te gaan als ze blank en single zijn.
Dit is onzin.
Wat?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk vind jij dat onzin, want pedofilie is prima!
Er is geen direct werkende oplossing, maar dat wil je vast niet horen.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:02 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Maar wat is een wel werkende oplossing? Kan je die ook geven?
Een die dus direct werkt voor die winkelier, en niet over een x aantal jaar.
Statistisch zal dat nog meevallen. Daarnaast ga je voorbij aan het feit dat het 8x in dezelfde zaak is gebeurd en de eigenaar er een dwarsleasie aan over heeft gehouden.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geen blanke mannen meer toelaten in beroepen waar je met kinderen werkt, want blanke mannen zijn oververtegenwoordigd in het misbruiken van kinderen zaken. Kinderen misbruiken is toch net iets erger dan overvallen plegen of niet?
En dat bedoel ik. Dit is geen mooie oplossing, en ik vind het ook niet de bedoeling, een slecht begin.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er is geen direct werkende oplossing, maar dat wil je vast niet horen.
Supermarkten die geen joden en negers meer binnenlaten gaat een mooie rel worden denk ik zo.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een winkel is geen openbare ruimte. Je mag iedereen om wat voor reden dan ook, of zonder opgaaf van redenen, de toegang weigeren.
Dus als een supermarkt geen scholieren meer toelaat, of een juwelier geen allochtonen, of een kamerverhuurbedrijf geen homo's. Het zij zo.
Ondanks dat ik het een slecht plan vind, zal zo'n winkel natuurlijk geen lang leven beschoren zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:06 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Supermarkten die geen joden en negers meer binnenlaten gaat een mooie rel worden denk ik zo.
Als dat jouw idee van vrijheid is..
Jij zal later een succesvolle manager worden, succesvol in de zin van een hoop geleuter. Een beslissing nemen (of zien nemen) en concluderen dat wel de beste moet zijn, kostentechnisch gezien. En risico's uitsluiten. Dat doe je door nergens aan te beginnen of direct te stoppen met waarmee je bezig bent. Je wilt risico's verkleinen, schade beperken en maatregelen treffen voor wanneer het mis gaat.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:03 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Kostentechnisch gezien zal zijn beslissing het beste zijn.
Hoezo is risico's uitsluiten niet rationeel?
Dan moet ie gaan werken. En niet z'n persoonlijke problemen op een hele bevolkingsgroep afschuiven.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:06 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
En dat bedoel ik. Dit is geen mooie oplossing, en ik vind het ook niet de bedoeling, een slecht begin.
Maar het is een begrijpelijke. Die man moet nu zijn brood verdienen, niet over tien jaar.
Een verkrachte baby is minder erg als 100 tasjes die gestolen zijn? Elk kind verdient bescherming, dus geen blanke mannen meer bij kinderen/babies!quote:Op maandag 11 juli 2011 21:08 schreef LXIV het volgende:
maar een heel klein deel van de blanke mannen is zedenmisdrijver. Misschien 1 op de 1000. Dan is het onzin om hiervoor een hele groep te gaan discrimineren. Maar van de Marokkanen is 50% al in aanraking met de politie geweest. Dat zijn heel andere cijfers. Dan snap ik dat je eerder Marokkanen als groep gaat weigeren.
Dat is zeer zeker een goede zaak.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:12 schreef Hathor het volgende:
Nou ben ik voor het gemak even Ibrahim, ik ben 17 jaar, en heb een kleine 500¤ op zak (waar ik lang voor heb moeten sparen) en wil een ring oid kopen voor mijn vriendinnetje voor haar verjaardag. Ik kom daar dus niet binnen omdat ik Ibrahim ben en er niet Nederlands uitzie. Ik stap dus naar de politie, leg hen uit dat ik zojuist geweigerd ben, waarschijnlijk vanwege mijn uiterlijk, en dien dus een aanklacht in, en gooi het op discriminatie/racisme. Heb ik, Ibrahim, nu een zaak waar een gesjeesde advocaat iets mee kan, of gaat dat alweer wat moeilijker worden?
quote:Op maandag 11 juli 2011 21:12 schreef Hathor het volgende:
Nou ben ik voor het gemak even Ibrahim, ik ben 17 jaar, en heb een kleine 500¤ op zak (waar ik via drugtrafficking aan ben gekomen) en wil een ring oid kopen voor mijn vriendinnetje voor haar verjaardag. Ik kom daar dus niet binnen omdat ik Ibrahim ben en er niet Nederlands uitzie. Ik stap dus naar de politie, leg hen uit dat ik zojuist geweigerd ben, waarschijnlijk vanwege mijn uiterlijk, en dien dus een aanklacht in, en gooi het op discriminatie/racisme. Heb ik, Ibrahim, nu een zaak waar een gesjeesde advocaat iets mee kan, of gaat dat alweer wat moeilijker worden?
Dat denk ik wel.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:12 schreef Hathor het volgende:
Nou ben ik voor het gemak even Ibrahim, ik ben 17 jaar, en heb een kleine 500¤ op zak (waar ik lang voor heb moeten sparen) en wil een ring oid kopen voor mijn vriendinnetje voor haar verjaardag. Ik kom daar dus niet binnen omdat ik Ibrahim ben en er niet Nederlands uitzie. Ik stap dus naar de politie, leg hen uit dat ik zojuist geweigerd ben, waarschijnlijk vanwege mijn uiterlijk, en dien dus een aanklacht in, en gooi het op discriminatie/racisme. Heb ik, Ibrahim, nu een zaak waar een gesjeesde advocaat iets mee kan, of gaat dat alweer wat moeilijker worden?
Pro deoquote:Op maandag 11 juli 2011 21:13 schreef Absurditeit het volgende:
Als je lang hebt gespaard voor 500 euro dan zal het wel lastig worden om een advocaat te kunnen betalen.
Je begrijpt dat er naast het bordje gewoon een dichte deur is? Het bordje zelf zal weinig doen neequote:Op maandag 11 juli 2011 21:09 schreef Montov het volgende:
[..]
Jij zal later een succesvolle manager worden, succesvol in de zin van een hoop geleuter. Een beslissing nemen (of zien nemen) en concluderen dat wel de beste moet zijn, kostentechnisch gezien. En risico's uitsluiten. Dat doe je door nergens aan te beginnen of direct te stoppen met waarmee je bezig bent. Je wilt risico's verkleinen, schade beperken en maatregelen treffen voor wanneer het mis gaat.
Een manager zal inderdaad denken dat je door middel van bordjes overvallers uit je winkel kan weren. Immers, er is een oplossing, dus moet het goed werken. Tijd voor promotie.
Okay, je bent echt gewoon aan het trollen.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dan moet ie gaan werken. En niet z'n persoonlijke problemen op een hele bevolkingsgroep afschuiven.
Die sprongen in jou logica zijn onlogischquote:Op maandag 11 juli 2011 21:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een verkrachte baby is minder erg als 100 tasjes die gestolen zijn? Elk kind verdient bescherming, dus geen blanke mannen meer bij kinderen/babies!
Hoeveel van die 50% Marokkanen is trouwens man? sowieso....hoe is de verhouding man/vrouw in criminaliteitscijfers? Weiger mannen overal en de misdaad daalt met zeker 80%.
Goh....dat heb ik nou nog nooit eerder gehoord.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:14 schreef Trommeldaris het volgende:
Die sprongen in jou logica zijn onlogisch
Precies, zedenmisdrijven gaan vergelijken met 'aanrakingen met de politie', waarvan die 50% niet eens slaat op de gehele Nederlandse Marokkaanse gemeenschap, maar op zesentwintigjarigen.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:08 schreef LXIV het volgende:
Ten tweede: maar een heel klein deel van de blanke mannen is zedenmisdrijver. Misschien 1 op de 1000. Dan is het onzin om hiervoor een hele groep te gaan discrimineren. Maar van de Marokkanen is 50% al in aanraking met de politie geweest. Dat zijn heel andere cijfers. Dan snap ik dat je eerder Marokkanen als groep gaat weigeren.
Inderdaad. Ik hoop dat iedere winkel zijn voorbeeld volgt, zodat op een gegeven moment we een volledig gesegregreerde maatschappij hebben. Ik ben voor.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:30 schreef Nielsch het volgende:
Als ik ooit nog langs een juwelier moet, ga ik een blokje om en zal ik deze man bezoeken wegens zijn moed en mooie voorbeeld!
Ja, dat is onlogisch omdat je anders geen omzet meer binnenhaalt. Dus je onderneming gaat failliet.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Goh....dat heb ik nou nog nooit eerder gehoord.
Het ging er toch om dat een groep die oververtegenwoordigd was geweigerd zou mogen worden?
De grootste groep in de criminaliteitscijfers is de mannengroep. Weiger dus overal mannen, maar dat schijnt dan weer onlogisch te zijn.
Je hebt gelijk, ik was even de neutrale zone vergeten binnen juwelierszaken die je door moet om binnen te komen. Die neutrale zone is er om 'meelopers' uit te sluiten, want de kans bestaat dat de overvallers klaar staan wanneer de juwelier de deur open doet voor *echte* klanten. We moeten namelijk wel risico's uitsluiten.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:14 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Je begrijpt dat er naast het bordje gewoon een dichte deur is? Het bordje zelf zal weinig doen nee
Want alle andere juweliers die niet dit beleid volgen zijn of gaan failliet. LXIV logica om bepaalde vreemde zaken goed te praten.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat is onlogisch omdat je anders geen omzet meer binnenhaalt. Dus je onderneming gaat failliet.
Ik zal het uitleggen aan diegenen die geen ondernemersverstand hebben.
Nette blanke man, 40 jaar, belt aan. In alle jaren dat de eigenaar juwelen verkoopt hebben deze mannen nog nooit een overval gepleegd en in totaal voor 3 miljoen aan juwelen gekocht. Die laat je binnen.
17-jarige Marokkaan met bontkraag belt aan. In alle jaren hebben dit soort gastjes 5 keer een overval gepleegd met 200.000 euro buit in totaal. Aan omzet hebben dit soort gastjes 10.000 euro gezamelijk in het laatje gebracht. Die laat je niet binnen.
Maar goed dat jij geen juwelier bent, je zou snel failliet gaan!
Precies.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat is onlogisch omdat je anders geen omzet meer binnenhaalt. Dus je onderneming gaat failliet.
Ik zal het uitleggen aan diegenen die geen ondernemersverstand hebben.
Nette blanke man, 40 jaar, belt aan. In alle jaren dat de eigenaar juwelen verkoopt hebben deze mannen nog nooit een overval gepleegd en in totaal voor 3 miljoen aan juwelen gekocht. Die laat je binnen.
17-jarige Marokkaan met bontkraag belt aan. In alle jaren hebben dit soort gastjes 5 keer een overval gepleegd met 200.000 euro buit in totaal. Aan omzet hebben dit soort gastjes 10.000 euro gezamelijk in het laatje gebracht. Die laat je niet binnen.
Maar goed dat jij geen juwelier bent, je zou snel failliet gaan!
Vooral jongeren dus? Precies de groep die hij weigert.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Precies, zedenmisdrijven gaan vergelijken met 'aanrakingen met de politie', waarvan die 50% niet eens slaat op de gehele Nederlandse Marokkaanse gemeenschap, maar op zesentwintigjarigen.
Eng he, stastistiek. Het gaat niet om vergoeilijken, het gaat erom dat je uit stastistiek bepaalde informatie kan halen, en daarna kan handelen.quote:Maar whatever, de racistici weten altijd wel weer een statistiek op te duikelen om hun racisme te vergoeilijken
Dat ben ik met je eens. Daarom moet er op lange termijn een betere oplossing komen dan deze.quote:maar zodra wij als samenleving mensen gaat beoordelen op hun huidskleur of herkomst, dan is dat een hellend vlak richting een nare samenleving.
De meeste juweliers zijn niet 8x in korte tijd overvallen en hebben er een dwarsleasie aan overgehouden.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want alle andere juweliers die niet dit beleid volgen zijn of gaan failliet. LXIV logica om bepaalde vreemde zaken goed te praten.
Ik praat niks goed. Alleen werd beweerd dat het nog logischer zou zijn om alle mannen te weren uit je winkel (want mannen zijn verantwoordelijk voor 90% van de criminaliteit). Ik leg uit waarom dat -vanuit bedrijfsmatig oogpunt- niet logisch is.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want alle andere juweliers die niet dit beleid volgen zijn of gaan failliet. LXIV logica om bepaalde vreemde zaken goed te praten.
Hoor nou wat je zegt man. De meeste houden er inderdaad geen dwarsleasie aan over.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, andere juweliers worden nooit meerdere keren overvallen en houden er ook nooit verwondingen aan over.
Ah dus het argument is dat deze persoon een dwarsleasie eraan heeft overgehouden. Was het een hersenschudding, dan was deze maatregel nooit genomen. Dude..quote:Op maandag 11 juli 2011 21:26 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Hoor nou wat je zegt man. De meeste houden er inderdaad geen dwarsleasie aan over.
Je laat het klinken alsof het over een hersenschudding gaat
Gedeeltelijke dwarsleasie. En hoe tragisch het ook is, het is geen directe verwonding van de overvaller.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:26 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Hoor nou wat je zegt man. De meeste houden er inderdaad geen dwarsleasie aan over.
Je laat het klinken alsof het over een hersenschudding gaat
Nee, legaal gezien niet. Verkoopweigering op basis van racisme of discriminatie is strafbaar.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:29 schreef LoggedIn het volgende:
Natuurlijk.. Als ie scholieren had geweigerd was er niks aan de hand geweest, maar nu het marokkanen zijn is het hele land weer in rep en roer
De huur van dat pand wordt niet betaald van belastinggeld, dat doet die man van zijn eigen geld. Dan mag hij ook bepalen wie ie wel en niet binnen laat
vraag eens aan juweliers welke afkomst de meeste overvallers hebben....quote:Op maandag 11 juli 2011 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Das waar, de overvaller kon er niets aan doen. On-ge-lo-fe-lijk dat je dit verdedigt. Kan er met mijn pet niet bijquote:Op maandag 11 juli 2011 21:28 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Gedeeltelijke dwarsleasie. En hoe tragisch het ook is, het is geen directe verwonding van de overvaller.
Hij viel tijdens een confrontatie met een overvaller.
Vraag jij het eens aan de juweliers.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:30 schreef dadida het volgende:
[..]
vraag eens aan juweliers welke afkomst de meeste overvallers hebben....
Hij geeft de feiten weer, niks "verdedigen".quote:Op maandag 11 juli 2011 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Das waar, de overvaller kon er niets aan doen. On-ge-lo-fe-lijk dat je dit verdedigt. Kan er met mijn pet niet bij
En heeft hij zelf voor die confrontatie gekozen? Het is toch de overvaller die naar binnen gaat? Frappant dat mensen zoals jij wél hard staan te roepen "ophangen die winkelier" als tijdens die confrontatie deze knuffelmarokkaan een breuk had opgelopen.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:28 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Gedeeltelijke dwarsleasie. En hoe tragisch het ook is, het is geen directe verwonding van de overvaller.
Hij viel tijdens een confrontatie met een overvaller.
Legaal gezien?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:30 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Nee, legaal gezien niet. Verkoopweigering op basis van racisme of discriminatie is strafbaar.
Nee, dat mag hij niet (op basis van geloof, ras etc.). Een winkel is ook een openbare gelegenheid. Het is geen woonhuis.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Legaal gezien?Maar helaas; een winkelier mag zelf bepalen wie hij wel en niet binnen laat.
Hij is er achteraan gaan rennen en viel op een kutplek. Dus is het geen direct gevolg van de overval zelf. Neemt niet weg dat het kut is voor de persoon natuurlijk. Ik snap niet dat zulke feiten weergeven al tot het "knuffelen" van de dader is verheven. Als je dat zegt, dan heb je echt een soort van minderwaardigheidscomplex.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
En heeft hij zelf voor die confrontatie gekozen? Het is toch de overvaller die naar binnen gaat? Frappant dat mensen zoals jij wél hard staan te roepen "ophangen die winkelier" als tijdens die confrontatie deze knuffelmarokkaan een breuk had opgelopen.
Welke toegevoegde waarde heb jij eigenlijk voor de samenleving?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:34 schreef dadida het volgende:
kan iemand me nog eens uitleggen welke toegevoegde waarde marokkanen hebben voor de samenleving?
Welnee, laat de berechting maar aan de daarvoor aangestelde mensen over.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
En heeft hij zelf voor die confrontatie gekozen? Het is toch de overvaller die naar binnen gaat? Frappant dat mensen zoals jij wél hard staan te roepen "ophangen die winkelier" als tijdens die confrontatie deze knuffelmarokkaan een breuk had opgelopen.
Eh, dat is het voor de wet juist wel.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat mag hij niet (op basis van geloof, ras etc.). Een winkel is ook een openbare gelegenheid. Het is geen woonhuis.
Ik vind dat wel een direct gevolg van de overval, aangezien hij daar niet gerend had als er geen overval geweest was. Dat mag bijv. best wel meetellen in de strafmaat voor de dader. Dat de dader dit niet opzettelijk deed neem ik van je aan, maar expliciet nam hij wel het risico op letsel bij het slachtoffer door het plegen van de overval an sich.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij is er achteraan gaan rennen en viel op een kutplek. Dus is het geen direct gevolg van de overval zelf. Neemt niet weg dat het kut is voor de persoon natuurlijk. Ik snap niet dat zulke feiten weergeven al tot het "knuffelen" van de dader is verheven. Als je dat zegt, dan heb je echt een soort van minderwaardigheidscomplex.
ik en mijn familie studeren/werken en worden gewaardeerd door de omgevingquote:Op maandag 11 juli 2011 21:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Welke toegevoegde waarde heb jij eigenlijk voor de samenleving?
Ik denk het niet. Waarom doen discotheken dan zoveel moeite om 'besloten clubs' te zijn om Marokkanen buiten te houden? Als bedrijven als privé-terrein zouden gelden en de eigenaren zelf mochten weten wie ze binnenlieten en op welke criteria was dat toch helemaal niet nodig?quote:
Maar dat hij in een bouwput zou vallen is geen logisch, overzichtelijk gevolg voor de dader. Ik weet bovendien niet hoe de man overvallen is en of de overvallers uberhaupt wel bewapend waren. Dergelijke feiten kan je niet zomaar iemand aanrekenen, hoe ernstig de voorgaande gebeurtenissen ook zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een direct gevolg van de overval, aangezien hij daar niet gerend had als er geen overval geweest was. Dat mag bijv. best wel meetellen in de strafmaat voor de dader. Dat de dader dit niet opzettelijk deed neem ik van je aan, maar expliciet nam hij wel het risico op letsel bij het slachtoffer door het plegen van de overval an sich.
Inderdaad. Stel je voor dat je een reep chocolade jat en bij daarop volgende achtervolging komt de eigenaar van de winkel om door een val. Dan spreekt men ook niet van doodslag.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat hij in een bouwput zou vallen is geen logisch, overzichtelijk gevolg voor de dader. Ik weet bovendien niet hoe de man overvallen is en of de overvallers uberhaupt wel bewapend waren. Dergelijke feiten kan je niet zomaar iemand aanrekenen, hoe ernstig de voorgaande gebeurtenissen ook zijn.
Dat dit precies zou gebeuren niet natuurlijk. En ik neem ook niet aan dat dit de bedoeling van de dader was. Maar als jij een overval pleegt (per definitie gewelddadig) en in de loop der gebeurtenissen valt een gewonde of dode, dan vind ik dat je dus ook hiervoor verantwoordelijk bent. Jij hebt immers het initiatief ertoe genomen. En dat bij overvallen vaker gewonden en doden vallen dan bij het eerlijk kopen van een pak vla mag als bekend verondersteld worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat hij in een bouwput zou vallen is geen logisch, overzichtelijk gevolg voor de dader. Ik weet bovendien niet hoe de man overvallen is en of de overvallers uberhaupt wel bewapend waren. Dergelijke feiten kan je niet zomaar iemand aanrekenen, hoe ernstig de voorgaande gebeurtenissen ook zijn.
Dat is geheel aan de rechter die alle feiten kent en daarmee dus ook alle gebeurtenissen in scenes kan hakken. Het zou mij in ieder geval niet verbazen als de rechter zegt dat de overval was geindigd op het moment dat ze de winkel hadden verlaten en dat het op eigen initiatief achtervolgen van de daders voor eigen rekening is. Klinkt misschien stom, maar eigenrichting is dan ook niet iets waar het recht dol op is.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat dit precies zou gebeuren niet natuurlijk. En ik neem ook niet aan dat dit de bedoeling van de dader was. Maar als jij een overval pleegt (per definitie gewelddadig) en in de loop der gebeurtenissen valt een gewonde of dode, dan vind ik dat je dus ook hiervoor verantwoordelijk bent. Jij hebt immers het initiatief ertoe genomen. En dat bij overvallen vaker gewonden en doden vallen dan bij het eerlijk kopen van een pak vla mag als bekend verondersteld worden.
Nu ja, hij zal wel niet kunnen. Stoppen met een zaak is nog niet zo makkelijk, je krijgt nog 3 jaar lang de fiscus achter je aan.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:00 schreef LXIV het volgende:
Als hetzelfde mij overkomen was dan had ik er allang de brui aangegeven en lekker op een uitkering van de Nederlandse staat mijn dagen gesleten. Dat is het gemakkelijkste en het veiligste.
Dat deze man dit niet doet siert hem. Hij wil blijkbaar een statement hiermee maken, want veel erop vooruitgaan zal hij niet.
En wat heeft de samenleving daar wat aan? Was die slechter af geweest als jij er niet was geweest? Zo nee, had je dan nooit geboren moeten worden?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:37 schreef dadida het volgende:
[..]
ik en mijn familie studeren/werken en worden gewaardeerd door de omgeving
en het mooie is dat politie ze ook niet meer mag en weinig moeite gaat doen als ze er weer eentje dood vinden.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:42 schreef fratsman het volgende:
Het overgrote deel van Nederland is dat Marokkaanse/Neger straatgajes spuugzat, maar moet met lede ogen toezien hoe de politiek (ja, ook de PVV) en zelfs agenten op straat gewoon te bang zijn om hun vingers er aan te branden. Maar ja, politiek correct blijven tegenover die arme jongens die het allemaal niet zo bedoeld hebben he.En maar roepen, "Er moet streng worden opgetreden!"
![]()
Nu krijg je dus dat mensen hun eigen oplossingen gaan bedenken. En dat begint met het gajes gewoon te weigeren, en eindigt met een pistool onder de balie.En alleen maar omdat politie en justitie niks doet. Ja, mensen ontmoedigen om aangifte tegen criminelen te doen "want je krijgt er toch maar problemen mee."
Opstelten kan blijven brommen dat er steeds meer oplossingen komen, vooralsnog merk je er maar bar weinig van.
Mensen gaan het recht in eigen hand nemen. En god verhoede dat dat verkeerd uit gaat pakken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |