Als ik het koud heb ga ik harder fietsen om warm te wordenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:47 schreef Yankee het volgende:
15 graden + veel wind = in ieder geval kniestukken + lange mouwen. Ik heb het liever wat te warm dan te koud
Ik niet, ik probeer me gewoon aan mijn trainingsdoel te houden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik het koud heb ga ik harder fietsen om warm te worden
Ik fiets absoluut niet met een trainingsdoel eigenlijk. Ik stap op en rij zsm een rondje.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik niet, ik probeer me gewoon aan mijn trainingsdoel te houden.
Paar weken terug nog reed ik met korte broek en mouwen (en mouwloos ondershirt) in de regen met +- 15 °C.. Ik had het niet uitzonderlijk warm ofzo, maar zeker ook niet koud.. Ligt gewoon 100% aan de persoon.. Ik kan ook in de winter op mn blote voeten en mn tshirtje aan naar buiten stappen, dan heb ik ook nergens last van terwijl mn vriendin helemaal ingepakt zit en nog staat te klappertanden..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:40 schreef eentwee het volgende:
Mijn ervaring is dat iedereen die redelijk veel fietst zich warm kleedt.Die malloten in korte broeken als het vriest zijn altijd gelegenheidsfietsers.
Nu heb ik spek genoeg om mij warm te houden en ik wil mij zeker niet gelijkstellen aan wedstrijdrijders maar 't was nu gewoon te koud voor knieen en spieren, 15g in het buitengebied en een stevige wind. Normaal voel ik mijn benen echt nooit na twee uur fietsen en nu was eea stijf. Herinnert me eraan dat er nog kniestukken ontbreken in de garderobe. Excuses niet nodig hoor, dit heeft niks met mijn gezondheidsproblemen te maken
Ik ben op de fiets gewoon een redelijke koukleum. Anderzijds denk ik niet dat er veel in dit topic gefietst hebben in de sneeuw bij -5 afgelopen winter. Maw het draait allemaal om de juiste kleding.
Dan kunnen wij elkaar een hand schudden. Tijdens toernooi kamperen we vaak. En waar ik genoeg heb aan een boxershort en een slaapzak zijn er ook mensen die met sokken, lange broek, warmteshirt, trui en 2 slaapzakken+fleeceshirt liggen te slapen en het nog koud hebbenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:59 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Paar weken terug nog reed ik met korte broek en mouwen (en mouwloos ondershirt) in de regen met +- 15 °C.. Ik had het niet uitzonderlijk warm ofzo, maar zeker ook niet koud.. Ligt gewoon 100% aan de persoon.. Ik kan ook in de winter op mn blote voeten en mn tshirtje aan naar buiten stappen, dan heb ik ook nergens last van terwijl mn vriendin helemaal ingepakt zit en nog staat te klappertanden..
Overigens is dat niet iets wat ik regelmatig doe hoor, ik noem het alleen maar even
M'n vriendin kruipt altijd graag tegen me aan omdat ze het zo koud heeft, en dan het liefst tot dr neus onder het dekbed... Ik ga dan langzaam dood van de hitte..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan kunnen wij elkaar een hand schudden. Tijdens toernooi kamperen we vaak. En waar ik genoeg heb aan een boxershort en een slaapzak zijn er ook mensen die met sokken, lange broek, warmteshirt, trui en 2 slaapzakken+fleeceshirt liggen te slapen en het nog koud hebben
En dan een dik luchtbed meenemen. Dat voert zoveel warmte af
een luchtbed zorgt ervoor dat je van de grond ligt en dat er een luchtlaagje tussen de grond en jouw lichaam zit. In theorie moet een luchtbed dus warmer zijn, omdat koud vanuit de grond omhoog trekt en het door de isolatie (stilstaande lucht in het luchtbed) niet bij je slaapzak kan komen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan kunnen wij elkaar een hand schudden. Tijdens toernooi kamperen we vaak. En waar ik genoeg heb aan een boxershort en een slaapzak zijn er ook mensen die met sokken, lange broek, warmteshirt, trui en 2 slaapzakken+fleeceshirt liggen te slapen en het nog koud hebben
En dan een dik luchtbed meenemen. Dat voert zoveel warmte af
Ik heb een matje, zo'n selfinflatable. Zo'n dik luchtbed trekt alle warmte uit je, terwijl een dun matje isoleert. Maarja, dan lever je in op comfort. Volgens hun. Zo'n dik luchtbed ligt imo voor geen meter.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:09 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
een luchtbed zorgt ervoor dat je van de grond ligt en dat er een luchtlaagje tussen de grond en jouw lichaam zit. In theorie moet een luchtbed dus warmer zijn, omdat koud vanuit de grond omhoog trekt en het door de isolatie (stilstaande lucht in het luchtbed) niet bij je slaapzak kan komen.
Zonder kleding in de slaapzak is ook warmer dan met kleding geloof ik. Heeft iets met lichaamswarmte te maken die in de zak blijft hangen.
tot zover de survivaltips. Ik weet niet zeker of ze kloppen, maar misschien ook iets met een klok en een klepel
zo'n matje heb ik ook. Gebruik het alleen bij meerdaagse evenementen waar ik weet dat ik na een feestje mijn tent in moet rollen. Nuchter kan ik er niet op slapenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een matje, zo'n selfinflatable. Zo'n dik luchtbed trekt alle warmte uit je, terwijl een dun matje isoleert. Maarja, dan lever je in op comfort. Volgens hun. Zo'n dik luchtbed ligt imo voor geen meter.
heb ik wel eens een keer gedaan. Je komt van vanzelf een groepje tegen dat een beetje een lekker tempo fietst. veel plezier iig.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:30 schreef nodisch18 het volgende:
Morgen de tankink challenge in mierlo (175km) op het programmazin in! heb met niemand afgesproken, maar zal vast wel ergens aansluiting vinden.
Rijden jullie wel is 'solo' zo'n tocht?
Zo kan je het ook zien natuurlijk. Of je hebt teveel gedronkenquote:Op zondag 3 juli 2011 00:47 schreef marcodej het volgende:
Als je moet pissen tijdens het fietsen, heb je niet hard genoeg gefietst.
Als dát me ooit lukt tijdens het fietsen, dan blog ik er over.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:50 schreef scoloo het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zien natuurlijk. Of je hebt teveel gedronken
Heb ik best vaak gedaan. Je komt altijd wel mensen tegen die hetzelfde tempo rijden en waar je wel leuk een praatje mee kan maken. Ik had een paar meisjes op Hyves die ik van de elfstedentocht kendequote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:30 schreef nodisch18 het volgende:
Morgen de tankink challenge in mierlo (175km) op het programmazin in! heb met niemand afgesproken, maar zal vast wel ergens aansluiting vinden.
Rijden jullie wel is 'solo' zo'n tocht?
Dat ís Gesink...quote:Op zondag 3 juli 2011 11:02 schreef Tommeke het volgende:
Heeft iemand al opgemerkt dat FJD in de OP op Robert Gesink lijkt?
Die is zich aan het voorbereiden op de ploegentijdrit van vanmiddagquote:Op zondag 3 juli 2011 11:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat ís Gesink...
Waar is die FJD nou eigenlijk dan? Ik begin hem te missen
Zou kunnen, maar volgens mij zie ik hem hier al een maand of 3 niet meer. Of let ik niet meer op ofzo?quote:Op zondag 3 juli 2011 11:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Die is zich aan het voorbereiden op de ploegentijdrit van vanmiddag
Die staat tegenwoordig dagelijks op een plak op de noordzee met een vlieger erboven.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat ís Gesink...
Waar is die FJD nou eigenlijk dan? Ik begin hem te missen
Ik bel hem wel ff, dan wil ik z'n fiets wel.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:00 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Die staat tegenwoordig dagelijks op een plak op de noordzee met een vlieger erboven.
Heb eens gezocht, maar ik heb het idee dat het uberhaupt niet wordt gebroadcast. Ik kan er echt totaal niets over vinden.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:56 schreef snakeman123 het volgende:
Iemand die een stream heeft van het Giro Ditalia Internazionale Femminile? Giro voor vrouwen. Zou hem graag willen zien.
Vos gewonnen vandaagquote:Op zondag 3 juli 2011 14:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb eens gezocht, maar ik heb het idee dat het uberhaupt niet wordt gebroadcast. Ik kan er echt totaal niets over vinden.
Ja zat ik ook al op te kijken omdat ik daarvan ooit Route des Vergers al gedaan heb. Maar kon er niet echt goed uit opmaken welke heuvels precies genomen worden per route.quote:
Ik heb vorig jaar de Routes des Legendes gefietst. deze start en eindigt in Aywaille, van wara je heel gemakkelijk nog even de Redoute kunt meepikken. Welke heuvels precies in de route zitten weet ik niet, wel dat het landschap geweldig is!quote:Op zondag 3 juli 2011 18:11 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ja zat ik ook al op te kijken omdat ik daarvan ooit Route des Vergers al gedaan heb. Maar kon er niet echt goed uit opmaken welke heuvels precies genomen worden per route.
Hehe die had ik ook op het oog vanwege de Redoute natuurlijk.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:23 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar de Routes des Legendes gefietst. deze start en eindigt in Aywaille, van wara je heel gemakkelijk nog even de Redoute kunt meepikken. Welke heuvels precies in de route zitten weet ik niet, wel dat het landschap geweldig is!
Ik vond van wel. Toch aardig wat klimmen en het landschap is prachtig. En als je nog niet genoeg hebt kun je in de directe omgeving van de Redoute nog meer klimmetjes bijlussenquote:Op zondag 3 juli 2011 18:28 schreef Pritt het volgende:
[..]
Hehe die had ik ook op het oog vanwege de Redoute natuurlijk.Is het een leuke uitdagende route?
Hoe staat het nu met het dieet? Geen nieuwe updates meer sinds 0.8 netto gewichtsverlies?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:51 schreef Oksel het volgende:
Vandaag 140km gereden.. ging wel okay, ondanks geen koolhydratenWielen bevallen zeer goed.
Vochtverlies, dat telt nietquote:Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef Tommeke het volgende:
Ga gewoon een koers rijden!
Gisteravond woog ik 75 kilo, vanochtend 73
geen smaak dusquote:Op zondag 3 juli 2011 22:28 schreef Oksel het volgende:
Hier fietst trouwens de hele wereld op Sensa fietsen. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Goedkoop, en dan dure wielen / groep erin.
Inderdaad. Mee eens. En dat vind ik van nog een aantal merken. Gewoon saai, eentoning en 12 in een dozijn.quote:
Er staat vaak up en down op.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:56 schreef JohnDDD het volgende:
pff ben ik nou de enige hier die zijn derailleurwieltjes nooit op jusite manier teruggeplaatst krijgt??
ja upper en lower, maar die lower heeft ook nog een richtingpijltje...naja dat kan dan nog wel, maar dan krijg ik de twee omhullende ijzeren klepjes er niet meer goed op...wat een gedoequote:
hee, die reed ik ook. de 135, met de fiets van huis naar Driebergen en terug kwam ik uiteindelijk op 180 km. En inderdaad: redelijk slecht uitgepijld, dat krijg je als je heen en terug langs een weg gaat, verwarrende bordjes soms, of kilometers lang helemaal niks waardoor de twijfel toeslaat.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:37 schreef eentwee het volgende:
Vandaag ritje van DTC gereden. Typisch DTC weer alles, Italiaanse weg afdalen!!! Enige keren dat ik dat gedaan heb is met tochten van die vereniging. Uiteraard geen verzorging, tamelijk fantasieloze route en de stempel/pauzepunten waren hetzelfde, scheelt weer moeite. Nog even en ze hangen ook geen bordjes meer op
Ohja, de beentjes (lekker warm onder de beenstukken en hopelijk gevrijwaard van processierupsaanvallen) zijn klaar voor de fokrit, lekker doorgereden op de klimmetjes.
Die weet ik niet maar als je straks tour de feminin wil volgen kan dat via www.wiel-rent.nlquote:Op zondag 3 juli 2011 13:56 schreef snakeman123 het volgende:
Iemand die een stream heeft van het Giro Ditalia Internazionale Femminile? Giro voor vrouwen. Zou hem graag willen zien.
Hoe meet jij je vet dan zo snel met zo een weegschaal of een klemmetje?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:10 schreef Oksel het volgende:
Was trouwens netto 500 gram gewicht kwijt, maar bruto 800 gram VET. Dus op basis van gewicht / spier% en vet%.
Tour Feminin bestaat toch helemaal niet meer?quote:Op maandag 4 juli 2011 10:30 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Die weet ik niet maar als je straks tour de feminin wil volgen kan dat via www.wiel-rent.nl
Zo'n weegschaal met 1000 opties. Je moet je pik erin steken, dan meet hij alles. Weet niet hoe de vrouwenversie werkt. Volgens mij met een anal tube.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:31 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hoe meet jij je vet dan zo snel met zo een weegschaal of een klemmetje?
slecht geslapen?quote:Op maandag 4 juli 2011 11:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zo'n weegschaal met 1000 opties. Je moet je pik erin steken, dan meet hij alles. Weet niet hoe de vrouwenversie werkt. Volgens mij met een anal tube.
Jawel joh Krasna Lipa.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Tour Feminin bestaat toch helemaal niet meer?
Nou daar zit geen vet dus dat lijkt mij niet nodigquote:Op maandag 4 juli 2011 11:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zo'n weegschaal met 1000 opties. Je moet je pik erin steken, dan meet hij alles. Weet niet hoe de vrouwenversie werkt. Volgens mij met een anal tube.
Als je dat zaterdag maar uit je hoofd laatquote:
Ik leid dat af aan het feit dat ze allemaal met hun witte plastic tuinstoeltjes achter hun huis zitten in plaats van pontificaal aan de straat.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:36 schreef Oksel het volgende:
Hoe kan dat nou? Nette mensen in een volksbuurt..?
Ah. Dan neem ik zelf wel een krat mee om op te zitten, voor je deur..quote:Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik leid dat af aan het feit dat ze allemaal met hun witte plastic tuinstoeltjes achter hun huis zitten in plaats van pontificaal aan de straat.
Grolsch of HJ graag, kom ik erbij zittenquote:Op maandag 4 juli 2011 13:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah. Dan neem ik zelf wel een krat mee om op te zitten, voor je deur..
Zat net te twijfelen om ook naar de meet te komen maar laat nu maar zitten ...quote:Op maandag 4 juli 2011 13:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Grolsch of HJ graag, kom ik erbij zitten
ik heb zo het vage vermoeden dat jij veel te zwaar fietst.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:46 schreef hetsjhokleek het volgende:
Vanmiddag weer lekker 85 km in de zon gereden. Ondanks dat ik nog steeds verkouden ben ging het lekker. Vrijwel de hele tijd op buitenblad gezeten en 29.8 gemiddeld
Ligt eraan... Als je een double of compact hebt...quote:Op maandag 4 juli 2011 20:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
ik heb zo het vage vermoeden dat jij veel te zwaar fietst.
Denk dat dat er weinig toedoet in dit geval. Ook met een compact zou zijn gemiddelde dan echt wel hoger moeten zijn. Tenzij hij natuurlijk merkwaardige rondjes fietst waarbij het continue optrekken en remmen is.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ligt eraan... Als je een double of compact hebt...
quote:Op maandag 4 juli 2011 20:48 schreef Yankee het volgende:
ik heb zo het vage vermoeden dat jij veel te zwaar fietst.
Met 30 gemiddeld heb je al gauw een kruissnelheid van tegen de 35km/u? Dan is bijv. 53x19 of 52x18 niet superzwaar toch? Ik weet niet hoe je het aantal omwentelingen per minuut uitrekent bij een snelheid van 35km/u met een verzet van zeg 52x18.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:04 schreef Yankee het volgende:
Denk dat dat er weinig toedoet in dit geval. Ook met een compact zou zijn gemiddelde dan echt wel hoger moeten zijn. Tenzij hij natuurlijk merkwaardige rondjes fietst waarbij het continue optrekken en remmen is.
Hmmm, ik ging van mezelf uit. Tot iets van 38km/u fiets ik op de 39. Herinner me nu dat als ik met lui ga fietsen die een compact hebben, dat die rond de 33 km/u al op de grote plaat moeten.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
Met 30 gemiddeld heb je al gauw een kruissnelheid van tegen de 35km/u. Dan is bijv. 53x19 of 52x18 niet superzwaar? Ik weet niet hoe je het aantal omwentelingen per minuut uitrekent bij een snelheid van 35km/u met een verzet van zeg 52x18.
Ik zit ook rond de 37 á 38 als ik naar het buitenblad moet. Heb je hè, met die triples. Omaatjes zijn wequote:Op maandag 4 juli 2011 21:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hmmm, ik ging van mezelf uit. Tot iets van 38km/u fiets ik op de 39. Herinner me nu dat als ik met lui ga fietsen die een compact hebben, dat die rond de 33 km/u al op de grote plaat moeten.
Met een compact rijd je volgens mij in NL altijd met een scheve kettinglijn, tenzij je een 39 of 42 binnenblad extra hebt.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:10 schreef Yankee het volgende:
Hmmm, ik ging van mezelf uit. Tot iets van 38km/u fiets ik op de 39. Herinner me nu dat als ik met lui ga fietsen die een compact hebben, dat die rond de 33 km/u al op de grote plaat moeten.
Drie jaar geleden last van mijn knie gekregen doordat ik eigenlijk standaard op het buitenblad reed, daar heb ik geen zin meer in dus ik fiets nu veel meer op de lichtere versnellingenquote:Op maandag 4 juli 2011 21:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik zit ook rond de 37 á 38 als ik naar het buitenblad moet. Heb je hè, met die triples. Omaatjes zijn we
Heb een keer op één van de steilste heuveltjes in London 84 gehaaldquote:Op maandag 4 juli 2011 21:18 schreef Freddeh het volgende:
Ik rijd altijd op het middenblad. Tenzij ik dus kruissnelheden aan het halen ben van zo'n 37. Of als ik downhill ga uiteraard, wil nog steeds een keer de 70 aantikken. Maar daarna de 80. En daarna misschien de 90
Maar als je weet dat er niemand in de buurt is, en je weet hoe hard je de bochten nemen kan is het wel waanzinnig om te doen.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Heb een keer op één van de steilste heuveltjes in London 84 gehaaldMet gevaar voor eigen leven
Voortaan door iemand laten doen die er wel verstand van heeftquote:Op maandag 4 juli 2011 21:21 schreef JohnDDD het volgende:
ben een nieuwe ketting aan het monteren, maar mijn kettingpons zit totaal vast. nog tips? hij zit al op de ketting om er een stukje af te halen maar ik krijg hem niet meer voor of achteruit![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |