Nee hoor, een goede deal met de gemeente, de gemeente heeft hier baat bij, PSV ook, dat heet zaken doenquote:
Ja precies. Zonder die steun waren die transfers er niet geweest.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat PSV de gemeente heeft kunnen overtuigen van een superdeal? Wat jij wil.
Dat PSV de enige club was die nog nooit overheidssteun heeft genoten was idd competitievervalsing. Je kan dus tevreden zijn.quote:
Moet je maar een eigen stadion hebben met een lap grond eronder. Heb je wat achter de hand voor als het een keer nodig is, gelukkig voelt de gemeente wat voor 3 ton per jaar en gaan ze akkoord.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja precies. Zonder die steun waren die transfers er niet geweest.
Dan waren de directe tegenstanders uit Utrecht en Rotterdam sterker geweest.
De overheid heeft betaald om de tegenstander zwakker te maken.
In het voetbal zijn er geen zekerhedenquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoop je. Dat zijn allemaal geen zekerheden. Het is echt het laatste waar ik mijn zuurverdiende centen in zou 'investeren', in voetballers...
Gelukkig voor Eindhoven ja. Of voor PSV vooral.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Moet je maar een eigen stadion hebben met een lap grond eronder. Heb je wat achter de hand voor als het een keer nodig is, gelukkig voelt de gemeente wat voor 3 ton per jaar en gaan ze akkoord.
Ik hoop Engelaar.. te veel salaris en voegt niks toe, Bakkal zal me niet verbazen en Toivonen zou belangstelling voor kunnen komen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:37 schreef jpg97 het volgende:
Daar begint het al....
OT:
Zouden er nu nog spelers vertrekken? ( Bakkal, Toivonen? )
Daar heeft de gemeente geen voordeel bijquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Gelukkig voor Eindhoven ja. Of voor PSV vooral.
Maar de wereld is wat groter. Als Ajax 100 miljoen krijgt van de gemeente lach ik ook de ballen uit mijn broek. Maar erg eerlijk zal ik het niet vinden hoor. Wel lekker.
Wat een realistisch wereldbeeld heb jij, super.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar de wereld is wat groter. Als Ajax 100 miljoen krijgt van de gemeente lach ik ook de ballen uit mijn broek. Maar erg eerlijk zal ik het niet vinden hoor. Wel lekker.
Het is wel zo inderdaad. In Amsterdam werd de Arena gebouwd met het geld van de belastingbetaler. Als dat niet gebeurd was speelde Ajax nu niet in een stadion met een dergelijke capaciteit.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Moet je maar een eigen stadion hebben met een lap grond eronder. Heb je wat achter de hand voor als het een keer nodig is, gelukkig voelt de gemeente wat voor 3 ton per jaar en gaan ze akkoord.
Met het grote verschil dat die de dag erna niet weer 50% van dat bedrag uitgaven aan transfers.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Geo3kant het volgende:
Andere clubs hebben ook de grond onder het stadion verkocht.. sommige zelfs inclusief stadion, ga daar ook ff tegen protesteren..oh wacht dat is niet interessant genoeg want die clubs vormen geen bedreiging?
Engelaar zou ik sowieso wegdoen, want het lijkt me duidelijk dat Strootman ook bij Psv de dienst gaat uitmaken op het middenveld. Met een beetje geluk vang je nu nog wat centen voor Engelaar.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Ik hoop Engelaar.. te veel salaris en voegt niks toe, Bakkal zal me niet verbazen en Toivonen zou belangstelling voor kunnen komen.
Dus alle 3 zouden weg kunnen wss.
Ik weet het. Nu jij nog.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een realistisch wereldbeeld heb jij, super.
Eindhoven 3 ton per jaar. PSV gered van een seizoen of 5 Feyenoord stijl.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou het een goede deal zijn ja, maar over hoeveel jaar moet het terugbetaald zijn ? 40 ?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:36 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Nee hoor, een goede deal met de gemeente, de gemeente heeft hier baat bij, PSV ook, dat heet zaken doen
Het stadion is niet van Ajax. Die huren gewoon een pandje om hun wedstrijden in te spelen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is wel zo inderdaad. In Amsterdam werd de Arena gebouwd met het geld van de belastingbetaler. Als dat niet gebeurd was speelde Ajax nu niet in een stadion met een dergelijke capaciteit.
De ironie is dat ze daar misschien nog niet eens slechter van zouden zijn geworden
Er was toch ook geen 80miljoen schuld ofwel dan? Tussen de 17.5 en 30 miljoen schuld dacht ik, dat kon dus gedicht worden met de VERKOOP van het grond met de deal/constructie met de gemeente waar de gemeente 12 tot 14 miljoen winst op maakt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Met het grote verschil dat die de dag erna niet weer 50% van dat bedrag uitgaven aan transfers.
Als PSV op het randje had gestaan en dit naar de schulden was gegaan had je mij in elk geval niet gehoord.
Je blijft weer hangen in je kleine wereldje.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eindhoven 3 ton per jaar. PSV gered van een seizoen of 5 Feyenoord stijl.
Hadden we allemaal maar een Tiny Sanders als directeur, hč knul?
Jij denkt dat de gemeente meebetaald aan transfers. Je hebt je dus niet ingelezen en begrijpt de deal niet. Dan moet je ook niet praten, want je snapt het niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je blijft weer hangen in je kleine wereldje.
Gelukkig geef je zelf al meerdere malen toe dat het puur is gedaan voor het sportieve resultaat en niet om de club te redden.
Hoe noemen we dat ook alweer....?
Dat noemen we een slimme investering van de gemeenten en PSV heeft goede vrienden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je blijft weer hangen in je kleine wereldje.
Gelukkig geef je zelf al meerdere malen toe dat het puur is gedaan voor het sportieve resultaat en niet om de club te redden.
Hoe noemen we dat ook alweer....?
welke winst? Je bedoelt dat lappie grond dat geen enkele andere besteding heeft dan een voetbal club (meest onzekere business die er is) dat tenminste 50% overpriced is?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:41 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Er was toch ook geen 80miljoen schuld ofwel dan? Tussen de 17.5 en 30 miljoen schuld dacht ik, dat kon dus gedicht worden met de VERKOOP van het grond met de deal/constructie met de gemeente waar de gemeente 12 tot 14 miljoen winst op maakt.
Dus... dan blijft er 50 miljoen over uit bezuinigingen, transfers, leningen van Philips/ondernemers .e.d en DAT geld gaat naar spelers..
Zal ik het bold maken dat je het beter kunt lezen?
CL is geen voorwaarde meer eens in de zoveel jaar in het toekomstplan, wat eerst wel zo was ja.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou het een goede deal zijn ja, maar over hoeveel jaar moet het terugbetaald zijn ? 40 ?
Er kan zo ontzettend veel gebeuren tot die tijd...
Kijk hoe het bij ons is gegaan, de gemeente leende bij een bank 25 miljoen euro en leende dat weer uit aan bouwbedrijf Midreth om stadion Galgenwaard over te nemen zodat de club door kon gaan, dit zou ook volledig worden afbetaald dmv een huursom voor het stadion, inclusief rente.
Maar Midreth is inmiddels failliet, en de gemeente kan zo goed als zeker naar zijn geld fluiten...
Die krijgen hooguit een gedeelte van dat geld terug als een Van Seumeren bv. het stadion zou kopen.
Dit soort scenario's kunnen ook in Eindhoven gebeuren, wat als Strootman volgende week zijn kniebanden afscheurt ? Wat als de gemeente failliet gaat ? Of 1 van die investeerders ? Wat als er de komende jaren geen CL wordt gehaald ?
Allemaal factoren die de 'werelddeal' kunnen beinvloeden.
De winst van 2,1 miljoen kopen, voor 2,4 miljoen verkopen aan PSV en dus 3 ton winst maken. Die winst.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:43 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
welke winst? Je bedoelt dat lappie grond dat geen enkele andere besteding heeft dan een voetbal club (meest onzekere business die er is) dat tenminste 50% overpriced is?
PSV betaald 2,4 miljoen aan de gemeenten om het te huren, het kost ze 2,1 per jaar (de gemeente) dus 3 ton per jaar winst x40 jaar.. = 12 miljoen winst voor de gemeente.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:43 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
welke winst? Je bedoelt dat lappie grond dat geen enkele andere besteding heeft dan een voetbal club (meest onzekere business die er is) dat tenminste 50% overpriced is?
Dus had Ajax er niet gespeeld als de belastingbetaler de rekening niet had betaald. Precies mijn punt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het stadion is niet van Ajax. Die huren gewoon een pandje om hun wedstrijden in te spelen.
Bovendien is de gemeente daarna eigendom ipv PSV.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
PSV betaald 2,4 miljoen aan de gemeenten om het te huren, het kost ze 2,1 per jaar (de gemeente) dus 3 ton per jaar winst x40 jaar.. = 12 miljoen winst voor de gemeente.
Dat leek me duidelijk uit de capslock KOPEN van de grond VERKOCHT e.d. maar hij begrijpt wel meer niet.. dus goed dat je het nog een keer duidelijk maakt voor hemquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:45 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Bovendien is de gemeente daarna eigendom ipv PSV.
En wat als PSV over een jaar of 3-4 ineens niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen ?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
PSV betaald 2,4 miljoen aan de gemeenten om het te huren, het kost ze 2,1 per jaar (de gemeente) dus 3 ton per jaar winst x40 jaar.. = 12 miljoen winst voor de gemeente.
Daar heeft de gemeente uitgebreid over nagedacht en is tot de conclusie gekomen dat deze koop het risico waard isquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En wat als PSV over een jaar of 3-4 ineens niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen ?
Omdat er dan weer een tekort is van weet-ik-hoeveel ?
Dan kan de gemeente waarschijnlijk zeggen pak je stadion en spulletjes maar en rot op van mijn grond. En nu zeg jij maar dat gebeurd toch niet.. tja. Je vraagt wat er kan gebeuren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En wat als PSV over een jaar of 3-4 ineens niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen ?
Dan kloppen ze aan bij de gemeente om te vragen of het ook ietsje minder mag zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat is dus nagenoeg onmogelijk, omdat ze op 't moment van spreken uit de schulden zijn en de enige schuldeiser de gemeente is die jaarlijks 2,4 miljoen wil zien.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dan wordt de club wéér gered. Net zoals dat overal in Nederland gebeurtquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat is een beproefde strategie ja, Willem 2 heeft hem nog geen jaar geleden gebruikt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan kloppen ze aan bij de gemeente om te vragen of het ook ietsje minder mag zijn natuurlijk.
Ik ben in principe van mening dat het niet tot de taken van de overheid behoort om miljoenenbedrijven overeind te houden of verkapte steun te verstrekken. Of het wel of niet een goede deal is laat ik dan nog buiten beschouwing.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:49 schreef Geo3kant het volgende:
Het grappige is waar jullie om zeuren is het verschil tussen je gevoel en wat de wet zegt.. Voor je gevoel zeg je het is niet eerlijk, maar PSV mag gewoon de grond e.d. verkopen en leningen afsluiten met Philips e.d.
Daarnaast heeft de helft hier nog niet half een idee van hoe het echt zit en horen ze gemeente, geld, transfers..
Daar zit wel degelijk een verschil in. Ajax zat ook helemaal niet in de schulden in die periode. Verre van zelfs (en nog steeds niet). Anders had Ajax nog eigen stadion kunnen uitbreiden. Nu wilde x investeerders een stadion bouwen en wilde Ajax wel huren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus had Ajax er niet gespeeld als de belastingbetaler de rekening niet had betaald. Precies mijn punt.
Er is natuurlijk weinig verschil tussen de gemeente je stadion laten bouwen en het dan huren of eerst je eigen stadion bouwen, het verkopen aan de gemeente en het dan huren. Allebei gewoon verkapte overheidssteun.
Dat kan en mag jij vindenquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben in principe van mening dat het niet tot de taken van de overheid behoort om miljoenenbedrijven overeind te houden of verkapte steun te verstrekken. Of het wel of niet een goede deal is laat ik dan nog buiten beschouwing.
Ohja? Riep je dat ook toen er door één of andere bacterie alle paprikatelers, komkommertelers etc. 100% werden gesubsidieerd? Dan moet de overheid ook maar zeggen dat al dan niet miljoenenbedrijven het zelf maar op moeten lossen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben in principe van mening dat het niet tot de taken van de overheid behoort om miljoenenbedrijven overeind te houden of verkapte steun te verstrekken. Of het wel of niet een goede deal is laat ik dan nog buiten beschouwing.
Ik ook, toch hangt het hele bedrijfsleven aan elkaar van de speciale regelingen, subsidies, kortingen en weet ik niet wat. En dan doel ik nog niet eens op het overeind houden van de banken. Het is gewoon de normaalste zaak van de wereld, maar als het in Eindhoven gebeurt is het blijkbaar heel erg en oneerlijkquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar daar hadden we het per definitie over zelfs nog andere situaties. Het is niet zo dat zonder deze steun van de gemeente PSV per direct failliet was geweest.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Dat kan en mag jij vindende gemeente/overheid denkt daar blijkbaar anders over zoals al vaker is gebleken in de geschiedenis van het voetbal.
Omdat een stel malloten er de afgelopen tien jaar in de top er een puinzooi van hebben gemaakt hoef ik niet tien jaar als Feyenoord te spelen. Ben blij dat de gemeente er ook zo over denkt en die ontvangen de aankomende 40 jaar mooi 3 ton per jaar.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar ik begon ook al met: Dit was gewoon veel te veel en veel te vroeg.
Het water stond nog niet aan de lippen van de club. Natuurlijk werd het een beetje zwaar om te lopen maar dat hebben ze zelf gedaan. Billen branden en blaren zitten.
Stomme stomme beslissing van de gemeente.
1) Inflatie erbij, winst gehalveerd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Bedankt voor deze onmogelijke casus. Slaat echt als een tang op een varkenquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:56 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
1) Inflatie erbij, winst gehalveerd.
2) Psv weer in de problemen, geen CL, weer verlies. Kunnen schulden niet betalen, weer gejank bij de gemeente. Wat dan? Denk jij dat ze structureel winst maken? Doet geen 1 club.
3) Gemeente eigenaar van een lap grond die "ineens en geheel onvoorzien GEEN 50 mln euro waard is", en waar je niets meekan, tenzij je dat lelijke stadion sloopt.
(Overigens, op assets (grond) die minder waard zijn dan waarvoor gekocht, moet je afschrijven op de balans, en dat komt vroeger of later terug in de W&V rekening van eindhoven. Nu, over n jaar of over 10 jaar, maar t komt er. Betekent gewoon minder geld voor ehv om uit te geven aan andere projecten.)
= gemeente steun.
Dank.
(bijna geen enkele bank of investeringsclub wil z'n handen nog branden aan vastgoed want er wordt geen winst meer gemaakt, de gemeente psv kan het uiteraard beter...)
Dus willen jullie nog iets uitleggen dan?
er is teminste 1 rapport van 1 vastgoed hoogleraar die vindt dat jullie grond veel te duur is verkocht.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bedankt voor deze onmogelijke casus. Slaat echt als een tang op een varken
Ik zou niet weten wie of wat interesse zou hebben in Engelaar...quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Engelaar zou ik sowieso wegdoen, want het lijkt me duidelijk dat Strootman ook bij Psv de dienst gaat uitmaken op het middenveld. Met een beetje geluk vang je nu nog wat centen voor Engelaar.
Dat klopt, die hoogleraard van de UvT. Die het daarna weer doorgespeeld heeft aan 3 collega economen die alledrie wél overtuigd waren van het plan en waardoor er afgelopen maandag al in de kranten stond dat het CDA en D66 overtuigd waren om voor deze deal te stemmen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:59 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
er is teminste 1 rapport van 1 vastgoed hoogleraar die vindt dat jullie grond veel te duur is verkocht.
Daarnaast moet je niet doen alsof er clubs zijn die jaar in jaar uit winst maken, en of gemeente raadsleden verder kijken dan de volgende verkiezings termijn.
Kom maar met tegen argumenten, of als je het niet snapt, gewoon aangeven.
klopt. Wat mij irriteert is dat jullie doen alsof het allemaal 100 legitiem is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:58 schreef Geo3kant het volgende:
Ik stop met deze discussie, ieder zijn mening, of je het nu leuk vind of niet het is toch al gebeurd, of het nu juist is moet de toekomst uit wijzen.. maar het is al gebeurd.
Dit verandert allemaal niks aan het feit dat het wel degelijk gelopen is zoals ik beschrijf en dat Ajax gewoon nog in de Meer had gespeeld.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Daar zit wel degelijk een verschil in. Ajax zat ook helemaal niet in de schulden in die periode. Verre van zelfs (en nog steeds niet). Anders had Ajax nog eigen stadion kunnen uitbreiden. Nu wilde x investeerders een stadion bouwen en wilde Ajax wel huren.
Tsja, de begroting ligt volgens mij rond de 60 miljoen? Houdt eigenlijk nog steeds in dat je de komende 5 jaar structureel CL-voetbal moet gaan spelen om het op dat niveau te houden. Speculeren hoe dat loopt natuurlijk, maar stel dat pak 'em beet Ajax de komende 5 jaar kampioen wordt zit je alsnog met een enorm probleem, me dunkt. En het is niet zo dat een Driesje Mertens, Strootman en Wijnaldum je ook maar enige garantie geven. Goed beleid geeft je hoogstens een grotere kans op het behalen van je doelstellingen. En echt goed beleid, behalve je hand ophouden, heb ik nog niet kunnen ontdekken tot nu toe.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat een stel malloten er de afgelopen tien jaar in de top er een puinzooi van hebben gemaakt hoef ik niet tien jaar als Feyenoord te spelen. Ben blij dat de gemeente er ook zo over denkt en die ontvangen de aankomende 40 jaar mooi 3 ton per jaar.
Dat is een mening. Dat doet niets af aan het feit van deze deal. Begrotingen moeten worden gemaakt en voor een club als PSV zijn kampioensambities ook altijd aanwezig geweest. Maar dat zegt niets over deze deal. Hij is goed voor PSV en volgens de gemeenteraad voor Eindhoven dus het zou raar zijn als de deal níet was doorgegaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, de begroting ligt volgens mij rond de 60 miljoen? Houdt eigenlijk nog steeds in dat je de komende 5 jaar structureel CL-voetbal moet gaan spelen om het op dat niveau te houden. Speculeren hoe dat loopt natuurlijk, maar stel dat pak 'em beet Ajax de komende 5 jaar kampioen wordt zit je alsnog met een enorm probleem, me dunkt. En het is niet zo dat een Driesje Mertens, Strootman en Wijnaldum je ook maar enige garantie geven. Goed beleid geeft je hoogstens een grotere kans op het behalen van je doelstellingen. En echt goed beleid, behalve je hand ophouden, heb ik nog niet kunnen ontdekken tot nu toe.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik moet ook nog zien of PSV nu de komende jaren wél in de zwarte cijfers blijft. Eerlijk gezegd geloof ik er geen reet vanquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, de begroting ligt volgens mij rond de 60 miljoen? Houdt eigenlijk nog steeds in dat je de komende 5 jaar structureel CL-voetbal moet gaan spelen om het op dat niveau te houden. Speculeren hoe dat loopt natuurlijk, maar stel dat pak 'em beet Ajax de komende 5 jaar kampioen wordt zit je alsnog met een enorm probleem, me dunkt. En het is niet zo dat een Driesje Mertens, Strootman en Wijnaldum je ook maar enige garantie geven. Goed beleid geeft je hoogstens een grotere kans op het behalen van je doelstellingen. En echt goed beleid, behalve je hand ophouden, heb ik nog niet kunnen ontdekken tot nu toe.
Die deal is alleen niks waard als je over een x-aantal jaren weer in hetzelfde schuitje zit omdat je meer uitgeeft dan wat er binnenkomt. Dat is toch niet zo moeilijk verder?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is een mening. Dat doet niets af aan het feit van deze deal. Begrotingen moeten worden gemaakt en voor een club als PSV zijn kampioensambities ook altijd aanwezig geweest. Maar dat zegt niets over deze deal. Hij is goed voor PSV en volgens de gemeenteraad voor Eindhoven dus het zou raar zijn als de deal níet was doorgegaan.
Afgunst. Ik snap die Feyenoorders ook echt wel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:06 schreef Geo3kant het volgende:
Laten we nu niet schijnheilig gaan doen, elke club had deze deal gewild en gemaakt en de supporters van die betreffende club zouden dan hartstikke blij zijn dus wat doen we met zijn allen hypocriet?
Het énorme verschil zit hem in het structureel blijven uitgeven om kampioen te worden terwijl er een enorm gat aan schulden naast je ligt. Dat enorme gat aan schulden is nu tot de rand toe dichtgegooid door de gemeente, en dus kan PSV rustig doorgaan met het kopen van spelers om die kampioensambities waar te maken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Die deal is alleen niks waard als je over een x-aantal jaren weer in hetzelfde schuitje zit omdat je meer uitgeeft dan wat er binnenkomt. Dat is toch niet zo moeilijk verder?
Mwah, ik heb liever dat mijn club er op eigen kracht uitkomt dan dat er verkapte staatssteun voor nodig is. Daar zou ik iig veel trotser op zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:06 schreef Geo3kant het volgende:
Laten we nu niet schijnheilig gaan doen, elke club had deze deal gewild en gemaakt en de supporters van die betreffende club zouden dan hartstikke blij zijn dus wat doen we met zijn allen hypocriet?
Schulden zijn ook net zo makkelijk weer opgebouwd als je je ambities niet waarmaakt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het énorme verschil zit hem in het structureel blijven uitgeven om kampioen te worden terwijl er een enorm gat aan schulden naast je ligt. Dat enorme gat aan schulden is nu tot de rand toe dichtgegooid door de gemeente, en dus kan PSV rustig doorgaan met het kopen van spelers om die kampioensambities waar te maken.
Weet niet voor welke club je bent, maar 'er zelf uitkomen' is dan ook zonder leningen of investeringen van bedrijven? Of vind je het puur als het naampje overheid/gemeente er aan vast hangt?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, ik heb liever dat mijn club er op eigen kracht uitkomt dan dat er verkapte staatssteun voor nodig is. Daar zou ik iig veel trotser op zijn.
Zoals aangegeven, ik ben sowieso principieel tegen dit soort reddingsacties.
haha, nice try.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat klopt, die hoogleraard van de UvT. Die het daarna weer doorgespeeld heeft aan 3 collega economen die alledrie wél overtuigd waren van het plan en waardoor er afgelopen maandag al in de kranten stond dat het CDA en D66 overtuigd waren om voor deze deal te stemmen.
Nog meer halve waarheden die je wilt verkondigen?
En dus koopt men Mertens, Strootman en Wijnaldum met een dichte kuil van schulden om die ambities waar te maken. En laten we eerlijk zijn; met een goeie spits een een fijne verdediger is PSV samen met Ajax kampioenskandidaat nummero uno, dit seizoen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Schulden zijn ook net zo makkelijk weer opgebouwd als je je ambities niet waarmaakt.
Eerst zien dan geloven, en de fans moeten ook maar eens beter achter de club gaan staan ipv fluiten zoals laatste seizoen.. ook al zit het tegen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dus koopt men Mertens, Strootman en Wijnaldum met een dichte kuil van schulden om die ambities waar te maken. En laten we eerlijk zijn; met een goeie spits een een fijne verdediger is PSV samen met Ajax kampioenskandidaat nummero uno, dit seizoen.
Toch knap dat ze dan die onafhankelijke Tilburgse hoogleraar hebben weten te overtuigen. Je ziet spoken, pik.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:10 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
haha, nice try.
Een oud burgermeester van lampie stad en 1 boef (homme ING) wiens bedrijf nu al aan het staatsinfuus hangt, en nog een bulk vastgoed op z'n balans heeft staan voor prijzen pre 2008, die zo hard afgewaardeerd moeten worden dat ze praktisch failliet zijn of weer terug aan t infuus moeten. Nogal wiedes dat ze voorstemmen.
Sorry, liever onafhankeljike betrouwbare bronnen.
Ja, natuurlijk. Dat gaf ik toch ook al aan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:10 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Weet niet voor welke club je bent, maar 'er zelf uitkomen' is dan ook zonder leningen of investeringen van bedrijven? Of vind je het puur als het naampje overheid/gemeente er aan vast hangt?
quote:PSV wil Mertens en Strootman na het weekend presenteren
Woensdag, 29 juni 2011 om 17:08
Dries Mertens en Kevin Strootman zullen naar verwachting aankomende maandag hun handtekening zetten onder contracten bij PSV. De Eindhovenaren bereikten dinsdag een akkoord met FC Utrecht over een transfersom voor het duo en Mertens is een dag later medisch gekeurd. Strootman ondergaat de medische tests vermoedelijk op zondag.
Wanneer beide talenten zonder problemen door de keuring komen, zullen zij op maandag langdurige contracten ondertekenen, weet Omroep Brabant. Mertens tekent vermoedelijk voor vier of vijf jaar en zei dat hij verwacht dat de transfer niet meer af zal ketsen: “Super mooi. Spelen voor het kampioenschap is het mooiste wat er is”, reageerde hij.
Naast Strootman en Mertens kan PSV aankomende maandag wellicht ook Georginio Wijnaldum presenteren als nieuwe aanwinst. Technisch directeur Martin van Geel van Feyenoord liet weten dat de deal nog niet is afgerond, maar het heeft er alle schijn van dat dit wel snel gaat gebeuren. PSV betaalt ongeveer vijf miljoen euro voor Wijnaldum.
De bankwereld is blij dat jij niet verantwoordelijk bentquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Dat gaf ik toch ook al aan.
(Decentrale) overheden zijn er niet voor om bedrijven te sponsoren die door wanbeleid niet meer in de top van de markt kunnen meespelen. Hooguit om grote maatschappelijke bedrijven te redden van definitieve ondergang, maar daar was hier geen sprake van.
Ambities is altijd eerst zien, dan geloven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:12 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven, en de fans moeten ook maar eens beter achter de club gaan staan ipv fluiten zoals laatste seizoen.. ook al zit het tegen.
De bankwereld is gered van de ondergang, nogmaals...compleet ander verhaal.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:13 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
De bankwereld is blij dat jij niet verantwoordelijk bent
overtuigen? gewoon 2 pos tegen 1 neg?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toch knap dat ze dan die onafhankelijke Tilburgse hoogleraar hebben weten te overtuigen. Je ziet spoken, pik.
Ja, dag. Als je nu ook nog uitkomsten gaat verzinnen, ben ik klaar. Daarnaast. 1 econoom en 3 economen is samen 4 man. Hoe kom je dan tot de uitslag 2 po en 1 neg.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:14 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
overtuigen? gewoon 2 pos tegen 1 neg?
Nee. De banken zijn door jarenlang wanbeleid en te veel risico's nemen in zwaar weer gekomen en om te voorkomen dat het nog erger werd is besloten ze met belastinggeld te helpen. Precies wat er met PSV is gebeurd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:14 schreef Caland het volgende:
[..]
De bankwereld is gered van de ondergang, nogmaals...compleet ander verhaal.
Dit dus.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee. De banken zijn door jarenlang wanbeleid en te veel risico's nemen in zwaar weer gekomen en om te voorkomen dat het nog erger werd is besloten ze met belastinggeld te helpen. Precies wat er met PSV is gebeurd.
Dat de gevolgen van een instortende bankenwereld groter zou zijn geweest dan een instortend PSV klopt. Maar het principe is pre-cies hetzelfde.
Daar gaat het toch om? Leg de (zelfs wereldwijde) gevolgen van instortende banken eens af tegen de gevolgen van PSV die een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen. Mijn god zeg, over een plaat voor de kop gesproken. Wat zeg ik, een hele bunker.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee. De banken zijn door jarenlang wanbeleid en te veel risico's nemen in zwaar weer gekomen en om te voorkomen dat het nog erger werd is besloten ze met belastinggeld te helpen. Precies wat er met PSV is gebeurd.
Dat de gevolgen van een instortende bankenwereld groter zouden zijn geweest dan een instortend PSV klopt. Maar het principe is pre-cies hetzelfde.
Eerst is het belachelijk dat een club gedoemd tot het lot van Feyenoord door o.a. de gemeente wordt geholpen. Daarna is het weer belachelijk dat een club die "een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen" geholpen wordt. Het schommelt nogal, hč? Zolang er maar stomme PSV en stomme gemeente kan worden geroepen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar gaat het toch om? Leg de (zelfs wereldwijde) gevolgen van instortende banken eens af tegen de gevolgen van PSV die een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen. Mijn god zeg, over een plaat voor de kop gesproken. Wat zeg ik, een hele bunker.
De EU is ook beter af zonder Griekenland, wat is er erg aan een EU met 1 land minder? Zelfde principe maar het belang is voor jouw niet graag genoeg in PSV.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar gaat het toch om? Leg de (zelfs wereldwijde) gevolgen van instortende banken eens af tegen de gevolgen van PSV die een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen. Mijn god zeg, over een plaat voor de kop gesproken. Wat zeg ik, een hele bunker.
Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren. De deal ansich is gewoon prima imo.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eerst is het belachelijk dat een club gedoemd tot het lot van Feyenoord door o.a. de gemeente wordt geholpen. Daarna is het weer belachelijk dat een club die "een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen" geholpen wordt. Het schommelt nogal, hč? Zolang er maar stomme PSV en stomme gemeente kan worden geroepen.
Jij gaat voor het meest domme argument van de dag-award? Ik snap trouwens je laatste zin niet eens, Nederlands?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
De EU is ook beter af zonder Griekenland, wat is er erg aan een EU met 1 land minder? Zelfde principe maar het belang is voor jouw niet graag genoeg in PSV.
Graag = groot, belang is niet groot genoeg.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren.
[..]
Jij gaat voor het meest domme argument van de dag-award? Ik snap trouwens je laatste zin niet eens, Nederlands?
Niet in verhouding? Gewoon niet in jouw straatje. Dit is een volledig legale en legitieme manier van clubhulp, iets wat al héél wat jaartjes gebeurd en aan de orde van de dag is. Nu het zo'n klapper is voor PSV zet dat bij veel supporters van andere clubs kwaad bloed, maar Feyenoord zou een moord doen voor zo'n deal.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren.
Je blijft maar selectief verontwaardigd zijn niet?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ok. Groeten thuis!quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:26 schreef mister_popcorn het volgende:
ik kom later wel 's terug.
Jullie second opinion is gebaseerd op 1 a4tje, zonder enige vermelding over de taxatie van de gronden (grootste risico): http://arnoldraaijmakers.(...)-cda-d66-second.html
Daarnaast is die ook veel te hoog, zoals ik reeds aangaf:
http://www.ed.nl/mening//8934580/Opinie%3A-''Taxatie-PSV-stadion-deugt-niet%26quot%3B.ece
Anyways, succes ermee, ik ben er over n jaartje weer, als de ING op ape-gapen ligt, en jullie stukkie grond niets waard is, gemeente ehv met de peren zit, en jullie bestuur, met de "geniale" tinny voorop, nergens te bekennen is.
Nogmaals, het gaat in deze deal niet eens om het instorten van PSV.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je blijft maar selectief verontwaardigd zijn niet?Je vergeet even mee te nemen in je vergelijking dat niet alleen de gevolgen van het instorten van PSV veel kleiner zijn maar ook dat het bedrag dat er mee gemoeid is oneindig veel kleiner is. 40 miljoen tegenover vele tientallen (of waren het honderden?) miljarden
.
Als het goed is betaalt er ook geen Eindhovenaar aan mee toch? Althans, dat wordt hier steeds zo hard geroepen.quote:Maar je jankt harder over 40 miljoen waar je als niet-Eindhovenaar geen cent aan meebetaalt dan over de miljardenconstructies waarmee we de banken overeind houden terwijl daar nog een veel groter risico op zit ook. Kostelijk!
Apart, volgens mij is het helemaal geen prima deal namelijk voor de gemeente. Als het een heel aantrekkelijke deal was met laag risico hadden ze er wel een marktpartij voor genomen. Had PSV ook heel dat gezeik niet gehad met de gemeenteraad.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren. De deal ansich is gewoon prima imo.
Altidore van Villarreal.quote:
Ja, zelfs jij noemt het 'een goede deal', dat zal je mij niet zien doen... Voor PSV een goede deal waar het meeste risico bij de gemeente en dus de belastingbetaler ligt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat in deze deal niet eens om het instorten van PSV.
[..]
Als het goed is betaalt er ook geen Eindhovenaar aan mee toch? Althans, dat wordt hier steeds zo hard geroepen.
Dat is dus het hele probleem. Het was de banken helpen of ze vielen om binnen 48 uur.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
er is geen enkel principieel verschil tussen het helpen van de banken of PSV.
Ajax was ook niet omgevallen zonder Arena en toen was men niet kritisch. #selectieveverontwaardiging.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is dus het hele probleem. Het was de banken helpen of ze vielen om binnen 48 uur.
Schande dat het nodig was overigens. Sindsdien is het publiek en de overheid ook extra kritisch geworden op bonussen, ontslag rondes, etc etc en niet meer dan terecht
PSV was niet omgevallen en nu zijn mensen kritisch.
De arena is ook niet van Ajax en de gemeente Amsterdam heeft die investering al drie-vier-vijfdubbel eruit gehaald. #slechtvoorbeeld #wezittenhiernietoptwitterquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ajax was ook niet omgevallen zonder Arena en toen was men niet kritisch. #selectieveverontwaardiging.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ajax was ook niet omgevallen zonder Arena en toen was men niet kritisch. #selectieveverontwaardiging.
Ajax hoeft ook geen hypotheek of onderhoud te betalen voor de ArenA. En vanaf November vorig jaar ook ontzettend weinig huur door een huurverlaging. Amsterdam helpt Ajax. Het komt dus overal voor.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:43 schreef Caland het volgende:
[..]
De arena is ook niet van Ajax en de gemeente Amsterdam heeft die investering al drie-vier-vijfdubbel eruit gehaald. #slechtvoorbeeld #wezittenhiernietoptwitter
Als dat al zo is, dan nog heeft het risico altijd bij de belastingbetaler gelegen, net zoals dat bij de PSV-deal gaat. Als Ajax failliet was gegaan of in een ander stadion was gaan spelen had dat ding nooit zijn geld opgebracht. #nubenikechtwegquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:43 schreef Caland het volgende:
[..]
De arena is ook niet van Ajax en de gemeente Amsterdam heeft die investering al drie-vier-vijfdubbel eruit gehaald. #slechtvoorbeeld #wezittenhiernietoptwitter
De gevoelens zijn geheel wederzijds lieve knulquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
![]()
Ook niet meer serieus te nemen. Jammer.
Jammer dat je niet normaal kan praten over 1 onderwerp.
Als je over Ajax en de Arena wil praten kom je lekker naar het Ajax topic of open je een topic. Het is niet te vergelijken hoe vaak je dat standpunt ook wil aanvoeren en er conclusies aan wil hangen. Aangezien je in elk geval mijn mening er niet van weet maar het wel zo nodig zo wil laten lijken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De gevoelens zijn geheel wederzijds lieve knul
Dat is dus wat ik me afvraag.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:48 schreef Buitendam het volgende:
Dat is dus nagenoeg onmogelijk, omdat ze op 't moment van spreken uit de schulden zijn en de enige schuldeiser de gemeente is die jaarlijks 2,4 miljoen wil zien.
Er is wel een verschil behalve de schaal.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, zelfs jij noemt het 'een goede deal', dat zal je mij niet zien doen... Voor PSV een goede deal waar het meeste risico bij de gemeente en dus de belastingbetaler ligt.
Overigens werd zo ook het redden van de banken verkocht aan het publiek: al het geld komt terug en we verdienen er zelfs aan! Nou, dat weet je dus pas als de laatste cent terugbetaald is. Zoals ik dus steeds aan geef: er is geen enkel principieel verschil tussen het helpen van de banken of PSV. Het gaat alleen om schaal....
De Arena staat er 100 jaar waar Amsterdam 100 jaar van profiteert. Het hele gebied is ook een economische trekpleister geworden met een winkelcentrum, bioscoop en concertzaal.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zeggen dat iets niet te vergelijken is maakt het niet waar, hoe vaak je dat ook herhaalt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je over Ajax en de Arena wil praten kom je lekker naar het Ajax topic of open je een topic. Het is niet te vergelijken hoe vaak je dat standpunt ook wil aanvoeren en er conclusies aan wil hangen.
Open er een topic over. Selectief tekst aanhalen doet je ook niet erg goed.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zeggen dat iets niet te vergelijken is maakt het niet waar, hoe vaak je dat ook herhaalt.
De precieze constructie moet ik je schuldig blijven, dat is ook een van de moeilijke punten van de deal. Maar de gemeente staat als enige te boek als schuldeiser. Ieder jaar 2,4 miljoen, basta. Die anderen zijn weer verweven met de nieuwe sponsordeal, en worden uit dat potje betaald.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:55 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik me afvraag.
Ze hebben dat geld van de gemeente, dat mag NIET gebruikt worden voor aankoop van spelers (en een andere voorwaarde is dat PSV GEEN CL meer mag begroten trouwens), maar dan komt het: door die lening komen ook andere leningen ineens vrij.
ASML, Philips en Wimke geven leningen (geloof renteloos maar goed)
De discussie is dat niet-PSV'ers het belachelijk vinden dat de gemeente steun geeft aan de club. Dit is hypocriet want dit gebeurt altijd en overal. Denk alleen maar eens aan de stadions, zoals bijvoorbeeld de Arena. PSV is de enige club die nog nooit om overheidssteun heeft gevraagd en één van de weinigen met een eigen stadion waarop zij zelf verantwoordelijk zijn voor onderhoud en hypotheek.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:58 schreef Godtje het volgende:
[..]
Open er een topic over. Selectief tekst aanhalen doet je ook niet erg goed.
Het gaat hier over de psv deal. Als je er niet meer over mee kan praten ga je lekker buiten spelen.
Integendeel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:00 schreef Merkie het volgende:
Dus als ik het goed begrijp:
- PSV zit diep in de schulden.
Klopt.quote:- PSV betaalt nu ¤2,4 miljoen per jaar aan de gemeente.
PSV heeft door de verkoop van Dzsudzsak 14 miljoen + zo'n 4 miljoen van het snijden in salarissen en personeel te besteden. Dat wordt nu uitgegeven.quote:- PSV heeft geld als water.
We zullen zien.quote:Klinkt dubieus. Lijkt me uitstel van executie.
Niet helemaal, de discussie is dat PSV een bail-out ontvangt en vervolgens voor ¤20 miljoen aan spelers koopt. Groot verschil. Dat is een beetje alsof de ING na de bail-out van Wouter Bos met alle werknemers een week op ski-vakantie zijn gegaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De discussie is dat niet-PSV'ers het belachelijk vinden dat de gemeente steun geeft aan de club. Dit is hypocriet want dit gebeurt altijd en overal. Denk alleen maar eens aan de stadions, zoals bijvoorbeeld de Arena. PSV is de enige club die nog nooit om overheidssteun heeft gevraagd en één van de weinigen met een eigen stadion waarop zij zelf verantwoordelijk zijn voor onderhoud en hypotheek.
Nee.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:58 schreef Buitendam het volgende:
Die anderen zijn weer verweven met de nieuwe sponsordeal
Ja man, daar heb ik het he-le-maal niet over gehad het afgelopen topic.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:58 schreef Godtje het volgende:
[..]
Open er een topic over. Selectief tekst aanhalen doet je ook niet erg goed.
Het gaat hier over de psv deal. Als je er niet meer over mee kan praten ga je lekker buiten spelen.
Het is geen bail-out. Het kost ze 40 jaar 2,4 miljoen per seizoen. Het goeie eraan is dat de klap geld in 1 keer komt en je dus héél snel weer gezond bent. Maar als puntje bij paaltje komt kost het PSV heel weinig geld, over héél veel jaren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Niet helemaal, de discussie is dat PSV een bail-out ontvangt en vervolgens voor ¤20 miljoen aan spelers koopt. Groot verschil. Dat is een beetje alsof de ING na de bail-out van Wouter Bos met alle werknemers een week op ski-vakantie zijn gegaan.
Het was een chronologische weergave van de gebeurtenissen. Het water zat PSV financieel tot aan de lippen, een magische deal wordt gemaakt waardoor PSV nu ¤2,4 miljoen per jaar betaalt en vervolgens is alles weer in kannen en kruiken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Integendeel.
[..]
Klopt.
[..]
PSV heeft door de verkoop van Dzsudzsak 14 miljoen + zo'n 4 miljoen van het snijden in salarissen en personeel te besteden. Dat wordt nu uitgegeven.
[..]
We zullen zien.
We bieden 2.5 miljoen, deal?quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:00 schreef j0rdiiii het volgende:
Wat maakt het ook allemaal uitSucces met het geld man. Koop alleen El Ham nog even oké.
Het is wel een Bail-out anders had je dit gewoon met een bank of een investeerder kunnen regelen. Die wilde niet. Zo goed is de deal.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is geen bail-out. Het kost ze 40 jaar 2,4 miljoen per seizoen. Het goeie eraan is dat de klap geld in 1 keer komt en je dus héél snel weer gezond bent. Maar als puntje bij paaltje komt kost het PSV heel weinig geld, over héél veel jaren.
Niet helemaal. In het voetbal kan het vlug gaan. Zo sta je 17 miljoen in het rood en de week erop verkoop je Djudjak voor wat was het? en sta je ineens in een positie dat je misschien niet eens zoveel hulp nodig had.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:00 schreef Merkie het volgende:
- PSV betaalt nu ¤2,4 miljoen per jaar aan de gemeente.
- PSV heeft geld als water.
Klinkt dubieus. Lijkt me uitstel van executie.
En volgens mij gaat (een respectabel deel) van die winst naar die 'Vriendensponsors'. Dat werd een maandje terug snel uitgelegd, dus de exacte details weet ik niet. Maar die sponsoring en die andere schuldeisers waren financieel aan elkaar verbonden. De winst daarvan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:04 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nee.
Dat nieuwe sponsor gedoe is geld met als tegenprestatie reclame. Zoals Wijnaldum in principe z'n geld op de achterkant van het shirt is met die nieuwe leaseboer.
Het is wel competitievervalsing, er zijn zoveel clubs die niet op hulp van de gemeente hoeven te rekenen. Het blijft gewoon uiterst dubieus dat zo'n noodplan wordt aangewend en PSV vervolgens wel in staat is om ¤20 miljoen (een ongekend bedrag!) uit te geven aan spelers. Dat kan je imo niet goedpraten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:06 schreef HL_Dog43 het volgende:
Mensen komen hier klagen over de "overheidssteun" die PSV krijgt, maar in feite snappen ze er geen ene moer van. Ze doen net alsof PSV van de belastingbetaler het handje contantje krijgt, maar ff dieper instuderen blijkt al vaak te veel voor het klaagvolk. Ga ajb ergens anders zeuren met de "competitievervalsing" en al die andere onzin. Of het IQ ligt lager dan het gemiddelde domme blondje, of men komt gewoon hier om te trollen, echt een goede bijdrage kan ik het niet noemen.
Ja, ik ben ook van mening dat PSV wel weer erg snel erg grote bedragen uitgeeft. Als supporter ben ik daar eerlijk gezegd niet heel erg blij mee. Het staat ook allemaal in schril contrast tot eerdere uitspraken van Sanders en Brands. En het is al de 2e keer in korte tijd dat die 2 eerst het ene roepen en even later 180 graden gedraaid lijken te zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:00 schreef Merkie het volgende:
- PSV betaalt nu ¤2,4 miljoen per jaar aan de gemeente.
- PSV heeft geld als water.
Klinkt dubieus. Lijkt me uitstel van executie.
Die niet, nee. Maar de gemeente wel. Nog steeds geen bail-out. Het kost PSV geld.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:06 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het is wel een Bail-out anders had je dit gewoon met een bank of een investeerder kunnen regelen. Die wilde niet. Zo goed is de deal.
Jawel. Maar de truc hier is dat een gemeente HEEL VEEL minder rente betaald dan een bedrijf. PSV was ook bezig met een amerikaanse investeerder die dat in amerika veel doet maar je betaald gewoonweg veel meer rente.quote:[b]Op woensdag 29 juni 2011 18:06 schreef Godtje het volgende:[/b
Het is wel een Bail-out anders had je dit gewoon met een bank of een investeerder kunnen regelen. Die wilde niet. Zo goed is de deal.
Joh! Lenen kost altijd geld. Het is alleen niet de verantwoordelijkheid van de overheid om daar garant voor te staan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die niet, nee. Maar de gemeente wel. Nog steeds geen bail-out. Het kost PSV geld.
Wat ze dus nooit gaan doen, dat snap jij ook wel. De gemeente heeft in principe geen reet aan die grond aangezien PSV geen verhuisplannen heeft.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:10 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Jawel. Maar de truc hier is dat een gemeente HEEL VEEL minder rente betaald dan een bedrijf. PSV was ook bezig met een amerikaanse investeerder die dat in amerika veel doet maar je betaald gewoonweg veel meer rente.
Overigens, als PSV z'n verplichtingen niet nakomt is het stadion en alle zut op de Herdgang van de gemeente. Kunnen ze de boel slopen of verhuren aan FC Eindhoven na een kwastbeurtje met blauw.
Vraag ik me af.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:10 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Overigens, als PSV z'n verplichtingen niet nakomt is het stadion en alle zut op de Herdgang van de gemeente. Kunnen ze de boel slopen of verhuren aan FC Eindhoven na een kwastbeurtje met blauw.
De verontwaardiging vanuit het Amsterdamse/Rotterdamse/Utrechtse kamp is idd heel selectief. Maar het is natuurlijk gewoon verkapte overheidssteun, zoals die overal voorkomt. Landbouw, bouw, kunst en cultuur, MKB etc etc.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:06 schreef HL_Dog43 het volgende:
Mensen komen hier klagen over de "overheidssteun" die PSV krijgt, maar in feite snappen ze er geen ene moer van. Ze doen net alsof PSV van de belastingbetaler het handje contantje krijgt, maar ff dieper instuderen blijkt al vaak te veel voor het klaagvolk. Ga ajb ergens anders zeuren met de "competitievervalsing" en al die andere onzin. Of het IQ ligt lager dan het gemiddelde domme blondje, of men komt gewoon hier om te trollen, echt een goede bijdrage kan ik het niet noemen.
Toen Ajax naar de ArenA vertrok stond het water hen ook niet aan de lippen, was een topclub. Toch huurden ze het voor een minimaal bedrag, zeer gunstig voor de club. Hulp van de gemeente is hulp van de gemeente. Dat PSV er zo'n dikke deal uit sleept is kut voor de rest, maar wat ik al eerder zei; pakweg Feyenoord zou er een moord voor doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Joh! Lenen kost altijd geld. Het is alleen niet de verantwoordelijkheid van de overheid om daar garant voor te staan.
Bij hoge uitzondering als een club op puntje van omvallen staat zou je uit sociale en culturele overwegingen een keer te hulp kunnen schieten. Zoals inderdaad bij veel clubs is gebeurd in het verleden. Die clubs stond het water tot de lippen en psv niet.
Als je perse de klok > klepel van die ander wil overnemen open je een topic of ga je naar het Ajax topic.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toen Ajax naar de ArenA vertrok stond het water hen ook niet aan de lippen, was een topclub. Toch huurden ze het voor een minimaal bedrag, zeer gunstig voor de club. Hulp van de gemeente is hulp van de gemeente. Dat PSV er zo'n dikke deal uit sleept is kut voor de rest, maar wat ik al eerder zei; pakweg Feyenoord zou er een moord voor doen.
Natuurlijk, belastinggeld wordt ook alleen maar verspild wanneer het aan anderen wordt uitgegeven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toen Ajax naar de ArenA vertrok stond het water hen ook niet aan de lippen, was een topclub. Toch huurden ze het voor een minimaal bedrag, zeer gunstig voor de club. Hulp van de gemeente is hulp van de gemeente. Dat PSV er zo'n dikke deal uit sleept is kut voor de rest, maar wat ik al eerder zei; pakweg Feyenoord zou er een moord voor doen.
Jawel hoor. Heel makkelijk. Die Eindhovendeal was een vereistte om andere leningen te verkrijgen. Die wel uit de markt komen. DAT geld is daarvoor gebruikt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:08 schreef Merkie het volgende:
Het blijft gewoon uiterst dubieus dat zo'n noodplan wordt aangewend en PSV vervolgens wel in staat is om ¤20 miljoen (een ongekend bedrag!) uit te geven aan spelers. Dat kan je imo niet goedpraten.
Oh, dus het is selectief? Nogmaals; overheidssteun gebeurt overal en altijd in de voetballerij. Dit keer is PSV aan de beurt. Hulde voor de manier waarop het gefixt is, want we kapen daardoor wel 3 talenten bij andere clubs weg.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je perse de klok > klepel van die ander wil overnemen open je een topic of ga je naar het Ajax topic.
Two wrongs .... (en dit wil nog niet zeggen of ik het fout vind).
Weer fout, je kan in dit topic prima vergelijkingen met andere clubs maken mbt de deal die PSV nu heeft. Anders kan je voor een vergelijking met de banken ook wel roepen dat je dan naar AEX moet gaan om daar een topic te openen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je perse de klok > klepel van die ander wil overnemen open je een topic of ga je naar het Ajax topic.
Salaris Kromkamp, salaris Koevermans, snijden in het personeel etc. Maar dat vergeten ze even. Die 20 miljoen is er *poef* ineens.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:14 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Jawel hoor. Heel makkelijk. Die Eindhovendeal was een vereistte om andere leningen te verkrijgen. Die wel uit de markt komen. DAT geld is daarvoor gebruikt.
Overigens "vergeet" je even dat de verkoop van onze hongaar al meer was dan we aan Utrecht betalen.
Geen idee waar jij je op baseert maar hier de laatste jaren heb ik toch echt al meerdere malen in het eindhovensdagblad berichtjes gezien over alternatieve locaties voor een nieuw PSV stadion.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:11 schreef Caland het volgende:
De gemeente heeft in principe geen reet aan die grond aangezien PSV geen verhuisplannen heeft.
Noem het dan gewoon zo. Dat is het hele punt. Draai er niet om heen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh, dus het is selectief? Nogmaals; overheidssteun gebeurt overal en altijd in de voetballerij. Dit keer is PSV aan de beurt. Hulde voor de manier waarop het gefixt is, want we kapen daardoor wel 3 talenten bij andere clubs weg.
Dat is jouw mening. Ik heb geen zin in 10 seizoen Feyenoordstijl, dus voor mij en alle andere supporters hadden ze het geld wél echt nodig.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Noem het dan gewoon zo. Dat is het hele punt. Draai er niet om heen.
Het is onterechte steun en vervalsing van de competitie doordat ze het geld niet echt nodig hadden. Alsof ze een zak geld hebben gekregen van een suikeroom.
De bail-out heeft de ING ook geld gekost. Het blijft een bail-out.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die niet, nee. Maar de gemeente wel. Nog steeds geen bail-out. Het kost PSV geld.
Dat vergeet ik helemaal niet, mafketel. Het is alleen te gek voor woorden dat PSV een bail-out krijgt zodat ze om het kampioenschap mee kunnen blijven doen in plaats van om EL-play-offs. Dat gaat echt helemaal nergens over. Zo'n totaal onbelangrijk gevolg van de financiele malaise bij PSV wordt ongedaan gemaakt door de gemeente.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:14 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Jawel hoor. Heel makkelijk. Die Eindhovendeal was een vereistte om andere leningen te verkrijgen. Die wel uit de markt komen. DAT geld is daarvoor gebruikt.
Overigens "vergeet" je even dat de verkoop van onze hongaar al meer was dan we aan Utrecht betalen.
Ging jij niet je tandenpoetsen en naar bed?quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Weer fout, je kan in dit topic prima vergelijkingen met andere clubs maken mbt de deal die PSV nu heeft. Anders kan je voor een vergelijking met de banken ook wel roepen dat je dan naar AEX moet gaan om daar een topic te openen.
Zonder die bail-out was het trio Mertens, Strootman en Wijnaldum er nooit gekomen. Ergo: bail-out waarborgt status topclub PSV en zorgt ervoor dat PSV geen 7e wordt maar 1e/2e/3e. Zo simpel is het. Kan je nog wel 100 regels met dubbelzinnige verklaringen typen, maar dat verandert daar niets aan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Salaris Kromkamp, salaris Koevermans, snijden in het personeel etc. Maar dat vergeten ze even. Die 20 miljoen is er *poef* ineens.
Je mag het best lekker vinden. Het ene staat het ander niet in de weg.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik heb geen zin in 10 seizoen Feyenoordstijl, dus voor mij en alle andere supporters hadden ze het geld wél echt nodig.
quote:
uit: http://www.volkskrant.nl/(...)n-aan-hulp-PSV.dhtmlquote:Als PSV failliet gaat, wordt de gemeente eigenaar van het stadion.
PSV heeft de spelers niet gekocht van het geld van de Eindhoven-deal. Dat wordt gebruikt voor het in orde brengen van de financiële huishouding. En daar hadden ze het geld absoluut wel voor nodig.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Noem het dan gewoon zo. Dat is het hele punt. Draai er niet om heen.
Het is onterechte steun en vervalsing van de competitie doordat ze het geld niet echt nodig hadden. Alsof ze een zak geld hebben gekregen van een suikeroom.
Zonder de deal waren die drie er niet gekomen, nee. Dan was al dat geld van transfers en salarissen in de schuldenpot gegaan. Dit wilde de gemeente Eindhoven voorkomen, leent een hoop geld en zorgt ervoor dat PSV spelers kan aantrekken om in de top drie te blijven spelen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zonder die bail-out was het trio Mertens, Strootman en Wijnaldum er nooit gekomen. Ergo: bail-out waarborgt status topclub PSV en zorgt ervoor dat PSV geen 7e wordt maar 1e/2e/3e. Zo simpel is het. Kan je nog wel 100 regels met dubbelzinnige verklaringen typen, maar dat verandert daar niets aan.
Je moet even relativeren. Dat PSV 10 seizoenen zou gaan presteren zoals Feyenoord nu presteert is totaal geenszins compleet NIET belangrijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik heb geen zin in 10 seizoen Feyenoordstijl, dus voor mij en alle andere supporters hadden ze het geld wél echt nodig.
Walgelijke aantijging?quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:23 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je moet even relativeren. Dat PSV 10 seizoenen zou gaan presteren zoals Feyenoord nu presteert is totaal geenszins compleet NIET belangrijk.
Herhaling. Even voor de duidelijkheid, wat belangrijk is:
- Huisvesting
- Zorg
- Infrastructuur
- Waarborgen van continuiteit van de samenleving.
Wat niet belangrijk is:
- PSV.
okequote:Op woensdag 29 juni 2011 18:23 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je moet even relativeren. Dat PSV 10 seizoenen zou gaan presteren zoals Feyenoord nu presteert is totaal geenszins compleet NIET belangrijk.
- Huisvesting
- Zorg
- Infrastructuur
Wat niet belangrijk is:
- PSV.
In economics, a bailout is an act of loaning or giving capital to an entity (a company, a country, or an individual) that is in danger of failing, in an attempt to save it from bankruptcy, insolvency, or total liquidation and ruin; or to allow a failing entity to fail gracefully without spreading contagion.[1]quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zonder de deal waren die drie er niet gekomen, nee. Dan was al dat geld van transfers en salarissen in de schuldenpot gegaan. Dit wilde de gemeente Eindhoven voorkomen, leent een hoop geld en zorgt ervoor dat PSV spelers kan aantrekken om in de top drie te blijven spelen.
Een bail-out is een gift. Dit is geen gift. Dit levert de gemeente 40 jaar lang 300.000 euro op. Da's anders ook lekker.
De gemeente verdient aan de deal. Kunnen ze investeren in:quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:23 schreef Merkie het volgende:
[..]
- Huisvesting
- Zorg
- Infrastructuur
Wat niet belangrijk is:
- PSV.
het mooie is dat Eindhoven dus inderdaad een panel heeft met regelmatig een mail dat je kan stemmen op dingen op de gemeente site (DIGIPANEL) en ik ben er 1 van die dat magquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:21 schreef Godtje het volgende:
Als ik er voor moet stemmen zou ik er zelfs tegen stemmen.
quote:PSV
U hebt vast al wel gehoord dat 47% van het Digipanel het geen goed idee vindt om de grond onder het PSV−stadion en de Herdgang te kopen voor 48,4 miljoen euro, 37% steunt het plan wel.
Tijdens de commissievergadering van 14 juni jl. werd duidelijk dat nog niet alle gemeenteraadsfracties een standpunt hebben ingenomen over de PSV-deal.
Het zal daarom spannend worden tijdens de raadsvergadering op dinsdag 28 juni a.s. De raad zal dan een besluit nemen over het voorstel van het college om PSV te helpen.
Nee, kwestie van relativeren. Het is niet belangrijk of PSV 10e of 2e wordt. Totaal niet. Wat belangrijk is dat de samenleving dusdanig functioneert zodat deze haar inwoners faciliteert in het dagelijkse leven. Dat is waar de overheid zich mee bezig moeten houden. Als je dat niet snapt ben je alle realiteitszin kwijt.quote:
Ik dacht de bail-out als in borg, maar dat doet verder niet veel aan deze constructie toch?quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
In economics, a bailout is an act of loaning or giving capital to an entity (a company, a country, or an individual) that is in danger of failing, in an attempt to save it from bankruptcy, insolvency, or total liquidation and ruin; or to allow a failing entity to fail gracefully without spreading contagion.[1]
De gemeente verdient over 20,8333 jaar aan de deal zodra het break-even-point bereikt is. En aangezien al het risico van deze herfinanciering op het bordje van de gemeente komt te liggen is het allerminst zeker of de overheid hier aan gaat verdienen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:24 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
De gemeente verdient aan de deal. Kunnen ze investeren in:
- Huisvesting
- Zorg
- Infrastructuur
Probleem opgelost.
In mijn ogen doet de gemeente Eindhoven dat met deze deal zeer zeker. Zoals ze zelf al bij stemming aangaven vindt de meerderheid van de gekozen gemeenteraad dit acceptabel. Ik snap jouw probleem niet zo.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:25 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, kwestie van relativeren. Het is niet belangrijk of PSV 10e of 2e wordt. Totaal niet. Wat belangrijk is dat de samenleving dusdanig functioneert zodat deze haar inwoners faciliteert in het dagelijkse leven. Dat is waar de overheid zich mee bezig moeten houden. Als je dat niet snapt ben je alle realiteitszin kwijt.
Mijn probleem is dat zo'n dubieus noodplan wordt aangewend terwijl dat absoluut niet nodig was.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In mijn ogen doet de gemeente Eindhoven dat met deze deal zeer zeker. Zoals ze zelf al bij stemming aangaven vindt de meerderheid van de gekozen gemeenteraad dit acceptabel. Ik snap jouw probleem niet zo.
Jawel. We willen met de top meedraaien. Maar jij bent duidelijk geen PSV'er, dus gun jij PSV die deal niet. Dat mag, maar dat doet niets af aan het feit dat het voor PSV en Eindhoven super is dat ze het eens zijn geworden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat zo'n dubieus noodplan wordt aangewend terwijl dat absoluut niet nodig was.
Goeie genade Godt, dit is zelfs voor jouw doen wel héél erg kneuzigquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:20 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ging jij niet je tandenpoetsen en naar bed?![]()
Als jij nou stopt met dingen te zien die er niet zijn zou deze discussie een stuk soepeler lopen.quote:Jij wilde zo graag mijn mening er aan koppelen zonder dat je die wist. Conclusies er aan hangen die niet gesproken zijn.
Vind ik dat de gemeente Amsterdam geld had moeten stoppen in de Arena?
Nee, Ik vind in alle gevallen dat een gemeente niet moet investeren in commerciele projecten.
Dus ga nou niet proberen mij daar aan te pinnen zodat je dat eerder hebt geprobeerd.
Als je nou eens goed gaat lezen en opletten dan zien we je daarna weer.
Ik gun het PSV gewoon niet, dat zal het zijnquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jawel. We willen met de top meedraaien. Maar jij bent duidelijk geen PSV'er, dus gun jij PSV die deal niet. Dat mag, maar dat doet niets af aan het feit dat het voor PSV en Eindhoven super is dat ze het eens zijn geworden.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:24 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
De gemeente verdient aan de deal. Kunnen ze investeren in:
- Huisvesting
- Zorg
- Infrastructuur
Probleem opgelost.
Dat de gemeenteraad het acceptabel vindt zegt niet zo heel veel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In mijn ogen doet de gemeente Eindhoven dat met deze deal zeer zeker. Zoals ze zelf al bij stemming aangaven vindt de meerderheid van de gekozen gemeenteraad dit acceptabel. Ik snap jouw probleem niet zo.
Zoals al eerder gezegd doen héél veel gemeenten van clubs in de Eredivisie dat door de clubs in de stadions te laten spelen. Onderhoud, hypotheek etc. wordt allemaal door de gemeente betaald, terwijl de clubs er gebruik van maken. Da's ook overheid.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat de gemeenteraad het acceptabel vindt zegt niet zo heel veel.
Het gaat erom dat een overheid een lening voorschotelt op basis van risico's en verwacht rendement die totaal niet objectief bepaald zijn. Verder hoort een overheid niet voor bank te spelen, zoals nu wel het geval is.
Two wrongs dont make a right.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd doen héél veel gemeenten van clubs in de Eredivisie dat door de clubs in de stadions te laten spelen. Onderhoud, hypotheek etc. wordt allemaal door de gemeente betaald, terwijl de clubs er gebruik van maken. Da's ook overheid.
Dat wisten we al, move onquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:29 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik gun het PSV gewoon niet, dat zal het zijn.
Dat is in principe ook niet pluis, maar dat kan je dan nog vaak verantwoorden op basis van het feit dat een club het visitekaartje van een stad kan zijn en dat het zodoende algemeen belang dient. Dat is hier absoluut niet het geval.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd doen héél veel gemeenten van clubs in de Eredivisie dat door de clubs in de stadions te laten spelen. Onderhoud, hypotheek etc. wordt allemaal door de gemeente betaald, terwijl de clubs er gebruik van maken. Da's ook overheid.
Wat zit je hier dan hypocriet te wijzen als iedere club gebruik maakt van de overheid?quote:
Ik ben niet hypocriet. Deze kwestie is actueel en is bovendien dubieuzer dan andere vormen van overheiddssteun aangezien het hier niet gaat om het waarborgen van het voortbestaan van een lokale voetbalclub, maar om er voor te zorgen dat PSV in de top blijft meedraaien. Dat dat laatste jou nog steeds niet duidelijk is vind ik vrij merkwaardig.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat zit je hier dan hypocriet te wijzen als iedere club gebruik maakt van de overheid?
Blijkbaar wel. De gemeente heeft onder andere de horeca als graadmeter genomen en vond het dus wél een algemeen belang. Eindhoven culinair, Braziliaans carnaval, lichtjesroutes,de marsen door de stad en ga zo maar door. De gemeente investeert al jaar en dag in projecten waardoor Eindhoven als bekende op de kaart staat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is in principe ook niet pluis, maar dat kan je dan nog vaak verantwoorden op basis van het feit dat een club het visitekaartje van een stad kan zijn en dat het zodoende algemeen belang dient. Dat is hier absoluut niet het geval.
Ajax huurt het stadion voor een spotprijs, die zijn kampioen geworden. Ga anders even in dat topic klagen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik ben niet hypocriet. Deze kwestie is actueel en is bovendien dubieuzer dan andere vormen van overheiddssteun aangezien het hier niet gaat om het waarborgen van het voortbestaan van een lokale voetbalclub, maar om er voor te zorgen dat PSV in de top blijft meedraaien. Dat dat laatste jou nog steeds niet duidelijk is vind ik vrij merkwaardig.
Nee, waarom?quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ajax huurt het stadion voor een spotprijs, die zijn kampioen geworden. Ga anders even in dat topic klagen?
Doe eens even niet dom, je weet heel goed wat hij bedoelt. Van mij hoef je daar niet te klagen maar er zit nu in no-time een topic vol met non-discussies en getroll.quote:
Zelfde laken een pak, dus ik snap niet wat je hier nu nog langer wilt zeggen. Je vindt het oneerlijk en belachelijk. Iedereen maakt gebruik van de overheid, maar PSV doet het op een grote manier en da's de trigger om even hypocriet te doen. Iedereen doet het, PSV het best. Slikken die handel.quote:
¤40 miljoen investeren om het imago van een stad niet te verslechteren vind ik lastig uit te leggen, welk algemeen belang wordt hier gediend?quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. De gemeente heeft onder andere de horeca als graadmeter genomen en vond het dus wél een algemeen belang. Eindhoven culinair, Braziliaans carnaval, lichtjesroutes,de marsen door de stad en ga zo maar door. De gemeente investeert al jaar en dag in projecten waardoor Eindhoven als bekende op de kaart staat.
Nee, dat is jouw mening!quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. De gemeente heeft onder andere de horeca als graadmeter genomen en vond het dus wél een algemeen belang. Eindhoven culinair, Braziliaans carnaval, lichtjesroutes,de marsen door de stad en ga zo maar door. De gemeente investeert al jaar en dag in projecten waardoor Eindhoven als bekende op de kaart staat.
Dat jij dit te veel en te groots vindt is jouw mening.
Dat is het hele eieren eten. Ik snap de deal en mensen buiten Eindhoven (concurrenten) niet. Logisch, maar probeer het niet als feiten neer te zetten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:38 schreef TC03 het volgende:
Nee, dat is jouw mening!
Duh, natuurlijk is het mijn mening. Maar dat is mijn mening.
Ik snap de deal wel, ik vind het alleen ongeoorloofd om zo'n dubieus financieringsplan op te zetten enkel zoodat PSV 2e wordt in plaats van 5e. Dat gaat echt helemaal nergens over.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is het hele eieren eten. Ik snap de deal en mensen buiten Eindhoven (concurrenten) niet. Logisch, maar probeer het niet als feiten neer te zetten.
We hebben het hier over PSV, niet over Ajax.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zelfde laken een pak, dus ik snap niet wat je hier nu nog langer wilt zeggen. Je vindt het oneerlijk en belachelijk. Iedereen maakt gebruik van de overheid, maar PSV doet het op een grote manier en da's de trigger om even hypocriet te doen. Iedereen doet het, PSV het best. Slikken die handel.
Ik weet niet wat hij bedoelt, ik heb het over PSV, niet over Ajax. Ik zie niet in waarom ik ineens een andere discussie moet gaan beginnen. Daarnaast troll ik nergens. Walgelijke aantijging.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:38 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Doe eens even niet dom, je weet heel goed wat hij bedoelt. Van mij hoef je daar niet te klagen maar er zit nu in no-time een topic vol met non-discussies en getroll.
Ik ben er in principe zelf ook tegen maar ik moet toegeven, het is fucking HEERLIJK om eens een keer aan de ontvangende kant van de overheidssteun te staan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zelfde laken een pak, dus ik snap niet wat je hier nu nog langer wilt zeggen. Je vindt het oneerlijk en belachelijk. Iedereen maakt gebruik van de overheid, maar PSV doet het op een grote manier en da's de trigger om even hypocriet te doen. Iedereen doet het, PSV het best. Slikken die handel.
Ik ben ook hypocriet want hoewel ik het er principieel niet mee eens zou zijn als Feyenoord overheidssteun zou ontvangen zou ik er uiteraard wel blij mee zijn. Maar ik zou dan ook wel toegeven dat het verder belachelijk is, in plaats van de hele kwestie krampachtig te verdedigen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben er in principe zelf ook tegen maar ik moet toegeven, het is fucking HEERLIJK om eens een keer aan de ontvangende kant van de overheidssteun te staan.
Wat dat betreft ben ik ook heel hypocriet. Sue me!
Je vindt maar een eind weg. Ik vindt het heerlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:42 schreef Merkie het volgende:
Ik snap de deal wel, ik vind het alleen ongeoorloofd om zo'n dubieus financieringsplan op te zetten enkel zoodat PSV 2e wordt in plaats van 5e. Dat gaat echt helemaal nergens over.
Klopt.quote:We hebben het hier over PSV, niet over Ajax.
Je trollt niet. Je begint alleen elke zin met "Ik vind". Je bent geen PSV'er dus vindt jij het kut en kom je met drogredenen als maatschappelijk belang. Jaloezie is een bitch.quote:Ik weet niet wat hij bedoelt, ik heb het over PSV, niet over Ajax. Ik zie niet in waarom ik ineens een andere discussie moet gaan beginnen. Daarnaast troll ik nergens.
Klopt toch.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Zit exact 9 minuten tussen. Hulde.
Jij komt met maatschappelijk belang, ik niet. Ik begin inderdaad elke zin met "ik vind" omdat het mijn mening is, en niet die van Harry van Raaij.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je vindt maar een eind weg. Ik vindt het heerlijk.
[..]
Klopt.
[..]
Je trollt niet. Je begint alleen elke zin met "Ik vind". Je bent geen PSV'er dus vindt jij het kut en kom je met drogredenen als maatschappelijk belang. Jaloezie is een bitch.
Jij citeert out-of-context, als je dan daardoor slim denkt te zijn door mij te pakken, dan mag dat hoorquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]flikker nou maar op. Met je topicopvulling.
Dus je bent selectief hypocriet. Zo af en toe eventjes. Als het uitkomt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:48 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jij citeert out-of-context, als je dan daardoor slim denkt te zijn door mij te pakken, dan mag dat hoor. Het ging over twee totaal verschillende situaties. Daarnaast vond ik het wel grappig omdat je mij paradoxaal geciteerd had.
Begrijpend lezen is lastig hoor. Sjonge. In de eerste situatie werd ik ervan beticht hypocriet gedrag in dit topic tentoongespreid te hebben. Dat is niet waar. In de tweede situatie ging het over een hypothetische situatie waarbij Feyenoord overheiddssteun zou ontvangen, in dat geval zou ik er (hypocriet inderdaad, maar ach) ook blij mee zijn, ondanks mijn principiële bezwaren. Dat zijn twee totaal verschillende zaken die ook niet echt relevantie met elkaar hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus je bent selectief hypocriet. Zo af en toe eventjes. Als het uitkomt.
Zijn we van die voice-over af (die mafnek had ik hier nu ook wel verwacht eigenlijk) krijgen we er dit voor in de plaats.
Inhoud is al honderd keer behandeld. PSV stelde een plan op, dat is gecheckt, goedgekeurd, door de stemmingsronde gegaan en aangenomen. PSV'ers juichen, de rest baalt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef Caland het volgende:
Grappig, dat men het niet meer over de inhoud gaat hebben als ze merken dat de discussie niet gewonnen kan worden.
Overheidssteun, was het toch? In het begin was je aan het brabbelen over dat de overheid er alleen maar mag zijn ten goede van de samenleving, daarna betitel je jezelf als hypocriet omdat je het in het gevalletje Feyenoord toe zou juichen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is lastig hoor. Sjonge. In de eerste situatie werd ik ervan beticht hypocriet gedrag in dit topic tentoongespreid te hebben. Dat is niet waar. In de tweede situatie ging het over een hypothetische situatie waarbij Feyenoord overheiddssteun zou ontvangen, in dat geval zou ik er (hypocriet inderdaad, maar ach) ook blij mee zijn, ondanks mijn principiële bezwaren. Dat zijn twee totaal verschillende zaken die ook niet echt relevantie met elkaar hebben.
Bedankt dat je even herhaalt wat ik zojuist zelf ook al zei.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Overheidssteun, was het toch? In het begin was je aan het brabbelen over dat de overheid er alleen maar mag zijn ten goede van de samenleving, daarna betitel je jezelf als hypocriet omdat je het in het gevalletje Feyenoord toe zou juichen.
Dan ben je hypocriet. Maar dat zijn alle supporters, dus mijn kwaliteit in begrijpend lezen niet ter discussie stellen, graag.
Dan ben je in z'n totaliteit hypocriet bezig door eerst te brabbelen over de functie van de overheid t.o.v voetbalclubs, om daarna toe te geven dat je het bij Feyenoord toe zou juichen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is lastig hoor. Sjonge. In de eerste situatie werd ik ervan beticht hypocriet gedrag in dit topic tentoongespreid te hebben. Dat is niet waar.
Zaakwaarnemer wil niet met PSV om de tafel. Rutten zegt echter zeer positief met hem SMS contact te hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:59 schreef LudoSanders het volgende:
Ik hoor weinig hoopgevende geluiden omtrent het herstel van Reis, naar 't schijnt gooit hij er weer met zijn pet naar.
Dat contract maak ik me niet zo'n zorgen over, er is geen enkele club geīnteresseerd in een speler met zo'n zware blessure en problemen uit het verleden. Alleen dat hij nu zijn oefeningen slecht tot niet uitvoert (naar wat ik heb gehoord) doen mij de hoop in die jongen wel een beetje opgeven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zaakwaarnemer wil niet met PSV om de tafel. Rutten zegt echter zeer positief met hem SMS contact te hebben.
Ja maar ik ben eigenlijk veel meer benieuwd of ze voor volgend jaar bijvoorbeeld CL hebben begroot?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:04 schreef Geo3kant het volgende:
Brands heeft het net nog even uitgelegd op tv, het geld komt gewoon uit andere potjes van verkoop slacido, affelay, dszudzak en amrabat plus aantal spelers die vertrekken. (Waarvan de nieuwe spelers zijn gekocht)
Ik kan wel begrijpen dat je een speler waarvan je maar moet afwachten of hij ten eerste herstelt en ten tweede nog zijn oude niveau gaat halen geen contract aanbiedt zeker als hij minimaal nog 6 maanden amper kan lopenquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een non discussie wat betreft de financien. Het is en blijft een gok met deze 3 spelers maar als je volgend jaar CL haalt en weer ver komt in de EL heb je het goed voor elkaar. Ik begrijp alleen niet als je zoveel centen besteed aan 3 spelers waarom je dan Reis niet binnenhaald? Desnoods met extra salaris maar voor een kortstondig contract.
Staat in de voorwaarde dat PSV niet meer op/met CL mag begroten. (met de deal van de gemeente)quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja maar ik ben eigenlijk veel meer benieuwd of ze voor volgend jaar bijvoorbeeld CL hebben begroot?
Nou dat kunnen we dan ook wel vergetenquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:05 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Dat contract maak ik me niet zo'n zorgen over, er is geen enkele club geīnteresseerd in een speler met zo'n zware blessure en problemen uit het verleden. Alleen dat hij nu zijn oefeningen slecht tot niet uitvoert (naar wat ik heb gehoord) doen mij de hoop in die jongen wel een beetje opgeven.
De eerste betrouwbare Braziliaan moet nog geboren wordenquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zaakwaarnemer wil niet met PSV om de tafel. Rutten zegt echter zeer positief met hem SMS contact te hebben.
1. Het is een Braziliaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:05 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Dat contract maak ik me niet zo'n zorgen over, er is geen enkele club geīnteresseerd in een speler met zo'n zware blessure en problemen uit het verleden. Alleen dat hij nu zijn oefeningen slecht tot niet uitvoert (naar wat ik heb gehoord) doen mij de hoop in die jongen wel een beetje opgeven.
2. Het is een junk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:08 schreef Tarado het volgende:
De eerste betrouwbare Braziliaan moet nog geboren worden
Ik vind niet dat je hem een junk mag noemenquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
1. Het is een Braziliaan.
[..]
2. Het is een junk.
3. Hij is zwáár geblesseerd.
Mijn hoop is 0.
Dank! Heb net even snel het jaarverslag van PSV doorgespit van vorig jaar. Daar word netjes aangegeven dat ze in de loop van afgelopen seizoen wat financiele issues hebben en dat ze daar toen al op anticipeerden om eventueel wat met de grond/stadion te doen. De kosten kwamen mede door het begroten van CL. Iets waar Ajax ook zo goed in wasquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:07 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Staat in de voorwaarde dat PSV niet meer op/met CL mag begroten. (met de deal van de gemeente)
Nee, dat zeg ik niet. Maar een junk blijf je altijd, net zoals een alcoholist. Maargoed, andere discussie.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:17 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je hem een junk mag noemenHij is afgekickt. Oneerlijk om nu nog te zeggen dat hij een junk is 'want hij zal nog wel een keer de fout in gaan'.
Ben benieuwd of hij al die miljoenen waard is...quote:
Valsspeler PSV koopt Wijnaldum van Feyenoord voor 5 miljoen euro. Feyenoord mag van de KNVB al jaren de transfermarkt niet op, ondanks het feit dat de schuld van de Rotterdammers inmiddels teruggebracht is van 40 miljoen tot minder dan 20 miljoen.quote:woensdag 29 juni 2011
Elsevier
PSV grote valsspeler in Eredivisie-voetbal
Het voetbalseizoen 2011/2012 moet nog beginnen maar nu al staat vast dat er sprake is van competitievervalsing in de Eredivisie. Met een schaamteloos een-tweetje zetten gemeente Eindhoven en voetbalclub PSV alle andere clubs voor gek
Eindhoven heeft de grond gekocht van PSV Eindhoven heeft de grond gekocht van PSV
PSV, door jarenlang ondermaats presteren net zo bankroet als Griekenland, verkocht voor 48,4 miljoen euro de grond onder het stadion en het trainingscomplex aan de gemeente, en huurt die boedel voor 2,3 miljoen euro per jaar terug.
PSV kan behalve de miljoenen van de gemeente ook bijna 30 miljoen euro aan leningen uit het bedrijfsleven tegemoet zien.
Fiat
De gemeenteraad had gisteren nauwelijks zijn fiat aan de miljoenenaankoop van de gronden gegeven, of de penningmeester van PSV trok de uitpuilende geldbuidel om huppakee drie eredivisiespelers aan te trekken: Dries Mertens en Kevin Strootman van FC Utrecht en – nog niet helemaal rond - Georginio Wijnaldum van Feyenoord. Kosten: zo’n 13 miljoen euro.
Het idee voor de constructie - in een tijd dat gemeenten moeten korten op basisvoorzieningen als bibliotheken - komt van wethouder Staf Depla (PvdA), die constant benadrukt dat het geld van de gemeente niet is bedoeld voor spelersaankopen.
Meerderheid
Nu zullen Depla en PSV vast beweren dat de transfers uit de private leningen zijn gefinancierd, maar zonder het geld van de Eindhovense belastingbetaler waren deze aankopen natuurlijk nooit mogelijk geweest.
Naming and shaming: CDA, LPF en D66 waren voor het voorstel, evenals een groot deel van de PvdA en de VVD.
SP, GroenLinks, Ouderen Appčl en TON stemden negatief. Uiteindelijk was een meerderheid van 29 van de 43 raadsleden voor.
Failliet
In plaats van dat zij PSV gewoon failliet lieten gegaan, zoals eerder gebeurde met FC Haarlem en RBC Roosendaal, hopen de slappe bestuurders volgend jaar te mogen hossen met een op gemeenschapskosten gekochte kampioensschaal. Wat een treurigheid.
Waarom gaan de andere voetbalclubs, die niet hun handje kunnen ophouden bij hun gemeente, niet naar de rechter of naar de NMA?
quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Valsspeler PSV koopt Wijnaldum van Feyenoord voor 5 miljoen euro. Feyenoord mag van de KNVB al jaren de transfermarkt niet op, ondanks het feit dat de schuld van de Rotterdammers inmiddels teruggebracht is van 40 miljoen tot minder dan 20 miljoen.
Zegt de supporter van de club met de meeste herrieschoppers die andermans duur betaalde spullen kapot maken omdat ze niet tegen hun verlies kunnen..quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:47 schreef voice-over het volgende:
PSV is een club zonder moraal, zonder fatsoen. Jarenlang titels bij elkaar gekocht op kosten van de gemeenschap. De minima van Eindhoven zullen moeten bloeden voor de bezuinigingsmaatregelen van het kabinet en de gemeente. Het overeind houden van een betaalde voetbal organisatie van overbetaalde miljonairs, verergert de ellende alleen maar van de minder bedeelden van Eindhoven.
Wie wil er nou supporter zijn van zo'n schandclub?
Dat willen we ook niet, dus rot gewoon op kwalletje dat je bentquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik walg van PSV, ik heb zo'n enorme hekel aan die Brabantse boeren, dat willen jullie gewoon niet weten. Stik er maar in met die Wijnaldum.
En zo is het maar net!!!quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:47 schreef voice-over het volgende:
PSV is een club zonder moraal, zonder fatsoen. Jarenlang titels bij elkaar gekocht op kosten van de gemeenschap. De minima van Eindhoven zullen moeten bloeden voor de bezuinigingsmaatregelen van het kabinet en de gemeente. Het overeind houden van een betaalde voetbal organisatie van overbetaalde miljonairs, verergert de ellende alleen maar van de minder bedeelden van Eindhoven.
Maakte ze kampioen.. jij bent grappigquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:54 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk vind ik Gini meer een Ajacied. Hij maakte ze dit jaar al kampioen met zijn doelpuntje tegen PSV.
Ik verwacht geen kampioenschap, maar de tweede plek wel. Maar ook weer bedankt voor jouw trollpostquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:56 schreef IDisposable het volgende:
En dan gewoon weer geen kampioen worden. Wat zou dat een grap zijn.
Gast, wat loop je nou te blaten? Dit is voor het eerst dat PSV écht steun van de gemeente krijgtquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:47 schreef voice-over het volgende:
quote:jonathanreis89 jonathan reis
em casa com meu filho ....sorrindo ate ..bom de mais ...saudades dos meus amigos boa sorte ai pra vcs irmao vamos psv vamos ser campeao
quote:
Thuis met mijn zoon, we lachen, het gaat goed.. ik mis mijn vrienden, voor jullie veel gelijk en dat we kampioen worden. (vrije vertaling)quote:jonathanreis89 Jonathan Reis
thuis met mijn zoon lacht up .... te goed ... .. is er mis mijn vrienden voor jullie goed geluk broer we zijn kampioen PSV
Rot dan op hier, als je er zo weinig mee te maken wilt hebbenquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:47 schreef voice-over het volgende:
+ dat het geld wordt geleend van een Duitse bank en dus niet van de belasting betaler. Maarja voice-over is gewoon een kut user die alleen loopt te trollenquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:57 schreef DuTank het volgende:
[..]
Gast, wat loop je nou te blaten? Dit is voor het eerst dat PSV écht steun van de gemeente krijgt
We zijn wel domme boeren met z'n allen, maar ondertussen zijn wij de enige die snappen hoe die deal nou in elkaar steektquote:Op woensdag 29 juni 2011 21:11 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
+ dat het geld wordt geleend van een Duitse bank en dus niet van de belasting betaler. Maarja voice-over is gewoon een kut user die alleen loopt te trollen
Ziet er mooier uit dan dat het nu isquote:Op woensdag 29 juni 2011 21:35 schreef LudoSanders het volgende:
Hop en nu het stadion uitbreiden: http://www.ae-architecten(...)philips-stadion.html
Kost 80 miljoen voor 9000 extra stoeltjes, 44.000 plaatsen. Liever een nieuw stadion met 70-80.000 capaciteit ofzo over 15 jaar.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:35 schreef LudoSanders het volgende:
Hop en nu het stadion uitbreiden: http://www.ae-architecten(...)philips-stadion.html
quote:PSV nog niet bezig met El Hamdaoui: ‘Op dit moment speelt er niets’
Woensdag, 29 juni 2011 om 21:30
De dagen van Mounir El Hamdaoui zijn, voor zover ze dat al niet waren, definitief geteld. De Marokkaanse spits van Ajax moest dinsdag rugnummer negen inleveren en mag vertrekken uit Amsterdam. De aanvaller staat naar verluidt in de belangstelling van PSV: in Brabant zoekt men een spits en technisch manager Marcel Brands werkte in het verleden bij AZ al samen met de aanvaller.
“Op dit moment speelt er niets”, is echter de reactie van Brands tegenover Omroep Brabant. PSV zoekt een nieuwe spits door de afwezigheid van Jonathan Reis en het vertrek van Marcus Berg en Danny Koevermans. El Hamdaoui hoeft zich ondertussen niet bij de hoofdmacht van Ajax te vertonen en moet zich melden bij het beloftenteam.
Ajax is druk bezig om Kolbeinn Sigthķrsson over te nemen van AZ. Trainer Frank de Boer was in een eerder stadium laconiek over een eventuele transfer van El Hamdaoui naar PSV. “Ik gun hem het allerbeste en als hij naar PSV wil, dan moet hij dat doen”, vertelde De Boer dinsdagmiddag aan AT5.
Nieuw stadion.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:38 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Kost 80 miljoen voor 9000 extra stoeltjes, 44.000 plaatsen. Liever een nieuw stadion met 70-80.000 capaciteit ofzo over 15 jaar.
Werd tijd dat dat eens ontkracht werd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:38 schreef Einthovuh het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=141052
[..]
Beter Sigthorsson voor hun grote neus wegkapen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:38 schreef Einthovuh het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=141052
[..]
Gaat niet door omdat er geen WK komtquote:Op woensdag 29 juni 2011 21:35 schreef LudoSanders het volgende:
The Hunterquote:Op woensdag 29 juni 2011 21:39 schreef DuTank het volgende:
[..]
Beter Sigthorsson voor hun grote neus wegkapen.
Samen met Suarez denk ik.quote:
Over een paar jaar pleurt Ajax (lees gemeente Amsterdam) een extra ring op de ArenA, Twente bouwt Grolschveste uit naar 45.000, en Rotterdam bouwt een nieuwe kuip.quote:
Alleen waar moet dat stadion komen dan? De huidige locatie heeft juist zo zijn charme. Dichtbij centraal. Je loopt zo stratum op. Midden in de stad.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:44 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Over een paar jaar pleurt Ajax (lees gemeente Amsterdam) een extra ring op de ArenA, Twente bouwt Grolschveste uit naar 45.000, en Rotterdam bouwt een nieuwe kuip.
Het Philips stadion kan niet verder dan 44.000, daarna is geen uitbreiding meer mogelijk. Dus we hebben geen keus lijkt me. Anders loop je gewoon achter op den duur.
Er is nog ruimte voor een spits.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:47 schreef rubbereend het volgende:
Mooie aankopenmaar ben benieuwd hoe Brands zonder geld de spitspositie gaat versterken
ik gok op Toivonen in de spits
Heeft zeker charme en nostalgische waarde. Maar als ik naar een wedstrijd ga is het altijd gewoon een ramp om je auto kwijt te kunnen in de binnenstad. In de wijk parkeren is gewoon kut daar. Ergens aan de rand van de stad met goede OV verbinding en voldoende parkeerplek zou gewoon ideaal zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:46 schreef DuTank het volgende:
[..]
Alleen waar moet dat stadion komen dan? De huidige locatie heeft juist zo zijn charme. Dichtbij centraal. Je loopt zo stratum op. Midden in de stad.
Je auto een paar kilometer verderop zetten, waar iedereen dat doet en vervolgens met ene hele stoet PSV'ers richting stadionquote:Op woensdag 29 juni 2011 21:50 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Heeft zeker charme en nostalgische waarde. Maar als ik naar een wedstrijd ga is het altijd gewoon een ramp om je auto kwijt te kunnen in de binnenstad. In de wijk parkeren is gewoon kut daar. Ergens aan de rand van de stad met goede OV verbinding en voldoende parkeerplek zou gewoon ideaal zijn.
Haha ja dat is wel mooi altijd opzich.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:54 schreef DuTank het volgende:
[..]
Je auto een paar kilometer verderop zetten, waar iedereen dat doet en vervolgens met ene hele stoet PSV'ers richting stadion
In plaats van een complete parkeergarage onder/naast het stadion, zoals de ArenA.
quote:Kevin Strootman is vanaf zondag officieel PSV'er
PSV en FC Utrecht waren al akkoord over de overgang van Kevin Strootman. De verwachting is dat de international zondag zijn krabbel zal zetten onder een langdurig contract.
'We zijn in hoofdlijnen akkoord met PSV', vertelt Chiel Dekker, zaakwaarnemer van Strootman aan Voetbal International. 'Kevin is nu nog op vakantie en komt zaterdag terug. Zondag gaan we dan in Eindhoven de laatste details uitwerken en zal Kevin een medische keuring ondergaan. De intentie is dat hij een contract voor vijf seizoenen tekent.'
Naast Strootman komt ook Dries Mertens van FC Utrecht naar het Philips Stadion. De Belgische middenvelder heeft inmiddels al wel een persoonlijk akkoord met PSV. Daarnaast zijn de Brabanders druk om Georginio Wijnaldum los te weken van Feyenoord.
VI
Zo zo, er staat een keer een goed stuk in de Elsvier.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Valsspeler PSV koopt Wijnaldum van Feyenoord voor 5 miljoen euro. Feyenoord mag van de KNVB al jaren de transfermarkt niet op, ondanks het feit dat de schuld van de Rotterdammers inmiddels teruggebracht is van 40 miljoen tot minder dan 20 miljoen.
De gemeente heeft de grond onder het stadion toch aangekocht?quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:14 schreef DuTank het volgende:
[..]
We zijn wel domme boeren met z'n allen, maar ondertussen zijn wij de enige die snappen hoe die deal nou in elkaar steekt
Limburgers zijn dan weer slecht Duits pratende Belgenquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:10 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Belg = Ben eerst Limburger geweest.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:10 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
lolquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:10 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Truequote:Op woensdag 29 juni 2011 23:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Limburgers zijn dan weer slecht Duits pratende Belgen
Zoveel spitsen hebben we niet meer dus een spits wisselen voor een spits is geen optie meerquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben "bang" voor komend seizoen
Rutten kan steeds moeilijker angsthazenvoetbal gaan spelen en dat is toch wat hij wil
18 miljoenquote:'Ik ben geloof ik de eerste trainer die 18 miljoen binnenhaalt voor Frans van Seumeren'
De onlangs bij FC Utrecht benoemde Erwin Koeman toont zijn relativeringsvermogen voor de camera's van de NOS inzake de verkoop van spelers.
Van Wolfswinkel is niet naar PSV hč.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:45 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
18 miljoenDeze deal kan alleen maar falen. Dad dan Dzudzak gehouden en die 14 miljoen niet ontvangen, of zat er werkweigering bij hem aan te komen?
Eerder zoietsquote:Op donderdag 30 juni 2011 00:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Als PSV een vrouw was, dan was ze de mooiste van de planeet
Qua uiterlijk maar wel lui zonder ooit ook maar wat lekkers voor te schotelen?, en dat alles in een spuuglelijke jurk (zie het uitshirt)quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nee, het ene jaar is ze beter dan het andere en ze draagt niet altijd dezelfde kleren hčquote:Op donderdag 30 juni 2011 00:17 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Qua uiterlijk maar wel lui zonder ooit ook maar wat lekkers voor te schotelen?, en dat alles in een spuuglelijke jurk (zie het uitshirt)
PSV is de Lamborghini Aventador LP 700-4 van het voetbalquote:Op donderdag 30 juni 2011 00:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Maar ze kan haar eigen broek niet ophouden en als ze overheidsgeld krijgt koopt ze meteen de halve PC Hooftstraat leeg. Beetje ordinair.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Klopt, helemaal gelijkquote:Op donderdag 30 juni 2011 01:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar ze kan haar eigen broek niet ophouden en als ze overheidsgeld krijgt koopt ze meteen de halve PC Hooftstraat leeg. Beetje ordinair.
Een goed stuk? Ik vind het meer een jaloers stuk van een supporter van een andere club. Niets goed onderbouwd, gewoon gevoelens laten spreken. Dacht dat Elsevier wel iets scherper en sterker was.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo zo, er staat een keer een goed stuk in de Elsvier.
[..]
De gemeente heeft de grond onder het stadion toch aangekocht?
Hoho, dat is in Amsterdam, daar willen we helemaal NIKS mee te maken hebbenquote:Op donderdag 30 juni 2011 01:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar ze kan haar eigen broek niet ophouden en als ze overheidsgeld krijgt koopt ze meteen de halve PC Hooftstraat leeg. Beetje ordinair.
Vind je het gek met die godenloze uit de hoofdstad.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:18 schreef DuTank het volgende:
De afgunst en haat op ons op dit moment is echt genieten
Zeker wel. De enige trolls hier zijn in mijn ogen sommige PSV'ers. Elke poging om normaal te doen door anderen wordt direct de grond ingetrapt met zielig commentaar.quote:
quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Zeker wel. De enige trolls hier zijn in mijn ogen sommige PSV'ers. Elke poging om normaal te doen door anderen wordt direct de grond ingetrapt met zielig commentaar.
Nee, want zijn commentaar is nuttig.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Zeker wel. De enige trolls hier zijn in mijn ogen sommige PSV'ers. Elke poging om normaal te doen door anderen wordt direct de grond ingetrapt met zielig commentaar.
Zijn commentaar is gewoon weg. Dat voegt niet veel toe inderdaad. Maar was een algemene opmerking. En die afbeeldingen kunnen ook wel achterwege blijven, voegen niks toe.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, want zijn commentaar is nuttig.
Ik weet niet welke bril jij op hebt maar het is in ieder geval niet je leesbril.. Jij weet ook dat voice-over een kutuser is die hier alleen komt stoken maar je doet er niks aan omdat hij waarschijnlijk net binnen de lijntjes blijft.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik las gister dat je dan een TR ofzoiets moet makenquote:Op donderdag 30 juni 2011 14:29 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Ik weet niet welke bril jij op hebt maar het is in ieder geval niet je leesbril.. Jij weet ook dat voice-over een kutuser is die hier alleen komt stoken maar je doet er niks aan omdat hij waarschijnlijk net binnen de lijntjes blijft.
Ook mensen die zich niet verdiepen in de materie alles 100x uit moeten leggen en dan nog niet WILLEN snappen/lezen dat is vermoeiend en krijg je ook 'vervelende' reacties.
En sommige mensen reageren ook gewoon als jaloerse krengen, maar die reacties worden niet verwijderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |