abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:14:09 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98826572
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:13 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

De bankwereld is blij dat jij niet verantwoordelijk bent :P
De bankwereld is gered van de ondergang, nogmaals...compleet ander verhaal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_98826587
quote:
13s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Toch knap dat ze dan die onafhankelijke Tilburgse hoogleraar hebben weten te overtuigen. Je ziet spoken, pik.
overtuigen? gewoon 2 pos tegen 1 neg?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_98826684
Zodra ik de staatsloterij win zal ik wel een miljoentje of 10 vast afbetalen aan de gemeente, waar maken jullie je druk om :7

Hey dan spekt de overheid weer 10 miljoen in PSV :o >:)
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:16:11 #79
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98826685
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

overtuigen? gewoon 2 pos tegen 1 neg?
Ja, dag. Als je nu ook nog uitkomsten gaat verzinnen, ben ik klaar. Daarnaast. 1 econoom en 3 economen is samen 4 man. Hoe kom je dan tot de uitslag 2 po en 1 neg.
Dit, dus.
pi_98826770
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:14 schreef Caland het volgende:

[..]

De bankwereld is gered van de ondergang, nogmaals...compleet ander verhaal.
Nee. De banken zijn door jarenlang wanbeleid en te veel risico's nemen in zwaar weer gekomen en om te voorkomen dat het nog erger werd is besloten ze met belastinggeld te helpen. Precies wat er met PSV is gebeurd.

Dat de gevolgen van een instortende bankenwereld groter zouden zijn geweest dan een instortend PSV klopt. Maar het principe is pre-cies hetzelfde.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_98826793
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee. De banken zijn door jarenlang wanbeleid en te veel risico's nemen in zwaar weer gekomen en om te voorkomen dat het nog erger werd is besloten ze met belastinggeld te helpen. Precies wat er met PSV is gebeurd.

Dat de gevolgen van een instortende bankenwereld groter zou zijn geweest dan een instortend PSV klopt. Maar het principe is pre-cies hetzelfde.
Dit dus.

Maar ik ging niet meer discussiëren :X
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:19:59 #82
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98826913
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat de gevolgen van een instortende bankenwereld groter zouden zijn geweest dan een instortend PSV klopt. Maar het principe is pre-cies hetzelfde.
Daar gaat het toch om? Leg de (zelfs wereldwijde) gevolgen van instortende banken eens af tegen de gevolgen van PSV die een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen. Mijn god zeg, over een plaat voor de kop gesproken. Wat zeg ik, een hele bunker.

En nogmaals, het ging niet eens om het instorten van PSV.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:22:13 #83
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98827046
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Daar gaat het toch om? Leg de (zelfs wereldwijde) gevolgen van instortende banken eens af tegen de gevolgen van PSV die een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen. Mijn god zeg, over een plaat voor de kop gesproken. Wat zeg ik, een hele bunker.
Eerst is het belachelijk dat een club gedoemd tot het lot van Feyenoord door o.a. de gemeente wordt geholpen. Daarna is het weer belachelijk dat een club die "een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen" geholpen wordt. Het schommelt nogal, hè? Zolang er maar stomme PSV en stomme gemeente kan worden geroepen.
Dit, dus.
pi_98827063
quote:

[..]

De EU is ook beter af zonder Griekenland, wat is er erg aan een EU met 1 land minder? Zelfde principe maar het belang is voor jouw niet graag genoeg in PSV.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:24:52 #85
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98827207
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Eerst is het belachelijk dat een club gedoemd tot het lot van Feyenoord door o.a. de gemeente wordt geholpen. Daarna is het weer belachelijk dat een club die "een paar jaartjes niet in de top 2 komt te spelen" geholpen wordt. Het schommelt nogal, hè? Zolang er maar stomme PSV en stomme gemeente kan worden geroepen.
Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren. De deal ansich is gewoon prima imo.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

De EU is ook beter af zonder Griekenland, wat is er erg aan een EU met 1 land minder? Zelfde principe maar het belang is voor jouw niet graag genoeg in PSV.
Jij gaat voor het meest domme argument van de dag-award? Ik snap trouwens je laatste zin niet eens, Nederlands?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_98827279
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren.

[..]

Jij gaat voor het meest domme argument van de dag-award? Ik snap trouwens je laatste zin niet eens, Nederlands?
Graag = groot, belang is niet groot genoeg.
Jij gaat ook door tot in het trieste.. het zijn in feite dezelfde dingen, jij hebt het over principes.

Ik wil die award best hebben :) maar misschien dat Godtje me wel verslaat.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:26:13 #87
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98827289
quote:

[..]

Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren.
Niet in verhouding? Gewoon niet in jouw straatje. Dit is een volledig legale en legitieme manier van clubhulp, iets wat al héél wat jaartjes gebeurd en aan de orde van de dag is. Nu het zo'n klapper is voor PSV zet dat bij veel supporters van andere clubs kwaad bloed, maar Feyenoord zou een moord doen voor zo'n deal.
Dit, dus.
pi_98827317
quote:

[..]

Je blijft maar selectief verontwaardigd zijn niet? :') Je vergeet even mee te nemen in je vergelijking dat niet alleen de gevolgen van het instorten van PSV veel kleiner zijn maar ook dat het bedrag dat er mee gemoeid is oneindig veel kleiner is. 40 miljoen tegenover vele tientallen (of waren het honderden?) miljarden :') .

Maar je jankt harder over 40 miljoen waar je als niet-Eindhovenaar geen cent aan meebetaalt dan over de miljardenconstructies waarmee we de banken overeind houden terwijl daar nog een veel groter risico op zit ook. Kostelijk! _O-
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_98827327
ik kom later wel 's terug.

Jullie second opinion is gebaseerd op 1 a4tje, zonder enige vermelding over de taxatie van de gronden (grootste risico): http://arnoldraaijmakers.(...)-cda-d66-second.html

Daarnaast is die ook veel te hoog, zoals ik reeds aangaf:
http://www.ed.nl/mening//8934580/Opinie%3A-''Taxatie-PSV-stadion-deugt-niet%26quot%3B.ece

Anyways, succes ermee, ik ben er over n jaartje weer, als de ING op ape-gapen ligt, en jullie stukkie grond niets waard is, gemeente ehv met de peren zit, en jullie bestuur, met de "geniale" tinny voorop, nergens te bekennen is.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:27:55 #90
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98827396
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:26 schreef mister_popcorn het volgende:
ik kom later wel 's terug.

Jullie second opinion is gebaseerd op 1 a4tje, zonder enige vermelding over de taxatie van de gronden (grootste risico): http://arnoldraaijmakers.(...)-cda-d66-second.html

Daarnaast is die ook veel te hoog, zoals ik reeds aangaf:
http://www.ed.nl/mening//8934580/Opinie%3A-''Taxatie-PSV-stadion-deugt-niet%26quot%3B.ece

Anyways, succes ermee, ik ben er over n jaartje weer, als de ING op ape-gapen ligt, en jullie stukkie grond niets waard is, gemeente ehv met de peren zit, en jullie bestuur, met de "geniale" tinny voorop, nergens te bekennen is.
Ok. Groeten thuis! :W
Dit, dus.
pi_98827475
Dit zijn discussies waar je het toch nooit eens wordt :+
pi_98827504
Dus wie wordt de nieuwe spits van PSV? :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:30:00 #93
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98827513
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je blijft maar selectief verontwaardigd zijn niet? :') Je vergeet even mee te nemen in je vergelijking dat niet alleen de gevolgen van het instorten van PSV veel kleiner zijn maar ook dat het bedrag dat er mee gemoeid is oneindig veel kleiner is. 40 miljoen tegenover vele tientallen (of waren het honderden?) miljarden :') .
Nogmaals, het gaat in deze deal niet eens om het instorten van PSV.
quote:
Maar je jankt harder over 40 miljoen waar je als niet-Eindhovenaar geen cent aan meebetaalt dan over de miljardenconstructies waarmee we de banken overeind houden terwijl daar nog een veel groter risico op zit ook. Kostelijk! _O-
Als het goed is betaalt er ook geen Eindhovenaar aan mee toch? Althans, dat wordt hier steeds zo hard geroepen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:30:13 #94
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98827530
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:29 schreef Geo3kant het volgende:
El Hamdaoui, ben ik bang voor...
Dit, dus.
pi_98827581
quote:

[..]

Nee, ik heb het nergens over de deal gehad. Slecht over de taken van een overheid die in dit geval niet in verhouding staan met hetgeen ze uitvoeren. De deal ansich is gewoon prima imo.

Apart, volgens mij is het helemaal geen prima deal namelijk voor de gemeente. Als het een heel aantrekkelijke deal was met laag risico hadden ze er wel een marktpartij voor genomen. Had PSV ook heel dat gezeik niet gehad met de gemeenteraad.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:31:45 #96
300710 Masterboy
Just Crusin'
pi_98827611
quote:
Altidore van Villarreal.
Haters are like crickets. Crickets make a lot of noise, u hear it but u can't see them. Then right when u walk by them, they're quiet.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:31:49 #97
335535 Einthovuh
PSV Eindhoven
pi_98827618
quote:
El Hamdaoui.
pi_98827727
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:30 schreef Caland het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat in deze deal niet eens om het instorten van PSV.

[..]

Als het goed is betaalt er ook geen Eindhovenaar aan mee toch? Althans, dat wordt hier steeds zo hard geroepen.
Ja, zelfs jij noemt het 'een goede deal', dat zal je mij niet zien doen... Voor PSV een goede deal waar het meeste risico bij de gemeente en dus de belastingbetaler ligt.

Overigens werd zo ook het redden van de banken verkocht aan het publiek: al het geld komt terug en we verdienen er zelfs aan! Nou, dat weet je dus pas als de laatste cent terugbetaald is. Zoals ik dus steeds aan geef: er is geen enkel principieel verschil tussen het helpen van de banken of PSV. Het gaat alleen om schaal....
pi_98827879
Wachten op foto met Wijnaldum, Strootman en Mertens in PSV shirt :)
pi_98827909
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
er is geen enkel principieel verschil tussen het helpen van de banken of PSV.
Dat is dus het hele probleem. Het was de banken helpen of ze vielen om binnen 48 uur.
Schande dat het nodig was overigens. Sindsdien is het publiek en de overheid ook extra kritisch geworden op bonussen, ontslag rondes, etc etc en niet meer dan terecht

PSV was niet omgevallen en nu zijn mensen kritisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')