abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98752116
quote:
VVD wil KNMI opheffen

Het KNMI moet worden opgeheven. Het weerinstituut is namelijk partijdig. Dat stelt VVD-Kamerlid René Leegte dinsdag in De Telegraaf.

Het KNMI zou zich blindstaren op CO2 als boosdoener voor de stijging van de temperatuur op de aarde. Het echte probleem is volgens Leegte veel breder. "De temperatuur op aarde schommelt nu eenmaal."

Zonder het verder te onderbouwen stelt hij dat twintig procent van de wetenschappers van het KNMI niet onafhankelijk is. "Dat kan natuurlijk niet voor een instituut dat ieder jaar zestig miljoen euro aan overheidsgeld kost."

Leegte wil het weeralarm en het klimaatonderzoek voortaan aanbesteden. "Meteo Consult kan het doen, maar ook universiteiten of buitenlandse instituten. Zolang ze maar onafhankelijk zijn."

http://www.nu.nl/politiek/2550805/vvd-wil-knmi-opheffen.html
Ik moest lachen. :s)
pi_98752125
Ik vond hem ook wel hilarisch eigenlijk.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:33:01 #3
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_98752132
Aanbesteden? waarom ook niet. :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:33:26 #4
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_98752138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik moest lachen. :s)
ik ook :')
wat een klapjosti
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:39:11 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98752180
Wel ja joh. Waarom niet. Misschien bespaar je er wel wat geld mee. Baat het niet, schaadt het niet. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98752188
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:33 schreef Keiichi het volgende:
Aanbesteden? waarom ook niet. :)
Ik stel voor dat we werken in de Tweede Kamer gaan aanbesteden....waarom ook niet? Partijdig zijn ze immers allemaal en het kan vast efficiënter door een commerciële marktpartij!
pi_98752198
Universiteiten en instituten ontvangen natuurlijk geen geld van de overheid _O- _O- _O-

Op universiteiten en instituten lopen natuurlijk geen wetenschappers rond die CO2 de boosdoener vinden _O- _O- _O- _O- _O-

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2011 07:43:38 ]
pi_98752215
Idiocratie, ik schaam me steeds meer voor Nederland.

Achterlijkheid heerst.
Spetterpieterpater
pi_98752217
De VVD, het begint net zo'n akelige populistische kutpartij te worden als de PVV. Ik zal er voorlopig niet meer op stemmen. Dan maar op die klapjosti van een Pechtold.
pi_98752220
Goed dat men hier nog zo smakelijk om kan lachen.

Ikzelf word een beetje moe van het aantal klapjosties die zich tegenwoordig parlementariër durven noemen omdat ze een beetje kunnen roeptoeteren.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_98752223
Blijf af van mijn KNMI :'(
Spetterpieterpater
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:45:21 #12
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98752226
quote:
Het KNMI zou zich blindstaren op CO2 als boosdoener voor de stijging van de temperatuur op de aarde.
Net zoals meer dan 90% van de klimaatwetenschappers, maar dat terzijde :')

On a related note: What.The.Fuck!? :|W

[ Bericht 10% gewijzigd door DustPuppy op 28-06-2011 08:00:59 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:51:31 #13
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98752274
Hij doet zn naam wel eer aan :D
We zullen zien, zei de blinde.
pi_98752394
In een modern, Westers land wordt politiek en wetenschap niet vermengd. Het voorstel van deze VVD'er is een prima idee om de onafhankelijkheid van onderzoek te verbeteren en de bureaucratie binnen dit soort overheidsinstituten terug te dringen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98752426
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:04 schreef El_Matador het volgende:
In een modern, Westers land wordt politiek en wetenschap niet vermengd. Het voorstel van deze VVD'er is een prima idee om de onafhankelijkheid van onderzoek te verbeteren en de bureaucratie binnen dit soort overheidsinstituten terug te dringen.
In een modern westers land zou je goed opgeleide politici moeten hebben die gewoon wetenschappers vertrouwen ipv de klimaatsceptici die steeds stiller worden omdat hun nepbewijzen steeds maar weer niet blijken te kloppen. _O-
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:07:19 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98752433
quote:
In een modern, Westers land wordt politiek en wetenschap niet vermengd.
En waarom doet deze politicus dit dan wel?
pi_98752466
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In een modern westers land zou je goed opgeleide politici moeten hebben die gewoon wetenschappers vertrouwen ipv de klimaatsceptici die steeds stiller worden omdat hun nepbewijzen steeds maar weer niet blijken te kloppen. _O-
Bewijzen is een rare term binnen de wetenschap. Aantonen is een beter woord.

En het gaat niet om het wantrouwen jegens wetenschappers, maar jegens instituten die dik betaald worden van gemeenschapsgeld en allerlei apocalyptische visies verspreiden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_98752472
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

En waarom doet deze politicus dit dan wel?
Hij probeert het juist te scheiden. ;)

pi_98752475
quote:
Het weeralarm / weersvoorspellingen aanbesteden vanuit een economisch oogpunt vind ik een prima idee. Dat hoeft het KNMI echt niet te doen.

Klimaatonderzoek aanbesteden heb ik wat meer moeite mee, want in zo'n geval is de onafhankelijkheid ook niet te waarborgen, net zoals het nu bij het KNMI niet is te waarborgen.
pi_98752480
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En het gaat niet om het wantrouwen jegens wetenschappers, maar jegens instituten die dik betaald worden van gemeenschapsgeld en allerlei apocalyptische visies verspreiden.
De universiteiten waar meneer De Leegte het over heeft, worden ook dik betaald door gemeenschapsgeld.
pi_98752504
quote:
Precies dit.

Ik moest ook eerst lachen door de wijze waarop het stukje is gescheven.
Alsof de VVD een project van een zorgboerderij is.

Maar precies dat zwartmaken bij kritiek is een onderdeel van het probleem.

Ton Elias is trouwens ook een probleem, ook al is het niet relevant verder.
pi_98752527
Ach ja het huidige kabinet:

Zoveel mogelijk wetenschappelijke instituten opheffen
Cultuur opheffen
Intelectuelen weren

En dan gaan klagen dat we een zesjescultuur hebben hier in Nederland :')
pi_98752549
quote:

[..]

Dus de waarheid dat de mensheid de co2 concentratie met 50% verhoogd heeft door de verbranding van fossiele brandstoffen omdat we maar zo goedkoop mogelijke energie willen najagen om de economie maar sneller te laten groeien mag niet meer publiekelijk verkondigd worden. Omdat dit een zogenaamde apocaliptische visie is. Nee het korte termijn winsten najagen wat de VVD propageerd dat is een duurzame ontwikkeling van onze economie.
pi_98752857
Waarom zou onze overheid 60 miljoen per jaar betalen aan een weerinstituut in de Bildt?
Dat CO2 het klimaat beinvloedt kan je ook van talloze andere organisaties horen, deels gratis, deels gesubsidieerd via de VN bijv.
Voor andere weersvoorspellingen kan je al dan niet betaald ook terecht bij andere organisaties.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_98752882
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:15 schreef zatoichi het volgende:
Ach ja het huidige kabinet:

Zoveel mogelijk wetenschappelijke instituten opheffen
Cultuur opheffen
Intelectuelen weren

En dan gaan klagen dat we een zesjescultuur hebben hier in Nederland :')
Dat is precies de oorzaak van de zesjescultuur, waarom zou je iets presteren als je toch subsidie krijgt?
Exaudi orationem meam
  Redactie Frontpage dinsdag 28 juni 2011 @ 08:44:13 #26
38148 crew  Innisdemon
pi_98752993
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_98753009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:36 schreef Oud_student het volgende:
Waarom zou onze overheid 60 miljoen per jaar betalen aan een weerinstituut in de Bildt?

Ja....leg ons eens uit waarom de overheid al 150 jaar geld aan het KNMI geeft.
pi_98753033
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is precies de oorzaak van de zesjescultuur, waarom zou je iets presteren als je toch subsidie krijgt?
Waarom zou je eigenlijk nog wetenschap willen gaan bedrijven als er alleen in de financiele sector bakken met geld te verdienen zijn. :')
pi_98753037
Nogal een beperkte visie van de VVD, dit. Ik zeg laten we gewoon alles opheffen. Alles! Hop gewoon weg er mee.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_98753045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat kan ik niet uitleggen, ik ben juist tegen old boys netwerken en subsidie :)
Exaudi orationem meam
pi_98753103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:46 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zou je eigenlijk nog wetenschap willen gaan bedrijven als er alleen in de financiele sector bakken met geld te verdienen zijn. :')
Heel veel commercieele bedrijven huren wetenschappers in, dat zal wel een reden hebben denk ik :)
Exaudi orationem meam
pi_98753183
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:49 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Heel veel commercieele bedrijven huren wetenschappers in, dat zal wel een reden hebben denk ik :)
Nog meer korte termijn denkende commerciele bedrijven hebben hun R&D drastisch verminderd waardoor ze zo nu en dan nog wel eens een beroep moeten doen op wetenschappers.

Maar dan nog beantwoord het niet mijn opmerking waarom je uberhaubt in nl nog beta wetenschapper zou willen worden. Je wordt door de alfa's uitgekotst omdat het niet snel genoeg geld opleverd, of misschien wel een uitspraken doet die ten koste gaan van de economische groei en daarom jou valide uitspraken maar weer door marketing geneuzel gemarginaliseerd wordt.
pi_98753194
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Jouw studie was ook dik gesubsidieerd. Volgens je eigen logica heb je dus niets gepresteerd op de TU?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:54:40 #34
349154 Xithy
<3 MasterCard
pi_98753220
Prima om over het bestaansrechts van de KNMI te discussieren, maar kom niet met domme dingen als 'het schommelt nou eenmaal' :|W
Reizen 2011: Utrecht - Gent - Antwerpen - Groningen - Amsterdam
pi_98753285
Wat ik niet zo goed begrijp is dat de VVD nu een probleem maakt van een subsidie van 60 miljoen per jaar voor een gerenommeerd instituut dat goed werk verricht terwijl het jaarlijks 10 miljard subsidieerd aan banken die daar lekker hun miljoenen bonussen van betalen...
pi_98753330
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:53 schreef Nielsch het volgende:
Jouw studie was ook dik gesubsidieerd. Volgens je eigen logica heb je dus niets gepresteerd op de TU?
Volgens jouw profile ben je "man" en verder helemaal niets, zeker heel veel subsidie gehad :)
Exaudi orationem meam
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:59:16 #37
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_98753349
quote:
Leegte wil het weeralarm en het klimaatonderzoek voortaan aanbesteden. "Meteo Consult kan het doen, maar ook universiteiten of buitenlandse instituten. Zolang ze maar onafhankelijk zijn."
Ah, dus de VVD wilt het simpelweg privatiseren. Waarschijnlijk heeft een vriendje van Leegte wat geld nodig. :')
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_98753432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:53 schreef Basp1 het volgende:
Nog meer korte termijn denkende commerciele bedrijven hebben hun R&D drastisch verminderd waardoor ze zo nu en dan nog wel eens een beroep moeten doen op wetenschappers.

Maar dan nog beantwoord het niet mijn opmerking waarom je uberhaubt in nl nog beta wetenschapper zou willen worden. Je wordt door de alfa's uitgekotst omdat het niet snel genoeg geld opleverd, of misschien wel een uitspraken doet die ten koste gaan van de economische groei en daarom jou valide uitspraken maar weer door marketing geneuzel gemarginaliseerd wordt.
Het gaat bij bedrijven niet om "de wetenschap" maar om commercieele toepassingen.
Kennis en patenten kun je inkopen of zelf ontwikkelen, de keuze is ook weer commercieel.
En idd er is maar een beperkt contingent aan beta mensen nodig, de zgn. kennis economie berust niet op mensen maar op toegepaste kennis (en daar heb je geen hoog opgeleide wetenschappers voor nodig)
Exaudi orationem meam
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:05:32 #39
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_98753494
Die man heeft wel een enorme leegte in zijn hoofd.
pi_98753501
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het gaat bij bedrijven niet om "de wetenschap" maar om commercieele toepassingen.
Kennis en patenten kun je inkopen of zelf ontwikkelen, de keuze is ook weer commercieel.
En idd er is maar een beperkt contingent aan beta mensen nodig, de zgn. kennis economie berust niet op mensen maar op toegepaste kennis (en daar heb je geen hoog opgeleide wetenschappers voor nodig)
De zogenaamde kennis economie is een farce die de politiek graag na streeft. Door hoge scholen en universiteiten een prestatie bonus te geven per afgestudeerde is het niveau van die opleidingen in de afgelopen 20 jaar naar een absoluut dieptepunt gezakt. :')
pi_98754014
quote:
loopbaan
- persoonlijk secretaris mr.drs. F. Bolkestein, van december 1994 tot mei 1998
- brandmanager (marketingstrategie), N.V. Unilever te 's-Hertogenbosch, van mei 1998 tot april 2002
- adviesgroepmanager milieu en duurzaamheid, Advies- en ingenieursbureau DHV te Amersfoort, van april 2002 tot april 2006
- directeur/eigenaar en adviseur public affairs en corporate communication, EPPA (tot 2009 "Publieke Zaken") te 's-Gravenhage, van juli 2004 tot 1 oktober 2010
- chief commercial officer, AgroFair te Barendrecht, van 2006 tot 2007 (onder meer verkoop onder het Max Havelaar keurmerk)
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 26 oktober 2010
http://www.parlement.com/9353000/1f/j9vvhy5i95k8zxl/vifbi4vhi0yq

Zoals verwacht: iemand die met veel recht kan meepraten over de oorzaken van klimaatverandering.
pi_98754424
Het KNMI zou ook minder aandacht moeten besteden aan het weer want daar staren ze nu ook blind op. :')
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 09:47:01 #43
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_98754777
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:13 schreef Specularium het volgende:

[..]

Precies dit.

Ik moest ook eerst lachen door de wijze waarop het stukje is gescheven.
Alsof de VVD een project van een zorgboerderij is.

Maar precies dat zwartmaken bij kritiek is een onderdeel van het probleem.

Ton Elias is trouwens ook een probleem, ook al is het niet relevant verder.
Correct. Linkse media die er onzinnig over schrijft om de linkse milieugedachte een steun in de rug te geven.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_98754941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Correct. Linkse media die er onzinnig over schrijft om de linkse milieugedachte een steun in de rug te geven.
Het weer is een linkse hobby en het KNMI de linkse kerk.
ze hebben bij het KNMI zelfs een minaret, duidelijk dat ze geinfiltreerd zijn.

pi_98755088
Gokje, dhr. Leegte doet een commissariaatje bij MeteoConsult oid?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:08:11 #46
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_98755416
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

idd belachelijk! waarom moeten we het weer weten van morgen, ze zitten toch altijd mis!
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_98756024
quote:
Pardon? Dit is een politicus die geldstromen wil gebruiken om zijn politiek wenselijke ficties onweersproken te laten. Dit is 'politics based facts-policy'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98756436
Ik sta zelf ook sceptisch ten opzichte van manmade global warming, maar ik vind het toch wel behoorlijk bizar dat de VVD tegenstanders van HUN mening op deze manier monddood wil maken. Dat de KNMI zich zou blindstaren op CO2-uitstoot als veroorzaker, is qua statement net zo subjectief als de stellingen die het KNMI aanhangt.

De VVD doet zelf dus eigenlijk hetzelfde als waarvan ze het KNMI betichten. En je kunt je ook afvragen in hoeverre VVD-kamerleden puur onafhankelijk optreden, of in hoeverre ze de loopjongens van het bedrijfsleven zijn. Aangezien de VVD als politieke partij ook subsidie krijgt, mogen we die dus ook wel aan banden leggen, op basis van VVD-logica.
pi_98756610
Als ze nou onderbouwen waarom we het KNMI nu gebruiken en waarom dat niet meer nodig zou zijn...
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:43:28 #50
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_98756699
Ah, de visie van het knmi bevalt zijne hoogheid niet, dus het knmi moet er maar mee stoppen. Zal wel weer een bedrijfsbelang achter zitten :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_98756718
Ik stel voor dat dit kamerlid zijn mening nu met gedegen onderzoek en feiten in een mooi artikel samenvat, gepeerreviewed en wel. Want hij weet het duidelijk allemaal erg goed.

Deze vent zou direct uit de kamer ontslagen moeten worden. Als je niet weet wat wetenschap is, bemoei je er dan niet mee en gebruik het zeker niet als links-bash verhaal, want daarmee wordt alleen maar geimpliceerd dat kennis blijkbaar voor linkse mensen is.

Overigens is een discussie over het bestaansrecht van het knmi tov commerciële partijen prima, maar dan moet er wel een gedegen onderzoek gedaan worden naar de gevolgen.
Zonder onderbuik gevoelens.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_98756786
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:36 schreef Elfletterig het volgende:
Ik sta zelf ook sceptisch ten opzichte van manmade global warming, maar ik vind het toch wel behoorlijk bizar dat de VVD tegenstanders van HUN mening op deze manier monddood wil maken. Dat de KNMI zich zou blindstaren op CO2-uitstoot als veroorzaker, is qua statement net zo subjectief als de stellingen die het KNMI aanhangt.

De VVD doet zelf dus eigenlijk hetzelfde als waarvan ze het KNMI betichten. En je kunt je ook afvragen in hoeverre VVD-kamerleden puur onafhankelijk optreden, of in hoeverre ze de loopjongens van het bedrijfsleven zijn. Aangezien de VVD als politieke partij ook subsidie krijgt, mogen we die dus ook wel aan banden leggen, op basis van VVD-logica.
Nee, de VVD doet niet hetzelfde als het KNMI. Het KNMI heeft een wetenschappelijke basis, die dit VVD kamerlid niet heeft tot ik zijn bronnen zie uit gerenommeerde tijdschriften. En die bestaan niet. Deze VVD'er verspreidt dus leugens, het KNMI niet.
pi_98756906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:52 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- _O_
pi_98756954
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:36 schreef Elfletterig het volgende:

Hier ben ik het mee eens.

Ik vraag me overigens wel af wat tegenwoordig het bestaansrecht is van het KNMI.
pi_98757014
WTF moet het KNMI met 60 miljoen in godsnaam?

Hoeveel mensen werken daar wel niet dan??? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98757198
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:51 schreef vosss het volgende:

Heel veel computerapparatuur nodig om complexe simulaties door te rekenen he. Het is niet van "oh de wind waait uit het westen, dat betekend regen".
Daarnaast zijn meteorologen wetenschappers en die werken simpelweg niet voor een minimumloon.
pi_98757230
quote:

quote:
In totaal werken er bij het KNMI zo'n 500 mensen.
bron
gemiddeld 120.000 per werknemer, en dan hebben ze, zoals al gezegd, state of the art apparatuur staan die ook niet gratis is.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:57:20 #58
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_98757235
quote:

Denk je dat ze het weer voorspellen door uit het raam te kijken?
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_98757329
Ik neem aan dat de heer Leegte ook voor gaat stellen voetbalclubs af te schaffen, die krijgen immers ook (bijna) allemaal subsidie van overheden.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 11:07:00 #60
341203 3-voud
pi_98757587
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:57 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Gezien hoe vaak ze fout zitten is er inderdaad die indruk.
pi_98757604
quote:
het voorstel van deze VVD'er is juist tegen onafhankelijkheid van onderzoek
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 11:09:14 #62
341203 3-voud
pi_98757658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:07 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

het voorstel van deze VVD'er is juist tegen onafhankelijkheid van onderzoek
Je denkt dat er vanuit de politiek geen druk kan ontstaan om een bepaalde kant uit te werken?
Cramer?
pi_98757751
Tip voor de VVD. Als je klaar bent met het KNMI kun je ook de regen gaan privatiseren, zoals in Bolivia en andere landen geprobeerd is:

http://asheham.wordpress.(...)ht-to-control-water/

De graaiers proberen zelfs met hun vieze klauwtjes de wolken te grijpen. :')
pi_98757963
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:57 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Maar is daar echt een metereologisch instituut voor nodig? Die data kun je toch veel goedkoper op de markt krijgen.

Over dat weer voorspellen trouwens. Hoe vaak hebben ze niet finaal de plank misgeslagen mbt weeralarmen. Wat dat betreft kun je ook vraagtekens stellen bij de noodzaak van het KNMI.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:24:17 #65
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_98758226
Je zou jezelf kunnen afvragen of de meerwaarde van KNMI aanwezig is ten opzichte van commerciele alternatieven en universiteiten e.d. Maar de claim van partijdigheid vind ik bijzonder.
pi_98758327
Dit zou een heel erg juiste beslissing zijn van de overheid. Partijdigheid kunnen we niet hebben, zeker niet wanneer zo'n instituut dermate veel van ons geld ontvangt.
Another day in paradise, surrounded by bloodsuckers and parasites.
pi_98758580
Applaus voor uzelf, mensen van de VVD, u heeft officieel dit niveau bereikt:
quote:
The Butler Act was a 1925 Tennessee law prohibiting public school teachers from denying the Biblical account of man’s origin. It was enacted as Tennessee Code Annotated Title 49 (Education) Section 1922 . The law also prevented the teaching of the evolution of man from what it referred to as lower orders of animals in place of the Biblical account.
http://en.wikipedia.org/wiki/Butler_Act
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:35:24 #68
349164 dewshine
Her majesty
pi_98758630
zucht.... nederland
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
After God created the world, He made man and woman. Then, to keep the whole thing from collapsing, He invented humor
pi_98758728
quote:
Ministerie: KNMI is onafhankelijk

De onafhankelijkheid van het KNMI is onbetwist. Dat meldt het ministerie van Infrastructuur en Milieu in een reactie op het standpunt van VVD-Kamerlid René Leegte dat het KNMI moet worden opgeheven wegens partijdigheid. "Er loopt een gesprek over de toekomstige taken, maar dat laat onverlet dat er altijd een publieke taak zal zijn voor het KNMI."

Zonder onderbouwing stelt de VVD'er dat twintig procent van de wetenschappers van het KNMI niet onafhankelijk is. "Dat kan natuurlijk niet voor een instituut dat ieder jaar zestig miljoen euro aan overheidsgeld kost." Volgens het ministerie gaat het overigens om minder dan 53 miljoen euro.

Het KNMI zou zich verder blindstaren op CO2 als boosdoener voor de stijging van de temperatuur op de aarde. Het echte probleem is volgens Leegte veel breder. Het KNMI zou de lijn van het internationale klimaatpanel IPCC te veel volgen. "Klimaatsceptici komen nauwelijks aan bod." Leegte oppert het weeralarm en het klimaatonderzoek voortaan uit te besteden.

In het regeerakkoord staat dat de taken van het KNMI nader worden bezien. Staatssecretaris van Milieu Joop Atsma (CDA) is hierover met het KNMI 'volop' in gesprek. Dat heeft Atsma vorige week ook kenbaar gemaakt in een Kamerdebat.
Als ik de naam Atsma lees, dan word ik altijd een beetje misselijk.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:39:05 #70
349164 dewshine
Her majesty
pi_98758746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

60 miljoen of 53.. maakt dan ook niet meer uit?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
After God created the world, He made man and woman. Then, to keep the whole thing from collapsing, He invented humor
pi_98758812
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:39 schreef dewshine het volgende:

[..]

60 miljoen of 53.. maakt dan ook niet meer uit?
Inderdaad, we zijn nu al zo ver dat feiten niet meer relevant zijn. 60 miljoen, 53, het gaat om het idee!
pi_98758825
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:26 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Dit zou een heel erg juiste beslissing zijn van de overheid. Partijdigheid kunnen we niet hebben, zeker niet wanneer zo'n instituut dermate veel van ons geld ontvangt.
Je vindt het "argument" van Leegte dat hij het KNMI wil opheffen omdat hij niet in de opwarming van de aarde door CO2 gelooft niet partijdig?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:44:10 #73
349164 dewshine
Her majesty
pi_98758967
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Je vindt het "argument" van Leegte dat hij het KNMI wil opheffen omdat hij niet in de opwarming van de aarde door CO2 gelooft niet partijdig?
dacht dat het KNMI allaaaang zou weten dat CO2 uitstoot niet de enige reden is? good morning nederland
pi_98758968
Bizar dat deze man de academische ingeneurs titel heeft.
Je zou toch van iemand met een dergelijke opleiding meer nuance mogen verwachten.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:46:25 #75
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98759077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:44 schreef dewshine het volgende:

[..]

dacht dat het KNMI allaaaang zou weten dat CO2 uitstoot niet de enige reden is? good morning nederland
CO2 is niet de enige, maar wel de grootste bijdrager aan de klimaatverandering (voor zover we nu weten, natuurlijk).
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_98759088
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:44 schreef dewshine het volgende:

[..]

Daar is anders heel veel discussie over. Zeker aangezien CO2 wel qua volume het grootste gas is dat wij produceren. Dat andere stoffen ermee te maken hebben (SO2 is bewezen bijvoorbeeld) is zeker, maar niet in hoeverre wij daarmee te maken hebben. En dat is de enige relevante variabele die in deze discussie telt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:47:32 #77
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759119
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

CO2 is niet de enige, maar wel de grootste bijdrager aan de klimaatverandering (voor zover we nu weten, natuurlijk).
zover was ik ook.. maar waarom dan alleen op CO2 focussen
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:47:54 #78
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98759137
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:44 schreef Ascendancy het volgende:
Je zou toch van iemand met een dergelijke opleiding meer nuance mogen verwachten.
Dat zijn juist de lui die van politiek de ballen verstand hebben. Fietsen maken kunnen ze daarentegen als de beste..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_98759145
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:33 schreef Monidique het volgende:
Applaus voor uzelf, mensen van de VVD, u heeft officieel dit niveau bereikt:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Butler_Act
Geloof me, als sociaal Darwinisme niet het uitgangspunt van de VVD was dan zouden ze zo het creationisme opleggen, puur uit opportunisme naar de leuke mensen van de SGP.
pi_98759163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:47 schreef dewshine het volgende:

[..]

Als de dijk doorbreekt, dan kijk je ook niet naar je lekke waterleiding.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:48:42 #81
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_98759173
quote:
Gezien het huidige schreeuw klimaat heeft hij misschien gedacht dat dit de manier was om instituten met een afwijkende mening te ruimen.
pi_98759177
quote:
Gestudeerd in Wageningen. Zal wel een trauma hebben opgelopen in dat linkse bolwerk.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:49:38 #83
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759210
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als de dijk doorbreekt, dan kijk je ook niet naar je lekke waterleiding.
*ahum*
pi_98759569
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:17 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Maar is daar echt een metereologisch instituut voor nodig? Die data kun je toch veel goedkoper op de markt krijgen.

Over dat weer voorspellen trouwens. Hoe vaak hebben ze niet finaal de plank misgeslagen mbt weeralarmen. Wat dat betreft kun je ook vraagtekens stellen bij de noodzaak van het KNMI.
weeralarm gaat om een kans dat er extreem weer kan ontstaan niet dat het 100% zeker is
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:58:34 #85
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759615
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:57 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

weeralarm gaat om een kans dat er extreem weer kan ontstaan niet dat het 100% zeker is
juist.. KAN :X
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:59:07 #86
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98759638
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:47 schreef dewshine het volgende:

[..]

Omdat daar de meeste winst te halen valt?

En als ik de uitspraken van Dhr. Leegte zo lees, denk ik wel dat hij onder de groep van 'het is helemaal niet onze schuld!' mensen valt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:59:40 #87
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759662
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat daar de meeste winst te halen valt?

En als ik de uitspraken van Dhr. Leegte zo lees, denk ik wel dat hij onder de groep van 'het is helemaal niet onze schuld!' mensen valt.
winst?:O
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:00:53 #88
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:59 schreef dewshine het volgende:

[..]

zijn schuld niet nee.. welke auto heeft dhr Leegte?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:01:27 #89
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98759767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:59 schreef dewshine het volgende:

[..]

In overdrachtelijk zin!

Jezus, kleuter :|W
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:02:24 #90
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

In overdrachtelijk zin!

Jezus, kleuter :|W
oh kan best.. zo oud ben ik ook nog niet *O*
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:04:26 #91
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759899
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:02 schreef dewshine het volgende:

[..]

oh kan best.. zo oud ben ik ook nog niet *O*
over en sluiten :z
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:08:05 #92
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98760061
Ik hoop nog steeds op die ene VVD'er die Nederland een slag vooruit wil geven in onze internationale lange termijn concurrentiepositie door de duurzaamheidsindustrie te faciliteren.

Maar mensen die NU nog met 'het schommelt weleens' aankomen geven het failliet van de partij weer.
pi_98760091
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:58 schreef dewshine het volgende:

[..]

juist.. KAN :X
Ach. Er is ook een kans dat je geen stralingsziekte krijgt als je gaat zwemmen in het koelwater van Fukushima, maar dat doe je toch ook niet.
Het weeralarm is er om mensen ervan bewust te maken dat het weer in gevallen hun leven kan bedreigen. Better safe than sorry heet dat en wees maar blij dat dat het algemene beleid is in Nederland.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:09:17 #94
349164 dewshine
Her majesty
pi_98760109
zei
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ach. Er is ook een kans dat je geen stralingsziekte krijgt als je gaat zwemmen in het koelwater van Fukushima, maar dat doe je toch ook niet.
Het weeralarm is er om mensen ervan bewust te maken dat het weer in gevallen hun leven kan bedreigen. Better safe than sorry heet dat en wees maar blij dat dat het algemene beleid is in Nederland.
kzei verder ook niets..
pi_98760156
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Gestudeerd in Wageningen. Zal wel een trauma hebben opgelopen in dat linkse bolwerk.
Toch grappig he, dat alle universiteiten met beta-opleidingen linkse bolwerken zijn. Zou dat soms komen doordat intelligente mensen het beter weten :)
Of zou het komen doordat de gemiddelde VVD'er een zakkenvuller bij een bank is, met een alpha-studie, zonder enige competenties. Puur naar binnen gekomen door kontjes likken.
pi_98760302
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Toch grappig he, dat alle universiteiten met beta-opleidingen linkse bolwerken zijn. Zou dat soms komen doordat intelligente mensen het beter weten :)
Of zou het komen doordat de gemiddelde VVD'er een zakkenvuller bij een bank is, met een alpha-studie, zonder enige competenties. Puur naar binnen gekomen door kontjes likken.
Als het allemaal zo zwart-wit zou liggen, dan werd het leven er wel een stuk overzichtelijker op.
pi_98760776
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als het allemaal zo zwart-wit zou liggen, dan werd het leven er wel een stuk overzichtelijker op.
Jij maakt de zwart-wit vergelijking. Ik trek hem logisch door. Dus blijkbaar ben je het eens met mijn redenatie volgens je eigen zwart-wit denken.
pi_98760838
Het blijkt dus dat de VVD meer leeghoofden heeft dan Halbe Zijlstra alleen. Waar recruteren zij in godsnaam die mensen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98760942
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het blijkt dus dat de VVD meer leeghoofden heeft dan Halbe Zijlstra alleen. Waar recruteren zij in godsnaam die mensen?
Bij de PVV.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:32:58 #100
349154 Xithy
<3 MasterCard
pi_98761057
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je bedoelt de universiteit waar je leert hoe je het effectiefst 10.000 varkens slacht, of hoe je dieren genetisch manipuleert? Links?

Elke onderzochte studie is trouwens rang #1 op de elsevier universiteitenonderzoek, zelfs in de economische studies scoort wageningen het beste _O-
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:33:38 #101
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98761085
quote:
advertentie in de telegraaf.
pi_98761154
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:32 schreef Xithy het volgende:

[..]

Je bedoelt de universiteit waar je leert hoe je het effectiefst 10.000 varkens slacht, of hoe je dieren genetisch manipuleert? Links?

Elke onderzochte studie is trouwens rang #1 op de elsevier universiteitenonderzoek, zelfs in de economische studies scoort wageningen het beste _O-
Het voldoet niet aan de VVD, dan is het automatisch links. Net als seizoensarbeiders. Terwijl de VVD die juist stiekem heel graag heeft :')
Of ontspanning. Alleen het idee al.
Tenzij het de bioscoop of het circus is. Dan is overheidssubsidie geoorloofd _O-
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:35:58 #103
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98761168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:32 schreef Xithy het volgende:

[..]

Hm.. Gek.. Je zou toch zeggen dat met de concurrentie van die tientallen andere landbouw Universiteiten Wageningen toch niet overal op 1 kan komen.. oh.. wacht..
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_98761231
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hm.. Gek.. Je zou toch zeggen dat met de concurrentie van die tientallen andere landbouw Universiteiten Wageningen toch niet overal op 1 kan komen.. oh.. wacht..
Hoeveel staatssubsidie krijgt Wageningen eigenlijk?
pi_98761235
Ik dacht dat links rare trappen gaf, maar dit geeft toch wel de doorslag..
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:39:04 #106
349154 Xithy
<3 MasterCard
pi_98761290
Nee inderdaad, de WUR is erg uniek met studies als Economie (beste in NL*), Communicatiewetenschappen (beste in NL*), Gezondheidswetenschappen (beste in NL*), Biologie (beste in NL*) en Biomedische wetenschappen (beste in NL*).

*: http://www.elsevier.nl/we(...)e-studies-2010-1.htm **

**: Elsevier is dan weer wel een slinks krantje he, niet te vertrouwen!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:40:08 #107
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98761325
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hoeveel staatssubsidie krijgt Wageningen eigenlijk?
http://documents.plant.wur.nl/wur/JaarverslagWUR_2009_NL.pdf

Staat daar allemaal in!
--
pi_98761329
quote:
Soms vraag ik me dit ook wel af :'). hebben ze daar echt alle slimme mensen weten weg te jagen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98761330
quote:
[Zonder het verder te onderbouwen stelt hij dat...
Perfecte samenvatting van de VVD.
pi_98761410
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:57 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Joh.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:44:58 #111
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_98761516
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:39 schreef Xithy het volgende:
Nee inderdaad, de WUR is erg uniek met studies als Economie (beste in NL*), Communicatiewetenschappen (beste in NL*), Gezondheidswetenschappen (beste in NL*), Biologie (beste in NL*) en Biomedische wetenschappen (beste in NL*).

*: http://www.elsevier.nl/we(...)e-studies-2010-1.htm **

**: Elsevier is dan weer wel een slinks krantje he, niet te vertrouwen!
Dat onderzoek is toch alleen gebaseerd op enquetes onder studenten? Mag hopen dat dat niet leidend is voor je oordeel over de kwaliteit van een opleiding.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:49:52 #112
349154 Xithy
<3 MasterCard
pi_98761707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:44 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat onderzoek is toch alleen gebaseerd op enquetes onder studenten? Mag hopen dat dat niet leidend is voor je oordeel over de kwaliteit van een opleiding.
Nee, ook hoogleraren moeten hun cijfers geven. De Studie Keuzegids laat de laatste 6 jaar ook hetzelfde zien (WUR altijd op 1 of 2 beste masters). Maar goed, we kunnen natuurlijk ook stellen dat we beide last hebben van cognitive bias. :P We gaan natuurlijk nooit erkenenn dat een andere universiteit misschie wel eens beter is :P
pi_98761771
quote:

[..]

Wageningen is erg goed op specifiek biologisch gebied, maar voor een brede opleiding met veel kennis kan je er beter niet heen gaan.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:53:22 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98761851
De stijging van de temperaturen is een complot van het KNMI om het de vele niet-Westerse immigranten beter naar de zin te maken.
En wij ondertussen maar belasting betalen op CO2, wat een volledig onschadelijk gas is!
The End Times are wild
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:54:17 #115
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98761904
quote:

[..]

Enquêtes onder studenten die een abonnement hebben (gehad) op de Elsevier :')

Ik doe zelf ook altijd braaf mee (heb een abbo) maar de Elsevier gaat regelmatig onderuit met hun onderzoeken. Ik zou er mijn toekomst ook niet op vast pinnen.
--
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:55:50 #116
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_98761964
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:49 schreef Xithy het volgende:

[..]

Nee, ook hoogleraren moeten hun cijfers geven. De Studie Keuzegids laat de laatste 6 jaar ook hetzelfde zien (WUR altijd op 1 of 2 beste masters). Maar goed, we kunnen natuurlijk ook stellen dat we beide last hebben van cognitive bias. :P We gaan natuurlijk nooit erkenenn dat een andere universiteit misschie wel eens beter is :P
Ik vind de WUR een prima universiteit hoor. Ze worden alleen vaak door anderen in het verdomhoekje gezet, wat er uiteraard weer voor zorgt dat studenten hun universiteit gaan verdedigen. Dat is niet gunstig voor de betrouwbaarheid van zulk onderzoek.
pi_98762060
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:53 schreef LXIV het volgende:
De stijging van de temperaturen is een complot van het KNMI om het de vele niet-Westerse immigranten beter naar de zin te maken.
En wij ondertussen maar belasting betalen op CO2, wat een volledig onschadelijk gas is!
het gaat er niet over of het gas schadelijk is maar wat het effect is op het klimaat
wat het gelukkig heeft anders zou deze planeet onleefbaar zijn
pi_98762095
quote:
Precies, we betalen ervoor, dan willen we ook resultaten die aansluiten bij onze politieke doelstellingen .. hoezo schone energie en minder auto's op de weg? Kerncentrales en meer asfalt, dat brengt pas geld in het laatje
pleased to meet you
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:04:25 #119
349154 Xithy
<3 MasterCard
pi_98762332
quote:
Ik vind de WUR een prima universiteit hoor. Ze worden alleen vaak door anderen in het verdomhoekje gezet, wat er uiteraard weer voor zorgt dat studenten hun universiteit gaan verdedigen. Dat is niet gunstig voor de betrouwbaarheid van zulk onderzoek.
Natuurlijk en ik laat me inderdaad ook graag leiden door gepassioneerd cognetive bias :P Heb echter ook wel ervaring met de 'grotere' universiteiten en vind de WUR veel fijner. Denk inderdaad dat het calimerogevoel een rol speelt bij zulke enquetes.
pi_98762337
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Precies, we betalen ervoor, dan willen we ook resultaten die aansluiten bij onze politieke doelstellingen .. hoezo schone energie en minder auto's op de weg? Kerncentrales en meer asfalt, dat brengt pas geld in het laatje
Precies. Ik herinner me nu ook weer Staphorst en een door de gemeente betaalde archeoloog die weigerde zijn rapporten aan te passen naar een "de aarde is pas 6000 jaar oud en door god geschapen" versie. De gemeente begreep dat totaal niet - zij betaalden toch voor het rapport, dan mochten zij toch ook de feiten en conclusies die er in moesten staan bepalen ?
pi_98762711
In dat aanbesteden zie ik nog wel wat. Maar verder vind ik het geen goed plan, het KNMI is ook een wetenschappelijk instituut. Je gaat het RIVM toch ook niet opheffen?
pi_98762889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
In dat aanbesteden zie ik nog wel wat. Maar verder vind ik het geen goed plan, het KNMI is ook een wetenschappelijk instituut. Je gaat het RIVM toch ook niet opheffen?
Klimaatonderzoek wordt vaak extern gefinancierd. Daarnaast heeft de commerciële sector ook belang bij het KNMI, want zij gebruiken vaak weermodellen van het KNMI. Die ze zelf niet commercieel mogen gebruiken volgens de wet. Dus als je echt het laat uitbesteden moet je dat laatste ook weer mogelijk maken lijkt me.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_98762901
Daarbij moeten het bedrijf waar het aan uitbesteed wordt hun waarschuwingen op een model baseren wat waarschijnlijk bij het KNMI onderzocht en verbeterd werd.
pi_98763083
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:17 schreef Felagund het volgende:
Daarnaast heeft de commerciële sector ook belang bij het KNMI, want zij gebruiken vaak weermodellen van het KNMI. Die ze zelf niet commercieel mogen gebruiken volgens de wet. Dus als je echt het laat uitbesteden moet je dat laatste ook weer mogelijk maken lijkt me.
Dan zou de organisatie toch in aparte club gestopt moeten worden. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat overheidspartijen mee gaan doen aan een aanbesteding.
pi_98763206
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:17 schreef Mr.44 het volgende:
Daarbij moeten het bedrijf waar het aan uitbesteed wordt hun waarschuwingen op een model baseren wat waarschijnlijk bij het KNMI onderzocht en verbeterd werd.
Dat zal dan gaan om de mesoschaal modellen want de macroschaal weermodellen zijn niet door het KNMI ontwikkeld. Ik kan mij zo voorstellen dat ook Meteoconsult (imo het beste weerbureau van Nederland) heeft bijgedragen aan dat model.
pi_98763262
quote:
Zo hebben we dan ook nog het CPB en het CBS hoeveel slorpen die wel niet aan subsidies op, ook dat kunnen we toch wel privatiseren. ;)
pi_98763446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zal dan gaan om de mesoschaal modellen want de macroschaal weermodellen zijn niet door het KNMI ontwikkeld. Ik kan mij zo voorstellen dat ook Meteoconsult (imo het beste weerbureau van Nederland) heeft bijgedragen aan dat model.
ik had moeten neerzetten onder andere het KNMI
Ik denk alleen dat als ze iets als een weeralarm willen uitbesteden ze op bijna exact dezelfde kosten zullen uitkomen omdat het hele onderzoek waarop het gebaseerd is nu eenmaal duur is.
Of het gaat veel meer kosten als we denken aan de bouwfraude :P
pi_98763450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

KNMI heeft vooral mesoschaal modellen, al werken ze samen met het ECMWF, die een macroschaal model ontwikkelt. Meteoconsult heeft volgens mij niet geholpen in de ontwikkeling van RACMO of Hirlam, het IMAU (UU) wel.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_98763601
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:28 schreef Felagund het volgende:

[..]

KNMI heeft vooral mesoschaal modellen, al werken ze samen met het ECMWF, die een macroschaal model ontwikkelt. Meteoconsult heeft volgens mij niet geholpen in de ontwikkeling van RACMO of Hirlam, het IMAU (UU) wel.
Aha, weet je ook of Meteoconsult een eigen waarneemnetwerk heeft? Of gaan zij volledig uit van data van het KNMI?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:36:30 #130
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_98763804
Jezus zeg.

Als je nu nog op de VVD stemt verdien je echt een kapot land.

"KNMI moet meer samenwerking zoeken met Meteo Consult".

Dat zou ik nog een normale kop vinden.

Maar dit?

Voor een paar euro per hoofd van de bevolking een internationaal gerespecteerd weerinstituut dat voorlicht, onderzoekt, verwacht, en waarschuwt.

Maar het moet weg omdat ze het broeikaseffect niet ontkennen?

Waar gaat dit land heen?

___

Dit zeg ik overigens als groot fan van Meteo Consult.
pi_98763907
Even los van het feit dat het een kansloze tokkie is, als zo'n maatregel wordt aangenomen is het sowieso onrechtmatig. Academische vrijheid dient geëerbiedigd te worden.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:42:09 #132
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98764032
quote:
Ondertussen heeft Wageningen wel een bijen´deskundige` die in de zak van de industrie zit en die desondanks de belangrijkste adviseur van de overheid is i.v.m. de massale bijensterfte. :(
#NoDAPL
pi_98764306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, weet je ook of Meteoconsult een eigen waarneemnetwerk heeft? Of gaan zij volledig uit van data van het KNMI?
The company has its own specialised computing resources to work out the forecasts. These powerful systems, operated by a team of experienced meteorologists, are linked to supercomputers in the USA and Great Britain, processing the collected data through the observation networks of the World Meteorological Organisation (WMO).

http://www.meteoconsult.co.uk/weather/meteo_consult.php

wat betekent dat ze voor Nederland hun data inderdaad krijgen van het KNMI
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:56:24 #134
349154 Xithy
<3 MasterCard
pi_98764667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ondertussen heeft Wageningen wel een bijen´deskundige` die in de zak van de industrie zit en die desondanks de belangrijkste adviseur van de overheid is i.v.m. de massale bijensterfte. :(
Aldus (de enige eckte linkse hippies) Zembla. De WUR volgt in zijn onderzoek naar de bijensterfte de algemene wetenschappelijke consensus zoals je hem hier kan vinden: http://www.unep.org/dewa/(...)sect_pollinators.pdf (UNEP)

De Varoamijt is hoofdverdachte en persticides staan onderaan de lijst, daarom focust de WUR zich op de varoamijt. Verder doet de WUR ook onderzoek naar pesticiden en bijen. Het pesticidenkamp is net zo'n clubje als het klimaatscepticuskamp bij AGW, weinig wetenschappelijk, veel gevoel.
pi_98771381
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:28 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

ik had moeten neerzetten onder andere het KNMI
Ik denk alleen dat als ze iets als een weeralarm willen uitbesteden ze op bijna exact dezelfde kosten zullen uitkomen omdat het hele onderzoek waarop het gebaseerd is nu eenmaal duur is.
Of het gaat veel meer kosten als we denken aan de bouwfraude :P
53 miljoen vind ik nog wel meevallen, als je ook nog eens bedenkt dat er 500 mensen werken.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:58:26 #136
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98776473
quote:
Aldus (de enige eckte linkse hippies) Zembla. De WUR volgt in zijn onderzoek naar de bijensterfte de algemene wetenschappelijke consensus zoals je hem hier kan vinden: http://www.unep.org/dewa/(...)sect_pollinators.pdf (UNEP)

De Varoamijt is hoofdverdachte en persticides staan onderaan de lijst, daarom focust de WUR zich op de varoamijt. Verder doet de WUR ook onderzoek naar pesticiden en bijen. Het pesticidenkamp is net zo'n clubje als het klimaatscepticuskamp bij AGW, weinig wetenschappelijk, veel gevoel.
Dat kan best wezen maar een wetenschapper als primaire adviseur en misschien wel als enige adviseur gebruiken terwijl die persoon betaald wordt door de producent van die pesticiden is not done. In die context kan je er even niet van uitgaan dat hij objectief is, ofdat dat nu terecht is of niet. Kwestie van grondigheid. Die wetenschappers van die andere Nederlandse universiteit en die Franse universiteit, die kletsen volgens jou uit hun nek?
#NoDAPL
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:59:50 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98776547
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van samenwerking tussen universiteiten en bedrijven, met name in de techniek, maar dan moet er wel altijd buitengewoon kritisch worden gekeken ofdat die wetenschappers over een bepaald onderwerp nog objectief kunnen schrijven, bij de geringste twijfel moet je ervan uitgaan dat dat niet zo is.
#NoDAPL
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:14:51 #138
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_98793890
Thor is er niet blij mee, zo te horen.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:24:36 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98798847
Hun weersvoorspellingen zijn in elk geval tamelijk onbetrouwbaar.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:28:37 #140
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98799066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:24 schreef Ringo het volgende:
En dat baseer je op?
pi_98806288
Mij bereikte het gerucht dat de PVV van het KNMI gaat eisen dat 35% van de weersverwachtingen "zonnig" moet zijn.
pi_98807134
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 07:26 schreef Kingstown het volgende:
Mij bereikte het gerucht dat de PVV van het KNMI gaat eisen dat 35% van de weersverwachtingen "zonnig" moet zijn.
Met elke dag een tsunami-alarm.
pi_98807349
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Met elke dag een tsunami-alarm.
Het weer komt uit het buitenland, dus dat is sowieso verdacht.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:34:43 #144
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98857836
Nogmaals,

quote:
Waar baseer je dat op?

_____

Overigens heeft het KNMI afgelopen dinsdag haar waarde wederom bewezen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:39:35 #145
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_98857967
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:34 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Elke amateur-meteoroloog kon voorspellen dat het noodweer zou worden. Dus waarin ligt die meerwaarde dan, ten opzichte van bijvoorbeeld meteoconsult?
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:48:34 #146
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98858202
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:39 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Elke amateur-meteoroloog kon voorspellen dat het noodweer zou worden. Dus waarin ligt die meerwaarde dan, ten opzichte van bijvoorbeeld meteoconsult?
Niet meerwaarde, maar waarde.

Het zat hem niet zozeer in het verwachten van noodweer, (ik zat er ook al sinds vorige week watertandend naar uit te kijken) maar in het adequaat uitvoeren van haar waarschuwingstaak. Ik heb het de hele dag en avond bijgehouden en er viel niks op aan te merken. Daarin bewijst het KNMI alleen al dat het die paar euro per hoofd van de bevolking waard is.

En Meteo Consult (waar ik groot fan van ben) had het samen met het KNMI inderdaad bij het juiste eind. Voorlopig heeft KNMI het alleenrecht op het officiële waarschuwingssysteem (wel zo helder) maar ik zou intensievere samenwerking (op dat vlak) met Meteo Consult dan ook absoluut geen slecht idee vinden.

Maar je moet er toch niet aan denken dat het steeds groter wordende WeerOnline straks iets te zeggen heeft over waarschuwen bij noodweer. Ik vind dat ze nu al met de volksgezondheid spelen door hun idiote OV-verwachtingen, en dat zal er niet beter op worden als officiële waarschuwingen straks ook door hen zouden mogen worden afgegeven. Je moet niet alles aan de markt over laten. Sommige taken liggen bij de overheid, en als dat voor zo weinig geld door zo'n puik instituut als het KNMI gedaan wordt, dan stuit de retoriek van de VVD me gewoon tegen de borst.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:54:44 #147
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98858354
quote:
Wat een onzin echt. Ten opzichte van wat? Je eigen ervaring 5 minuten nadat de regen al gevallen is?
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:56:34 #148
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98858392
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:54 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Wat een onzin echt. Ten opzichte van wat? Je eigen ervaring 5 minuten nadat de regen al gevallen is?
Ik vermoed dat hij afgaat op een van de vele media-verwachtingen.

In de regel zijn die niet van het KNMI.

Vaak (zoals in ALLE dagbladen EN op NOS Teletekst) zijn het zelfs verwachtingen van WeerOnline, het grootste stel prutsers wat ik ooit heb gezien.

En dan heb je natuurlijk ook nog de berichten in de Telegraaf en het AD die een normaal KNMI-bericht opkloppen tot apocalyptische proporties.

Of de NS en de ANWB, die zelf maar te pas en te onpas spitsalarmen en weet-ik-het-wat de ether in slingeren en weer intrekken.

Hoevaak heb ik gisteren al wel niet gehoord dat 'het incapable KNMI weer een weeralarm heeft ingetrokken'. :') Echt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:01:28 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98858521
waarom moet er een staatsinstelling weerberichten geven? Er zijn genoeg commerciële bedrijven die dat doen en kunnen.
Privatiseren is prima idee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:03:53 #150
45206 Pietverdriet
pi_98858582
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:34 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Nogmaals,

[..]

Waar baseer je dat op?

_____

Ik zou wel eens de succespercetages willen zien van het KNMI met hun
3 uur
6 uur
12 uur
18 uur
24 uur
48 uur
72 uur
voorspellingen en de 4, 5 dagen vooruit

En dit dan vergeleken met de Nederlands commerciele en de Britse, Duitse, Belgische en Franse weervoorspellers

Voorspellen is lastig, vooral als het om de toekomst gaat (Vonhoff)
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:06:46 #151
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98858661
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
waarom moet er een staatsinstelling weerberichten geven? Er zijn genoeg commerciële bedrijven die dat doen en kunnen.
Gezien de gevaren voor landbouw, grondwater, dijken, rivieren, gladheid, infrastructuur, vliegen en havens is het mijn inziens geen goede zaak om dit, terwijl dit echt om een klein bedrag gaat wat je er mee bespaart, uit te besteden aan de markt. Het is nationale veiligheid om zekerheid te hebben over de weersverwachtingen, en ondanks dat een potentiele overstroming/dijkdoorbraak/vulkaanaswolk zelden voorkomt is het niet goed in die situatie afhankelijk te zijn van marktgrillen zoals behoefte aan publiciteit en imago.
pi_98858677
De angst voor privatisering zit er goed in bij het linkse smaldeel op FOK!.

Lekker dik meebetalen aan pseudo-corrupte instituten, dat werkt een stuk beter.

Geheel in socialistische traditie.

pi_98858689
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:39 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Meteoconsult gebruikt de data van het KNMI
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:08:03 #154
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98858701
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:07 schreef El_Matador het volgende:

Tja, je kunt het ook overlaten aan de markt, maar dan krijg je fiasco's als WeerOnline.
pi_98858705
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Gezien de gevaren voor landbouw, grondwater, dijken, rivieren, gladheid, infrastructuur, vliegen en havens is het mijn inziens geen goede zaak om dit, terwijl dit echt om een klein bedrag gaat wat je er mee bespaart, uit te besteden aan de markt. Het is nationale veiligheid om zekerheid te hebben over de weersverwachtingen, en ondanks dat een potentiele overstroming/dijkdoorbraak/vulkaanaswolk zelden voorkomt is het niet goed in die situatie afhankelijk te zijn van marktgrillen zoals behoefte aan publiciteit en imago.
Want de overheid is goed en betrouwbaar en private bedrijven zijn geldwolven en per definitie "gevaarlijk". :')

De tering, Arbeiders aller landen, verenigt u! :')

donderdag 30 juni 2011 @ 11:08:48 #156
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98858732
quote:

Pseudo-corrupt. :')

Bewijs, bron, nu. :*
pi_98858733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:08 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Tja, je kunt het ook overlaten aan de markt, maar dan krijg je fiasco's als WeerOnline.
Ik check het vaak en heb er geen fiasco in kunnen ontdekken. Het KNMI met de apocalyptische weerswaarschuwingen betaald van andermans geld, dat is een stuk beter. :')

donderdag 30 juni 2011 @ 11:09:15 #158
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98858751
quote:

Misschien dat er nog een koppeling valt te maken met de toename van onveiligheidsgevoelens in de samenleving en alle privatiseringen, aangezien het criminaliteitscijfer er helemaal los van schijnt te staan.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:09:30 #159
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98858763
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Want de overheid is goed en betrouwbaar en private bedrijven zijn geldwolven en per definitie "gevaarlijk". :')

De tering, Arbeiders aller landen, verenigt u! :')
Per definitie hoor ik hem niet zeggen. Maar in dit geval wel.
pi_98858765
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik check het vaak en heb er geen fiasco in kunnen ontdekken. Het KNMI met de apocalyptische weerswaarschuwingen betaald van andermans geld, dat is een stuk beter. :')
welke apocalyptische weervoorspellingen hebben ze ooit gedaan ?
pi_98858768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:08 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Pseudo-corrupt. :')

Bewijs, bron, nu. :*
De klimaathysterie. De achterlijke waarschuwingen voor een regenbuitje plus.

Een log overheidsinstituut dat de snoeppot weggehaald ziet worden. Sja. Welkom in 2011.

donderdag 30 juni 2011 @ 11:09:48 #162
45206 Pietverdriet
pi_98858771
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Toon maar aan wat de meerwaarde is waarom het staatsbedrijf zou moeten zijn
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:09:54 #163
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98858774
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lees je uberhaupt dit topic wel door?

Het apocalyptische komt dus van allerhande media.
pi_98858786
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:09 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

welke apocalyptische weervoorspellingen hebben ze ooit gedaan ?
De hoeveelheid weeralarmen van de afgelopen jaren gemist? :o

pi_98858826
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:09 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Lees je uberhaupt dit topic wel door?

Het apocalyptische komt dus van allerhande media.
Uiteraard. Het ligt aan de Ander. geen kwaad woord over een gerespecteerd overheidsinstituut. De media, de bedrijven, die hebben het gedaan.

Ga nog wat kapitalisten bedreigen ofzo. :W

donderdag 30 juni 2011 @ 11:12:02 #166
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98858845
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Toon maar aan wat de meerwaarde is waarom het staatsbedrijf zou moeten zijn
Dat staat in de post die je quote schat.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:12:10 #167
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98858850
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

1 in 2008.
3 in 2009.

En enkele regionale in 2010.

Het is natuurlijk niet voor niets ontwikkeld en opgezet ooit, na de desastreuze economische en fysieke gevolgen van de storm van 1990.

Het enige ongelukkige is de term weeralarm, vrij ongelukkig vertaald van het neutralere Engelse weather alert.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:12:54 #168
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98858865
Wow, de troll is gearriveerd hoor. (Matador).

Ga kapitalisten bedreigen? What the fuck? Waarom zou ik dat doen?

Way to go off topic.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:13:10 #169
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98858874
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uiteraard. Het ligt aan de Ander. geen kwaad woord over een gerespecteerd overheidsinstituut. De media, de bedrijven, die hebben het gedaan.

Ga nog wat kapitalisten bedreigen ofzo. :W
Met hetzelfde gemak beschuldig jij de overheidsbedrijven overigens. Iets genuanceerder kan ook wel.
pi_98858882
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:12 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

1 in 2008.
3 in 2009.

En enkele regionale in 2010.

Het is natuurlijk niet voor niets ontwikkeld en opgezet ooit, na de desastreuze economische en fysieke gevolgen van de storm van 1990.

Het enige ongelukkige is de term weeralarm, vrij ongelukkig vertaald van het neutralere Engelse weather alert.
Paniek zaaien doet het goed bij de overheid.

Laat uw auto staan (maar tank wel accijnsbrandstof!) want oh jee CO2. :')

pi_98858906
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

maar er is dinsdag dan ook enkel een buitje gevallen
daarom staan er hier en daar huizen op instorten
http://www.omroepbrabant.(...)gsgevaar+huizen.aspx
pi_98858931
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:13 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Met hetzelfde gemak beschuldig jij de overheidsbedrijven overigens. Iets genuanceerder kan ook wel.
Ik moet iets doen tegen die onophoudelijke overheidsgeilerij.

De markt heeft zijn makken, maar lost die doorgaans zelf op.

De overheid creeert meer baantjes, meer problemen en meer geld voor zichzelf.

En het domme deel van Nederland knikt braaf mee.

Misschien moesten we ook maar Staatsnieuws invoeren. Die verdomde onbetrouwbare private mediabedrijven ook. :')

donderdag 30 juni 2011 @ 11:14:52 #173
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98858934
Afgelopen dinsdag was trouwens een perfect voorbeeld van een saai, droog, feitelijk KNMI gevolgd door een en al hysterie en alarmen bij allerhande media en organisaties.

Waar het KNMI dan vervolgens de schuld van krijgt. :')
pi_98858935
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Paniek zaaien doet het goed bij de overheid.

Laat uw auto staan (maar tank wel accijnsbrandstof!) want oh jee CO2. :')
Wat heeft het KNMI te maken met de (over) reacties van de overheid?
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:16:31 #175
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98858978
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:14 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

De complete chaos, windhozen, en downbursts van afgelopen dinsdag in het zuiden maakt niet uit. Als het in zijn achtertuin geen noodweer was dan heeft het waarschuwingssysteem gefaald.
pi_98858979
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:14 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

De apocalyptische drama's zijn nogal uitgebleven, niet?

Ik heb in 1988 ook dikke stormen meegemaakt. Gewoon een beetje opletten. Maar overheden zijn goed in bangmaken. Bange mensen stemmen braaf.

Klimaathysterie, islamtsunami's en wijdverbreid terrorisme. :')

De overheid zoekt telkens een nieuwe manier om het volk dom en afhankelijk te houden. Elk initiatief dat dat tegengaat, verdient steun, lijkt mij zo.

donderdag 30 juni 2011 @ 11:17:06 #177
45206 Pietverdriet
pi_98859003
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:12 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Dat staat in de post die je quote schat.
Zie alleen maar hel en verdoemenis gepreek, geen reden waarom een privaat bedrijf het niet zou kunnen.
Laat me raden, je vecht voor je eigen boterham? Je werkt bij het KNMI? Je angst toont dan al aan dat je geen meerwaarde biedt, als het KNMI echt zo top was, zouden ze zeggen, privatiseren, ja goed idee, heb hele bergen producten die we kunnen verkopen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:17:10 #178
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859006
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb in 1988 ook dikke stormen meegemaakt. Gewoon een beetje opletten. Maar overheden zijn goed in bangmaken. Bange mensen stemmen braaf.

Helemaal mee eens, terechte klacht! Klop maar aan bij de media die een simpel KNMI bericht opkloppen tot apocalyptische waarden.
pi_98859018
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De overheid zoekt telkens een nieuwe manier om het volk dom en afhankelijk te houden. Elk initiatief dat dat tegengaat, verdient steun, lijkt mij zo.
maar wat heeft klimaat hysterie te maken met het KNMI
pi_98859051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:

Je angst toont dan al aan dat je geen meerwaarde biedt, als het KNMI echt zo top was, zouden ze zeggen, privatiseren, ja goed idee, heb hele bergen producten die we kunnen verkopen.
_O_

donderdag 30 juni 2011 @ 11:18:32 #181
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859055
quote:

[..]

Zie alleen maar hel en verdoemenis gepreek, geen reden waarom een privaat bedrijf het niet zou kunnen.
Laat me raden, je vecht voor je eigen boterham? Je werkt bij het KNMI? Je angst toont dan al aan dat je geen meerwaarde biedt, als het KNMI echt zo top was, zouden ze zeggen, privatiseren, ja goed idee, heb hele bergen producten die we kunnen verkopen.
Kijk, en daar hebben we de eerste grote dooddoener al. 'Je werkt bij het KNMI'.

For what it's worth, mijn favoriete weerbedrijf is het private Meteo Consult (dat heel veel gebruik maakt overigens van allerhande KNMI-gegevens'.

En toch ben ik voorstander van een officieel overheidsinstituut als het KNMI.
pi_98859059
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:17 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

maar wat heeft klimaat hysterie te maken met het KNMI
Die doen daar keihard aan mee. Betaald.

donderdag 30 juni 2011 @ 11:18:48 #183
45206 Pietverdriet
pi_98859062
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou wel eens de succespercetages willen zien van het KNMI met hun
3 uur
6 uur
12 uur
18 uur
24 uur
48 uur
72 uur
voorspellingen en de 4, 5 dagen vooruit

En dit dan vergeleken met de Nederlands commerciele en de Britse, Duitse, Belgische en Franse weervoorspellers

Voorspellen is lastig, vooral als het om de toekomst gaat (Vonhoff)
Nogmaals, dit lijkt mij een goede manier waarop de KNMI kan aantonen dat ze echt zo goed zijn
pi_98859079
quote:

[..]

producten die meteoconsult nu vrij goedkoop kan gebruiken :s)
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:19:17 #185
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98859081
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:14 schreef El_Matador het volgende:

Misschien moesten we ook maar Staatsnieuws invoeren. Die verdomde onbetrouwbare private mediabedrijven ook. :')
Eerlijk gezegd geen slecht idee.

Het beste is natuurlijk een combinatie van beide, er zijn nou eenmaal mensen in deze samenleving die beter functioneren in het ene systeem en de ander in een ander systeem. Ik moet mijn tante echt niet op de winstcijfers drukken, maar haar zorg voor andere mensen is onbetaalbaar.
Alles maar willen privateriseren is een verkeerde oplossing voor een niet echt bestaand probleem, en in mijn ogen levert dat meer frictie en onveiligheidsgevoelens op voor mensen dan die 60 miljoen ons als samenleving gelukkiger zullen maken. Los van het feit dat ik iets zoals het weer voorspellen graag zonder opsmuk en lekker makerij en/of afzwakkingen zou willen zien gebeuren.
pi_98859090
quote:
11s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

op welke manier
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:20:07 #187
45206 Pietverdriet
pi_98859113
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:18 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Kijk, en daar hebben we de eerste grote dooddoener al. 'Je werkt bij het KNMI'.

For what it's worth, mijn favoriete weerbedrijf is het private Meteo Consult (dat heel veel gebruik maakt overigens van allerhande KNMI-gegevens'.

En toch ben ik voorstander van een officieel overheidsinstituut als het KNMI.
Het was een vraag, geen dooddoener, daarom staat daar een vraagteken ( ? ) achter
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:20:24 #188
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859123
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nogmaals, dit lijkt mij een goede manier waarop de KNMI kan aantonen dat ze echt zo goed zijn
Kom op zeg.

Volg het zelf maar even een weekje ofzo.

Ik volg het al jaren en er wordt gewoon puik werk geleverd.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:20:37 #189
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het was een vraag, geen dooddoener, daarom staat daar een vraagteken ( ? ) achter
Ja, retorisch zat het mooi verpakt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:21:11 #190
45206 Pietverdriet
pi_98859149
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:19 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

waar ze straks gewoon marktarief voor zouden moeten betalen en wellicht kijken gaan naar betere prijs kwaliteits verhouding in Belgie, Duitsland, UK.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:21:54 #191
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859171
Laat de VVD trouwens eerst maar eens kijken naar de HRA.

Wat is dat per hoofd van de bevolking? 650 euro ofzo?

Vergelijk dat maar eens met de paar euro die het KNMI gebruikt om wetenschappelijk te onderzoeken, voor te lichten, te verwachten, en, niet geheel onbelangrijk, te waarschuwen, precies gelang haar door de overheid opgelegde taak.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:22:13 #192
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98859185
quote:

[..]

Laat me raden, je vecht voor je eigen boterham? Je werkt bij het KNMI? Je angst toont dan al aan dat je geen meerwaarde biedt.
Helaas, ik werk op een RD afdeling. En ook niet in de klimaatsector. Is dit nieuwe politiek? Gelijk maar op de man af afkraken?
pi_98859190
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Je moet je beter informeren. KNMI levert al jaren geen (commerciële) weerberichten meer. Dit is per wet verboden. De commerciële bedrijven gebruiken vaak ook de regionale weermodellen die door het KNMI zijn ontwikkeld. Dus wat dat betreft heeft het zeker meerwaarde. Darnaast kopen ze ook volgens mij de data in van de weerstations.

De enige echte weertaak van het KNMI is het weeralarm en het "voorspellen" voor weer voor Schiphol en andere luchthavens (buiten de militaire). De rest is vooral onderzoek en ook deels advies. Dit zou natuurlijk wel uitbesteed kunnen worden.
Album top 100 2024
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:22:51 #194
45206 Pietverdriet
pi_98859211
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:20 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Kom op zeg.

Volg het zelf maar even een weekje ofzo.

Ik volg het al jaren en er wordt gewoon puik werk geleverd.
Cijfers, schat, cijfers, ik heb jaren gevaren en wij hadden altijd het idee dat het KNMI de ramen had afgeplakt met zwart landbouwplastic zodat ze beter op hun computerscherm konden kijken ipv naar buiten.

KNMI is waarschijnlijk het enige overheidsinstituut waar ze geen raamambtenaren hebben
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:23:01 #195
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859219
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Helaas, ik werk op een RD afdeling. En ook niet in de klimaatsector. Is dit nieuwe politiek? Gelijk maar op de man af afkraken?
Nee nee, hij zei het niet, hij vroeg het. :')
pi_98859237
Mijns inziens mag een land wat zo gevoelig is voor bijvoorbeeld overvloedige regen, stormen of springvloeden best een door de overheid gefinancierd meteorologisch instituut hebben. Toch handig als je daarmee je sluizen, gemalen, waterwegen en stormvloedkeringen op basis van 'niet commerciële' gegevens kunt voorbereiden, in stelling kunt brengen enz.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:23:38 #197
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98859239
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:23 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Nee nee, hij zei het niet, hij vroeg het. :')
Ah ok, nee, dan is het goed. Dank voor je toelichting.
pi_98859255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

waar ze straks gewoon marktarief voor zouden moeten betalen en wellicht kijken gaan naar betere prijs kwaliteits verhouding in Belgie, Duitsland, UK.
de producten zijn meetgegevens en wetenschappelijke modellen
en daar zit weinig kwaliteitsverschil tussen
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:24:14 #199
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Cijfers, schat, cijfers, ik heb jaren gevaren en wij hadden altijd het idee dat het KNMI de ramen had afgeplakt met zwart landbouwplastic zodat ze beter op hun computerscherm konden kijken ipv naar buiten.

KNMI is waarschijnlijk het enige overheidsinstituut waar ze geen raamambtenaren hebben
Die zullen vast op te vragen zijn maar ik ga ze niet voor je zoeken.

Je hebt jarenlang last gehad van foutieve weersverwachtingen die van het KNMI afkomstig waren?
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:25:02 #200
45206 Pietverdriet
pi_98859281
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Laat de VVD trouwens eerst maar eens kijken naar de HRA.

Wat is dat per hoofd van de bevolking? 650 euro ofzo?

Vergelijk dat maar eens met de paar euro die het KNMI gebruikt om wetenschappelijk te onderzoeken, voor te lichten, te verwachten, en, niet geheel onbelangrijk, te waarschuwen, precies gelang haar door de overheid opgelegde taak.
Ah, daar hebben we de HRA.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:25:33 #201
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859300
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mijns inziens mag een land wat zo gevoelig is voor bijvoorbeeld overvloedige regen, stormen of springvloeden best een door de overheid gefinancierd meteorologisch instituut hebben. Toch handig als je daarmee je sluizen, gemalen, waterwegen en stormvloedkeringen op basis van 'niet commerciële' gegevens kunt voorbereiden, in stelling kunt brengen enz.
Precies, dat je in de jungle waar het altijd hetzelfde weer is geen weerinstituut hebt is nogal wiedes, maar Nederland is een weerland bij uitstek, en we hebben dagelijks in alle lagen van de samenleving te maken met het constant wijzigende weer.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:26:04 #202
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859323
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, 650 tegenover een paar euro.

En 'de HRA' kwam trouwens pas NA 'meh, jij werkt er zeker' in de discussie! :D
pi_98859333
Misschien moeten we de Maaslandkering ook maar privatiseren, dan kunnen de havenbedrijven tegen elkaar opbieden of de kering juist dicht of open moet bij een stormvloed.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:26:28 #204
45206 Pietverdriet
pi_98859342
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:24 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Die zullen vast op te vragen zijn maar ik ga ze niet voor je zoeken.

Je hebt jarenlang last gehad van foutieve weersverwachtingen die van het KNMI afkomstig waren?
Nee, ik vind dat ik als diegene die er voor betaald, de belastingbetaler, recht heb op een OLA en wil de SLA rapportages eens zien. Wat krijg ik voor het geld. Toon maar aan KNMI.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:26:32 #205
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98859344
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zolang dit een zwaard van damocles van de huidige regering is, zal het blijven fungeren als een Wet van Godwin :')
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:28:03 #206
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859389
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat ik als diegene die er voor betaald, de belastingbetaler, recht heb op een OLA en wil de SLA rapportages eens zien. Wat krijg ik voor het geld. Toon maar aan KNMI.
De belastingbetaler kan DAGELIJKS zien of het KNMI er wat van bakt, ze hoeft alleen maar even naar KNMI.nl te surfen.

Jij wil weten of hun verwachtingen kloppen? Dat heb je al jarenlang iedere dag kunnen doen.

Maar nee, de belastingbetaler checkt 's ochtends het private weerbericht in de krant en geeft er vervolgens het KNMI de schuld van.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:31:29 #207
246388 Thorpe
Gewoon, bam
pi_98859492
quote:
11s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat voor hysterie bedoel je precies? Het feit dat de wetenschap met een resultaat komt wat jou toevallig niet aanstaat? Je geloof ook nog in het scheppingsverhaal omdat dat beter bij je past?
Rekwisieten naar de veldhond.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:34:58 #208
45206 Pietverdriet
pi_98859623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:28 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

De belastingbetaler kan DAGELIJKS zien of het KNMI er wat van bakt, ze hoeft alleen maar even naar KNMI.nl te surfen.

Jij wil weten of hun verwachtingen kloppen? Dat heb je al jarenlang iedere dag kunnen doen.

Maar nee, de belastingbetaler checkt 's ochtends het private weerbericht in de krant en geeft er vervolgens het KNMI de schuld van.
Waarom is mijn vraag zo pijnlijk dat je zo een gal over spuwen moet?
pi_98859659
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik al zei o.a. :
- KNMI ontwikkeld (regionale) weermodellen die worden gebruikt door de commerciële sector
- Onderzoek naar weer/klimaat (niet alleen global warming)
- advies aan luchthavens
- onderhoud weerstations, beschikbaar maken van weer- en klimaatdata
Album top 100 2024
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:39:19 #210
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859800
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom is mijn vraag zo pijnlijk dat je zo een gal over spuwen moet?
Wat?
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:39:40 #211
45206 Pietverdriet
pi_98859813
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:35 schreef Felagund het volgende:

[..]

Zoals ik al zei o.a. :
- KNMI ontwikkeld (regionale) weermodellen die worden gebruikt door de commerciële sector
- advies aan luchthavens
Ja, heel mooi, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:40:21 #212
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859846
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:35 schreef Felagund het volgende:

[..]

Zoals ik al zei o.a. :
- advies aan luchthavens
Precies, ze doen al die dingen en dan worden ze vaak afgerekend op hetgeen dat ze juist niet doen (media-verwachtingen).
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:41:45 #213
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98859904
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De laatste keer dat je een vraagteken hebt gebruikt om een vraag te stellen was om mij te vragen of ik bij het KNMI werkte, en dat heb ik keurig beantwoord.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:42:05 #214
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98859920
quote:

[..]

Maar denk jij dat een privaat weerinstituut al die dingen gaat doen?

Het fantastische Meteo Consult komt nog het dichtste in de buurt, maar die maken ook heel veel gebruik van wat het KNMI heeft ontwikkeld en beschikbaar stelt.

Je ziet NU al dat een bedrijf als WeerOnline het snelst groeiende weerbedrijf in dit land is en al zowat alle media heeft overgenomen, met slordig opgestelde foutieve verwachtingen aan de orde van de dag.

Dat krabt nog niet aan de oppervlakte van wat weer/klimaat allemaal inhoudt, maar het is wel datgene wat door de markt wordt beloond.
pi_98859987
quote:

[..]

Je vroeg wat je krijgt voor je geld.
Album top 100 2024
pi_98860022
quote:

Aangezien de overheid zelf ook gebruikt maakt van die gegevens, kunnen ze net zo goed (of misschien zelfs beter, want geen winstoogmerk) het verzamelen van die gegevens betalen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:47:54 #217
45206 Pietverdriet
pi_98860150
geweldig,
Ik zeg dat het erg mooi zou zijn de correctheid van de producten van het KNMI eens te zien in vergelijking met andere instellingen en de een na de ander valt over me heen met drogredenen.
Ik heb denk ik een vinger op een pijnlijke plek gelegd.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:49:45 #218
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98860218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
geweldig,
Ik zeg dat het erg mooi zou zijn de correctheid van de producten van het KNMI eens te zien in vergelijking met andere instellingen en de een na de ander valt over me heen met drogredenen.
Maar bel het KNMI op dan en vraag de gegevens op? Ditto voor Meteo Consult, WeerOnline, en de buitenlandse diensten.

Als het je overigens gaat om daadwerkelijke weersverwachtingen, dan ben je er al eerder op gewezen dat dat voor het KNMI zelfs bij wet verboden is.
pi_98860220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
geweldig,
Als Racmo en Hirlam (dit zijn weermodellen) niet zouden werken, waarom zouden commerciele bedrijven het dan gebruiken? En hetzelfde geldt voor de weerdata.
Album top 100 2024
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:50:13 #220
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98860233
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:49 schreef Felagund het volgende:

[..]

Als Racmo en Hirlam (dit zijn weermodellen) niet zouden werken, waarom zouden commerciele bedrijven het dan gebruiken? En hetzelfde geldt voor de weerdata.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:50:35 #221
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98860244
MIJN ONDERBUIK ZEGT DAT HET KNMI NIET GOED FUNCTIONEERT!!!!!!!!!
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:54:23 #222
45206 Pietverdriet
pi_98860397
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:50 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Je bent echt in paniek, niet?
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:54:57 #223
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98860422
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:50 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
DAT MOET WEL, WANT ZE ZIJN ONDERDEEL VAN DE OVERHEID!!!
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:55:09 #224
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98860430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent echt in paniek, niet?
Nee?

Jij?
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:55:39 #225
45206 Pietverdriet
pi_98860446
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:49 schreef Felagund het volgende:

[..]

Er zijn overal modellen voor, de vraag is hoe goed ze worden toegepast en wat het resultaat is.
Ik snap echt niet wat jullie tegen mijn vraag hebben
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:57:37 #226
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98860514
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zijn overal modellen voor, de vraag is hoe goed ze worden toegepast en wat het resultaat is.
Maar vraag die gegevens dan op? 1 mailtje en het is gepiept.

Of, en dat is de optie voor de ietwat minder lui ingestelde persoon, volg het zelf een tijdje.

Wij volgen het wel (wij verdiepen ons er in) en vertellen jou nu (op basis van ervaring dus) dat de weermodellen goed werk afleveren.
pi_98860760
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:31 schreef Thorpe het volgende:

[..]

Wat voor hysterie bedoel je precies? Het feit dat de wetenschap met een resultaat komt wat jou toevallig niet aanstaat? Je geloof ook nog in het scheppingsverhaal omdat dat beter bij je past?
"De" wetenschap??? :D

Er is helemaal geen consensus of direct bewijs voor een opwarmend klimaat. En dan is nergens aangetoond dat een eventueel gemeten opwarming (dan wel afkoeling) door menselijke invloed is veroorzaakt.
Daar bovenop komt nog dat er nergens dan ook een garantie bestaat dat als we maar zoveel mogelijk CO2 reduceren, we als nietige mensjes het klimaat kunnen (terug)veranderen. :')

De klimaathysterici geloven juist in een Scheppingsverhaal.

Nuchtere natuurwetenschappers (dus niet de politiek-gemotiveerde klimaathysterici) erkennen de grillen van de natuur en adviseren een reactieve rol van de mens daarin. ^O^

donderdag 30 juni 2011 @ 12:13:44 #228
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98861137
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is helemaal geen consensus of direct bewijs voor een opwarmend klimaat. En dan is nergens aangetoond dat een eventueel gemeten opwarming (dan wel afkoeling) door menselijke invloed is veroorzaakt.
Die eerste zin zou ik niet te hard roepen, de gemiddelde temperatuur stijgt reeds sinds enkele decennia sterk, en doet dit erg constant, zonder grillen en zonder afwijkingen. Het 2e is inderdaad hetgeen de discussie over gaat, maar over dat 1e is echt vrij weinig discussie hoor :)

http://www.knmi.nl/cms/viewimage.jsp?number=59647
pi_98861353
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:13 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Die eerste zin zou ik niet te hard roepen, de gemiddelde temperatuur stijgt reeds sinds enkele decennia sterk, en doet dit erg constant, zonder grillen en zonder afwijkingen. Het 2e is inderdaad hetgeen de discussie over gaat, maar over dat 1e is echt vrij weinig discussie hoor :)

http://www.knmi.nl/cms/viewimage.jsp?number=59647
Hoe kom je er toch bij? En wat is "de gemiddelde temperatuur"? Op 1 plek? Over de gehele aarde? En wat als het 's winters kouder zou worden en 's zomers warmer? Wat zegt zo'n gemiddelde?

Bovendien is er zoiets als technologische biasing. Denk jij dat men in 1850 of zelfs maar in 1920 minieme temperatuurschommelingen goed kon inschatten? Nee. Nu worden minuscule zaken met een microscoop opgeblazen en vergeleken met crappy data uit vroeger tijden.

Ja, dan lijkt het allemaal erg extreem.

En dat er consensus is onder gepolitiseerde klimatologen weet ik. Dus dan zie jij "weinig discussie".

Gelukkig bieden verstandige natuurwetenschappers als o.a. Salomon Kroonenberg en Simon Rozendaal dapper weerstand tegen die gekte.

donderdag 30 juni 2011 @ 12:21:09 #230
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98861409
quote:
12s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je er toch bij? En wat is "de gemiddelde temperatuur"? Op 1 plek?
Ja.

De gemiddelde temperatuur is op 1 plek.

Niet meer mee in discussie gaan, Grumpey. :')
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:22:45 #231
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_98861463
Kom op, dat er veranderingen plaatsvinden wordt zelfs door de serieuze sceptici niet ontkend. En voorlopig is het nog niet gelukt om een model te maken waarin de menselijke uitstoot van CO2 geen bepalende rol heeft. Ook niet als je zonnevlekken, vulkaanuitbarstingen etcetera in dat model opneemt.

Dan zijn er twee verklaringen. Of de mens heeft een significante invloed op het klimaat, of we hebben de ware reden nog niet gevonden.
pi_98861475
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Ja.

De gemiddelde temperatuur is op 1 plek.

Niet meer mee in discussie gaan, Grumpey. :')
Dikgesubsidieerde overheidsinstituten en vervalsende "wetenschappers" (de beruchte "hockeystickcurve" van Mann et al. bijvoorbeeld) op hun blauwe ogen geloven is inderdaad een stuk verstandiger dan de discussie aangaan.

Sieg heil! _O_

De overheid heeft gelijk en bedrijven zijn stom.

Stelletje kleuters.

donderdag 30 juni 2011 @ 12:24:24 #233
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98861513
Oh, de discussie moet absoluut aan worden gegaan met capabele mensen.
pi_98861527
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Kom op, dat er veranderingen plaatsvinden wordt zelfs door de serieuze sceptici niet ontkend. En voorlopig is het nog niet gelukt om een model te maken waarin de menselijke uitstoot van CO2 geen bepalende rol heeft. Ook niet als je zonnevlekken, vulkaanuitbarstingen etcetera in dat model opneemt.

Dan zijn er twee verklaringen. Of de mens heeft een significante invloed op het klimaat, of we hebben de ware reden nog niet gevonden.
Veranderingen in klimaat zijn veranderingen over langere tijd (30 jaar). Die kunnen we helemaal nog niet inschatten.

En het verband tussen CO2 en temperatuur kan net zo goed een omgekeerde zijn; hogere temperaturen veroorzaken hogere CO2-concentraties.

Er is zoveel onduidelijkheid, maar de gepolitiseerde "wetenschap" heeft het calvinistisch-apocalyptische antwoord al klaar: Wij warmen de Aarde op! :')

pi_98861627
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij denkt dat je het weer kan voorspellen zonder weermodel?

Als je echt wilt weten wat de taken van het KNMI zijn, moet je de wet op het knmi opzoeken.
Album top 100 2024
pi_98870094
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:52 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
LOL _O-
quote:

Volgens de KNMI-website zo'n 500 mensen.
Uit het jaarverslag van 2009 blijkt trouwens dat personeelskosten ca 34,5 mljn bedroegen (en daar valt dan ook ál het personeel onder: van de directeur tot de techneut die apparatuur onderhoudt - het zijn niet allemaal onderzoekers/wetenschappers die er werken).

quote:
Dat wordt natuurlijk de volgende stap, onderzoek naar luchtvervuiling en die smog-waarschuwingen is natuurlijk ook van de linkse kerk en milieuhippies waarvan we geen 130 op de snelweg mogen rijden. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:14 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Afgelopen dinsdag was trouwens een perfect voorbeeld van een saai, droog, feitelijk KNMI gevolgd door een en al hysterie en alarmen bij allerhande media en organisaties.

Waar het KNMI dan vervolgens de schuld van krijgt. :')
Klopt helemaal.
Iedereen lopen zeiken en klagen omdat 'het bij hun wel meeviel'.
Over een week of wat is men het weer vergeten en zodra in december er weer een keer (veel) sneeuw dreigt te gaan vallen maken we met ons allen van een sneeuwfront weer een massahysterie...
:')

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:19 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

En buienradar.nl waar heel Nederland gebruik van maakt. ;)
Misschien maar goed dat RTL het opgekocht heeft, want als het KNMI z'n eigen broek op moet houden kunnen ze ook meer geld gaan vragen voor de radarbeelden. Komt er op buienradar ook nog een extra bannertje bij om de site rendabel te houden. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vertrouw denk ik liever op meteorologen die de computerschermen in de gaten houden (waarop ook automatische waarnemingen, radarbeelden en satellietbeelden kunnen worden gepresenteerd ;)) dan meteorologen die alleen maar door het raam naar de lucht staren. :) Het weer is niet overal in NL hetzelfde immers. Als het in De Bilt (of Wageningen of Zeist) met bakken uit de lucht komt of potdicht zit van de mist is het nog niet vanzelfsprekend dat dat in Eindhoven of Zwolle ook gebeurt.

Maar het beste zou natuurlijk zijn dat meteorologen naast hun computerschermen ook de ontwikkelingen in het weer zelf zien en voelen. Alleen worden ze vooral betaald om verwachtingen te maken en niet om naar de wolken te staren (vroeger hadden we daar trouwens weerwaarnemers voor maar die zijn - op een handjevol op Schiphol na - verruild voor goedkopere automaten).
Je hebt best kans dat het dienstrooster van een meteoroloog zo vol staat dat ze alleen maar druk zijn met producten maken en daarnaast moeten ze natuurlijk ook bellende klanten te woord staan of zelf een klant bellen om extra te waarschuwen. Of dat hun dienst door het weer zo hectisch is dat ze geen tijd hebben om even het weer buiten letterlijk te voelen. De avond- en nachtdiensten van dinsdag zullen wat dat betreft ook vrij druk zijn geweest. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sassie op 30-06-2011 16:37:38 ]
pi_98870201
http://nl.wikipedia.org/wiki/Climategate weten we het weer?

goed idee
pi_98870355
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:10 schreef OreO het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Climategate weten we het weer?

goed idee
Uit diezelfde wiki:

quote:
Het Amerikaanse persbureau Associated Press (AP) liet alle 1073 e-mails uitgebreid onderzoeken door vijf journalisten en concludeerde: "Gestolen e-mails van klimaatwetenschappers geven blijk van tegenwerking van sceptici en discussies over achterhouden van gegevens, maar de berichten staven geen beweringen dat de wetenschap over opwarming van de Aarde gefingeerd was.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98871515
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uit diezelfde wiki:

[..]

En daarmee zijn de klimaathysterici weer tevreden. :')

Natuurwetenschap moet het debat bepalen, niet ranzige politieke denkbeeldjes. :W

pi_98871678
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:47 schreef El_Matador het volgende:
En daarmee zijn de klimaathysterici weer tevreden. :')

Natuurwetenschap moet het debat bepalen, niet ranzige politieke denkbeeldjes. :W
Gelukkig doe jij daar niet aan mee en accepteer jij niet alleen wetenschappers die jouw eigen denkbeelden ondersteunen.
[/sarcasme]
pi_98871740
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Gelukkig doe jij daar niet aan mee en accepteer jij niet alleen wetenschappers die jouw eigen denkbeelden ondersteunen.
[/sarcasme]
Ik heb inderdaad een wat bredere visie dan veel anderen die bij een warm dagje beginnen te janken over "klimaatverandering". ;)

pi_98871805
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een wat bredere visie dan veel anderen die bij een warm dagje beginnen te janken over "klimaatverandering". ;)
Volgens mij waren het de klimaatsceptici die de koude winter aangrepen voor hun ontkenningsgedrag. In de categorie "lekker klimaatje vandaag".
pi_98871890
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij waren het de klimaatsceptici die de koude winter aangrepen voor hun ontkenningsgedrag. In de categorie "lekker klimaatje vandaag".
Dat die klimaatsceptici bestaan zou natuurlijk kunnen. Sarah Palin heeft ook heel andere argumenten dan ik om tegen het idiote klimaatbeleid te zijn. Wat zegt dat?

pi_98871999
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:58 schreef El_Matador het volgende:
Dat die klimaatsceptici bestaan zou natuurlijk kunnen. Sarah Palin heeft ook heel andere argumenten dan ik om tegen het idiote klimaatbeleid te zijn. Wat zegt dat?
Och, wanneer je wél aanneemt dat de mens (een deel van) de opwarming van de aarde veroorzaakt, bevind je je in gezelschap van wetenschappers. Ben je klimaatscepticus, dan bevind je je in gezelschap van types als Sarah Palin. Nu weet ik wel dat domheid tegenwoordig hip and happening is en dat studeren als linkse hobby wordt beschouwd, maar toch...
pi_98872051
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Och, wanneer je wél aanneemt dat de mens (een deel van) de opwarming van de aarde veroorzaakt, bevind je je in gezelschap van wetenschappers. Ben je klimaatscepticus, dan bevind je je in gezelschap van types als Sarah Palin. Nu weet ik wel dat domheid tegenwoordig hip and happening is en dat studeren als linkse hobby wordt beschouwd, maar toch...
Alsof er onder de klimaatsceptici geen wetenschappers zitten... _O-

De gekte duurt maar voort. Volgelingetjes van Mann en Gore maken de dienst uit en slurpen alle soepsiedies op. Onderzoeken die niet aantonen dat het klimaat verandert zijn niet interessant. :*

pi_98872184
quote:

[..]

Palin is een dwaas, en er is nog een ander kamp dat sceptisch staat t.o.v. de mogelijke 'oplossingen' die worden aangeboden. Nederland moet minder fossiele brandstoffen gebruiken om minder afhankelijk te zijn van leveranciers en dijken verhogen omdat die klimaatverandering er sowieso komt. De grote landen op deze aarde (voornamelijk de ontwikkelende landen) zal het een zorg zijn dat het klimaat verandert. Wij hebben er m.a.w. geen enkele invloed op.

Al die loze pogingen om tot overeenkomst te komen zijn verspilde moeite. Het enige wat we kunnen doen is mitigeren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98872739
quote:

[..]

Dat Sarah Palin niet bij het KNMI werkt of dat ze geinfiltreerd is in de VVD?
pi_98872769
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat Sarah Palin niet bij het KNMI werkt of dat ze geinfiltreerd is in de VVD?
:?

Nu al dronken. Linkse lapzwansen. :')

pi_98872791
quote:

[..]

Dat het niveau van de argumentatie bedroevend is en alles wordt aangegrepen om in ieder geval het domste deel van Nederland mee te krijgen in het wensdenken.
pi_98872853
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat het niveau van de argumentatie bedroevend is en alles wordt aangegrepen om in ieder geval het domste deel van Nederland mee te krijgen in het wensdenken.
Je doelt nu op de apocalyptische demagogie van Gore en KNMI?

Dan zijn we het helemaal eens. :D

pi_98872912
quote:
4s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?

Nu al dronken. Linkse lapzwansen. :')
:D

Toch fijn dat het een vraagteken bij je oproept en voor links ben ik al decennia niet meer uitgescholden....voor lapzwans dan weer wel! O-)

Maar uh....kijk eens naar de TT. ;) Beetje consipricy kan nooit kwaad om een topic wat op te leuken.
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:41:29 #252
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98873485
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:26 schreef Kingstown het volgende:
voor links ben ik al decennia niet meer uitgescholden...
de oude links-liberalen zijn de nieuwe linksen. Dat je het voortaan weet dat je in het linkerkamp zit ;)
pi_98873546
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:41 schreef Grumpey het volgende:

[..]

de oude links-liberalen zijn de nieuwe linksen. Dat je het voortaan weet dat je in het linkerkamp zit ;)
Pffff, goed dat je het zegt! Ik kreeg al bijna een identiteitscrisis. :@
pi_98873953
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je doelt nu op de apocalyptische demagogie van Gore en KNMI?

Dan zijn we het helemaal eens. :D
Ik begrijp dat jij argumenten hebt die in tegenstelling tot die van bijvoorbeeld mevrouw Neppérus van de VVD of die PVV-ers die niet volledig leunen op de zwakzinnigheid van de toehoorder. Dan vind ik het vreemd dat die argumenten niet door bovengenoemden werden gebruikt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:45:02 #255
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_98875832
Ooit stonden de liberalen in Europa aan de wieg van de wetenschap. Thans belichamen hun erven in Nederland het nieuwe obscurantisme.
Nee, de vondst is helaas niet van mijzelf, maar ze is te aardig om hem U te onthouden.

Betreuren
Ik citeer de ingezonden brief van Robbert Jan Bron uit Hilversum in de NRC van gisteren: 'Nu hij heeft gezegd dat het KNMI kan worden opgeheven, omdat hij dingen zegt waarmee hij het niet eens is, en ik opeens bekend ben met het Kamerlid René Leegte (VVD). Het valt te betreuren dat de VVD hem niet naar voren heeft geschoven om leiding te geven aan deze regering - het kabinet-Leegte I'.

Inderdaad: zelden zou nomen meer omen zijn geweest. Leegte staat voor het geestelijke vacuüm van de VVD: de totale inhoudelijke leegte op elk terrein. Ooit, eind jaren zeventig, ging ik ervan uit dat, ondanks Wiegel, het decennialange culturele, intellectuele en sociale beschavingsoffensief van de sociaal-democraten en christen-democraten zelfs bij de Telegraafliberalen blijvend positieve sporen had nagelaten.

Quod non, moet ik nu constateren, nu ze voor het eerst sinds de invoering van het algmeen kiesrecht de premier mogen leveren.

Leegtes
In onthutsend ijltempo is de façade van Bildungsbürgertum afgebladderd. Met Atzo Nicolai is zo'n beetje laatste VVD-er met intellectuele bagage uit de fractie vertrokken. Wat resteert zijn de Aptroots en de Leegtes.

Na de hondsbrutaal als kwaliteitsimpuls verkochte halbering van de cultuur door staatssecretaris Zijlstra wordt de aanval op de wetenschap ingezet. Na haar hart heeft de VVD nu ook haar hersens laten verwijderen om de Sjuul Paradijs-kiezers in hun paradijselijke onwetendheid vooral niet te schofferen.

Omdat het KNMI, door de wereldwijd algemeen gangbare opvattingen over de rol van de mens bij klimaatverandering te onderschrijven, in de weg loopt bij de door de huidige rancune-coalitie beoogde totale asfaltering van Nederland, moet het als overheidsorganisatie verdwijnen.

Kneveling
Er begint steeds meer systeem in te komen: de ene helft van Nederland die nu in beide Kamers met één zetel meerderheid aan de macht is, wil met alle mogelijke middelen af van de andere helft van Nederland, die nu al bijna een jaar zonder regering zit.

Het is opvallend, hoezeer juist de twee politieke clubs die zo onbeschaamd zijn om de term 'vrijheid' in hun naam op te nemen, vooroplopen bij de kneveling van alles wat hen niet zint.

Van de PVV waren we dit soort methodes gewend, zij is er immers voor opgericht. Clairy Polak te weinig onderdanig jegens de Grote Geestelijk Leider uit Limburg? Neus afhakken wegens intellectueel onzedelijk gedrag dat de autochtone familie-eer van Nederland geschonden heeft, om met Martin Bosma te spreken, die zich ook anderszins in zijn eendimensionaliteit graag door Pakistaanse moslimfundamentalisten laat inspireren.

Paul Rosenmöller dito? De IKON wordt gewoon onder inhoudelijke curatele geplaatst: voortaan alleen nog maar vroom psalmgezang graag, en wel, ten behoeve van onze herontdekte liberale bloedsbroeders van de SGP, slechts op hele noten, dan heeft de IKON tenminste ook per minuut niet te veel noten op haar zang. Lezingen worden verboden, en als ze dan toch gehouden worden, eist de PVV bij monde van de Grote Redenaar Hero Brinkman de honoraria terug.

Gummiknuppel
Diens eigen bijdrage aan het Nederlandse denken is voorlopig beperkt gebleven tot een interview in Volkskrant Magazine enkele maanden her, waarin hij te kennen gaf, dat er voor hem als politieman niets leuker was geweest dan om met een gummiknuppel op linkse betogers in te slaan.

Om een vast heel erg politiek-incorrecte opmerking te maken: daarop berustte indertijd al de aantrekkingskracht van de SA.

Je zou verwachten dat de vrijdenkersruimte die een paar jaar terug door een zekere M.Rutte met veel tamtam in het Tweede Kamergebouw voor van staatswege intellectueel verboden waar in het leven was geroepen, nu vol zou mogen stromen met alle gecensureerde lezingen en programma's van het laatste halve jaar. Daarvan heb ik dan echter weinig gemerkt.

Vrijdenkersruimte
Ook ondergetekende heeft van de huidige beheerders nog steeds geen uitnodiging tot een bijdrage ontvangen. Vrij denken is in deze vrijdenkersruimte en daaruiten alleen maar voor geestverwanten toegestaan.

Daarom nu dus die aanval op De Bilt. Leegte, in de NRC: door een relatie te zien tussen menselijk gedrag en de opwarming van de Aarde 'bedreigt het KNMI de politieke besluitvorming' en door met het klimaatpanel van de VN gegevens uit te wisselen 'laadt het KNMI de verdenking op zich bij bijvoorbeeld de PVV' dat het niet onpartijdig is.

Nee: ik lieg niet. Het staat er echt! Zover gaat de VVD-Leegte reeds, dat zij het eigen denken volkomen onderhorig heeft gemaakt aan wat de PVV ervan zou kunnen vinden. Omdat Henk bij het ongestoord sjezen op de snelweg beslist niet gehinderd mag worden, wordt een mondiaal probleem ontkend. Straks gaat de VVD ook nog astrologie promoten en een eredoctoraat voor Jomanda bepleiten, omdat menige Ingrid in deze toverkol gelooft.

Hart van de macht
In de jaren zeventig kwam het gevaar voor de onafhankelijkheid van de wetenschap soms van radicaal links, aan de rand van de samenleving. Nu komt zij van radicaal rechts, in het hart van de macht.

Ooit stonden de liberalen in Europa aan de wieg van de wetenschap. Thans belichamen hun erven in Nederland het nieuwe obscurantisme.

Hun zogenaamde vrijdenkersruimte zou zodoende niet misstaan in een totalitaire sovjetdictatuur. Ook het Genie van de Karpaten, de geniale analfabeet Nicolai Ceaucescu, moest niets hebben van een onafhankelijk wetenschappelijk instituut 'dat de politieke besluitvorming bedreigt'.

http://www.volkskrant.nl/(...)binet-leegte-I.dhtml
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_98876155
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij argumenten hebt die in tegenstelling tot die van bijvoorbeeld mevrouw Neppérus van de VVD of die PVV-ers die niet volledig leunen op de zwakzinnigheid van de toehoorder. Dan vind ik het vreemd dat die argumenten niet door bovengenoemden werden gebruikt.
Ik erger me dood aan mijn mede-natuur"wetenschappers" die modellen als feiten naar voren brengen. Resultaten aandikken gebeurt overal, maar als er soepsiedies mee verdiend kunnen worden (die universiteiten en instituten moeten ook blijven draaien), dan wordt het extra gevaarlijk.

De politisering van de wetenschap is ook een ernstig begrip dat we hopelijk sinds Mengele vaarwel gezegd hadden. Nee dus.

Wij mensheid bezitten de kennis en inzicht in tijdsspannes niet. Klimaat is veranderlijk, maar we kijken naar een paar eeuwen met brakke data en 10 jaar met hooggevoelige lasergestuurde satellieten, microscopisch kleine veranderingen en minuscule schommelingen.

Zelfs ijskernen (wat nog een iets betere vorm van onderzoek is) zijn niet 100% betrouwbaar. Ook uit ijs kan CO2 ontsnappen, zeker met veranderende weerstoestanden. IJs van 700.000 jaar oud is gewoon onderhevig aan flinke inslagen in de stabiliteit van wat erin zit.

De mens is hooghartig en arrogant, een trekje dat vooral bij de christelijke religies sterk naar voren komt. Europa en de VS zijn zo gevormd, een soort boetedoeningsidee. De mens is slecht en verneukt zijn omgeving.

Met die gedachte an sich is niets mis. Zo hebben wij Westerlingen (in tegenstelling tot de bamboebijters, de knoflookknagers, de sushislurpers en de cocakauwers) een goed en verantwoord milieubeleid opgebouwd.

De strijd tegen vervuiling en uitbuiting van aardse hulpbronnen is een moreel verantwoorde strijd. Maar CO2 en klimaat zijn de verkeerde tools daarvoor. Ongelooflijk dom om daar al ons geld op te richten. Frustrerend ook om te zien dat een werkelijk functioneel milieubeleid zich richt op lokale meetbare vervuilingen lijdt onder dit idiote idee..
Je bezighouden (en schrikbarend veel miljarden in investeren :|W ) met een natuurlijk broeikasgas, dat ALS het al het effect heeft wat het wordt toegeschreven, toch niet tegengehouden kan worden (en al helemaal niet met "emissieruils", over politiek-kapitalistische zeepbellen gesproken _O- ), vind ik een gevaarlijke "antropocentrisch-religieuze" waanzinnige houding.

Alsof er geen echte aangrijpbare milieuproblemen zijn. }:|

Het is zo dom. En zo zonde van al dat geld. -O-

Wat waht al zei; mitigatie. Klimaat verandert niet zozeer, maar onze drang (en in sommige landen zoals Nederland gewoon dwang) de natuur te willen beteugelen.

We willen een leuk huisje in de uiterwaarden en zijn verbaasd dat de kamer volstroomt. _O-

Die uiterwaarden ZIJN van die rivier, idioot. :D

Door onze wereldbevolkingsexplosie lijken natuurrampen groter. Dat is niet zo. Er gebeurde in het verleden net zoveel. Het stormde net zoveel, het overstroomde net zoveel, maar toen waren dieren en een paar indianen de lul in New Orleans. Als de negertjes op de daken staan te dansen, dan wordt opeens een hele discussie aangezwengeld.

Wrong.

En wat idioten als Palin, PVV'ers en anderen ervanvinden, dat boeit mij niet. Ik schaam me niet een andere visie te hebben of die te delen met lieden met allerhande dubieuze belangen.

donderdag 30 juni 2011 @ 19:57:32 #257
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_98878404
Alsof het KNMI alleen maar bezig is met klimaat :')

Zo kan ik nog wel honderd redenen verzinnen om instellingen op te heffen.

En dus meneer El Matador: het gaat hier niet om wat jij van het klimaat vind of wat het KNMI ervan vindt, maar om wat voor functie het KNMI vervult in onze maatschappij. Die functie bestaat niet alleen uit het publiceren van klimaatrapporten...

Dom voorstel :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:56:45 #258
246388 Thorpe
Gewoon, bam
pi_98880743
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh, en dit dan: klik? Science wordt zeker ook betaald door de linkse kerk om leugens te verspreiden? De 'controversie' over klimaatverandering bevindt zich vooral in de politiek en schreeuwerige media, in de wetenschappelijke wereld is er veel minder controversie, hoewel er natuurlijk een discussie is zoals dat in de wetenschap hoort (zeker in een complexe discipline zoals klimaatwetenschap).

quote:
Daar bovenop komt nog dat er nergens dan ook een garantie bestaat dat als we maar zoveel mogelijk CO2 reduceren, we als nietige mensjes het klimaat kunnen (terug)veranderen. :')

De klimaathysterici geloven juist in een Scheppingsverhaal.

Nuchtere natuurwetenschappers (dus niet de politiek-gemotiveerde klimaathysterici) erkennen de grillen van de natuur en adviseren een reactieve rol van de mens daarin. ^O^
CO2 is een duidelijke factor in opwarming (simpelweg omdat het warmtestraling absorbeert), en het is een factor waar wij als mensen invloed op uit kunnen oefenen, vrij simpel lijkt me. Verder is mijn ervaring dat juist de klimaatsceptici mensen zijn met een vaak populistische politieke agenda (aangezien de gemiddelde Henk en Ingrid al ingepakt kunnen worden door ze 10 km/u harder te laten rijden op de snelweg); klimaatsceptici op forums e.d. komen vaak niet verder dan vage antiroeperblogjes en de meeste hebben waarschijnlijk nooit in hun leven ook maar een paper gezien. Wanneer dat het geval is, is het ook makkelijk om je te verkijken op de significantie van duizenden peer-reviewed papers die bewijzen leveren voor (al dan niet door de mens veroorzaakte) opwarming.

quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dikgesubsidieerde overheidsinstituten en vervalsende "wetenschappers" (de beruchte "hockeystickcurve" van Mann et al. bijvoorbeeld) op hun blauwe ogen geloven is inderdaad een stuk verstandiger dan de discussie aangaan.

Sieg heil! _O_

De overheid heeft gelijk en bedrijven zijn stom.

Stelletje kleuters.
Die hockeystick is ook weer zo'n matig voorbeeld. Ten eerste is het niet alsof de fundering van de global warming theorie zou instorten zonder dat resultaat, ten tweede is allang bekend dat zo'n beetje alle kritiek op die grafiek onterecht is geweest. De twee grote tegenstanders waren McIntyre en McKitrick, de eerste komt uit de mijnbouwsector, de ander is econoom. Zelfs met de correcties die zij voorstelden veranderde de conclusie van Mann's onderzoek niet; alle peer-reviewed onderzoeken steunen Mann's conclusie. Daarnaast zijn er andere onafhankelijke onderzoeken waaruit dezelfde curve is voortgekomen. Maar ja, heel goed hoor, dat je 'nuchter' bent en je niet die corrupte wetenschappelijke journals op 'hun blauwe ogen' gelooft.

quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Veranderingen in klimaat zijn veranderingen over langere tijd (30 jaar). Die kunnen we helemaal nog niet inschatten.

En het verband tussen CO2 en temperatuur kan net zo goed een omgekeerde zijn; hogere temperaturen veroorzaken hogere CO2-concentraties.

Er is zoveel onduidelijkheid, maar de gepolitiseerde "wetenschap" heeft het calvinistisch-apocalyptische antwoord al klaar: Wij warmen de Aarde op! :')
Het is waar dat hogere temperaturen leiden tot hogere CO2-concentraties (oceanen laten bijvoorbeeld meer CO2 los bij hogere temperaturen), maar dat doet niet af aan het feit dat CO2 bijdraagt aan opwarming: het maakt onderdeel uit van een positieve feedback lus.
pi_98881825
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:56 schreef Thorpe het volgende:

[..]

Oh, en dit dan: klik? Science wordt zeker ook betaald door de linkse kerk om leugens te verspreiden? De 'controversie' over klimaatverandering bevindt zich vooral in de politiek en schreeuwerige media, in de wetenschappelijke wereld is er veel minder controversie, hoewel er natuurlijk een discussie is zoals dat in de wetenschap hoort (zeker in een complexe discipline zoals klimaatwetenschap).

Leuk stukje. Maar dit:
The scientific consensus might, of course, be wrong. If the history of science teaches anything, it is humility, and no one can be faulted for failing to act on what is not known. But our grandchildren will surely blame us if they find that we understood the reality of anthropogenic climate change and failed to do anything about it.
mag blijkbaar miljarden weggegooid geld kosten. Andermans geld. Ons geld.

Klimaatveranderingen houd je niet tegen. Don Quijote lacht zich krom.

En natuurlijk zijn er geen onderzoeken die aantonen dat de gemeten stijgingen natuurlijk zijn. Die data is namelijk niet beschikbaar.

Uiteindelijk maakt het namelijk ook niets uit of het wel of niet door mensen is veroorzaakt. De grote domme fout die gemaakt wordt, zijn de investeringen in een luchtbel (letterlijk). En wat als Yellowstone denkt: ik zal die zielige mensheid es een lesje leren? Daar gaat ons hele theelepeltjesbeleid.

Geld steken in verbetering van milieu (je leefomgeving dus) is niets mis mee. Maar wel verstandig.

[quote]CO2 is een duidelijke factor in opwarming (simpelweg omdat het warmtestraling absorbeert), en het is een factor waar wij als mensen invloed op uit kunnen oefenen, vrij simpel lijkt me. Verder is mijn ervaring dat juist de klimaatsceptici mensen zijn met een vaak populistische politieke agenda (aangezien de gemiddelde Henk en Ingrid al ingepakt kunnen worden door ze 10 km/u harder te laten rijden op de snelweg); klimaatsceptici op forums e.d. komen vaak niet verder dan vage antiroeperblogjes en de meeste hebben waarschijnlijk nooit in hun leven ook maar een paper gezien. Wanneer dat het geval is, is het ook makkelijk om je te verkijken op de significantie van duizenden peer-reviewed papers die bewijzen leveren voor (al dan niet door de mens veroorzaakte) opwarming.
CO2 wordt echter ook bij hogere temperaturen meer uitgestoot.

Het is heel makkelijk om het volk te misleiden, dat ben ik met je eens. Maar degenen die misleid worden zijn de klimaathysterici. Veilig achter hooggeplaatste politici en sluwe wetenschappers aanlopen. En het mag van het NRC, dus dan staat half Nederland te zwaaien bij zo'n Gore-filmpje.

Dat is correct. Geen kritiek, niet nadenken over de meetmethoden, de gegevens, de biasing op allerlei manieren. Als je onderzoeksvraag zo gesteld is dat je er mooie resultaten uithaalt waar je dik subsidie op kan vangen, dan wordt het makkelijk zakendoen.

Denken dat je klimaatveranderingen kan stoppen is hoogmoedige Hollywoodwaanzin. We lachen om Bruce Willis die op een komeet landt, maar het afvangen van CO2 dan wel het verhandelen van de uitstootgegevens, wat denken we wel niet? _O-

Als het warmer wordt en we ondervinden daarvan veranderingen of als het juist kouder wordt, dan moeten we ons daar toch gewoon aan aanpassen?

Een flink vulkaanuitbarstinkje kan ons hele zo zorgvuldig uitgestippelde beleid omver werpen.

quote:
Die hockeystick is ook weer zo'n matig voorbeeld. Ten eerste is het niet alsof de fundering van de global warming theorie zou instorten zonder dat resultaat, ten tweede is allang bekend dat zo'n beetje alle kritiek op die grafiek onterecht is geweest. De twee grote tegenstanders waren McIntyre en McKitrick, de eerste komt uit de mijnbouwsector, de ander is econoom. Zelfs met de correcties die zij voorstelden veranderde de conclusie van Mann's onderzoek niet; alle peer-reviewed onderzoeken steunen Mann's conclusie. Daarnaast zijn er andere onafhankelijke onderzoeken waaruit dezelfde curve is voortgekomen. Maar ja, heel goed hoor, dat je 'nuchter' bent en je niet die corrupte wetenschappelijke journals op 'hun blauwe ogen' gelooft.
Er is gesjoemeld met de data. De middeleeuwse warme periode is opzettelijk kleiner weergegeven. Dat is geen eerlijke manier van wetenschap bedrijven. Tegenstanders van dit hele hysterische idee worden ook actief tegengewerkt.

Alsof je een Bush-aanhanger bent als je die ziekelijke waanzin niet volgt. :')

Ik zou juist eerder het omgekeerde stellen. Bush werd terecht de grond in geboord, maar Gore is opeens het mannetje. Net zo'n gore politicus, alleen iets linkser.
Weerstand tegen deze waanzin wordt toevallig door rechts geuit, met name omdat links het maakbaarheidsdenken omarmt. En daar graag geld van anderen in investeert.

quote:
Het is waar dat hogere temperaturen leiden tot hogere CO2-concentraties (oceanen laten bijvoorbeeld meer CO2 los bij hogere temperaturen), maar dat doet niet af aan het feit dat CO2 bijdraagt aan opwarming: het maakt onderdeel uit van een positieve feedback lus.
En door nu allemaal te stoppen met CO2 uitstoten, kunnen we de planeet redden? _O-

Man, alsjeblieft, de natuur is veel sterker dan wij. Die maakbaarheidsidealen doorvoeren op de planeet, nee, dat heeft geen zin.

:*

donderdag 30 juni 2011 @ 23:29:46 #260
246388 Thorpe
Gewoon, bam
pi_98888819
quote:
12s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:21 schreef El_Matador het volgende:
Leuk stukje. Maar dit:
The scientific consensus might, of course, be wrong. If the history of science teaches anything, it is humility, and no one can be faulted for failing to act on what is not known. But our grandchildren will surely blame us if they find that we understood the reality of anthropogenic climate change and failed to do anything about it.
mag blijkbaar miljarden weggegooid geld kosten. Andermans geld. Ons geld.
Je maakt hier al meteen een onnodige aaname dat het 'weggegooid' geld is. Er staat alleen dat een consensus iets nog niet waar maakt, dat is logisch, maar als je weet hoe de wetenschap werkt dan snap je ook dat consensus zwaar weegt. En tuurlijk mag wetenschap geld kosten, het is 2011, het nut van wetenschap mag zich inmiddels wel bewezen hebben lijkt me; maar ja, voor klimaatwetenschappers gelden volgens jou blijkbaar andere regels.

quote:
Klimaatveranderingen houd je niet tegen. Don Quijote lacht zich krom.
Bron?

quote:
En natuurlijk zijn er geen onderzoeken die aantonen dat de gemeten stijgingen natuurlijk zijn. Die data is namelijk niet beschikbaar.

Uiteindelijk maakt het namelijk ook niets uit of het wel of niet door mensen is veroorzaakt. De grote domme fout die gemaakt wordt, zijn de investeringen in een luchtbel (letterlijk). En wat als Yellowstone denkt: ik zal die zielige mensheid es een lesje leren? Daar gaat ons hele theelepeltjesbeleid.

Geld steken in verbetering van milieu (je leefomgeving dus) is niets mis mee. Maar wel verstandig.
Alle data die we hebben wordt verwerkt in klimaatmodellen, inclusief natuurlijke opwarmingsfactoren. Hier rolt uit dat de aarde opwarmt en er blijkt een sterke correlatie te zijn met CO2. Wat is je alternatief eigenlijk? Je zit met droge ogen te beweren dat we onze beste wetenschappelijke kennis maar moeten wegflikkeren omdat er nog geen absolute zekerheid is? Die zekerheid zullen we nooit krijgen, dus we kunnen maar beter uitgaan van de beste kennis die we kunnen bereiken, en dat doen we door wetenschap te bedrijven.

Ik weet niet op welke investeringen je doelt, maar als je wilt innoveren zul je altijd fouten maken, en die kosten geld. Leuk dat Yellowstone argument. Binnen een paar miljoen jaar zal er ook wel weer een komeet hier inslaan en alles uitroeien, zullen we daarom gewoon zelf maar alvast onze planeet opblazen?

quote:
CO2 wordt echter ook bij hogere temperaturen meer uitgestoot.
Klopt, dat is basiskennis, dus ga er maar vanuit dat de klimaatwetenschappers dat ook weten.

quote:
Het is heel makkelijk om het volk te misleiden, dat ben ik met je eens. Maar degenen die misleid worden zijn de klimaathysterici. Veilig achter hooggeplaatste politici en sluwe wetenschappers aanlopen. En het mag van het NRC, dus dan staat half Nederland te zwaaien bij zo'n Gore-filmpje.
Schapengedrag komt voor aan beide kanten van het debat. Het verschil is echter dat het veel makkelijker is een mythe te verspreiden dan om zo'n mythe te weerleggen. Iedere internetscepticus komt bijvoorbeeld met dat hockeystickverhaal, heel makkelijk om op een blog en op forums te kieperen, veel moeilijker om te weerleggen met argumenten (en dat komt niet omdat die argumenten er niet zijn).

quote:
Dat is correct. Geen kritiek, niet nadenken over de meetmethoden, de gegevens, de biasing op allerlei manieren. Als je onderzoeksvraag zo gesteld is dat je er mooie resultaten uithaalt waar je dik subsidie op kan vangen, dan wordt het makkelijk zakendoen.
Waar heb je het nu over? Ik geef aan dat de hypes over 'gesjoemel met gegevens' nergens op slaan, die hockeystick is door andere onderzoekers ook gevonden; de hysterie rondt 'Climategate' sloeg bijvoorbeeld ook nergens op. Nogmaals: het is heel simpel iets uit context te rukken en dat geeft dat week een mooie schokkende kop in de krant, het kost veel meer tijd om alles weer te weerleggen.

quote:
Denken dat je klimaatveranderingen kan stoppen is hoogmoedige Hollywoodwaanzin. We lachen om Bruce Willis die op een komeet landt, maar het afvangen van CO2 dan wel het verhandelen van de uitstootgegevens, wat denken we wel niet? _O-

Als het warmer wordt en we ondervinden daarvan veranderingen of als het juist kouder wordt, dan moeten we ons daar toch gewoon aan aanpassen?
Waar baseer je dat op? Onderbuik?

quote:
Een flink vulkaanuitbarstinkje kan ons hele zo zorgvuldig uitgestippelde beleid omver werpen.
Nog een mythe uit de sceptische hoek. De jaarlijkse CO2-uitstoot van de mensheid is zo'n 100 keer groter dan die van vulkanen; in 2 tot 5 dagen evenaart de mens de jaarlijkse uitstoot van vulkanen (bron).

quote:
Er is gesjoemeld met de data. De middeleeuwse warme periode is opzettelijk kleiner weergegeven. Dat is geen eerlijke manier van wetenschap bedrijven. Tegenstanders van dit hele hysterische idee worden ook actief tegengewerkt.

Alsof je een Bush-aanhanger bent als je die ziekelijke waanzin niet volgt. :')

Ik zou juist eerder het omgekeerde stellen. Bush werd terecht de grond in geboord, maar Gore is opeens het mannetje. Net zo'n gore politicus, alleen iets linkser.
Weerstand tegen deze waanzin wordt toevallig door rechts geuit, met name omdat links het maakbaarheidsdenken omarmt. En daar graag geld van anderen in investeert.
Heb je het uberhaupt wel eens van de andere kant bekeken? Lees anders simpelweg de Wikipedia pagina erover eens, met name de laatste twee alinea's van de introductie. Ik krijg eerder de indruk dat je zelf simpelweg achter populistisch geblaat van GeenStijl-niveau aanloopt en daarmee denkt 'kritisch' te zijn.

quote:
En door nu allemaal te stoppen met CO2 uitstoten, kunnen we de planeet redden? _O-

Man, alsjeblieft, de natuur is veel sterker dan wij. Die maakbaarheidsidealen doorvoeren op de planeet, nee, dat heeft geen zin.

:*
Tsja, 35 miljard ton uitstoot per jaar is niet bepaald niets. Leuk die Carlin, maar geen wetenschap.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 05:09:50 #261
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_98895176
Back on topic heren!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_98895206
Afschaffen zeg ik, de gemiddelde boer weet 't beter.
  Forum Admin vrijdag 1 juli 2011 @ 08:11:17 #263
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_98895838
Ik weet echt niet of CO2 invloed heeft op de opwarming van de aarde, maar ook al is het wel of niet zo, de gemiddelde burger is va CO2 gezeik allang zat.. want altijd als erover begonnen wordt, kost het ze geld!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_98895847
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 08:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik weet echt niet of CO2 invloed heeft op de opwarming van de aarde, maar ook al is het wel of niet zo, de gemiddelde burger is va CO2 gezeik allang zat.. want altijd als erover begonnen wordt, kost het ze geld!
De gemiddelde burger vindt wetenschap dan ook een beetje eng :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98895949
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 08:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Precies. En het KNMI is een links bolwerk dat deze leugens helpt verspreiden door middel van empirisch onderzoek. Kost het ons geld, dan zal er wel grootschalig gefraudeerd zijn. Afschaffen dus!

Wel weer een mooie manier om de stem van de hardwerkende burger te winnen :')
pi_98895971
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 08:20 schreef nattezwabber het volgende:

[..]

Precies. En het KNMI is een links bolwerk dat deze leugens helpt verspreiden door middel van empirisch onderzoek. Kost het ons geld, dan zal er wel grootschalig gefraudeerd zijn. Afschaffen dus!

Wel weer een mooie manier om de stem van de hardwerkende burger te winnen :')
Bij de volgende verkiezingen is iedereen dit soort idiote dingen, net zoals die 35% NL-talig op radio 2 alweer lang vergeten en denkt men aan de eigen portemonnee wanneer men in het stemhokje staat.
pi_98905491
quote:
12s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:53 schreef El_Matador het volgende:

Wrong.

En wat idioten als Palin, PVV'ers en anderen ervanvinden, dat boeit mij niet. Ik schaam me niet een andere visie te hebben of die te delen met lieden met allerhande dubieuze belangen.
Het is op zich een redelijk verhaal, al kan ik er nog steeds geen argumenten tegen MMGW in ontdekken. Meer dan "blame the messanger" kan ik er niet in ontdekken. Ik onderschrijf dat je messangers goed in de gaten moet houden aangezien geldstromen de wetenschap altijd dreigen te politiseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')