Als ik het koud heb ga ik harder fietsen om warm te wordenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:47 schreef Yankee het volgende:
15 graden + veel wind = in ieder geval kniestukken + lange mouwen. Ik heb het liever wat te warm dan te koud
Ik niet, ik probeer me gewoon aan mijn trainingsdoel te houden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik het koud heb ga ik harder fietsen om warm te worden
Ik fiets absoluut niet met een trainingsdoel eigenlijk. Ik stap op en rij zsm een rondje.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik niet, ik probeer me gewoon aan mijn trainingsdoel te houden.
Paar weken terug nog reed ik met korte broek en mouwen (en mouwloos ondershirt) in de regen met +- 15 °C.. Ik had het niet uitzonderlijk warm ofzo, maar zeker ook niet koud.. Ligt gewoon 100% aan de persoon.. Ik kan ook in de winter op mn blote voeten en mn tshirtje aan naar buiten stappen, dan heb ik ook nergens last van terwijl mn vriendin helemaal ingepakt zit en nog staat te klappertanden..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:40 schreef eentwee het volgende:
Mijn ervaring is dat iedereen die redelijk veel fietst zich warm kleedt.Die malloten in korte broeken als het vriest zijn altijd gelegenheidsfietsers.
Nu heb ik spek genoeg om mij warm te houden en ik wil mij zeker niet gelijkstellen aan wedstrijdrijders maar 't was nu gewoon te koud voor knieen en spieren, 15g in het buitengebied en een stevige wind. Normaal voel ik mijn benen echt nooit na twee uur fietsen en nu was eea stijf. Herinnert me eraan dat er nog kniestukken ontbreken in de garderobe. Excuses niet nodig hoor, dit heeft niks met mijn gezondheidsproblemen te maken
Ik ben op de fiets gewoon een redelijke koukleum. Anderzijds denk ik niet dat er veel in dit topic gefietst hebben in de sneeuw bij -5 afgelopen winter. Maw het draait allemaal om de juiste kleding.
Dan kunnen wij elkaar een hand schudden. Tijdens toernooi kamperen we vaak. En waar ik genoeg heb aan een boxershort en een slaapzak zijn er ook mensen die met sokken, lange broek, warmteshirt, trui en 2 slaapzakken+fleeceshirt liggen te slapen en het nog koud hebbenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:59 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Paar weken terug nog reed ik met korte broek en mouwen (en mouwloos ondershirt) in de regen met +- 15 °C.. Ik had het niet uitzonderlijk warm ofzo, maar zeker ook niet koud.. Ligt gewoon 100% aan de persoon.. Ik kan ook in de winter op mn blote voeten en mn tshirtje aan naar buiten stappen, dan heb ik ook nergens last van terwijl mn vriendin helemaal ingepakt zit en nog staat te klappertanden..
Overigens is dat niet iets wat ik regelmatig doe hoor, ik noem het alleen maar even
M'n vriendin kruipt altijd graag tegen me aan omdat ze het zo koud heeft, en dan het liefst tot dr neus onder het dekbed... Ik ga dan langzaam dood van de hitte..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan kunnen wij elkaar een hand schudden. Tijdens toernooi kamperen we vaak. En waar ik genoeg heb aan een boxershort en een slaapzak zijn er ook mensen die met sokken, lange broek, warmteshirt, trui en 2 slaapzakken+fleeceshirt liggen te slapen en het nog koud hebben
En dan een dik luchtbed meenemen. Dat voert zoveel warmte af
een luchtbed zorgt ervoor dat je van de grond ligt en dat er een luchtlaagje tussen de grond en jouw lichaam zit. In theorie moet een luchtbed dus warmer zijn, omdat koud vanuit de grond omhoog trekt en het door de isolatie (stilstaande lucht in het luchtbed) niet bij je slaapzak kan komen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan kunnen wij elkaar een hand schudden. Tijdens toernooi kamperen we vaak. En waar ik genoeg heb aan een boxershort en een slaapzak zijn er ook mensen die met sokken, lange broek, warmteshirt, trui en 2 slaapzakken+fleeceshirt liggen te slapen en het nog koud hebben
En dan een dik luchtbed meenemen. Dat voert zoveel warmte af
Ik heb een matje, zo'n selfinflatable. Zo'n dik luchtbed trekt alle warmte uit je, terwijl een dun matje isoleert. Maarja, dan lever je in op comfort. Volgens hun. Zo'n dik luchtbed ligt imo voor geen meter.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:09 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
een luchtbed zorgt ervoor dat je van de grond ligt en dat er een luchtlaagje tussen de grond en jouw lichaam zit. In theorie moet een luchtbed dus warmer zijn, omdat koud vanuit de grond omhoog trekt en het door de isolatie (stilstaande lucht in het luchtbed) niet bij je slaapzak kan komen.
Zonder kleding in de slaapzak is ook warmer dan met kleding geloof ik. Heeft iets met lichaamswarmte te maken die in de zak blijft hangen.
tot zover de survivaltips. Ik weet niet zeker of ze kloppen, maar misschien ook iets met een klok en een klepel
zo'n matje heb ik ook. Gebruik het alleen bij meerdaagse evenementen waar ik weet dat ik na een feestje mijn tent in moet rollen. Nuchter kan ik er niet op slapenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een matje, zo'n selfinflatable. Zo'n dik luchtbed trekt alle warmte uit je, terwijl een dun matje isoleert. Maarja, dan lever je in op comfort. Volgens hun. Zo'n dik luchtbed ligt imo voor geen meter.
heb ik wel eens een keer gedaan. Je komt van vanzelf een groepje tegen dat een beetje een lekker tempo fietst. veel plezier iig.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:30 schreef nodisch18 het volgende:
Morgen de tankink challenge in mierlo (175km) op het programmazin in! heb met niemand afgesproken, maar zal vast wel ergens aansluiting vinden.
Rijden jullie wel is 'solo' zo'n tocht?
Zo kan je het ook zien natuurlijk. Of je hebt teveel gedronkenquote:Op zondag 3 juli 2011 00:47 schreef marcodej het volgende:
Als je moet pissen tijdens het fietsen, heb je niet hard genoeg gefietst.
Als dát me ooit lukt tijdens het fietsen, dan blog ik er over.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:50 schreef scoloo het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zien natuurlijk. Of je hebt teveel gedronken
Heb ik best vaak gedaan. Je komt altijd wel mensen tegen die hetzelfde tempo rijden en waar je wel leuk een praatje mee kan maken. Ik had een paar meisjes op Hyves die ik van de elfstedentocht kendequote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:30 schreef nodisch18 het volgende:
Morgen de tankink challenge in mierlo (175km) op het programmazin in! heb met niemand afgesproken, maar zal vast wel ergens aansluiting vinden.
Rijden jullie wel is 'solo' zo'n tocht?
Dat ís Gesink...quote:Op zondag 3 juli 2011 11:02 schreef Tommeke het volgende:
Heeft iemand al opgemerkt dat FJD in de OP op Robert Gesink lijkt?
Die is zich aan het voorbereiden op de ploegentijdrit van vanmiddagquote:Op zondag 3 juli 2011 11:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat ís Gesink...
Waar is die FJD nou eigenlijk dan? Ik begin hem te missen
Zou kunnen, maar volgens mij zie ik hem hier al een maand of 3 niet meer. Of let ik niet meer op ofzo?quote:Op zondag 3 juli 2011 11:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Die is zich aan het voorbereiden op de ploegentijdrit van vanmiddag
Die staat tegenwoordig dagelijks op een plak op de noordzee met een vlieger erboven.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat ís Gesink...
Waar is die FJD nou eigenlijk dan? Ik begin hem te missen
Ik bel hem wel ff, dan wil ik z'n fiets wel.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:00 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Die staat tegenwoordig dagelijks op een plak op de noordzee met een vlieger erboven.
Heb eens gezocht, maar ik heb het idee dat het uberhaupt niet wordt gebroadcast. Ik kan er echt totaal niets over vinden.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:56 schreef snakeman123 het volgende:
Iemand die een stream heeft van het Giro Ditalia Internazionale Femminile? Giro voor vrouwen. Zou hem graag willen zien.
Vos gewonnen vandaagquote:Op zondag 3 juli 2011 14:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb eens gezocht, maar ik heb het idee dat het uberhaupt niet wordt gebroadcast. Ik kan er echt totaal niets over vinden.
Ja zat ik ook al op te kijken omdat ik daarvan ooit Route des Vergers al gedaan heb. Maar kon er niet echt goed uit opmaken welke heuvels precies genomen worden per route.quote:
Ik heb vorig jaar de Routes des Legendes gefietst. deze start en eindigt in Aywaille, van wara je heel gemakkelijk nog even de Redoute kunt meepikken. Welke heuvels precies in de route zitten weet ik niet, wel dat het landschap geweldig is!quote:Op zondag 3 juli 2011 18:11 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ja zat ik ook al op te kijken omdat ik daarvan ooit Route des Vergers al gedaan heb. Maar kon er niet echt goed uit opmaken welke heuvels precies genomen worden per route.
Hehe die had ik ook op het oog vanwege de Redoute natuurlijk.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:23 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar de Routes des Legendes gefietst. deze start en eindigt in Aywaille, van wara je heel gemakkelijk nog even de Redoute kunt meepikken. Welke heuvels precies in de route zitten weet ik niet, wel dat het landschap geweldig is!
Ik vond van wel. Toch aardig wat klimmen en het landschap is prachtig. En als je nog niet genoeg hebt kun je in de directe omgeving van de Redoute nog meer klimmetjes bijlussenquote:Op zondag 3 juli 2011 18:28 schreef Pritt het volgende:
[..]
Hehe die had ik ook op het oog vanwege de Redoute natuurlijk.Is het een leuke uitdagende route?
Hoe staat het nu met het dieet? Geen nieuwe updates meer sinds 0.8 netto gewichtsverlies?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:51 schreef Oksel het volgende:
Vandaag 140km gereden.. ging wel okay, ondanks geen koolhydratenWielen bevallen zeer goed.
Vochtverlies, dat telt nietquote:Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef Tommeke het volgende:
Ga gewoon een koers rijden!
Gisteravond woog ik 75 kilo, vanochtend 73
geen smaak dusquote:Op zondag 3 juli 2011 22:28 schreef Oksel het volgende:
Hier fietst trouwens de hele wereld op Sensa fietsen. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Goedkoop, en dan dure wielen / groep erin.
Inderdaad. Mee eens. En dat vind ik van nog een aantal merken. Gewoon saai, eentoning en 12 in een dozijn.quote:
Er staat vaak up en down op.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:56 schreef JohnDDD het volgende:
pff ben ik nou de enige hier die zijn derailleurwieltjes nooit op jusite manier teruggeplaatst krijgt??
ja upper en lower, maar die lower heeft ook nog een richtingpijltje...naja dat kan dan nog wel, maar dan krijg ik de twee omhullende ijzeren klepjes er niet meer goed op...wat een gedoequote:
hee, die reed ik ook. de 135, met de fiets van huis naar Driebergen en terug kwam ik uiteindelijk op 180 km. En inderdaad: redelijk slecht uitgepijld, dat krijg je als je heen en terug langs een weg gaat, verwarrende bordjes soms, of kilometers lang helemaal niks waardoor de twijfel toeslaat.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:37 schreef eentwee het volgende:
Vandaag ritje van DTC gereden. Typisch DTC weer alles, Italiaanse weg afdalen!!! Enige keren dat ik dat gedaan heb is met tochten van die vereniging. Uiteraard geen verzorging, tamelijk fantasieloze route en de stempel/pauzepunten waren hetzelfde, scheelt weer moeite. Nog even en ze hangen ook geen bordjes meer op
Ohja, de beentjes (lekker warm onder de beenstukken en hopelijk gevrijwaard van processierupsaanvallen) zijn klaar voor de fokrit, lekker doorgereden op de klimmetjes.
Die weet ik niet maar als je straks tour de feminin wil volgen kan dat via www.wiel-rent.nlquote:Op zondag 3 juli 2011 13:56 schreef snakeman123 het volgende:
Iemand die een stream heeft van het Giro Ditalia Internazionale Femminile? Giro voor vrouwen. Zou hem graag willen zien.
Hoe meet jij je vet dan zo snel met zo een weegschaal of een klemmetje?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:10 schreef Oksel het volgende:
Was trouwens netto 500 gram gewicht kwijt, maar bruto 800 gram VET. Dus op basis van gewicht / spier% en vet%.
Tour Feminin bestaat toch helemaal niet meer?quote:Op maandag 4 juli 2011 10:30 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Die weet ik niet maar als je straks tour de feminin wil volgen kan dat via www.wiel-rent.nl
Zo'n weegschaal met 1000 opties. Je moet je pik erin steken, dan meet hij alles. Weet niet hoe de vrouwenversie werkt. Volgens mij met een anal tube.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:31 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hoe meet jij je vet dan zo snel met zo een weegschaal of een klemmetje?
slecht geslapen?quote:Op maandag 4 juli 2011 11:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zo'n weegschaal met 1000 opties. Je moet je pik erin steken, dan meet hij alles. Weet niet hoe de vrouwenversie werkt. Volgens mij met een anal tube.
Jawel joh Krasna Lipa.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Tour Feminin bestaat toch helemaal niet meer?
Nou daar zit geen vet dus dat lijkt mij niet nodigquote:Op maandag 4 juli 2011 11:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zo'n weegschaal met 1000 opties. Je moet je pik erin steken, dan meet hij alles. Weet niet hoe de vrouwenversie werkt. Volgens mij met een anal tube.
Als je dat zaterdag maar uit je hoofd laatquote:
Ik leid dat af aan het feit dat ze allemaal met hun witte plastic tuinstoeltjes achter hun huis zitten in plaats van pontificaal aan de straat.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:36 schreef Oksel het volgende:
Hoe kan dat nou? Nette mensen in een volksbuurt..?
Ah. Dan neem ik zelf wel een krat mee om op te zitten, voor je deur..quote:Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik leid dat af aan het feit dat ze allemaal met hun witte plastic tuinstoeltjes achter hun huis zitten in plaats van pontificaal aan de straat.
Grolsch of HJ graag, kom ik erbij zittenquote:Op maandag 4 juli 2011 13:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah. Dan neem ik zelf wel een krat mee om op te zitten, voor je deur..
Zat net te twijfelen om ook naar de meet te komen maar laat nu maar zitten ...quote:Op maandag 4 juli 2011 13:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Grolsch of HJ graag, kom ik erbij zitten
ik heb zo het vage vermoeden dat jij veel te zwaar fietst.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:46 schreef hetsjhokleek het volgende:
Vanmiddag weer lekker 85 km in de zon gereden. Ondanks dat ik nog steeds verkouden ben ging het lekker. Vrijwel de hele tijd op buitenblad gezeten en 29.8 gemiddeld
Ligt eraan... Als je een double of compact hebt...quote:Op maandag 4 juli 2011 20:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
ik heb zo het vage vermoeden dat jij veel te zwaar fietst.
Denk dat dat er weinig toedoet in dit geval. Ook met een compact zou zijn gemiddelde dan echt wel hoger moeten zijn. Tenzij hij natuurlijk merkwaardige rondjes fietst waarbij het continue optrekken en remmen is.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ligt eraan... Als je een double of compact hebt...
quote:Op maandag 4 juli 2011 20:48 schreef Yankee het volgende:
Met 30 gemiddeld heb je al gauw een kruissnelheid van tegen de 35km/u? Dan is bijv. 53x19 of 52x18 niet superzwaar toch? Ik weet niet hoe je het aantal omwentelingen per minuut uitrekent bij een snelheid van 35km/u met een verzet van zeg 52x18.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:04 schreef Yankee het volgende:
Denk dat dat er weinig toedoet in dit geval. Ook met een compact zou zijn gemiddelde dan echt wel hoger moeten zijn. Tenzij hij natuurlijk merkwaardige rondjes fietst waarbij het continue optrekken en remmen is.
Hmmm, ik ging van mezelf uit. Tot iets van 38km/u fiets ik op de 39. Herinner me nu dat als ik met lui ga fietsen die een compact hebben, dat die rond de 33 km/u al op de grote plaat moeten.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
Met 30 gemiddeld heb je al gauw een kruissnelheid van tegen de 35km/u. Dan is bijv. 53x19 of 52x18 niet superzwaar? Ik weet niet hoe je het aantal omwentelingen per minuut uitrekent bij een snelheid van 35km/u met een verzet van zeg 52x18.
Ik zit ook rond de 37 á 38 als ik naar het buitenblad moet. Heb je hè, met die triples. Omaatjes zijn wequote:Op maandag 4 juli 2011 21:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hmmm, ik ging van mezelf uit. Tot iets van 38km/u fiets ik op de 39. Herinner me nu dat als ik met lui ga fietsen die een compact hebben, dat die rond de 33 km/u al op de grote plaat moeten.
Met een compact rijd je volgens mij in NL altijd met een scheve kettinglijn, tenzij je een 39 of 42 binnenblad extra hebt.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:10 schreef Yankee het volgende:
Hmmm, ik ging van mezelf uit. Tot iets van 38km/u fiets ik op de 39. Herinner me nu dat als ik met lui ga fietsen die een compact hebben, dat die rond de 33 km/u al op de grote plaat moeten.
Drie jaar geleden last van mijn knie gekregen doordat ik eigenlijk standaard op het buitenblad reed, daar heb ik geen zin meer in dus ik fiets nu veel meer op de lichtere versnellingenquote:Op maandag 4 juli 2011 21:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik zit ook rond de 37 á 38 als ik naar het buitenblad moet. Heb je hè, met die triples. Omaatjes zijn we
Heb een keer op één van de steilste heuveltjes in London 84 gehaaldquote:Op maandag 4 juli 2011 21:18 schreef Freddeh het volgende:
Ik rijd altijd op het middenblad. Tenzij ik dus kruissnelheden aan het halen ben van zo'n 37. Of als ik downhill ga uiteraard, wil nog steeds een keer de 70 aantikken. Maar daarna de 80. En daarna misschien de 90
Maar als je weet dat er niemand in de buurt is, en je weet hoe hard je de bochten nemen kan is het wel waanzinnig om te doen.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Heb een keer op één van de steilste heuveltjes in London 84 gehaaldMet gevaar voor eigen leven
Voortaan door iemand laten doen die er wel verstand van heeftquote:Op maandag 4 juli 2011 21:21 schreef JohnDDD het volgende:
ben een nieuwe ketting aan het monteren, maar mijn kettingpons zit totaal vast. nog tips? hij zit al op de ketting om er een stukje af te halen maar ik krijg hem niet meer voor of achteruit![]()
![]()
![]()
doe ik iets verkeerd? pons zit precies op het pennetje geloof ikquote:Op maandag 4 juli 2011 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Voortaan door iemand laten doen die er wel verstand van heeft
Dit dus.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik probeer altijd een cadans van 100 omwentelingen/min aan te houden (klimmetjes en afdalingen uitgezonderd).quote:Op maandag 4 juli 2011 22:10 schreef Oksel het volgende:
Ik fiets met dubbel t/m 33-35 op de kleine plaat. Met m'n compact tot 30.
Heb je wel de goede pons?quote:Op maandag 4 juli 2011 21:29 schreef JohnDDD het volgende:
doe ik iets verkeerd? pons zit precies op het pennetje geloof ik
geen ideequote:
Geen idee of dat een goede is, wat voor ketting heb je? 9/10/11?quote:Op maandag 4 juli 2011 22:34 schreef JohnDDD het volgende:
geen idee
ik heb deze: http://www.pedaleur.nl/me(...)24857d33dd060aee.jpg
de oude heb ik er ook daarmee af gekregen
klopt, je kan er nauwelijks kracht mee zettenquote:Op maandag 4 juli 2011 22:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee of dat een goede is, wat voor ketting heb je? 9/10/11?
Met dat ding kan je iig niet zo goed kracht zetten. Misschien kan je 'm met behulp van 2 tangen voorzichtig loswrikken.
Goed vakantie Blik!
Veel plezier! Maleisië is geweldig dus dat komt wel goed!quote:Op maandag 4 juli 2011 22:40 schreef Blik het volgende:
Ik ben op vakantie en zal niet gaan fietsen, en zal dus derhalve een maandje niet meer in dit topic te vinden zijn.
Ciao!
Dat is pas wat ze noemen een doortrapperquote:
Lijkt me wel een aangenaam racemobiel overigensquote:Op maandag 4 juli 2011 22:51 schreef Stage het volgende:
zat nog te twijfelen om het erbij te zetten...
ketting ligt in de schoonmaakbak..
Net iets te dicht na m'n vakantie, liefst tussen 10 en eind augustusquote:
Valt wel mee denk ik als je 50x19 trapt dan draai je toch ongeveer 95 omwentelingen om aan een gemiddelde van 29.8 te komen. Dat lijkt me niet al te zwaar trappen.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Denk dat dat er weinig toedoet in dit geval. Ook met een compact zou zijn gemiddelde dan echt wel hoger moeten zijn. Tenzij hij natuurlijk merkwaardige rondjes fietst waarbij het continue optrekken en remmen is.
Alles voor het gewicht hè!quote:Op maandag 4 juli 2011 22:54 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat is pas wat ze noemen een doortrapper.
Weet er iemand nog een mooie tocht voor ergens in augustus? Liefst een beetje een wat grotere georganiseerde tourtocht
Sstttt...., ik ook!quote:Op maandag 4 juli 2011 23:58 schreef ursel het volgende:
Stiekem vandaag toch nog 30 km gefietst.![]()
Ging gelukkig wel redelijk.
Ik heb een 50 blad voor en ik denk dat ik op de 15 of 17 achter rijdt. Mijn cadans weet ik niet maar is denk ik rond de tachtig. Overigens haal ik dit soort gemiddeldes ook door op 39*13 te rijden, dan heb ik wel een hogere cadans natuurlijk. En inderdaad ligt mijn kruissnelheid rond de 33.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem, probeer ook al een tijdje mijn gemiddelde boven de 30 te krijgen. Afgelopen zaterdag een rondje van 30km binnen het uur gereden, zondag een heel stuk langs het kanaal tegen de wind in, 29,x gemiddeld, dacht ik mijn gemiddelde met de wind mee wel omhoog te kunnen krikken. Helaas moest ik een stuk over een vreselijk bochtig fietspad door het bos, en vervolgens reed ik nog verdwaald in een woonwijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:55 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Ik heb een 50 blad voor en ik denk dat ik op de 15 of 17 achter rijdt. Mijn cadans weet ik niet maar is denk ik rond de tachtig. Overigens haal ik dit soort gemiddeldes ook door op 39*13 te rijden, dan heb ik wel een hogere cadans natuurlijk. En inderdaad ligt mijn kruissnelheid rond de 33.
Mooie fietsquote:Op maandag 4 juli 2011 22:46 schreef Stage het volgende:
[ afbeelding ]
ff een keertje fototje van mijn fiets..
Tja, een huis kopen of een fiets......lastige keuzes altijd....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mooie fietsAls ik wat centjes te makken had was dat een van m'n opties geweest.
Financieel ga ik er straks een paar honderd per maand op vooruit, dus volgend jaar is haalbaarderquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, een huis kopen of een fiets......lastige keuzes altijd....
Je hebt tubetjes met gel, die geven wel veel energie en nemen wat minder ruimte in. Je kan ook grotere bidons kopen, je hebt ze tot een grootte van 1L, dus dan heb je écht wel genoeg te drinken bij jequote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:34 schreef Keano het volgende:
Mensen ik heb even een vraagje wat betreft eten en drinken.
Tot voor kort fietste ik altijd tochtjes van ongeveer 60 km en kon ik het wel af met een banaantje en water, maar nu ik voortaan tochten maak van rond de 100km merk ik dat ik iets moet veranderen.
Ik heb de vorige keer 4 boterhammen met aardbeienjam meegenomen en 3 bidons, maar ik heb dus echt geen idee of er betere mogelijkheden zijn...
De laatste keer ging het opzich best goed en had ik geen hongergevoel.
Wat nemen jullie zoal mee?
Je moet niet een hele koek wegwerken, maar ze in stukjes snijden. Zorgen dat je geen hongergevoel krijgt is wat anders dan zorgen dat je misselijk wordtquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:47 schreef cafca het volgende:
Die havermoutkoeken, liggen die niet een beetje zwaar op de maag tijdens het fietsen?
Verder, uiteraard energierepen en sportdrank. En het ouderwetsche banaantje gaat er ook altijd goed in
Zeker een vaste klant bij Featherbikes. Bij hun krijg je bij iedere bestelling een zakje van die gummybeertjesquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:48 schreef nodisch18 het volgende:
Gewoon een reepje kruidkoek en een energy reep. Voor noodgevallen heb ik soms van die kleine zakjes met gummy-beren bij.![]()
Ik heb zelf 2 bidons bij me, een grotere en een kleinere. Tot 100 km bij niet al te warm weer is dit voor mij net voldoende. Als het te warm of de rit langer is, dan stop ik onderweg bij een willekeurig cafe/tankstation/huis/sproeinstallatie/sloot en vul mijn bidon daar bij.
Goede tip!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:49 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zeker een vaste klant bij Featherbikes. Bij hun krijg je bij iedere bestelling een zakje van die gummybeertjes
Is dat de dura-ace teamfiets? Met welke wielen?quote:Op maandag 4 juli 2011 22:46 schreef Stage het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zal eens bij de Lidl binnenstappen. Want die repen van AH zijn prima weg te kouwen maar de chocola smelt en die van Between vind ik niet lekker.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:46 schreef marcodej het volgende:
Mueslirepen van de Lidl.En de chocola-versie smelt gewoon niet.
Verder banaantje, krentenbolletje, of suikerwafels voor de langere tochten.
40,- voor een kettingpons? Die van Tacx heb je voor een tientje, ideaal ding. Je kan hem er niet scheef inzetten.
Valt best mee. De campa 10-speed pons is bijna 100 euro. Mooi ding maar ik moet nog een beetje naar de prijs toe groeien.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:46 schreef marcodej het volgende:
40,- voor een kettingpons? Die van Tacx heb je voor een tientje, ideaal ding. Je kan hem er niet scheef inzetten.
quote:
Waarschijnlijk omdat er geen chocola in zit, maar in plaats daarvan varkensbindweefsel met poepkleurstof oid.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:46 schreef marcodej het volgende:
Mueslirepen van de Lidl.En de chocola-versie smelt gewoon niet.
![]()
Nee het is de carbon 105 fiets..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Is dat de dura-ace teamfiets? Met welke wielen?
Daarmee kun je bij de meet a.s. zaterdag wel voor de dag komen!
Mijn ervaring is dat je vooral mtb's kan huren; waarschijnlijk als je in de buurt van beroemde klimmen zit zal het wel een stuk makkelijker zijn om een racefiets te vinden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:48 schreef cafca het volgende:
Ja, fijne vakantie Blik!
Over vakantie gesproken: iemand ervaring met het huren van een (race)fiets in Frankrijk?
Ik kan mijn fiets ook niet meenemen, en wil eigenlijk wel graag gaan fietsen daar.
Ik heb er al weer 4,5 uur opzitten. Betaaldquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Merci
Baal er van dat ik niet kan fietsen vandaag...
Ja, daar was ik ook al achter. De Mur de Bretagne is niet echt een beroemde klim, he?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je vooral mtb's kan huren; waarschijnlijk als je in de buurt van beroemde klimmen zit zal het wel een stuk makkelijker zijn om een racefiets te vinden.
Na vandaag welquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:49 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, daar was ik ook al achter. De Mur de Bretagne is niet echt een beroemde klim, he?
Wordt waarschijnlijk MTB'en dan.
Die hebben simpelweg geen triple nodig. Boogerd vindt 39x25 bijvoorbeeld maar een toeristenverzet.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je vooral mtb's kan huren; waarschijnlijk als je in de buurt van beroemde klimmen zit zal het wel een stuk makkelijker zijn om een racefiets te vinden.
Waarom rijden profs eigenlijk nooit met een Triple? Imagoschade?
Vosmij had CyclingGirl die, en heeft ze nu een ander omdat deze ruk was. Maar dat moet ze zelf even bevestigen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:13 schreef Snuf. het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Polar CS400 kilometerteller? Ik zit er over te denken om hem aan te schaffen.
Ja, die heb ik. Best wel een prima ding met voor mij meer dan genoeg functies. Stoort af en toe, maar niet echt vaak. Koop je trouwens een nieuwe of een tweedehands? Als je een nieuwe koopt kun je beter voor de 500 gaan want die is een stuk nieuwer en schijnt ook beduidend beter te zijn. Kost iets van 35 euro meer.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:13 schreef Snuf. het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Polar CS400 kilometerteller? Ik zit er over te denken om hem aan te schaffen.
Dit was de snelle middengroep, niet de snelle groep. Vind je dit niet snel genoeg trouwens? De meeste jongens van de snelle groep waren er niet, die hebben afgelopen zondag de marmotte gefietst.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
Netjes Oksel, dat red ik nog lang niet![]()
Dacht trouwens dat je met een snellere groep meereed?
Snel zat. Ik zit er een kilometer of 5 tot 7 onder kwa gem.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:43 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dit was de snelle middengroep, niet de snelle groep. Vind je dit niet snel genoeg trouwens? De meeste jongens van de snelle groep waren er niet, die hebben afgelopen zondag de marmotte gefietst.
Ah, zo. 't Was windstil.. en perfect weer. Daardoor kon ik ook gewoon 38 op kop fietsen. Niet heel lang achter elkaar, 5-6km, dan er weer ff af, dan weer ff op kop, etc.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Snel zat. Ik zit er een kilometer of 5 tot 7 onder kwa gem.
Het is meer dat ik dacht dat je altijd met de snelle groep meereed en het daarmee lastig had, en nu dus veel kopwerk deed.
klik op "settings", dan "recordings" en vervolgens kun jij bij "announcement" de frequentie (off) van die berichten instellen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:06 schreef Holenbeer het volgende:
Hee,
hier reden toch ook mensen met de My Track App? (was jij dat Freddeh)
iemand enig idee hoe ik die ste
m uit kan zetten? Ik luister er toch niet naar (kan het uberhaupt niet horen wanneer ik op de fiets zit) en het is wat zonde van mijn batterij.
en ik maar steeds naar sound zoekenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:26 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
klik op "settings", dan "recordings" en vervolgens kun jij bij "announcement" de frequentie (off) van die berichten instellen.
Wasn't me. Ik doe niet aan rare telefoons en apps. Wou dat het kon, maar heb niet de centjes voor een ipheun of droid.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:06 schreef Holenbeer het volgende:
Hee,
hier reden toch ook mensen met de My Track App? (was jij dat Freddeh)
iemand enig idee hoe ik die stem uit kan zetten? Ik luister er toch niet naar (kan het uberhaupt niet horen wanneer ik op de fiets zit) en het is wat zonde van mijn batterij.
Mijn ervaring is dat die gelletjes eigenlijk alleen geschikt zijn als je snel energie wilt krijgen, bijvoorbeeld tijdens koers. Voor langere tochten vind ik ze eigenlijk niet zo geschikt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:39 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je hebt tubetjes met gel, die geven wel veel energie en nemen wat minder ruimte in. Je kan ook grotere bidons kopen, je hebt ze tot een grootte van 1L, dus dan heb je écht wel genoeg te drinken bij jeIk zelf bak altijd havermoutkoek voor de langere ritten (geen idee of iemand het me heeft zien eten vorige ritten overigens), zitten veel koolhydraten en suikers in. De suikers die erin zitten worden alleen niet heel snel door het bloed opgenomen, daarvoor kun je beter sportdrank meenemen.
excuses dan. Dacht dat ik jou er eens over zag schrijven, maar was dan vast iemand anders. Maar Nodish heeft me uit de brand geholpenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wasn't me. Ik doe niet aan rare telefoons en apps. Wou dat het kon, maar heb niet de centjes voor een ipheun of droid.
Gatverdamme ik begrijp niet dat jullie die kruidkoeken weg krijgen tijdens het fietsen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:48 schreef nodisch18 het volgende:
Gewoon een reepje kruidkoek en een energy reep. Voor noodgevallen heb ik soms van die kleine zakjes met gummy-beren bij.![]()
Ik heb zelf 2 bidons bij me, een grotere en een kleinere. Tot 100 km bij niet al te warm weer is dit voor mij net voldoende. Als het te warm of de rit langer is, dan stop ik onderweg bij een willekeurig cafe/tankstation/huis/sproeinstallatie/sloot en vul mijn bidon daar bij.
NEEM GEEN POLARRRRRquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:13 schreef Snuf. het volgende:
quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:48 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Gatverdamme ik begrijp niet dat jullie die kruidkoeken weg krijgen tijdens het fietsen.
Slecht geslapen?quote:
Ik vind em mooiquote:Op maandag 4 juli 2011 22:46 schreef Stage het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, want? Ik rij zelf al jaren met Polars, eerst op de MTB een S120 horloge, nu een CS200 cad. (eigenlijk had ik net die paar ¤ moeten uitgeven voor een CS400, interval training + hoogtemeter was een leuke extra geweest.)quote:
Je kan nog een andere stuurpen kopen die in een hoek omhoog staat. Misschien is dit al mogelijk met je huidige stuurpen door deze om te draaien.quote:Op woensdag 6 juli 2011 09:50 schreef foetre het volgende:
Hoe kan je je stuur hoger krijgen als je geen ruimte meer voor spacers hebt?
Een grotere fiets kon niet omdat ik kleine benen heb.
Dat word een nieuwe dan.Nu alleen nog kijken welke hoek ik nodig heb om 1.5 cm hoger te komen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 09:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan nog een andere stuurpen kopen die in een hoek omhoog staat. Misschien is dit al mogelijk met je huidige stuurpen door deze om te draaien.
Heb er zelf bijzonder veel plezier van... Ben dan ook geen kenner maar ding doet alles wat ik wilquote:
Ik heb anders redelijk veel uitval op een CS200, en er zit echt een nieuwe batterij in. Ik denk er over om hem maar te vervangen voor zo'n slanke Mavic die je direct via een USB poort kunt uitlezen en de zender in de quick release heeft.quote:Op woensdag 6 juli 2011 09:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, want? Ik rij zelf al jaren met Polars, eerst op de MTB een S120 horloge, nu een CS200 cad. (eigenlijk had ik net die paar ¤ moeten uitgeven voor een CS400, interval training + hoogtemeter was een leuke extra geweest.)
Nergens problemen mee hoor. Pas nog de ultieme test, m'n broertje heeft ook een CS200 gekocht, en ze storen elkaar niet.
Door je stuurpen (6 graden pen?) om te draaien komt die ineens een stuk hoger te staan. En anders een langere 0 graden pen kopen en die omgekeerd monteren, dan heb je ongeveer het effect van een oma fiets.quote:Op woensdag 6 juli 2011 09:50 schreef foetre het volgende:
Hoe kan je je stuur hoger krijgen als je geen ruimte meer voor spacers hebt?
Een grotere fiets kon niet omdat ik kleine benen heb.
Ik had een S725x niets dan ellende met het ding. Eerste week dat ik het ding had zomaar resetten, op de fiets, op de kast maakt niet uit. Naar Polar terug gestuurd, kreeg ik het ding terug want ze konden het niet reproduceren.quote:
Had een tijdje geleden dat die van mij een error gaf en verder niks meer deed. Opgestuurd naar polar en toen had ik dat ding binnen een paar dagen terug. Sindsdien geen problemen meer.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:23 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dus denk na voordat je er een aanschaft, als ie het doet, doet hij het maar de service is ronduit slecht.
Net helemaal omgekleed, bidons gevuld, etc. Kom ik buiten, gaat het ineens hard regenen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben blij dat ik gisteren gefietst heb...wat een takkenweer!
Bwoah, het lijkt erger dan het is. Een paar pittige buien maar toch meer dan 20 graden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat kan wel idd maar het ziet er een beetje debiel uitquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:10 schreef buzz1291 het volgende:
Door je stuurpen (6 graden pen?) om te draaien komt die ineens een stuk hoger te staan. En anders een langere 0 graden pen kopen en die omgekeerd monteren, dan heb je ongeveer het effect van een oma fiets.
Ja maar ik ben een watje ...ssst, niet verder vertellen hoor!quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bwoah, het lijkt erger dan het is. Een paar pittige buien maar toch meer dan 20 graden.
Koud weer, heet weer, veel wind, regen, als fietser sta je blootgesteld aan de elementen der natuur. Dat maakt de sport mooi en is onderdeel van de heroïek van het geheel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja maar ik ben een watje ...ssst, niet verder vertellen hoor!
Heb net gefietst. Prima weer hier met af en toe een zonnetjequote:Op woensdag 6 juli 2011 14:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Toen ik het poste regende het hier bij Schiphol....quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb net gefietst. Prima weer hier met af en toe een zonnetje
Ah, een doodgraverstenue dusquote:Op woensdag 6 juli 2011 16:35 schreef joers1 het volgende:
Straks met de ploeg op de sponsorfoto in onze nieuwe clubkleding...voor de plaatselijke pers en voor de sponsoren zelf.
We hebben in de regio de bijnaam "All Blacks" gekregen bij de wielerverenigingen in de buurt
Voor elke training ook een Haka zeker?quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:35 schreef joers1 het volgende:
Straks met de ploeg op de sponsorfoto in onze nieuwe clubkleding...voor de plaatselijke pers en voor de sponsoren zelf.
We hebben in de regio de bijnaam "All Blacks" gekregen bij de wielerverenigingen in de buurt
Had ik laatst ook, die zijn wel redelijk makkelijk schoon te krijgenquote:
Je moet er ook wel in geloven natuurlijk. Als je er niet in gelooft wordt je er niet sneller van.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:18 schreef No-P het volgende:
Klopt, heb geloof ik dezelfde als jij. Al zijn mijne niet meer zo te krijgen als dat ze waren. Ach, ik had vandaag een shirt van uni kleur aan, een zwarte broek, licht beenhaar, belletje, tasje etc. Dat soigné gedoe kan me niet veel boeien; ik ga er niet harder van fietsen.
Het enigste waar je harder van gaat fietsen is harder trappen en 2 tanden bijschakelen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:23 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je moet er ook wel in geloven natuurlijk. Als je er niet in gelooft wordt je er niet sneller van.
En wind in de rug!quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:26 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Het enigste waar je harder van gaat fietsen is harder trappen en 2 tanden bijschakelen.
Banden oppompen die volgens mij pa op 3/3.5 bar stonden naar 7/8 blijkbaar ookquote:Op woensdag 6 juli 2011 22:39 schreef marcodej het volgende:
Van een nieuw wit stuurlintje ga ik toch echt harder trappen.
Peijnenburg Bammetjesquote:Op woensdag 6 juli 2011 08:48 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Gatverdamme ik begrijp niet dat jullie die kruidkoeken weg krijgen tijdens het fietsen.
Damn, mooi frame die bovenste.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:18 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kwam deze fietsen vandaag tegen in de winkel. Mooie dingen. Onderste moet eigenlijk met tijdritstuur.
Wat voor gemiddelde kwam je op uit uiteindelijk. Afgelopen weekend werd ik ook teruggedrongen tot 33 km/h, maar ik denk met wat minder wind want ik ben nog een stuk zwakker dan jij.quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik had gister een tijdrit, wind tegen reed ik op een gegeven moment 32-33
Wind mee baalde ik dat ik geen 11 had. Ik wou bijschakelen, maar had niets meer
40. Ik kon met stukken zijwind en wind schuin tegen ongeveer 37 blijven rijden, maar blies mezelf een beetje op. Had die ochtend ook al 4,5 uur gekoerierd dus er zat ook niet veel meer in m'n benenquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:18 schreef No-P het volgende:
[..]
Wat voor gemiddelde kwam je op uit uiteindelijk. Afgelopen weekend werd ik ook teruggedrongen tot 33 km/h, maar ik denk met wat minder wind want ik ben nog een stuk zwakker dan jij.
Niet in de zon laten liggen toch in de auto? Anders knappen die bakjes openquote:Op donderdag 7 juli 2011 08:16 schreef Gripper het volgende:
M'n sportkleding en ochtendplasje liggen achterin de auto. Kijken wat ze vanmiddag bij de sporttest allemaal voor illegale middelen aantreffen
Shit.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Niet in de zon laten liggen toch in de auto? Anders knappen die bakjes open
Ik zeg niksquote:Op donderdag 7 juli 2011 09:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Damn, mooi frame die bovenste.
Weet zelf trouwens nog niet of ik tevreden ben met mijn Easton EA70 wielen.
schoot ook in mijn gedachtequote:
Heb zelf de EA90 aero wielen gehad. Dat was drama. Ken verder meerdere mensen met easton wielen, ook met ea 70, en daarvan hebben meerdere problemen. Dat is inderdaad wel voornamelijk spaakbreukgerelateerd, probleem dat jij beschrijft heb ik volgens mij nog niet eerder gehoord over eastons.quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
schoot ook in mijn gedachte
Ik dacht dat jij sprak over die spaak problemen bij de Circuit wielen uit het verleden. Circuit is de voorloper van de EA70 en was afkomstig uit overname andere wielenfabrikant. Dat probleem is nu achter de rug.
Ik baal er zelf ook van..het zouden strakke wielen moeten zijn maar ik druk mze met gemak tegen de remblokken.quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb zelf de EA90 aero wielen gehad. Dat was drama. Ken verder meerdere mensen met easton wielen, ook met ea 70, en daarvan hebben meerdere problemen. Dat is inderdaad wel voornamelijk spaakbreukgerelateerd, probleem dat jij beschrijft heb ik volgens mij nog niet eerder gehoord over eastons.
Ik heb Easton Vista SL (worden inmiddels ook al niet meer gemaakt) wielen, daarover heb ik tot nu toe eigenlijk geen klachten...quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb zelf de EA90 aero wielen gehad. Dat was drama. Ken verder meerdere mensen met easton wielen, ook met ea 70, en daarvan hebben meerdere problemen. Dat is inderdaad wel voornamelijk spaakbreukgerelateerd, probleem dat jij beschrijft heb ik volgens mij nog niet eerder gehoord over eastons.
In ieder geval wel erg fijn dat je ze bij Rose zo makkelijk kunt omwisselenquote:Op donderdag 7 juli 2011 15:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik baal er zelf ook van..het zouden strakke wielen moeten zijn maar ik druk mze met gemak tegen de remblokken.![]()
Ga ze ruilen voor Ksyrium SL`s. MAVIC beviel me altijd goed. Laten we het een misstapje noemen.
Oh, ze hebben het setje een andere naam gegeven...quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:02 schreef Tommeke het volgende:
Vista SL wordt nog wel gemaakt hoor. Die heten nu EA50. Ik heb zelf een setje Vista's. Volgens mij is dat het enige type waarvan ik gen slechte verhalen heb gehoord. De rest is echt meuk
Fantastischquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Shit.
Ik ga nu rennen, mn auto staat in de volle zon!
Je hebt tegenwoordig ook de EA30, die zijn heel laag. Erg mooi. Maar Vista/EA50 is inderdaad hun goedkoopste set. Wel goede wedstrijdwielen tough. Al hoor ik veel verhalen over knappende spakenquote:Op donderdag 7 juli 2011 16:08 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Oh, ze hebben het setje een andere naam gegeven...
Het is wel zo'n beetje de goedkoopste set die ze daar in elkaar draaien
Fijn dat het goed is aangekomen, veel plezier ermeequote:Op donderdag 7 juli 2011 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
Nieuw pompje met de post binnen. Nogmaals bedankt Narcotical!
Over wat voor afstanden is dat?quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:26 schreef Marurk het volgende:
Ben dus met de ploeg aan het oefenen voor een ploegentijdrit. 43 km/h gereden met uitschieters naar de 50 km/h, maar het moet dus nog harder en ik was al goed kapot.
Welke wielen rij jij nu mee?quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
In ieder geval wel erg fijn dat je ze bij Rose zo makkelijk kunt omwisselen
Zoiets heb ik wel eens met mijn pekelfiets als die een tijd heeft stilgestaan. waarschijnlijk is de remkabel wat vastgeroest of is de veer vastgeroest. WD40 doet bij mij het werk dan wel.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:45 schreef hetgrotesucces het volgende:
Even een newbie vraag tussendoor. Gister fiets uitgeleend aan een vriend en je raad het al, lekke achterband. Kwam er vanmiddag vlak voor het fietsen pas achter dus dacht even snel plakken, krijg ik mijn achterrem niet meer aan de praat. Hij wil niet meer terugveren in de oude positie. Ik heb shimano 105 erop zitten. Iemand ervaring hier mee?
Die Eastons die ik heb gehad kwamen ook bij Rose vandaan. Heb deze toen kosteloos omgewisseld voor dura ace C24 wielen. Die bevallen mij heel erg goed. Daarnaast heb ik een Cosmic Carbone SL setje en een setje Ultegra 6700 wielen. Het is overigens niet zo dat ik zelf drie wielsets heb, mijn vriendin fietst ook dus ik deel deze met haar.quote:
Nee het is juist andersom. Circuits (eerst Velomax, later Easton) waren wel behoorlijk degelijk maar de nieuwe generatie heeft veel problemen (EA70, EA90 aero etc).quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
schoot ook in mijn gedachte
Ik dacht dat jij sprak over die spaak problemen bij de Circuit wielen uit het verleden. Circuit is de voorloper van de EA70 en was afkomstig uit overname andere wielenfabrikant. Dat probleem is nu achter de rug.
Bij een club rijden is heel leuk, bovendien kan je er veel leren. Ik dacht hetzelfde als jou toen ik begon; dat ´t niveau te hoog was. Ik begon met koersen bij de B´s en de 2e wedstrijd won ik.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:23 schreef Snuf. het volgende:
Rijden veel mensen hier bij een club? Ik wil graag bij een club eigenlijk, maar waar ik woon is er geen. Er is wel wat 15 a 25 KM verderop, dus dat zou op zich kunnen. Maar ik ben pas 17, zijn er dan leuke categorieën om in te rijden?
Ik ben een beetje bang dat ik het niet bij kan houden
Mmm..., klinkt leuk zeg! En goede resultaten, da's helemaal leuk!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:17 schreef Gripper het volgende:
Leuke middag al met al, en leuk om meer over je eigen lichaam te leren
Tarieven verschillen per SMA (Sport Medisch Adviescentrum) , ik deed m in Utrecht. Kost 200 ¤ (maar als je de inspanningstest weglaat is ie ongeveer de helft goedkoper) .quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:29 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Mmm..., klinkt leuk zeg! En goede resultaten, da's helemaal leuk!![]()
Je zei toch dat deze test voor een groot gedeelte door de verzekering wordt vergoed? Ben benieuwd of mijn verzekering ook zoiets dekt.
Ik had hetzelfde. Heb er jaren tegenaan gehikt, had achteraf eerder lid moeten worden van een club.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 06:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij een club rijden is heel leuk, bovendien kan je er veel leren. Ik dacht hetzelfde als jou toen ik begon; dat ´t niveau te hoog was. Ik begon met koersen bij de B´s en de 2e wedstrijd won ik.
Je kan bijv. naar de coureur in Maassluis, dat is wel een leuke club.
Laat dat dan maar eens zien morgen!quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:43 schreef nodisch18 het volgende:
Ja maar morgen heb ik slechte benen, normaal niet hoor maar morgen dan doet alles zeer, lopen mijn velgen aan, staat de wind verkeerd, heb ik iets verkeerds gegeten en vanavond zit ik veels te lang in de kroeg en heb ik net iets te veel gedronken. Sowieso ligt het parcours mij niet en heb ik van de week te weinig nachtrust gehad en heb ik te veel stress van mijn werk.
Da's logisch toch...?
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 06:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij een club rijden is heel leuk, bovendien kan je er veel leren. Ik dacht hetzelfde als jou toen ik begon; dat ´t niveau te hoog was. Ik begon met koersen bij de B´s en de 2e wedstrijd won ik.
Je kan bijv. naar de coureur in Maassluis, dat is wel een leuke club.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde. Heb er jaren tegenaan gehikt, had achteraf eerder lid moeten worden van een club.
Alleen heb ik tot dusver nog niets gewonnen
Oke dankjulliewel! Als ik terug kom van vakantie 1 augustus dan ga ik eens kijken of ik meekan doen bij Excelsior in Gouda, dat is niet zo ver weg!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Je moet ook groeien in de koers en je bent 17 dus dat komt wel goed, gewoon eens proberen.
Tuurlijkquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:43 schreef nodisch18 het volgende:
Ja maar morgen heb ik slechte benen, normaal niet hoor maar morgen dan doet alles zeer, lopen mijn velgen aan, staat de wind verkeerd, heb ik iets verkeerds gegeten en vanavond zit ik veels te lang in de kroeg en heb ik net iets te veel gedronken. Sowieso ligt het parcours mij niet en heb ik van de week te weinig nachtrust gehad en heb ik te veel stress van mijn werk.
Da's logisch toch...?
Over een parcours van 50 km.quote:
Ik raad je zeker aan om bij een club te gaan! Je leert zo echt veel meer van het fietsen. Ik weet zeker dat als ik niet bij een club was gegaan, dat ik dan veel minder op de fiets zou zitten nu. In je eentje fietsen is gewoon niet leuk IMO.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:23 schreef Snuf. het volgende:
Rijden veel mensen hier bij een club? Ik wil graag bij een club eigenlijk, maar waar ik woon is er geen. Er is wel wat 15 a 25 KM verderop, dus dat zou op zich kunnen. Maar ik ben pas 17, zijn er dan leuke categorieën om in te rijden?
Ik ben een beetje bang dat ik het niet bij kan houden
Ik heb het ook super druk met andere dingen, maar ik maak gewoon tijd voor het wielrennen. Zeker in de zomermaanden moet er wel wat tijd te vinden zijn. Als je in de zomer 's avonds om 18.00 uur op de fiets stapt, moet je nog gemakkelijk 100 km kunnen fietsen. En in het weekend moet je toch ook wel een paar uurtjes tijd kunnen maken?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:57 schreef Narcotical het volgende:
Ik zou opzich ook wel graag bIj een club aansluiten maar ik ben bang dat ik daar te weinig tijd voor heb en dus te vaak af moet zeggen..
Ben in de weekenden juist vaak bezet ivm de vriendinquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:23 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik heb het ook super druk met andere dingen, maar ik maak gewoon tijd voor het wielrennen. Zeker in de zomermaanden moet er wel wat tijd te vinden zijn. Als je in de zomer 's avonds om 18.00 uur op de fiets stapt, moet je nog gemakkelijk 100 km kunnen fietsen. En in het weekend moet je toch ook wel een paar uurtjes tijd kunnen maken?![]()
Of je gaat gewoon intensief aan je conditie werken, zodat je gemiddelde snelheid omhoog gaat: zo bespaar je ook tijd.Ik ken een clubje die elke zaterdag drie uurtjes fietst en dan 110 km aflegt (lees: 37 km/h gemiddeld rijdt).
Nee, maar heb wel lange reistijd waardoor ik, wanneer ik tot 5 uur college heb, pas rond 18.45 thuis ben..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:54 schreef eentwee het volgende:
Ik zie voorlopig geen 200km ritten op de kalender staanIemand nog tips?
@Narcotical: volg je avondcolleges?
Ik heb nog wel een idee voor je: op 20 augustus organiseert de WV ede de reichswald toer, vanuit Ede naar Kleve-Groesbeek etc. 135 of 180 km. Als we vanuit jouw casa naar Ede fietsen (ben ik geboren en getogen, dus leuke weggetjes genoeg) dan gaan we wel richting de 220 kmquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:54 schreef eentwee het volgende:
Ik zie voorlopig geen 200km ritten op de kalender staanIemand nog tips?
Dat is een uitstekende keuze, de beste club van Nederland zelfs.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:58 schreef Snuf. het volgende:
Oke dankjulliewel! Als ik terug kom van vakantie 1 augustus dan ga ik eens kijken of ik meekan doen bij Excelsior in Gouda, dat is niet zo ver weg!
Met een verdomd vermoeiend parcours met constant die 180 graden bochten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is een uitstekende keuze, de beste club van Nederland zelfs.
Ik zie je wel dan!
Er zit eigenlijk maar één bocht in die lastig is, de enige bocht naar rechtsquote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:27 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Met een verdomd vermoeiend parcours met constant die 180 graden bochten.
Heb me inmiddels al veels te lang niet meer gemeld hier. Beetje druk gehad met studie, maar nu weer paar keer op fiets gezeten. Daarnaast wel fiks hardgelopen, dus kijken of ik volgend seizoen weer aan wat duathlons mee kan doen
Fiets jij daar ook?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is een uitstekende keuze, de beste club van Nederland zelfs.
Ik zie je wel dan!
Gewoon een snelle groep pakken, die doen het werk voor je.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:01 schreef SuperWeber het volgende:
Gisteren nog even een leuke training gedaan met de club. Geen Okselachtige gemiddeldes, maar dat hoeft ook niet met een goede training
Ja, al ongeveer 12 jaar. Ik fiets momenteel niet zoveel wedstrijden; ik heb het druk met mijn werk. In principe kan je net zo vaak koersen als je wilt. alleen als je er iets uit wil halen zal je er ook tijd & trainig in moeten stoppen. Op de club kan je 2-3x per week een clubwedstrijd rijden als je wilt. Woensdagavond, zondagmorgen en ik geloof ook zaterdagmiddag.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:08 schreef Snuf. het volgende:
Fiets jij daar ook?
Doen jullie eigenlijk ook (veel) wedstrijden? Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden, wel eens een tocht (Tillf Bastogne Tilff)
Oke leuk! In eerste instantie zou ik eigenlijk gewoon een beetje mee willen rijden met die toeren, daar kan ik ook gewoon even bellen (nummer staat op de site) en vragen of ik een keertje mee mag rijden.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, al ongeveer 12 jaar. Ik fiets momenteel niet zoveel wedstrijden; ik heb het druk met mijn werk. In principe kan je net zo vaak koersen als je wilt. alleen als je er iets uit wil halen zal je er ook tijd & trainig in moeten stoppen. Op de club kan je 2-3x per week een clubwedstrijd rijden als je wilt. Woensdagavond, zondagmorgen en ik geloof ook zaterdagmiddag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |