abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99311449
quote:
Nijmeegse juwelier weert allochtonen

Na een reeks overvallen heeft Nijmeegs juweliersechtpaar Jos en Margo Kamerbeek besloten tot een winkelverbod tot allochtonen. De man van het stel liep eerder dit jaar een partiële dwarslaesie op, door een worsteling met een overvaller waarbij ze samen zes meter omlaag een bouwput in vielen. Dat schrijft De Telegraaf.

De Federatie Goud en Zilver heeft enigszins begrip voor het verbod: "De keuze om allochtonen te weigeren juichen wij niet toe, maar we kunnen ons wel voorstellen waarom zij daartoe zijn overgegaan." Een Nijmegenaar is echter naar het Bureau Ieder1Gelijk gestapt, omdat aangescherpte toegang discriminatie zou betekenen.

Aanpakken
Margot Kamerbeek: "Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd. Het probleem moet bij de bron worden aangepakt, bij de overvallers zelf."

De juweliersvrouw heeft steun gezocht bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman. Hij reageert: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing. De politie zal deze overvalgolf moeten stoppen."

http://www.spitsnieuws.nl(...)er-weert-allochtonen

Goedemorgen op deze fraaie maandagmorgen. Wat vinden we hiervan? Ik kan het me wel voorstellen. Hij zal vooral bedoelen 'jonge mannelijke allochtonen' weren we en dat kan ik me prima voorstellen, zeker als ALLE overvallen door dat soort gasten zijn gepleegd. Ik denk niet dat hij bv een allochtone man en vrouw van middelbare leeftijd zal weigeren.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:02:01 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_99311503
Dus Duitsers, Belgen en Fransen mogen er ook niet in?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_99311505
Brancheorganisaties kunnen zich inleven met het Nijmeegse juweliersechtpaar dat heeft besloten geen jonge allochtonen meer toe te laten. "De keuze om allochtonen te weigeren juichen wij niet toe, maar we kunnen ons wel voorstellen waarom zij daartoe zijn overgegaan", zegt een woordvoerder van de Federatie Goud en Zilver.

Het juweliersechtpaar, Jos en Margo Kamerbeek, staat achter hun besluit. "Ik leg het verhaal desnoods graag aan de rechter uit. Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd."

"Men zoekt de oplossing aan de verkeerde kant. Het probleem moet juist bij de bron worden aangepakt, bij de overvallers zelf. Daarin is voor de overheid een belangrijke taak weggelegd. Zij moet op korte termijn iets doen. Nu geldt: pakkans nul, strafmaat nul", fulmineert Kamerbeek in de Telegraaf.

Jos Kamerbeek liep eerder dit jaar een partiële dwarslaesie op toen hij met een overvaller in een worstelpartij verzeild raakte. Hij viel samen met de man van buitenlandse afkomst bijna zes meter in een bouwput. Zijn zaak werd tot nu toe acht keer overvallen; iedere keer door jongeren van buitenlandse afkomst. Daarom heeft hij een toegangsverbod ingesteld voor alle jonge allochtonen.
----------------------------------

Daar staat het al wat genuanceerder.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99311513
quote:
PVV-Kamerlid Hero Brinkman: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing.
Natuurlijk, slaapt u rustig door meneer, het kabinet lost het op met zwaardere straffen, kijk maar hoe goed dat werkt in de VS!
Wat een dwaas.

Overigens: als die winkelier graag allochtonen wil weren, moet hij dat vooral doen. Al heb ik wel het idee dat hij bepaalde groepen gaat weren.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_99311516
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Id_do_her het volgende:
Ik denk dat we allemaal prima weten wat de straatbetekenis is van 'allochtoon' ook al zegt de CBS-definitie iets anders.
pi_99311532
quote:
De juweliersvrouw heeft steun gezocht bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman. Hij reageert: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing. De politie zal deze overvalgolf moeten stoppen."
Daar hebben we het fabeltje van zwaarder straffen weer. Dat lost helemaal niks op; de pakkans verhogen wel.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:05:30 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_99311570
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik denk dat we allemaal prima weten wat de straatbetekenis is van 'allochtoon' ook al zegt de CBS-definitie iets anders.
Inderdaad, schijnheilig gedoe altijd. Verwerpelijk dat zulke mensen zich zo afsluiten voor die bevolkingsgroepen, zo krijgen ze niet de kans om aan te tonen dat het ook anders kan.
pi_99311656
Dit is een goede, maar tijdelijke, oplossing.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 11 juli 2011 @ 10:12:07 #9
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_99311684
Eindelijk zegt Hero Brinkman eens iets verstandigs. Hoe is het mogelijk.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:13:37 #10
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99311715
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:10 schreef bijdehand het volgende:
Dit is een goede, maar tijdelijke, oplossing.
Ik zie ze al gemaskerd uitstappen, naar de winkel rennen, vervolgens het bordje zien en denken "shit, we mogen niet naar binnen !" om daarna weer te vertrekken ... Ik denk niet dat ze daar een boodschap aan hebben ..
pi_99311738
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hero Brinkman zegt helemaal niets verstandigs. Hij blijft zijn sprookje over hoger straffen herhalen. Hoger straffen gaat er helemaal niet voor zorgen dat er minder criminaliteit komt. Maar droom lekker verder!
pi_99311739
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:13 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Ik zie ze al gemaskerd uitstappen, naar de winkel rennen, vervolgens het bordje zien en denken "shit, we mogen niet naar binnen !" om daarna weer te vertrekken ... Ik denk niet dat ze daar een boodschap aan hebben ..
Oh het is veel simpeler hoor: die deur zit gewoon op slot en men doet dan niet open. Zal ook heus wel een betralied/gepansert deurtje zijn.
pi_99311750
Tsja begrijpelijk. Helaas niet een permanente oplossing.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_99311751
Ik geef de winkelier groot gelijk!
pi_99311753
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Helemaal niet. :') Je kan wel hogere straffen gaan instellen, maar je moet het bij de bron aanpakken, niet bij de consequenties.
pi_99311754
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hero Brinkman zegt helemaal niets verstandigs. Hij blijft zijn sprookje over hoger straffen herhalen. Hoger straffen gaat er helemaal niet voor zorgen dat er minder criminaliteit komt. Maar droom lekker verder!
Langer opsluiten zorgt er iig voor dat men ten tijde van dat opsluiten geen overval kan plegen.
pi_99311763
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:15 schreef CasB het volgende:

[..]

Helemaal niet. :') Je kan wel hogere straffen gaan instellen, maar je moet het bij de bron aanpakken, niet bij de consequenties.
Wat is de bron dan dat pikkies van amper 18 juweliers gaan overvallen? Dat ze in NL geen eten kunnen betalen?
pi_99311765
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Langer opsluiten zorgt er iig voor dat men ten tijde van dat opsluiten geen overval kan plegen.
Dan ronselen die bendes wel weer nieuwe jeugdige criminelen die het straatwerk uitvoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2011 10:16:27 ]
pi_99311772
quote:

[..]

Precies, dus die winkel zal wel gewoon mensen met een kleurtje gaan weigeren.
pi_99311810
Ik geef de winkelier groot gelijk! Van de politiek en de politie hoef je niets te verwachten. Ook van de PVV niet.

Sterker nog, door de afname van het aantal agenten - mogelijk gemaakt door Rutte I - zal de pakkans alleen maar kleiner worden en zal het aantal overvallen juist stijgen.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2011 10:19:09 ]
  maandag 11 juli 2011 @ 10:18:41 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99311821
Ik vind het belachelijk.

Ik heb laatst op mijn 20ste ook een (vrij dure) kettting gekocht voor mijn vriendin. Op mijn 18de deed ik dat ook. Als ik allochtoon was geweest, had ik dat ook gemogen van deze man, omdat ik er beschaafd uitzie.

Wat deze man éígenlijk wil, is zelf bepalen wie er zijn winkel binnenkomt. Maar dan is het makkelijker om te roepen dat "de allochtoon" er niet in mag, omdat die de grote boze slechterik is.
Laffe huichelaar
pi_99311851
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies, dus die winkel zal wel gewoon mensen met een kleurtje gaan weigeren.
Ik denk dat hij gewoon dit soort types zal weigeren:

http://www.maroc.nl/forums/vbnews/photos/phpeTfIEV.jpg

http://www.hiphopstar.nl/images/artiesten/KempiCuracao.jpg

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 11-07-2011 20:36:43 ]
pi_99311855
Ik zou als juwelier een entreeprijs vragen.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:21:25 #24
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_99311866
Weiger dan jongeren.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  maandag 11 juli 2011 @ 10:21:26 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99311867
quote:

[..]

Dat weten we allemaal, maar als hij officieel als regel maakt dat allochtonen zijn winkel niet inmogen, gaat het automatisch over de officiële definitie. Dan moet die ook zo uitgevoerd worden.

Ik stel voor om die man lekker zijn regel in te laten voeren, geen allochtonen toegestaan, en hem dan te houden aan zijn eigen regel. Elke allochtoon die hij dan toch iets verkoopt, BAM, boete. Dan ziet hij hoeveel van zijn allochtone klanten eigenlijk gewoon helemaal normaal zijn.
Laffe huichelaar
  maandag 11 juli 2011 @ 10:24:08 #26
3542 Gia
User under construction
pi_99311912
Waarom niet gewoon een verbod voor alle jongeren tot 21 jaar of zo.
Autochtone jongeren kunnen daar ook niks kopen en hebben er dus ook niets te zoeken.

Op die manier weer je de groep die je niet wilt, zonder te discrimineren op afkomst.
pi_99311927
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat weten we allemaal, maar als hij officieel als regel maakt dat allochtonen zijn winkel niet inmogen, gaat het automatisch over de officiële definitie. Dan moet die ook zo uitgevoerd worden.

Ik stel voor om die man lekker zijn regel in te laten voeren, geen allochtonen toegestaan, en hem dan te houden aan zijn eigen regel. Elke allochtoon die hij dan toch iets verkoopt, BAM, boete. Dan ziet hij hoeveel van zijn allochtone klanten eigenlijk gewoon helemaal normaal zijn.
Het gaan om jonge allochtonen, van pakweg 16 jaar. Ik gok niet dat er daar een hoop van zijn die wel juwelen kopen :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:26:23 #28
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99311951
Tsja we kunnen zeiken over racisme, maar als je winkel 8 keer door jonge allochtonen is overvallen.

Als ik een winkel zou hebben en die wordt 8 keer overvallen door friezen, dan zou ik ze ook voortaan buiten proberen te houden. Ja is generaliserend, maar in het verleden behaalde resultaten geven weldegelijk enige voorspelling voor de toekomst.
pi_99312042
Dat hij die winkel uberhaupt blijft runnen. Na 8 keer waarvan 1 x neergeschoten en nu een dwarsleasie had ik toch mooi de pijp aan Maarten gegeven.
pi_99312048
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En dat zijn geen (jonge) mensen met een kleurtje ofzo? :?

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:24 schreef Gia het volgende:
Autochtone jongeren kunnen daar ook niks kopen en hebben er dus ook niets te zoeken.

Op die manier weer je de groep die je niet wilt, zonder te discrimineren op afkomst.
Inderdaad, dat is een veel beter idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2011 10:31:06 ]
  maandag 11 juli 2011 @ 10:31:08 #31
117098 Hathor
Effe niet
pi_99312059
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die gast in de tweede foto heeft overigens overduidelijke interesse in juwelen, je weert hiermee dan weer wel een potentiele goeie klant.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:32:23 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99312091
quote:

Dan discrimineer je op leeftijd, dat ligt tegenwoordig niet zo gevoelig, dus dat is minder erge discriminatie?

Discrimineren is discrimineren, of ligt dat nou aan mij? Sowieso, waarom mogen jongeren onder de 21 niets bij een juwelier kopen? :?
Laffe huichelaar
  maandag 11 juli 2011 @ 10:33:50 #33
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_99312118
quote:

Nee, discrimineren op leeftijd is beter. :')
pi_99312160
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:33 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Nee, discrimineren op leeftijd is beter. :')
Dat doet de overheid al op vele terreinen.
pi_99312183
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja we kunnen zeiken over racisme, maar als je winkel 8 keer door jonge allochtonen is overvallen.

Als ik een winkel zou hebben en die wordt 8 keer overvallen door friezen, dan zou ik ze ook voortaan buiten proberen te houden. Ja is generaliserend, maar in het verleden behaalde resultaten geven weldegelijk enige voorspelling voor de toekomst.
Precies.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:40:40 #36
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_99312282
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat doet de overheid al op vele terreinen.
Och, wie niet.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:42:56 #37
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_99312336
Er moet meer gediscrimineerd worden.
pi_99312395
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:26 schreef Daniel1976 het volgende:

Omdat de juwelier stelt dat alleen jonge allochtonen die zijn winkel betreedt een mogelijke criminelen zijn , dat maakt een dergelijke regeling discriminerend.
pi_99312462
Als de overheid bepaalde risicogroepen strenger mag aanpakken (zie de 100% controles op Schiphol), waarom zou een winkelier dat niet mogen?
  maandag 11 juli 2011 @ 10:48:11 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99312476
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Id_do_her het volgende:
"Allochtoon" staat in de volksmond voor "vervelende buitenlander".

Ik denk niet dat het zin heeft: overvallers trekken zich hier niets van aan. Hij zou overvallers moeten weren, en juist dat lukt niet met deze maatregel.
censuur :O
  maandag 11 juli 2011 @ 10:50:07 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99312533
Overigens, ik begrijp het wel dat die man dit wil, maar zelfs als ik het niet moreel verwerpelijk zou vinden, is het zo'n verschrikkelijk dom idee. Je plaatst een schietschijf op je winkel voor alle allochtone criminelen, omdat je (volgens hun) haat op allochtonen
Laffe huichelaar
pi_99312546
Belachelijk, steun zoeken bij Hero Brinkman.

Ik kan me wel voorstellen dat je naar uiterlijk gaat kijken en je dan afvraagt wat de kans is dat iemand een goede klant is of een overvaller. Dan kijk je naar leeftijd, kleding, houding en ook afkomst. Ik neem aan dat als Umberto Tan daar voor de deur staat in een poging tot bestgeklede man van 2011 verkozen te worden dat die dan best naar binnen mag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:51:06 #43
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_99312557
quote:
3s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

http://www.spitsnieuws.nl(...)er-weert-allochtonen

Goedemorgen op deze fraaie maandagmorgen. Wat vinden we hiervan?
Volkomen terecht. Multi-culturele samenleving, m'n reet.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:51:26 #44
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_99312565
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"Allochtoon" staat in de volksmond voor "vervelende buitenlander".

Ik denk niet dat het zin heeft: overvallers trekken zich hier niets van aan. Hij zou overvallers moeten weren, en juist dat lukt niet met deze maatregel.
Dat was dus precies mijn punt, wel discrimineren maar het beestje niet bij de naam noemen. Classy.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:52:12 #45
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_99312586
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:03 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Daar hebben we het fabeltje van zwaarder straffen weer. Dat lost helemaal niks op; de pakkans verhogen wel.
Weet je wat helpt, ze preventief het land uit tieften.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:53:06 #46
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_99312618
quote:
Na een reeks overvallen heeft Nijmeegs juweliersechtpaar Jos en Margo Kamerbeek besloten tot een winkelverbod tot allochtonen.
gelijk heeft die, die marokkanen beroven alles wat los en vast zit
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_99312619
Het weren van allochtonen komt neer op discriminatie. Het roept associaties op met borden die in de jaren '30 in winkels hingen, om Joden te weren. Zoiets moet worden bestreden.

Ik snap echter de wanhoop van de winkeliers ook wel. De oplossing is dat crimineel tuig van straat wordt gehaald, wordt bestraft en (her)opgevoed. Ik word moe van mensen die erop hameren dat strenger straffen niet zo werken, verwijzend naar de VS. Strenger straffen beperkt onmiddelijk de overlast van crimineel straattuig. Of er na afloop recidive optreedt, hangt veel meer af van hoe de strafperiode wordt ingevuld.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:55:22 #48
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_99312682
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef Elfletterig het volgende:
Het weren van allochtonen komt neer op discriminatie. Het roept associaties op met borden die in de jaren '30 in winkels hingen, om Joden te weren. Zoiets moet worden bestreden.

Ik snap echter de wanhoop van de winkeliers ook wel. De oplossing is dat crimineel tuig van straat wordt gehaald, wordt bestraft en (her)opgevoed. Ik word moe van mensen die erop hameren dat strenger straffen niet zo werken, verwijzend naar de VS. Strenger straffen beperkt onmiddelijk de overlast van crimineel straattuig. Of er na afloop recidive optreedt, hangt veel meer af van hoe de strafperiode wordt ingevuld.
Of dit:

pi_99312706
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:52 schreef Plus_Ultra het volgende:

[..]

Weet je wat helpt, ze preventief het land uit tieften.
Dat is in de VS ook al toegepast voor Zuid-Amerikaanse criminelen, daarvoor kregen ze een snelle verspreiding van bendes zoals ms-13 terug.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:55:59 #50
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_99312710
quote:
nou en?

quote:
Je moet ze het land uit mieteren. Ze weten nu dat ze overal mee weg komen.
pi_99312736
quote:
Strenger straffen beperkt onmiddelijk de overlast van crimineel straattuig. Of er na afloop recidive optreedt, hangt veel meer af van hoe de strafperiode wordt ingevuld.
Dat hoeft niet. Als de overlast door bendes wordt veroorzaakt, zullen er nieuwe rekruten worden ingezet op het moment dat de oude achter de tralies verdwijnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2011 10:58:01 ]
pi_99312748
Ik ben eerder voor anders straffen; een enkeltje Marokko danwel Antillen danwel Suriname. Ga daar maar lekker de gangster uithangen.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2011 10:58:24 ]
pi_99312910
Sowieso vind ik dat private partijen mogen discrimineren. Net zoals ik iedereen die ik wil uit mijn huis mag sturen, mag een winkelier iedereen weigeren die hij wilt. Om welke reden dan ook, ook gewoon omdat iemands gezicht hem niet aanstaat. Als het verkeerd en immoreel is, dan wordt hij gestraft door negatieve publiciteit en mist hij inkomen, aangezien hij betalende klanten wegstuurt.
Noodles
pi_99312912
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:55 schreef Plus_Ultra het volgende:
nou en?
* Elfletterig mompelt: iets met Grondwet enzo...

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:55 schreef Plus_Ultra het volgende:
Je moet ze het land uit mieteren. Ze weten nu dat ze overal mee weg komen.
Je moet ze in eerste instantie zwaarder straffen; veel zwaarder dan nu gebeurt. Bij herhaaldelijke vergrijpen mag wat mij betreft het ontnemen van de Nederlandse nationalteit een optie zijn, indien mogelijk.
pi_99313057
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:56 schreef Nielsch het volgende:
Dat hoeft niet. Als de overlast door bendes wordt veroorzaakt, zullen er nieuwe rekruten worden ingezet op het moment dat de oude achter de tralies verdwijnen.

Ik ben eerder voor anders straffen; een enkeltje Marokko danwel Antillen danwel Suriname. Ga daar maar lekker de gangster uithangen.
Dat probleem zal een stuk minder groot zijn als je gericht beleid voert. Dat begint al bij het harder aanpakken van 11-, 12-jarige jochies (soms zelfs nog jonger) die al overlastgevend, asociaal of licht-crimineel gedrag vertonen. Dat zijn de criminelen van de toekomst (ongeacht hun afkomst).

Het gaat om jongeren die geen grenzen kennen, omdat hen die kennelijk nooit bijgebracht zijn. Daardoor is er geen remming, geen belemmering, om crimineel actief te zijn. De consequenties zijn immers toch beperkt.
  maandag 11 juli 2011 @ 11:10:05 #56
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_99313109
En ik dan?

Mensen schatten mij ook vaak jonger in dan de 22 die ik ben.
pi_99313550
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[me=Elfletterig] mompelt: iets met Grondwet enzo...
[/me]
Die geldt alleen voor de overheid richting burgers. Niet burgers onderling.
pi_99313581
De mensen die hier tegen zijn beginnen steeds over "bij de bron aanpakken". Dat is leuk, maar hoe helpt dat de winkelier op korte termijn? Hoe zouden ze dat aanpakken dan?

Ik keur het niet perse goed, maar begrijp de actie wel.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 11 juli 2011 @ 11:47:50 #59
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_99314185
Ik kan die man best begrijpen, van mij mag hij iedereen wiens kop hem niet aanstaat toegang weigeren.

Het is de hoogste tijd om het probleem bij de wortel aan te pakken :
Ouders aanpsreken als de kinderen op jonge leeftijd over straat slieren, in de gaten houden dat deze kinderen normaal naar school gaan en niks uitvreten dat niet mag.
En anders :
Ouders financieël laten opdraaien voor de overlast en erger - b.v boetes, korten uitkering, stoppen kinderbijslag- als ze falen in hun taak om hun kinderen op te voeden tot fatsoenlijke burgers.
Het zijn de ouders die dit hebben laten gebeuren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_99314353
quote:

[..]

Ja _O-

En als er nou toch een autochtone overvaller voorbij komt hebben ze alsnog een probleem. Ik zou gewoon een bordje 'Geen overvallers' plaatsen dan ben je direct van het gezeur af.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 11 juli 2011 @ 14:36:46 #61
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_99319823
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[me=Elfletterig] mompelt: iets met Grondwet enzo...
[/me]

[..]

Je moet ze in eerste instantie zwaarder straffen; veel zwaarder dan nu gebeurt. Bij herhaaldelijke vergrijpen mag wat mij betreft het ontnemen van de Nederlandse nationalteit een optie zijn, indien mogelijk.
Ja, dat zal helpen :')
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_99320036
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:36 schreef Killaht het volgende:
Ja, dat zal helpen :')
Wat zijn je alternatieven dan? De Grondwet dusdanig aanpassen dat discriminatie op basis van afkomst mogelijk wordt? Mensen hun Nederlandse nationaliteit afpakken terwijl dat de enige is die ze hebben? Mensen wegsturen naar een land waarvan ze geen staatsburger zijn?

:') doen op mijn posts vind ik prima, maar kom dan tenminste met betere voorstellen. Graag realistisch en haalbaar. En waarom zou zwaarder straffen trouwens niet kunnen helpen? Stop een overvaller 4 jaar in de cel en hij veroorzaakt 4 jaar geen overlast op straat...
pi_99321737
quote:

[..]

Wel eens aan gedacht dat de toegangsdeur standaard is vergrendeld van binnenuit geopend wordt als een klant zich meldt? :')
pi_99321838
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Criminelen zijn immers langer van de straat.
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 15:30:22 #65
8781 crew  Frutsel
pi_99321915
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:28 schreef Trommeldaris het volgende:
De mensen die hier tegen zijn beginnen steeds over "bij de bron aanpakken". Dat is leuk, maar hoe helpt dat de winkelier op korte termijn? Hoe zouden ze dat aanpakken dan?

Ik keur het niet perse goed, maar begrijp de actie wel.
Gewoon alle juweliers sluiten, die hebben die incidenten immers zelf uitgelokt met al hun blingbling in de etalage.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:42:28 #66
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_99322411
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat zijn je alternatieven dan? De Grondwet dusdanig aanpassen dat discriminatie op basis van afkomst mogelijk wordt? Mensen hun Nederlandse nationaliteit afpakken terwijl dat de enige is die ze hebben? Mensen wegsturen naar een land waarvan ze geen staatsburger zijn?

:') doen op mijn posts vind ik prima, maar kom dan tenminste met betere voorstellen. Graag realistisch en haalbaar. En waarom zou zwaarder straffen trouwens niet kunnen helpen? Stop een overvaller 4 jaar in de cel en hij veroorzaakt 4 jaar geen overlast op straat...
Een jeugd 4 jaar lang opsluiten in de gevangenissen, is geen oplossing. Dat is het wegstoppen van problemen. Daarmee ontregel je de samenleving alleen maar erger mee.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 11-07-2011 15:43:15 ]
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_99322582
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:42 schreef Killaht het volgende:
Een jeugd 4 jaar lang opsluiten in de gevangenissen, is geen oplossing. Dat is het wegstoppen van problemen. Daarmee ontregel je de samenleving alleen maar erger mee.
Ik noemde 4 jaar als voorbeeld. De netto duur dat je iemand opsluit in een cel is gelijk aan de netto duur dat die persoon geen overlast kan veroorzaken op straat.

Of er naderhand recidive optreedt, hangt volgens mij eerder af van de vraag hoe de straf wordt ingericht. We weten in elk geval zeker dat de aanpak tot dusver behoorlijk heeft gefaald. Het stikt van de draaideurcriminelen en er zijn trouwens ook veel jongere tieners die onvoldoende worden gecorrigeerd en van kleine winkeldieven in een paar jaar tijd uitgroeien tot gewelddadige criminelen.

Er zal toch iets anders moeten dan hoe het pakweg de afgelopen 10 jaar is gedaan.
pi_99322593

Hoi, ik ben Yilmaz Cem, tijdens werkuren heb ik de bevoegdheid van een algemeen opsporingsambtenaar, een vuurwapen, toegang tot besloten informatie, maar in mn vrije tijd ben ik 'allochtoon' en mag ik niet naar een paar sieraden kijken.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:51:59 #69
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_99322735
quote:
15s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik noemde 4 jaar als voorbeeld. De netto duur dat je iemand opsluit in een cel is gelijk aan de netto duur dat die persoon geen overlast kan veroorzaken op straat.

Of er naderhand recidive optreedt, hangt volgens mij eerder af van de vraag hoe de straf wordt ingericht. We weten in elk geval zeker dat de aanpak tot dusver behoorlijk heeft gefaald. Het stikt van de draaideurcriminelen en er zijn trouwens ook veel jongere tieners die onvoldoende worden gecorrigeerd en van kleine winkeldieven in een paar jaar tijd uitgroeien tot gewelddadige criminelen.

Er zal toch iets anders moeten dan hoe het pakweg de afgelopen 10 jaar is gedaan.
Ja en kinderen van 12 opsluiten in de bajes is volgens jou de oplossing.. Daar leren ze niks van.

Aanpakken door ze onder curatele te stellen en te corrigeren inderdaad. Betrokkenen van de omgeving van die persoon erbij betrekken. Voorschut te zetten in de maatschappij. Van mij mag een crimineeltje door heel zijn dorp afgebeeld worden wat voor een loser hij is dat ie dat heeft gedaan.
pi_99322814
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Brancheorganisaties kunnen zich inleven met het Nijmeegse juweliersechtpaar dat heeft besloten geen jonge allochtonen meer toe te laten. "De keuze om allochtonen te weigeren juichen wij niet toe, maar we kunnen ons wel voorstellen waarom zij daartoe zijn overgegaan", zegt een woordvoerder van de Federatie Goud en Zilver.

Het juweliersechtpaar, Jos en Margo Kamerbeek, staat achter hun besluit. "Ik leg het verhaal desnoods graag aan de rechter uit. Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd."

"Men zoekt de oplossing aan de verkeerde kant. Het probleem moet juist bij de bron worden aangepakt, bij de overvallers zelf. Daarin is voor de overheid een belangrijke taak weggelegd. Zij moet op korte termijn iets doen. Nu geldt: pakkans nul, strafmaat nul", fulmineert Kamerbeek in de Telegraaf.

Jos Kamerbeek liep eerder dit jaar een partiële dwarslaesie op toen hij met een overvaller in een worstelpartij verzeild raakte. Hij viel samen met de man van buitenlandse afkomst bijna zes meter in een bouwput. Zijn zaak werd tot nu toe acht keer overvallen; iedere keer door jongeren van buitenlandse afkomst. Daarom heeft hij een toegangsverbod ingesteld voor alle jonge allochtonen.
----------------------------------

Daar staat het al wat genuanceerder.
Het lijkt mij verstandiger om dan gewoon niemand toe te laten onder de 21 :? Of gewoon onder begeleiding van een ouder/tante etc etc ofzo.

Ik vind niet dat je het kunt maken om een bevolkingsgroep te gaan weren. Want wil jij , omdat je blank bent, geweerd worden uit Griekse/chinese/ Turkse etc etc restaurants of winkels? Wanneer dit mag, mag dat nl ook. Lekker gezellig in Nederland dan :')

Heb ik hier een enorm probleem, want ik winkel bijna voor 80% bij dat soort winkels :+ Hier in de buurt heb je nauwelijks anders en ben best tevreden.

Nee, eerst nadenken is blijkbaar moeilijk. Ik snap dat je jeugd wil weren uit je juwelier, maar doe dat niet op achtergrond, want die ga je geheid zelf ook voor je kiezen krijgen.

In deze wijk kunnen ze dat best doen, want hier wonen naar verhouding minder autochtonen, dus ze houden hun klandizie ook wel.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_99322852
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:28 schreef Flounder het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Criminelen zijn immers langer van de straat.
Deze criminelen opereren met name in bendes. Zodra de ene crimineel wordt opgepakt en 4 jaar wordt weggestopt, staat de volgende alweer klaar om zijn plaats in te nemen.

Je moet de wetten veranderen voordat je echt effectief aan de slag kan gaan. Jeugdbendes als criminele organisaties aanmerken en het lidmaatschap daarvan verboden maken. Er voor zorgen dat iedereen die meedoet aan een groepsoverval schuldig is aan alle feiten die worden gepleegd (zodat je niet meer hoeft te bewijzen wie nu precies de schutter was). Dat soort dingen helpen wellicht.

Langer straffen op zichzelf is niet effectief. Het gaat er vooral om hoe die straf wordt ingevuld. Als je iemand niet rehabiliteert zal hij als crimineel in de samenleving terugkeren. Als je iemand wel rehabiliteert, zal hij wellicht zijn leven op een juiste manier voort kunnen zetten. Als voor dat rehabiliteren 2 jaar voldoende is, moeten we zo iemand niet 4 jaar laten zitten. Oftewel, het gaat om de invulling, niet om de lengte.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:55:06 #72
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_99322863
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Het lijkt mij verstandiger om dan gewoon niemand toe te laten onder de 21 :? Of gewoon onder begeleiding van een ouder/tante etc etc ofzo.

Ik vind niet dat je het kunt maken om een bevolkingsgroep te gaan weren. Want wil jij , omdat je blank bent, geweerd worden uit Griekse/chinese/ Turkse etc etc restaurants of winkels? Wanneer dit mag, mag dat nl ook. Lekker gezellig in Nederland dan :')

Heb ik hier een enorm probleem, want ik winkel bijna voor 80% bij dat soort winkels :+ Hier in de buurt heb je nauwelijks anders en ben best tevreden.

Nee, eerst nadenken is blijkbaar moeilijk. Ik snap dat je jeugd wil weren uit je juwelier, maar doe dat niet op achtergrond, want die ga je geheid zelf ook voor je kiezen krijgen.

In deze wijk kunnen ze dat best doen, want hier wonen naar verhouding minder autochtonen, dus ze houden hun klandizie ook wel.
Lol, dalijk kunnen we ook niet meer op vakantie, elk land weert buitenlanders _O-
pi_99322914
Meer blauw op straat helpt wellicht iets meer, maar dankzij dit kabinet komen er juist minder agenten. De 2000 beloofde agenten doet Opstelten er niet bij, en daarbij moeten er van de PVV in totaal 500 agenten worden omgeschoold tot animal cop :') :')
pi_99322991
quote:

Je moet toch ook naar preventie kijken? Ik denk niet dat dat soort jongens nadenkt over de consequenties, of ze nou twee jaar of vier jaar moeten brommen, ze doen het toch wel. De dreiging van zwaarder straffen is denk ik niet voldoende om het te voorkomen.
pi_99323081
Je moet ervoor zorgen dat ze zich niet meer achter elkaar kunnen verschuilen. Mohammed zegt dat Cem het wapen had, Cem zegt dat Mustafa het wapen had, Mustafa zegt dat Abdul het wapen had en Abdul zegt dat Mohammed het wapen had. Het moet er niet meer toedoen wie het wapen had en wie er geschoten heeft. Iedereen deed mee aan de overval, dus iedereen is schuldig aan de moord. Bij wijze van spreken.
pi_99323168
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:51 schreef Killaht het volgende:

[..]

Ja en kinderen van 12 opsluiten in de bajes is volgens jou de oplossing.. Daar leren ze niks van.

Aanpakken door ze onder curatele te stellen en te corrigeren inderdaad. Betrokkenen van de omgeving van die persoon erbij betrekken. Voorschut te zetten in de maatschappij. Van mij mag een crimineeltje door heel zijn dorp afgebeeld worden wat voor een loser hij is dat ie dat heeft gedaan.
Een enorme schade vergoeding en de vloeren dweilen in opvanghuizen voor alcoholisten een paar uur per week is een goede start voor kinderen van 12. De enorme vergoeding voor rekening van de ouders. Idd beslag leggen op inkomen. Reken er maar op dat helpt. Voorlopig kunnen ze hun vakantie wel uitstellen. Kinderen kunnen dan ineens schatjes worden.

Van mij hoeft de familie van de twaalfjarige niet meteen op het schavot, maar het mag ze wel raken in hun huis door de slachtoffers volledig te vergoeden met een toevoegende straf voor het kind.. En dan ook geen verschil maken qua achtergrond. Een blank etterbakje wat de verkeerde weg kiest mag net zo goed aangepakt worden. Dus dezelfde voorwaarden.

Ouders kiezen dan wel vanzelf voor hulp zodat hun kinderen niet nog meer geld gaan kosten. (hoop ik dan maar :') )
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_99323335
8 x overvallen... Hoe vaak heeft die z'n spullen terug gekregen?
Geen camera's opgehangen? Geen hond aangeschaft? Geen knuppel onder de toonbank?

Als ik jou als vriend iets in bewaring zou geven en je zou 8 x overvallen zijn, hoe hard het
ook is maar volgens mij ligt dat gene wat ik bij hem in bewaring heb gebracht gewoon niet
bij de goede persoon of wel dan? Tuurlijk je blijft met je poten van andermans spullen af
maar wees niet zo naïef door te denken dat iedereen die regel hanteert.
De allochtonen zijn zeker een deel van het probleem maar de arme knuppel die zich laat
beetnemen ook.

8 x de buit gesplit zeker...
pi_99323733
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:07 schreef SirRockwell het volgende:
Geen camera's opgehangen? Geen hond aangeschaft? Geen knuppel onder de toonbank?

Als ik jou als vriend iets in bewaring zou geven en je zou 8 x overvallen zijn, hoe hard het
ook is maar volgens mij ligt dat gene wat ik bij hem in bewaring heb gebracht gewoon niet
bij de goede persoon of wel dan? Tuurlijk je blijft met je poten van andermans spullen af
De allochtonen zijn zeker een deel van het probleem maar de arme knuppel die zich laat
beetnemen ook.

En de dwarslaesie nam 'ie dan maar op de koop toe. Het moet wel geloofwaardig blijven natuurlijk. :P
pi_99323809
quote:

beetnemen ook.

OMG...... :')

Wat een oliedomme reactie. Hoe denk je dat overvallers te werk gaan? Dat ze alleen en ongewapend komen? Denk je dat je met een knuppel iets begint, tegen 3 man met een mes of 1 a 2 man met een vuurwapen? Denk je dat hij geen camera's heeft?

Een agressieve hon in de zaak. Hoe zie je dat voor je met andere klanten? Of moet het arme beest de hele dag aan de ketting? En denk je dat de man tijd en de kans heeft om de hond los te maken danwel van achteren te halen?
pi_99324140
quote:
Absoluut. En de kogelgaten en dwarsleasie hebben ze ook gesplit.

Er zijn trouwens wel beelden van:

maandag 11 juli 2011 @ 16:32:25 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99324247
Tsja als juwelier kan ik het opzich nog begrijpen. Ik had van een juwelier gehoord dat hij maar wat graag een bodyscanner zou willen in zijn winkel. Als je nu naar binnen wilt moet je al door een soort sluis waar hij je kan bekijken via camera's. Maar of dit nou is wat je zou willen?....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 11 juli 2011 @ 16:44:17 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99324745
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh het is veel simpeler hoor: die deur zit gewoon op slot en men doet dan niet open. Zal ook heus wel een betralied/gepansert deurtje zijn.
telefonische afspraak dan,

Hallo met Achmed... tuut...tuut...tuut....
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_99324892
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:00 schreef nielsch het volgende:
Je moet ervoor zorgen dat ze zich niet meer achter elkaar kunnen verschuilen. Mohammed zegt dat Cem Nielsch het wapen had, Cem Nielsch zegt dat Mustafa Tijn het wapen had, Mustafa Tijn zegt dat Abdul het wapen had en Abdul zegt dat Mohammed het wapen had. Het moet er niet meer toedoen wie het wapen had en wie er geschoten heeft. Iedereen deed mee aan de overval, dus iedereen is schuldig aan de moord. Bij wijze van spreken.
Jouw post, en dan mijne er aan toegevoegd (ook als voorbeeld), En dan deze
quote:
Het moet er niet meer toedoen wie het wapen had en wie er geschoten heeft. Iedereen deed mee aan de overval, dus iedereen is schuldig aan de moord. Bij wijze van spreken.
En ik geef je dan helemaal gelijk. Dus ongeacht kleurtje of achtergrond v daders ^O^
pi_99325031
Een hoop hebben al de deur op slot, maar ja, je ziet hier hoe snel het gaat. Een sluis zou dan kunnen helpen maar tja... of je daar allemaal zit in heb.

Dat men niet open meer doet voor dat soort gasten met kraag en petje nog op notabene snap ik dondersgoed.
pi_99325040
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tsja als juwelier kan ik het opzich nog begrijpen. Ik had van een juwelier gehoord dat hij maar wat graag een bodyscanner zou willen in zijn winkel. Als je nu naar binnen wilt moet je al door een soort sluis waar hij je kan bekijken via camera's. Maar of dit nou is wat je zou willen?....
Dat zou ik mij nog eerder voor kunnen stellen dan op basis van achtergrond iemand weren uit je winkel.
pi_99325337
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Een hoop hebben al de deur op slot, maar ja, je ziet hier hoe snel het gaat. Een sluis zou dan kunnen helpen maar tja... of je daar allemaal zit in heb.

Dat men niet open meer doet voor dat soort gasten met kraag en petje nog op notabene snap ik dondersgoed.
Jij kan het dus ook goed begrijpen dat allochtone eigenaars van restaurants etc etc ook de deur niet meer open doen voor blanke jeugd? Dus die Turkse pizza kan je dan ook op je buik schrijven als puber, wanneer je de stad in gaat. Uiteraard laten ze dan wel de allochtone jeugd binnen. (net als in het bericht deze eigenaars willen)
  maandag 11 juli 2011 @ 16:59:33 #87
3542 Gia
User under construction
pi_99325380
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Dat zou ik mij nog eerder voor kunnen stellen dan op basis van achtergrond iemand weren uit je winkel.
Vind ik ook. Maar op basis van leeftijd zou het wel mogen. Maar dan wel iedereen.

Er mag op basis van leeftijd wel meer verboden worden, dus, waarom niet het bezoeken van een juwelier?
pi_99325483
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind ik ook. Maar op basis van leeftijd zou het wel mogen. Maar dan wel iedereen.

Er mag op basis van leeftijd wel meer verboden worden, dus, waarom niet het bezoeken van een juwelier?
Daar zou ik ook begrip voor opbrengen na al die ellende. Maar idd dan wel ongeacht achtergrond.
pi_99325544
Hier is een supermarkt waar niet meer dan 2 scholieren tegelijk in mogen. Ook een resultaat van een probleem.

Volgens mij in zekere zin ook discriminatie, maar toch wordt het geaccepteerd.
pi_99325565
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Jij kan het dus ook goed begrijpen dat allochtone eigenaars van restaurants etc etc ook de deur niet meer open doen voor blanke jeugd? Dus die Turkse pizza kan je dan ook op je buik schrijven als puber, wanneer je de stad in gaat. Uiteraard laten ze dan wel de allochtone jeugd binnen. (net als in het bericht deze eigenaars willen)
Ik kan het goed begrijpen ja.

Als jij 8x overvallen bent, en alle 8 de keren zijn het dezelfde types. Types die je eigenlijk nooit als klant hebt.
Dan is de keuze snel gemaakt om die te weren uit je winkel. En dan kan half Nederland wel roepen dat het niet mag, dat het probleem bij de wortel aangepakt moet worden e.d, maar die juwelier heeft een oplossing nodig die nu werkt. En bij de wortel aanpakken duurt nou eenmaal een aantal jaar.

Het is misschien niet goed, maar begrijpelijk, ja.
pi_99325571
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Soms is een paardenmiddel nodig om je voortbestaan te kunnen garanderen.
pi_99325675
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Jij kan het dus ook goed begrijpen dat allochtone eigenaars van restaurants etc etc ook de deur niet meer open doen voor blanke jeugd?
Als allochtone eigenaars van restaurants al 8 x overvallen zijn door blanken waarbij ze eens zijn neergeschoten en hun rug hebben gebroken kan ik mij dat prima voorstellen.
pi_99325711
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:03 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ik kan het goed begrijpen ja.

Als jij 8x overvallen bent, en alle 8 de keren zijn het dezelfde types. Types die je eigenlijk nooit als klant hebt.
Dan is de keuze snel gemaakt om die te weren uit je winkel. En dan kan half Nederland wel roepen dat het niet mag, dat het probleem bij de wortel aangepakt moet worden e.d, maar die juwelier heeft een oplossing nodig die nu werkt. En bij de wortel aanpakken duurt nou eenmaal een aantal jaar.

Het is misschien niet goed, maar begrijpelijk, ja.
Ik zou niet weten waarom mijn kind (die dat soort dingen niet doet) geen Turkse pizza zou mogen bestellen wanneer ze in de stad lopen en zijn allochtone vriend wel.
pi_99325735
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als allochtone eigenaars van restaurants al 8 x overvallen zijn door blanken waarbij ze eens zijn neergeschoten en hun rug hebben gebroken kan ik mij dat prima voorstellen.
Ik ook.

Maar ik heb dan ook geen minderwaardigheidscomplex of ophitsende zwarte Femke Halsema die moord en brand schreeuwt.
  maandag 11 juli 2011 @ 17:09:40 #95
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_99325820
In de Gelderlander van een paar dagen geleden nuanceerde Kamerbeek zijn standpunt trouwens. Natuurlijk wil hij niet alle allochtonen weren. Een Antilliaans echtpaar dat een trouwring komt uitzoeken is en blijft van harte welkom.
Maar bontkraagjes, nee, die komen er niet meer in.
pi_99325954
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:07 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik ook.

Maar ik heb dan ook geen minderwaardigheidscomplex of ophitsende zwarte Femke Halsema die moord en brand schreeuwt.
Waarom zou je een minderwaardigheidscomplex moeten bezitten om tegen dit soort discriminatie maatregelingen te zijn? Ik zou niet weten waarom een blanke jongen geweerd moet worden omdat er blijkbaar etterbakken rondlopen met dezelfde teint , terwijl een allochtone jongere wel een pizzeria in mag.
pi_99326006
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:09 schreef Frollo het volgende:
In de Gelderlander van een paar dagen geleden nuanceerde Kamerbeek zijn standpunt trouwens. Natuurlijk wil hij niet alle allochtonen weren. Een Antilliaans echtpaar dat een trouwring komt uitzoeken is en blijft van harte welkom.
Maar bontkraagjes, nee, die komen er niet meer in.
Trekken ze gewoon een jas zonder bontkraag aan. Probleem opgelost en mogen ze wel naar binnen :D
pi_99326034
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

gelijk heeft die, die marokkanen beroven alles wat los en vast zit
En 100% zeker dat ze jou neger kop er ook niet in laten.
If not now, then when.
  maandag 11 juli 2011 @ 17:17:42 #99
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_99326128
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:14 schreef paddy het volgende:

[..]

Trekken ze gewoon een jas zonder bontkraag aan. Probleem opgelost en mogen ze wel naar binnen :D
Lol, je snap natuurlijk ook wel dat ik met 'bontkraagje' een bepaald type jongere bedoel hè.
  maandag 11 juli 2011 @ 17:24:31 #100
350318 Patriot.
Zeg nee tegen Populisme.
pi_99326378
Ik begrijp aan de ene kant wel de angst van de juwelier, maar ik denk eerder dat je er Marokaanse jongeren mee aantrekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')