Dat hoeft niet. Als de overlast door bendes wordt veroorzaakt, zullen er nieuwe rekruten worden ingezet op het moment dat de oude achter de tralies verdwijnen.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef Elfletterig het volgende:
Strenger straffen beperkt onmiddelijk de overlast van crimineel straattuig. Of er na afloop recidive optreedt, hangt veel meer af van hoe de strafperiode wordt ingevuld.
* Elfletterig mompelt: iets met Grondwet enzo...quote:
Je moet ze in eerste instantie zwaarder straffen; veel zwaarder dan nu gebeurt. Bij herhaaldelijke vergrijpen mag wat mij betreft het ontnemen van de Nederlandse nationalteit een optie zijn, indien mogelijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:55 schreef Plus_Ultra het volgende:
Je moet ze het land uit mieteren. Ze weten nu dat ze overal mee weg komen.
Dat probleem zal een stuk minder groot zijn als je gericht beleid voert. Dat begint al bij het harder aanpakken van 11-, 12-jarige jochies (soms zelfs nog jonger) die al overlastgevend, asociaal of licht-crimineel gedrag vertonen. Dat zijn de criminelen van de toekomst (ongeacht hun afkomst).quote:Op maandag 11 juli 2011 10:56 schreef Nielsch het volgende:
Dat hoeft niet. Als de overlast door bendes wordt veroorzaakt, zullen er nieuwe rekruten worden ingezet op het moment dat de oude achter de tralies verdwijnen.
Ik ben eerder voor anders straffen; een enkeltje Marokko danwel Antillen danwel Suriname. Ga daar maar lekker de gangster uithangen.
Die geldt alleen voor de overheid richting burgers. Niet burgers onderling.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[me=Elfletterig] mompelt: iets met Grondwet enzo...
[/me]
Jaquote:Op maandag 11 juli 2011 10:13 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Ik zie ze al gemaskerd uitstappen, naar de winkel rennen, vervolgens het bordje zien en denken "shit, we mogen niet naar binnen !" om daarna weer te vertrekken ... Ik denk niet dat ze daar een boodschap aan hebben ..
Ja, dat zal helpenquote:Op maandag 11 juli 2011 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[me=Elfletterig] mompelt: iets met Grondwet enzo...
[/me]
[..]
Je moet ze in eerste instantie zwaarder straffen; veel zwaarder dan nu gebeurt. Bij herhaaldelijke vergrijpen mag wat mij betreft het ontnemen van de Nederlandse nationalteit een optie zijn, indien mogelijk.
Wat zijn je alternatieven dan? De Grondwet dusdanig aanpassen dat discriminatie op basis van afkomst mogelijk wordt? Mensen hun Nederlandse nationaliteit afpakken terwijl dat de enige is die ze hebben? Mensen wegsturen naar een land waarvan ze geen staatsburger zijn?quote:
Wel eens aan gedacht dat de toegangsdeur standaard is vergrendeld van binnenuit geopend wordt als een klant zich meldt?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:13 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Ik zie ze al gemaskerd uitstappen, naar de winkel rennen, vervolgens het bordje zien en denken "shit, we mogen niet naar binnen !" om daarna weer te vertrekken ... Ik denk niet dat ze daar een boodschap aan hebben ..
Tuurlijk wel. Criminelen zijn immers langer van de straat.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hero Brinkman zegt helemaal niets verstandigs. Hij blijft zijn sprookje over hoger straffen herhalen. Hoger straffen gaat er helemaal niet voor zorgen dat er minder criminaliteit komt. Maar droom lekker verder!
Gewoon alle juweliers sluiten, die hebben die incidenten immers zelf uitgelokt met al hun blingbling in de etalage.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:28 schreef Trommeldaris het volgende:
De mensen die hier tegen zijn beginnen steeds over "bij de bron aanpakken". Dat is leuk, maar hoe helpt dat de winkelier op korte termijn? Hoe zouden ze dat aanpakken dan?
Ik keur het niet perse goed, maar begrijp de actie wel.
Een jeugd 4 jaar lang opsluiten in de gevangenissen, is geen oplossing. Dat is het wegstoppen van problemen. Daarmee ontregel je de samenleving alleen maar erger mee.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat zijn je alternatieven dan? De Grondwet dusdanig aanpassen dat discriminatie op basis van afkomst mogelijk wordt? Mensen hun Nederlandse nationaliteit afpakken terwijl dat de enige is die ze hebben? Mensen wegsturen naar een land waarvan ze geen staatsburger zijn?doen op mijn posts vind ik prima, maar kom dan tenminste met betere voorstellen. Graag realistisch en haalbaar. En waarom zou zwaarder straffen trouwens niet kunnen helpen? Stop een overvaller 4 jaar in de cel en hij veroorzaakt 4 jaar geen overlast op straat...
Ik noemde 4 jaar als voorbeeld. De netto duur dat je iemand opsluit in een cel is gelijk aan de netto duur dat die persoon geen overlast kan veroorzaken op straat.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:42 schreef Killaht het volgende:
Een jeugd 4 jaar lang opsluiten in de gevangenissen, is geen oplossing. Dat is het wegstoppen van problemen. Daarmee ontregel je de samenleving alleen maar erger mee.
Ja en kinderen van 12 opsluiten in de bajes is volgens jou de oplossing.. Daar leren ze niks van.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik noemde 4 jaar als voorbeeld. De netto duur dat je iemand opsluit in een cel is gelijk aan de netto duur dat die persoon geen overlast kan veroorzaken op straat.
Of er naderhand recidive optreedt, hangt volgens mij eerder af van de vraag hoe de straf wordt ingericht. We weten in elk geval zeker dat de aanpak tot dusver behoorlijk heeft gefaald. Het stikt van de draaideurcriminelen en er zijn trouwens ook veel jongere tieners die onvoldoende worden gecorrigeerd en van kleine winkeldieven in een paar jaar tijd uitgroeien tot gewelddadige criminelen.
Er zal toch iets anders moeten dan hoe het pakweg de afgelopen 10 jaar is gedaan.
Het lijkt mij verstandiger om dan gewoon niemand toe te laten onder de 21quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Brancheorganisaties kunnen zich inleven met het Nijmeegse juweliersechtpaar dat heeft besloten geen jonge allochtonen meer toe te laten. "De keuze om allochtonen te weigeren juichen wij niet toe, maar we kunnen ons wel voorstellen waarom zij daartoe zijn overgegaan", zegt een woordvoerder van de Federatie Goud en Zilver.
Het juweliersechtpaar, Jos en Margo Kamerbeek, staat achter hun besluit. "Ik leg het verhaal desnoods graag aan de rechter uit. Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd."
"Men zoekt de oplossing aan de verkeerde kant. Het probleem moet juist bij de bron worden aangepakt, bij de overvallers zelf. Daarin is voor de overheid een belangrijke taak weggelegd. Zij moet op korte termijn iets doen. Nu geldt: pakkans nul, strafmaat nul", fulmineert Kamerbeek in de Telegraaf.
Jos Kamerbeek liep eerder dit jaar een partiële dwarslaesie op toen hij met een overvaller in een worstelpartij verzeild raakte. Hij viel samen met de man van buitenlandse afkomst bijna zes meter in een bouwput. Zijn zaak werd tot nu toe acht keer overvallen; iedere keer door jongeren van buitenlandse afkomst. Daarom heeft hij een toegangsverbod ingesteld voor alle jonge allochtonen.
----------------------------------
Daar staat het al wat genuanceerder.
Deze criminelen opereren met name in bendes. Zodra de ene crimineel wordt opgepakt en 4 jaar wordt weggestopt, staat de volgende alweer klaar om zijn plaats in te nemen.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:28 schreef Flounder het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Criminelen zijn immers langer van de straat.
Lol, dalijk kunnen we ook niet meer op vakantie, elk land weert buitenlandersquote:Op maandag 11 juli 2011 15:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Het lijkt mij verstandiger om dan gewoon niemand toe te laten onder de 21Of gewoon onder begeleiding van een ouder/tante etc etc ofzo.
Ik vind niet dat je het kunt maken om een bevolkingsgroep te gaan weren. Want wil jij , omdat je blank bent, geweerd worden uit Griekse/chinese/ Turkse etc etc restaurants of winkels? Wanneer dit mag, mag dat nl ook. Lekker gezellig in Nederland dan![]()
Heb ik hier een enorm probleem, want ik winkel bijna voor 80% bij dat soort winkelsHier in de buurt heb je nauwelijks anders en ben best tevreden.
Nee, eerst nadenken is blijkbaar moeilijk. Ik snap dat je jeugd wil weren uit je juwelier, maar doe dat niet op achtergrond, want die ga je geheid zelf ook voor je kiezen krijgen.
In deze wijk kunnen ze dat best doen, want hier wonen naar verhouding minder autochtonen, dus ze houden hun klandizie ook wel.
Je moet toch ook naar preventie kijken? Ik denk niet dat dat soort jongens nadenkt over de consequenties, of ze nou twee jaar of vier jaar moeten brommen, ze doen het toch wel. De dreiging van zwaarder straffen is denk ik niet voldoende om het te voorkomen.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef Elfletterig het volgende:
Het weren van allochtonen komt neer op discriminatie. Het roept associaties op met borden die in de jaren '30 in winkels hingen, om Joden te weren. Zoiets moet worden bestreden.
Ik snap echter de wanhoop van de winkeliers ook wel. De oplossing is dat crimineel tuig van straat wordt gehaald, wordt bestraft en (her)opgevoed. Ik word moe van mensen die erop hameren dat strenger straffen niet zo werken, verwijzend naar de VS. Strenger straffen beperkt onmiddelijk de overlast van crimineel straattuig. Of er na afloop recidive optreedt, hangt veel meer af van hoe de strafperiode wordt ingevuld.
Een enorme schade vergoeding en de vloeren dweilen in opvanghuizen voor alcoholisten een paar uur per week is een goede start voor kinderen van 12. De enorme vergoeding voor rekening van de ouders. Idd beslag leggen op inkomen. Reken er maar op dat helpt. Voorlopig kunnen ze hun vakantie wel uitstellen. Kinderen kunnen dan ineens schatjes worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:51 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja en kinderen van 12 opsluiten in de bajes is volgens jou de oplossing.. Daar leren ze niks van.
Aanpakken door ze onder curatele te stellen en te corrigeren inderdaad. Betrokkenen van de omgeving van die persoon erbij betrekken. Voorschut te zetten in de maatschappij. Van mij mag een crimineeltje door heel zijn dorp afgebeeld worden wat voor een loser hij is dat ie dat heeft gedaan.
En de dwarslaesie nam 'ie dan maar op de koop toe. Het moet wel geloofwaardig blijven natuurlijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:07 schreef SirRockwell het volgende:
8 x overvallen... Hoe vaak heeft die z'n spullen terug gekregen?
Geen camera's opgehangen? Geen hond aangeschaft? Geen knuppel onder de toonbank?
Als ik jou als vriend iets in bewaring zou geven en je zou 8 x overvallen zijn, hoe hard het
ook is maar volgens mij ligt dat gene wat ik bij hem in bewaring heb gebracht gewoon niet
bij de goede persoon of wel dan? Tuurlijk je blijft met je poten van andermans spullen af
maar wees niet zo naïef door te denken dat iedereen die regel hanteert.
De allochtonen zijn zeker een deel van het probleem maar de arme knuppel die zich laat
beetnemen ook.
8 x de buit gesplit zeker...
OMG......quote:Op maandag 11 juli 2011 16:07 schreef SirRockwell het volgende:
8 x overvallen... Hoe vaak heeft die z'n spullen terug gekregen?
Geen camera's opgehangen? Geen hond aangeschaft? Geen knuppel onder de toonbank?
Als ik jou als vriend iets in bewaring zou geven en je zou 8 x overvallen zijn, hoe hard het
ook is maar volgens mij ligt dat gene wat ik bij hem in bewaring heb gebracht gewoon niet
bij de goede persoon of wel dan? Tuurlijk je blijft met je poten van andermans spullen af
maar wees niet zo naïef door te denken dat iedereen die regel hanteert.
De allochtonen zijn zeker een deel van het probleem maar de arme knuppel die zich laat
beetnemen ook.
8 x de buit gesplit zeker...
Absoluut. En de kogelgaten en dwarsleasie hebben ze ook gesplit.quote:
telefonische afspraak dan,quote:Op maandag 11 juli 2011 10:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh het is veel simpeler hoor: die deur zit gewoon op slot en men doet dan niet open. Zal ook heus wel een betralied/gepansert deurtje zijn.
Jouw post, en dan mijne er aan toegevoegd (ook als voorbeeld), En dan dezequote:Op maandag 11 juli 2011 16:00 schreef nielsch het volgende:
Je moet ervoor zorgen dat ze zich niet meer achter elkaar kunnen verschuilen. Mohammed zegt dat Cem Nielsch het wapen had, Cem Nielsch zegt dat Mustafa Tijn het wapen had, Mustafa Tijn zegt dat Abdul het wapen had en Abdul zegt dat Mohammed het wapen had. Het moet er niet meer toedoen wie het wapen had en wie er geschoten heeft. Iedereen deed mee aan de overval, dus iedereen is schuldig aan de moord. Bij wijze van spreken.
En ik geef je dan helemaal gelijk. Dus ongeacht kleurtje of achtergrond v dadersquote:Het moet er niet meer toedoen wie het wapen had en wie er geschoten heeft. Iedereen deed mee aan de overval, dus iedereen is schuldig aan de moord. Bij wijze van spreken.
Dat zou ik mij nog eerder voor kunnen stellen dan op basis van achtergrond iemand weren uit je winkel.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tsja als juwelier kan ik het opzich nog begrijpen. Ik had van een juwelier gehoord dat hij maar wat graag een bodyscanner zou willen in zijn winkel. Als je nu naar binnen wilt moet je al door een soort sluis waar hij je kan bekijken via camera's. Maar of dit nou is wat je zou willen?....
Jij kan het dus ook goed begrijpen dat allochtone eigenaars van restaurants etc etc ook de deur niet meer open doen voor blanke jeugd? Dus die Turkse pizza kan je dan ook op je buik schrijven als puber, wanneer je de stad in gaat. Uiteraard laten ze dan wel de allochtone jeugd binnen. (net als in het bericht deze eigenaars willen)quote:Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Een hoop hebben al de deur op slot, maar ja, je ziet hier hoe snel het gaat. Een sluis zou dan kunnen helpen maar tja... of je daar allemaal zit in heb.
Dat men niet open meer doet voor dat soort gasten met kraag en petje nog op notabene snap ik dondersgoed.
Vind ik ook. Maar op basis van leeftijd zou het wel mogen. Maar dan wel iedereen.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat zou ik mij nog eerder voor kunnen stellen dan op basis van achtergrond iemand weren uit je winkel.
Daar zou ik ook begrip voor opbrengen na al die ellende. Maar idd dan wel ongeacht achtergrond.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind ik ook. Maar op basis van leeftijd zou het wel mogen. Maar dan wel iedereen.
Er mag op basis van leeftijd wel meer verboden worden, dus, waarom niet het bezoeken van een juwelier?
Ik kan het goed begrijpen ja.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij kan het dus ook goed begrijpen dat allochtone eigenaars van restaurants etc etc ook de deur niet meer open doen voor blanke jeugd? Dus die Turkse pizza kan je dan ook op je buik schrijven als puber, wanneer je de stad in gaat. Uiteraard laten ze dan wel de allochtone jeugd binnen. (net als in het bericht deze eigenaars willen)
Soms is een paardenmiddel nodig om je voortbestaan te kunnen garanderen.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat zou ik mij nog eerder voor kunnen stellen dan op basis van achtergrond iemand weren uit je winkel.
Als allochtone eigenaars van restaurants al 8 x overvallen zijn door blanken waarbij ze eens zijn neergeschoten en hun rug hebben gebroken kan ik mij dat prima voorstellen.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij kan het dus ook goed begrijpen dat allochtone eigenaars van restaurants etc etc ook de deur niet meer open doen voor blanke jeugd?
Ik zou niet weten waarom mijn kind (die dat soort dingen niet doet) geen Turkse pizza zou mogen bestellen wanneer ze in de stad lopen en zijn allochtone vriend wel.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:03 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik kan het goed begrijpen ja.
Als jij 8x overvallen bent, en alle 8 de keren zijn het dezelfde types. Types die je eigenlijk nooit als klant hebt.
Dan is de keuze snel gemaakt om die te weren uit je winkel. En dan kan half Nederland wel roepen dat het niet mag, dat het probleem bij de wortel aangepakt moet worden e.d, maar die juwelier heeft een oplossing nodig die nu werkt. En bij de wortel aanpakken duurt nou eenmaal een aantal jaar.
Het is misschien niet goed, maar begrijpelijk, ja.
Ik ook.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als allochtone eigenaars van restaurants al 8 x overvallen zijn door blanken waarbij ze eens zijn neergeschoten en hun rug hebben gebroken kan ik mij dat prima voorstellen.
quote:Op maandag 11 juli 2011 17:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als allochtone eigenaars van restaurants al 8 x overvallen zijn door blanken waarbij ze eens zijn neergeschoten en hun rug hebben gebroken kan ik mij dat prima voorstellen.
Waarom zou je een minderwaardigheidscomplex moeten bezitten om tegen dit soort discriminatie maatregelingen te zijn? Ik zou niet weten waarom een blanke jongen geweerd moet worden omdat er blijkbaar etterbakken rondlopen met dezelfde teint , terwijl een allochtone jongere wel een pizzeria in mag.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar ik heb dan ook geen minderwaardigheidscomplex of ophitsende zwarte Femke Halsema die moord en brand schreeuwt.
Trekken ze gewoon een jas zonder bontkraag aan. Probleem opgelost en mogen ze wel naar binnenquote:Op maandag 11 juli 2011 17:09 schreef Frollo het volgende:
In de Gelderlander van een paar dagen geleden nuanceerde Kamerbeek zijn standpunt trouwens. Natuurlijk wil hij niet alle allochtonen weren. Een Antilliaans echtpaar dat een trouwring komt uitzoeken is en blijft van harte welkom.
Maar bontkraagjes, nee, die komen er niet meer in.
En 100% zeker dat ze jou neger kop er ook niet in laten.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
gelijk heeft die, die marokkanen beroven alles wat los en vast zit
Lol, je snap natuurlijk ook wel dat ik met 'bontkraagje' een bepaald type jongere bedoel hè.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:14 schreef paddy het volgende:
[..]
Trekken ze gewoon een jas zonder bontkraag aan. Probleem opgelost en mogen ze wel naar binnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |