abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99311449
quote:
Nijmeegse juwelier weert allochtonen

Na een reeks overvallen heeft Nijmeegs juweliersechtpaar Jos en Margo Kamerbeek besloten tot een winkelverbod tot allochtonen. De man van het stel liep eerder dit jaar een partiële dwarslaesie op, door een worsteling met een overvaller waarbij ze samen zes meter omlaag een bouwput in vielen. Dat schrijft De Telegraaf.

De Federatie Goud en Zilver heeft enigszins begrip voor het verbod: "De keuze om allochtonen te weigeren juichen wij niet toe, maar we kunnen ons wel voorstellen waarom zij daartoe zijn overgegaan." Een Nijmegenaar is echter naar het Bureau Ieder1Gelijk gestapt, omdat aangescherpte toegang discriminatie zou betekenen.

Aanpakken
Margot Kamerbeek: "Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd. Het probleem moet bij de bron worden aangepakt, bij de overvallers zelf."

De juweliersvrouw heeft steun gezocht bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman. Hij reageert: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing. De politie zal deze overvalgolf moeten stoppen."

http://www.spitsnieuws.nl(...)er-weert-allochtonen

Goedemorgen op deze fraaie maandagmorgen. Wat vinden we hiervan? Ik kan het me wel voorstellen. Hij zal vooral bedoelen 'jonge mannelijke allochtonen' weren we en dat kan ik me prima voorstellen, zeker als ALLE overvallen door dat soort gasten zijn gepleegd. Ik denk niet dat hij bv een allochtone man en vrouw van middelbare leeftijd zal weigeren.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:02:01 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_99311503
Dus Duitsers, Belgen en Fransen mogen er ook niet in?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_99311505
Brancheorganisaties kunnen zich inleven met het Nijmeegse juweliersechtpaar dat heeft besloten geen jonge allochtonen meer toe te laten. "De keuze om allochtonen te weigeren juichen wij niet toe, maar we kunnen ons wel voorstellen waarom zij daartoe zijn overgegaan", zegt een woordvoerder van de Federatie Goud en Zilver.

Het juweliersechtpaar, Jos en Margo Kamerbeek, staat achter hun besluit. "Ik leg het verhaal desnoods graag aan de rechter uit. Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd."

"Men zoekt de oplossing aan de verkeerde kant. Het probleem moet juist bij de bron worden aangepakt, bij de overvallers zelf. Daarin is voor de overheid een belangrijke taak weggelegd. Zij moet op korte termijn iets doen. Nu geldt: pakkans nul, strafmaat nul", fulmineert Kamerbeek in de Telegraaf.

Jos Kamerbeek liep eerder dit jaar een partiële dwarslaesie op toen hij met een overvaller in een worstelpartij verzeild raakte. Hij viel samen met de man van buitenlandse afkomst bijna zes meter in een bouwput. Zijn zaak werd tot nu toe acht keer overvallen; iedere keer door jongeren van buitenlandse afkomst. Daarom heeft hij een toegangsverbod ingesteld voor alle jonge allochtonen.
----------------------------------

Daar staat het al wat genuanceerder.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99311513
quote:
PVV-Kamerlid Hero Brinkman: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing.
Natuurlijk, slaapt u rustig door meneer, het kabinet lost het op met zwaardere straffen, kijk maar hoe goed dat werkt in de VS!
Wat een dwaas.

Overigens: als die winkelier graag allochtonen wil weren, moet hij dat vooral doen. Al heb ik wel het idee dat hij bepaalde groepen gaat weren.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_99311516
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Id_do_her het volgende:
Dus Duitsers, Belgen en Fransen mogen er ook niet in?
Ik denk dat we allemaal prima weten wat de straatbetekenis is van 'allochtoon' ook al zegt de CBS-definitie iets anders.
pi_99311532
quote:
De juweliersvrouw heeft steun gezocht bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman. Hij reageert: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing. De politie zal deze overvalgolf moeten stoppen."
Daar hebben we het fabeltje van zwaarder straffen weer. Dat lost helemaal niks op; de pakkans verhogen wel.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:05:30 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_99311570
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik denk dat we allemaal prima weten wat de straatbetekenis is van 'allochtoon' ook al zegt de CBS-definitie iets anders.
Inderdaad, schijnheilig gedoe altijd. Verwerpelijk dat zulke mensen zich zo afsluiten voor die bevolkingsgroepen, zo krijgen ze niet de kans om aan te tonen dat het ook anders kan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_99311656
Dit is een goede, maar tijdelijke, oplossing.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 11 juli 2011 @ 10:12:07 #9
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_99311684
Eindelijk zegt Hero Brinkman eens iets verstandigs. Hoe is het mogelijk.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:13:37 #10
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99311715
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:10 schreef bijdehand het volgende:
Dit is een goede, maar tijdelijke, oplossing.
Ik zie ze al gemaskerd uitstappen, naar de winkel rennen, vervolgens het bordje zien en denken "shit, we mogen niet naar binnen !" om daarna weer te vertrekken ... Ik denk niet dat ze daar een boodschap aan hebben ..
pi_99311738
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hero Brinkman zegt helemaal niets verstandigs. Hij blijft zijn sprookje over hoger straffen herhalen. Hoger straffen gaat er helemaal niet voor zorgen dat er minder criminaliteit komt. Maar droom lekker verder!
pi_99311739
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:13 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Ik zie ze al gemaskerd uitstappen, naar de winkel rennen, vervolgens het bordje zien en denken "shit, we mogen niet naar binnen !" om daarna weer te vertrekken ... Ik denk niet dat ze daar een boodschap aan hebben ..
Oh het is veel simpeler hoor: die deur zit gewoon op slot en men doet dan niet open. Zal ook heus wel een betralied/gepansert deurtje zijn.
pi_99311750
Tsja begrijpelijk. Helaas niet een permanente oplossing.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_99311751
Ik geef de winkelier groot gelijk!
pi_99311753
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Helemaal niet. :') Je kan wel hogere straffen gaan instellen, maar je moet het bij de bron aanpakken, niet bij de consequenties.
pi_99311754
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hero Brinkman zegt helemaal niets verstandigs. Hij blijft zijn sprookje over hoger straffen herhalen. Hoger straffen gaat er helemaal niet voor zorgen dat er minder criminaliteit komt. Maar droom lekker verder!
Langer opsluiten zorgt er iig voor dat men ten tijde van dat opsluiten geen overval kan plegen.
pi_99311763
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:15 schreef CasB het volgende:

[..]

Helemaal niet. :') Je kan wel hogere straffen gaan instellen, maar je moet het bij de bron aanpakken, niet bij de consequenties.
Wat is de bron dan dat pikkies van amper 18 juweliers gaan overvallen? Dat ze in NL geen eten kunnen betalen?
pi_99311765
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Langer opsluiten zorgt er iig voor dat men ten tijde van dat opsluiten geen overval kan plegen.
Dan ronselen die bendes wel weer nieuwe jeugdige criminelen die het straatwerk uitvoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2011 10:16:27 ]
pi_99311772
quote:

[..]

Precies, dus die winkel zal wel gewoon mensen met een kleurtje gaan weigeren.
pi_99311810
Ik geef de winkelier groot gelijk! Van de politiek en de politie hoef je niets te verwachten. Ook van de PVV niet.

Sterker nog, door de afname van het aantal agenten - mogelijk gemaakt door Rutte I - zal de pakkans alleen maar kleiner worden en zal het aantal overvallen juist stijgen.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2011 10:19:09 ]
  maandag 11 juli 2011 @ 10:18:41 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99311821
Ik vind het belachelijk.

Ik heb laatst op mijn 20ste ook een (vrij dure) kettting gekocht voor mijn vriendin. Op mijn 18de deed ik dat ook. Als ik allochtoon was geweest, had ik dat ook gemogen van deze man, omdat ik er beschaafd uitzie.

Wat deze man éígenlijk wil, is zelf bepalen wie er zijn winkel binnenkomt. Maar dan is het makkelijker om te roepen dat "de allochtoon" er niet in mag, omdat die de grote boze slechterik is.
Laffe huichelaar
pi_99311851
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies, dus die winkel zal wel gewoon mensen met een kleurtje gaan weigeren.
Ik denk dat hij gewoon dit soort types zal weigeren:

http://www.maroc.nl/forums/vbnews/photos/phpeTfIEV.jpg

http://www.hiphopstar.nl/images/artiesten/KempiCuracao.jpg

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 11-07-2011 20:36:43 ]
pi_99311855
Ik zou als juwelier een entreeprijs vragen.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:21:25 #24
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_99311866
Weiger dan jongeren.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  maandag 11 juli 2011 @ 10:21:26 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99311867
quote:

[..]

Dat weten we allemaal, maar als hij officieel als regel maakt dat allochtonen zijn winkel niet inmogen, gaat het automatisch over de officiële definitie. Dan moet die ook zo uitgevoerd worden.

Ik stel voor om die man lekker zijn regel in te laten voeren, geen allochtonen toegestaan, en hem dan te houden aan zijn eigen regel. Elke allochtoon die hij dan toch iets verkoopt, BAM, boete. Dan ziet hij hoeveel van zijn allochtone klanten eigenlijk gewoon helemaal normaal zijn.
Laffe huichelaar
  maandag 11 juli 2011 @ 10:24:08 #26
3542 Gia
User under construction
pi_99311912
Waarom niet gewoon een verbod voor alle jongeren tot 21 jaar of zo.
Autochtone jongeren kunnen daar ook niks kopen en hebben er dus ook niets te zoeken.

Op die manier weer je de groep die je niet wilt, zonder te discrimineren op afkomst.
pi_99311927
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat weten we allemaal, maar als hij officieel als regel maakt dat allochtonen zijn winkel niet inmogen, gaat het automatisch over de officiële definitie. Dan moet die ook zo uitgevoerd worden.

Ik stel voor om die man lekker zijn regel in te laten voeren, geen allochtonen toegestaan, en hem dan te houden aan zijn eigen regel. Elke allochtoon die hij dan toch iets verkoopt, BAM, boete. Dan ziet hij hoeveel van zijn allochtone klanten eigenlijk gewoon helemaal normaal zijn.
Het gaan om jonge allochtonen, van pakweg 16 jaar. Ik gok niet dat er daar een hoop van zijn die wel juwelen kopen :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:26:23 #28
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99311951
Tsja we kunnen zeiken over racisme, maar als je winkel 8 keer door jonge allochtonen is overvallen.

Als ik een winkel zou hebben en die wordt 8 keer overvallen door friezen, dan zou ik ze ook voortaan buiten proberen te houden. Ja is generaliserend, maar in het verleden behaalde resultaten geven weldegelijk enige voorspelling voor de toekomst.
pi_99312042
Dat hij die winkel uberhaupt blijft runnen. Na 8 keer waarvan 1 x neergeschoten en nu een dwarsleasie had ik toch mooi de pijp aan Maarten gegeven.
pi_99312048
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik denk dat hij gewoon dit soort types zal weigeren:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En dat zijn geen (jonge) mensen met een kleurtje ofzo? :?

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:24 schreef Gia het volgende:
Waarom niet gewoon een verbod voor alle jongeren tot 21 jaar of zo.
Autochtone jongeren kunnen daar ook niks kopen en hebben er dus ook niets te zoeken.

Op die manier weer je de groep die je niet wilt, zonder te discrimineren op afkomst.
Inderdaad, dat is een veel beter idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2011 10:31:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')