Het gaan om jonge allochtonen, van pakweg 16 jaar. Ik gok niet dat er daar een hoop van zijn die wel juwelen kopenquote:Op maandag 11 juli 2011 10:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat weten we allemaal, maar als hij officieel als regel maakt dat allochtonen zijn winkel niet inmogen, gaat het automatisch over de officiële definitie. Dan moet die ook zo uitgevoerd worden.
Ik stel voor om die man lekker zijn regel in te laten voeren, geen allochtonen toegestaan, en hem dan te houden aan zijn eigen regel. Elke allochtoon die hij dan toch iets verkoopt, BAM, boete. Dan ziet hij hoeveel van zijn allochtone klanten eigenlijk gewoon helemaal normaal zijn.
En dat zijn geen (jonge) mensen met een kleurtje ofzo?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon dit soort types zal weigeren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad, dat is een veel beter idee.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:24 schreef Gia het volgende:
Waarom niet gewoon een verbod voor alle jongeren tot 21 jaar of zo.
Autochtone jongeren kunnen daar ook niks kopen en hebben er dus ook niets te zoeken.
Op die manier weer je de groep die je niet wilt, zonder te discrimineren op afkomst.
Die gast in de tweede foto heeft overigens overduidelijke interesse in juwelen, je weert hiermee dan weer wel een potentiele goeie klant.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon dit soort types zal weigeren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan discrimineer je op leeftijd, dat ligt tegenwoordig niet zo gevoelig, dus dat is minder erge discriminatie?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:24 schreef Gia het volgende:
Autochtone jongeren kunnen daar ook niks kopen en hebben er dus ook niets te zoeken.
Op die manier weer je de groep die je niet wilt, zonder te discrimineren op afkomst.
Nee, discrimineren op leeftijd is beter.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:24 schreef Gia het volgende:
Dat doet de overheid al op vele terreinen.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:33 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, discrimineren op leeftijd is beter.
Precies.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja we kunnen zeiken over racisme, maar als je winkel 8 keer door jonge allochtonen is overvallen.
Als ik een winkel zou hebben en die wordt 8 keer overvallen door friezen, dan zou ik ze ook voortaan buiten proberen te houden. Ja is generaliserend, maar in het verleden behaalde resultaten geven weldegelijk enige voorspelling voor de toekomst.
Och, wie niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat doet de overheid al op vele terreinen.
Omdat de juwelier stelt dat alleen jonge allochtonen die zijn winkel betreedt een mogelijke criminelen zijn , dat maakt een dergelijke regeling discriminerend.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja we kunnen zeiken over racisme, maar als je winkel 8 keer door jonge allochtonen is overvallen.
Als ik een winkel zou hebben en die wordt 8 keer overvallen door friezen, dan zou ik ze ook voortaan buiten proberen te houden. Ja is generaliserend, maar in het verleden behaalde resultaten geven weldegelijk enige voorspelling voor de toekomst.
"Allochtoon" staat in de volksmond voor "vervelende buitenlander".quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef Id_do_her het volgende:
Dus Duitsers, Belgen en Fransen mogen er ook niet in?
Volkomen terecht. Multi-culturele samenleving, m'n reet.quote:Op maandag 11 juli 2011 09:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)er-weert-allochtonen
Goedemorgen op deze fraaie maandagmorgen. Wat vinden we hiervan?
Dat was dus precies mijn punt, wel discrimineren maar het beestje niet bij de naam noemen. Classy.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Allochtoon" staat in de volksmond voor "vervelende buitenlander".
Ik denk niet dat het zin heeft: overvallers trekken zich hier niets van aan. Hij zou overvallers moeten weren, en juist dat lukt niet met deze maatregel.
Weet je wat helpt, ze preventief het land uit tieften.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:03 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Daar hebben we het fabeltje van zwaarder straffen weer. Dat lost helemaal niks op; de pakkans verhogen wel.
gelijk heeft die, die marokkanen beroven alles wat los en vast zitquote:Na een reeks overvallen heeft Nijmeegs juweliersechtpaar Jos en Margo Kamerbeek besloten tot een winkelverbod tot allochtonen.
Of dit:quote:Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef Elfletterig het volgende:
Het weren van allochtonen komt neer op discriminatie. Het roept associaties op met borden die in de jaren '30 in winkels hingen, om Joden te weren. Zoiets moet worden bestreden.
Ik snap echter de wanhoop van de winkeliers ook wel. De oplossing is dat crimineel tuig van straat wordt gehaald, wordt bestraft en (her)opgevoed. Ik word moe van mensen die erop hameren dat strenger straffen niet zo werken, verwijzend naar de VS. Strenger straffen beperkt onmiddelijk de overlast van crimineel straattuig. Of er na afloop recidive optreedt, hangt veel meer af van hoe de strafperiode wordt ingevuld.
Dat is in de VS ook al toegepast voor Zuid-Amerikaanse criminelen, daarvoor kregen ze een snelle verspreiding van bendes zoals ms-13 terug.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:52 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Weet je wat helpt, ze preventief het land uit tieften.
nou en?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef Elfletterig het volgende:
Het weren van allochtonen komt neer op discriminatie. Het roept associaties op met borden die in de jaren '30 in winkels hingen, om Joden te weren. Zoiets moet worden bestreden.
Je moet ze het land uit mieteren. Ze weten nu dat ze overal mee weg komen.quote:Ik snap echter de wanhoop van de winkeliers ook wel. De oplossing is dat crimineel tuig van straat wordt gehaald, wordt bestraft en (her)opgevoed. Ik word moe van mensen die erop hameren dat strenger straffen niet zo werken, verwijzend naar de VS. Strenger straffen beperkt onmiddelijk de overlast van crimineel straattuig. Of er na afloop recidive optreedt, hangt veel meer af van hoe de strafperiode wordt ingevuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |