abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98752116
quote:
VVD wil KNMI opheffen

Het KNMI moet worden opgeheven. Het weerinstituut is namelijk partijdig. Dat stelt VVD-Kamerlid René Leegte dinsdag in De Telegraaf.

Het KNMI zou zich blindstaren op CO2 als boosdoener voor de stijging van de temperatuur op de aarde. Het echte probleem is volgens Leegte veel breder. "De temperatuur op aarde schommelt nu eenmaal."

Zonder het verder te onderbouwen stelt hij dat twintig procent van de wetenschappers van het KNMI niet onafhankelijk is. "Dat kan natuurlijk niet voor een instituut dat ieder jaar zestig miljoen euro aan overheidsgeld kost."

Leegte wil het weeralarm en het klimaatonderzoek voortaan aanbesteden. "Meteo Consult kan het doen, maar ook universiteiten of buitenlandse instituten. Zolang ze maar onafhankelijk zijn."

http://www.nu.nl/politiek/2550805/vvd-wil-knmi-opheffen.html
Ik moest lachen. :s)
pi_98752125
Ik vond hem ook wel hilarisch eigenlijk.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:33:01 #3
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_98752132
Aanbesteden? waarom ook niet. :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:33:26 #4
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_98752138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik moest lachen. :s)
ik ook :')
wat een klapjosti
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:39:11 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98752180
Wel ja joh. Waarom niet. Misschien bespaar je er wel wat geld mee. Baat het niet, schaadt het niet. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98752188
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:33 schreef Keiichi het volgende:
Aanbesteden? waarom ook niet. :)
Ik stel voor dat we werken in de Tweede Kamer gaan aanbesteden....waarom ook niet? Partijdig zijn ze immers allemaal en het kan vast efficiënter door een commerciële marktpartij!
pi_98752198
Universiteiten en instituten ontvangen natuurlijk geen geld van de overheid _O- _O- _O-

Op universiteiten en instituten lopen natuurlijk geen wetenschappers rond die CO2 de boosdoener vinden _O- _O- _O- _O- _O-

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2011 07:43:38 ]
pi_98752215
Idiocratie, ik schaam me steeds meer voor Nederland.

Achterlijkheid heerst.
Spetterpieterpater
pi_98752217
De VVD, het begint net zo'n akelige populistische kutpartij te worden als de PVV. Ik zal er voorlopig niet meer op stemmen. Dan maar op die klapjosti van een Pechtold.
pi_98752220
Goed dat men hier nog zo smakelijk om kan lachen.

Ikzelf word een beetje moe van het aantal klapjosties die zich tegenwoordig parlementariër durven noemen omdat ze een beetje kunnen roeptoeteren.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_98752223
Blijf af van mijn KNMI :'(
Spetterpieterpater
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:45:21 #12
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98752226
quote:
Het KNMI zou zich blindstaren op CO2 als boosdoener voor de stijging van de temperatuur op de aarde.
Net zoals meer dan 90% van de klimaatwetenschappers, maar dat terzijde :')

On a related note: What.The.Fuck!? :|W

[ Bericht 10% gewijzigd door DustPuppy op 28-06-2011 08:00:59 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:51:31 #13
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98752274
Hij doet zn naam wel eer aan :D
We zullen zien, zei de blinde.
pi_98752394
In een modern, Westers land wordt politiek en wetenschap niet vermengd. Het voorstel van deze VVD'er is een prima idee om de onafhankelijkheid van onderzoek te verbeteren en de bureaucratie binnen dit soort overheidsinstituten terug te dringen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98752426
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:04 schreef El_Matador het volgende:
In een modern, Westers land wordt politiek en wetenschap niet vermengd. Het voorstel van deze VVD'er is een prima idee om de onafhankelijkheid van onderzoek te verbeteren en de bureaucratie binnen dit soort overheidsinstituten terug te dringen.
In een modern westers land zou je goed opgeleide politici moeten hebben die gewoon wetenschappers vertrouwen ipv de klimaatsceptici die steeds stiller worden omdat hun nepbewijzen steeds maar weer niet blijken te kloppen. _O-
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:07:19 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98752433
quote:
In een modern, Westers land wordt politiek en wetenschap niet vermengd.
En waarom doet deze politicus dit dan wel?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98752466
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In een modern westers land zou je goed opgeleide politici moeten hebben die gewoon wetenschappers vertrouwen ipv de klimaatsceptici die steeds stiller worden omdat hun nepbewijzen steeds maar weer niet blijken te kloppen. _O-
Bewijzen is een rare term binnen de wetenschap. Aantonen is een beter woord.

