http://www.spitsnieuws.nl(...)er-weert-allochtonenquote:Nijmeegse juwelier weert allochtonen
Na een reeks overvallen heeft Nijmeegs juweliersechtpaar Jos en Margo Kamerbeek besloten tot een winkelverbod tot allochtonen. De man van het stel liep eerder dit jaar een partiële dwarslaesie op, door een worsteling met een overvaller waarbij ze samen zes meter omlaag een bouwput in vielen. Dat schrijft De Telegraaf.
De Federatie Goud en Zilver heeft enigszins begrip voor het verbod: "De keuze om allochtonen te weigeren juichen wij niet toe, maar we kunnen ons wel voorstellen waarom zij daartoe zijn overgegaan." Een Nijmegenaar is echter naar het Bureau Ieder1Gelijk gestapt, omdat aangescherpte toegang discriminatie zou betekenen.
Aanpakken
Margot Kamerbeek: "Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd. Het probleem moet bij de bron worden aangepakt, bij de overvallers zelf."
De juweliersvrouw heeft steun gezocht bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman. Hij reageert: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing. De politie zal deze overvalgolf moeten stoppen."
Natuurlijk, slaapt u rustig door meneer, het kabinet lost het op met zwaardere straffen, kijk maar hoe goed dat werkt in de VS!quote:PVV-Kamerlid Hero Brinkman: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing.
Ik denk dat we allemaal prima weten wat de straatbetekenis is van 'allochtoon' ook al zegt de CBS-definitie iets anders.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Id_do_her het volgende:
Dus Duitsers, Belgen en Fransen mogen er ook niet in?
Daar hebben we het fabeltje van zwaarder straffen weer. Dat lost helemaal niks op; de pakkans verhogen wel.quote:De juweliersvrouw heeft steun gezocht bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman. Hij reageert: "Ik snap heel goed dat deze mensen ermee zitten, maar een verbod is niet de oplossing. Het kabinet komt met zwaardere straffen: daarin zit de oplossing. De politie zal deze overvalgolf moeten stoppen."
Inderdaad, schijnheilig gedoe altijd. Verwerpelijk dat zulke mensen zich zo afsluiten voor die bevolkingsgroepen, zo krijgen ze niet de kans om aan te tonen dat het ook anders kan.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik denk dat we allemaal prima weten wat de straatbetekenis is van 'allochtoon' ook al zegt de CBS-definitie iets anders.
Ik zie ze al gemaskerd uitstappen, naar de winkel rennen, vervolgens het bordje zien en denken "shit, we mogen niet naar binnen !" om daarna weer te vertrekken ... Ik denk niet dat ze daar een boodschap aan hebben ..quote:Op maandag 11 juli 2011 10:10 schreef bijdehand het volgende:
Dit is een goede, maar tijdelijke, oplossing.
Hero Brinkman zegt helemaal niets verstandigs. Hij blijft zijn sprookje over hoger straffen herhalen. Hoger straffen gaat er helemaal niet voor zorgen dat er minder criminaliteit komt. Maar droom lekker verder!quote:Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Eindelijk zegt Hero Brinkman eens iets verstandigs. Hoe is het mogelijk.
Oh het is veel simpeler hoor: die deur zit gewoon op slot en men doet dan niet open. Zal ook heus wel een betralied/gepansert deurtje zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:13 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Ik zie ze al gemaskerd uitstappen, naar de winkel rennen, vervolgens het bordje zien en denken "shit, we mogen niet naar binnen !" om daarna weer te vertrekken ... Ik denk niet dat ze daar een boodschap aan hebben ..
Helemaal niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Eindelijk zegt Hero Brinkman eens iets verstandigs. Hoe is het mogelijk.
Langer opsluiten zorgt er iig voor dat men ten tijde van dat opsluiten geen overval kan plegen.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hero Brinkman zegt helemaal niets verstandigs. Hij blijft zijn sprookje over hoger straffen herhalen. Hoger straffen gaat er helemaal niet voor zorgen dat er minder criminaliteit komt. Maar droom lekker verder!
Wat is de bron dan dat pikkies van amper 18 juweliers gaan overvallen? Dat ze in NL geen eten kunnen betalen?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:15 schreef CasB het volgende:
[..]
Helemaal niet.Je kan wel hogere straffen gaan instellen, maar je moet het bij de bron aanpakken, niet bij de consequenties.
Dan ronselen die bendes wel weer nieuwe jeugdige criminelen die het straatwerk uitvoeren.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Langer opsluiten zorgt er iig voor dat men ten tijde van dat opsluiten geen overval kan plegen.
Precies, dus die winkel zal wel gewoon mensen met een kleurtje gaan weigeren.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik denk dat we allemaal prima weten wat de straatbetekenis is van 'allochtoon' ook al zegt de CBS-definitie iets anders.
Ik denk dat hij gewoon dit soort types zal weigeren:quote:Op maandag 11 juli 2011 10:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies, dus die winkel zal wel gewoon mensen met een kleurtje gaan weigeren.
Dat weten we allemaal, maar als hij officieel als regel maakt dat allochtonen zijn winkel niet inmogen, gaat het automatisch over de officiële definitie. Dan moet die ook zo uitgevoerd worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |