Als ik het koud heb ga ik harder fietsen om warm te wordenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:47 schreef Yankee het volgende:
15 graden + veel wind = in ieder geval kniestukken + lange mouwen. Ik heb het liever wat te warm dan te koud
Ik niet, ik probeer me gewoon aan mijn trainingsdoel te houden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik het koud heb ga ik harder fietsen om warm te worden
Ik fiets absoluut niet met een trainingsdoel eigenlijk. Ik stap op en rij zsm een rondje.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik niet, ik probeer me gewoon aan mijn trainingsdoel te houden.
Paar weken terug nog reed ik met korte broek en mouwen (en mouwloos ondershirt) in de regen met +- 15 °C.. Ik had het niet uitzonderlijk warm ofzo, maar zeker ook niet koud.. Ligt gewoon 100% aan de persoon.. Ik kan ook in de winter op mn blote voeten en mn tshirtje aan naar buiten stappen, dan heb ik ook nergens last van terwijl mn vriendin helemaal ingepakt zit en nog staat te klappertanden..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:40 schreef eentwee het volgende:
Mijn ervaring is dat iedereen die redelijk veel fietst zich warm kleedt.Die malloten in korte broeken als het vriest zijn altijd gelegenheidsfietsers.
Nu heb ik spek genoeg om mij warm te houden en ik wil mij zeker niet gelijkstellen aan wedstrijdrijders maar 't was nu gewoon te koud voor knieen en spieren, 15g in het buitengebied en een stevige wind. Normaal voel ik mijn benen echt nooit na twee uur fietsen en nu was eea stijf. Herinnert me eraan dat er nog kniestukken ontbreken in de garderobe. Excuses niet nodig hoor, dit heeft niks met mijn gezondheidsproblemen te maken
Ik ben op de fiets gewoon een redelijke koukleum. Anderzijds denk ik niet dat er veel in dit topic gefietst hebben in de sneeuw bij -5 afgelopen winter. Maw het draait allemaal om de juiste kleding.
Dan kunnen wij elkaar een hand schudden. Tijdens toernooi kamperen we vaak. En waar ik genoeg heb aan een boxershort en een slaapzak zijn er ook mensen die met sokken, lange broek, warmteshirt, trui en 2 slaapzakken+fleeceshirt liggen te slapen en het nog koud hebbenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:59 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Paar weken terug nog reed ik met korte broek en mouwen (en mouwloos ondershirt) in de regen met +- 15 °C.. Ik had het niet uitzonderlijk warm ofzo, maar zeker ook niet koud.. Ligt gewoon 100% aan de persoon.. Ik kan ook in de winter op mn blote voeten en mn tshirtje aan naar buiten stappen, dan heb ik ook nergens last van terwijl mn vriendin helemaal ingepakt zit en nog staat te klappertanden..
Overigens is dat niet iets wat ik regelmatig doe hoor, ik noem het alleen maar even
M'n vriendin kruipt altijd graag tegen me aan omdat ze het zo koud heeft, en dan het liefst tot dr neus onder het dekbed... Ik ga dan langzaam dood van de hitte..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan kunnen wij elkaar een hand schudden. Tijdens toernooi kamperen we vaak. En waar ik genoeg heb aan een boxershort en een slaapzak zijn er ook mensen die met sokken, lange broek, warmteshirt, trui en 2 slaapzakken+fleeceshirt liggen te slapen en het nog koud hebben
En dan een dik luchtbed meenemen. Dat voert zoveel warmte af
een luchtbed zorgt ervoor dat je van de grond ligt en dat er een luchtlaagje tussen de grond en jouw lichaam zit. In theorie moet een luchtbed dus warmer zijn, omdat koud vanuit de grond omhoog trekt en het door de isolatie (stilstaande lucht in het luchtbed) niet bij je slaapzak kan komen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan kunnen wij elkaar een hand schudden. Tijdens toernooi kamperen we vaak. En waar ik genoeg heb aan een boxershort en een slaapzak zijn er ook mensen die met sokken, lange broek, warmteshirt, trui en 2 slaapzakken+fleeceshirt liggen te slapen en het nog koud hebben
En dan een dik luchtbed meenemen. Dat voert zoveel warmte af
Ik heb een matje, zo'n selfinflatable. Zo'n dik luchtbed trekt alle warmte uit je, terwijl een dun matje isoleert. Maarja, dan lever je in op comfort. Volgens hun. Zo'n dik luchtbed ligt imo voor geen meter.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:09 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
een luchtbed zorgt ervoor dat je van de grond ligt en dat er een luchtlaagje tussen de grond en jouw lichaam zit. In theorie moet een luchtbed dus warmer zijn, omdat koud vanuit de grond omhoog trekt en het door de isolatie (stilstaande lucht in het luchtbed) niet bij je slaapzak kan komen.
Zonder kleding in de slaapzak is ook warmer dan met kleding geloof ik. Heeft iets met lichaamswarmte te maken die in de zak blijft hangen.
tot zover de survivaltips. Ik weet niet zeker of ze kloppen, maar misschien ook iets met een klok en een klepel
zo'n matje heb ik ook. Gebruik het alleen bij meerdaagse evenementen waar ik weet dat ik na een feestje mijn tent in moet rollen. Nuchter kan ik er niet op slapenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een matje, zo'n selfinflatable. Zo'n dik luchtbed trekt alle warmte uit je, terwijl een dun matje isoleert. Maarja, dan lever je in op comfort. Volgens hun. Zo'n dik luchtbed ligt imo voor geen meter.
heb ik wel eens een keer gedaan. Je komt van vanzelf een groepje tegen dat een beetje een lekker tempo fietst. veel plezier iig.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:30 schreef nodisch18 het volgende:
Morgen de tankink challenge in mierlo (175km) op het programmazin in! heb met niemand afgesproken, maar zal vast wel ergens aansluiting vinden.
Rijden jullie wel is 'solo' zo'n tocht?
Zo kan je het ook zien natuurlijk. Of je hebt teveel gedronkenquote:Op zondag 3 juli 2011 00:47 schreef marcodej het volgende:
Als je moet pissen tijdens het fietsen, heb je niet hard genoeg gefietst.
Als dát me ooit lukt tijdens het fietsen, dan blog ik er over.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:50 schreef scoloo het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zien natuurlijk. Of je hebt teveel gedronken
Heb ik best vaak gedaan. Je komt altijd wel mensen tegen die hetzelfde tempo rijden en waar je wel leuk een praatje mee kan maken. Ik had een paar meisjes op Hyves die ik van de elfstedentocht kendequote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:30 schreef nodisch18 het volgende:
Morgen de tankink challenge in mierlo (175km) op het programmazin in! heb met niemand afgesproken, maar zal vast wel ergens aansluiting vinden.
Rijden jullie wel is 'solo' zo'n tocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |