Nee hoor, een goede deal met de gemeente, de gemeente heeft hier baat bij, PSV ook, dat heet zaken doenquote:
Ja precies. Zonder die steun waren die transfers er niet geweest.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat PSV de gemeente heeft kunnen overtuigen van een superdeal? Wat jij wil.
Dat PSV de enige club was die nog nooit overheidssteun heeft genoten was idd competitievervalsing. Je kan dus tevreden zijn.quote:
Moet je maar een eigen stadion hebben met een lap grond eronder. Heb je wat achter de hand voor als het een keer nodig is, gelukkig voelt de gemeente wat voor 3 ton per jaar en gaan ze akkoord.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja precies. Zonder die steun waren die transfers er niet geweest.
Dan waren de directe tegenstanders uit Utrecht en Rotterdam sterker geweest.
De overheid heeft betaald om de tegenstander zwakker te maken.
In het voetbal zijn er geen zekerhedenquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoop je. Dat zijn allemaal geen zekerheden. Het is echt het laatste waar ik mijn zuurverdiende centen in zou 'investeren', in voetballers...
Gelukkig voor Eindhoven ja. Of voor PSV vooral.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Moet je maar een eigen stadion hebben met een lap grond eronder. Heb je wat achter de hand voor als het een keer nodig is, gelukkig voelt de gemeente wat voor 3 ton per jaar en gaan ze akkoord.
Ik hoop Engelaar.. te veel salaris en voegt niks toe, Bakkal zal me niet verbazen en Toivonen zou belangstelling voor kunnen komen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:37 schreef jpg97 het volgende:
Daar begint het al....
OT:
Zouden er nu nog spelers vertrekken? ( Bakkal, Toivonen? )
Daar heeft de gemeente geen voordeel bijquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Gelukkig voor Eindhoven ja. Of voor PSV vooral.
Maar de wereld is wat groter. Als Ajax 100 miljoen krijgt van de gemeente lach ik ook de ballen uit mijn broek. Maar erg eerlijk zal ik het niet vinden hoor. Wel lekker.
Wat een realistisch wereldbeeld heb jij, super.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar de wereld is wat groter. Als Ajax 100 miljoen krijgt van de gemeente lach ik ook de ballen uit mijn broek. Maar erg eerlijk zal ik het niet vinden hoor. Wel lekker.
Het is wel zo inderdaad. In Amsterdam werd de Arena gebouwd met het geld van de belastingbetaler. Als dat niet gebeurd was speelde Ajax nu niet in een stadion met een dergelijke capaciteit.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Moet je maar een eigen stadion hebben met een lap grond eronder. Heb je wat achter de hand voor als het een keer nodig is, gelukkig voelt de gemeente wat voor 3 ton per jaar en gaan ze akkoord.
Met het grote verschil dat die de dag erna niet weer 50% van dat bedrag uitgaven aan transfers.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Geo3kant het volgende:
Andere clubs hebben ook de grond onder het stadion verkocht.. sommige zelfs inclusief stadion, ga daar ook ff tegen protesteren..oh wacht dat is niet interessant genoeg want die clubs vormen geen bedreiging?
Engelaar zou ik sowieso wegdoen, want het lijkt me duidelijk dat Strootman ook bij Psv de dienst gaat uitmaken op het middenveld. Met een beetje geluk vang je nu nog wat centen voor Engelaar.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Ik hoop Engelaar.. te veel salaris en voegt niks toe, Bakkal zal me niet verbazen en Toivonen zou belangstelling voor kunnen komen.
Dus alle 3 zouden weg kunnen wss.
Ik weet het. Nu jij nog.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een realistisch wereldbeeld heb jij, super.
Eindhoven 3 ton per jaar. PSV gered van een seizoen of 5 Feyenoord stijl.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou het een goede deal zijn ja, maar over hoeveel jaar moet het terugbetaald zijn ? 40 ?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:36 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Nee hoor, een goede deal met de gemeente, de gemeente heeft hier baat bij, PSV ook, dat heet zaken doen
Het stadion is niet van Ajax. Die huren gewoon een pandje om hun wedstrijden in te spelen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is wel zo inderdaad. In Amsterdam werd de Arena gebouwd met het geld van de belastingbetaler. Als dat niet gebeurd was speelde Ajax nu niet in een stadion met een dergelijke capaciteit.
De ironie is dat ze daar misschien nog niet eens slechter van zouden zijn geworden
Er was toch ook geen 80miljoen schuld ofwel dan? Tussen de 17.5 en 30 miljoen schuld dacht ik, dat kon dus gedicht worden met de VERKOOP van het grond met de deal/constructie met de gemeente waar de gemeente 12 tot 14 miljoen winst op maakt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Met het grote verschil dat die de dag erna niet weer 50% van dat bedrag uitgaven aan transfers.
Als PSV op het randje had gestaan en dit naar de schulden was gegaan had je mij in elk geval niet gehoord.
Je blijft weer hangen in je kleine wereldje.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eindhoven 3 ton per jaar. PSV gered van een seizoen of 5 Feyenoord stijl.
Hadden we allemaal maar een Tiny Sanders als directeur, hè knul?
Jij denkt dat de gemeente meebetaald aan transfers. Je hebt je dus niet ingelezen en begrijpt de deal niet. Dan moet je ook niet praten, want je snapt het niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je blijft weer hangen in je kleine wereldje.
Gelukkig geef je zelf al meerdere malen toe dat het puur is gedaan voor het sportieve resultaat en niet om de club te redden.
Hoe noemen we dat ook alweer....?
Dat noemen we een slimme investering van de gemeenten en PSV heeft goede vrienden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je blijft weer hangen in je kleine wereldje.
Gelukkig geef je zelf al meerdere malen toe dat het puur is gedaan voor het sportieve resultaat en niet om de club te redden.
Hoe noemen we dat ook alweer....?
welke winst? Je bedoelt dat lappie grond dat geen enkele andere besteding heeft dan een voetbal club (meest onzekere business die er is) dat tenminste 50% overpriced is?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:41 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Er was toch ook geen 80miljoen schuld ofwel dan? Tussen de 17.5 en 30 miljoen schuld dacht ik, dat kon dus gedicht worden met de VERKOOP van het grond met de deal/constructie met de gemeente waar de gemeente 12 tot 14 miljoen winst op maakt.
Dus... dan blijft er 50 miljoen over uit bezuinigingen, transfers, leningen van Philips/ondernemers .e.d en DAT geld gaat naar spelers..
Zal ik het bold maken dat je het beter kunt lezen?
CL is geen voorwaarde meer eens in de zoveel jaar in het toekomstplan, wat eerst wel zo was ja.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou het een goede deal zijn ja, maar over hoeveel jaar moet het terugbetaald zijn ? 40 ?
Er kan zo ontzettend veel gebeuren tot die tijd...
Kijk hoe het bij ons is gegaan, de gemeente leende bij een bank 25 miljoen euro en leende dat weer uit aan bouwbedrijf Midreth om stadion Galgenwaard over te nemen zodat de club door kon gaan, dit zou ook volledig worden afbetaald dmv een huursom voor het stadion, inclusief rente.
Maar Midreth is inmiddels failliet, en de gemeente kan zo goed als zeker naar zijn geld fluiten...
Die krijgen hooguit een gedeelte van dat geld terug als een Van Seumeren bv. het stadion zou kopen.
Dit soort scenario's kunnen ook in Eindhoven gebeuren, wat als Strootman volgende week zijn kniebanden afscheurt ? Wat als de gemeente failliet gaat ? Of 1 van die investeerders ? Wat als er de komende jaren geen CL wordt gehaald ?
Allemaal factoren die de 'werelddeal' kunnen beinvloeden.
De winst van 2,1 miljoen kopen, voor 2,4 miljoen verkopen aan PSV en dus 3 ton winst maken. Die winst.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:43 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
welke winst? Je bedoelt dat lappie grond dat geen enkele andere besteding heeft dan een voetbal club (meest onzekere business die er is) dat tenminste 50% overpriced is?
PSV betaald 2,4 miljoen aan de gemeenten om het te huren, het kost ze 2,1 per jaar (de gemeente) dus 3 ton per jaar winst x40 jaar.. = 12 miljoen winst voor de gemeente.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:43 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
welke winst? Je bedoelt dat lappie grond dat geen enkele andere besteding heeft dan een voetbal club (meest onzekere business die er is) dat tenminste 50% overpriced is?
Dus had Ajax er niet gespeeld als de belastingbetaler de rekening niet had betaald. Precies mijn punt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het stadion is niet van Ajax. Die huren gewoon een pandje om hun wedstrijden in te spelen.
Bovendien is de gemeente daarna eigendom ipv PSV.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
PSV betaald 2,4 miljoen aan de gemeenten om het te huren, het kost ze 2,1 per jaar (de gemeente) dus 3 ton per jaar winst x40 jaar.. = 12 miljoen winst voor de gemeente.
Dat leek me duidelijk uit de capslock KOPEN van de grond VERKOCHT e.d. maar hij begrijpt wel meer niet.. dus goed dat je het nog een keer duidelijk maakt voor hemquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:45 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Bovendien is de gemeente daarna eigendom ipv PSV.
En wat als PSV over een jaar of 3-4 ineens niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen ?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
PSV betaald 2,4 miljoen aan de gemeenten om het te huren, het kost ze 2,1 per jaar (de gemeente) dus 3 ton per jaar winst x40 jaar.. = 12 miljoen winst voor de gemeente.
Daar heeft de gemeente uitgebreid over nagedacht en is tot de conclusie gekomen dat deze koop het risico waard isquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En wat als PSV over een jaar of 3-4 ineens niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen ?
Omdat er dan weer een tekort is van weet-ik-hoeveel ?
Dan kan de gemeente waarschijnlijk zeggen pak je stadion en spulletjes maar en rot op van mijn grond. En nu zeg jij maar dat gebeurd toch niet.. tja. Je vraagt wat er kan gebeuren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En wat als PSV over een jaar of 3-4 ineens niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen ?
Dan kloppen ze aan bij de gemeente om te vragen of het ook ietsje minder mag zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat is dus nagenoeg onmogelijk, omdat ze op 't moment van spreken uit de schulden zijn en de enige schuldeiser de gemeente is die jaarlijks 2,4 miljoen wil zien.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dan wordt de club wéér gered. Net zoals dat overal in Nederland gebeurtquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat is een beproefde strategie ja, Willem 2 heeft hem nog geen jaar geleden gebruikt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan kloppen ze aan bij de gemeente om te vragen of het ook ietsje minder mag zijn natuurlijk.
Ik ben in principe van mening dat het niet tot de taken van de overheid behoort om miljoenenbedrijven overeind te houden of verkapte steun te verstrekken. Of het wel of niet een goede deal is laat ik dan nog buiten beschouwing.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:49 schreef Geo3kant het volgende:
Het grappige is waar jullie om zeuren is het verschil tussen je gevoel en wat de wet zegt.. Voor je gevoel zeg je het is niet eerlijk, maar PSV mag gewoon de grond e.d. verkopen en leningen afsluiten met Philips e.d.
Daarnaast heeft de helft hier nog niet half een idee van hoe het echt zit en horen ze gemeente, geld, transfers..
Daar zit wel degelijk een verschil in. Ajax zat ook helemaal niet in de schulden in die periode. Verre van zelfs (en nog steeds niet). Anders had Ajax nog eigen stadion kunnen uitbreiden. Nu wilde x investeerders een stadion bouwen en wilde Ajax wel huren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus had Ajax er niet gespeeld als de belastingbetaler de rekening niet had betaald. Precies mijn punt.
Er is natuurlijk weinig verschil tussen de gemeente je stadion laten bouwen en het dan huren of eerst je eigen stadion bouwen, het verkopen aan de gemeente en het dan huren. Allebei gewoon verkapte overheidssteun.
Dat kan en mag jij vindenquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben in principe van mening dat het niet tot de taken van de overheid behoort om miljoenenbedrijven overeind te houden of verkapte steun te verstrekken. Of het wel of niet een goede deal is laat ik dan nog buiten beschouwing.
Ohja? Riep je dat ook toen er door één of andere bacterie alle paprikatelers, komkommertelers etc. 100% werden gesubsidieerd? Dan moet de overheid ook maar zeggen dat al dan niet miljoenenbedrijven het zelf maar op moeten lossen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben in principe van mening dat het niet tot de taken van de overheid behoort om miljoenenbedrijven overeind te houden of verkapte steun te verstrekken. Of het wel of niet een goede deal is laat ik dan nog buiten beschouwing.
Ik ook, toch hangt het hele bedrijfsleven aan elkaar van de speciale regelingen, subsidies, kortingen en weet ik niet wat. En dan doel ik nog niet eens op het overeind houden van de banken. Het is gewoon de normaalste zaak van de wereld, maar als het in Eindhoven gebeurt is het blijkbaar heel erg en oneerlijkquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar daar hadden we het per definitie over zelfs nog andere situaties. Het is niet zo dat zonder deze steun van de gemeente PSV per direct failliet was geweest.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Dat kan en mag jij vindende gemeente/overheid denkt daar blijkbaar anders over zoals al vaker is gebleken in de geschiedenis van het voetbal.
Omdat een stel malloten er de afgelopen tien jaar in de top er een puinzooi van hebben gemaakt hoef ik niet tien jaar als Feyenoord te spelen. Ben blij dat de gemeente er ook zo over denkt en die ontvangen de aankomende 40 jaar mooi 3 ton per jaar.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar ik begon ook al met: Dit was gewoon veel te veel en veel te vroeg.
Het water stond nog niet aan de lippen van de club. Natuurlijk werd het een beetje zwaar om te lopen maar dat hebben ze zelf gedaan. Billen branden en blaren zitten.
Stomme stomme beslissing van de gemeente.
1) Inflatie erbij, winst gehalveerd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Bedankt voor deze onmogelijke casus. Slaat echt als een tang op een varkenquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:56 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
1) Inflatie erbij, winst gehalveerd.
2) Psv weer in de problemen, geen CL, weer verlies. Kunnen schulden niet betalen, weer gejank bij de gemeente. Wat dan? Denk jij dat ze structureel winst maken? Doet geen 1 club.
3) Gemeente eigenaar van een lap grond die "ineens en geheel onvoorzien GEEN 50 mln euro waard is", en waar je niets meekan, tenzij je dat lelijke stadion sloopt.
(Overigens, op assets (grond) die minder waard zijn dan waarvoor gekocht, moet je afschrijven op de balans, en dat komt vroeger of later terug in de W&V rekening van eindhoven. Nu, over n jaar of over 10 jaar, maar t komt er. Betekent gewoon minder geld voor ehv om uit te geven aan andere projecten.)
= gemeente steun.
Dank.
(bijna geen enkele bank of investeringsclub wil z'n handen nog branden aan vastgoed want er wordt geen winst meer gemaakt, de gemeente psv kan het uiteraard beter...)
Dus willen jullie nog iets uitleggen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |