abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:39:08 #101
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98827941
wijnaldumnsb is trouwens trendingtopic op Twitter :')
Dit, dus.
pi_98827968
Maar ik heb alles nu wel helder uitgelegd en ik ben moe en maak steeds meer domme spelfouten als gevolg daar van, als er nu nog mensen zijn die het niet willen of kunnen begrijpen mogen ze zonder mij gaan roepen "dat dat heel iets anders is!1!!" of dat "er wel degelijk verschil is!1!1" of wat voor drogredenen er dan ook ten tonele worden gevoerd....

TL; DR:

PSV krijgt overheidssteun.
Overheidssteun komt overal voor.
Zorg dat je in de hoek zit waar de steun zit ipv dat je hem moet betalen. :7 :W

Grrrrrrrroetjes
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_98828053
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:38 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat is dus het hele probleem. Het was de banken helpen of ze vielen om binnen 48 uur.
Schande dat het nodig was overigens. Sindsdien is het publiek en de overheid ook extra kritisch geworden op bonussen, ontslag rondes, etc etc en niet meer dan terecht

PSV was niet omgevallen en nu zijn mensen kritisch.
Ajax was ook niet omgevallen zonder Arena en toen was men niet kritisch. #selectieveverontwaardiging.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:43:04 #104
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98828092
quote:
13s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ajax was ook niet omgevallen zonder Arena en toen was men niet kritisch. #selectieveverontwaardiging.
De arena is ook niet van Ajax en de gemeente Amsterdam heeft die investering al drie-vier-vijfdubbel eruit gehaald. #slechtvoorbeeld #wezittenhiernietoptwitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_98828126
quote:

[..]

:')
Ook niet meer serieus te nemen. Jammer.
Jammer dat je niet normaal kan praten over 1 onderwerp.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:46:18 #106
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98828254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:43 schreef Caland het volgende:

[..]

De arena is ook niet van Ajax en de gemeente Amsterdam heeft die investering al drie-vier-vijfdubbel eruit gehaald. #slechtvoorbeeld #wezittenhiernietoptwitter
Ajax hoeft ook geen hypotheek of onderhoud te betalen voor de ArenA. En vanaf November vorig jaar ook ontzettend weinig huur door een huurverlaging. Amsterdam helpt Ajax. Het komt dus overal voor.
Dit, dus.
pi_98828256
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:43 schreef Caland het volgende:

[..]

Als dat al zo is, dan nog heeft het risico altijd bij de belastingbetaler gelegen, net zoals dat bij de PSV-deal gaat. Als Ajax failliet was gegaan of in een ander stadion was gaan spelen had dat ding nooit zijn geld opgebracht. #nubenikechtweg
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:48:15 #108
335535 Einthovuh
PSV Eindhoven
pi_98828439
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

:')
Ook niet meer serieus te nemen. Jammer.
Jammer dat je niet normaal kan praten over 1 onderwerp.
De gevoelens zijn geheel wederzijds lieve knul :*
pi_98828519
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De gevoelens zijn geheel wederzijds lieve knul :*
Als je over Ajax en de Arena wil praten kom je lekker naar het Ajax topic of open je een topic. Het is niet te vergelijken hoe vaak je dat standpunt ook wil aanvoeren en er conclusies aan wil hangen. Aangezien je in elk geval mijn mening er niet van weet maar het wel zo nodig zo wil laten lijken.

Zoals wel vaker niet meer serieus te nemen.
pi_98828665
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:48 schreef Buitendam het volgende:

Dat is dus nagenoeg onmogelijk, omdat ze op 't moment van spreken uit de schulden zijn en de enige schuldeiser de gemeente is die jaarlijks 2,4 miljoen wil zien.
Dat is dus wat ik me afvraag.

Ze hebben dat geld van de gemeente, dat mag NIET gebruikt worden voor aankoop van spelers (en een andere voorwaarde is dat PSV GEEN CL meer mag begroten trouwens), maar dan komt het: door die lening komen ook andere leningen ineens vrij.

ASML, Philips en Wimke geven leningen (geloof renteloos maar goed)
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:56:19 #112
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98828711
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, zelfs jij noemt het 'een goede deal', dat zal je mij niet zien doen... Voor PSV een goede deal waar het meeste risico bij de gemeente en dus de belastingbetaler ligt.

Overigens werd zo ook het redden van de banken verkocht aan het publiek: al het geld komt terug en we verdienen er zelfs aan! Nou, dat weet je dus pas als de laatste cent terugbetaald is. Zoals ik dus steeds aan geef: er is geen enkel principieel verschil tussen het helpen van de banken of PSV. Het gaat alleen om schaal....
Er is wel een verschil behalve de schaal.

Allereerst kun je niet zomaar schalen. Juist vanwege de schaal worden bepaalde beslissingen gemaakt (bail-out ja of nee). De bail-out bij de banken (ongeacht de hoogte van de bail-out!) was juist benodigd omdat het om zo'n groot probleem ging. Het hele principe van een bail-out (dat sowieso dubieus is) is afhankelijk van de schaal. Bij kleine banken (ik noem maar wat, DSB) is het effect van een faillissement niet groot genoeg om een bail-out (again, ongeacht de grootte van deze bail-out) te rechtvaardigen. Net zoals dat het verschil linkerrijtje/rechterrijtje (of zelfs Jupiler League) niet groot genoeg is oom een bail-out te rechtvaardigen.

Als ik het even concretiseer wordt ontvangt PSV een bail-out zodat:
- Er meer doelpunten gemaakt worden
- PSV tegen Europese tegenstanders (en in de toekomst misschien wel CL-teams) zal spelen
- De amusementswaarde van het voetbal dus verhoogd wordt

Ontvangt PSV nu echt serieus een bail-out zodat meer mensen kunnen genieten van die twee uur voetbal op zaterdagavond/zondagmiddag? Want dat is nu wel het geval. Buitenproportioneel en absoluut niet in verhouding tot de bail-out van banken.
quote:

[..]

De Arena staat er 100 jaar waar Amsterdam 100 jaar van profiteert. Het hele gebied is ook een economische trekpleister geworden met een winkelcentrum, bioscoop en concertzaal.

Mertens speelt geen 100 jaar bij PSV. Strootman ook niet. Wijnaldum ook niet. En de waarde van de grond van het stadion is ook uiterst discutabel.
2000 light years from home
pi_98828759
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:51 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als je over Ajax en de Arena wil praten kom je lekker naar het Ajax topic of open je een topic. Het is niet te vergelijken hoe vaak je dat standpunt ook wil aanvoeren en er conclusies aan wil hangen.
Zeggen dat iets niet te vergelijken is maakt het niet waar, hoe vaak je dat ook herhaalt.
pi_98828807
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zeggen dat iets niet te vergelijken is maakt het niet waar, hoe vaak je dat ook herhaalt.
Open er een topic over. Selectief tekst aanhalen doet je ook niet erg goed.
Het gaat hier over de psv deal. Als je er niet meer over mee kan praten ga je lekker buiten spelen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:58:58 #115
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98828814
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:55 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik me afvraag.

Ze hebben dat geld van de gemeente, dat mag NIET gebruikt worden voor aankoop van spelers (en een andere voorwaarde is dat PSV GEEN CL meer mag begroten trouwens), maar dan komt het: door die lening komen ook andere leningen ineens vrij.

ASML, Philips en Wimke geven leningen (geloof renteloos maar goed)
De precieze constructie moet ik je schuldig blijven, dat is ook een van de moeilijke punten van de deal. Maar de gemeente staat als enige te boek als schuldeiser. Ieder jaar 2,4 miljoen, basta. Die anderen zijn weer verweven met de nieuwe sponsordeal, en worden uit dat potje betaald.
Dit, dus.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:00:21 #116
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98828883
Dus als ik het goed begrijp:
- PSV zit diep in de schulden.
- PSV betaalt nu ¤2,4 miljoen per jaar aan de gemeente.
- PSV heeft geld als water.

Klinkt dubieus. Lijkt me uitstel van executie.
pi_98828884
Wat maakt het ook allemaal uit :') Succes met het geld man. Koop alleen El Ham nog even oké.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:00:57 #118
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98828907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:58 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het gaat hier over de psv deal. Als je er niet meer over mee kan praten ga je lekker buiten spelen.
De discussie is dat niet-PSV'ers het belachelijk vinden dat de gemeente steun geeft aan de club. Dit is hypocriet want dit gebeurt altijd en overal. Denk alleen maar eens aan de stadions, zoals bijvoorbeeld de Arena. PSV is de enige club die nog nooit om overheidssteun heeft gevraagd en één van de weinigen met een eigen stadion waarop zij zelf verantwoordelijk zijn voor onderhoud en hypotheek.
Dit, dus.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:02:38 #119
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98828976
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:00 schreef Merkie het volgende:
Integendeel.

quote:
Klopt.

quote:
PSV heeft door de verkoop van Dzsudzsak 14 miljoen + zo'n 4 miljoen van het snijden in salarissen en personeel te besteden. Dat wordt nu uitgegeven.

quote:
We zullen zien.
Dit, dus.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:03:34 #120
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98829003
quote:
13s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De discussie is dat niet-PSV'ers het belachelijk vinden dat de gemeente steun geeft aan de club. Dit is hypocriet want dit gebeurt altijd en overal. Denk alleen maar eens aan de stadions, zoals bijvoorbeeld de Arena. PSV is de enige club die nog nooit om overheidssteun heeft gevraagd en één van de weinigen met een eigen stadion waarop zij zelf verantwoordelijk zijn voor onderhoud en hypotheek.
Niet helemaal, de discussie is dat PSV een bail-out ontvangt en vervolgens voor ¤20 miljoen aan spelers koopt. Groot verschil. Dat is een beetje alsof de ING na de bail-out van Wouter Bos met alle werknemers een week op ski-vakantie zijn gegaan.
pi_98829026
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:58 schreef Buitendam het volgende:

Die anderen zijn weer verweven met de nieuwe sponsordeal
Nee.

Dat nieuwe sponsor gedoe is geld met als tegenprestatie reclame. Zoals Wijnaldum in principe z'n geld op de achterkant van het shirt is met die nieuwe leaseboer.

Wimke (Van der Leegte dus voor mensen van boven de sloot) sponsort en geeft leningen. Net als Philips. Er is een nieuwe sponsordeal met Philips EN die 20 miljoen aan renteloze LENING.

Die nieuwe deal is geloof ik dat er een 2e shirtsponsor bij eredivisie erop mag aan de achterkant.
pi_98829041
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:58 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja man, daar heb ik het he-le-maal niet over gehad het afgelopen topic.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:05:24 #123
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98829087
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:03 schreef Merkie het volgende:

[..]

Niet helemaal, de discussie is dat PSV een bail-out ontvangt en vervolgens voor ¤20 miljoen aan spelers koopt. Groot verschil. Dat is een beetje alsof de ING na de bail-out van Wouter Bos met alle werknemers een week op ski-vakantie zijn gegaan.
Het is geen bail-out. Het kost ze 40 jaar 2,4 miljoen per seizoen. Het goeie eraan is dat de klap geld in 1 keer komt en je dus héél snel weer gezond bent. Maar als puntje bij paaltje komt kost het PSV heel weinig geld, over héél veel jaren.
Dit, dus.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:05:29 #124
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98829092
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Integendeel.

[..]

Klopt.

[..]

PSV heeft door de verkoop van Dzsudzsak 14 miljoen + zo'n 4 miljoen van het snijden in salarissen en personeel te besteden. Dat wordt nu uitgegeven.

[..]

We zullen zien.
Het was een chronologische weergave van de gebeurtenissen. Het water zat PSV financieel tot aan de lippen, een magische deal wordt gemaakt waardoor PSV nu ¤2,4 miljoen per jaar betaalt en vervolgens is alles weer in kannen en kruiken.
pi_98829098
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:00 schreef j0rdiiii het volgende:
Wat maakt het ook allemaal uit :') Succes met het geld man. Koop alleen El Ham nog even oké.
We bieden 2.5 miljoen, deal? :P En bedankt!
pi_98829125
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is geen bail-out. Het kost ze 40 jaar 2,4 miljoen per seizoen. Het goeie eraan is dat de klap geld in 1 keer komt en je dus héél snel weer gezond bent. Maar als puntje bij paaltje komt kost het PSV heel weinig geld, over héél veel jaren.
Het is wel een Bail-out anders had je dit gewoon met een bank of een investeerder kunnen regelen. Die wilde niet. Zo goed is de deal.
pi_98829127
quote:

Niet helemaal. In het voetbal kan het vlug gaan. Zo sta je 17 miljoen in het rood en de week erop verkoop je Djudjak voor wat was het? en sta je ineens in een positie dat je misschien niet eens zoveel hulp nodig had.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:06:40 #128
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_98829135
Mensen komen hier klagen over de "overheidssteun" die PSV krijgt, maar in feite snappen ze er geen ene moer van. Ze doen net alsof PSV van de belastingbetaler het handje contantje krijgt, maar ff dieper instuderen blijkt al vaak te veel voor het klaagvolk. Ga ajb ergens anders zeuren met de "competitievervalsing" en al die andere onzin. Of het IQ ligt lager dan het gemiddelde domme blondje, of men komt gewoon hier om te trollen, echt een goede bijdrage kan ik het niet noemen.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:07:49 #129
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98829179
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:04 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee.

Dat nieuwe sponsor gedoe is geld met als tegenprestatie reclame. Zoals Wijnaldum in principe z'n geld op de achterkant van het shirt is met die nieuwe leaseboer.

En volgens mij gaat (een respectabel deel) van die winst naar die 'Vriendensponsors'. Dat werd een maandje terug snel uitgelegd, dus de exacte details weet ik niet. Maar die sponsoring en die andere schuldeisers waren financieel aan elkaar verbonden. De winst daarvan.
Dit, dus.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:08:10 #130
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98829191
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:06 schreef HL_Dog43 het volgende:
Mensen komen hier klagen over de "overheidssteun" die PSV krijgt, maar in feite snappen ze er geen ene moer van. Ze doen net alsof PSV van de belastingbetaler het handje contantje krijgt, maar ff dieper instuderen blijkt al vaak te veel voor het klaagvolk. Ga ajb ergens anders zeuren met de "competitievervalsing" en al die andere onzin. Of het IQ ligt lager dan het gemiddelde domme blondje, of men komt gewoon hier om te trollen, echt een goede bijdrage kan ik het niet noemen.
Het is wel competitievervalsing, er zijn zoveel clubs die niet op hulp van de gemeente hoeven te rekenen. Het blijft gewoon uiterst dubieus dat zo'n noodplan wordt aangewend en PSV vervolgens wel in staat is om ¤20 miljoen (een ongekend bedrag!) uit te geven aan spelers. Dat kan je imo niet goedpraten.
pi_98829214
quote:

Ja, ik ben ook van mening dat PSV wel weer erg snel erg grote bedragen uitgeeft. Als supporter ben ik daar eerlijk gezegd niet heel erg blij mee. Het staat ook allemaal in schril contrast tot eerdere uitspraken van Sanders en Brands. En het is al de 2e keer in korte tijd dat die 2 eerst het ene roepen en even later 180 graden gedraaid lijken te zijn.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:08:34 #132
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98829215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:06 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het is wel een Bail-out anders had je dit gewoon met een bank of een investeerder kunnen regelen. Die wilde niet. Zo goed is de deal.
Die niet, nee. Maar de gemeente wel. Nog steeds geen bail-out. Het kost PSV geld.
Dit, dus.
pi_98829302
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 29 juni 2011 18:06 schreef Godtje het volgende:[/b

Jawel. Maar de truc hier is dat een gemeente HEEL VEEL minder rente betaald dan een bedrijf. PSV was ook bezig met een amerikaanse investeerder die dat in amerika veel doet maar je betaald gewoonweg veel meer rente.

Overigens, als PSV z'n verplichtingen niet nakomt is het stadion en alle zut op de Herdgang van de gemeente. Kunnen ze de boel slopen of verhuren aan FC Eindhoven na een kwastbeurtje met blauw.
pi_98829328
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Die niet, nee. Maar de gemeente wel. Nog steeds geen bail-out. Het kost PSV geld.
Joh! Lenen kost altijd geld. Het is alleen niet de verantwoordelijkheid van de overheid om daar garant voor te staan.

Bij hoge uitzondering als een club op puntje van omvallen staat zou je uit sociale en culturele overwegingen een keer te hulp kunnen schieten. Zoals inderdaad bij veel clubs is gebeurd in het verleden. Die clubs stond het water tot de lippen en psv niet.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:11:25 #135
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98829343
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:10 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Jawel. Maar de truc hier is dat een gemeente HEEL VEEL minder rente betaald dan een bedrijf. PSV was ook bezig met een amerikaanse investeerder die dat in amerika veel doet maar je betaald gewoonweg veel meer rente.

Overigens, als PSV z'n verplichtingen niet nakomt is het stadion en alle zut op de Herdgang van de gemeente. Kunnen ze de boel slopen of verhuren aan FC Eindhoven na een kwastbeurtje met blauw.
Wat ze dus nooit gaan doen, dat snap jij ook wel. De gemeente heeft in principe geen reet aan die grond aangezien PSV geen verhuisplannen heeft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:11:33 #136
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98829346
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:10 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Vraag ik me af.
Dit, dus.
pi_98829385
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:06 schreef HL_Dog43 het volgende:
De verontwaardiging vanuit het Amsterdamse/Rotterdamse/Utrechtse kamp is idd heel selectief. Maar het is natuurlijk gewoon verkapte overheidssteun, zoals die overal voorkomt. Landbouw, bouw, kunst en cultuur, MKB etc etc.

Over een paar jaar zullen de voorwaarden ook wel weer gunstiger gemaakt worden. Zie je overal gebeuren bij dit soort huur(koop)-constructies. Willem II, Ajax, allebei vrij recent huurverlagingen gehad.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:13:12 #138
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98829402
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Joh! Lenen kost altijd geld. Het is alleen niet de verantwoordelijkheid van de overheid om daar garant voor te staan.

Bij hoge uitzondering als een club op puntje van omvallen staat zou je uit sociale en culturele overwegingen een keer te hulp kunnen schieten. Zoals inderdaad bij veel clubs is gebeurd in het verleden. Die clubs stond het water tot de lippen en psv niet.
Toen Ajax naar de ArenA vertrok stond het water hen ook niet aan de lippen, was een topclub. Toch huurden ze het voor een minimaal bedrag, zeer gunstig voor de club. Hulp van de gemeente is hulp van de gemeente. Dat PSV er zo'n dikke deal uit sleept is kut voor de rest, maar wat ik al eerder zei; pakweg Feyenoord zou er een moord voor doen.
Dit, dus.
pi_98829454
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Toen Ajax naar de ArenA vertrok stond het water hen ook niet aan de lippen, was een topclub. Toch huurden ze het voor een minimaal bedrag, zeer gunstig voor de club. Hulp van de gemeente is hulp van de gemeente. Dat PSV er zo'n dikke deal uit sleept is kut voor de rest, maar wat ik al eerder zei; pakweg Feyenoord zou er een moord voor doen.
Als je perse de klok > klepel van die ander wil overnemen open je een topic of ga je naar het Ajax topic.

Two wrongs .... (en dit wil nog niet zeggen of ik het fout vind).
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:14:53 #140
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_98829475
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Natuurlijk, belastinggeld wordt ook alleen maar verspild wanneer het aan anderen wordt uitgegeven. :)

Maar je kan niet ontkennen dat dit gewoon verkapte staatssteun is wat er doorheen is geduwd vanwege liefde voor de club.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_98829478
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:08 schreef Merkie het volgende:

Het blijft gewoon uiterst dubieus dat zo'n noodplan wordt aangewend en PSV vervolgens wel in staat is om ¤20 miljoen (een ongekend bedrag!) uit te geven aan spelers. Dat kan je imo niet goedpraten.
Jawel hoor. Heel makkelijk. Die Eindhovendeal was een vereistte om andere leningen te verkrijgen. Die wel uit de markt komen. DAT geld is daarvoor gebruikt.

Overigens "vergeet" je even dat de verkoop van onze hongaar al meer was dan we aan Utrecht betalen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:16:45 #142
335535 Einthovuh
PSV Eindhoven
pi_98829545
Mertens is medisch gekeurd. Zondag volgt Strootman. Feyenoord en PSV zijn waarschijnlijk vanavond tot een akkoort over Wijnaldum.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:16:54 #143
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98829556
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als je perse de klok > klepel van die ander wil overnemen open je een topic of ga je naar het Ajax topic.

Two wrongs .... (en dit wil nog niet zeggen of ik het fout vind).
Oh, dus het is selectief? Nogmaals; overheidssteun gebeurt overal en altijd in de voetballerij. Dit keer is PSV aan de beurt. Hulde voor de manier waarop het gefixt is, want we kapen daardoor wel 3 talenten bij andere clubs weg.
Dit, dus.
pi_98829574
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Weer fout, je kan in dit topic prima vergelijkingen met andere clubs maken mbt de deal die PSV nu heeft. Anders kan je voor een vergelijking met de banken ook wel roepen dat je dan naar AEX moet gaan om daar een topic te openen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:17:41 #145
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98829594
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:14 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Jawel hoor. Heel makkelijk. Die Eindhovendeal was een vereistte om andere leningen te verkrijgen. Die wel uit de markt komen. DAT geld is daarvoor gebruikt.

Overigens "vergeet" je even dat de verkoop van onze hongaar al meer was dan we aan Utrecht betalen.
Salaris Kromkamp, salaris Koevermans, snijden in het personeel etc. Maar dat vergeten ze even. Die 20 miljoen is er *poef* ineens.
Dit, dus.
pi_98829604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:11 schreef Caland het volgende:

De gemeente heeft in principe geen reet aan die grond aangezien PSV geen verhuisplannen heeft.
Geen idee waar jij je op baseert maar hier de laatste jaren heb ik toch echt al meerdere malen in het eindhovensdagblad berichtjes gezien over alternatieve locaties voor een nieuw PSV stadion.

Dat was wel trouwens de Real madrid truc, geld vangen voor de plaats en herbouwen op goedkope grond buiten de stad.
pi_98829620
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Oh, dus het is selectief? Nogmaals; overheidssteun gebeurt overal en altijd in de voetballerij. Dit keer is PSV aan de beurt. Hulde voor de manier waarop het gefixt is, want we kapen daardoor wel 3 talenten bij andere clubs weg.
Noem het dan gewoon zo. Dat is het hele punt. Draai er niet om heen.
Het is onterechte steun en vervalsing van de competitie doordat ze het geld niet echt nodig hadden. Alsof ze een zak geld hebben gekregen van een suikeroom.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:19:01 #148
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98829646
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Noem het dan gewoon zo. Dat is het hele punt. Draai er niet om heen.
Het is onterechte steun en vervalsing van de competitie doordat ze het geld niet echt nodig hadden. Alsof ze een zak geld hebben gekregen van een suikeroom.
Dat is jouw mening. Ik heb geen zin in 10 seizoen Feyenoordstijl, dus voor mij en alle andere supporters hadden ze het geld wél echt nodig.
Dit, dus.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:19:19 #149
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98829657
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De bail-out heeft de ING ook geld gekost. Het blijft een bail-out.
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:14 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Dat vergeet ik helemaal niet, mafketel. Het is alleen te gek voor woorden dat PSV een bail-out krijgt zodat ze om het kampioenschap mee kunnen blijven doen in plaats van om EL-play-offs. Dat gaat echt helemaal nergens over. Zo'n totaal onbelangrijk gevolg van de financiele malaise bij PSV wordt ongedaan gemaakt door de gemeente.

Even voor de duidelijkheid, wat belangrijk is:
- Huisvesting
- Zorg
- Infrastructuur
- Waarborgen van continuiteit van de samenleving.

Wat totaal niet belangrijk is:
- Hobby's
- Voetbal
- Amusement
pi_98829704
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Weer fout, je kan in dit topic prima vergelijkingen met andere clubs maken mbt de deal die PSV nu heeft. Anders kan je voor een vergelijking met de banken ook wel roepen dat je dan naar AEX moet gaan om daar een topic te openen.
Ging jij niet je tandenpoetsen en naar bed? :?
Jij wilde zo graag mijn mening er aan koppelen zonder dat je die wist. Conclusies er aan hangen die niet gesproken zijn.

Vind ik dat de gemeente Amsterdam geld had moeten stoppen in de Arena?
Nee, Ik vind in alle gevallen dat een gemeente niet moet investeren in commerciele projecten.

Dus ga nou niet proberen mij daar aan te pinnen zodat je dat eerder hebt geprobeerd.
Als je nou eens goed gaat lezen en opletten dan zien we je daarna weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')