En het gaat niet om het wantrouwen jegens wetenschappers, maar jegens instituten die dik betaald worden van gemeenschapsgeld en allerlei apocalyptische visies verspreiden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_98752472
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

En waarom doet deze politicus dit dan wel?
Hij probeert het juist te scheiden. ;)

pi_98752475
quote:
Het weeralarm / weersvoorspellingen aanbesteden vanuit een economisch oogpunt vind ik een prima idee. Dat hoeft het KNMI echt niet te doen.

Klimaatonderzoek aanbesteden heb ik wat meer moeite mee, want in zo'n geval is de onafhankelijkheid ook niet te waarborgen, net zoals het nu bij het KNMI niet is te waarborgen.
pi_98752480
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En het gaat niet om het wantrouwen jegens wetenschappers, maar jegens instituten die dik betaald worden van gemeenschapsgeld en allerlei apocalyptische visies verspreiden.
De universiteiten waar meneer De Leegte het over heeft, worden ook dik betaald door gemeenschapsgeld.
pi_98752504
quote:
Precies dit.

Ik moest ook eerst lachen door de wijze waarop het stukje is gescheven.
Alsof de VVD een project van een zorgboerderij is.

Maar precies dat zwartmaken bij kritiek is een onderdeel van het probleem.

Ton Elias is trouwens ook een probleem, ook al is het niet relevant verder.
pi_98752527
Ach ja het huidige kabinet:

Zoveel mogelijk wetenschappelijke instituten opheffen
Cultuur opheffen
Intelectuelen weren

En dan gaan klagen dat we een zesjescultuur hebben hier in Nederland :')
pi_98752549
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus de waarheid dat de mensheid de co2 concentratie met 50% verhoogd heeft door de verbranding van fossiele brandstoffen omdat we maar zo goedkoop mogelijke energie willen najagen om de economie maar sneller te laten groeien mag niet meer publiekelijk verkondigd worden. Omdat dit een zogenaamde apocaliptische visie is. Nee het korte termijn winsten najagen wat de VVD propageerd dat is een duurzame ontwikkeling van onze economie.
pi_98752857
Waarom zou onze overheid 60 miljoen per jaar betalen aan een weerinstituut in de Bildt?
Dat CO2 het klimaat beinvloedt kan je ook van talloze andere organisaties horen, deels gratis, deels gesubsidieerd via de VN bijv.
Voor andere weersvoorspellingen kan je al dan niet betaald ook terecht bij andere organisaties.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_98752882
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:15 schreef zatoichi het volgende:
Ach ja het huidige kabinet:

Zoveel mogelijk wetenschappelijke instituten opheffen
Cultuur opheffen
Intelectuelen weren

En dan gaan klagen dat we een zesjescultuur hebben hier in Nederland :')
Dat is precies de oorzaak van de zesjescultuur, waarom zou je iets presteren als je toch subsidie krijgt?
Exaudi orationem meam
  Redactie Frontpage dinsdag 28 juni 2011 @ 08:44:13 #26
38148 crew  Innisdemon
pi_98752993
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_98753009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:36 schreef Oud_student het volgende:
Waarom zou onze overheid 60 miljoen per jaar betalen aan een weerinstituut in de Bildt?

Ja....leg ons eens uit waarom de overheid al 150 jaar geld aan het KNMI geeft.
pi_98753033
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is precies de oorzaak van de zesjescultuur, waarom zou je iets presteren als je toch subsidie krijgt?
Waarom zou je eigenlijk nog wetenschap willen gaan bedrijven als er alleen in de financiele sector bakken met geld te verdienen zijn. :')
pi_98753037
Nogal een beperkte visie van de VVD, dit. Ik zeg laten we gewoon alles opheffen. Alles! Hop gewoon weg er mee.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_98753045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat kan ik niet uitleggen, ik ben juist tegen old boys netwerken en subsidie :)
Exaudi orationem meam
pi_98753103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:46 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zou je eigenlijk nog wetenschap willen gaan bedrijven als er alleen in de financiele sector bakken met geld te verdienen zijn. :')
Heel veel commercieele bedrijven huren wetenschappers in, dat zal wel een reden hebben denk ik :)
Exaudi orationem meam
pi_98753183
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:49 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Heel veel commercieele bedrijven huren wetenschappers in, dat zal wel een reden hebben denk ik :)
Nog meer korte termijn denkende commerciele bedrijven hebben hun R&D drastisch verminderd waardoor ze zo nu en dan nog wel eens een beroep moeten doen op wetenschappers.

Maar dan nog beantwoord het niet mijn opmerking waarom je uberhaubt in nl nog beta wetenschapper zou willen worden. Je wordt door de alfa's uitgekotst omdat het niet snel genoeg geld opleverd, of misschien wel een uitspraken doet die ten koste gaan van de economische groei en daarom jou valide uitspraken maar weer door marketing geneuzel gemarginaliseerd wordt.
pi_98753194
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Jouw studie was ook dik gesubsidieerd. Volgens je eigen logica heb je dus niets gepresteerd op de TU?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:54:40 #34
349154 Xithy
<3 MasterCard
pi_98753220
Prima om over het bestaansrechts van de KNMI te discussieren, maar kom niet met domme dingen als 'het schommelt nou eenmaal' :|W
Reizen 2011: Utrecht - Gent - Antwerpen - Groningen - Amsterdam
pi_98753285
Wat ik niet zo goed begrijp is dat de VVD nu een probleem maakt van een subsidie van 60 miljoen per jaar voor een gerenommeerd instituut dat goed werk verricht terwijl het jaarlijks 10 miljard subsidieerd aan banken die daar lekker hun miljoenen bonussen van betalen...
pi_98753330
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:53 schreef Nielsch het volgende:
Jouw studie was ook dik gesubsidieerd. Volgens je eigen logica heb je dus niets gepresteerd op de TU?
Volgens jouw profile ben je "man" en verder helemaal niets, zeker heel veel subsidie gehad :)
Exaudi orationem meam
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:59:16 #37
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_98753349
quote:
Leegte wil het weeralarm en het klimaatonderzoek voortaan aanbesteden. "Meteo Consult kan het doen, maar ook universiteiten of buitenlandse instituten. Zolang ze maar onafhankelijk zijn."
Ah, dus de VVD wilt het simpelweg privatiseren. Waarschijnlijk heeft een vriendje van Leegte wat geld nodig. :')
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_98753432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:53 schreef Basp1 het volgende:
Nog meer korte termijn denkende commerciele bedrijven hebben hun R&D drastisch verminderd waardoor ze zo nu en dan nog wel eens een beroep moeten doen op wetenschappers.

Maar dan nog beantwoord het niet mijn opmerking waarom je uberhaubt in nl nog beta wetenschapper zou willen worden. Je wordt door de alfa's uitgekotst omdat het niet snel genoeg geld opleverd, of misschien wel een uitspraken doet die ten koste gaan van de economische groei en daarom jou valide uitspraken maar weer door marketing geneuzel gemarginaliseerd wordt.
Het gaat bij bedrijven niet om "de wetenschap" maar om commercieele toepassingen.
Kennis en patenten kun je inkopen of zelf ontwikkelen, de keuze is ook weer commercieel.
En idd er is maar een beperkt contingent aan beta mensen nodig, de zgn. kennis economie berust niet op mensen maar op toegepaste kennis (en daar heb je geen hoog opgeleide wetenschappers voor nodig)
Exaudi orationem meam
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:05:32 #39
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_98753494
Die man heeft wel een enorme leegte in zijn hoofd.
pi_98753501
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het gaat bij bedrijven niet om "de wetenschap" maar om commercieele toepassingen.
Kennis en patenten kun je inkopen of zelf ontwikkelen, de keuze is ook weer commercieel.
En idd er is maar een beperkt contingent aan beta mensen nodig, de zgn. kennis economie berust niet op mensen maar op toegepaste kennis (en daar heb je geen hoog opgeleide wetenschappers voor nodig)
De zogenaamde kennis economie is een farce die de politiek graag na streeft. Door hoge scholen en universiteiten een prestatie bonus te geven per afgestudeerde is het niveau van die opleidingen in de afgelopen 20 jaar naar een absoluut dieptepunt gezakt. :')
pi_98754014
quote:
loopbaan
- persoonlijk secretaris mr.drs. F. Bolkestein, van december 1994 tot mei 1998
- brandmanager (marketingstrategie), N.V. Unilever te 's-Hertogenbosch, van mei 1998 tot april 2002
- adviesgroepmanager milieu en duurzaamheid, Advies- en ingenieursbureau DHV te Amersfoort, van april 2002 tot april 2006
- directeur/eigenaar en adviseur public affairs en corporate communication, EPPA (tot 2009 "Publieke Zaken") te 's-Gravenhage, van juli 2004 tot 1 oktober 2010
- chief commercial officer, AgroFair te Barendrecht, van 2006 tot 2007 (onder meer verkoop onder het Max Havelaar keurmerk)
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 26 oktober 2010
http://www.parlement.com/9353000/1f/j9vvhy5i95k8zxl/vifbi4vhi0yq

Zoals verwacht: iemand die met veel recht kan meepraten over de oorzaken van klimaatverandering.
pi_98754424
Het KNMI zou ook minder aandacht moeten besteden aan het weer want daar staren ze nu ook blind op. :')
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 09:47:01 #43
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_98754777
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:13 schreef Specularium het volgende:

[..]

Precies dit.

Ik moest ook eerst lachen door de wijze waarop het stukje is gescheven.
Alsof de VVD een project van een zorgboerderij is.

Maar precies dat zwartmaken bij kritiek is een onderdeel van het probleem.

Ton Elias is trouwens ook een probleem, ook al is het niet relevant verder.
Correct. Linkse media die er onzinnig over schrijft om de linkse milieugedachte een steun in de rug te geven.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_98754941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Correct. Linkse media die er onzinnig over schrijft om de linkse milieugedachte een steun in de rug te geven.
Het weer is een linkse hobby en het KNMI de linkse kerk.
ze hebben bij het KNMI zelfs een minaret, duidelijk dat ze geinfiltreerd zijn.

pi_98755088
Gokje, dhr. Leegte doet een commissariaatje bij MeteoConsult oid?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:08:11 #46
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_98755416
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

idd belachelijk! waarom moeten we het weer weten van morgen, ze zitten toch altijd mis!
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_98756024
quote:
Pardon? Dit is een politicus die geldstromen wil gebruiken om zijn politiek wenselijke ficties onweersproken te laten. Dit is 'politics based facts-policy'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98756436
Ik sta zelf ook sceptisch ten opzichte van manmade global warming, maar ik vind het toch wel behoorlijk bizar dat de VVD tegenstanders van HUN mening op deze manier monddood wil maken. Dat de KNMI zich zou blindstaren op CO2-uitstoot als veroorzaker, is qua statement net zo subjectief als de stellingen die het KNMI aanhangt.

De VVD doet zelf dus eigenlijk hetzelfde als waarvan ze het KNMI betichten. En je kunt je ook afvragen in hoeverre VVD-kamerleden puur onafhankelijk optreden, of in hoeverre ze de loopjongens van het bedrijfsleven zijn. Aangezien de VVD als politieke partij ook subsidie krijgt, mogen we die dus ook wel aan banden leggen, op basis van VVD-logica.
pi_98756610
Als ze nou onderbouwen waarom we het KNMI nu gebruiken en waarom dat niet meer nodig zou zijn...
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:43:28 #50
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_98756699
Ah, de visie van het knmi bevalt zijne hoogheid niet, dus het knmi moet er maar mee stoppen. Zal wel weer een bedrijfsbelang achter zitten :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_98756718
Ik stel voor dat dit kamerlid zijn mening nu met gedegen onderzoek en feiten in een mooi artikel samenvat, gepeerreviewed en wel. Want hij weet het duidelijk allemaal erg goed.

Deze vent zou direct uit de kamer ontslagen moeten worden. Als je niet weet wat wetenschap is, bemoei je er dan niet mee en gebruik het zeker niet als links-bash verhaal, want daarmee wordt alleen maar geimpliceerd dat kennis blijkbaar voor linkse mensen is.

Overigens is een discussie over het bestaansrecht van het knmi tov commerciële partijen prima, maar dan moet er wel een gedegen onderzoek gedaan worden naar de gevolgen.
Zonder onderbuik gevoelens.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_98756786
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:36 schreef Elfletterig het volgende:
Ik sta zelf ook sceptisch ten opzichte van manmade global warming, maar ik vind het toch wel behoorlijk bizar dat de VVD tegenstanders van HUN mening op deze manier monddood wil maken. Dat de KNMI zich zou blindstaren op CO2-uitstoot als veroorzaker, is qua statement net zo subjectief als de stellingen die het KNMI aanhangt.

De VVD doet zelf dus eigenlijk hetzelfde als waarvan ze het KNMI betichten. En je kunt je ook afvragen in hoeverre VVD-kamerleden puur onafhankelijk optreden, of in hoeverre ze de loopjongens van het bedrijfsleven zijn. Aangezien de VVD als politieke partij ook subsidie krijgt, mogen we die dus ook wel aan banden leggen, op basis van VVD-logica.
Nee, de VVD doet niet hetzelfde als het KNMI. Het KNMI heeft een wetenschappelijke basis, die dit VVD kamerlid niet heeft tot ik zijn bronnen zie uit gerenommeerde tijdschriften. En die bestaan niet. Deze VVD'er verspreidt dus leugens, het KNMI niet.
pi_98756906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:52 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het weer is een linkse hobby en het KNMI de linkse kerk.
ze hebben bij het KNMI zelfs een minaret, duidelijk dat ze geinfiltreerd zijn.

[ afbeelding ]
_O- _O_
pi_98756954
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:36 schreef Elfletterig het volgende:

Hier ben ik het mee eens.

Ik vraag me overigens wel af wat tegenwoordig het bestaansrecht is van het KNMI.
pi_98757014
WTF moet het KNMI met 60 miljoen in godsnaam?

Hoeveel mensen werken daar wel niet dan??? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98757198
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:51 schreef vosss het volgende:

Heel veel computerapparatuur nodig om complexe simulaties door te rekenen he. Het is niet van "oh de wind waait uit het westen, dat betekend regen".
Daarnaast zijn meteorologen wetenschappers en die werken simpelweg niet voor een minimumloon.
pi_98757230
quote:

quote:
In totaal werken er bij het KNMI zo'n 500 mensen.
bron
gemiddeld 120.000 per werknemer, en dan hebben ze, zoals al gezegd, state of the art apparatuur staan die ook niet gratis is.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:57:20 #58
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_98757235
quote:

Denk je dat ze het weer voorspellen door uit het raam te kijken?
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_98757329
Ik neem aan dat de heer Leegte ook voor gaat stellen voetbalclubs af te schaffen, die krijgen immers ook (bijna) allemaal subsidie van overheden.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 11:07:00 #60
341203 3-voud
pi_98757587
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:57 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Gezien hoe vaak ze fout zitten is er inderdaad die indruk.
pi_98757604
quote:
het voorstel van deze VVD'er is juist tegen onafhankelijkheid van onderzoek
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 11:09:14 #62
341203 3-voud
pi_98757658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:07 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

het voorstel van deze VVD'er is juist tegen onafhankelijkheid van onderzoek
Je denkt dat er vanuit de politiek geen druk kan ontstaan om een bepaalde kant uit te werken?
Cramer?
pi_98757751
Tip voor de VVD. Als je klaar bent met het KNMI kun je ook de regen gaan privatiseren, zoals in Bolivia en andere landen geprobeerd is:

http://asheham.wordpress.(...)ht-to-control-water/

De graaiers proberen zelfs met hun vieze klauwtjes de wolken te grijpen. :')
pi_98757963
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:57 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Maar is daar echt een metereologisch instituut voor nodig? Die data kun je toch veel goedkoper op de markt krijgen.

Over dat weer voorspellen trouwens. Hoe vaak hebben ze niet finaal de plank misgeslagen mbt weeralarmen. Wat dat betreft kun je ook vraagtekens stellen bij de noodzaak van het KNMI.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:24:17 #65
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_98758226
Je zou jezelf kunnen afvragen of de meerwaarde van KNMI aanwezig is ten opzichte van commerciele alternatieven en universiteiten e.d. Maar de claim van partijdigheid vind ik bijzonder.
pi_98758327
Dit zou een heel erg juiste beslissing zijn van de overheid. Partijdigheid kunnen we niet hebben, zeker niet wanneer zo'n instituut dermate veel van ons geld ontvangt.
Another day in paradise, surrounded by bloodsuckers and parasites.
pi_98758580
Applaus voor uzelf, mensen van de VVD, u heeft officieel dit niveau bereikt:
quote:
The Butler Act was a 1925 Tennessee law prohibiting public school teachers from denying the Biblical account of man’s origin. It was enacted as Tennessee Code Annotated Title 49 (Education) Section 1922 . The law also prevented the teaching of the evolution of man from what it referred to as lower orders of animals in place of the Biblical account.
http://en.wikipedia.org/wiki/Butler_Act
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:35:24 #68
349164 dewshine
Her majesty
pi_98758630
zucht.... nederland
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
After God created the world, He made man and woman. Then, to keep the whole thing from collapsing, He invented humor
pi_98758728
quote:
Ministerie: KNMI is onafhankelijk

De onafhankelijkheid van het KNMI is onbetwist. Dat meldt het ministerie van Infrastructuur en Milieu in een reactie op het standpunt van VVD-Kamerlid René Leegte dat het KNMI moet worden opgeheven wegens partijdigheid. "Er loopt een gesprek over de toekomstige taken, maar dat laat onverlet dat er altijd een publieke taak zal zijn voor het KNMI."

Zonder onderbouwing stelt de VVD'er dat twintig procent van de wetenschappers van het KNMI niet onafhankelijk is. "Dat kan natuurlijk niet voor een instituut dat ieder jaar zestig miljoen euro aan overheidsgeld kost." Volgens het ministerie gaat het overigens om minder dan 53 miljoen euro.

Het KNMI zou zich verder blindstaren op CO2 als boosdoener voor de stijging van de temperatuur op de aarde. Het echte probleem is volgens Leegte veel breder. Het KNMI zou de lijn van het internationale klimaatpanel IPCC te veel volgen. "Klimaatsceptici komen nauwelijks aan bod." Leegte oppert het weeralarm en het klimaatonderzoek voortaan uit te besteden.

In het regeerakkoord staat dat de taken van het KNMI nader worden bezien. Staatssecretaris van Milieu Joop Atsma (CDA) is hierover met het KNMI 'volop' in gesprek. Dat heeft Atsma vorige week ook kenbaar gemaakt in een Kamerdebat.
Als ik de naam Atsma lees, dan word ik altijd een beetje misselijk.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:39:05 #70
349164 dewshine
Her majesty
pi_98758746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

60 miljoen of 53.. maakt dan ook niet meer uit?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
After God created the world, He made man and woman. Then, to keep the whole thing from collapsing, He invented humor
pi_98758812
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:39 schreef dewshine het volgende:

[..]

60 miljoen of 53.. maakt dan ook niet meer uit?
Inderdaad, we zijn nu al zo ver dat feiten niet meer relevant zijn. 60 miljoen, 53, het gaat om het idee!
pi_98758825
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:26 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Dit zou een heel erg juiste beslissing zijn van de overheid. Partijdigheid kunnen we niet hebben, zeker niet wanneer zo'n instituut dermate veel van ons geld ontvangt.
Je vindt het "argument" van Leegte dat hij het KNMI wil opheffen omdat hij niet in de opwarming van de aarde door CO2 gelooft niet partijdig?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:44:10 #73
349164 dewshine
Her majesty
pi_98758967
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Je vindt het "argument" van Leegte dat hij het KNMI wil opheffen omdat hij niet in de opwarming van de aarde door CO2 gelooft niet partijdig?
dacht dat het KNMI allaaaang zou weten dat CO2 uitstoot niet de enige reden is? good morning nederland
pi_98758968
Bizar dat deze man de academische ingeneurs titel heeft.
Je zou toch van iemand met een dergelijke opleiding meer nuance mogen verwachten.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:46:25 #75
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98759077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:44 schreef dewshine het volgende:

[..]

dacht dat het KNMI allaaaang zou weten dat CO2 uitstoot niet de enige reden is? good morning nederland
CO2 is niet de enige, maar wel de grootste bijdrager aan de klimaatverandering (voor zover we nu weten, natuurlijk).
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_98759088
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:44 schreef dewshine het volgende:

[..]

Daar is anders heel veel discussie over. Zeker aangezien CO2 wel qua volume het grootste gas is dat wij produceren. Dat andere stoffen ermee te maken hebben (SO2 is bewezen bijvoorbeeld) is zeker, maar niet in hoeverre wij daarmee te maken hebben. En dat is de enige relevante variabele die in deze discussie telt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:47:32 #77
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759119
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

CO2 is niet de enige, maar wel de grootste bijdrager aan de klimaatverandering (voor zover we nu weten, natuurlijk).
zover was ik ook.. maar waarom dan alleen op CO2 focussen
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:47:54 #78
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98759137
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:44 schreef Ascendancy het volgende:
Je zou toch van iemand met een dergelijke opleiding meer nuance mogen verwachten.
Dat zijn juist de lui die van politiek de ballen verstand hebben. Fietsen maken kunnen ze daarentegen als de beste..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_98759145
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:33 schreef Monidique het volgende:
Applaus voor uzelf, mensen van de VVD, u heeft officieel dit niveau bereikt:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Butler_Act
Geloof me, als sociaal Darwinisme niet het uitgangspunt van de VVD was dan zouden ze zo het creationisme opleggen, puur uit opportunisme naar de leuke mensen van de SGP.
pi_98759163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:47 schreef dewshine het volgende:

[..]

Als de dijk doorbreekt, dan kijk je ook niet naar je lekke waterleiding.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:48:42 #81
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_98759173
quote:
Gezien het huidige schreeuw klimaat heeft hij misschien gedacht dat dit de manier was om instituten met een afwijkende mening te ruimen.
pi_98759177
quote:
Gestudeerd in Wageningen. Zal wel een trauma hebben opgelopen in dat linkse bolwerk.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:49:38 #83
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759210
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als de dijk doorbreekt, dan kijk je ook niet naar je lekke waterleiding.
*ahum*
pi_98759569
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:17 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Maar is daar echt een metereologisch instituut voor nodig? Die data kun je toch veel goedkoper op de markt krijgen.

Over dat weer voorspellen trouwens. Hoe vaak hebben ze niet finaal de plank misgeslagen mbt weeralarmen. Wat dat betreft kun je ook vraagtekens stellen bij de noodzaak van het KNMI.
weeralarm gaat om een kans dat er extreem weer kan ontstaan niet dat het 100% zeker is
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:58:34 #85
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759615
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:57 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

weeralarm gaat om een kans dat er extreem weer kan ontstaan niet dat het 100% zeker is
juist.. KAN :X
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:59:07 #86
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98759638
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:47 schreef dewshine het volgende:

[..]

Omdat daar de meeste winst te halen valt?

En als ik de uitspraken van Dhr. Leegte zo lees, denk ik wel dat hij onder de groep van 'het is helemaal niet onze schuld!' mensen valt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:59:40 #87
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759662
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat daar de meeste winst te halen valt?

En als ik de uitspraken van Dhr. Leegte zo lees, denk ik wel dat hij onder de groep van 'het is helemaal niet onze schuld!' mensen valt.
winst?:O
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:00:53 #88
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:59 schreef dewshine het volgende:

[..]

zijn schuld niet nee.. welke auto heeft dhr Leegte?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:01:27 #89
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98759767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:59 schreef dewshine het volgende:

[..]

In overdrachtelijk zin!

Jezus, kleuter :|W
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:02:24 #90
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

In overdrachtelijk zin!

Jezus, kleuter :|W
oh kan best.. zo oud ben ik ook nog niet *O*
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:04:26 #91
349164 dewshine
Her majesty
pi_98759899
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:02 schreef dewshine het volgende:

[..]

oh kan best.. zo oud ben ik ook nog niet *O*
over en sluiten :z
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:08:05 #92
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98760061
Ik hoop nog steeds op die ene VVD'er die Nederland een slag vooruit wil geven in onze internationale lange termijn concurrentiepositie door de duurzaamheidsindustrie te faciliteren.

Maar mensen die NU nog met 'het schommelt weleens' aankomen geven het failliet van de partij weer.
pi_98760091
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:58 schreef dewshine het volgende:

[..]

juist.. KAN :X
Ach. Er is ook een kans dat je geen stralingsziekte krijgt als je gaat zwemmen in het koelwater van Fukushima, maar dat doe je toch ook niet.
Het weeralarm is er om mensen ervan bewust te maken dat het weer in gevallen hun leven kan bedreigen. Better safe than sorry heet dat en wees maar blij dat dat het algemene beleid is in Nederland.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:09:17 #94
349164 dewshine
Her majesty
pi_98760109
zei
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ach. Er is ook een kans dat je geen stralingsziekte krijgt als je gaat zwemmen in het koelwater van Fukushima, maar dat doe je toch ook niet.
Het weeralarm is er om mensen ervan bewust te maken dat het weer in gevallen hun leven kan bedreigen. Better safe than sorry heet dat en wees maar blij dat dat het algemene beleid is in Nederland.
kzei verder ook niets..
pi_98760156
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Gestudeerd in Wageningen. Zal wel een trauma hebben opgelopen in dat linkse bolwerk.
Toch grappig he, dat alle universiteiten met beta-opleidingen linkse bolwerken zijn. Zou dat soms komen doordat intelligente mensen het beter weten :)
Of zou het komen doordat de gemiddelde VVD'er een zakkenvuller bij een bank is, met een alpha-studie, zonder enige competenties. Puur naar binnen gekomen door kontjes likken.
pi_98760302
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Toch grappig he, dat alle universiteiten met beta-opleidingen linkse bolwerken zijn. Zou dat soms komen doordat intelligente mensen het beter weten :)
Of zou het komen doordat de gemiddelde VVD'er een zakkenvuller bij een bank is, met een alpha-studie, zonder enige competenties. Puur naar binnen gekomen door kontjes likken.
Als het allemaal zo zwart-wit zou liggen, dan werd het leven er wel een stuk overzichtelijker op.
pi_98760776
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als het allemaal zo zwart-wit zou liggen, dan werd het leven er wel een stuk overzichtelijker op.
Jij maakt de zwart-wit vergelijking. Ik trek hem logisch door. Dus blijkbaar ben je het eens met mijn redenatie volgens je eigen zwart-wit denken.
pi_98760838
Het blijkt dus dat de VVD meer leeghoofden heeft dan Halbe Zijlstra alleen. Waar recruteren zij in godsnaam die mensen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98760942
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het blijkt dus dat de VVD meer leeghoofden heeft dan Halbe Zijlstra alleen. Waar recruteren zij in godsnaam die mensen?
Bij de PVV.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:32:58 #100
349154 Xithy
<3 MasterCard
pi_98761057
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je bedoelt de universiteit waar je leert hoe je het effectiefst 10.000 varkens slacht, of hoe je dieren genetisch manipuleert? Links?

Elke onderzochte studie is trouwens rang #1 op de elsevier universiteitenonderzoek, zelfs in de economische studies scoort wageningen het beste _O-
Reizen 2011: Utrecht - Gent - Antwerpen - Groningen - Amsterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')