abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98962508

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:38
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 24
Regio: Groningen.
Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser
Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.

ultra_ivo
Leeftijd: 43
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Parijs-Brest-Parijs

http://img14.imageshack.us/img14/7792/5064126.jpg (copy/paste deze link)

Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

090601%20DK%20Maassluis%2014%20klein.jpg

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

http://img121.imageshack.us/img121/2678/foksupersix2010.jpg (copy/paste deze link)

Gripper
Leeftijd 28 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Fiets: Giant TCR advanced Ultegra, Bulls Ultegra, en een Giant ATX880
Doelen 2011: 5000 km of meer rijden, toertochtjes in eigen land, lekker fietsen in de ardennen en wat alpencols: pinksterweekend op de Col du Galibier!

Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P
Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde Campagnolo Mirage
Doel voor dit seizoen: 4000km

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour

Najr
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl
Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh
Leeftijd: 29
BMI: 28 (183cm, 94kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen.

Mascleta
Leeftijd: 21
BMI: 19 (176cm, 59kg )
Regio: Zeeland
Fiets: Mardini instapfietsje.
Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Aardengel
Leeftijd: 24
BMI: 23 (186 cm, 81kg)
Regio: Noord-Holland ('t Gooi)
Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra
Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Narcotical
BMI: Veel te hoog helaas
Regio: Rijswijk (omgeving Den Haag)
Fiets: Bulls Harrier1 2010 model (matzwart, 105 afmontage)
Doelen voor dit seizoen: Alpe d'Huez bedwingen samen met een studiegenoot (mits de portomonnee het toelaat..), BMI omlaag brengen tot een acceptabel niveau en fitter en sterker worden op de fiets

Kaasplankje

Leeftijd: 34
BMI: 75.5 kg; 1.81 meter lang
Regio: ZH
Fiets: Lorini Campagnolo chorus
Licentie: amateur
Doelen voor dit seizoen: uitslagen rijden in wedstrijden in Brabant, Zuid Holland en België

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De eerstvolgende fietsmeet is op zaterdag 2 óf zaterdag 9 juli bij Gripper in Vreeswijk.
Meld hier je beschikbaarheid: http://www.doodle.com/22ycwmp57tttghx7

Recept: 110-120 km fietsen, en daarna lekker BBQ-en. Slaapgelegenheid is voorhanden.

Het speciale meet-topic is open voor alle conversatie rondom de meet:
Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli

De OP is hier te vinden
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:46:25 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98962544
Geen toffe TT? ;(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:47:59 #3
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_98962595
15 graden + veel wind = in ieder geval kniestukken + lange mouwen. Ik heb het liever wat te warm dan te koud :P
.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:50:20 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98962676
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:47 schreef Yankee het volgende:
15 graden + veel wind = in ieder geval kniestukken + lange mouwen. Ik heb het liever wat te warm dan te koud :P
Als ik het koud heb ga ik harder fietsen om warm te worden O-)
pi_98962782
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als ik het koud heb ga ik harder fietsen om warm te worden O-)
Ik niet, ik probeer me gewoon aan mijn trainingsdoel te houden.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:54:47 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98962819
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:53 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik niet, ik probeer me gewoon aan mijn trainingsdoel te houden.
Ik fiets absoluut niet met een trainingsdoel eigenlijk. Ik stap op en rij zsm een rondje.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:59:24 #7
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98962980
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:40 schreef eentwee het volgende:
Mijn ervaring is dat iedereen die redelijk veel fietst zich warm kleedt. :{w Die malloten in korte broeken als het vriest zijn altijd gelegenheidsfietsers. ;) Nu heb ik spek genoeg om mij warm te houden en ik wil mij zeker niet gelijkstellen aan wedstrijdrijders maar 't was nu gewoon te koud voor knieen en spieren, 15g in het buitengebied en een stevige wind. Normaal voel ik mijn benen echt nooit na twee uur fietsen en nu was eea stijf. Herinnert me eraan dat er nog kniestukken ontbreken in de garderobe. Excuses niet nodig hoor, dit heeft niks met mijn gezondheidsproblemen te maken ;) Ik ben op de fiets gewoon een redelijke koukleum. Anderzijds denk ik niet dat er veel in dit topic gefietst hebben in de sneeuw bij -5 afgelopen winter. Maw het draait allemaal om de juiste kleding.
Paar weken terug nog reed ik met korte broek en mouwen (en mouwloos ondershirt) in de regen met +- 15 °C.. Ik had het niet uitzonderlijk warm ofzo, maar zeker ook niet koud.. Ligt gewoon 100% aan de persoon.. Ik kan ook in de winter op mn blote voeten en mn tshirtje aan naar buiten stappen, dan heb ik ook nergens last van terwijl mn vriendin helemaal ingepakt zit en nog staat te klappertanden..

Overigens is dat niet iets wat ik regelmatig doe hoor, ik noem het alleen maar even :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:02:12 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98963107
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:59 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Paar weken terug nog reed ik met korte broek en mouwen (en mouwloos ondershirt) in de regen met +- 15 °C.. Ik had het niet uitzonderlijk warm ofzo, maar zeker ook niet koud.. Ligt gewoon 100% aan de persoon.. Ik kan ook in de winter op mn blote voeten en mn tshirtje aan naar buiten stappen, dan heb ik ook nergens last van terwijl mn vriendin helemaal ingepakt zit en nog staat te klappertanden..

Overigens is dat niet iets wat ik regelmatig doe hoor, ik noem het alleen maar even :P
Dan kunnen wij elkaar een hand schudden. Tijdens toernooi kamperen we vaak. En waar ik genoeg heb aan een boxershort en een slaapzak zijn er ook mensen die met sokken, lange broek, warmteshirt, trui en 2 slaapzakken+fleeceshirt liggen te slapen en het nog koud hebben :')

En dan een dik luchtbed meenemen. Dat voert zoveel warmte af :+
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:15:02 #9
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98963576
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan kunnen wij elkaar een hand schudden. Tijdens toernooi kamperen we vaak. En waar ik genoeg heb aan een boxershort en een slaapzak zijn er ook mensen die met sokken, lange broek, warmteshirt, trui en 2 slaapzakken+fleeceshirt liggen te slapen en het nog koud hebben :')

M'n vriendin kruipt altijd graag tegen me aan omdat ze het zo koud heeft, en dan het liefst tot dr neus onder het dekbed... Ik ga dan langzaam dood van de hitte.. ;)

Ik fiets zo veel mogelijk met korte broek en mouwen, ik weet ondertussen wel wat mn lichaam kan hebben :)
pi_98964906
Tijdens het fietsen heb ik het heel snel te warm zodra het boven 10C is. Boven 10C moet ik eigenlijk de weg al niet meer op met lange broek, shirtje met lange mouwen dan nog wel tot zo'n 17C.
Wel grappig, tijdens het snowboarden heb ik het ook altijd heel snel warm. Thermoshirt, longsleeve, snowboardjas, meer moet ik dan niet aan hebben omdat ik anders drijfnat de piste af kom.

Ik vind die Rose op zich ook niet gek hoor, ik vind de kleur alleen niet zo. Ik vind dat groen/witte of geel/zwarte zelf wat mooier. Smaken verschillen. Het is alleen dat ik niet zomaar een fietsje kan gaan kopen ;)
pi_98965693
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

een luchtbed zorgt ervoor dat je van de grond ligt en dat er een luchtlaagje tussen de grond en jouw lichaam zit. In theorie moet een luchtbed dus warmer zijn, omdat koud vanuit de grond omhoog trekt en het door de isolatie (stilstaande lucht in het luchtbed) niet bij je slaapzak kan komen.
Zonder kleding in de slaapzak is ook warmer dan met kleding geloof ik. Heeft iets met lichaamswarmte te maken die in de zak blijft hangen.
tot zover de survivaltips. Ik weet niet zeker of ze kloppen, maar misschien ook iets met een klok en een klepel :+
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:25:49 #12
175950 Marurk
Baggeraar
pi_98966344
Boven de 10 graden zie je mij niet met beenstukken, en bij 15 graden of meer heb ik ook gewoon korte mouwtjes.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:27:46 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98966423
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:09 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

een luchtbed zorgt ervoor dat je van de grond ligt en dat er een luchtlaagje tussen de grond en jouw lichaam zit. In theorie moet een luchtbed dus warmer zijn, omdat koud vanuit de grond omhoog trekt en het door de isolatie (stilstaande lucht in het luchtbed) niet bij je slaapzak kan komen.
Zonder kleding in de slaapzak is ook warmer dan met kleding geloof ik. Heeft iets met lichaamswarmte te maken die in de zak blijft hangen.
tot zover de survivaltips. Ik weet niet zeker of ze kloppen, maar misschien ook iets met een klok en een klepel :+
Ik heb een matje, zo'n selfinflatable. Zo'n dik luchtbed trekt alle warmte uit je, terwijl een dun matje isoleert. Maarja, dan lever je in op comfort. Volgens hun. Zo'n dik luchtbed ligt imo voor geen meter.
pi_98966555
Morgen de tankink challenge in mierlo (175km) op het programma :) zin in! heb met niemand afgesproken, maar zal vast wel ergens aansluiting vinden.

Rijden jullie wel is 'solo' zo'n tocht?
pi_98966636
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb een matje, zo'n selfinflatable. Zo'n dik luchtbed trekt alle warmte uit je, terwijl een dun matje isoleert. Maarja, dan lever je in op comfort. Volgens hun. Zo'n dik luchtbed ligt imo voor geen meter.
zo'n matje heb ik ook. Gebruik het alleen bij meerdaagse evenementen waar ik weet dat ik na een feestje mijn tent in moet rollen. Nuchter kan ik er niet op slapen :+
Maar op de fiets heb ik wel vaak koude armen, vind ik erg irritant. Ook rijd ik liever met een lange broek dan dat ik thuis kom met rood uitgeslagen knieen. Denk dat qua broek bij mij ook wel de grens rond 15 graden zit. Qua lange mouwen hangt het ook heel veel van de wind af.
  zondag 3 juli 2011 @ 00:27:44 #16
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_98968896
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:30 schreef nodisch18 het volgende:
Morgen de tankink challenge in mierlo (175km) op het programma :) zin in! heb met niemand afgesproken, maar zal vast wel ergens aansluiting vinden.

heb ik wel eens een keer gedaan. Je komt van vanzelf een groepje tegen dat een beetje een lekker tempo fietst. veel plezier iig.
.
  zondag 3 juli 2011 @ 00:43:57 #17
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_98969409
Ik vind het nadeel dat als je dan een groepje hebt gevonden en je moet pissen dat je ze dan snel weer kwijt bent. Maar het is wel te doen hoor. Have fun!
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_98969524
Als je moet pissen tijdens het fietsen, heb je niet hard genoeg gefietst.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 3 juli 2011 @ 00:50:46 #19
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_98969633
quote:
6s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:47 schreef marcodej het volgende:
Als je moet pissen tijdens het fietsen, heb je niet hard genoeg gefietst.
Zo kan je het ook zien natuurlijk. Of je hebt teveel gedronken :9
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
  zondag 3 juli 2011 @ 01:21:26 #20
148059 Pritt
Atheïst
pi_98970661
100km gefietst vandaag, weinig speciaals, behalve dat ik een lekke pijp had voordat ik uberhaupt was begonnen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_98973506
Dadelijk ga ik naar een introductietocht van een wielerclub in de buurt. Als het me bevalt ga ik lid worden. In een groep fietsen is leuker en het is beter voor mijn niveau.
Boodschap van algemeen nut.
pi_98973593
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:50 schreef scoloo het volgende:

[..]

Zo kan je het ook zien natuurlijk. Of je hebt teveel gedronken :9
Als dát me ooit lukt tijdens het fietsen, dan blog ik er over.
pi_98974136
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:30 schreef nodisch18 het volgende:

Heb ik best vaak gedaan. Je komt altijd wel mensen tegen die hetzelfde tempo rijden en waar je wel leuk een praatje mee kan maken. Ik had een paar meisjes op Hyves die ik van de elfstedentocht kende :')

Gister heb ik trouwens best gefaald in die wedstrijd. Ik had donderdag een zeer gezellige BBQ van m'n fietsclub en ik kan het bij zulke gelegenheden niet bij een paar biertjes laten :')

Helaas moest ik de volgende ochtend om 9u werken. En ook gister moest ik de halve dag werken dus ik was moe.

Gelukkig waren al die dames en m'n ouders wel aanwezig om te kijken dus ik had wel moraal. En omdat de meest strijdlustigste renner een fietsbril kon winnen besloot ik om meteen vol door te trekken. Daar kreeg ik na een ronde spijt van, maar ik kon me makkelijk handhaven voorin. Een paar keer meegesprongen, maar niemand kwam weg, het ging ook echt hard. Halfkoers ging het op de kant en ik moest eraf. Gelukkig viel het stil en ik kon er bijkomen en ben meteen gedemarreerd. Met een mannetje of 6 reden we achter die koplopers aan. Helaas was de samenwerking niet goed, niet iedereen kon meer zo hard en alles kwam weer bijelkaar. Vanaf toen alleen maar aan 't elastiek gehangen en naar voren gereden als dat kon.. Meer zat er niet in. Maar wel uitgereden en daar ben ik blij mee. Volgende keer een beetje beter uitgerust en ik rij zo top10. Het rondje was trouwens super, veel publiek en dus een leuke sfeer!

Na de tijd nog met een van die meiden op het terras gezeten, dus wat dat betreft was het wel geslaagd ;)
  zondag 3 juli 2011 @ 10:14:42 #24
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_98974273
Ah, het was een "investeer" ritje?

8-)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zondag 3 juli 2011 @ 10:45:42 #25
261627 sciter
The world is my playground.
pi_98974685
Als het echt koud is trek ik jeans aan, maar dat fietst zo kut dat ik al snel een korte broek en shirt aanheb :P
pi_98974997
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 10:14 schreef SuperWeber het volgende:
Ah, het was een "investeer" ritje?

8-)
8-)
Eigenlijk wel, was wel een van de redenen om daar te starten :D
pi_98975009
Heeft iemand al opgemerkt dat FJD in de OP op Robert Gesink lijkt?
pi_98975158
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 11:02 schreef Tommeke het volgende:
Heeft iemand al opgemerkt dat FJD in de OP op Robert Gesink lijkt?
Dat ís Gesink... ;)

Waar is die FJD nou eigenlijk dan? Ik begin hem te missen :{
pi_98975485
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 11:10 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat ís Gesink... ;)

Die is zich aan het voorbereiden op de ploegentijdrit van vanmiddag ;)
pi_98976535
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2011 11:23 schreef cafca het volgende:

[..]

Die is zich aan het voorbereiden op de ploegentijdrit van vanmiddag ;)
Zou kunnen, maar volgens mij zie ik hem hier al een maand of 3 niet meer. Of let ik niet meer op ofzo?
pi_98977982
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 11:10 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat ís Gesink... ;)

Die staat tegenwoordig dagelijks op een plak op de noordzee met een vlieger erboven.
pi_98979591
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:00 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Die staat tegenwoordig dagelijks op een plak op de noordzee met een vlieger erboven.
Ik bel hem wel ff, dan wil ik z'n fiets wel.
pi_98979653
Iemand die een stream heeft van het Giro Ditalia Internazionale Femminile? Giro voor vrouwen. Zou hem graag willen zien.
pi_98981048
quote:
11s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:56 schreef snakeman123 het volgende:
Iemand die een stream heeft van het Giro Ditalia Internazionale Femminile? Giro voor vrouwen. Zou hem graag willen zien.
Heb eens gezocht, maar ik heb het idee dat het uberhaupt niet wordt gebroadcast. Ik kan er echt totaal niets over vinden.
pi_98981751
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:41 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Heb eens gezocht, maar ik heb het idee dat het uberhaupt niet wordt gebroadcast. Ik kan er echt totaal niets over vinden.
Vos gewonnen vandaag :) Familie stond aan de finish :)
pi_98985995
Met net geen 190 km (van huis uitgestart) aan dik 29 gemiddeld weer terug in mierlo. Goede tocht met ook enkele heuvels. :)

De laatste 60 km wel saai landschap met de wind recht op kop. Maar goed daar wordt je sterk van! :P

Links en rechts wat aansluiting gevonden en gezellig gebabbeld! Leuk, leuk! :Y
  zondag 3 juli 2011 @ 18:01:32 #37
148059 Pritt
Atheïst
pi_98989211
Hey Ivo, als je dit leest.
Nog tips voor leuke routes in de Ardennen?
Ongeveer 150 km, moet te doen zijn solo. En als het kan met bordjes.
  zondag 3 juli 2011 @ 18:11:30 #39
148059 Pritt
Atheïst
pi_98989607
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:06 schreef nodisch18 het volgende:
www.klimroutes.nl :Y
Ja zat ik ook al op te kijken omdat ik daarvan ooit Route des Vergers al gedaan heb. Maar kon er niet echt goed uit opmaken welke heuvels precies genomen worden per route.
pi_98990084
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:11 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ja zat ik ook al op te kijken omdat ik daarvan ooit Route des Vergers al gedaan heb. Maar kon er niet echt goed uit opmaken welke heuvels precies genomen worden per route.
Ik heb vorig jaar de Routes des Legendes gefietst. deze start en eindigt in Aywaille, van wara je heel gemakkelijk nog even de Redoute kunt meepikken. Welke heuvels precies in de route zitten weet ik niet, wel dat het landschap geweldig is!
  zondag 3 juli 2011 @ 18:28:22 #41
148059 Pritt
Atheïst
pi_98990276
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:23 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar de Routes des Legendes gefietst. deze start en eindigt in Aywaille, van wara je heel gemakkelijk nog even de Redoute kunt meepikken. Welke heuvels precies in de route zitten weet ik niet, wel dat het landschap geweldig is!
Hehe die had ik ook op het oog vanwege de Redoute natuurlijk. :D Is het een leuke uitdagende route? Verder lijkt mij deze ook wel mooi ROUTE SOMMETS LIENNE et AMBLEVE . Rosier, Wanne en Stockeu.
pi_98990489
Ik zit er over te denken een flinke lijst te maken van ritten die ik volgend jaar eventueel zou willen rijden, en dan de dobbelsteen te laten beslissen welke 2 van die lijst het worden gaan.

Tot die tijd zit ik hier met een koopakte op schoot die ik nog even tekenen moet :D
pi_98990701
Vandaag ritje van DTC gereden. Typisch DTC weer alles, Italiaanse weg afdalen :')!!! Enige keren dat ik dat gedaan heb is met tochten van die vereniging. Uiteraard geen verzorging, tamelijk fantasieloze route en de stempel/pauzepunten waren hetzelfde, scheelt weer moeite. Nog even en ze hangen ook geen bordjes meer op ;)
Ohja, de beentjes (lekker warm onder de beenstukken en hopelijk gevrijwaard van processierupsaanvallen) zijn klaar voor de fokrit, lekker doorgereden op de klimmetjes.
  zondag 3 juli 2011 @ 19:51:14 #44
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98993427
Vandaag 140km gereden.. ging wel okay, ondanks geen koolhydraten :) Wielen bevallen zeer goed.
pi_98993463
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:28 schreef Pritt het volgende:

[..]

Hehe die had ik ook op het oog vanwege de Redoute natuurlijk. :D Is het een leuke uitdagende route?
Ik vond van wel. Toch aardig wat klimmen en het landschap is prachtig. En als je nog niet genoeg hebt kun je in de directe omgeving van de Redoute nog meer klimmetjes bijlussen
pi_98993781
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 19:51 schreef Oksel het volgende:
Vandaag 140km gereden.. ging wel okay, ondanks geen koolhydraten :) Wielen bevallen zeer goed.
Hoe staat het nu met het dieet? Geen nieuwe updates meer sinds 0.8 netto gewichtsverlies?
  zondag 3 juli 2011 @ 20:08:53 #47
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98994119
Oh, dat zie ik over een week wel weer.. ;)

Shakes + fruit in de morgen, speciale koolhydraat-vrije tussendoortjes, toast + jam 's middags.. avondeten met fleisch und salat / gemuse! Gaat prima. Goed te doen, lekker en geen honger. Mis alleen wat kracht bij 't fietsen. Kan minder lang diep gaan. Won vandaag gelukkig wel de sprint heuvelop, maar zaten geen echte snelle jongens bij.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:10:24 #48
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98994186
Was trouwens netto 500 gram gewicht kwijt, maar bruto 800 gram VET. Dus op basis van gewicht / spier% en vet%.
pi_98994263
Ga gewoon een koers rijden! :D

Gisteravond woog ik 75 kilo, vanochtend 73 :D
pi_98994283
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef Tommeke het volgende:
Ga gewoon een koers rijden! :D

Gisteravond woog ik 75 kilo, vanochtend 73 :D
Vochtverlies, dat telt niet :P
  zondag 3 juli 2011 @ 20:17:03 #51
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98994476
Oh, vandaag 140km met lage hartslag.. goed voor de vetverbranding. Ik wil gewicht verliezen, kracht heb ik zat. Duurvermogen ook. Ik wil lichter worden en langer diep kunnen gaan.
  zondag 3 juli 2011 @ 21:23:19 #52
175950 Marurk
Baggeraar
pi_98997786
Vandaag weer sinds lange tijd een rit van 100 km gereden met 30 km/h gemiddeld en ~1000 hm's, het gaat nu gek genoeg wat beter met mijn knie omdat ik de afstelling van de schoenplaatjes iets heb veranderd.
  zondag 3 juli 2011 @ 21:58:03 #53
183570 Stage
Tuinder..
pi_98999692
Zo vandaag rondje westland, delft, leiden, katwijk, denhaag, westland gedaan..
90 km.. waaide harder als ik dacht... maar ging wel lekker
  zondag 3 juli 2011 @ 22:24:29 #54
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99001304
Rondje over de dijk langs de Ijssel via Deventer naar Zwolle gefietst. Wind tegen op de dijk viel inderdaad tegen. Mooi man, beetje beuken tegen de wind in, op kop.. en dan gemor vanachteren horen.. :+
  zondag 3 juli 2011 @ 22:28:02 #55
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99001509
Hier fietst trouwens de hele wereld op Sensa fietsen. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Goedkoop, en dan dure wielen / groep erin.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:42:21 #56
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_99002291
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:28 schreef Oksel het volgende:
Hier fietst trouwens de hele wereld op Sensa fietsen. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Goedkoop, en dan dure wielen / groep erin.
geen smaak dus
.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:45:55 #57
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99002509
Ik zie bij een fietsenmakert in Utrecht ook altijd Sensa´s voor het raam staan.. Vind ze er niet zo heel verkeerd uitzien opzich..
  zondag 3 juli 2011 @ 22:47:23 #58
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99002586
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:42 schreef Yankee het volgende:

[..]

geen smaak dus
Inderdaad. Mee eens. En dat vind ik van nog een aantal merken. Gewoon saai, eentoning en 12 in een dozijn.
pi_99002970
pff ben ik nou de enige hier die zijn derailleurwieltjes nooit op jusite manier teruggeplaatst krijgt??
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 3 juli 2011 @ 23:17:17 #60
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_99004098
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:56 schreef JohnDDD het volgende:
pff ben ik nou de enige hier die zijn derailleurwieltjes nooit op jusite manier teruggeplaatst krijgt??
Er staat vaak up en down op.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 3 juli 2011 @ 23:29:45 #61
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99004659
Jan doet dat voor me.
  maandag 4 juli 2011 @ 06:31:32 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_99010861
Gisteren ook gefietst, 85 km. Maar was echt een drama. Voelde al dat het geen goede dag was, maar als je de laatste 45 km volle wind tegen hebt wordt dat gevoel ook snel bekrachtigd. Pijn in me poten en rug en was redelijk kapot toen ik terugkwam.

Vorige week reed ik hetzelfde rondje en toen kwam ik fris en fruitig terug, het kan blijkbaar verkeren...
pi_99011840
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 06:31 schreef Blik het volgende:
de laatste 45 km volle wind tegen
Heerlijk!
pi_99011892
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:17 schreef No-P het volgende:

[..]

Er staat vaak up en down op.
ja upper en lower, maar die lower heeft ook nog een richtingpijltje...naja dat kan dan nog wel, maar dan krijg ik de twee omhullende ijzeren klepjes er niet meer goed op...wat een gedoe
  maandag 4 juli 2011 @ 10:01:47 #65
130803 Gripper
Get a grip
pi_99012942
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:37 schreef eentwee het volgende:
Vandaag ritje van DTC gereden. Typisch DTC weer alles, Italiaanse weg afdalen :')!!! Enige keren dat ik dat gedaan heb is met tochten van die vereniging. Uiteraard geen verzorging, tamelijk fantasieloze route en de stempel/pauzepunten waren hetzelfde, scheelt weer moeite. Nog even en ze hangen ook geen bordjes meer op ;)
Ohja, de beentjes (lekker warm onder de beenstukken en hopelijk gevrijwaard van processierupsaanvallen) zijn klaar voor de fokrit, lekker doorgereden op de klimmetjes.
hee, die reed ik ook. de 135, met de fiets van huis naar Driebergen en terug kwam ik uiteindelijk op 180 km. En inderdaad: redelijk slecht uitgepijld, dat krijg je als je heen en terug langs een weg gaat, verwarrende bordjes soms, of kilometers lang helemaal niks waardoor de twijfel toeslaat.

Jammer he, dat ze de Holleweg en Italiaanse niet allebei omhoog deden. Het kan wel, bij de jan janssen 2 weken eerder wel alles wat maar een beetje bergop ging omhoog gereden. Aan het einde (tussen rhenen en doorn, dat hele fantasieloze stuk onderlangs door de dorpjes) kwamen wij een groep tegen die echt doorreden, het was gewoon volle koers in de dorpjes. Eigenlijk belachelijk, als ik op kop kwam in een dorpje probeerde ik nog een beetje te reguleren, maar daar werd niet echt op gelet. :')

Er zal voor jou a.s. zaterdag ook weinig onbekends bij zitten, al die klimmetjes van gisteren krijg je dan weer voor de kiezen.

En! Mn nieuwe Toupe zadeltje is helemaal geweldig. Met mn oude zadel had ik na zulke afstanden (alles boven de 100) echt wel pijn aan de bips. Dit is echt een weldaad aan de billetjes, geen centje ongemak.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_99013536
quote:
11s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:56 schreef snakeman123 het volgende:
Die weet ik niet maar als je straks tour de feminin wil volgen kan dat via www.wiel-rent.nl
Haters gonna hate.
pi_99013561
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:10 schreef Oksel het volgende:
Was trouwens netto 500 gram gewicht kwijt, maar bruto 800 gram VET. Dus op basis van gewicht / spier% en vet%.
Hoe meet jij je vet dan zo snel met zo een weegschaal of een klemmetje?
Haters gonna hate.
pi_99013669
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:30 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Die weet ik niet maar als je straks tour de feminin wil volgen kan dat via www.wiel-rent.nl
Tour Feminin bestaat toch helemaal niet meer?
  maandag 4 juli 2011 @ 11:10:41 #69
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99014499
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:31 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Hoe meet jij je vet dan zo snel met zo een weegschaal of een klemmetje?
Zo'n weegschaal met 1000 opties. Je moet je pik erin steken, dan meet hij alles. Weet niet hoe de vrouwenversie werkt. Volgens mij met een anal tube.
pi_99014827
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:10 schreef Oksel het volgende:

[..]

Zo'n weegschaal met 1000 opties. Je moet je pik erin steken, dan meet hij alles. Weet niet hoe de vrouwenversie werkt. Volgens mij met een anal tube.
slecht geslapen? :D
  maandag 4 juli 2011 @ 11:22:58 #71
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99014873
-O-
pi_99015123
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:36 schreef eentwee het volgende:

[..]

Tour Feminin bestaat toch helemaal niet meer?
Jawel joh Krasna Lipa.
Haters gonna hate.
pi_99015137
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:10 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nou daar zit geen vet dus dat lijkt mij niet nodig :)
Haters gonna hate.
  maandag 4 juli 2011 @ 11:32:44 #74
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99015145
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:21 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

slecht geslapen? :D
Volgens mij stond Oksel per ongeluk op de vrouwenweegschaal ;).
  maandag 4 juli 2011 @ 12:14:39 #75
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_99016497
Volgens mij heeft hij opeens last van een vrouwenkwaal, of is hij zwanger. Dan krijg je van die humeurwisselingen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 4 juli 2011 @ 12:17:11 #76
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99016575
Ik ben in de overgang.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:18:04 #77
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_99016602
Bijwerking van de weegschaal met anal tube? Ben ik blij dat ik een normale heb...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 4 juli 2011 @ 12:19:43 #78
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99016651
Ik begrijp d'r ook niets van. :+

Nee, ben in een prima bui. Had gewoon ff zin om te rellen.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:29:59 #79
130803 Gripper
Get a grip
pi_99016969
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:19 schreef Oksel het volgende:
Had gewoon ff zin om te rellen.
Als je dat zaterdag maar uit je hoofd laat }:| Ik woon in een nette buurt met nette mensen!
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 juli 2011 @ 12:36:23 #80
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99017181
Hoe kan dat nou? Nette mensen in een volksbuurt..? :+
  maandag 4 juli 2011 @ 12:51:53 #81
130803 Gripper
Get a grip
pi_99017666
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:36 schreef Oksel het volgende:
Hoe kan dat nou? Nette mensen in een volksbuurt..? :+
Ik leid dat af aan het feit dat ze allemaal met hun witte plastic tuinstoeltjes achter hun huis zitten in plaats van pontificaal aan de straat. :)
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 juli 2011 @ 13:47:19 #82
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99019699
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik leid dat af aan het feit dat ze allemaal met hun witte plastic tuinstoeltjes achter hun huis zitten in plaats van pontificaal aan de straat. :)
Ah. Dan neem ik zelf wel een krat mee om op te zitten, voor je deur.. *)
  maandag 4 juli 2011 @ 13:57:52 #83
130803 Gripper
Get a grip
pi_99020021
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:47 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ah. Dan neem ik zelf wel een krat mee om op te zitten, voor je deur.. *)
Grolsch of HJ graag, kom ik erbij zitten :)
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 juli 2011 @ 14:01:21 #84
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99020135
Grolsch!
  maandag 4 juli 2011 @ 18:05:24 #85
183570 Stage
Tuinder..
pi_99029921
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

Grolsch of HJ graag, kom ik erbij zitten :)
Zat net te twijfelen om ook naar de meet te komen maar laat nu maar zitten ... :P
pi_99036470
Vanmiddag weer lekker 85 km in de zon gereden. Ondanks dat ik nog steeds verkouden ben ging het lekker. Vrijwel de hele tijd op buitenblad gezeten en 29.8 gemiddeld :)
Boodschap van algemeen nut.
  maandag 4 juli 2011 @ 20:48:43 #87
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_99036574
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:46 schreef hetsjhokleek het volgende:
Vanmiddag weer lekker 85 km in de zon gereden. Ondanks dat ik nog steeds verkouden ben ging het lekker. Vrijwel de hele tijd op buitenblad gezeten en 29.8 gemiddeld :)
ik heb zo het vage vermoeden dat jij veel te zwaar fietst.
.
pi_99037108
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:48 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ligt eraan... Als je een double of compact hebt... ;)
  maandag 4 juli 2011 @ 21:04:42 #89
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_99037460
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:58 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ligt eraan... Als je een double of compact hebt... ;)
Denk dat dat er weinig toedoet in dit geval. Ook met een compact zou zijn gemiddelde dan echt wel hoger moeten zijn. Tenzij hij natuurlijk merkwaardige rondjes fietst waarbij het continue optrekken en remmen is.
.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:07:32 #90
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99037613
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:48 schreef Yankee het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:04 schreef Yankee het volgende:

Denk dat dat er weinig toedoet in dit geval. Ook met een compact zou zijn gemiddelde dan echt wel hoger moeten zijn. Tenzij hij natuurlijk merkwaardige rondjes fietst waarbij het continue optrekken en remmen is.
Met 30 gemiddeld heb je al gauw een kruissnelheid van tegen de 35km/u? Dan is bijv. 53x19 of 52x18 niet superzwaar toch? Ik weet niet hoe je het aantal omwentelingen per minuut uitrekent bij een snelheid van 35km/u met een verzet van zeg 52x18. :P
  maandag 4 juli 2011 @ 21:09:15 #91
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99037726
Okkie blij met de Mavics? :P
  maandag 4 juli 2011 @ 21:10:17 #92
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_99037776
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

[..]

Met 30 gemiddeld heb je al gauw een kruissnelheid van tegen de 35km/u. Dan is bijv. 53x19 of 52x18 niet superzwaar? Ik weet niet hoe je het aantal omwentelingen per minuut uitrekent bij een snelheid van 35km/u met een verzet van zeg 52x18. :P
Hmmm, ik ging van mezelf uit. Tot iets van 38km/u fiets ik op de 39. Herinner me nu dat als ik met lui ga fietsen die een compact hebben, dat die rond de 33 km/u al op de grote plaat moeten. :+
.
pi_99037877
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:10 schreef Yankee het volgende:

[..]

Hmmm, ik ging van mezelf uit. Tot iets van 38km/u fiets ik op de 39. Herinner me nu dat als ik met lui ga fietsen die een compact hebben, dat die rond de 33 km/u al op de grote plaat moeten. :+
Ik zit ook rond de 37 á 38 als ik naar het buitenblad moet. Heb je hè, met die triples. Omaatjes zijn we ;)
  maandag 4 juli 2011 @ 21:13:12 #94
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99037960
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:10 schreef Yankee het volgende:

Met een compact rijd je volgens mij in NL altijd met een scheve kettinglijn, tenzij je een 39 of 42 binnenblad extra hebt.

Verder ben ik ook niet zo van de koffiemolen hoor, toen ik begon met fietsen reed ik altijd heel licht, nu meer op de force.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:15:50 #95
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_99038129
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:11 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik zit ook rond de 37 á 38 als ik naar het buitenblad moet. Heb je hè, met die triples. Omaatjes zijn we ;)
Drie jaar geleden last van mijn knie gekregen doordat ik eigenlijk standaard op het buitenblad reed, daar heb ik geen zin meer in dus ik fiets nu veel meer op de lichtere versnellingen
.
pi_99038269
Ik rijd altijd op het middenblad. Tenzij ik dus kruissnelheden aan het halen ben van zo'n 37. Of als ik downhill ga uiteraard, wil nog steeds een keer de 70 aantikken. Maar daarna de 80. En daarna misschien de 90 :')
pi_99038447
ben een nieuwe ketting aan het monteren, maar mijn kettingpons zit totaal vast. nog tips? hij zit al op de ketting om er een stukje af te halen maar ik krijg hem niet meer voor of achteruit :( :( :( :(
pi_99038476
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:18 schreef Freddeh het volgende:
Ik rijd altijd op het middenblad. Tenzij ik dus kruissnelheden aan het halen ben van zo'n 37. Of als ik downhill ga uiteraard, wil nog steeds een keer de 70 aantikken. Maar daarna de 80. En daarna misschien de 90 :')
Heb een keer op één van de steilste heuveltjes in London 84 gehaald :') Met gevaar voor eigen leven
pi_99038685
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:21 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Heb een keer op één van de steilste heuveltjes in London 84 gehaald :') Met gevaar voor eigen leven
Maar als je weet dat er niemand in de buurt is, en je weet hoe hard je de bochten nemen kan is het wel waanzinnig om te doen.
Moet zeggen dat Holterberg ook een lekker snel stuk had naar beneden, jammer dat ik de wind direct weer ving beneden. Zou de TdRc graag eens over doen, als ik beter in vorm ben.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:26:01 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99038756
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:21 schreef JohnDDD het volgende:
ben een nieuwe ketting aan het monteren, maar mijn kettingpons zit totaal vast. nog tips? hij zit al op de ketting om er een stukje af te halen maar ik krijg hem niet meer voor of achteruit :( :( :( :(
Voortaan door iemand laten doen die er wel verstand van heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')