abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98825795
Ik stop met deze discussie, ieder zijn mening, of je het nu leuk vind of niet het is toch al gebeurd, of het nu juist is moet de toekomst uit wijzen.. maar het is al gebeurd.
pi_98825832
quote:
13s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Bedankt voor deze onmogelijke casus. Slaat echt als een tang op een varken :')
er is teminste 1 rapport van 1 vastgoed hoogleraar die vindt dat jullie grond veel te duur is verkocht.
Daarnaast moet je niet doen alsof er clubs zijn die jaar in jaar uit winst maken, en of gemeente raadsleden verder kijken dan de volgende verkiezings termijn.

Kom maar met tegen argumenten, of als je het niet snapt, gewoon aangeven.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:00:39 #53
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_98825901
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Engelaar zou ik sowieso wegdoen, want het lijkt me duidelijk dat Strootman ook bij Psv de dienst gaat uitmaken op het middenveld. Met een beetje geluk vang je nu nog wat centen voor Engelaar.
Ik zou niet weten wie of wat interesse zou hebben in Engelaar...
Verder ben ik wel benieuwd hoe het staat met Jonathan
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:01:00 #54
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98825923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:59 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

er is teminste 1 rapport van 1 vastgoed hoogleraar die vindt dat jullie grond veel te duur is verkocht.
Daarnaast moet je niet doen alsof er clubs zijn die jaar in jaar uit winst maken, en of gemeente raadsleden verder kijken dan de volgende verkiezings termijn.

Kom maar met tegen argumenten, of als je het niet snapt, gewoon aangeven.
Dat klopt, die hoogleraard van de UvT. Die het daarna weer doorgespeeld heeft aan 3 collega economen die alledrie wél overtuigd waren van het plan en waardoor er afgelopen maandag al in de kranten stond dat het CDA en D66 overtuigd waren om voor deze deal te stemmen.

Nog meer halve waarheden die je wilt verkondigen?
Dit, dus.
pi_98825944
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:58 schreef Geo3kant het volgende:
Ik stop met deze discussie, ieder zijn mening, of je het nu leuk vind of niet het is toch al gebeurd, of het nu juist is moet de toekomst uit wijzen.. maar het is al gebeurd.
klopt. Wat mij irriteert is dat jullie doen alsof het allemaal 100 legitiem is.
Dit is gewoon n ordinair 1 2'tje tussen gemeente raad en n voetbalclub die geen CL haalt.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_98825947
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Godtje het volgende:

[..]

Daar zit wel degelijk een verschil in. Ajax zat ook helemaal niet in de schulden in die periode. Verre van zelfs (en nog steeds niet). Anders had Ajax nog eigen stadion kunnen uitbreiden. Nu wilde x investeerders een stadion bouwen en wilde Ajax wel huren.

Dit verandert allemaal niks aan het feit dat het wel degelijk gelopen is zoals ik beschrijf en dat Ajax gewoon nog in de Meer had gespeeld.

Of je wel of niet in de schulden zit verandert ook niks aan de validiteit van mijn vergelijking. Dat is gewoonweg niet relevant. Of wil je beweren dat het géén overheidssteun geweest zou zijn als PSV dik in de plus had gestaan? :')

Overigens speelde Ajax om hogere recettes te incasseren ook vaak grote wedstrijden in het Olympisch stadion, je weet wel, dat destijds ook met belastinggeld is betaald. Als Ajax ook maar een cent winst op die wedstrijden maakte (en dat deden ze natuurlijk, anders hadden ze wel in de Meer gespeeld) is dat dus ook al een verkapte vorm van overheidssteun.

Kijk, ik vind het ook allemaal hoogst discutabel dat de overheid de ene keer wel bijspringt bij bedrijven die in de problemen zitten en de andere keer niet maar feit is dat het nu eenmaal doodnormaal is, niet alleen in de voetbalwereld. En ook Ajax profiteert daar van. Dus sta ik nogal te kijken van je selectieve verontwaardiging.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:03:12 #57
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98826030
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:55 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Omdat een stel malloten er de afgelopen tien jaar in de top er een puinzooi van hebben gemaakt hoef ik niet tien jaar als Feyenoord te spelen. Ben blij dat de gemeente er ook zo over denkt en die ontvangen de aankomende 40 jaar mooi 3 ton per jaar.
Tsja, de begroting ligt volgens mij rond de 60 miljoen? Houdt eigenlijk nog steeds in dat je de komende 5 jaar structureel CL-voetbal moet gaan spelen om het op dat niveau te houden. Speculeren hoe dat loopt natuurlijk, maar stel dat pak 'em beet Ajax de komende 5 jaar kampioen wordt zit je alsnog met een enorm probleem, me dunkt. En het is niet zo dat een Driesje Mertens, Strootman en Wijnaldum je ook maar enige garantie geven. Goed beleid geeft je hoogstens een grotere kans op het behalen van je doelstellingen. En echt goed beleid, behalve je hand ophouden, heb ik nog niet kunnen ontdekken tot nu toe.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:04:44 #58
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98826104
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, de begroting ligt volgens mij rond de 60 miljoen? Houdt eigenlijk nog steeds in dat je de komende 5 jaar structureel CL-voetbal moet gaan spelen om het op dat niveau te houden. Speculeren hoe dat loopt natuurlijk, maar stel dat pak 'em beet Ajax de komende 5 jaar kampioen wordt zit je alsnog met een enorm probleem, me dunkt. En het is niet zo dat een Driesje Mertens, Strootman en Wijnaldum je ook maar enige garantie geven. Goed beleid geeft je hoogstens een grotere kans op het behalen van je doelstellingen. En echt goed beleid, behalve je hand ophouden, heb ik nog niet kunnen ontdekken tot nu toe.
Dat is een mening. Dat doet niets af aan het feit van deze deal. Begrotingen moeten worden gemaakt en voor een club als PSV zijn kampioensambities ook altijd aanwezig geweest. Maar dat zegt niets over deze deal. Hij is goed voor PSV en volgens de gemeenteraad voor Eindhoven dus het zou raar zijn als de deal níet was doorgegaan.
Dit, dus.
pi_98826120
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Ik moet ook nog zien of PSV nu de komende jaren wél in de zwarte cijfers blijft. Eerlijk gezegd geloof ik er geen reet van :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_98826193
Laten we nu niet schijnheilig gaan doen, elke club had deze deal gewild en gemaakt en de supporters van die betreffende club zouden dan hartstikke blij zijn dus wat doen we met zijn allen hypocriet? :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:06:56 #61
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98826210
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat is een mening. Dat doet niets af aan het feit van deze deal. Begrotingen moeten worden gemaakt en voor een club als PSV zijn kampioensambities ook altijd aanwezig geweest. Maar dat zegt niets over deze deal. Hij is goed voor PSV en volgens de gemeenteraad voor Eindhoven dus het zou raar zijn als de deal níet was doorgegaan.
Die deal is alleen niks waard als je over een x-aantal jaren weer in hetzelfde schuitje zit omdat je meer uitgeeft dan wat er binnenkomt. Dat is toch niet zo moeilijk verder?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:07:04 #62
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98826217
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:06 schreef Geo3kant het volgende:
Laten we nu niet schijnheilig gaan doen, elke club had deze deal gewild en gemaakt en de supporters van die betreffende club zouden dan hartstikke blij zijn dus wat doen we met zijn allen hypocriet? :P
Afgunst. Ik snap die Feyenoorders ook echt wel.
Dit, dus.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:08:10 #63
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98826281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Die deal is alleen niks waard als je over een x-aantal jaren weer in hetzelfde schuitje zit omdat je meer uitgeeft dan wat er binnenkomt. Dat is toch niet zo moeilijk verder?
Het énorme verschil zit hem in het structureel blijven uitgeven om kampioen te worden terwijl er een enorm gat aan schulden naast je ligt. Dat enorme gat aan schulden is nu tot de rand toe dichtgegooid door de gemeente, en dus kan PSV rustig doorgaan met het kopen van spelers om die kampioensambities waar te maken.
Dit, dus.
pi_98826296
Enige wat PSV niet moet gaan doen is zodra ze bijv kampioen worden en CL spelen dan NOG meer uitgeven, maar ik neem aan dat dat allemaal vast is gelegd.. ook kijkt de gemeente mee in de financiën dus.

Laten we hopen dat PSV het goede voorbeeld geeft dat het wel kan, dat andere clubs als Feyenoord wellicht ook gered kunnen worden in de toekomst (8>
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:08:47 #65
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98826306
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:06 schreef Geo3kant het volgende:
Mwah, ik heb liever dat mijn club er op eigen kracht uitkomt dan dat er verkapte staatssteun voor nodig is. Daar zou ik iig veel trotser op zijn.

Zoals aangegeven, ik ben sowieso principieel tegen dit soort reddingsacties.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:09:23 #66
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98826342
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het énorme verschil zit hem in het structureel blijven uitgeven om kampioen te worden terwijl er een enorm gat aan schulden naast je ligt. Dat enorme gat aan schulden is nu tot de rand toe dichtgegooid door de gemeente, en dus kan PSV rustig doorgaan met het kopen van spelers om die kampioensambities waar te maken.
Schulden zijn ook net zo makkelijk weer opgebouwd als je je ambities niet waarmaakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_98826386
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Mwah, ik heb liever dat mijn club er op eigen kracht uitkomt dan dat er verkapte staatssteun voor nodig is. Daar zou ik iig veel trotser op zijn.

Zoals aangegeven, ik ben sowieso principieel tegen dit soort reddingsacties.
Weet niet voor welke club je bent, maar 'er zelf uitkomen' is dan ook zonder leningen of investeringen van bedrijven? Of vind je het puur als het naampje overheid/gemeente er aan vast hangt?
pi_98826402
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat klopt, die hoogleraard van de UvT. Die het daarna weer doorgespeeld heeft aan 3 collega economen die alledrie wél overtuigd waren van het plan en waardoor er afgelopen maandag al in de kranten stond dat het CDA en D66 overtuigd waren om voor deze deal te stemmen.

Nog meer halve waarheden die je wilt verkondigen?
haha, nice try.

Een oud burgermeester van lampie stad en 1 boef (homme ING) wiens bedrijf nu al aan het staatsinfuus hangt, en nog een bulk vastgoed op z'n balans heeft staan voor prijzen pre 2008, die zo hard afgewaardeerd moeten worden dat ze praktisch failliet zijn of weer terug aan t infuus moeten. Nogal wiedes dat ze voorstemmen.

Sorry, liever onafhankeljike betrouwbare bronnen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:10:50 #69
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98826416
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Schulden zijn ook net zo makkelijk weer opgebouwd als je je ambities niet waarmaakt.
En dus koopt men Mertens, Strootman en Wijnaldum met een dichte kuil van schulden om die ambities waar te maken. En laten we eerlijk zijn; met een goeie spits een een fijne verdediger is PSV samen met Ajax kampioenskandidaat nummero uno, dit seizoen.
Dit, dus.
pi_98826466
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En dus koopt men Mertens, Strootman en Wijnaldum met een dichte kuil van schulden om die ambities waar te maken. En laten we eerlijk zijn; met een goeie spits een een fijne verdediger is PSV samen met Ajax kampioenskandidaat nummero uno, dit seizoen.
Eerst zien dan geloven, en de fans moeten ook maar eens beter achter de club gaan staan ipv fluiten zoals laatste seizoen.. ook al zit het tegen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:12:30 #71
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98826487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:10 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

haha, nice try.

Een oud burgermeester van lampie stad en 1 boef (homme ING) wiens bedrijf nu al aan het staatsinfuus hangt, en nog een bulk vastgoed op z'n balans heeft staan voor prijzen pre 2008, die zo hard afgewaardeerd moeten worden dat ze praktisch failliet zijn of weer terug aan t infuus moeten. Nogal wiedes dat ze voorstemmen.

Sorry, liever onafhankeljike betrouwbare bronnen.
Toch knap dat ze dan die onafhankelijke Tilburgse hoogleraar hebben weten te overtuigen. Je ziet spoken, pik.
Dit, dus.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:12:30 #72
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98826489
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:10 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

Weet niet voor welke club je bent, maar 'er zelf uitkomen' is dan ook zonder leningen of investeringen van bedrijven? Of vind je het puur als het naampje overheid/gemeente er aan vast hangt?
Ja, natuurlijk. Dat gaf ik toch ook al aan.

(Decentrale) overheden zijn er niet voor om bedrijven te sponsoren die door wanbeleid niet meer in de top van de markt kunnen meespelen. Hooguit om grote maatschappelijke bedrijven te redden van definitieve ondergang, maar daar was hier geen sprake van.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:12:41 #73
335535 Einthovuh
PSV Eindhoven
pi_98826498
Even wat nieuws tussen de pittige discussie door.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=141033

quote:
PSV wil Mertens en Strootman na het weekend presenteren
Woensdag, 29 juni 2011 om 17:08

Dries Mertens en Kevin Strootman zullen naar verwachting aankomende maandag hun handtekening zetten onder contracten bij PSV. De Eindhovenaren bereikten dinsdag een akkoord met FC Utrecht over een transfersom voor het duo en Mertens is een dag later medisch gekeurd. Strootman ondergaat de medische tests vermoedelijk op zondag.

Wanneer beide talenten zonder problemen door de keuring komen, zullen zij op maandag langdurige contracten ondertekenen, weet Omroep Brabant. Mertens tekent vermoedelijk voor vier of vijf jaar en zei dat hij verwacht dat de transfer niet meer af zal ketsen: “Super mooi. Spelen voor het kampioenschap is het mooiste wat er is”, reageerde hij.

Naast Strootman en Mertens kan PSV aankomende maandag wellicht ook Georginio Wijnaldum presenteren als nieuwe aanwinst. Technisch directeur Martin van Geel van Feyenoord liet weten dat de deal nog niet is afgerond, maar het heeft er alle schijn van dat dit wel snel gaat gebeuren. PSV betaalt ongeveer vijf miljoen euro voor Wijnaldum.
pi_98826543
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Dat gaf ik toch ook al aan.

(Decentrale) overheden zijn er niet voor om bedrijven te sponsoren die door wanbeleid niet meer in de top van de markt kunnen meespelen. Hooguit om grote maatschappelijke bedrijven te redden van definitieve ondergang, maar daar was hier geen sprake van.
De bankwereld is blij dat jij niet verantwoordelijk bent :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:13:58 #75
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98826559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:12 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

Eerst zien dan geloven, en de fans moeten ook maar eens beter achter de club gaan staan ipv fluiten zoals laatste seizoen.. ook al zit het tegen.
Ambities is altijd eerst zien, dan geloven.
Dit, dus.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:14:09 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98826572
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:13 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

De bankwereld is blij dat jij niet verantwoordelijk bent :P
De bankwereld is gered van de ondergang, nogmaals...compleet ander verhaal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_98826587
quote:
13s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Toch knap dat ze dan die onafhankelijke Tilburgse hoogleraar hebben weten te overtuigen. Je ziet spoken, pik.
overtuigen? gewoon 2 pos tegen 1 neg?
pi_98826684
Zodra ik de staatsloterij win zal ik wel een miljoentje of 10 vast afbetalen aan de gemeente, waar maken jullie je druk om :7

Hey dan spekt de overheid weer 10 miljoen in PSV :o >:)
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:16:11 #79
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98826685
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

overtuigen? gewoon 2 pos tegen 1 neg?
Ja, dag. Als je nu ook nog uitkomsten gaat verzinnen, ben ik klaar. Daarnaast. 1 econoom en 3 economen is samen 4 man. Hoe kom je dan tot de uitslag 2 po en 1 neg.
Dit, dus.
pi_98826770
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:14 schreef Caland het volgende:

[..]

De bankwereld is gered van de ondergang, nogmaals...compleet ander verhaal.
Nee. De banken zijn door jarenlang wanbeleid en te veel risico's nemen in zwaar weer gekomen en om te voorkomen dat het nog erger werd is besloten ze met belastinggeld te helpen. Precies wat er met PSV is gebeurd.

Dat de gevolgen van een instortende bankenwereld groter zouden zijn geweest dan een instortend PSV klopt. Maar het principe is pre-cies hetzelfde.
pi_98826793
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee. De banken zijn door jarenlang wanbeleid en te veel risico's nemen in zwaar weer gekomen en om te voorkomen dat het nog erger werd is besloten ze met belastinggeld te helpen. Precies wat er met PSV is gebeurd.

Dat de gevolgen van een instortende bankenwereld groter zou zijn geweest dan een instortend PSV klopt. Maar het principe is pre-cies hetzelfde.
Dit dus.

Maar ik ging niet meer discussiëren :X
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:19:59 #82
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98826913
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat de gevolgen van een instortende bankenwereld groter zouden zijn geweest dan een instortend PSV klopt. Maar het principe is pre-cies hetzelfde.
Daar gaat het toch om? Leg de (zelfs wereldwijde) gevolgen van instortende banken eens af tegen de gevolgen van PSV die een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen. Mijn god zeg, over een plaat voor de kop gesproken. Wat zeg ik, een hele bunker.

En nogmaals, het ging niet eens om het instorten van PSV.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:22:13 #83
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98827046
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Daar gaat het toch om? Leg de (zelfs wereldwijde) gevolgen van instortende banken eens af tegen de gevolgen van PSV die een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen. Mijn god zeg, over een plaat voor de kop gesproken. Wat zeg ik, een hele bunker.
Eerst is het belachelijk dat een club gedoemd tot het lot van Feyenoord door o.a. de gemeente wordt geholpen. Daarna is het weer belachelijk dat een club die "een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen" geholpen wordt. Het schommelt nogal, hè? Zolang er maar stomme PSV en stomme gemeente kan worden geroepen.
Dit, dus.
pi_98827063
quote:

[..]

De EU is ook beter af zonder Griekenland, wat is er erg aan een EU met 1 land minder? Zelfde principe maar het belang is voor jouw niet graag genoeg in PSV.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:24:52 #85
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98827207
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Eerst is het belachelijk dat een club gedoemd tot het lot van Feyenoord door o.a. de gemeente wordt geholpen. Daarna is het weer belachelijk dat een club die "een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen" geholpen wordt. Het schommelt nogal, hè? Zolang er maar stomme PSV en stomme gemeente kan worden geroepen.
Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren. De deal ansich is gewoon prima imo.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

De EU is ook beter af zonder Griekenland, wat is er erg aan een EU met 1 land minder? Zelfde principe maar het belang is voor jouw niet graag genoeg in PSV.
Jij gaat voor het meest domme argument van de dag-award? Ik snap trouwens je laatste zin niet eens, Nederlands?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_98827279
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren.

[..]

Jij gaat voor het meest domme argument van de dag-award? Ik snap trouwens je laatste zin niet eens, Nederlands?
Graag = groot, belang is niet groot genoeg.
Jij gaat ook door tot in het trieste.. het zijn in feite dezelfde dingen, jij hebt het over principes.

Ik wil die award best hebben :) maar misschien dat Godtje me wel verslaat.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:26:13 #87
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98827289
quote:

[..]

Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren.
Niet in verhouding? Gewoon niet in jouw straatje. Dit is een volledig legale en legitieme manier van clubhulp, iets wat al héél wat jaartjes gebeurd en aan de orde van de dag is. Nu het zo'n klapper is voor PSV zet dat bij veel supporters van andere clubs kwaad bloed, maar Feyenoord zou een moord doen voor zo'n deal.
Dit, dus.
pi_98827317
quote:

[..]

Je blijft maar selectief verontwaardigd zijn niet? :') Je vergeet even mee te nemen in je vergelijking dat niet alleen de gevolgen van het instorten van PSV veel kleiner zijn maar ook dat het bedrag dat er mee gemoeid is oneindig veel kleiner is. 40 miljoen tegenover vele tientallen (of waren het honderden?) miljarden :') .

Maar je jankt harder over 40 miljoen waar je als niet-Eindhovenaar geen cent aan meebetaalt dan over de miljardenconstructies waarmee we de banken overeind houden terwijl daar nog een veel groter risico op zit ook. Kostelijk! _O-
pi_98827327
ik kom later wel 's terug.

Jullie second opinion is gebaseerd op 1 a4tje, zonder enige vermelding over de taxatie van de gronden (grootste risico): http://arnoldraaijmakers.(...)-cda-d66-second.html

Daarnaast is die ook veel te hoog, zoals ik reeds aangaf:
http://www.ed.nl/mening//8934580/Opinie%3A-''Taxatie-PSV-stadion-deugt-niet%26quot%3B.ece

Anyways, succes ermee, ik ben er over n jaartje weer, als de ING op ape-gapen ligt, en jullie stukkie grond niets waard is, gemeente ehv met de peren zit, en jullie bestuur, met de "geniale" tinny voorop, nergens te bekennen is.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:27:55 #90
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98827396
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:26 schreef mister_popcorn het volgende:
ik kom later wel 's terug.

Jullie second opinion is gebaseerd op 1 a4tje, zonder enige vermelding over de taxatie van de gronden (grootste risico): http://arnoldraaijmakers.(...)-cda-d66-second.html

Daarnaast is die ook veel te hoog, zoals ik reeds aangaf:
http://www.ed.nl/mening//8934580/Opinie%3A-''Taxatie-PSV-stadion-deugt-niet%26quot%3B.ece

Anyways, succes ermee, ik ben er over n jaartje weer, als de ING op ape-gapen ligt, en jullie stukkie grond niets waard is, gemeente ehv met de peren zit, en jullie bestuur, met de "geniale" tinny voorop, nergens te bekennen is.
Ok. Groeten thuis! :W
Dit, dus.
pi_98827475
Dit zijn discussies waar je het toch nooit eens wordt :+
pi_98827504
Dus wie wordt de nieuwe spits van PSV? :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:30:00 #93
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98827513
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je blijft maar selectief verontwaardigd zijn niet? :') Je vergeet even mee te nemen in je vergelijking dat niet alleen de gevolgen van het instorten van PSV veel kleiner zijn maar ook dat het bedrag dat er mee gemoeid is oneindig veel kleiner is. 40 miljoen tegenover vele tientallen (of waren het honderden?) miljarden :') .
Nogmaals, het gaat in deze deal niet eens om het instorten van PSV.
quote:
Maar je jankt harder over 40 miljoen waar je als niet-Eindhovenaar geen cent aan meebetaalt dan over de miljardenconstructies waarmee we de banken overeind houden terwijl daar nog een veel groter risico op zit ook. Kostelijk! _O-
Als het goed is betaalt er ook geen Eindhovenaar aan mee toch? Althans, dat wordt hier steeds zo hard geroepen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:30:13 #94
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98827530
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:29 schreef Geo3kant het volgende:
El Hamdaoui, ben ik bang voor...
Dit, dus.
pi_98827581
quote:

[..]

Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren. De deal ansich is gewoon prima imo.

Apart, volgens mij is het helemaal geen prima deal namelijk voor de gemeente. Als het een heel aantrekkelijke deal was met laag risico hadden ze er wel een marktpartij voor genomen. Had PSV ook heel dat gezeik niet gehad met de gemeenteraad.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:31:45 #96
300710 Masterboy
Just Crusin'
pi_98827611
quote:
Altidore van Villarreal.
Haters are like crickets. Crickets make a lot of noise, u hear it but u can't see them. Then right when u walk by them, they're quiet.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:31:49 #97
335535 Einthovuh
PSV Eindhoven
pi_98827618
quote:
El Hamdaoui.
pi_98827727
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:30 schreef Caland het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat in deze deal niet eens om het instorten van PSV.

[..]

Als het goed is betaalt er ook geen Eindhovenaar aan mee toch? Althans, dat wordt hier steeds zo hard geroepen.
Ja, zelfs jij noemt het 'een goede deal', dat zal je mij niet zien doen... Voor PSV een goede deal waar het meeste risico bij de gemeente en dus de belastingbetaler ligt.

Overigens werd zo ook het redden van de banken verkocht aan het publiek: al het geld komt terug en we verdienen er zelfs aan! Nou, dat weet je dus pas als de laatste cent terugbetaald is. Zoals ik dus steeds aan geef: er is geen enkel principieel verschil tussen het helpen van de banken of PSV. Het gaat alleen om schaal....
pi_98827879
Wachten op foto met Wijnaldum, Strootman en Mertens in PSV shirt :)
pi_98827909
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
er is geen enkel principieel verschil tussen het helpen van de banken of PSV.
Dat is dus het hele probleem. Het was de banken helpen of ze vielen om binnen 48 uur.
Schande dat het nodig was overigens. Sindsdien is het publiek en de overheid ook extra kritisch geworden op bonussen, ontslag rondes, etc etc en niet meer dan terecht

PSV was niet omgevallen en nu zijn mensen kritisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')