Natuurlijk wel. De gemeente is slechts een onderdeel van de deal, er zijn nog veel meer andere investeerders die samen ook een aantal tientallen miljoenen ophalen. Daarnaast lijkt het me sterk dat PSV interesse toont in spelers zonder geld te hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Totaal geen antwoord op de vraag. Probeer het nog een keer ajb
De andere partijen die PSV steunen hadden als voorwaarde dat de gemeente mee zou doen aan het reddingsplan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Totaal geen antwoord op de vraag. Probeer het nog een keer ajb
Als je dondersgoed weet dat de gemeente toch wel instemt op een gegeven moment, kun je natuurlijk al lekker op de zaken vooruit lopen. En anders pech gehad en een hoop onrust creëren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De gemeente is slechts een onderdeel van de deal, er zijn nog veel meer andere investeerders die samen ook een aantal tientallen miljoenen ophalen. Daarnaast lijkt het me sterk dat PSV interesse toont in spelers zonder geld te hebben.
Omdat ze pas vanaf toen zeker wisten dat het geld van balasz niet in de schulden pot hoefde. Zolang dit niet zeker was konden ze dat geld dus niet gebruiken!quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Waarom ging de deal Strootman/Mertens dan pas door op het moment dat de gemeentesteun werd goed gekeurd ?
Waarom roepen Brands en Sanders dan dat zonder die steun, die spelers niet waren gekomen ?
Nou ?
Een week terug, na de komst van de second opinion en CDA en D66 overstag ging, stonden er al met grote koeienletters op de voorpagina dat het in kannen en kruiken was. En laten we eerlijk zijn; gister was een formaliteit. PSV had dat geld en kon aan de slag met Utrecht.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:27 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Als je dondersgoed weet dat de gemeente toch wel instemt op een gegeven moment, kun je natuurlijk al lekker op de zaken vooruit lopen. En anders pech gehad en een hoop onrust creeren.
Het geld dat vrijkwam doorquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Waarom ging de deal Strootman/Mertens dan pas door op het moment dat de gemeentesteun werd goed gekeurd ?
Waarom roepen Brands en Sanders dan dat zonder die steun, die spelers niet waren gekomen ?
Nou ?
kunnen we nu gebruiken voor spelers, dat had anders gebruikt moeten worden voor schulden met hoge rentelasten. Die rentelasten worden nu geregeld door geld van sponsoren en de gemeente, dus kunnen er spelers gehaald worden (is ook een investering want het verdient zich terug als het goed is).quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:20 schreef Buitendam het volgende:
Dzsudzsak en door het snijden in personeel en salarissen.
Dus direct of indirect, zonder de gemeentesteun waren die spelers niet gekomen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:28 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Het geld dat vrijkwam door
[..]
kunnen we nu gebruiken voor spelers, dat had anders gebruikt moeten worden voor schulden met hoge rentelasten. Die rentelasten worden nu geregeld door geld van sponsoren en de gemeente, dus kunnen er spelers gehaald worden (is ook een investering want het verdient zich terug als het goed is).
Dus de spelers konden niet gehaald worden zonder de steun van de overheid?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De gemeente is slechts een onderdeel van de deal, er zijn nog veel meer andere investeerders die samen ook een aantal tientallen miljoenen ophalen. Daarnaast lijkt het me sterk dat PSV interesse toont in spelers zonder geld te hebben.
hm hm. En wat waren jullie tekorten vorig seizoen? En de verwachtingen voor dit seizoen? Weer geen CL. Misschien dat dat wel, oh zo handig, wordt gedekt door die 30 mln die je zou hebben ZONDER staatssteun. Dertig mln om 't verlies vorig seizoen te dekken. Denk niet dat jullie het eigen vermogen nog hadden na 3 jaar op rij geen CL om het verlies te dekken, laat staan die voor komend seizoen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat Philips al zeker was met het pompen van 20 miljoen en een aantal particulieren zoals VDL ook al hadden toegezegd. De gemeente staat garant voor 49 miljoen, terwijl de complete smak geld zo'n 79 miljoen is.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:27 schreef Geo3kant het volgende:
Wat een stelletje zielige knurften komen er nu opeens in dit topic zeg.. ga je even inlezen zou ik zeggen.
Dat zei iemand hier net dus daar ging ik van uit, ik heb geen contact met het bestuur enzo dus ik weet het niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dus direct of indirect, zonder de gemeentesteun waren die spelers niet gekomen.
Ook voor die voorpagina waar jij op doelt, waren ze al bezig om spelers bij FCU weg te halen. Het is niet zo dat ze pas sinds vorige week woensdag ofzo met Mertens bezig zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een week terug, na de komst van de second opinion en CDA en D66 overstag ging, stonden er al met grote koeienletters op de voorpagina dat het in kannen en kruiken was. En laten we eerlijk zijn; gister was een formaliteit. PSV had dat geld en kon aan de slag met Utrecht.
Dus dat geld van de transfer had gewoon naar de rentelasten kunnen gaan en de schuld afbetalen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:28 schreef StijnDa het volgende:
[..]
[..]
kunnen we nu gebruiken voor spelers, dat had anders gebruikt moeten worden voor schulden met hoge rentelasten. Die rentelasten worden nu geregeld door geld van sponsoren en de gemeente, dus kunnen er spelers gehaald worden (is ook een investering want het verdient zich terug als het goed is).
Ok, en nu? Wat heeft dat met de positie van PSV nu te maken?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:29 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hm hm. En wat waren jullie tekorten vorig seizoen? En de verwachtingen voor dit seizoen? Weer geen CL. Misschien dat dat wel, oh zo handig, wordt gedekt door die 30 mln die je zou hebben ZONDER staatssteun. Dertig mln om 't verlies vorig seizoen te dekken. Denk niet dat jullie het eigen vermogen nog hadden na 3 jaar op rij geen CL om het verlies te dekken, laat staan die voor komend seizoen.
En ik geloof dat het tekort vorig seizoen 17,5 was. Als n voetbalclub zoiets zegt, leert de ervaring (afzien...), is het vaak meer ook nog.
Ik acht de kans vrij klein dat wij die transfersom van 14 miljoen terug gaan zien eerlijk gezegd. Mertens is héél duur betaald imo. Strootman kán een grote worden maar dan moet je nog maar zien voor hoeveel je zo'n kerel kan slijten. Voor hetzelfde geld lopen ze over 4 jaar allebei transfervrij de deur uit.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:28 schreef StijnDa het volgende:
[..]
[..]
Precies. Maar nu dus niet door een deal uit duizenden en zien we volgend jaar drie talenten in het PSV shirt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dus dat geld van de transfer had gewoon naar de rentelasten kunnen gaan en de schuld afbetalen.
Zoals bij elk normaal bedrijf.
Had gekund denk ik, maar dat had de positie van PSV sterk beïnvloed, minder goede spelers dus minder resultaat. Dat wil elk bedrijf voorkomenquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dus dat geld van de transfer had gewoon naar de rentelasten kunnen gaan en de schuld afbetalen.
Zoals bij elk normaal bedrijf.
Precies. Competitie vervalsing.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Had gekund denk ik, maar dat had de positie van PSV sterk beïnvloed, minder goede spelers dus minder resultaat. Dat wil elk bedrijf voorkomen
Het betaalt zich niet alleen uit in de transfersom als ze vertrekken, ze zorgen ook voor resultaat, eventueel halen ze CL binnen komend seizoen, goede spelers zijn aantrekkelijk voor sponsoren, etc.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik acht de kans vrij klein dat wij die transfersom van 14 miljoen terug gaan zien eerlijk gezegd. Mertens is héél duur betaald imo. Strootman kán een grote worden maar dan moet je nog maar zien voor hoeveel je zo'n kerel kan slijten. Voor hetzelfde geld lopen ze over 4 jaar allebei transfervrij de deur uit.![]()
Je op voorhand rijk rekenen wat een speler op gaat leveren is iig een beproefde methode om in no-time weer in de financiële prut te zitten.
Maar gezien de vooruitgang qua lage salarissen, lage leeftijden en talent doet wel hoop geven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je op voorhand rijk rekenen wat een speler op gaat leveren is iig een beproefde methode om in no-time weer in de financiële prut te zitten.
Dat zou wat zijn. Ik denk dat dan elke BVO op kan doeken aangezien elke club op zijn minst 1 keer door de overheid overeind is gehoudenquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:29 schreef Godtje het volgende:
Ik denk als er eentje op staat en naar de rechter gaat dat het nog een spannende zaak zal worden.
Hoop je. Dat zijn allemaal geen zekerheden. Het is echt het laatste waar ik mijn zuurverdiende centen in zou 'investeren', in voetballers...quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:33 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Het betaalt zich niet alleen uit in de transfersom als ze vertrekken, ze zorgen ook voor resultaat, eventueel halen ze CL binnen komend seizoen, goede spelers zijn aantrekkelijk voor sponsoren, etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |