abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:25:56 #276
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98823953
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:23 schreef Godtje het volgende:

[..]

Totaal geen antwoord op de vraag. Probeer het nog een keer ajb
Natuurlijk wel. De gemeente is slechts een onderdeel van de deal, er zijn nog veel meer andere investeerders die samen ook een aantal tientallen miljoenen ophalen. Daarnaast lijkt het me sterk dat PSV interesse toont in spelers zonder geld te hebben.
Dit, dus.
pi_98823989
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:23 schreef Godtje het volgende:

[..]

Totaal geen antwoord op de vraag. Probeer het nog een keer ajb
De andere partijen die PSV steunen hadden als voorwaarde dat de gemeente mee zou doen aan het reddingsplan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_98824001
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. De gemeente is slechts een onderdeel van de deal, er zijn nog veel meer andere investeerders die samen ook een aantal tientallen miljoenen ophalen. Daarnaast lijkt het me sterk dat PSV interesse toont in spelers zonder geld te hebben.
Als je dondersgoed weet dat de gemeente toch wel instemt op een gegeven moment, kun je natuurlijk al lekker op de zaken vooruit lopen. En anders pech gehad en een hoop onrust creëren.
pi_98824035
Wat een stelletje zielige knurften komen er nu opeens in dit topic zeg :') .. ga je even inlezen zou ik zeggen. :W
pi_98824044
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom ging de deal Strootman/Mertens dan pas door op het moment dat de gemeentesteun werd goed gekeurd ?

Waarom roepen Brands en Sanders dan dat zonder die steun, die spelers niet waren gekomen ?

Nou ?
Omdat ze pas vanaf toen zeker wisten dat het geld van balasz niet in de schulden pot hoefde. Zolang dit niet zeker was konden ze dat geld dus niet gebruiken!
Let me occupy your mind
As you do mine
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:28:13 #281
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98824059
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:27 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Als je dondersgoed weet dat de gemeente toch wel instemt op een gegeven moment, kun je natuurlijk al lekker op de zaken vooruit lopen. En anders pech gehad en een hoop onrust creeren.
Een week terug, na de komst van de second opinion en CDA en D66 overstag ging, stonden er al met grote koeienletters op de voorpagina dat het in kannen en kruiken was. En laten we eerlijk zijn; gister was een formaliteit. PSV had dat geld en kon aan de slag met Utrecht.
Dit, dus.
pi_98824069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom ging de deal Strootman/Mertens dan pas door op het moment dat de gemeentesteun werd goed gekeurd ?

Waarom roepen Brands en Sanders dan dat zonder die steun, die spelers niet waren gekomen ?

Nou ?
Het geld dat vrijkwam door
quote:
13s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:20 schreef Buitendam het volgende:

Dzsudzsak en door het snijden in personeel en salarissen.
kunnen we nu gebruiken voor spelers, dat had anders gebruikt moeten worden voor schulden met hoge rentelasten. Die rentelasten worden nu geregeld door geld van sponsoren en de gemeente, dus kunnen er spelers gehaald worden (is ook een investering want het verdient zich terug als het goed is).
pi_98824127
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:28 schreef StijnDa het volgende:

[..]

[..]

kunnen we nu gebruiken voor spelers, dat had anders gebruikt moeten worden voor schulden met hoge rentelasten. Die rentelasten worden nu geregeld door geld van sponsoren en de gemeente, dus kunnen er spelers gehaald worden (is ook een investering want het verdient zich terug als het goed is).
Dus direct of indirect, zonder de gemeentesteun waren die spelers niet gekomen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_98824139
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dus de spelers konden niet gehaald worden zonder de steun van de overheid?
Dat is de vraag en iets waar mensen over vallen.

Dat je bij Philips geld weet te halen als club is je goed recht en moet je vooral doen.
Volgens mij heeft de overheid geld in PSV gestopt om uit de schulden te komen. Dat blijkt dus allemaal niet zo dramatisch te zijn. Want je kan gewoon bijna 20 miljoen uitgeven de dag erna.

De overheid is er niet om transfers van clubs te betalen. Ook niet voor de helft.

De transfers waren niet door gegaan zonder die steun (worden van PSV zelf)
Conclusie: die zijn betaald met geld van de overheid.

Ik denk als er eentje op staat en naar de rechter gaat dat het nog een spannende zaak zal worden.
pi_98824141
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Omdat Philips al zeker was met het pompen van 20 miljoen en een aantal particulieren zoals VDL ook al hadden toegezegd. De gemeente staat garant voor 49 miljoen, terwijl de complete smak geld zo'n 79 miljoen is.
hm hm. En wat waren jullie tekorten vorig seizoen? En de verwachtingen voor dit seizoen? Weer geen CL. Misschien dat dat wel, oh zo handig, wordt gedekt door die 30 mln die je zou hebben ZONDER staatssteun. Dertig mln om 't verlies vorig seizoen te dekken. Denk niet dat jullie het eigen vermogen nog hadden na 3 jaar op rij geen CL om het verlies te dekken, laat staan die voor komend seizoen.

En ik geloof dat het tekort vorig seizoen 17,5 was. Als n voetbalclub zoiets zegt, leert de ervaring (afzien...), is het vaak meer ook nog.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:29:52 #286
335535 Einthovuh
PSV Eindhoven
pi_98824148
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:27 schreef Geo3kant het volgende:
Wat een stelletje zielige knurften komen er nu opeens in dit topic zeg :') .. ga je even inlezen zou ik zeggen. :W
pi_98824176
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:29 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dus direct of indirect, zonder de gemeentesteun waren die spelers niet gekomen.
Dat zei iemand hier net dus daar ging ik van uit, ik heb geen contact met het bestuur enzo dus ik weet het niet.
pi_98824199
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Een week terug, na de komst van de second opinion en CDA en D66 overstag ging, stonden er al met grote koeienletters op de voorpagina dat het in kannen en kruiken was. En laten we eerlijk zijn; gister was een formaliteit. PSV had dat geld en kon aan de slag met Utrecht.
Ook voor die voorpagina waar jij op doelt, waren ze al bezig om spelers bij FCU weg te halen. Het is niet zo dat ze pas sinds vorige week woensdag ofzo met Mertens bezig zijn.
pi_98824201
quote:

[..]

[..]

Dus dat geld van de transfer had gewoon naar de rentelasten kunnen gaan en de schuld afbetalen.
Zoals bij elk normaal bedrijf.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:32:01 #290
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98824269
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:29 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

hm hm. En wat waren jullie tekorten vorig seizoen? En de verwachtingen voor dit seizoen? Weer geen CL. Misschien dat dat wel, oh zo handig, wordt gedekt door die 30 mln die je zou hebben ZONDER staatssteun. Dertig mln om 't verlies vorig seizoen te dekken. Denk niet dat jullie het eigen vermogen nog hadden na 3 jaar op rij geen CL om het verlies te dekken, laat staan die voor komend seizoen.

En ik geloof dat het tekort vorig seizoen 17,5 was. Als n voetbalclub zoiets zegt, leert de ervaring (afzien...), is het vaak meer ook nog.
Ok, en nu? Wat heeft dat met de positie van PSV nu te maken?
Dit, dus.
pi_98824281
quote:

[..]

[..]

Ik acht de kans vrij klein dat wij die transfersom van 14 miljoen terug gaan zien eerlijk gezegd. Mertens is héél duur betaald imo. Strootman kán een grote worden maar dan moet je nog maar zien voor hoeveel je zo'n kerel kan slijten. Voor hetzelfde geld lopen ze over 4 jaar allebei transfervrij de deur uit. :W

Je op voorhand rijk rekenen wat een speler op gaat leveren is iig een beproefde methode om in no-time weer in de financiële prut te zitten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_98824301
De gemeente houdt ook wel Vi en geruchten bij :') als hun het zo oneens waren hadden ze het toch niet toegekend? Daarnaast komt het geld van transfer niet van het geld van de gemeente maar uit bezuinigingen, transfer opbrengsten en de lening van ondernemers uit de omgeving ..

Het geld van de gemeente is voor de schulden om de club gezond te houden, en dit is ook het plan geweest en ook met dit onderdeel ging de gemeente akkoord.. En nogmaals de gemeente heeft niks GELEEND maar de grond GEKOCHT.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:32:36 #293
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98824304
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dus dat geld van de transfer had gewoon naar de rentelasten kunnen gaan en de schuld afbetalen.
Precies. Maar nu dus niet door een deal uit duizenden en zien we volgend jaar drie talenten in het PSV shirt.
Dit, dus.
pi_98824307
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

Had gekund denk ik, maar dat had de positie van PSV sterk beïnvloed, minder goede spelers dus minder resultaat. Dat wil elk bedrijf voorkomen ;)
pi_98824340
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Had gekund denk ik, maar dat had de positie van PSV sterk beïnvloed, minder goede spelers dus minder resultaat. Dat wil elk bedrijf voorkomen ;)
Precies. Competitie vervalsing.
pi_98824358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik acht de kans vrij klein dat wij die transfersom van 14 miljoen terug gaan zien eerlijk gezegd. Mertens is héél duur betaald imo. Strootman kán een grote worden maar dan moet je nog maar zien voor hoeveel je zo'n kerel kan slijten. Voor hetzelfde geld lopen ze over 4 jaar allebei transfervrij de deur uit. :W

Je op voorhand rijk rekenen wat een speler op gaat leveren is iig een beproefde methode om in no-time weer in de financiële prut te zitten.
Het betaalt zich niet alleen uit in de transfersom als ze vertrekken, ze zorgen ook voor resultaat, eventueel halen ze CL binnen komend seizoen, goede spelers zijn aantrekkelijk voor sponsoren, etc. :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:34:20 #297
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98824379
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar gezien de vooruitgang qua lage salarissen, lage leeftijden en talent doet wel hoop geven.
Dit, dus.
pi_98824400
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:29 schreef Godtje het volgende:

Ik denk als er eentje op staat en naar de rechter gaat dat het nog een spannende zaak zal worden.
Dat zou wat zijn. Ik denk dat dan elke BVO op kan doeken aangezien elke club op zijn minst 1 keer door de overheid overeind is gehouden :D

Het zou zo maar kunnen, de EU heeft al eens eerder de hele voetbalwereld overhoop gehaald.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:34:58 #299
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98824408
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Precies. Competitie vervalsing.
Omdat PSV de gemeente heeft kunnen overtuigen van een superdeal? Wat jij wil.
Dit, dus.
pi_98824451
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:33 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Het betaalt zich niet alleen uit in de transfersom als ze vertrekken, ze zorgen ook voor resultaat, eventueel halen ze CL binnen komend seizoen, goede spelers zijn aantrekkelijk voor sponsoren, etc. :)
Hoop je. Dat zijn allemaal geen zekerheden. Het is echt het laatste waar ik mijn zuurverdiende centen in zou 'investeren', in voetballers...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')